'Belgen hangen prijskaartje van 5 miljoen aan door Feyenoord bekeken aanvaller'

'Belgen hangen prijskaartje van 5 miljoen aan door Feyenoord bekeken aanvaller'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 08:45wo 13-03-2019 om 08:45

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 15:15wo 13-03-2019 om 15:15

Theo Bongonda is aan een sterk seizoen bezig bij Zulte Waregem. De 23-jarige vleugelaanvaller werd al in verband gebracht met Feyenoord, maar de Rotterdammers krijgen concurrentie van de Belgische top.

Bongonda zat onlangs om tafel met het bestuur en kreeg te horen dat Zulte in de zomer wil meewerken aan een transfer, schrijft Het Laatste Nieuws. De Belg zelf sprak ook al zijn transferwens uit en daar heeft Essevee dus alle begrip voor. De interesse voor Bongonda is niet min. Zowel RSC Anderlecht als Club Brugge mikt op de linkspoot, terwijl ook scouts van Feyenoord hem bekijken.

Volgens Het Nieuwsblad tonen ook KRC Genk en KAA Gent interesse in het goudhaantje van Zulte Waregem. Eerder werd al bekend dat naast Feyenoord ook de Duitse clubs FSV Mainz en Eintracht Frankfurt Bongonda op de radar hebben.

Stevig prijskaartje
Zulte Waregem wil meewerken, maar wel voor een respectabele transfersom. Essevee mikt op een bedrag van meer dan vijf miljoen euro. Zelf betaalden de West-Vlamingen twee jaar terug nog 1,6 miljoen euro voor de aanvaller.

Plaats een reactie

Mo +12879
woensdag 13 maart 2019 om 08:53
5 miljoen hele euro's, allemachtig. Moet niet gekker worden tegenwoordig.
Vind ik leuk
jollyrogers +8372
woensdag 13 maart 2019 om 08:54
wel veel geld idd, maar in deze 'op hol geslagen markt' verbaast t me niet. wordt n lastig verhaal voor feyenoord.
Vind ik leuk
deltiaan +1423
woensdag 13 maart 2019 om 12:27
nee nee waarom te gek en wat doet 020 dan
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:06
De Belsen werken nog met franckskes Mohamed Allie
Vind ik leuk
Smithsonian +43295
woensdag 13 maart 2019 om 08:53
Wij vallen al af. Of ruilen voor larsson haha.
Vind ik leuk
jollyrogers +8372
woensdag 13 maart 2019 om 08:56
denk dat larsson echt n hele goede speler is, een van de betere van feyenoord, maar ik denk dat de technische staf hem niet beter maakt. ik hoop dat dat volgend jaar wel gaat lukken. (met n oud-verdediger als coach.... :P)
Vind ik leuk
Blindsy +18793
woensdag 13 maart 2019 om 09:05
Ik deel je bezorgdheid 😉.
Vind ik leuk
jollyrogers +8372
woensdag 13 maart 2019 om 09:19
ja, maar toch ben ik wel heel benieuwd. als ie iets van zijn mentaliteit kan overbrengen aan de spelersgroep, krijg je wel n hele gedreven groep. dan kan feyenoord wel boven zichzelf uitstijgen.
Vind ik leuk
Blindsy +18793
woensdag 13 maart 2019 om 09:45
Ik ben enorm benieuwd. Een zwalkend team moet je achterin op gaan bouwen. Dat moet Jaap kunnen.
Verder lijkt mij zn PSV- en Ajaxachtergrond een voordeel. Daar is een topsportmentaliteit, dat neemt hij wel mee. Om over zn Utd-ervaring nog maar te zwijgen.
Overigens worden er nu mensen met n Reading- of Jong Ajax-achtergrond geciteerd die Jaap roemen om zn communicatieskills, zn talenten om spelers beter te maken, etc.

Dan hebben we t wel over n trainer die F nodig heeft.
Achterin orde op zaken stellen, n topsportmentaliteit creëren en de jongere spelers die voor hun plekje gaan knokken, goed opvangen en beter maken.
Niet vergeten, ook met Jürgen Klopp wordt Feyenoord de komende jaren 3e. Ik zou mij veel drukker maken met na te denken over de manier waaróp je 3e wordt. Billenknijpend, AZ net voorblijvend? Of met n leuke ploeg, met fris voetbal dichter op de top 2 en ruim voor AZ 3e worden? Nou, doe mij dat laatste maar.
Vind ik leuk
jollyrogers +8372
woensdag 13 maart 2019 om 10:10
ja precies dit. denk dat er een lange weg te gaan is, maar ik hoop idd dat dit dan de juiste trainer kan zijn.
als ze in t dwaasgebouw dan ook eens een beetje mee gaan werken, kan t nog wat worden.
Wel Kökcu kunnen binnenhouden :))
Vind ik leuk
Blindsy +18793
woensdag 13 maart 2019 om 12:57
Voorlopig is het good old Martin van Geel gelukt om Kökcü tot 2023 te laten bijtekenen! Lekker dit seizoen nog vlieguren maken richting een 3e plaats, en dan volgend jaar lekker de basis in zien te knokken.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:04
inderdaad. aan die larsson heb je niks.
Vind ik leuk
M477Y +1398
woensdag 13 maart 2019 om 08:54
belggische???
Vind ik leuk
fritsie +882
woensdag 13 maart 2019 om 08:54
Feyenoord kijkt over de grenzen!
Vind ik leuk
fr1963 +4365
woensdag 13 maart 2019 om 10:33
MvG heeft een cirkel om de Kuip getrokken van 400 km doorsnee. Dus 200 naar boven en 200 naar beneden. Larson uit Heerenveen is 192 km. Keurig binnen de cirkel gebleven! Sinistera? Was op vakantie in Hoek van Holland toen M hem zag voetballen op het strand.
Vind ik leuk
M477Y +1398
woensdag 13 maart 2019 om 11:26
zie de spelling...
Vind ik leuk
Ricky030 +459
woensdag 13 maart 2019 om 08:55
Valt allemaal wel weer mee 5 miljoen, helaas te hoog voor Feyenoord als je ziet welke clubs nog meer in de race zijn..
Vind ik leuk
Hesses +1214
woensdag 13 maart 2019 om 08:55
Volgende keer even stukje doorlezen voordat je het hierop kwakt.....vol met taalfouten.
Vind ik leuk
Pancev +1084
woensdag 13 maart 2019 om 12:23
Inderdaad, meer regel dan uitzondering op deze door stagiaires gerunde site, die in zakjes trekdrop uitbetaald krijgen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:24]
Vind ik leuk
Eimersweide +9223
woensdag 13 maart 2019 om 08:55
Feyenoord kan beter eerst verdedigers en middenvelders halen. Berghuis en Larsson zijn lang niet de minste spelers bij Feyenoord
Vind ik leuk
Svenn020 +117
woensdag 13 maart 2019 om 08:57
Kunnen ze dat betalen daar in Zuid?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 09:06]
Vind ik leuk
Blindsy +18793
woensdag 13 maart 2019 om 09:04
Ja.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:58
Wie? En 5 miljoen? Ik hoop dat wanneer Feyenoord deze jongen koopt het geen miskoop word. Daar ben ik wel een beetje bang voor. Deze speler doet het leuk in België. Maar das niet de Eredivisie. Nu weet ik niet of er nog heel veel verschil tussen de twee competities zit maar persoonlijk zou ik deze gok van 5 miljoen niet nemen.
Vind ik leuk
Zultkop +6614
woensdag 13 maart 2019 om 09:12
Hij is in ieder geval niet zo duur als Bandé, en niet geblesseerd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:45
Helemaal waar maar in verhouding wel. Feyenoord heeft veel minder te besteden dan Ajax en voor hen is 5 miljoen wel een groot bedrag. Persoonlijk zou ik voor een centrum spits halen.
Vind ik leuk
NvC +8492
woensdag 13 maart 2019 om 08:59
Ik zou eerder het centrale duo vernieuwen. Dan pas kijken naar de aanval.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5592
woensdag 13 maart 2019 om 09:00
Hoe is het met Sinisterra?
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4435
woensdag 13 maart 2019 om 09:12
Goed en met jou?
Vind ik leuk
Zultkop +6614
woensdag 13 maart 2019 om 09:13
Die is verhuurd aan Kigwancha Sports Club.
Vind ik leuk
Mari +12442
woensdag 13 maart 2019 om 09:00
Ruilen met Berghuis
Die speelt 2 wedstrijden goed in 1jaar
Vind ik leuk
rotterdammm +1644
woensdag 13 maart 2019 om 09:01
Ga nou verdomme eens naar de verdediging kijken. Het enige waar we echt veel kwaliteit hebben is de voorhoede, maar met een centrum Baco-Scharie, Botje en Cuco kan je echt niet meer aankomen volgend seizoen. Valt me ook wel tegen van die jonge gozer uit de jeugd dat hij die gasten er niet uit kan spelen....
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:35
Hij heeft allang laten ziwn dat hij een van de betere is. Het is alleen Gio die geen risico durft te nemen. Ik bedoel. Wat doet Clasie in hemelsnaam nog op t veld.
Vind ik leuk
Blindsy +18793
woensdag 13 maart 2019 om 09:03
Anderlecht, Club Brugge lijken mij serieuze concurrenten, maar die leggen zelden 5-6 milj voor n aankoop neer. Genk en Gent al helemaal niet.
Voor Frankfurt moet t geen probleem zijn. Vraag is: wat moet Feyenoord ermee? Je hebt Larsson en Berghuis, waarom niet investeren in jonger (goedkoper) talent die zich langzaam het elftal in kunnen spelen? De meeste spelers die ze de afgelopen jaren voor 4-6 miljoen kochten waren niet echt succesvol.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:33
Berghuis zal na dit seizoen denk ik ook nog wel een stap willen maken, Hopelijk weet je hier rond de 10 tot 12 miljoen voor te vangen. Als je dan weer 5 investeert is dat een prima oplossing denk ik!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:10
5miljoen voor een speler is voor Feyenoord een hoop geld en dat is er niet .
Voor Ajax is dat een schijntje die kunnen dat makkelijk betalen daarom wordt het gat tussen deze club.s alleen maar groter.
Vind ik leuk
FRChamp +1039
woensdag 13 maart 2019 om 12:14
5 miljoen is veel, maar het geld is er wel bij Feyenoord.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:11
Tsja dan is 70% van transfergelden meteen op...
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 09:11]
Vind ik leuk
ritje +637
woensdag 13 maart 2019 om 09:13
hallo GIO heeft gekozen voor van Persie! alleen maar voor eigenbelang? van Persie stopt dus hij had op Jorgensen moeten inzetten! Voor zijn blessure speelde hij erg sterk! Dus waarom zoeken? Of wordt hij verkocht? mvg ritje
Vind ik leuk
henk59 +127
woensdag 13 maart 2019 om 09:55
Vraag me nog steeds af waarom St Juste en Haps gekocht moesten worden terwijl je Nieuwkoop had en de 2 pitbulls Verdonk en Malasia. Ik denk dat van Geel het spreekwoord "het geld moet rollen" te letterlijk neemt. Nog zo iets waarom Clasie huren terwijl je Kökcu hebt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:06
tja waar logica eindigt begint feyenoord...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:22
Clasie is een verdedigender middenvelder,kökcü daarin tegen niet. Verdonk was eigelijk al afgeschreven maar lijkt zins dit jaar weer redelijk op te komen. Malacia is een jeugdspeler die nog niet alles kan spelen. Vandaar dat haps kwam. Bovendien is haps beter dan die 2 spelers. Als je koopt moet het wel beter zijn dan eigen jeugd,en in dit geval is dat zeker zo.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:47
Precies Haps en St Juste zijn bovendien nog jong. Het probleem is dat Feijenoord alleen oude spelers heeft en dus een selectie die weinig waarde heeft. Haps en St Juste zijn wat dat betreft dus prima aankopen.
Schuurs - Velkov er nog bij en je had 8 jaar vooruit gekund.
Vind ik leuk
Grijs +1323
woensdag 13 maart 2019 om 11:26
Omdat die spelers toen (we praten over 2 seizoenen terug) nog niet zo ver waren. Verdonk liet geen verpletterende indruk achter (en weinig ervaring) en Malacia was weinig imponerend in de jeugd.

Rechtsback hetzelfde verhaal, alleen is Nieuwkoop de enige rechtsback en blessuregevoelig.

Ik hoop dat je vraag is beantwoord.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:04
14 wedstrijden 5 goals. Ik zag ook in zijn verleden dat hij vaak niet verder komt dan die 5 goals. Ik vind 5 miljoen teveel voor zo’n speler
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:40
Enig idee hoevaak Jorgenssen scoorde voor hij naar feyenoord kwam. Of Pele. Statistieken zeggen niets bij Martin van Geel. 😂
Vind ik leuk
BenikBen +117
woensdag 13 maart 2019 om 11:39
Als Feyenoord zo iemand wil kopen weet ik genoeg . Zolang die blinde scouting er zit kan je beter niets kopen.
Vind ik leuk
FRChamp +1039
woensdag 13 maart 2019 om 12:13
Klopt. Laat die scouts lekker naar Zuid-Amerika of Oost-Europa gaan. Spelers vandaar zijn opkomend en kunnen de Europese top aan, zijn bovendien niet duur. De vervanger van Jörgensen zou Tetteh van Sparta Praag kunnen zijn, kost 2 miljoen euro. Is nu topscorer van de Fortuna Liga, hoogste Tsjechische competitie. Die Bongond lekker in België laten.
Vind ik leuk
FRChamp +1039
woensdag 13 maart 2019 om 12:04
Berghuis, Jörgensen, Vilhena en Larsson verkopen. Clasie terug sturen. Sinisterra op de rechterflank. Kökcü op links zetten. Tetteh van Sparta Praag in de spits, Burger op 10. Ayoub rechts op het middenveld, Toornstra op links.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:37
Nee laten we lekker alle spelers op posities neer gaan zetten waar ze zich totaal niet thuisvoelen. Valt me nog mee dat je vermeer niet als spits neerzet. 🤦‍♂️
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:38]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:46
misschien even de taalfoutjes uit het artikel halen alvorens te posten...??
Vind ik leuk
kees ee +923
woensdag 13 maart 2019 om 21:03
. . samen de prijs wat opdrijven ??
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 06:57
Voor concurrentie boor Larson is 5 miljoen geen hoog bedrag.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws