Foppe de Haan prijst Heerenveen-duo: 'Vroeger veel te druistig, nu fantastisch'

Foppe de Haan prijst Heerenveen-duo: 'Vroeger veel te druistig, nu fantastisch'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 09:21ma 11-03-2019 om 09:21

Foppe de Haan steekt de loftrompet over het sc Heerenveen-duo Sam Lammers en Michel Vlap. De twee maakten ook in de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag (2-3 winst) het verschil.

Vlap was twee keer trefzeker – één keer op aangeven van Lammers -  en de spits tekende voor de derde Friese treffer. "Ik vind ze na de winterstop geweldig", zegt De Haan in De Telegraaf. Het clubicoon ziet veel verbetering. "Daarvoor stond Michel wel eens veel te vroeg, veel te diep. Daardoor ontstond er een enorm gat op het middenveld en was het voor tegenstanders veel makkelijker voetballen."

"En Sam moest wennen met de hele tijd zo'n stopper in z'n nek, maar kan gewoon goed voetballen en doet het uitstekend", vervolgt De Haan. "Met Dennis Johnsen, die hier al op heel jonge leeftijd liep maar is teruggehaald, en Mitchell van Bergen aan de zijkanten, hebben ze voorin wel echt een leuke ploegje, hoor. Die verliezen de bal niet zomaar. En ze zijn nog hartstikkene jong."

De Haan is enigszins verrast door de ontwikkeling van Vlap, die de jeugdopleiding van Heerenveen doorliep. "Hij was vroeger veel te druistig, vloog alle kanten op, maar had wel een enórme drive. En dat is misschien wel het allerbelangrijkste. Nu is hij fantastisch."

Poll

Gaat Vlap de Nederlandse top halen?

(1900 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 09:25
Haha foppe de haan zijn naam in frans is Foppe Le Coq hahaah wtf cock.
Vind ik leuk
Cruggax +506
maandag 11 maart 2019 om 09:26
Leuke reactie, geef ik je een like voor.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:54
Haha, wat een dijenkletser...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:33
Denk dat het tijd word voor een fusie tussen Heerenveen en Cambuur. Ze zijn momenteel beiden platzak en de handen ineen slaan kan oplossing bieden. De clubs hebben ook een nauwe band, dus waar wachten ze nog op? Misschien een soort FC Friesland.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 09:34]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:36
Laat het denken dan maar aan een ander over.
Vind ik leuk
Jandehulk +47
maandag 11 maart 2019 om 10:08
Voor het eerst eens met een van de boeren...niet gedacht ooit dat te zullen zijn.😎
Vind ik leuk
Hupfean +5315
maandag 11 maart 2019 om 12:08
Zegt meer over jou dan over ons boeren, waar jij elke dag je glaasje melk aan hebt te danken.
Vind ik leuk
The Iceman +16274
maandag 11 maart 2019 om 09:38
En als we toch bezig zijn ook NEC en Vitesse, of NAC en Willem II fuseren?
Vind ik leuk
SimonSays +7419
maandag 11 maart 2019 om 10:30
Ajax en Feyenoord ook maar doen? Randstad United.
Vind ik leuk
Hupfean +5315
maandag 11 maart 2019 om 12:08
Haha, randstad United. Klinkt als een uitzendbureau.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 12:09]
Vind ik leuk
SCH Fan +211
maandag 11 maart 2019 om 09:51
Dat gaat nooit gebeuren. Supporters van beide clubs zullen het daar nooit mee eens zijn.
Vind ik leuk
Koeien +3730
maandag 11 maart 2019 om 10:01
Denk ook niet dat Cambuur fans nou staan te trappelen om met it Hearrenfean ofzo in zee te gaan.

hm...In zee gaan, goed idee!
Vind ik leuk
Hupfean +5315
maandag 11 maart 2019 om 12:09
Ik wil t niet eens.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +956
maandag 11 maart 2019 om 10:04
Ik denk dat jij je eens moet gaan verdiepen in de cultuur van beide clubs! Al zou het ook maar overwogen worden, dan breekt er een ware oorlog uit in Friesland! Het zijn 2 totaal verschillende clubs met hun eigen tradities en laat ze daar dan ook lekker vanaf blijven.
Vind ik leuk
Jandehulk +47
maandag 11 maart 2019 om 10:06
Zo is dat !
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:13
Welke tradities....? Een ander gebed? Mayo op de friet of friet op de mayo? Volgens mij zijn het beide voetbalclubs die elk weekend achter een bal aanrennen. Dat maakt ze gelijkwaardig denk je niet? Tradities.. kom op zeg. Leeghoofden van hooligans die een haat hebben naar elkaar zonder reden + enkele individuele (financiele) belangen ja. Dat zijn de enige obstakels.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +956
maandag 11 maart 2019 om 10:36
Vergelijk het met een fusie tussen jou club en Ajax of Feyenoord en Ajax. is natuurlijk geen reële vergelijking maar bedoel het gevoelsmatig. Het sentiment en gevoel weegt veel zwaarder dan de financiële kant.
Vind ik leuk
Hupfean +5315
maandag 11 maart 2019 om 12:09
Jij snapt t.
Vind ik leuk
schfan1920 +6366
maandag 11 maart 2019 om 18:08
Kijk eens aan, toch nog iemand met oprecht verstand van de werkelijkheid hier!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:29
Moeten Feyenoord en Ajax ook fuseren als het aan jou ligt?
Vind ik leuk
Hupfean +5315
maandag 11 maart 2019 om 12:07
Bist gek?
Vind ik leuk
schfan1920 +6366
maandag 11 maart 2019 om 18:07
Whahaha.. mag ik even lachen? En met mij alle Heerenveen en Cambuur supporters. Waarom beginnen we ook niet direct met fc Limburg ed?

Met een eigen vermogen van 25 mln kun je ons moeilijk platzak noemen.. daarbij, we hebben het in het verleden wel eens lastiger gehad. We komen er echt wel weer bovenop.

Weetje wat je krijgt wanneer je fuseert? Een leeg stadion, veel gedoe onderling en uiteindelijk Failliet. Even nadenken dus ;-)
Vind ik leuk
Koeien +3730
maandag 11 maart 2019 om 09:57
Die Friezen hebben toch maar weer een lekkere aanval daar voorin met die twee. Je zou serieus moeten overwegen om beide als duo te halen en niet eentje van de 2.
Vind ik leuk
SimonSays +7419
maandag 11 maart 2019 om 10:31
Als je ze beide als duo haalt, dan heb je er 4!

Flauw, excuus.
Vind ik leuk
Pieterke +342
maandag 11 maart 2019 om 10:33
En de 2 aan de zijkant zijn top
Vind ik leuk
mason +2408
maandag 11 maart 2019 om 11:38
Als PSV slim is dan kopen ze vlap. Lammers is als van hen. Luuk word er niet jonger op en lozano moet ook vertrekken want die is niet meer gemotiveerd.
Vind ik leuk
Jandehulk +47
maandag 11 maart 2019 om 10:06
Flikker op met je fusie mafkees!...we krijgen een nieuw stadion en alles ziet er voor de komende jaren dan prima uit!...op naar de mooie tijden.
Vind ik leuk
shovel +182
maandag 11 maart 2019 om 12:12
nu de boeren van de hoofdstad van friesland nog leren voetballen
Vind ik leuk
FCGrunn050 +956
maandag 11 maart 2019 om 10:08
Ik vrees dat beide spelers volgend jaar elders spelen. Hebben zich goed in de picture gespeeld. Lammers sowieso, die zal wel worden teruggehaald door PSV.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:17
Met een beetje geluk sturen ze dan Piroe naar Heerenveen.
Vind ik leuk
Pieterke +342
maandag 11 maart 2019 om 10:40
Ik denk dat die qua persoonlijkheid niet past bij de friezen. Is nogal een mannetje zeg maar.tenminste dat vind hij zelf
Vind ik leuk
mason +2408
maandag 11 maart 2019 om 11:39
Bij Heerenveen weten ze daar vaak wel raad mee.
Vind ik leuk
Just Nuts +677
maandag 11 maart 2019 om 10:09
Vlap, Lammers toch wel weer een ouderwetse leuke tandem die Heerenveen heeft.
Vind ik leuk
Pieterke +342
maandag 11 maart 2019 om 10:31
Van bergen, lammers, vlap en johnson een fantastisch mooie aanval en gemiddelde leeftijd 20
Vind ik leuk
Smithsonian +43287
maandag 11 maart 2019 om 11:17
En pierie niet te vergeten.
Vind ik leuk
Hupfean +5315
maandag 11 maart 2019 om 12:11
Die staat achterin.
Vind ik leuk
Hupfean +5315
maandag 11 maart 2019 om 12:06
Ûs Vlap. Topper.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws