'Wat bezielde Mark van Bommel? Het werkelijke probleem bij PSV ligt op middenveld'

'Wat bezielde Mark van Bommel? Het werkelijke probleem bij PSV ligt op middenveld'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 08:30ma 11-03-2019 om 08:30

Hugo Borst is zéér kritisch op de keuzes die PSV-trainer Mark van Bommel op het middenveld maakt. De analist en columnist stelt dat hij al voor het competitieduel met NAC Breda in slaap viel.

'Wat bezielde Mark van Bommel? De regerend landskampioen, de koploper van dit moment speelde ook thuis tegen de hekkensluiter met een verdedigend blok op het middenveld', schrijft Borst in zijn column in het Algemeen Dagblad. 'Dat blok bestaat uit Jorrit Hendrix en Pablo Rosario. Marionetten van de trainer. Ze blinken uit in degelijkheid en zekerheid.'

Volgens Borst speelde Hendrix 'zo verschrikkelijk slordig en slecht dat een wissel in de rust verplicht was'. De controleur ging ruim twintig minuten voor tijd naar de kant. 'Niet voor Pereiro of Gutiérrez, aanvallend ingestelde, creatieve middenvelders, maar voor een andere controleur, de jongeling Sadilek, een betere uitvoering van Hendrix trouwens.'

Borst snapt niet dat Van Bommel desondanks volop geprezen wordt voor het opstellen van Mohammed Ihattaren. 'Die jongen is zo verschrikkelijk goed dat het belachelijk zou zijn om hem níet op te stellen.' Ook de kritiek van de PSV-fans op Denzel Dumfries kan op weinig begrip rekenen. 'Ze hadden het gemunt op de verkeerde speler. Het werkelijke probleem ligt op het middenveld. Vooral Hendrix ziet de oplossing vooruit vaak niet, of kan het niet uitvoeren.'

'Over drie weken speelt PSV in de Arena tegen Ajax. Ik weet nu al dat Mark van Bommel dan Hendrix en Rosario weer zal opstellen. Laat me alvast good old Rijk de Gooijer citeren. 'Foutje, bedankt'.'

Poll

Moet Van Bommel Hendrix passeren bij PSV?

(2918 stemmen)

Plaats een reactie

Ehv-er +1484
maandag 11 maart 2019 om 08:33
Hendriks loopt op zijn tenen
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 09:14]
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 08:36
Wat niet handig is, als je veel moet rennen...
Vind ik leuk
The Iceman +16164
maandag 11 maart 2019 om 08:42
Zeker onhandig, zo’n verslaggeefster die op je tenen staat.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
maandag 11 maart 2019 om 09:25
Off topic: jullie waren net zo lekker bezig VP net zijn naam in de kop te zetten zodat ik die onzin van Hugo niet meer hief te lezen. Graag mee doorgaan
Vind ik leuk
The Iceman +16164
maandag 11 maart 2019 om 09:27
Niet dat ik een fan van Borst ben, maar waar praat hij in dit artikel onzin?
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
maandag 11 maart 2019 om 09:34
Weet ik niet, heb het niet gelezen. Het is ook niet dat het over PSV gaat ofzo, maar heb nog nooit iets zinnigs uit dat ventje horen komen
Vind ik leuk
Cappie +7754
maandag 11 maart 2019 om 10:17
Tja, als je het nooit meer leest dan zal dat ook zeker niet meer gebeuren natuurlijk...
Vind ik leuk
Bertus +7495
maandag 11 maart 2019 om 12:14
Dan zou ik het artikel toch een keer lezen want hij slaagt de spijker op z'n kop. Ben best gecharmeerd van van Bommel maar als zowel Rosario als Hendrix in een vormdip zitten moet je ingrijpen en iets anders proberen.
Sadilek heeft zich al bewezen en Guti krijgt de kans niet terwijl hij op de plek van Rosario heel goed kan functioneren.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:13
ICEMAN; Het is een hele slechte samenvatting van de column van Borst. In deze samenvatting van VP, waarmee je zou zakken voor je examen Nederlands op de middelbare school, lijkt het mee te vallen met de prietpraat van Borst. In werkelijkheid schrijft Borst in het AD dat Willy vd Kerkhof vroeger de enige controlerende speler op het middenveld was waar er nu met Rosario en Hendriks twee staan opgesteld. Dat is onzin want Poortvliet stond naast Vd Kerkhof en elke ploeg speelt met twee controlerende spelers of je nu 4-3-3 speelt of 4-4-2.
Dat Hendriks niet zo goed of half zo goed is als Schöne, daar gaat het niet over.
Vind ik leuk
piet potlood +2274
maandag 11 maart 2019 om 18:34
Onzin of niet maar ik heb liever dat Borst zijn muil houd, wat een verschrikkelijk irritante azijnzeiker is dat zeg. (samen met zijn maatje Henk Spaan overigens.)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:59
Kijk nog eens goed hoe hardlopers rennen.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
maandag 11 maart 2019 om 09:10
Op de tenen is toch meer voor ballerina’s?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:37
Thuis draagt Jorinde een balletpakje met een bal in zijn muil. Slappe zak dat hij is.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:17
Weten wij ook meteen wat jij in het weekend doet..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:50
Oh ja, vertel
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:11
Sprinters ja, lange afstandslopers nee :)
Vind ik leuk
fernjef +1527
maandag 11 maart 2019 om 08:34
PSV heeft maar één probleem, en dat is Ajax....
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:36
Dat moet nog blijken,eerder in t seizoen was t geen probleem.
Vind ik leuk
fernjef +1527
maandag 11 maart 2019 om 08:39
Links om of rechts om, of ze nou winnen of verliezen, in de eredivisie heeft PSV maar te kampen met één probleem... Als er geen Ajax was, dan hadden ze al bijna kampioen geweest. Toch?
Vind ik leuk
psvfan1913 +7581
maandag 11 maart 2019 om 08:40
Heb je gelijk in. Ajax heeft ook maar 1 probleem: PSV.
Vind ik leuk
fernjef +1527
maandag 11 maart 2019 om 08:42
Dat klopt net zo goed... En we kunnen gerust stellen dat Ajax op dit moment in héél Europa maar één geduchte tegenstander heeft.... ;-)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:46
Ik denk toch iets meer maar goed.
Vind ik leuk
fernjef +1527
maandag 11 maart 2019 om 08:51
Er is maar één tegenstander van wie ze hebben verloren én die ze boven zich moeten dulden.... ;-)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:40
Ja en dat is Heracles
Vind ik leuk
fernjef +1527
maandag 11 maart 2019 om 13:11
Er zit bij iedereen wel eens een scheet dwars....
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 11 maart 2019 om 09:29
PSV-fan1913 8:40

Ajax heeft alle CL-problemen en Beker-probleem al opgelost en nu wordt het "probleem PSV" op 31.3 tot slachtoffer gemaakt.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 09:30]
Vind ik leuk
Leeuw +6178
maandag 11 maart 2019 om 11:46
Normaal gesproken zou ik het onzin vinden, maar gezien de vorm van Ajax afgelopen weken, ben ik niet meer zeker van een goed resultaat in voordeel van PSV.
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 11 maart 2019 om 11:54
Moeilijk te zeggen hoor, Ajax hoeft maar tegen een onverwachte zeperd aan te lopen, want Ajax is de target nu en PSV wint alles dan is het bijna over.
Alleen ik vind, dat Ajax met tussendoor een heel zwaar programma en gezien zijn spel en kwaliteit meer dan PSV de titel verdient. Het spel van PSV is al een paar weken niet om aan te zien, wat dan straks in de CL ?
Vind ik leuk
Leeuw +6178
maandag 11 maart 2019 om 12:03
In CL gaat PSV - zoals altijd - spelers voor halen. Het drukke programma van Ajax hoeft geen nadeel te zijn. Ten Hag zag het goed toen hij beweerde dat Ajax in een flow moest zitten, want dan wint Ajax ook makkelijk. Tegenstand in de ED is heel erg matig. Kijk naar clubs als Fortuna.
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 11 maart 2019 om 12:08
Kijk ook naar clubs als Excelsior, NAC, Emmen, PEC.
Het zware programma kan nadelig zijn o.a. pijntjes en blessures en het kunstgrasveld van PEC. en natuurlijk de motivatie en de krachten die kunnen weg ebben.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:40
Dat klopt dan weer wel.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
maandag 11 maart 2019 om 08:44
Dus maar goed dat we elkaar hebben anders had de schaal jaarlijks naar Rotterdam gegaan! Dat zie ik liever niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:45
haha
Vind ik leuk
fernjef +1527
maandag 11 maart 2019 om 08:52
Je bedoelt naar Alkmaar.... ;-)
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
maandag 11 maart 2019 om 08:57
Dan spreken we over toeval. Voorlopig staan ze nog steeds 4e dus vandaar dat ik aan Geef Rotterdam. Maar indd liever naar Alkmaar dan Rotterdam.
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 11 maart 2019 om 09:27
Fernjef 8:34
EN niet te vergeten, van tijd tot tijd, ook Feyenoord, Emmen, Hveen, Utrecht.
Ajax heeft één probleem dat is Hercules, pardon Heracles.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 09:31]
Vind ik leuk
Cappie +7754
maandag 11 maart 2019 om 10:19
Leuk. Dus Ajax heeft dit seizoen alleen maar punten laten liggen tegen Heracles en PSV?
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 11 maart 2019 om 10:33
Voor je plezier: Hveen er bij, happy now ?
Vind ik leuk
Cappie +7754
maandag 11 maart 2019 om 12:28
Ben je er dan?
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 11 maart 2019 om 12:49
Nou Cappie voeg er nog maar een paar bij, die wedstrijden zijn voor mij niet belangrijk meer, ik kijk liever naar het NU en de komende weken.
Vind ik leuk
Cappie +7754
maandag 11 maart 2019 om 12:51
Toch raar... want bij PSV kijk je niet liever naar het NU en de komende weken blijkbaar. Maar maakt niet uit hoor. :P
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 11 maart 2019 om 12:53
Ik bedoel NU voor zowel PSV als Ajax en laten ze maar lekker met elkaar knokken.
Vind ik leuk
Cappie +7754
maandag 11 maart 2019 om 12:56
Het ging mij natuurlijk om je lijstje van clubs waartegen PSV punten heeft laten liggen en de ene club die je noemde waar Ajax punten tegen heeft laten liggen. Verder inderdaad... lekker boeiend. Degene met de meeste punten wordt kampioen.
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 11 maart 2019 om 19:55
Cappie,
Ja daar gaat het om, géén van de twee mag nu punten morsen dat kan het fataal zijn.
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 11 maart 2019 om 19:57
En Feyenoord natuurlijk net als PSV.
Vind ik leuk
leozao +822
maandag 11 maart 2019 om 08:35
bommeltje weet ut heul goed....
Vind ik leuk
3Bier +14269
maandag 11 maart 2019 om 08:35
Hendrikx is een nuttige kracht in de topwedstrijden of lastige uitwedstrijden. Tegen NAC moet je voetballers opstellen.
Werd trouwens wel eens tijd dat de PSV supporters niet alleen maar tevreden zijn met een goed resultaat. Blijkbaar komen ze er nu ook achter dat PSV ook een topclub is.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 08:55
Ik denk dat het mooi zichtbaar is hoe snel leuk voetbal en succes went. Een half jaar ging het heel goed, het hapert even en ineens is iedereen boos. Onder Cocu hoorde je vrij weinig volgens mij.
Vind ik leuk
Mirkoff! +682
maandag 11 maart 2019 om 09:05
Dan heb jij dat fout, ik zit vaak in het stadion en onder Cocu was er soms ook onvrede.
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 08:35
Kijk steeds meer uit naar Ajax - PSV. Kan wel eens de beslissende wedstrijd worden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:38
Net zo'n sfeer als tijdens een CL wedstrijd en PSV oprollen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:52
Sfeer in de arena??
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:25
Ik hoor nog liever een sfeerloze ArenA dan dat ik dat clowneske kattengejank hoor in jullie stadion. Krijg er gewoon pijn in mn hoofd van zo slecht zijn die liedjes van jullie.
Vind ik leuk
SimonSays +7366
maandag 11 maart 2019 om 10:43
Dat zijn Willy en Rene..

👉😣👈
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 10:55]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:52
Haha dan is t goed. Deze 2 goedzakken doen geen vlieg kwaad. Mag ze wel!
Vind ik leuk
SimonSays +7366
maandag 11 maart 2019 om 10:57
Het is dat ze voor een goed doel 'zingen', maar mooi is het niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:58
Het is best zuiver toch?🤣
Vind ik leuk
SimonSays +7366
maandag 11 maart 2019 om 10:59
Haha, dat is een goeie 😛
Vind ik leuk
Babelagtig +2374
maandag 11 maart 2019 om 08:49
Joh...
Vind ik leuk
Fce9091 +2983
maandag 11 maart 2019 om 08:49
Hoi Aad de Mos, leuk dat je ook een profiel hebt hier. #opendeur
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:25
Ik kijk er ook naar uit , maar weet niet of ie al beslissend zal zijn eerlijk gezegd .
Als PSV hem wint dan is het gat 5 punten , maar ik vind PSV niet zo goed dat ik geloof dat PSV geen 5 punten meer gaat verspelen .
Als Ajax wint dan is het gat 1 punt , maar ik weet ook niet zeker of Ajax dat vast gaat houden met hun drukke programma .
1 gelijkspelletje , en PSV kan Ajax weer inhalen .
Ik denk echt dat het kampioenschap pas op de laatste speeldag word beslist , maar Ajax word wel kampioen denk ik .
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 11 maart 2019 om 08:36
PSV moet in gewoon met 1 controleur spelen. Uit bij ajax kan het misschien anders maar PSV moet van elke andere tegenstander makkelijk kunnen winnen. Ik zie graag rosario als controleur en Guti met ihataren op het middenveld
Vind ik leuk
aartstyle +1787
maandag 11 maart 2019 om 08:36
Als PSV fan moet ik Hugo hier helemaal gelijk in geven! Hendrix is niet het gewenste niveau en Rosario is ook teruggevallen. Op deze manier wordt het helemaal niks in de arena, al is die kans sowiezo al klein als ajax deze vorm blijft houden. Het zou echt een afdroog partij kunnen worden in a'dam. Maar ik vrees dat het aankomend weekend in Venlo al lastig wordt.
Het moet echt veel beter in Eindhoven, ik hoop dat van Bommel dat zelf ook inziet.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 08:37]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:48
Dat Rosario een terugval heeft had je van tevoren kunnen weten , dat heeft namelijk elke jonge speler denk ik .
Als de rest van je middenveld wel het gewenste niveau heeft dan vangen die de terugval van Rosario wel op .
Hendrix is echter maar een matige voetballer + een Rosario die een terugval heeft = een middenveld wat nooit kampioen gaat worden.
Ik gun Ajax iets meer een kampioenschap als PSV omdat Ajax gewoon het mooiste voetbal speelt dit seizoen .
Maar met dit middenveld in deze vorm is elke wedstrijd voor PSV gewoon een lastige wedstrijd , en ik ben er dan ook bang voor dat PSV aan het einde van de competitie gewoon met lege handen staat .
Al hebben ze het wel goed gedaan als ze met dit elftal tot het einde strijden om het kampioenschap .
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 11 maart 2019 om 08:38
Vergelijkt Borst nu Ajax-uit met NAC-thuis?

Zaterdag had hij een controleur kunnen/moeten inwisselen voor een creatieveling. Tegen Ajax doe je dat juist weer niet.
Vind ik leuk
Werner1913 +10555
maandag 11 maart 2019 om 09:11
Inderdaad 2Cents. Al kan je wel discussiëren over welke controleur je gaat opstellen. Hendrix is namelijk hopeloos uit vorm en wil dat graag compenseren door meer te gaan doen in plaats van minder...

En tegen NAC was natuurlijk ideaal geweest om eens wat anders te proberen, door (bijvoorbeeld) met Guti te starten.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 11 maart 2019 om 09:17
Zeker, alleen was Hendrix de wedstrijd ervoor afwezig vanwege privé omstandigheden (baby?). Hem er dan nu naast zetten zou het zeer slecht doen in de groep. Ook al gaat het uiteindelijk om kwaliteit, de timing zou de spelers het gevoel geven dat ze niet meer voor privé kunnen kiezen omdat het hun plek kan kosten.

Maar het is erg hypothetisch. Net als zijn schoonvader heeft Van Bommel die behoudende visie met die 2 controleurs.
Vind ik leuk
Panna +53
maandag 11 maart 2019 om 08:39
Vind het niet eerlijk om nu Hendrix als de kop van jut te gebruiken. Als je meisje Lozano hebt en meer medespelers dan weet iedereen dat het nu ff wat minder gaat. Maar om Hendrix er nu uit te pikken. Heb er meer slecht zien presteren de afgelopen weken. Komt wel weer goed
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 08:40]
Vind ik leuk
leozao +822
maandag 11 maart 2019 om 08:44
@Panna: Lozano kan een veel hoger niveau bereiken dan Hendrix. Maar hij is er ook goed in om dat te verbergen, dat dan weer wel..
Vind ik leuk
Panna +53
maandag 11 maart 2019 om 11:21
Ik heb hem echt goede wedstrijden zien voetballen maar twijfel over z'n character en mentaliteit. Als hij in De Spaanse of Engelse competitie mee moet ligt hij continu te gillen op het veld. Die verdedigers zijn meedogenloos... Net als Neymar.
Vind ik leuk
leozao +822
maandag 11 maart 2019 om 11:23
Alsjeblieft, vergelijk hem niet met Neymar. Zelfs op het hoogste niveau zet Neymar zijn tegenstanders voor schut.
Vind ik leuk
Panna +53
maandag 11 maart 2019 om 11:26
Geen vergelijk maar op het afgelopen WK hebben we toch gezien dat als je Neymar in de ogen keek hij al gilde. En Lozani heeft dat ook. Maar Ihattaren komt er aan dat wordt een grote binnen de selectie
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1089
maandag 11 maart 2019 om 08:56
Hendriks kan niet voetballen. Techniek van een walrus, de draaicirkel van een vrachtwagen en het inzicht van een mol. Heb je zijn schot wel eens gezien. Ik zit op de eerste ring, rij 14 achter de goal, maar kan regelmatig de schoten van Hendriks al aan zien komen. Zit alleen recht achter het doel en niet in de hoek anders had ik regelmatig een wedstrijdbal kunnen vangen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 09:04]
Vind ik leuk
Panna +53
maandag 11 maart 2019 om 11:24
Ja snap ik maar meer PSV ers hebben nu ff een mindere periode. Maar komt wel weer goed. En Ihattaren word een grote... Heerlijke speler
Vind ik leuk
Axim +907
maandag 11 maart 2019 om 08:42
Al weken hopeloos uit vorm , loopt erbij als Mr PSV en blinkt uit in verkeerde passes, ballen het stadion uit , te weinig inzicht , balletje breed maar nog vaker balletje achteruit ! Wat erger ik me mateloos aan Jorrit terwijl hij vorig seizoen het veel beter deed ! Voorlopig maar eens aan de kant voor wat creatiefs! Liever een bal van het midden de 16 in dan een tikkie terug ...pfffffff
Vind ik leuk
Hotboy99 +421
maandag 11 maart 2019 om 08:42
Wij hebben zoveul goei.
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1089
maandag 11 maart 2019 om 08:48
Dit roep ik al jaren. Ik roep ook al tijden dat Ajax kampioen zal worden omdat ze een creatiever middenveld hebben. Een vd Beek die box tot box bestrijkt, een Ziyech die scoort of anderen voor de keeper zet, een Schone met vrije trappen. Noem eens een meerwaarde van Hendriks. Die gast speelt alleen ballen terug. Ik mis Guardado. Pakte ook ballen af maar zag altijd de oplossing naar voren. Rosario, leuk begin, maar afgelopen zaterdag dacht hij dat PSV in het geel speelde, man man , man wat een drama. Met Rosario en Hendriks word je geen kampioen. Ik hoop dat PSV van Ginkel aan kan trekken voor volgend seizoen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:18
Wat verwachte je nou zelf.Twee nieuwe spelers vervangen van Ginkel en een international die nu in Madrid aan het spelen is.Jonge spelers die de kar niet kunnen trekken maar misschien in een goed team sterker kunnen worden.Zo zit psv nu in elkaar.Te veel spelers die de kar niet kunnen trekken.Dat zulke jongens vaak een terugslag krijgen moet je in calculeren. psv staat even stil om straks twee stappen vooruit te maken. Niet met 11 aankopen maar heel veel jeugd spelers .psv kan niet mee in het koop geweld van ajax.Dan maar de naam van opleiding club over nemen waar de talenten graag naar toe gaan om dat ze kansen krijgen. Denzel en Rosario vergelijk ze nog niet met Arias en van Ginkel.Dat is niet eerlijk
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1089
maandag 11 maart 2019 om 15:06
Van mij mag je best Hendriks of Rosario laten staan. Samen op het middenveld is echt te licht. Als Hendiks het niveau is dat PSV nastreeft is het echt belabberd gesteld met de ambities van PSV. Die gast is echt alleen een bal afpakker, vaak ook nog dom in zijn acties, en kan geen bal vooruit spelen. en het ergste hij heeft pas geleden zijn contract verlengd.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:53
Ik zeg het niet graag maar Hugo Borst heeft hier wel gelijk
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:03
Markje weet het niet meer, is alleen maar bezig met z'n toneelstukje
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
maandag 11 maart 2019 om 09:08
Dat blijven opstellen van die Hendrix is het werk van een trainer die te trots is om zijn fouten toe te geven.

Die jongen zou nooit verder mogen komen dan een rol als Linskens en van der Doelen hadden bij PSV
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:12
Google betaalt nu € 150 tot € 160 per uur voor online werken vanuit huis. Ik ben drie maanden geleden bij deze baan gekomen en ik heb € 24853 verdiend in mijn eerste maand na deze baan. Zelfs mensen die hier nieuw voor zijn, kunnen gemakkelijk € 100 per uur verdienen en dde inkomsten kunnen in de loop van de tijd zelfs nog hoger worden ... Zo ben ik begonnen

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.I­­n­­t­­e­­r­­n­­e­­t­­4­­3.C­­o­­m
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:14
Hugo Borst is af. Na zijn negatieve stuk voorafgaand aan Madrid -Ajax weten we dat hij niet van voetbal houdt en er ook geen verstand van heeft.
Dit stuk bewijst hetzelfde. Ajax speelt met twee controleurs, PSV doet niet veel anders. Geen enkele ploeg speelt met vijf aanvallers.
Vind ik leuk
aartstyle +1787
maandag 11 maart 2019 om 09:41
Alleen speelt ajax met controleurs die kunnen voetballen maar van nature wat minder werklustig gezind zijn of van nature minder balafpakkers zijn.Ajax loopt het risico dat wanneer ze niet 100% gefocust zijn dat ze hun mannetje op het middenveld laten lopen. Dat gaat tegen PSV natuurlijk niet gebeuren, maar kan wel tegen minder aansprekende tegenstanders. De piek van ajax in topwedstrijden ligt over het algemeen veel hoger dan die van PSV. Een sleutelrol bij Ajax-PSV gaat het duel zijn tussen Luuk de jong en mathijs de ligt. Ajax gaat druk zetten en stormen in een enorm tempo, PSV zal de lange bal moeten hanteren. Weet Luuk de jong de duels van mathijs af en toe in zijn voordeel te beslissen en komt de bal daarna bij bergwijn/lozano en zijn die 2 in vorm dan maakt PSV een kans. Zo niet dan wordt het een afstraffing voor PSV.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:53
Het gaat er niet over of Hendriks kan voetballen, dat kan hij niet zo goed. Borst zevert als hij zegt dat vd Kerkhof het " vroeger" in zijn ééntje deed en dat er nu ineens twee opgesteld worden.
Hij zevert omdat Jan Poortvliet destijds naast vd Kerkhof speelde.

Het is aantoonbare onzin want Ajax, Den Bosch, Twente enz spelen ook met twee controleurs.
Van Bommel speelt wel antivoetbal, niet omdat er twee controleurs staan maar omdat van Bommel de bal niet wil hebben en gokt dat er een bal af en toe goed van het hoofd van de geweldige kopper De Jong valt.
Anti voetbal waarbij Angelino lange ballen op de Jong moet geven, terwijl Angelino de achterlijn zou moeten bereiken en dan zou moeten voorgeven.
Aanvallend met hoog druk zetten is succesvoller maar vooral leuker om naar te kijken want 30 % balbezit en vuurpijlen naar de Jong is niet om aan te zien.

Vind ik leuk
DrJ +1091
maandag 11 maart 2019 om 09:46
Het is alleen de vraag: Wanneer ziet MvB dat zelf?
Vind ik leuk
Salah +9
maandag 11 maart 2019 om 09:46
Nou in zoverre dat het probleem niet Hendriks is, maar Rosario,
Die kan er heeeeelemaal niks van.

Sinds Gutierrez en Pereiro eruit zijn, loopt het voor geen meter meer.
Die trainers zijn allemaal gek, stellen heel vaak de verkeerde spelers op.
Omdat ze precies doen wat ze zeggen, maar het zijn juist de boefjes die t verschil maken vaak.
Vind ik leuk
Gelukshand +907
maandag 11 maart 2019 om 09:50
Tja, als je blijft winnen dan moet je niets veranderen he;)

Hij staat nog altijd 5 punten voor en anders 2 als Ajax thuis wint van Zwolle.

Sinds wanneer is het spel belangrijk voor PSV?
Voor PSV telt toch de 3 punten en dat je uiteindelijk met de schaal staat?

Mensen moeten PSV gewoon beoordelen waar PSV voor staat.
Namelijk zakelijk voetbal en voor de hoogste rendement qua resultaat.
Als je voor mooi voetbal wilt dan ga je lekker naar Amsterdam en als je strijd wil dan moet je naar Rotterdam.

Als Van Bommel denkt dat hij met 8 spelers achterin het beste resultaat haalt en vervolgens haalt, dan is dat prima toch? Ook al speel je thuis tegen NAC, die 18de staat.
Wel een beetje wakker blijven!

Kom op van Bommel, laat de andere maar lekker fluiten. Als je zo door gaat dan sta jij met de schaal in je handen. Al dus een Ajacied!
Vind ik leuk
kees ee +912
maandag 11 maart 2019 om 09:53
. . daar weet hugo borst toch helemaal nix van ?, . . die praat immers naar het gewenste resultaat toe, maar ja wat wil je, . . bij die krant ??
Vind ik leuk
AZ14 +511
maandag 11 maart 2019 om 10:17
Ik zei het al Jaren !! Handbal Kampioen !! Busje achtereen parkeren?? haha!!
Maurinho was ook assistent trainer bij Barca, ?? en van M.van Bommel, van Bronckhorst.waren ook speler van Barca?? dus het einde is bekend !! Maar Guardiola was ook speler van Barca Geweest !! groot verschil in voetbal filosofie, de ene met en die andere zonder Ballen !! dat is het verschil !!
Vind ik leuk
Cappie +7754
maandag 11 maart 2019 om 10:22
Is je punt kapot?
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1089
maandag 11 maart 2019 om 11:08
de ene met 600 miljoen tot zijn beschikking en de ander met 20.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:19
Onze Jorrit is niet echt in vorm nee, normaal groot fan van zijn speelstijl. Zo iemand heb je gewoon nodig in je team. Jammer genoeg solliciteerd hij de laatste weken naar een bankplekkie
Vind ik leuk
3-0achter +243
maandag 11 maart 2019 om 10:45
Van Bommel heeft gewoon heel veel vertrouwen in zijn eerste basiself. Elke week de zelfde gezichten op het veld. Uiteindelijk wordt je aan het einde van het seizoen daarover afgerekend. een ontevreden bank, jeugd dat weg wil en alle vier de prijzen( alleen nog een kans voor de schaal) gemist. Het eerst jaar van Bommel in een notendop. Vorig jaar was het de trainer met een gouden belofte en anno nu is hij het lachertje. Hoe snel kan succes veranderen in verlies.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 10:46]
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1089
maandag 11 maart 2019 om 11:12
Jeugd die weg wil??? Denk dat de jeugd van PSV nu meer kansen krijgt dan de jeugd bij Ajax. Van Bommel durft impopulaire maatregelen te nemen. ( wissel Lozano, Guti steeds meer op de bank). Bij Ajax is het zo dat alleen de makkelijke jongens worden gewisseld. Hoe lang solliciteerde Tadic of Ziyech niet naar een plekkie op de bank.
Van Bommel geeft de jeugd een kans: Ihatarren, Gakpo, Sadilek, Denk dat de jeugd blij is met van Bommel.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:01
Weet je wat ik vermoed dat is dat van Bommel zo veel dingen tegelijk verandert en of omgooit het word verwarrend voor de spelers.
En dat komt het spel niet ten goede sommige spelers hebben totaal geen zelfvertrouwen meer tenminste dat meen ik te zien .
Denk het goed zal zijn is bepaalde spelers vertrouwen te geven ,maar ik begrijp ook dat als je strijd om de titel je van alles wil proberen.
Maar bv A 4tjes het veld insturen die dan ook nog niet begrepen worden dat helpt allemaal niet en ook denk ik dat van Bommel sommige spelers erg onzeker maakt.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:44
Hendrix kan eerdaags fluiten naar zijn basisplaats. Het is de jeugd die hem aan het voorbij streven is. Gelukkig maar. Hij is goed om erbij te hebben. Maar bij lange na niet van het niveau Guardado en/of van Ginkel. Mijn inziens ligt het probleem meer bij de backs. Die konden het de eerste competitiehelft nog allemaal aardig bijbenen. Maar zijn nu op. Zo lijkt het. Zie Angelino niet meer de acties maken als in de eerste helft. En Dumfries zag ik al diverse malen met de handen in zijn zij staan.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 11 maart 2019 om 13:09
Hendrix of Rosario mag er van mij wel uit. Zie toch liever een pereiro of een Guti spelen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:32
Eindelijk iemand die eens wat kritiek levert op van Bommel, en terecht ook, want hij kiest inderdaad voor teveel controleurs enerzijds en anderzijds kiest hij voor teveel jochies en laat hij een 23 jarige international volledig links liggen en je gaat me toch niet vertellen dat die grote aankoop van deze zomer niet beter is dan een tiener.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
maandag 11 maart 2019 om 18:15
Eerlijk gezegd vond ik Rosario nog een stuk zwakker. Hoe dan ook, thuis tegen NAC met Hendrix én Rosario spelen is laf.
Vind ik leuk
Isakson +118
maandag 11 maart 2019 om 23:22
Oprapen dan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws