'Ajax-doelwit' Odegaard lacht om 20 miljoen: 'We gaan in de zomer praten'

'Ajax-doelwit' Odegaard lacht om 20 miljoen: 'We gaan in de zomer praten'

Gepubliceerd: zondag 10 maart 2019 om 18:45zo 10-03-2019 om 18:45

Laatste update: zondag 10 maart 2019 om 19:11zo 10-03-2019 om 19:11

Martin Odegaard vindt Ajax 'een mooie club', maar wil verder niet al te veel kwijt over een mogelijke transfer naar de Amsterdamse club. VoetbalPrimeur wilde na afloop van Vitesse-Feyenoord (1-1) graag weten hoe de Noorse aanvaller denkt over de vermeende belangstelling van de kwartfinalist van de Champions League. 

Marca kwam dinsdag met het nieuws dat Ajax een oogje heeft op Odegaard. De Noorse stilist wordt dit seizoen door Real Madrid gestald in Arnhem. Ajax zou liefst 20 miljoen euro moeten ophoesten als het Odegaard definitief wil inlijven.

"Ik heb het ook gezien, maar ik weet niet of het waar is", zei Odegaard zondag voor de camera van VoetbalPrimeur, na afloop van het thuisduel met Feyenoord. "Er zijn altijd veel geruchten, dat hoort erbij."

"Wanneer je het goed doet en je maakt goals, dan praten mensen over je. In de zomer gaan we met Real in gesprek. Daarna gaan we keuzes maken. Ajax is een mooie club, maar ik wil niet nog meer speculatie de wereld in helpen."

Om het mogelijke prijskaartje van 20 miljoen, moet de international in ieder geval grinniken. "Haha, de bedragen in de voetbalwereld zijn doorgeslagen. Het is te veel geld. Ik heb niet het gevoel dat ik dat waard ben." 

Check in onderstaande video het volledige interview met Odegaard. Hij gaat nog wat dieper in op zijn toekomst en de plannen die Real Madrid met hem heeft.  

Poll

Moet Ajax vol voor Odegaard gaan?

(13006 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 10 maart 2019 om 18:56
Die komt gewoon naar Ajax!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 18:57
Hopelijk. Zou een top aankoop zijn! Wat een goede voetballer, en past precies in het spel dat ajax speelt.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 18:57]
Vind ik leuk
rexxo +11252
zondag 10 maart 2019 om 18:57
Blijf maar weg, ik weet zeker dat ergens in Zuid Amerika voor dat zelfde bedrag een veel betere rondloopt die ook scoort.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 18:58
Toch een risico. Bij Odegaard weet je al wat hij kan.
Vind ik leuk
rexxo +11252
zondag 10 maart 2019 om 19:11
Daar heb je goede scouts voor in dienst.

Neres was volgens de analisten met Ronald de Boer voorop een miskoop. Ik heb er alle vertrouwen in dat je met een grotere zak geld in een hoger segment talent kan scouten.

Daarnaast heb je een goed verhaal naar die zelfde talenten door het huidige CL seizoen. Via onze route ga je snel(ler) richting de grote competities.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 19:18]
Vind ik leuk
MN223 +1575
zondag 10 maart 2019 om 21:33
En in de jeugd ook wel toch?
Vind ik leuk
Mazraoui +2747
zondag 10 maart 2019 om 18:58
Vind hem niet zo bijzonder eigenlijk
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 18:59
En dat vind ik weer van jou, Mazraoui. Goed in aanvallen, technisch sterk maar een drol in verdedigen.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:01
Snap ook niet waarom ze hem als rechtsback neerzetten, Veltman is terug en die kan tenminste fatsoenlijk verdedigen. Of doe die Perr Schuurs maar als rechtsback, is van natuur cv maar dan heb je wel verdedigende zekerheid op die positie. Mazraoui is echt meer een middenvelder.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:03
Hopelijk start hij met Veltman tegen Zwolle, want Mazraoui is geschorst voor 1e wedstrijd kwartfinale CL. Dus dan kan je beter Veltman wedstrijdritme laten op doen.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:21
Ja, op een gegeven moment ga je Veltman nodig hebben, en dan is het natuurlijk beter als hij iets heeft gespeeld.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
zondag 10 maart 2019 om 19:03
Liever mazraoui dan Sinkgraven..
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
zondag 10 maart 2019 om 19:03
Mazraoui gewoon uitstekend alleen nog jonkie die nog verdedigend wat kan leren. Sinkgraven is echt 2 a 3x zo slecht in verdedigen als wat Mazraoui nu is
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:32
Beiden van origine geen verdedigers. Daarnaast is een objectief oordeel over de verdedigende kwaliteiten van Sinkgraven niet te doen omdat hij weinig gespeeld heeft ivm blessures en dergelijken. Wedstrijdritme is er dus niet.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
zondag 10 maart 2019 om 21:48
toen Jasper Cilessen nog bij Ajax zat was Sinkgraven er ook al, maakte grote fouten in europa, jasper ging toen ook volledig uit z'n dak. Ajax kan beter magallan als wissel erin gooien, die aankoop van 9m moet goed wennen nog geef hem liever eerder de kans
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:36
Jij lult alleen maar poep voor mijn gevoel..
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
maandag 11 maart 2019 om 17:25
even debunken..

bewijs dat sinkgraven speelde in 2015 als verdediger ..youtube : Jasper Cillessen scheldt Daley Sinkgraven helemaal stijf!! (AFC Ajax - Rapid wien )

oja Lisandro Magallán koste 8m ipv 9m, mijn fout.

Nathan wat voor drugs heb je op als iemand gewoon een normale comment maakt met wat feitjes en dan vervolgens mij verteld dat im poep lul, wat voor malloot ben je dan
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:59
Feiten? Dat was nog voor zijn langdurige blessure en was toen pas gestationeerd op die positie. Dat je hem dan al direct neer zet als slecht en dat je dat noemt als feiten, bewijst alleen maar wat ik al dacht. (Zie vorige reactie).
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
dinsdag 12 maart 2019 om 11:29
heb je hem met je eigen blinde ogen niet tegen heereveen zien verdedigen? heb liever Mazraoui als back dan Sinkgraven hoor.

Vind ik leuk
Mazraoui +2747
zondag 10 maart 2019 om 19:08
Mij hoeven ze niet aan te trekken henkie
Vind ik leuk
Pimman +10274
zondag 10 maart 2019 om 19:04
Ja geweldige speler..gelijk Vlap van Heerenveen erbij. Én als ze nog een keeper nodig hebben dan vind ik die van Fortuna niet verkeerd!
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
zondag 10 maart 2019 om 19:22
Maar in de verste verte niet voor 20 miljoen.
Vind ik leuk
VA1 +2903
maandag 11 maart 2019 om 12:28
Nee minimaal 40
Vind ik leuk
Kwal +784
zondag 10 maart 2019 om 18:56
Ik ben tweede
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 18:57
Ben jij Ajax?
Vind ik leuk
MagicFeeling +4145
zondag 10 maart 2019 om 19:00
Jij moet vast Rene zijn.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 19:24
Dat klopt
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
zondag 10 maart 2019 om 19:04
een recordmeister tweede?
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 19:38
Daar begint het wel op te lijken ja🙈
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
zondag 10 maart 2019 om 20:15
ja nog 'even' en we worden ingehaald met alle prijzen😬
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
zondag 10 maart 2019 om 20:15
Ajax*
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 20:15
Nee, jullie staan al eeuwig tweede 😂
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
zondag 10 maart 2019 om 20:24
in een belabberde nederlandse compititie, zou leuk zijn als Ajax kampioen word. Maar zoals je ziet al die jaren psv kampioen door vaak Ajax zn fouten, en alsnog kent niemand in europa PSV. Kampioen worden in psv en het daarbij laten, zo gaat het in eindhoven. Fijne zondag
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 20:50
Zoutig hoor😂
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
zondag 10 maart 2019 om 20:59
verre van, zeker na deze week hahah😜😜
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 21:02
Tuurlijk knul🤣
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
zondag 10 maart 2019 om 21:05
Real madrid 1 - 4 Ajax😶 dag calimero
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 21:05
Hahaha zie je wel🙈😂😂
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2182
zondag 10 maart 2019 om 21:45
???


raar menneke ben je toch, 100% was jij de raarste van de klas vroeger.🤣😁
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 21:57
Dat je zoutig bent🙈

En blijkbaar ook simpel 😂😂
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 18:59
Voor 70 miljoen zal hij wel komen ja.

Aan de andere kant, sportief gaat hij er niet op voorruit.
Vind ik leuk
Hero.Axe +300
zondag 10 maart 2019 om 19:01
Laten we hopen dat hij niet op een voorruit komt.
Heb je afgelopen dinsdag gemist? Hij gaat er sportief wel degelijk op vooruit ;)
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:03
Heb je de wedstrijd tegen Heracles gemist?
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
zondag 10 maart 2019 om 19:27
Kijk lekker naar je eigen cluppie en hoe die presteren... hoeveel nederlagen op een rij hadden ze?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:30
Gezien de onderlinge begroting mogen ze wedstrijden verliezen.

Ajax daarentegen moet met deze begroting elk jaar kampioen worden met 20 punten verschil.

Helaas is dat niet het geval.
Vind ik leuk
Jeroen Water +4138
zondag 10 maart 2019 om 20:44
Gaat ook niet gebeuren gezien PSV in een heel jaar gemiddeld zo 20 punten verspeeld (momenteel 11 ) dan moet Ajax volgens jou 34 wedstrijden per seizoen moeten winnen..
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:47
Hahaha, jaloers hatertje.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
zondag 10 maart 2019 om 20:50
Uhm...zo groot zijn de verschillen de afgelopen jaren niet geweest. Verdiep je zelf eens voordat je dingen gaat roepen. Als je de moeite had genomen om even 1 minuut te zoeken op internet had je niet zo dom figuur geslagen....
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:48
Verdiep je er inderdaad eens in.

De begroting tussen Utrecht en Ajax ligt volgens mij een flink stukkie uit elkaar.


Maar ik kan er altijd naast zitten.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
maandag 11 maart 2019 om 06:15
Klopt en daarom staat Ajax 22 punten voor Utrecht....
Vind ik leuk
Neuzekneus +2522
zondag 10 maart 2019 om 21:35
Ik vind het best een bullshitreactie. Ja begroting is groter, selectie is beter, en ja, al 4 jaar niks in Amsterdam, bla bla....
De veel grotere populariteit van Ajax tov alle andere clubs in NL heeft de keerzijde dat alles na een goed seizoen weg gekocht word. Ajax heeft dus veel minder tijd om een hecht team te smeden dan Psv bv. En een geolied team is vaak goud waard.

En AFCA heeft wel een punt. Minimaal 2x is Psv kampioen geworden omdat Ajax het in eigen hand had maar t liet liggen. Wil niks aan de prestaties van Psv afdoen, maar tel dit bij elkaar op en de conclusie zal zijn dat Ajax op termijn dit verschil gaat laten merken. Maar das mijn mening he?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:32
Coup de tete is een beetje zuur, het is een klote week voor hem! Ajax wint 2 keer en dat achenebbisj clubje van hem wist voor de vijfde keer op rij niet te winnen!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:48
Utrecht ontloopt tegenwoordig beter Europees voetbal. Luxemburgse clubs zijn al te hoog gegrepen voor ze.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
zondag 10 maart 2019 om 20:51
Denk sowieso dat hij niet weet wat je nu bedoeld.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:51
Volgend seizoen op de voorruit van een rondvaartboot door de grachten 😉
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 18:59
Lijkt wel een mooie speler voor de topdrie, maar hopen dat ie niet gelijk op de bank komt, ik zie dat namelijk gebeuren. Ik zou als ik hem goed nadenken over bij welke club(s) hij zou spelen, in de basis. Als dat bij Ajax het geval is, dan is dat wel een goede keuze.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3385
zondag 10 maart 2019 om 18:59
NIET DOEN!!!!!! Laat m wegblijven!

Je gaat toch geen 20 miljoen en een brutosalaris van minimaal 2 miljoen volr hem neertellen?! Dan ben je niet goed bij je plaat!

Kan je beter een Quincy Promes kopen die niet lekker draait bij Sevilla.

Odegaard heeft zn kans gehad om te komen. Laat maar lekker elders heengaan. Goed dat hij zelf zegt dat hij niet denkt dat ie het waard is. Niet eens een kwart van het bedrag is hij waard.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 19:00]
Vind ik leuk
VA1 +2903
maandag 11 maart 2019 om 12:36
Haha en dat noemt zichzelf hoofdscout... lachwekkend dat je zoiets durft te roepen na al die overschatte spelers die Ajax voor waanzinnige bedragen heeft verkocht. Madrid zit niet op dat beetje geld te wachten knul. Zo van hier heb je Ødegaard, kun je 'm mooi voor het dubbele verkopen volgend jaar. Martin kan makkelijk aan de bak bij een Europese subtopper.
Vind ik leuk
Ajax.nl +916
zondag 10 maart 2019 om 19:00
Odegaard, doan en lammers zouden zeker een versterking zijn voor ons. Alleen of het haalbaar is is de vraag. Poeh zou nu niet in de schoenen van Marc willen staan, wordt een pittig transferwindow !!
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
zondag 10 maart 2019 om 19:29
Lammers overbodig op dit moment of er moeten aanvallers weggaan
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:01
"Ik wil niet nog meer speculatie de wereld in helpen" dus hij komt...
Vind ik leuk
NvC +8476
zondag 10 maart 2019 om 19:03
Lekker doen! Kan hij zn vaardigheden ook in Europa laten zien.
Vind ik leuk
VA1 +2903
maandag 11 maart 2019 om 12:39
Als ze überhaupt weer een keer overwinteren in de CL... Madrid zit ook echt niet op een zakcentje te wachten. En ze delen ook geen cadeautjes uit denk ik... Zo van hier heb je Ødegaard, kun je 'm mooi voor het dubbele verkopen volgend jaar.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:03
Niet doen !
Vind ik leuk
Avanko +122
zondag 10 maart 2019 om 19:04
Zolang Ajax maar zorgt dat er op tijd spelers worden gehaald vind ik het niet erg dat ze wat meer uitgeven. Ze verdienen dit jaar meer dan 200 miljoen aan transfers, dan kun je makkelijk wat terughalen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
zondag 10 maart 2019 om 19:04
Nee, nee en nog eens nee. Misschien als we geld bij krijgen.
Vind ik leuk
Mo +12854
zondag 10 maart 2019 om 19:06
Ik zie hem graag komen maar 20 miljoen slaat nergens op.
Vind ik leuk
Barry Engels +32295
zondag 10 maart 2019 om 19:08
Als je wilt praten als de grote jongens dan moet je ook betalen als de grote jongens.
Vind ik leuk
Muscles +1729
zondag 10 maart 2019 om 19:06
Niet voor die prijs......
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:18
Wie is zijn zakenwaarnemer !!
Nog steeds zijn Vader ?
Dan zal het bedrag niet boven de 20 2t uitkomen ..
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:24
Vraag me af of dit een meerwaarde is voor Ajax. Waar zou hij dan moeten voetballen?
Vind ik leuk
isaa +32
zondag 10 maart 2019 om 19:27
Deze sukkel heeft Ajax afgeslagen voor Madrid. Ajax is zeker een mooie club maar niet voor jou!!
Vind ik leuk
VA1 +2903
maandag 11 maart 2019 om 12:48
Klopt, zit hij ook echt niet op Ajax te wachten. Hij gaat voor Real.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:33
Zijn antwoorden doen vermoeden dat er gepraat wordt over een overgang naar Ajax.
Vind ik leuk
Tismewat +324
zondag 10 maart 2019 om 19:36
Na afgelopen week moet Ajax 10 miljoen meer betalen dan andere clubs denk ik.....
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:37
20 miljoen is een behoorlijk bedrag, maar met zoon bankrekening zeker een goede optie
Vind ik leuk
Hookiepoki +187
zondag 10 maart 2019 om 19:47
Hij weet al dat het een mooie club is
❌❌❌
Vind ik leuk
kees ee +912
zondag 10 maart 2019 om 20:01
. . lacht ? weet ook wel dat dat veel te veel is, . maar proberen kan altijd, . . kwam in het huidige real niet aan spelen toe ??
Vind ik leuk
rober2704 +841
zondag 10 maart 2019 om 20:04
Goede voetballer die Odegaard maar springt er niet met kop en schouders bovenuit bij Vitesse. Heeft zonder meer een aardige trap maar voor de rest zie ik geen bijzondere kwaliteiten die een transfersom van 20 mio rechtvaardigd. Doan van Groningen heeft meer van wat Ajax nodig heeft als Ziyech de deur achter zich heeft dichtgetrokken in de JC arena.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zondag 10 maart 2019 om 20:10
Wat een onzin weer.
Vind ik leuk
Vak-DD +12418
zondag 10 maart 2019 om 20:27
Gewoon lekker hier blijven.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:52
vol.......vol voor gaan, geld mag geen rol spelen...........brengt 200+ op...........
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:09
20 miljoen? Rot op zeg... nog niet de helft
Vind ik leuk
VA1 +2903
maandag 11 maart 2019 om 12:49
Hij zit ook echt niet op Ajax te wachten haha!!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:07
Daarom zegt ie vorige week ook dat ie Ajax een mooie club vind en als de clubs eruit komen hij graag naar Ajax toe wilt. Alles is beter dan waar hij nu zit bij Chelsea 3
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:18
Niemand is groter dan de club. Je wilde toen niet, pleur maar op uit de hoogte jong.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:20
20 miljoen is hij echt niet waard, hadden ze meer moeten bieden toen ie nog niet bij Real speelde.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:31
Hij is beter dan ziyech Chris tas
Vind ik leuk
hoebie60 +207
zondag 10 maart 2019 om 21:34
die is de helft nog niet waard momenteel
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:45
Of hij het Ajax niveau aan kan, valt af te wachten.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:52
Overschatte speler.en hij wilt helemaal niet naar ajax.die wilt spelen bij real madrid.nou,ik kan je zeggen,dat gaat m niet worden.hij kon een aantal jaar geleden naar ajax gaan en toen dacht hij dat hij even dat hij het kon maken bij real.dus nee laat maar.
Vind ik leuk
MiloZandt +2045
maandag 11 maart 2019 om 00:22
Het is helemaal geen mooie club
Vind ik leuk
Markus80 +3045
maandag 11 maart 2019 om 06:44
Nee dat ben je niet waard. Hij heeft het nooit echt helemaal laten zien.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 11 maart 2019 om 08:54
12 miljoen transferfee
15% doorverkoop percentage
45 mln Buy-Back clause (waarbij de 15% doorverkoop dan niet geldig is)

Dit is voor Real een goede deal want als hij echt goed genoeg word voor Real dan kunnen ze hem redelijk goedkoop terugkopen. 33 Miljoen is dan niks in vergelijking met zijn groei. (besparen de helft al op zijn salaris waarschijnlijk)
Als hij redelijk goed word houden ze er toch nog wat aan over als hij voor bijv. 30 miljoen ergens heen gaat vangen ze in totaal 12+4,5= 16,5 miljoen.

Als hij flopt dan hebben ze toch nog 12 miljoen voor hem gevangen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:02
Max. 10 mil. Anders lekkkr in Zuid Amerika shoppen!!!
Vind ik leuk
ritje +628
maandag 11 maart 2019 om 10:46
hallo Overmars weet echt wel wat hij moet halen! laat deze man gewoon zijn goede werk afmaken! mvg ritje
Vind ik leuk
VA1 +2903
maandag 11 maart 2019 om 12:45
Grappig dat er zoveel Ajacieden zijn die roepen dat ie het niet waard is en dat het teveel geld is bla bla bla... kijk even naar al die overschatte spelers die jullie voor waanzinnige bedragen hebben verkocht!! En maak je niet druk, hij wilde toen al niet naar Ajax dus waarom nu opeens wel... En Real zit ook niet op een zakcentje te wachten of zo. En ze delen ook echt geen cadeautjes uit. Zo van hier heb je Ødegaard, kun je 'm volgend jaar mooi voor minimaal het dubbele verkopen! Laat me niet lachen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:08
Wij verkopen enkel topspelers! Welke spelers verkopen jullie?
Vind ik leuk
Roel Boeli +429
dinsdag 12 maart 2019 om 07:22
Zó gaat Ajax ook voor de middelmaat. Wordt bankzitter acht KlaasJan dan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws