'St. Juste speelt zo zwak, terwijl ik vond dat die gozer volop potentie had'

'St. Juste speelt zo zwak, terwijl ik vond dat die gozer volop potentie had'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 09:08ma 11-03-2019 om 09:08

Willem van Hanegem vindt dat Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst in het restant van het seizoen niet meer voorbij kan gaan aan Orkun Kökcü. De achttienjarige middenvelder maakte een prima indruk tegen Vitesse (1-1).

'Feyenoord had een paar leuke momenten voor de pauze, maar ik heb het idee dat echt alles via Robin van Persie moet lopen. Ze zoeken hem werkelijk allemaal en uit alle standen', blikt Van Hanegem in het Algemeen Dagblad terug op het optreden van Feyenoord. 'Van Orkun Kökcü kan ik wel blij worden. Feyenoord speelt nog negen wedstrijden, ik zou het vreemd vinden als hij nog uit het elftal zou verdwijnen.'

'Voor de nieuwe trainer Jaap Stam zou het straks wel lekker zijn als Kökcü al twee maanden heeft meegedraaid in de Eredivisie', vervolgt het clubicoon. 'Ik denk dat hij ver kan komen, al zie ik nog volop dingen die hij moet verbeteren. Hij komt altijd in de bal, terwijl de diepte zoeken achter Van Persie soms een betere optie is. En ik zie hem voortdurend richting spelsituaties bewegen waar hij met een beetje ervaring straks zal wegblijven.'

Van Hanegem weet niet of het 'een typische klus is voor Stam'. 'Bij Feyenoord moeten spelers weer eens beter worden in plaats van minder. Tot die laatste categorie reken ik inmiddels ook Jeremiah St. Juste. Die speelt zo zwak, terwijl ik vond dat die gozer volop potentie had.'

Lees ook: Van Hooijdonk looft Kökcü en snapt De Jong niet: 'Helemaal nog niet gezien'

Poll

Verdient Kökcü een basisplaats bij Feyenoord?

(2442 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 09:10
Als zijn haar maar goed zit
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:11
Eigenlijk best wel een schande als je icoon zegt dat je maar es beter moet worden ipv minder...
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 09:12]
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2418
maandag 11 maart 2019 om 09:16
En weer twee Ajax trolletjes die met hun neuzen vooraan staan met nietszeggende comments.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:18
Ik herhaal precies wat er in het artikel staat?

Kunnen jullie nou echt geen enkel kritiek hebben zonder iemand direct uit te maken voor troll of wat dan ook....

😴
Vind ik leuk
Kaar +3100
maandag 11 maart 2019 om 09:34
Waarom herhaal je het precies? Natuurlijk niet om te trollen toch?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:01
Lezen jullie eerst nou gwn eens wat er staat ipv:

- heyyy 2 ajacieden reageren het eerst

- hey jij bent gwn een trol

Als je dat achterwege laat, wellicht dat je een normaal gesprek kan voeren. Maar dat schijnt een moeilijke opgave te zijn voor bepaalde supporters van bepaalde clubs
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2418
maandag 11 maart 2019 om 14:37
Nee dat heb ik al geprobeerd. Met een trol als jij is geen normaal gesprek mogelijk...

Ideetje: reageer op topics van de club waar je zegt fan van te zijn. Alleen maar reacties uitlokken bij Feyenoord topics....je moet toch meer uit je leven kunnen halen.

Ik blijf het gewoon zeggen hoor!
Vind ik leuk
edje2307 +378
maandag 11 maart 2019 om 10:07
Met zo.n naam mag je best trol genoemd worden...
Vind ik leuk
murmur27 +1625
maandag 11 maart 2019 om 11:54
Nee hoor, bewijst alleen maar dat sommige mensen in Rotterdam nog smaak hebben ;).
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:02
Dankje
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:02
Nee Edje is een puike naam?

Pffff ga toch slapen Edje Kroketje

[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 12:02]
Vind ik leuk
edje2307 +378
maandag 11 maart 2019 om 21:08
Landverrader
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 10:38
Is goed Edje Kroketje
Vind ik leuk
edje2307 +378
dinsdag 12 maart 2019 om 13:55
NSB?
Kan je weer om hulp schreeuwen haha
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:18
Ik zou me meer zorgen maken om Az
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2418
maandag 11 maart 2019 om 09:34
Die zijn weer niets dichterbij gekomen....
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:13
Vriend wij zelf moeten ook nog naar Az uit, en die hebben we nog niet 1 2 3 gewonnen. Dus minder mag ook wel!
Vind ik leuk
voebtalie +2304
maandag 11 maart 2019 om 09:24
Volgend seizoen een tussenjaar voor Feyenoord. Het is met van Persie al niet veel, laat staan als hij gestopt is.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2418
maandag 11 maart 2019 om 09:34
Volgend seizoen kan alleen maar beter worden. In wedstrijden tegen PSV en Ajax heb je kunnen zien dat het voetbal er echt wel in zit, ook als van Persie niet speelde (winst PSV). Als Stam de jeugd een kans geeft, meer discipline in het team brengt en spelers beter maakt dan hoeven er niet eens veel spelers bij te komen.
Vind ik leuk
voebtalie +2304
maandag 11 maart 2019 om 11:26
Heerlijk hoor mensen die optimistisch zijn. Tegen Ajax 3x gespeeld en 2x verloren dit seizoen waaronder de enige wedstrijd die echt belangrijk was. En volgend seizoen zonder van Persie wordt heel heel erg moeilijk.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2418
maandag 11 maart 2019 om 14:40
Jullie zijn vooral bezig met alles wat jullie nog gaan winnen,beantwoorden de laatste 4 jaar was er niets. Wie is dan een optimist? Grote mond na een wedstrijdje tegen een superslecht Madrid. Wordt weer tijd voor een 6-2 tje...
Vind ik leuk
Caine +179
maandag 11 maart 2019 om 09:34
Met het gemiddelde waarmee ze titels pakken (1x in de 20 jaar) hebben ze statistisch gezien dus een ‘tussenjaar’ van 19 jaar
Vind ik leuk
Kaar +3100
maandag 11 maart 2019 om 09:34
En zo hun best doen om bovenaan te staan, triest toch...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:15
Kmis is alleen 'iklulallesrechtwatkromis' apollo nog.
Vind ik leuk
Blindsy +18791
maandag 11 maart 2019 om 09:19
Maar wel de waarheid. En die mag gezegd worden. Door Willem.
En jij mag dat herhalen. Want dat doe je graag. Als Rotterdamse Ajacied.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 09:20]
Vind ik leuk
Blindsy +18791
maandag 11 maart 2019 om 09:19
Dat zat vroeger beter hoor. Dat haar van Willem.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
maandag 11 maart 2019 om 09:43
Is ie weer hoor😂
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:11
Ik vraag me af waarom het er niet uitkomt. Randzaken? Broer als zaakwaarmemer? De trainer? Iemand?
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
maandag 11 maart 2019 om 09:13
'En ik zie hem voortdurend richting spelsituaties bewegen waar hij met een beetje ervaring straks zal wegblijven.'

Het is toch zonde om iemand met zoveel voetbalverstand niet te gebruiken.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:29
Onbegrijpelijk dat deze man binnen Feyenoord geen functie heeft! Ik zou hem heel graag betrokken zien worden bij de jeugdopleiding en een adviserende rol richting Stam! Maar Willem is Willem als er ergens met gestrekt been in moet gaan staat Willem vooraan en Van Geel kan die kritiek niet hebben!
Vind ik leuk
Pimman +10343
maandag 11 maart 2019 om 09:15
Ik zag hem een tijd geleden invallen, ik meen tegen Emmen. Binnen 10 minuten zag je hoe makkelijk die gozer kan voetballen. Gisteren zag ik óók wat acties van hem in de samenvatting.. écht goed. Onbegrijpelijk dat hij nauwelijks speelt als je veel andere mindere spelers wel wekelijks ziet!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5420
maandag 11 maart 2019 om 09:19
Week na die pot in Emmen, stond ie in de basis.
Ging niet zo lekker.
Hij speelde in beide gevallen in plaats van de geblesseerde Toornstra en liet toen gewoon niet zien dat ie er in plaats van Toornstra in hoorde.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 09:21]
Vind ik leuk
Pimman +10343
maandag 11 maart 2019 om 09:49
Aha oké..het is natuurlijk ook een ander type speler dan Toornstra. Maar goed van Bronckhorst maakt hem dagelijks mee en zal zo zijn redenen hebben.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5420
maandag 11 maart 2019 om 10:34
Vandaar dat ie gisteren in plaats van Vilhena speelde en niet Ayoub. Omdat ie ze allebei dagelijks mee maakt.
Vind ik leuk
Pieterman +10
maandag 11 maart 2019 om 12:28
Hij moet ook in plaats van Vilhena spelen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5420
maandag 11 maart 2019 om 13:25
Tegen Emmen uit kwam hij op de positie van Toornstra prima voor de dag.
Overigens vind hij kunstgras wel fijn en dat had dus een reden moeten zijn om hem vaker te gebruiken na de winterstop.
Vind ik leuk
Blindsy +18791
maandag 11 maart 2019 om 09:17
Volledig met Willem eens. Laat de gasten die blijven, eerst maar weer eens op hun eigen niveau terugkeren. De vraag is of Jaap dat gaat lukken.
Vind ik leuk
Smithsonian +43287
maandag 11 maart 2019 om 09:18
Net als veltman geen rechtsback.
Vind ik leuk
WTSGD +1602
maandag 11 maart 2019 om 09:24
Maar ook geen cv. Juste heeft een waardeloze positionering, zeer beperkte concentratie, slecht in duels, kan niet goed koppen etc etc. Gewoon dikke miskoop die ook nog eens constant geblesseerd is.
Vind ik leuk
Metal +3067
maandag 11 maart 2019 om 09:30
Tja, waarom haal je een speler? Omdat hij uitblinkt bij een team dat qua niveau steeds dichterbij je eigen niveau komt? Omdat je toch nog groeimogelijkheden bij zo'n speler ziet? Omdat je denkt dat je je team daarmee een kwaliteitsimpuls geeft?
Vraag me ook wel eens af wat de scouts als opdracht meekrijgen. Moeten ze letten op bepaalde vaardigheden of is het enkel de speler eruit plukken die boven de rest uitsteekt. Als je als club wil groeien dan moet je toch kijken waar liggen in het team de punten waarop je kunt verbeteren? Dan moet je daar toch een profiel voor opstellen en kijken welke speler daarvoor in aanmerking komt? Je haalt toch niet om het halen? Spelers die multi inzetbaar zijn, maar waar je uiteindelijk niet het maximale uithaalt omdat ze niet in hun kracht mogen spelen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:24
Willem van Hanegem was ook maar een middelmatige speler. St. Juste komt van de streets dus niet stoer doen van Hanegem voordat we met de hele click business class binnenvallen en je beroven en en een OV'tje plegen. Paupah.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:30
Willem van Hanegem een middelmatige speler. Dit is denk ik het domste wat ik hier gelezen heb.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:28
Deze relnicht moet een carrière overwegen van fulltime Fortnite streamer, want voetbal zit er niet in.
Vind ik leuk
zwollie +9389
maandag 11 maart 2019 om 09:29
St Juste is meer met zijn haar bezig dan met het voetballen
Vind ik leuk
CPP +1069
maandag 11 maart 2019 om 09:38
En weer helemaal eens met mr. Van Hanegem.
Vind ik leuk
BenikBen +117
maandag 11 maart 2019 om 09:54
Juste word verkeerd gebruikt bij Feyenoord. Zoals zoveel spelers .
Vind ik leuk
kees ee +923
maandag 11 maart 2019 om 10:03
st juste komt weer wel !?, clasie daar stoor ik me wel vaak aan, . . gaat 't minder dan zegt'ie; . . we dit, en we dat ??, . . dan denk ik, nee clasie niet we, maar . . JIJ !?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 10:04]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:15
Die st Juste is meer met zn kapsel bezig. Die wilt gewoon elke week t meest belachelijke kapsel hebben. Ook gewoon dom. Je weet dat Nederlanders eraan gaan irriteren als je prestaties achter blijven. Hoe onterecht t ook is. Wees zelf eens wat slimmer en val niet zo op als je kut presteert.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:30
Belangrijkste opmerking van Van Hanegem in dit stukje:
'Bij Feyenoord moeten spelers weer eens beter worden in plaats van minder'.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws