Hoofd van Schalke-trainer op het hakblok: 'Zo kunnen we ons niet presenteren'

Hoofd van Schalke-trainer op het hakblok: 'Zo kunnen we ons niet presenteren'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 15:19wo 13-03-2019 om 15:19

De baan van Schalke 04-trainer Domenico Tedesco hangt na het debacle bij Manchester City (7-0 nederlaag voor de Duitsers) aan een zijden draadje. Uitspraken van sportdirecteur Jochen Schneider 'the day after' waren veelzeggend.

Naast de vernedering in de Champions League staat Schalke veertiende in de Bundesliga en won het in de laatste zeven competitiewedstrijden niet. "Na een wedstrijd als deze kunnen we niet zomaar naar de orde van de dag overgaan", tekent het Duitse Abendzeitung op uit de mond van Schneider. "Een baangarantie? Die krijg je bij de Deutsche Bank ook niet."

"Ik ga niet vooruitlopen op de zaken, daar was de wedstrijd van gisteren te heftig voor", gaat Schneider verder. De 7-0 nederlaag is de grootste nederlaag die een Duitse club ooit leed in het miljardenbal. "Maar we kunnen ons niet op deze manier presenteren. We gaan de komende uren benutten om het hier intern over te hebben en donderdag zullen we ons uitspreken."

Plaats een reactie

leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 15:22
Kunnen/willen we de oprot-premie betalen?.... Wie is er beschikbaar?....
Vind ik leuk
psvfan1913 +7903
woensdag 13 maart 2019 om 15:30
Ik betaal liever oprot premie voor Japie, en zn vriendjes.
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 15:40
Geld zou ik er niet voor over hebben. Ik zou hem wel wat beginsnelheid willen geven bij het oprotten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 15:41]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:46
Ja het beginnende duwtje of schopje .
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 15:49
Jij mag niet meer raden :-)
Vind ik leuk
Hotboy99 +631
woensdag 13 maart 2019 om 15:54
Telt kopschop ook of gaat dat dan weer net te ver?
Vind ik leuk
Tossa +2992
woensdag 13 maart 2019 om 16:02
Vaak wel, in dit geval sta ik het toe. Sterker: mag ik? Ah, toe?!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:07
In oorlogstijd is alles geoorloofd toch , dus als we nu de oorlog uitroepen mag 1 of meerdere kopschoppen ook gewoon .
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:23
Zo heel gek is het nog niet, City speelt met afstand het beste voetbal in Engeland en Schalke staat momenteel 14e in Duitsland (dat vind ik veel meer zeggen dan wat er gisteravond is gebeurd en welk wanbeleid ligt daar aan ten grondslag?), het was altijd waarschijnlijk dat ze een flink pak slaag kregen in Manchester, als het dan ook nog wat tegenzit en je staat voor rust al met 3-0 achter, kan het best eens zo oplopen. Vervelend is het natuurlijk wel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 15:27]
Vind ik leuk
WGW +347
woensdag 13 maart 2019 om 15:24
Wat verwacht je dan van Schalke ? City was in de eerste wedstrijd al veel beter. Kan die trainer weinig aan doen. Kwaliteitskwestie...
Vind ik leuk
Ultra-Mag +34
woensdag 13 maart 2019 om 15:27
Nou ik zou Bruma ontslaan, wat speelde die gister slecht, dat dr trainer hem niet wisselde... owja toch een fout van de trainer😂
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:27
Ter nagedachtenis wie Lakoeke met het derde been al allemaal heeft neergeknuppeld. Bij deze een minuut niet typen....










































































































Vind ik leuk
RGB +1381
woensdag 13 maart 2019 om 15:28
Leuke naam trouwens, Tedesco, voor een Italiaan die in Duitsland werkt.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 15:30
Misschien moet hij zich beseffen dat zijn club gewoon 3 maten te klein is voor de CL.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:58
Het Schalke van 2017/2018 is letterlijk onvergelijkbaar met dat van nu.
Zo ongeveer de hele verdediging is vertrokken, en twee sterke middenvelders Leon Goretzka en Max Meyer. De vervangers maken het niet waar.
Vind ik leuk
Weisweiler +120
woensdag 13 maart 2019 om 15:31
Dan zullen ze Huub Stevens wel weer naar binnen rijden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:32
Rutten terughalen, Duits kan hij wel.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 15:44
Die Fredje Rutten slist een aardig woordje Duits!
Vind ik leuk
NvC +8635
woensdag 13 maart 2019 om 15:34
Was ook een schandalige vertoning. Schalke uitkijken, niet HSV achter gaan.
Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 15:37
Die zal er niet lang meer zitten, nieuwe baan voor Stevens?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:46
Ik zou Bruma een bloemetje sturen, hij leidde het in.
Vind ik leuk
Vak-DD +12415
woensdag 13 maart 2019 om 15:50
Ja maar als dat FFP eens eerlijk werd toegepast dan had City een veel minder elftal.
Vind ik leuk
TerrorPep +387
woensdag 13 maart 2019 om 16:33
Net als vitesse
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
woensdag 13 maart 2019 om 16:06
''Een baangarantie? Die krijg je bij de Deutsche Bank ook niet." haha wat is dat toch met garanties? :D
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:52
Ik garandeer je dat niemand dat weet
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:50
Schalke mag blij zijn, dat ze zover gekomen zijn in de CL.
Vind ik leuk
JBB +104
woensdag 13 maart 2019 om 17:07
Jammer zeg! Hoop dat Schalke toch snel de weg naar boven terug vind. Todesco is geen slechte trainer maar niet bepaald mijn type trainer. Zeer verdedigend en daardoor vaak slaapverwekkend. Vorig jaar netjes 2e geworden maar door blessures en natuurlijk het gemis van de afgelopen zomer verkochte spelers bakken ze er dit seizoen weinig van. Hopelijk krijgen ze een nieuwe trainer, degraderen ze niet en zullen ze er volgend jaar weer staan! Ook al ziet het merendeel van Duitsland ze graag degraderen..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:19
Vergeet niet dat je tegen het grote City van Guardiola speelde. Al zat Guardiola bijvoorbeeld bij Schalke of Zidane, maakt niks uit. Was het nog 7-0 geworden. City is zoveel groter dan Schalke, dat is appels met peren vergelijken. Tuurlijk is 7-0 wel een hele grote uitslag maar zo groot is het verschil dus. Die trainer hiervoor ontslaan is ook zinloos. Als club weet je dat de kans aanzienlijk groot is dat zoiets gebeurt als je tegen City speelt.
Vind ik leuk
Cookee +12784
woensdag 13 maart 2019 om 17:19
Verrassend zeg, ze evalueren prestaties.
Die man kan beter zijn mond houden en dit intern bespreken.
Als je tegen City speelt .... wat geeft de man dan het idee dat er niet iets geks mag gebeuren?
Lijkt me voor een trainer best prettig als een voorzitter
weet wat er in een bal zit.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:37
Ach 7-0.....

Het kan een keer tegenzitten.
Vind ik leuk
Shelbourne +5985
woensdag 13 maart 2019 om 18:33
Wel fijn dat deze td de trainer heeft opgescheept met allemaal matige spelers. Zegt hij daar ook wat over?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:25
Ontsla die pipo!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws