FC Emmen en succestrainer Lukkien hebben nieuws na remise: 'Nog een jaar'

FC Emmen en succestrainer Lukkien hebben nieuws na remise: 'Nog een jaar'

Gepubliceerd: zondag 10 maart 2019 om 17:10zo 10-03-2019 om 17:10

Laatste update: zondag 10 maart 2019 om 17:26zo 10-03-2019 om 17:26

Dick Lukkien is ook in het seizoen 2020/21 trainer van FC Emmen. Zondagmiddag maakt de club bekend dat het contract van de trainer is verlengd. 

'Onze trainer heeft zijn contract opengebroken en verlengd met een jaar tot aan de zomer', meldt FC Emmen, kort na het thuisduel met Heracles Almelo (1-1). De verbintenis van Lukkien liep nog een jaar door, tot en met 2020. Daar is nu dus een extra seizoen aan vastgeplakt. 

Afgelopen seizoen slaagde de oefenmeester er met Emmen in om via de play-offs te promoveren naar de Eredivisie. Daarmee zette de voormalig assistent-trainer van FC Groningen een historische prestatie neer. Emmen was namelijk nooit eerder actief op het hoogste niveau. 

Na 25 duels staat Emmen op de zestiende plaats, één punt onder de rode streep. Lukkien (46) is sinds juli 2016 trainer van de formatie uit Drenthe. 

Lees ook: FC Emmen sleept punt uit het vuur tegen Heracles in winters landschap

Poll

Blijft FC Emmen dit seizoen in de Eredivisie?

(474 stemmen)

Plaats een reactie

Ricky030 +464
zondag 10 maart 2019 om 17:14
Gefeliciteerd Dick! Hopelijk blijf je er via de nacompetitie in.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 17:15
Succes! Maar graag dan wel in de KKD volgend seizoen.. #KunstgrasOut..
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 17:16
Goede zaak gefeliciteerd
Vind ik leuk
Bosmeister +981
zondag 10 maart 2019 om 17:22
Gefeliciteerd Emmen, ontzettend goede trainer!
Vind ik leuk
NvC +8635
zondag 10 maart 2019 om 17:23
Prima! Goeie match. Goed beleid daar in Drenthe 👌
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 17:24
Nou nog een "goed" en "echt" veld!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 17:32
Terecht ! Proficiat Ik vind het knap hoe ze dáár hebben staan 😎
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2265
zondag 10 maart 2019 om 17:35
Toch stiekem een beetje balen, had hem graag bij PEC gezien
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 10 maart 2019 om 18:15
Mwah zie liever een andere trainer... Jij al namen gehoord dan?
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2265
zondag 10 maart 2019 om 18:30
Ze zeggen dat ze er niet mee bezig zijn op het moment, dus we zullen wel een tijdje niks horen
Kan me alleen weinig andere goede trainers voor ons voorstellen, ja misschien Van der Gaag.
Anders ben ik bang voor een "Nijkamp/Visser verassing"
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 10 maart 2019 om 18:31
Of jans terug zie ik ook nog wel gebeuren 🙈
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2265
zondag 10 maart 2019 om 18:58
Is het naar mijn inziens nog te vroeg voor, zeker gezien zijn laatste jaar bij ons
Vind ik leuk
Adje80 +10355
zondag 10 maart 2019 om 19:14
Misschien streppel of henk fraser?
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 10 maart 2019 om 19:18
Zou kunnen idd maar zie liever een andere naam
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 10 maart 2019 om 18:16
Had graag slot gezien maar ja dat word hem helaas ook niet
Vind ik leuk
Farmer +14403
zondag 10 maart 2019 om 17:36
Lukkien doet het toch maar wel eventjes.

Smalste selectie en begroting, maar sprokkelt kéurig zijn puntjes binnen zo!
Vind ik leuk
Ricky030 +464
zondag 10 maart 2019 om 17:44
Excelsior heeft een net zo’n smalle selectie (al jaren)..
Vind ik leuk
Farmer +14403
zondag 10 maart 2019 om 17:48
Dat klopt hélemaal, maar in tegenstelling tot Emmen, is Excelsior al meerdere keren in de Eredivisie uitgekomen!(ook een bepaalde satelliet-verbinding met Feyenoord toch? iig goede samenwerking, dát heeft Emmen bv ook niet, ja, een goede lijn met FCG en SCH, en PEC, maar dat zijn momenteel meer concurrenten aan het worden :P)

Maar vanuit precies díe vergelijking, zeg ik dan: Mag er dan een stukje waardering uitgesproken worden voor zo'n club?

Excelsior wordt om dezelfde reden toch ook vaak geprezen om haar kundige beleid?
Vind ik leuk
Ricky030 +464
zondag 10 maart 2019 om 18:31
Voorlopig presteert Excelsior dit al jaren en moet Emmen het nog waarmaken ;) er in komen kunnen we allemaal, er in blijven niet.
Vind ik leuk
Andyking +111
zondag 10 maart 2019 om 17:40
Dacht dat Lukkien wel een aardige trainer zou zijn voor Zwolle...
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 17:54
Ron zit 'm nog in de weg
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 17:42
Zo kan het dus ook. Club staat er beroerd voor maar gewoon vertrouwen uitspreken. Hoop dat het goed komt voor Emmen.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 10 maart 2019 om 18:14
Echte trainer voor emmen mooi nog jaren daar laten.. The ferguson vam drenthe laten worden
Vind ik leuk
Farmer +14403
zondag 10 maart 2019 om 19:23
"Sir Dick Lukkien"? hahaha, klinkt niet eens zo verkeerd, als k eerlijk ben ;)
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 10 maart 2019 om 19:24
Sir dick 💪
Vind ik leuk
RGB +1381
zondag 10 maart 2019 om 18:18
Lijkt me een hele goede zaak voor Emmen. Gaat best leuk daar.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4471
zondag 10 maart 2019 om 18:26
Reactie verwijderd omdat ik Emmen een schande voor de eredivisie vindt? Mag ik dat niet vinden? Heb toch geen rare woorden gebruikt.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 18:33
Zeker mag je dat zeggen maar mijn vraag waar baseer je dat op als emmen geen eredivisie waardig is kun je ook stellen dat er maar 5 clubs overblijven
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4471
zondag 10 maart 2019 om 18:36
Klein stadion, weinig doorgroeimogelijkheden, slecht veldspel, slechte spelers en kunstgras. In Twente, Cambuur, NEC, Go Ahead, Sparta zit meer toekomst en potentie.
Vind ik leuk
Farmer +14403
zondag 10 maart 2019 om 19:26
Je bent wel heel er snel met een oordeel.

Dit is het allereerste seizoen dat FC Emmen, ooit in de Eredivisie heeft gespeeld!
Het allereerste jaar dat ze dít soort financiën tot hun beschikking krijgen! En ja, in vergelijking met de rest van de competitie, is het nog altijd zeer beperkt wat Emmen kan, toch doen ze het best netjes met hun zeer beperkte middelen!

Van mij mogen ze er in blijven, en nog wel een jaartje... Zal me best benieuwen wat (de zuidoosthoek van) de provincie Drenthe 'bij elkaar kan trekken' om zich te vertegenwoordigen in onze voetbalcompetities!

PS, ik concludeer even voor het gemak dat je dus nog NOOIT op de Oude Meerdijk bent geweest?
Is - ondanks dat het dus niet zo groot is - een béregezellig stadion, vriendelijke mensen, altijd een leuk sfeertje, vooral dít seizoen!(ze werden knettergek na die 2-2 tegen PSV bv!)... Toon een tikje respect voor de beperkte middelen waarmee een FC Emmen het (helaas) zal moeten doen in haar eerste seizoen op het hoogste niveau!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 19:28]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 10 maart 2019 om 19:32
Je geeft een mening terwijl je er kennelijk weinig vanaf weet.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 10 maart 2019 om 19:30
Mooi toch enigste club in drenthe daar kan ja wat moois opbloeien ze willen groter stadion en het is nu strak uitverkocht altijd... Wat zeur i toch
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 18:39
Volgens jou beter groot stadion half vol wat veldspel betreft ze proberen te voetballen dat kun je van clubs niet zeggen wat mij betreft slap gelul van jou kant
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:46
Moet zijn spelers eens opvoeden als de bal buiten is gespeeld om een blessure te behandelen om dan wel de bal terug te geven.

Als ik Sjaak Swart zou zijn zou ik zeggen hoop dat emmen degradeerd🤪🤪🤪
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:09
Hij lag buiten het veld je kent de regels niet trouwens viel toch mee want hij was verbaasd dat ie gewisseld werd
Vind ik leuk
FCE1925 +270
zondag 10 maart 2019 om 21:33
Het gebeurde aan de rand van het veld, meneer viel er helemaal buiten en dacht toen ik probeer even het veld weer in te rollen om tijd te rekken. En dan vind je het gek als de tegenstander de bal niet terug gooit.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:24
Ik ging er van uit dat Emmen er in zou blijven maar ze zakken steeds verder weg.

Ik hoop het wel, geinig clubje ook al hebben ze de 2 allerduurste punten van ons PSV afgepakt. Daar heeft ons PSV het echt laten liggen. Maar goed is niet meer om te draaien.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws