VP-voetbalkantine: 'Vlap is komende zomer klaar voor een stap naar de top-drie'

VP-voetbalkantine: 'Vlap is komende zomer klaar voor een stap naar de top-drie'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 17:00wo 13-03-2019 om 17:00

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 17:05wo 13-03-2019 om 17:05

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: ‘De KNVB moet clubs die Europees spelen altijd tegemoet komen'

Stelling 2: 'Juventus is nu grote favoriet voor eindzege Champions League'

Stelling 3: 'Vlap is komende zomer klaar voor een stap naar de top-drie'

Plaats een reactie

Wemberly +604
woensdag 13 maart 2019 om 11:06
Ja lijkt me logisch, maar dat doen ze toch altijd al. Waarom is dat nu ineens zo'n probleem?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:11
Het probleem is niet dat ze het doen, maar het moment waarop dit soort dingen besloten worden.

Als je hier gewoon beleid van maakt en het voorafgaand aan het seizoen vaststelt hoor je er niemand over.
Vind ik leuk
abraksas +2545
woensdag 13 maart 2019 om 11:57
Al betrof dit alleen Ajax en PEC en toch hoorde je anderen ook klagen en zaniken.
Maar idd, de manier waarop was niet goed. Al blijf ik er wel bij dat ik blij ben dat het gebeurd is. En niet alleen omdat het goed voor Ajax was, was ook blij geweest als het PSV was geweest. Of Ajax daardoor gewonnen heeft is moeilijk te zeggen maar het zal vast wel iig een beetje geholpen hebben.

Maar ik hoop ook dat de KNVB hiervan leert en dit in het vaste beleid opneemt en reageert zodra de loting van de komende ronde bekend is.
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
woensdag 13 maart 2019 om 17:23
ik vind het vrij logisch dat anderen klagen, voor PSV bijvoorbeeld is er belang bij dat Ajax niet geholpen wordt want hun Europese wedstrijden hebben invloed op hun vorm in de competitie, als dit dus voor Ajax ineens wel wordt gedaan waar PSV bijvoorbeeld tegen Atletico niet op deze manier geholpen wordt is dat oneerlijk...

vergelijk het met het hawk-eye systeem, als dat bij alle clubs is is het het allereerlijkst, als er nergens hawk-eye technologie gebruikt wordt worden er weleens fouten gemaakt maar in principe heffen die fouten elkaar over het algemeen op, hebben er een aantal wel dat systeem en een aantal anderen niet dan wordt er dus op het ene veld anders gefloten dan op het andere veld waardoor de fouten elkaar niet meer opheffen en er dus clubs zijn met meer voordeel...

uiteindelijk is in dit geval Ajax geholpen en als de ene club geholpen wordt is dat altijd ten koste van de concurrent, dan heeft PSV misschien niet direct iets te zeggen over die wedstrijd maar wel over het geheel van de competitie...
Vind ik leuk
tikkietoe +6154
woensdag 13 maart 2019 om 11:08
Stelling 1) Of allemaal, of niet.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:12
Ik ben voorstander van allemaal maar dan wel alleen voor uit-wedstrijden na de groepsfase in CL en EL.
Vind ik leuk
14forever +9063
woensdag 13 maart 2019 om 14:24
Gebeurd dus ook voor allemaal.. er zijn ook wedstrijden van psv verzet..
Vind ik leuk
rinirat +3543
woensdag 13 maart 2019 om 11:08
We komen niet vaak in deze positie ,maar dat moet ten alle tijden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:09
Stelling 1: Ongeacht welke club. Ik ben voor.
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 15:52
Lekker: jij als Ajacied weet toch dat het alleen gaat gelden voor ons... :-)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:11
Hahaha ja voor nu. Maar volgend seizoen hoop ik toch dat we wat punten pakken via andere clubs. Mag toch hopen dat de ambitie om Europees te overwinteren niet alleen voor Ajax is weggelegt.
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 16:12
Een wijze raad: doe het zelf, verwacht het niet van anderen, dan kom je bedrogen uit!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:13
Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
woensdag 13 maart 2019 om 11:10
Stelling 1: Ja! Fuck de zeikers met hun competitievervalsing.

Competitie stelt toch amper meer wat voor, laten we pronken met het goede wat we nog hebben.

Op dit moment is het Ajax.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13631
woensdag 13 maart 2019 om 11:34
Natuurlijk ! maakt toch geen reet uit of provincie clubje A nu als 10 of 11e eindigt ha ha, ze zeiken slechts en zijn de oorzaak en gevolg van kunstgras zonder zelf ooit iets van belang te presteren.
Net zoals in onze echte maatschappij, baas boven baas en de mindere moeten zich schikken in hun lot.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
woensdag 13 maart 2019 om 11:51
Helemaal mee eens. Maar hier in Nederland moeten de groten zich vaker aanpassen aan de minderen. Kijk maar naar het verhaal kunstgras. Maar ik vind dit een goede ontwikkeling. De wedstrijd van Ajax tegen Real was een mooi voorbeeld. Het was pas de eerste keer dus imo kan je niet echt zeggen of dit t verschil heeft gemaakt maar het heeft iig geen negatieve invloed gehad, dat is zeker!

Ongeacht welke club verder komt in Europa, dit moet de standaard worden. En de “kleintjes” die nooit iets in Europa en dus voor het Ned voetbal (kunnen) doen moeten zich op deze manier gewoon aanpassen. Dan dragen de kleinere clubs ook hun steentje bij.
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
woensdag 13 maart 2019 om 11:12
Stelling 1.
Dit gebeurd altijd al. Er wordt ieder jaar geschoven in de weekenden met data of tijden.
Dit wordt opgeblazen om niets.
Speel je dinsdag dan speel je zaterdag zo vroeg mogelijk of zelfs op vrijdag. Dus er wordt helemaal geen club voor getrokken nu. Dot is gewoon kijken naar belasting en gezond verstand gebruiken.

Dus geen haat of hulp.

Hopen op een gunstige loting, benieuwd of Ajax wederom kn verrassen.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 13 maart 2019 om 11:12
Kan best maar wij spelen 2 keer niet tegen Ajax maar moeten wel van zaterdag naar zondag, verzet dan alleen Ajax
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 11:12
Stelling 1:

Nou eens om te beginnen geen toppers in CL\EL weken programmeren.
Ten eerste is het niet fair dat een EL ploeg die donderdag speelt op zondag moet aantreden tegen een CL ploeg die op dinsdag heeft gespeeld.
Ten tweede wordt het helemaal unfair als 1 of meerdere ploegen niet eens de kwalificatie door komt, zoals de afgelopen 2 seizoenen.

Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:53
Als 1 of meerdere ploegen de kwalificatie niet door komen, dan ligt dat toch aan hun zelf ? Ik zie niet wat dit te maken heeft met de stelling.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 14:00
Ik heb het over het competitieprogramma wat door de knvb opgesteld wordt.

Voorbeeldje: 2 jaar gelden werd PSV - Feyenoord gespeeld op zondag na PSV - Atletico (dinsdag) en Feyenoord - Manchester United (donderdag)

Jarenlang klagen dat het niveau in de toppers niet hoog ligt.... zie hier een oorzaak,

Europees spelende clubs moet je , op papier, makkelijke potjes geven in zo'n week. Niet tegen elkaar laten spelen want de ploeg die op dinsdag speelt is zwaar in het voordeel tegen de donderdag ploeg dan.

Ik heb dus geen moeite met de "hulp". Ik vind dat er nog meer gedaan moet worden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:08
Het eerste stukje van je vorige post kan ik in mee gaan.

Waar ik op reageerde was "Ten tweede wordt het helemaal unfair als 1 of meerdere ploegen niet eens de kwalificatie door komt, zoals de afgelopen 2 seizoenen."
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 14:30
Ja. De bedoeling van het tegen elkaar laten spelen was omdat ze dan gelijke omstandigheden zouden hebben. Midweeks voetbal in Europa en dan in het weekend tegen elkaar.
Maar als ploegen vervolgens de groepsfase niet halen, is er van die gelijke omstandigheden meteen helemaal niets meer over.
Dan krijg je dus zoals Feyenoord vorig seizoen had, midweek CL en op zondag Ajax die even niks te doen hadden.

Om zoiets te voorkomen, moet je die wedstrijden dus beter inplannen zodat de omstandigheden altijd gelijk zijn, wat er dan ook in Europa gebeurt.
Het zijn namelijk zo'n beetje de enige wedstrijden die op enige interesse uit andere landen kunnen rekenen. Dat zijn je visitekaartjes. Wel zo aardig als beide ploegen dan fris zijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:12
Ja, maar dan na akkoord van betrokken clubs,dus niet alleen vd Europees spelende.

Daarnaast: ook in de kkd moet de mogelijkheider zijn, als clubs spelers missen door interlands. In de eredivisie ligt dan het programma compleet stil
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
woensdag 13 maart 2019 om 11:54
Tuurlijk. In het geval hoe jij dit schetst had PEC dus gelijk gehad en had Ajax die extra rust niet gehad. Dát is precies waar het misgaat in Nederland. Nee, de kleine clubs die geen Europees voetbal spelen moeten zich gewoon aanpassen, punt
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:05
Die doen mee in de competitieen moeten verder hun bek houden bedoel je? Lekker sociaal.

Wat versta je onder “gewoon aanpassen”?
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
woensdag 13 maart 2019 om 14:00
Laat ik het zo zeggen, in het geval van PEC maken ze er een probleem van dat ze een keertje 3 wedstrijden in de week moeten spelen. Ze kijken totaal niet naar het totaalplaatje van het hele Nederlandse voetbal. Hou er rekening mee dat door de prestaties van met name Ajax in de afgelopen drie jaar (EL finale en voorlopig 1/4 finales CL) het Nederlands voetbal weer een beetje meer aanzien krijgt in de voetbalwereld, waardoor spelers uit een betere competitie eerder zullen zillen gaan verkassen naar een Ned ED club. Heel het Nederlands voetbal gaat er dus op vooruit, zeker als de clubs standaard beter gaan spelen in Europa. Dit heeft Nederland nodig om enigzins een beetje aan te haken. Maar een PEC ziet alleen maar dat hun een keertje een extra wedstrijd moeten spelen door de weeks. Als ze in de beker meespelen hoor je ze niet zeiken namelijk.
Lang verhaal kort, ja, het is een beetje kort door de bocht idd maar die clubs zullen zich idd moeten schikken in een meer onderdanige rol tov de grote clubs. Je mag het asociaal noemen wat mij betreft maar zo werkt t gewoon.

En daar komt nog eens bij, als een club als PEC zich daar gewoon in had geschikt denk ik dat Ajax of de KNVB ze daar iets tegenover hadden kunnen stellen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:07
Ze hebben zich,onder protest, erin geschikt. Dus wat zou ajax/ knvb er tegenover kunnen stellen?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:14
Wat er vergeten wordt is dat pec niet zo n brede selectie heeft als ajax. Ajax kan dus makkelijker zo n schema aan. Stam heeft voor vanavond aangekondigd dat hij al rekening houd met zondag. Dat was anders geweest als de weedstrijd niet 10 dagen naar voren was gehaald. Dus t eerlijke hierin zie ik niet.

In mijn ogen maak je een competitie met alle clubs. Niet met 1 of 2.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
woensdag 13 maart 2019 om 15:10
Ze hadden geen keus om zich erin te schikken, nadat ze een kort geding hadden aangespannen.
En ik ben niet vergeten dat ze een minder brede selectie hebben, zei ik net ook al dat als ze voor de beker op woensdag moeten spelen dan hoor je ze niet.

Dat Stam rekening houdt met Zondag is logisch. De wedstrijd tegen Ajax gaan ze niet winnen, das 90% zeker. En zondag is dan dus een stuk belangrijker voor PEC.

Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:16
Maar dat was anders geweest als de wedstrijd op de oorspronkelijke datum was gespeeld
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:17
En de beker weetje vantevoren, dit is ze door de strot getrapt
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
woensdag 13 maart 2019 om 15:56
Prima wat jij wilt.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 13 maart 2019 om 11:13
Ligt eraan, in de 4e voorronde van de EL hoeft dat niet.
Vind ik leuk
HanV +5495
woensdag 13 maart 2019 om 13:59
Dan is de competitie nog niet eens begonnen.
Vind ik leuk
Dee79 +2661
woensdag 13 maart 2019 om 11:13
St 1 ja behalve psv die geeft er toch niet om.
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 13 maart 2019 om 11:48
waarom nou een sneer naar PSV uitdelen??
Vind ik leuk
Ginovanni +21622
woensdag 13 maart 2019 om 11:24
Wordt tijd, dat de KNVB / Nederland dit doet.

In het buitenland is dit soort uitstel gewoon.
Vaak worden wedstrijden in oa Spanje, Italië en Engeland verplaatst naar de maandagavond, met name na EL wedstrijden op de donderdagavond.

Niet meer dan normaal!!

(overigens was dit iets wat Peter Bosz al aanhaalde tijdens de succesvolle EL campagne van Ajax 2026/2017. Geen uitstel kostte Ajax destijds de titel, dus over competitievervalsing gesproken........😉).
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 13 maart 2019 om 11:47
Ajax heeft het zelf verspeeld... ;)
Vind ik leuk
Jozef +44890
woensdag 13 maart 2019 om 12:26
Jij weet vast hoe het is verlopen toen, Korm...
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 13 maart 2019 om 13:13
Feyenoord werd kampioen toch?
Vind ik leuk
Jozef +44890
woensdag 13 maart 2019 om 14:34
Haha, dat weet ik ook wel. Jij weet ook wel hoe, waarmee ik niks wil afdoen aan het kampioenschap van Feyenoord trouwens.
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 13 maart 2019 om 14:38
Als je met zo weinig verschil kampioen wordt zit er zeker een geluksfactor bij... met een normale uitslag was PSV ook geen kampioen geworden in het jaar dat ze door A.madrid uitgeschakeld werd.. maar vond wel terecht dat PSV kampioen werd omdat ze het beste speelde in dat seizoen
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 14:39]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 14:39
Competitieprogramma wordt in juli gemaakt
Ajax komt ver in Europa is leuk maar in de zomer van 2016 was dat nou niet bepaald te voorzien.

Ga er maar alvast vanuit dat er, mocht Ajax de volgende ronde weer doorkomen, rond de 1\2 finale waarschijnlijk geen wedstrijden uitgesteld gaan worden aangezien er weer interland voetbal en een doordeweeks programma (speelweek 32) aan zit te komen
Vind ik leuk
rpaulp50 +13631
woensdag 13 maart 2019 om 11:30
Natuurlijk...... de rest moet al lang blij zijn dat ze voor spek en bonen mee mogen spelen, de figuranten, vaak op kunstgras, presteren nooit wat en zeuren alleen maar, zoals bijvoorbeeld PEC, bijgestaan door domme mede provinciaal Gerbrands/PSV.
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 13 maart 2019 om 11:47
zelf kom je ook niet al te snugger over maat...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:06
Papegaai. Koppiekrauw!
Vind ik leuk
haarlemx +435
woensdag 13 maart 2019 om 11:34
In de knockout fase JA.
Vind ik leuk
Importbrabo +2245
woensdag 13 maart 2019 om 11:35
Wederom naïef van de KNVB. Ze weten bij het samenstellen van de agenda van seizoen 19/20 dondersgoed hoe de speelkalender van de UEFA eruit ziet. Laat ze daar dan alvast rekening mee houden.

Ja, en als je dan uit Europa wordt geknikkerd en gaat zeuren dat je te weinig wedstrijden hebt om ritme te behouden, had je beter je best moeten doen in Europa. En ja, dan zal je wat meer competitiewedstrijden krijgen in een doordeweeks programma. Lekker ouderwets weer op de woensdag avond.

Vind ik leuk
plein19 +3137
woensdag 13 maart 2019 om 11:39
Ploegen die verder komen moeten geholpen worden. Zodra de groepfases voorbij zijn. In de EL is totaal geen hersteltijd als er op donderdag eventueel verlengd moet worden. Dat is echt competitievervalsing. Ploegen in de CL verdienen een hulp omdat het vaak bij tegenstanders gebeurd. En het voor Nederlandse clubs domweg unieke prestaties zijn tegenop het grote geld
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 13 maart 2019 om 11:46
tuurlijk moet je aan de clubs denken die europees spelen!
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 11:48
Belachelijk,alleen in Nederland denken en doen we zo simpel
Vind ik leuk
Molletje +2677
woensdag 13 maart 2019 om 11:48
Natuurlijk! Wie het ook is, gewoon altijd.

Dinsdag Europees? is vr/za ervoor voetballen, za erna.
Woensdag Europees? za voetballen ervoor, zo erna.
Donderdag Europees? zo voetballen ervoor, ma erna.
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 11:49
Omdat Ajax nu eens een keer overwinterd moeten we ons ineens allemaal aanpassen,had dat dan ook in de groepsfases gedaan.
Vind ik leuk
Jozef +44890
woensdag 13 maart 2019 om 12:30
Moet ook gewoon.

Je kent alle Europese deelnemers in mei al en daar kun je in je programma tot kerst prima rekening houden.

Daarna schuiven met overgebleven deelnemers.
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 12:31
maar niet gebeurd he
Vind ik leuk
Jozef +44890
woensdag 13 maart 2019 om 14:38
Wat niet goed is moet je in ieders belang aanpassen lijkt me. Ajax kon zich rustig voorbereiden op Real en dat was van invloed op de mooie prestatie. Geen competitievervalsing, want we moeten nu vanavond tegen PEC...zonder twee belangrijke geblesseerde spelers bovendien...
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 15:45
misschien weer verplaatsen:);)
Vind ik leuk
Jozef +44890
woensdag 13 maart 2019 om 17:58
Yep, kannie anders...😁
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 12:32
maar je bent toch wel met me eens dat het alleen weer in Nederland gebeurt,bij geen enkele andere competitie hoor je deze onzin toch??
Vind ik leuk
HanV +5495
woensdag 13 maart 2019 om 14:02
Frankrijk, daar doen ze ook overleg over het verplaatsen buiten het weekend met maar een ploeg, Rennes, en niet met de ander.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:56
Nog even en we hebben een zaterdagavond 22.00 wedstrijd en zondagochtend 8.45
Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 14:40
Is gedaan in de groepfase, PSV had een wedstrijd naar vrijdag, een wedstrijd tussen Ajax en PSV was omgedraaid met tijdstip dus hoezo is het aanpassen aan Ajax?
Vind ik leuk
bert +566
woensdag 13 maart 2019 om 12:08
1altijd
Vind ik leuk
Vak-DD +12415
woensdag 13 maart 2019 om 12:09
Clubs ja, dus niet alleen ajax .
Vind ik leuk
deltiaan +1436
woensdag 13 maart 2019 om 12:24
dom gelul
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:58
Ja ‘De KNVB moet clubs die Europees spelen altijd tegemoet komen'

Maar dan ook geen Toppers Ajax-PSV-Feyenoord tegen elkaar laten spelen NA Europese wedstrijden.

Voorbeeld Maart 2016: PSV-AJAX `n paar dagen na Atletico Madrid-PSV
Ajax won omdat ze veel frisser waren dan PSV
Vind ik leuk
mcmodd +27347
woensdag 13 maart 2019 om 13:43
Kruising, het maakt toch niet uit als een Europees spelende ploeg drie dagen na een Europese wedstrijd tegen een medekoploper speelt? Iedereen kan in een nieuwe competitie ineens bovenin meedraaien, dan moet dit gewoon kunnen. Als je een redelijke tijd voor herstel krijgt, drie dagen zonder match, dan moet elke tegenstander kunnen. Want dat hebben ze namelijk ook in andere landen. Je hoeft geen extra voordeel te krijgen t.o.v. concurrenten in Europa.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 13:43]
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 13:01
we kunnen ook de hele competitie stilleggen,wachten tot Ajax Europees uitgevoetbald is,en dan Ajax tegen PSV laten voetballen in 2 duels om de kampioen te bepalen,zijn we meteen van het gezeik af.
Vind ik leuk
RGB +1383
woensdag 13 maart 2019 om 13:38
goed plan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:17
Eens, maar ook wel rekening houden met de andere partij.

Nu moet Zwolle in 4 dagen 2 wedstrijden afwerken, terwijl ze anders een volle week rust hadden.

Kijk dan naar een datum waarop beide clubs evenveel rust hebben. Niet alleen naar de club die Europees speelt
Vind ik leuk
mcmodd +27347
woensdag 13 maart 2019 om 13:23
Stelling 1. Ja, nu de KNVB dit beleid duidelijk een nadere vorm heeft gegeven kan je niet meer terug uiteraard. Het mag daarbij niet uitmaken welke club het betreft, dat zal ook duidelijk zijn. Toch staat deze stelling nooit alleen, er hoort meer bij het Europees kansenvergrotende beleid van de KNVB. Daartoe zal er ook een verbod op namaak velden moeten komen, zodat spelers zich individueel ook beter kunnen ontwikkelen in vergelijking met andere in Europa spelende voetballers. Voorts zou de KNVB de eredivisie ook wat eerlijker mogen maken inzake de inkomsten per club. De verschillen lopen wel heel erg op nu en op den duur is dat niet meer te repareren als je nu niets doet.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:05
De verschillen lopen echt niet op door die paar grijpstuivers die de clubs hier krijgen als tv gelden.
Voor de laagst geëindigde clubs (Emmen, de Graafschap, NAC) kan 1,5 of 2 miljoen meer nog wel wat verschil brengen.
Maar voor de grote middenmoot, zeg plaats 4 t/m 12, zijn de verschillen marginaal.
Vind ik leuk
mcmodd +27347
woensdag 13 maart 2019 om 14:27
Wat ik probeer uit te drukken is dat als er wat meer geld naar de overige clubs zou gaan, allereerst de salarissen omhoog zouden kunnen. Dan krijg je wat meer kansen om ook wat betere spelers aan te trekken of spelers wat langer aan je te binden. Dat zou al behoorlijk in kwaliteit kunnen schelen, waardoor je langzaam, pakweg in een jaar of zeven tot tien, het verschil wat beter kan wegpoetsen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:07
Zo gaat het in het bedrijfsleven toch ook niet ? Clubs zijn BVs geworden. In zaken is het niet slim om je concurrenten financieel te ondersteunen.
Vind ik leuk
mcmodd +27347
donderdag 14 maart 2019 om 13:50
Nee, zo gaat het in het bedrijfsleven over het algemeen ook niet. Clubs zijn ‘tevens’ BV geworden, zeg maar ‘een bedrijf’. De kenmerken management en beloning zijn toegevoegd, maar de concurrentie is anders. Die worden bevochten in sportief opzicht, met behendigheid en vaardigheid die direct bepalend zijn. In ‘normale’ bedrijven zal je naast prijs en kwaliteit niet veel te bieden hebben. Clubs die bedrijf werden, concurreren niet met afgeleiden van prijs en kwaliteit, maar met uniciteit. Het specifieke van de enkeling die zijn volkomen autonomie in talent en resultaat weet om te zetten. In een bedrijf worden prijzen gezet door verwervingskosten, in een voetbalclub fluctueren de inkomsten met de op- en neergaande prestaties van de individuen, samen een team vormend.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:55]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:51
Goed verhaal, snap m.
Vind ik leuk
mcmodd +27347
vrijdag 15 maart 2019 om 16:28
Ik had niet anders van je verwacht;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:42
Meer geld van wat ? Cl inkomsten afstaan? Transfer inkomsten afstaan ?

Ajax tikt dit jaar 70 miljoen bij elkaar in de CL. Moeten ze dan 20 miljoen afstaan aan de rest omdat die het niet voor elkaar krijgen om zelf meer inkomsten te genereren ?

Bullshit.

Clubs zijn zelf, buiten de grijpstuivers van de tv-gelden, verantwoordelijk voor hun eigen financiële huishouding.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 17:43
Beter stoppen ze net als AZ meer in de jeugdopleiding
Vind ik leuk
mcmodd +27347
donderdag 14 maart 2019 om 13:44
Ja, goede opmerking. Ook dat, maar het een sluit het andere gelukkig niet uit. AZ is dan direct ook een heel goed voorbeeld van een heel geslaagde jeugdopleiding. Kennelijk weten ze daar een netwerk met de regio op te bouwen en te onderhouden, waardoor de aantrekkingskracht van jongens, ook buiten die regio, heel geoot is. Heel doelmatig is dat trouwens, als je een goed programma hebt.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 14 maart 2019 om 14:28
Daar moet je het echt van hebben, spelers zijn echt te duur geworden
Vind ik leuk
RGB +1383
woensdag 13 maart 2019 om 13:37
1. - jazeker, of het nu Ajax, PSV, Feyenoord of AZ is, de clubs die punten voor het UEFA-coëfficiënt kunnen binnenhalen moeten geholpen worden.
Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 13:56
1. JA
Vind ik leuk
Molletje +2677
woensdag 13 maart 2019 om 14:04
1. = Ja (voor alle clubs ten allertijde)
2. = Nee (want Barcelona, Manchester City acht ik hoger in. (Ajax uiteraard even buiten beschouwing gelaten, want dat is uiteraard de torenhoge favoriet voor mij.)
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
woensdag 13 maart 2019 om 14:05
Stelling 2: Ze zullen allemaal rekening moeten houden met Juve. Het is zomaar mogelijk, elftal zit goed in mekaar!

FORZA JUVE
Vind ik leuk
MojoRisin +15208
woensdag 13 maart 2019 om 14:09
2: Nee.. Barca of City imo..
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
woensdag 13 maart 2019 om 14:09
Stelling 1: Hoezo is dit uberhaupt een vraag en niet gewoon de normaalste zaak van de wereld? Waarom zou je clubs die europees spelen niet een beetje helpen? Sowieso vind ik dat zulke teams veel meer begrip verdienen rond Europese wedstrijden, niet zware uitwedstrijden inplannen een paar dagen na een Europese pot, waarom zou je dat uberhaupt doen?

Stelling 2: Nee, Man City of Barcelona zijn de topfavoriete, daarna Juve en Bayern.
Vind ik leuk
14forever +9063
woensdag 13 maart 2019 om 14:21
Stelling 1: lijkt me logisch
Vind ik leuk
kees ee +943
woensdag 13 maart 2019 om 14:22
st 2; zou kunnen, de nul houden en zelf drie keer scoren tegen atletico is niet nix !?
Vind ik leuk
j-roen11 +2132
woensdag 13 maart 2019 om 14:24
Zou zeggen Barca/city, dan bayern/Juve en dan Manu, spurs, ajax en Porto. Ik denk en hoop dat Ajax nog een keer kan stunten maar we moeten ook een beetje realistisch blijven. Spurs, Ajax, Porto en ManU ligt redelijk bij elkaar dus als je in die hoek loot kan het mooi lopen.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
woensdag 13 maart 2019 om 14:28
1. Jazeker gelijke monniken gelijke kappen (alleen jammer dat de KNVB er pas nu achter komt)

2. hahahahaha stelling 3 is zeker na de 7-0 is City favoriet?
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 17:24
Welnee Schalke was diep triest
Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 14:32
2 Nee
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:36
Stelling 2: Nee hoor, want wie zegt dat ze de topvorm vast kunnen houden tot aan het einde van het seizoen?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:49
Wij moeten nog in vorm komen, we zijn juist al het hele seizoen hopeloos uit vorm. kun je nagaan
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:38
City is de favoriet voor Champions League winst. Indien belangrijkste spelers op tijd fit.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 17:23
Welnee als het erop aankomt haken ze af tegen Juve of Barca
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +174
woensdag 13 maart 2019 om 14:41
Stelling 2. Dat zijn we zeker niet. Omdat we gistere een top match gespeeld hebben. Wil dit niet zeggen dat we fav zijn. Stap voor stap.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 17:22
Ben je Italiaan?
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +174
donderdag 14 maart 2019 om 16:43
jep, ben elke 2 weken in turijn :)
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
vrijdag 15 maart 2019 om 07:58
Grappig dat iedereen zoveel roept dat je niks meer geloofd!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:46
1: ja zeker moeten ze dat doen, maar dan ook voor elke club die europees uitkomt!

2: het maakt mij eigenlijk niet uit, je moet van iedereen winnen wil je door! Maar als ik dan toch moet kiezen, dan heb ik het liefst Barca kunnen we meteen laten zien hoe je wel van ze kan winnen......;-)
Vind ik leuk
tikkietoe +6154
woensdag 13 maart 2019 om 14:52
Stelling 2) niet de grote favouriet, maar 1 van de favourieten. Barcelona zie ik als een andere.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:03
1 ja
2 nee City
Vind ik leuk
FSCeara +9529
woensdag 13 maart 2019 om 15:28
1. ja alleen in de voorrondes niet. Anders kan je het hele speelschema pas plannen rond Europese duels.
2. Nee, dat zijn voor mij nog steeds City en Barca al kan Juventus ook de beker winnen met zijne koninklijke hoogheid.
Vind ik leuk
meloen87 +805
woensdag 13 maart 2019 om 15:37
1. Als het belangrijk is, dan zeker weten. Ajax staat verdorrie in de kwartfinales van de CL, dit gaan we waarschijnlijk in jaren niet meer mee maken. Alles aan doen dat ze nog verder zullen komen, voor het Nederlands voetbal.
2. Dat waren ze al toen de CL dit seizoen begon, want met Ronaldo in je ploeg ben je direct favoriet. Maar Manchester City is echt een outsider, en Barcelona is eigenlijk ook gewoon altijd favoriet.

Het is echt bizar dat na vandaag er een mogelijkheid bestaat dat er geen Spaanse en Duitse ploegen meer in de CL zijn. Wanneer is dit voor het laatst gebeurd?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:48
Juve is de beste club ter wereld. Record op record sneuvelt al jaar in jaar uit. Niemand kan ons klein krijgen, geen FIFA, Geen UEFA, geen FIGC. Wij zijn als lazarus, opgestaan uit de dood om nog harder terug te komen als ooit tevoren
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 17:19
Welk record dan, de meest verloren finales?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:40
En jij dacht, Hee laat ik even een nieuw accountje aanmaken om dit soort onzin de wereld in te helpen?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:07
Stelling 1: Eens

Stelling 2: Nee, Barca en Man City zijn favoriet.

Stelling 3: Ik denk van niet. Hij breekt net door en is nog behoorlijk wisselvallig. Misschien na volgend seizoen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:08]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:07
Stelling 3: Vlap kan de topdrie wel overslaan en zo door naar Juventus of Manchester City.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 17:18
Henk je draaft door
Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 17:08
3. Niet direct maar zou wel begrijpen wanneer hij gehaald word en die stap zou maken.
Vind ik leuk
Vowtar +6552
woensdag 13 maart 2019 om 17:11
Pfoe.. Vlap op 10 en Lammers in de spits, dat kan in de toekomst ook bij PSV een ijzersterk duo worden. Interessant.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
1 eens, 2 nee Ajax, Barca of City
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
3 nee nog niet
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:32
Top 3......

Zou hij naar PSV, AZ of Utrecht gaan?
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 17:47

Sam Larsson opgenomen in nationale selectie Zweden



Sam Larsson heeft een uitverkiezing ontvangen voor de nationale selectie van Zweden. De buitenspeler heeft bij Feyenoord de laatste maanden voldoende indruk gemaakt op bondscoach Janne Andersson voor een definitieve plek in de selectie. Zweden speelt EK-kwalificatieduels tegen Roemenië en Noorwegen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:55
Welke top 3?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:14
Die Vlap is echt een flappert jongens !!!!!!!!!
Vind ik leuk
Cookee +12784
woensdag 13 maart 2019 om 18:56
1. Deze keer pakte het goed uit, maar wat nou als AJax in die 3 potjes wat punten morst is het dan een slecht idee?

2.

3. Er is geen ruimte om in te duiken voor Vlap bij de top-3, hij is een type Larsson, die bakte er in een volle voorhoede ook niks van.
Vitesse lijkt mij een mooie club voor hem, daar is wel ruimte hiervoor.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws