De Boer 'had vraagtekens' bij Ajax-aankoop: 'Nu meer dan 40 miljoen waard'

De Boer 'had vraagtekens' bij Ajax-aankoop: 'Nu meer dan 40 miljoen waard'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 14:33ma 11-03-2019 om 14:33

Ajax-trainer Erik ten Hag kan niet meer om David Neres heen, stelt Ronald de Boer. De 22-jarige Braziliaan speelde een ijzersterke pot tegen Real Madrid en was tegen Fortuna Sittard de meest gevaarlijke aanvaller aan Amsterdamse zijde.

"Dat hij is opgeroepen voor het Braziliaans elftal heeft hem goed gedaan. Hij was verreweg de gevaarlijkste man. Neres kun je er niet meer uithalen", concludeert De Boer bij Dit was het weekend op FOX Sports na de 4-0 zege op de Limburgers. "Het is mooi om te zien dat hij het toch weer oppakt, hoewel hij een maand geleden nog geen zekerheidje was."

De vleugelaanvaller leek de concurrentiestrijd van Donny van de Beek, Hakim Ziyech en Dusan Tadic te verliezen. "Het is een luxeprobleem natuurlijk", erkent De Boer, die aanvankelijk net als veel analisten niet kapot was van Neres. "Hij was ook best duur. Ik weet nog goed dat we heel veel vraagtekens achter hem hebben gezet."

"Op een gegeven moment gingen  wel een paar van die vraagtekens weg, maar hij heeft ons ongelijk bewezen. Hij is nu gewoon meer dan veertig miljoen waard", besluit de voormalig middenvelder.

Lees ook: Neres drukte teammanager Brazilië weg: 'Mijn beste week ooit als voetballer'

Poll

Een goede beslissing van bondscoach Tite om Neres bij het Braziliaanse elftal te halen?

(7276 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 14:49
Ronald kan beter Frank gaan adviseren!
Vind ik leuk
Nr14always +4043
maandag 11 maart 2019 om 14:49
Komt helemaal goed.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:49
Heerlijke voetballer om naar te kijken, wat mij betreft niet meer uit de basis svp :-)
Vind ik leuk
rexxo +11985
maandag 11 maart 2019 om 14:50
ETH trekt zich nergens wat van aan, die is super eigenwijs.

Dat is zijn plus en tevens minpunt.

Verbaasd me niks als Neres binnenkort weer gaat banken.
Vind ik leuk
Leedz +7646
maandag 11 maart 2019 om 15:02
Het zou mij wel verbazen maar ETH is wel de persoon om dit inderdaad toch te doen en dan met een hele domme verklaring komen om zichzelf te rechtvaardigen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:33
Mag toch hopen van niet rexxo, met Neres speelde we onze beste wedstrijden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:52
Ten Hag gaat Neres ook echt niet meer uit de basis laten 😆. Dat is vragen ontslag.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:53
Ik ben ook zeker blij dat Ajax hem niet voor 40mil naar China heb laten gaan.
Vind ik leuk
Leedz +7646
maandag 11 maart 2019 om 15:04
Zeker blij, vond het al raar dat ze liever die Mexicaan wilde... ben heel blij dat hij lekker voor Betis gekozen heeft, daar speelt hij naar eigen zeggen toch om meer prijzen dan bij Ajax het geval is
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:16
Haha ja indd gelukje bij een ongelukje. Blij dat Ten Hag zijn ogen ook geopend zijn.
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
maandag 11 maart 2019 om 14:53
Open deur van de Boer. Tuurlijk moet Neres basis spelen. Is zo duidelijk als wat😃
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:54
Wie wku je structueel laten sneuvelen dan ???
Vd. Beek Dusam Zeyech ?
Vind ik leuk
Jordtt +1550
maandag 11 maart 2019 om 14:58
Gewoon zoals laatste week. Tegen de mindere goden stel je Dolberg op, tegen de grotere clubs Schone. Volgens mij is Ten Hag daar redelijk uit hoor.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:19
Maar dan mag Dolberg wel iets meer laten zien, wel erg goed in de omschakeling
Vind ik leuk
Jordtt +1550
maandag 11 maart 2019 om 19:01
Nouja vaak bij goals betrokken hoor, ook met loopacties. Slimme speler die laatste weken het echt prima doet!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:05
Oneens Sorry De potentie is er wel maar zoals gisteren ook die kopbal op de paal.. kom op hé
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 19:08]
Vind ik leuk
Jordtt +1550
maandag 11 maart 2019 om 19:21
Gister bij 2 goals betrokken toch door loopacties? Bal op de paal was beetje pech, kan er ook invallen. Tuurlijk je mag meer verwachten van een ajax spits. Hij draagt ajax nog niet, maar een stijgende lijn is te zien sinds die terug is van blessure.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:46
Vooruit af en toe laat hij weer iets van zijn klasse zien 😎
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:55
Gelukkig genoeg opties op de vleugels en op 10, dat kan Ajax goed gebruiken met het drukke programma voor de boeg.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
maandag 11 maart 2019 om 14:57
Ben blij dat hij is gebleven en hoop dat ze hem komende zomer weten te behouden, zodat hij volgend jaar nog belangrijker kan worden en we wat stabiliteit in onze voorhoede behouden.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
maandag 11 maart 2019 om 14:58
Neres hoort altijd basis te staan!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:06
vind de mentale weerbaarheid van Neres weergaloos! voor iemand die vaak op de bank zit en in de winter flink had kunnen cashen presteerd hij uitzonderlijk goed.
Vind ik leuk
Henkings +922
maandag 11 maart 2019 om 15:24
Zo snel kan het allemaal gaan in de voetballerij. Eerst baalden veel Ajacieden ervan dat ze de 40 miljoen uit China niet pakten voor Neres en nu is hij publiekslieveling. Speelt de laatste weken érg goed, maar kan er bij Ten Hag straks zo weer naast zitten. Zo lang Ten Hag dat doet met winst, heeft hij nog gelijk ook!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:31
Er is ook gewoon geen middenweg bij die analisten.... Of heel slecht of heel goed
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:31
Blij dat Ten Hag wakker is en ik hoop dat ie dat ook blijft. Ajax is met Neres op haar sterkst
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:23
Ik hou er zelf nooit van als spelers op een andere positie worden gezet dan wat ze gewend zijn. Younes is bijvoorbeeld als linksbuiten altijd verkeerd gebruikt, want hij is een rechtspoot. Neres is een linkspoot en ik zie hem de laatste tijd eindelijk naar zijn kunnen spelen nu hij gewoon op links staat.
Vind ik leuk
Mari +12536
maandag 11 maart 2019 om 16:33
Zo slap van deze "kenners". Waar hebben jullie je ogen?

Dit was de nekkebreker voor Keizer. Hij weigerde hem op te stellen.
Keizer weg, ten Hag kwam stelde Neres op en het begon te lopen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:22
Wel erg kort door de bocht ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 17:22]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:07
Had ik ook. Het duurde wel even hè voordat hij geacclimatiseerd was maar nu: geweldige speler. Die goal tegen Madrid: fantastisch. Hopelijk blijft hij nog even, dan kunnen we nog lekker genieten van hem.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:05
"Het is mooi om te zien dat hij het toch weer oppakt, hoewel hij een maand geleden nog geen zekerheidje was."

Hij was wél een zekerheidje, maar Ten Hags ogen zat stront in.
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 11:18
Hij bewijst mijn gelijk! Fantastische speler voor ons aller Ajax! Met alle respect, maar Ronald de Boer kon niet tippen aan wat David presteert...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws