'PSV moet zich niet te veel laten leiden door wat analisten roepen of zeggen'

'PSV moet zich niet te veel laten leiden door wat analisten roepen of zeggen'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 16:13wo 13-03-2019 om 16:13

De PSV-fans moeten meer achter de eigen ploeg gaan staan en minder naar de concurrent kijken. Dat stelt Jan Poortvliet. Hij denkt dat PSV de eigen fans momenteel hard nodig heeft.

De Eindhovenaren zijn de afgelopen weken niet in beste doen en dat leidt tot gemor bij het publiek. "De supporters, die PSV nu hard nodig heeft, moeten er weer een feest van maken en niet te veel naar de concurrent kijken, die terecht complimenten krijgen. De fans weten soms niet hoe belangrijk ze kunnen zijn", aldus Poortvliet in gesprek met PSV Inside.

"De fans moeten begrijpen dat ze in deze titelstrijd hard nodig zijn. Het valt verder toch wel te complimenteren dat de jonge gasten die wekelijks spelen er gewoon staan en het geweldig doen", vervolgt hij. De oud-voetballer vindt dat er geen reden is voor paniek bij de koploper. "PSV moet gewoon even door deze fase heen en sterk blijven focussen op je eigen wedstrijden en niet te veel laten leiden door wat de analisten roepen of zeggen."

Lees ookPSV-programma 'kan nadeel zijn': 'Kleedkamer managen wordt daardoor lastiger'

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 16:14
Een stadion waar men al jaren slaapwekkend voetbal ziet, daar gaat toch niemand voor op de banken staan.
Vind ik leuk
★Timmio★ +25077
woensdag 13 maart 2019 om 16:15
https://www.youtube.com/watch?v=VJmRgtMXfuY
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:17
Kets !
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
woensdag 13 maart 2019 om 16:30
Gaan we weer VP. hoe vaak nog over hetzelfde onderwerp? Over het gefluit in de Arena hoor je nooit iets, dat is daar normaal. Frustratie na 4 jaar niks is het bij jullie!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:35
Ieder beladen onderwerp wordt hier uitgemolken. Hoe meer reacties hoe vaker de herhaling. Goed voor de kliks = verdienmodel. Als je andere onderwerpen wilt, vaker op klikken.
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
woensdag 13 maart 2019 om 20:00
En zo simpel is het
Vind ik leuk
HJR +9010
woensdag 13 maart 2019 om 16:40
Precies de reactie die Jan Poortvliet omschrijft :)!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:48
Volgens mìj is er bij veel PSVers meer frustratie dan bij Ajacieden, jìj en veel anderen maken zich namelijk overal maar druk over 😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Mario 1 +2306
woensdag 13 maart 2019 om 16:51
Hier kan ik mij zo druk om maken 😉
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:50
PSV publiek staat er om bekend. Zijn niet echt sfeer makers dus waarom voel je je nu aangevallen?
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
woensdag 13 maart 2019 om 16:54
Vreemd, heb ik dan een andere zender op staan bij uitwedstrijden van PSV? Zelfs in de Kuip komt de PSV aanhang erbovenuit als ze achter staan. Ik heb jaren achter de Oost Tribune gestaan, dus praat mij niet over sfeer. Bij Ajax is pas sfeer. Allemaal die Jan-Willems die 1 clublied zonder tekst kunnen. Lalalalalalala 90 min. lang. Lachwekkend.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:58
Hier sla je de plank aardig mis. Ik denk dat er in NL geen enkele supportersgroep een uitgebreider repertoire dan de Ajax supporters. De sfeer kan in de Arena soms ook beter, ga ik niet ontkennen maar wat jij stelt is de omgekeerde wereld.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:59
Hahah gast doe normaal serieus. Psv fans staan er echt niet om bekend dat ze sfeer maken. 3 keer 30 seconde Boeruhh, Boerruhh en voor de resterende 88,5 minuten is het nagenoeg stil. Je hebt nog nooit een Ajax entrada gezien of de sfeeracties in het stadion. 90 minuten lang. Maar blijf maar in die luchtbel zweven. Voor de rest moe Guus Meeuwis het zooitje aanzwengelen met een paar liedjes willen de echte Psv fans loskomen. Echt ongekend dat jij als Psv fan onze fans gaat bekritiseren op sfeer maken. Dan leef je dus echt in je eigen wereld.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:01]
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
woensdag 13 maart 2019 om 17:03
Imbeciel, je weet niet waar je over praat. Zijn jullie allemaal beperkt daar?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:06
Je moet gewoon je plek kennen als Psv fan. Niemand is ooit bang voor het Psv publiek. Misschien dat jullie losgaan op de herdgang tijdens een open training, maar in ieder geval niet in het stadion. Uitwedstrijden worden ook dramatisch bezoekt door Psv fans. Van de top 5 nemen jullie het minste aantal fans mee altijd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:14
Bezoekt... en de top 5, volgens mij ben je een beetje aan t hallicuneren vriend. En t is ook maar waar je trots op bent, een supportersvereniging die een speler bedreigt omdat ie vertrekt. Vuurwerk in t familievak gooien. Ex-spelers ophangen. Jullie ultra’s zijn perfect natuurlijk. Nee dan ben k liever PSVer, realistisch en niet zo verschrikkelijk arrogant.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:02
Jij vindt het natuurlijk lekker om minder valide mensen op het gezicht te slaan?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:28
K heb t nooit zelf gedaan. Dus k zou niet weten hoe t voelt. Misschien dat jij ervaring hebt?
Vind ik leuk
baboushka +1436
woensdag 13 maart 2019 om 17:15
? Qua uitsupporters moet je toch eens de feiten kennen.. aantal 1e seizoenshelft scheelt niet veel volgens mij.. ajax en PSV nrs 1 en 2. Niet slecht toch voor zo'n provincieclub.
Vind ik leuk
Hvdp +1847
woensdag 13 maart 2019 om 17:39
Klopt PSV is de grootste en beste club van Eindhoven
Daar buiten wordt het echter snel minder
Zowel NAC als Willem 2 hebben een fanatiekere aanhang !!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:28
Staat Hvdp voor Heel veel domme praatjes?
Vind ik leuk
Hvdp +1847
woensdag 13 maart 2019 om 18:48
Je mag nog één keer raden
Maar slechter als jouw Nick name kan echt niet
Vind ik leuk
Aaltje93 +360
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
Dit hele seizoen al zijn de uitvakken bij uitwedstrijden van zowel Ajax als PSV voor 100% uitverkocht.

Ik meen overigens ook bij uitwedstrijden van Feyenoord. Maar dat weet ik niet zeker.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:21]
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
woensdag 13 maart 2019 om 17:38
Je bent vast zo'n sneue werkloze pipo die de hele dag met een Ajax trainingspak waar nog ABN Amro op staat aan het bier hangt. Je enige leven is Ajax, maar je bent nog nooit in de Arena geweest. En dan opscheppen over Ajax Hooligans.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:43
Aannames gewoon een prima baan met leuke voorwaarden. Seizoenskaarthouder en loop nu heerlijk Arene plein op voor een mooi wedstrijdje.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:03
Gast jìj bent echt dom! In de topwedstrijden is de sfeer bij Ajax stukken groter dan bij dat clubje uit eindje! Vorige week nog meegemaakt in Madrid, Ajax vernederde het elftal op de mat en de supporters vernederde de Real supporters op de tribune! Ajacieden waren meer te horen dan die 70.000 spanjaarden!

In Munchen het zelfde, Ajax supporters werden daar uitgeroepen tot de meest luidruchtigste supporters die ze lang niet hadden meegemaakt 😂😂😂
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:04]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:04
Die gast spoort echt niet. Psv fans hebben niet eens een harde kern die constant zingen. Die gast leeft volledig in zijn eigen wereld. Geen enkele club is angstig om naar Eindhoven af te reizen voor een vijandige sfeer hahaha
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:08
Met de zwartepieten optocht waren leden van de harde kern van PSV aanwezig, die vent was zeker 60.. komisch om te zien was dat, de boeren hooligan brigade 😂😂😂
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
woensdag 13 maart 2019 om 17:06
Jullie krijgen overal een prijs voor. Jullie zijn de meest volmaakte club van de wereld. Wat een arrogantie. Lalalla nog maar een end weg.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:10
Is ook niet heel moeilijk, spaanse ploegen hebben geen harde kern. Zelfs de Ultra’s van Nac waren daar nog te horen geweest.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:21
Spaanse clubs hebben wel degelijk een harde kern , alleen zijn de ultrassur van Madrid , boixos nois van Barca en frente Atletico uit de stadions geweerd door de besturen van die clubs .

PSV heeft gewoon klappen gehad in Barcalona , wel op een laffe manier trouwens .
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:55
Doen ze dan wel beter dan bij ons. Goh, weer wat geleerd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:00
Vroeger deed de ultrassur bij Madrid gewoon massaal de Hitlergroet op de tribune .
Kijk maar naar hun naam , ultrassur met ss in het midden .
Die Spaanse clubs hebben al die extreem rechtse fans eruit gegooit .
Dus zitten er wat minder fanatieke supporters in hun plaats , en die zingen ook wat minder .
Maar buiten het stadion is het gewoon oppassen in Madrid en Barcalona , die clubs hebben echt wel een grote harde kern .
Vind ik leuk
RGB +1328
woensdag 13 maart 2019 om 19:44
Tja, Ultras Sur kun je ook niet zonder de S op het eind van Ultras of die aan het begin van Sur schrijven. Overigens heb ik niks met dit soort hersenlozen idioten. Ook in Italië en Engeland zitter er behoorlijk veel neo's in de harde kernen van diverse clubs.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:59
Dat klopt maar die naam is bewust gekozen op basis van die ss in het midden .
Ik woon al 30 jaar in England , en hier is het inderdaad ook zo , al is het wel minder dan vroeger .
Want je ziet ook gewoon donkere jongens bij de youth firms .
Behalve bij clubs als Millwall en Chelsea dan , maar die staan van oudsher bekend om hun rechtse supporters .

Maar the zulu's van Birmingham bijvoorbeeld is opgericht door donkere jongens .
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:15
Oei, met je laatste zin ga je grammaticaal de mist en daardoor ook in betekenis.
Vind ik leuk
Ari as +445
woensdag 13 maart 2019 om 17:21
Successupportertjes
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:08
Hahaha boven de Kuip uit😂 In geen enkel stadion zijn de PSV-supporters goed te horen, hoogstens Excelsior.
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
woensdag 13 maart 2019 om 17:15
Hoe sneu kun je reageren uit frustratie al jarenlang geen prijs gezien te hebben bij dat zogenaamde wereldelftal dat Ajax heet. Kijk de laatste wedstrijden eens terug van Ajax toen ze de titel verspeelden. Wat een feest in het stadion. Het gefluit was tot in EHV te horen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11701
woensdag 13 maart 2019 om 17:22
Nou, in Heerenveen niet gehoord hoor!! Alleen de 2-2 werd gevierd als het binnenhalen van de CL....
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:06
🐣
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
woensdag 13 maart 2019 om 17:08
Daar is de model Ajacied weer. Zelf geen prijzen pakken 4 jaar lang. Compleet geobsedeerd zijn daardoor. En dan PSV uitmaken voor Calimero's. Wij hebben dat niet nodig. Wij zijn de grootste. Blijf dromen van een titel en blijf vooral denken dat jullie meedoen in Europa.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
Hahaha we doen toch mee Ezel....
Kwart Finale CL.
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
woensdag 13 maart 2019 om 17:34
Neem een lollie en geniet. Het komt 1 keer in de 30 jaar voor dit geluk.
Vind ik leuk
Hvdp +1847
woensdag 13 maart 2019 om 17:42
Wij hoeven daar niet aan te denken ,wij doen gewoon mee
PSV magdaar alleen maar van dromen…
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
woensdag 13 maart 2019 om 17:52
Volgens mij heeft PSV de laatste jaren wat meer CL wedstrijden gespeeld dan Ajax. PSV pakt tenminste de titel. Ook in het jaar dat Ajax bewust Europees voetbal liet lopen in 2018.
Vind ik leuk
Hvdp +1847
woensdag 13 maart 2019 om 18:05
In de UEFA ranking staat Ajax Nu 15 plaatsen hoger
Dus je verhaal kloptniet beste jongeman
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
woensdag 13 maart 2019 om 18:13
Wat zegt dat over de CL?
Vind ik leuk
Hvdp +1847
woensdag 13 maart 2019 om 18:51
Dit jaar is het idd nog erger
Ajax kwart finale
PSV roemloos laatste in de poule (of was het meer een poel?)
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
woensdag 13 maart 2019 om 20:23
Geweldig zeg. Geniet ervan, nu weer 15 jaar niks.
Vind ik leuk
Hvdp +1847
woensdag 13 maart 2019 om 20:40
Haha de laatste 15 jaar heeft Ajax zeker meer gewonnen dan PSV
Goed gezien man!!
Vind ik leuk
TheRock11 +1576
woensdag 13 maart 2019 om 18:44
Voornamelijk dankzij de Eropaleague-finale.
Vind ik leuk
Hvdp +1847
woensdag 13 maart 2019 om 18:47
Die heeft PSV idd ook nooit gespeeld
Maar telt wel mee !!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:03
https://www.youtube.com/watch?v=8IDfeHpqU5g Dit was de kampioenswedstrijd slechts 7 dagen later bammmm
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:17
Klopt want stadions hebben tegenwoordig stoeltjes, het is geen jaren 70 meer!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 13 maart 2019 om 16:19
Ik hoop al jaren op staanplaatsen in het Den Haag stadion. Zo'n sfeervak is veel beter en brengt zoveel meer dan stoeltjes. Stoeltjes is zo theater goos. Kijk maar eens in stadions die staanplaatsen hebben.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:25
Helemaal eens! Lekker jumpen ipv zitten!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:36
Schalke. St. Pauli. Daar zijn de staanplaatsen nooit helemaal weg geweest.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:49]
Vind ik leuk
WGW +310
woensdag 13 maart 2019 om 16:22
Ik afgelopen zaterdag nog, maar dat was niet omdat het voetbal zo mooi was. Mn maat kwam eraan met bier.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
woensdag 13 maart 2019 om 16:35
Keek je of hij er wel eentje voor jou had meegenomen dan?
Anders kon je toch gewoon blijven zitten.
;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:28
Echte fans wel, en ik ben altijd blij om bij mijn lievelingsclubkuh te zijn. Misschien spelen we niet zo freaking fantastisch als jullie onwaarschijnlijk geweldige Ajax, maar wij blijven trouw aan ons 040. Vooral in de grote wedstrijden komt er vanuit alle hoeken in het stadion steun, ook bij magere tijden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:03
Ze zijn een beetje delusionair in amsterdam denk ik. Ze hebben al 1000 dagen niet meer op de eerste plek gestaan zelfs met die gouden generatie van ze.
Vind ik leuk
Boyette +81
woensdag 13 maart 2019 om 16:37
Dat klopt.. wij staan op de banken vanwege het kampioenschap wat daarmee ieder jaar behaalt wordt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:37
Bitchfight houden???
Heb je de laatste 4 jaar wel eens in de arena gekeken hoeveel lege stoeltjes er waren
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:41
Er zijn al voldoende wedstrijdjes ver pissen hier. Niet ook nog bitchfights erbij.
Over voetbal prima maar moddergevechten liever ergens anders.
Vind ik leuk
leozao +939
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
We zien ze straks wel in onze JC Arena aan het eind van de maand. Geen KNVB beker... Niets gepresteerd in de CL en weg kampioenschap van de ED. En wij staan dan lekker te springen! Ik neem mijn Nike's Air alvast mee!
Vind ik leuk
AZVork +2188
woensdag 13 maart 2019 om 16:38
Ze hebben iig een stadion.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 16:40
Ajax kan makkelijk de Arena kopen hoor.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:51
Als ik het goed heb begrepen is dat momenteel niet hun prioriteit.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 16:51
Klopt, en gelijk hebben ze.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:54
Dat ben ik het met je eens. Beheer van zo'n stadion doe je er niet even bij.
Behalve dat heeft de gemeente al gemeld tot 2015 minstens 10% van de aandelen te willen houden.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 16:40
ach meiske toch..., spelen ze bij jouw clubje ook een keer leuk..Geniet er nog ff van, kan zomaar voorbij zijn..
Vind ik leuk
Dommetje +3396
woensdag 13 maart 2019 om 16:48
Pffffff jij weet het hè , weet je wel wat buitenspel is .
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:01
Die moet maar weer snel achter t aanrecht.
Vind ik leuk
Dommetje +3396
woensdag 13 maart 2019 om 17:34
😉👍
Vind ik leuk
El Cazador +8938
woensdag 13 maart 2019 om 16:53
Esther in de echte mannenwereld heet dat "schijtbakkenvoetbal" zonder visie en branie. En zonder CL punten!!!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:01
Doe je goed hoor. Je vergeet ff dat tot 2017 PSV over 10 jaar tijd de meeste punten in europa heeft behaald van de nederlandse ploegen. Jullie hebben nu een gouden generatie. Doen jullie goed. Maar als jullie België style het niet lukt om die titel te pakken lachen de PSVers t hardst.
Vind ik leuk
El Cazador +8938
woensdag 13 maart 2019 om 17:03
Die gaan niet lachen, die huilen dikke tranen op 31-03
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:06
Zoals de Ajacieden deden toen PSV kampioen werd tegen Ajax in eigen stadion? Zelfs al zouden jullie winnen van ons, dan ben je er nog niet. 1 punt voorsprong is niet veel als de laatste wedstrijd Ajax-Utrecht is. Maar goed Real-Madrid is geen PSV, die amsterdamse geintjes hebben ze langzamerhand wel door in Eindhoven. Denk dat t een gelijkspelletje wordt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:06]
Vind ik leuk
El Cazador +8938
woensdag 13 maart 2019 om 17:11
Gelijkspelletje met PSV in deze vorm kan je vergeten. Al denk ik zelf dat Bommel taco vreter Lozano momenteel al aardig aan het opnaaien is voor die wedstrijd, tevergeefs vrees ik
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:17
Tss kinderachtig weer hoor. Maar goed, Eindhoven zal ff een voetballesje meegeven. Daarvan ben k overtuigd, bij ons weten ze over t algemeen wél wat efficientie is.
Vind ik leuk
El Cazador +8938
woensdag 13 maart 2019 om 18:14
Efficiëntie = schijtbakkenvoetbal (en daar ik niet voor naar een stadion)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:26
T is bij jullie ook pas 3 jaar fatsoenlijk. En met t aantal goals dat we hebben gemaakt hebben wij zeker voor de winter echt geen slecht voetbal gespeeld. Maar goed, we zullen wel zien. K heb vertrouwen dat PSV de titel nog kan halen. Hendrix en pereiro worden naar de bank verdreven. We hebben onze eigen frenkie de jong nu,
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 18:39
Hou je bij de feiten:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/678746/ajax-de-beste-europese-puntenpakker-voor-nederland-psv-en-az-volgen.html

Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:52
K hou me bij de feiten. K zei tot 2017. Maar k zou me maar ff inhouden als k jou was tot ná de wedstrijd in Amsterdam. Ajax was vandaag ook niet best.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 20:57
Anders lees je mijn bericht even.

Een bericht uit 2016

Ajax heeft de afgelopen vijf jaar de meeste punten voor Nederland verzameld in Europa. 58,1 punten verzamelden de Amsterdammers voor de coëfficiëntenranking, met het seizoen 2014/15 als positieve uitschieter.

Hoe kan PSV dan de afgelopen 10 jaar de meeste punten hebben gehaald.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:00
Ajax heeft de afgelopen vijf jaar

Tot 2017 was het PSV dat over 10 jaar de meeste punten had. Toch knap dat je de jaren 2007 tot 2012 op magische wijze bent vergeten. Hoewel t ook niet al te gek is, aan je praatjes te zien ben je waarschijnlijk sinds 2 weken ajaxfan.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 21:02
Lul niet zo dom en lees het artikel wat ik stuurde.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 21:02]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:53
Pff wat ben je 6? 10 is geen 5. K weet niet wat t probleem is? Mijn statement klopt gewoon hoor.

Statistiekje uit 2017. Misschien dat je t nu begrijpt.

Europees voetbal in de afgelopen 10 jaar

In de afgelopen 10 jaar heeft PSV de meeste punten behaald voor het voor het nederlands voetbal zo belangrijke UEFA-coëfficiën. Feyenoord moet hier in zijn meerdere erkennen in FC Twente en AZ. Dit terwijl Feyenoord ook over het algemeen tegen minder bekende en zwakke tegenstanders geloot was.

Club UEFA-coëfficiënt / Tegenstanders
PSV 99
AC Milan , AIK Solna , Arsenal , Atletico Madrid , Benfica , Bnei Yehuda , CFR Cluj , Cherno More Varna , Chornomorets Odessa , CSKA Moskou , Debreceni VSC , Dinamo Moskou , Dinamo Zagreb , Dnipro Dnipropetrovsk , Estoril , FC Kopenhagen , Fenerbahçe , Fiorentina , FK Zeta , Galatasaray , Girondins de Bordeaux , Glasgow Rangers , Hamburger SV , Hapoel Tel Aviv , Helsingborgs IF , Internazionale , Legia Warschau , Liverpool , Ludogorets , Metalist Charkov , Napoli , Olympique Lyon , Olympique Marseille , OSC Lille , Panathinaikos , Rapid Boekarest , Sampdoria , Schalke 04 , Shakhtar Salihorsk , Sibir Novosibirsk , SKN St. Pölten , Sparta Praag , SV Ried , SV Zulte Waregem , Tottenham Hotspur , Trabzonspor , Valencia , Zenit Sint-Petersburg

Ajax 84
AC Milan , AJ Auxerre , Anderlecht , APOEL Nicosia , Arsenal , Aston Villa , Austria Wien , Barcelona , Borussia Dortmund , Brøndby IF , Celtic , Dinamo Zagreb , Dnipro Dnipropetrovsk , Dynamo Kiev , Espanyol , FC Kopenhagen , FC Thun , FC Timisoara , Fiorentina , FK Borac Cacak , Hamburger SV , IK Start Kristiansand , Internazionale , Juventus , Legia Warschau , Manchester City , Manchester United , MSK Zilina , Olympique Lyon , Olympique Marseille , PAOK Saloniki , Paris Saint-Germain , Rapid Wien , Real Madrid , Red Bull Salzburg , Slavia Praag , Slovan Bratislava , Sparta Praag , Spartak Moskou , Steaua Boekarest , SV Zulte Waregem
Vind ik leuk
Isakson +182
woensdag 13 maart 2019 om 18:13
Banken? In een stadion? 😆😆😆😆😆😆😆😶😶
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:35
Goed geconstateerd Esther, dat doelpuntmoyenne van 4 wat werd behaald voor de winterstop was zo oersaai en slecht voetbal. Blijf maar lekker lullen
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 18:37
PSV staat al jaren bekend om het slaapverwekkende voetbal, saaie supporters en vaak met geluk scoren in blessuretijd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:57
Denk dat je t hebt over de tijd Frank de Boer. Geeft niks meissie niet iedereen kan objectief over voetbal praten. Is alleen maar voor sommigen weggelegd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:12
Voor een stadion ga je niet op de banken staan. Maar een echte supportet steunt zijn vlub door dik en minder dik.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 20:57
Nou nou Esther, waren dit nu de godenzonen, waar jij zo van gecharmeert bent, pffff schaam je poppetje,....
Iets met hoogmoed😜
Vind ik leuk
El Cazador +8938
woensdag 13 maart 2019 om 23:40
Kan niet altijd feest zijn!!!
Vind ik leuk
Hazelnoot +84
woensdag 13 maart 2019 om 16:14
Inderdaad, 1e staan of niet, je team moet je altijd steunen.
Vind ik leuk
leozao +939
woensdag 13 maart 2019 om 16:15
In het begin van dit seizoen was alles pais en vree in het het lampendorp. Als er wat gebeurde in Mokum werd het steeds breed uitgemeten. Men kan nu toch een verandering, dan wel een kentering waarnemen....
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:20]
Vind ik leuk
Itsese +6217
woensdag 13 maart 2019 om 16:52
Even kijken naar de stand Leo, dan zie je weer dat er de laatste 4 jaar, helemaal niks gebeurd is ;-) Wij zijn PSV! Wij staan bovenaan!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:52]
Vind ik leuk
leozao +939
woensdag 13 maart 2019 om 16:56
Geniet daar nog maar even van menneke. Maar je reageert helemaal niet op het artikel of op mijn reactie.
Vind ik leuk
Itsese +6217
woensdag 13 maart 2019 om 16:57
Sorry, ik was even aan het genieten inderdaad. Next.
Vind ik leuk
leozao +939
woensdag 13 maart 2019 om 16:58
Dan kan nog (31-13=) 18 dagen, daarna houd het op...
Vind ik leuk
Hookiepoki +195
woensdag 13 maart 2019 om 17:06
Nog bovenaan ❌❌❌
Vind ik leuk
SantiagoErik +1445
woensdag 13 maart 2019 om 16:16
Nep-supporters🙄
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:19
Die hebben we bij ons ook zitten, afgelopen seizoen was Ziyech nog wel eens mikpunt. Slechte zaak dat uitfluiten, zouden medesupporters ook iets aan moeten doen.
Vind ik leuk
markie +2767
woensdag 13 maart 2019 om 16:25
Uitfluiten van hooguit 100 man wat breeduit werd uitgemeten, wat vervolgens overstemd werd door de rest. En ja, ik zit in dat vak en ja ik was erbij
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:26
Ook al zijn het er maar 100 het hoort gewoon niet, heeft niks met het "supporten" van je geliefde club te maken. En heel goed dat het direct overstemd werd, ik irriteer me er dood aan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:20
Kijk je in de spiegel als je dat zegt?

Ga je vanavond naar t stadion?
Vind ik leuk
Il Gordo +18587
woensdag 13 maart 2019 om 16:18
"en niet te veel laten leiden door wat de analisten roepen of zeggen."


Dat moet je sowieso niet doen.
Vind ik leuk
G.Kopf +4998
woensdag 13 maart 2019 om 16:19
Ik hoor van Bommel wel altijd zeggen dat het matige spel niet aan hem ligt, als er iets goeds gebeurt, ligt dat wel aan hem.
Op zich ook wel prettig.
Vind ik leuk
leozao +939
woensdag 13 maart 2019 om 16:29
Dan ligt het aan de 4e man...
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 17:04
... heb je hem dat wel horen zeggen dan? gelul, klopt niets van...
Vind ik leuk
leozao +939
woensdag 13 maart 2019 om 17:12
Ik weet niet wat hij allemaal zegt; ik zie hem alleen altijd tegen de 4e man aan rijen....
Vind ik leuk
G.Kopf +4998
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
December, vorige of die wedstrijd ervoor.
En vaker.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 17:21
Over zichzelf?, nooit gehoord en jij ook niet, en door....
Vind ik leuk
G.Kopf +4998
woensdag 13 maart 2019 om 17:23
Hij heeft zichzelf dolgraag complimenten. Naar kritieken luisteren doet hij absoluut niet. Bv dat 4e man gedoe.

Dat het jou nooit is opgevallen, betekend niet dat het niet gebeurt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:24]
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 17:26
Nogmaals; zichzelf complimenten? , nooit gehoord en jij ook niet, klopt niet. Tegen de 4e man zeilen daarentegen wel maar daar is ie niet de enige in.
Vind ik leuk
G.Kopf +4998
woensdag 13 maart 2019 om 17:28
Ik ook niet, oké veel plezier met je glazen bol.
Lekker makkelijk, nee hoor je liegt, doei einde discussie, ik heb gelijk nana.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
woensdag 13 maart 2019 om 17:31
..wanneer je iets uit je duim zegt maakt nix uit man, maar erken dat dan gewoon, probeer niet zo interssant te doen. Dat staat zo sneu🤣🤣
Vind ik leuk
G.Kopf +4998
woensdag 13 maart 2019 om 17:33
'Dat is gewoon goed gezien' over een wissel van zijn hand.

Wel fijn trouwens, als je iets niet kent of weet, bestaat het niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:37]
Vind ik leuk
Axim +907
woensdag 13 maart 2019 om 16:20
Precies , maar in het veld moeten ze redenen laten zien om erachter te staan , niet de hele tijd tikkie breed en terug pffffffff aanvallen nondejuu , laat zien wie de baas en kampioen is !!! En van Bommel moet maar eens beter gaan motiveren en aanjagen, dan staan wij er ook weer een stuk beter achter !!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:25
Jullie hebben achterin niet echte opbouwers staan, en als je al een tikkeltje onzeker bent en het publiek gaat morren en fluiten dan ben je nog angstiger een fout te maken waardoor je dus de "veilige keuze" maakt de bal terug of breed te spelen. Een hoop heeft te maken met kwaliteit en vertrouwen. Een type als Dumfries is moet een bal op snelheid over de flank krijgen, in de voeten op zijn eigen positie is het een beperkte voetballer maar als je hem in zijn kwaliteiten gebruikt een meer dan bruikbare back met goede aanvallende acties.
Vind ik leuk
Axim +907
donderdag 14 maart 2019 om 12:57
Helemaal waar Frans , maar dat is waar bij PSV op de beslissende momenten en in belangrijkere wedstrijden het juist opbreekt. Ze missen de Amsterdamse bravoure helaas. Op zo'n moment kun je wel een grote bek en lef gebruiken. Daarom lijkt het me ook beter dat er bij PSV meer jeugd ingezet gaat worden( geen 9 tegelijk hahaha) maar wel een paar die onbevangen aan het werk gaan. Zoals Ihataren en Sadilek , gewoon gas erop en speel je spelletje en doe wat je moet doen.En als je een verdedigende tegenstander hebt dan kun je nog beter de bal de 16 inrossen dan een tikkie terug ! Maar laat die vaste 11 eens wat meer los , altijd op hetzelfde moment wisselen , vantevoren al weten wie voor wie plaats gaat maken, zo voorspelbaar ...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:21
Mee eens indd
Vind ik leuk
Mazraoui +2995
woensdag 13 maart 2019 om 16:20
Phillips heeft met de verhuizing de warmte meegenomen naar Amsterdam
Vind ik leuk
Mari +12491
woensdag 13 maart 2019 om 16:22
Hmm, Poortvliet zegt precies hetzelfde als de analisten. Hij gebruikt andere woorden, maar de strekking is hetzelfde:
- Hij denkt dat PSV de eigen fans momenteel hard nodig heeft.
"PSV moet gewoon even door deze fase heen

Ach deze jongen toch
Vind ik leuk
LOZGUTI +1097
woensdag 13 maart 2019 om 16:22
Precies, niet naar de concurrentie kijken je moet ten alle tijden achter je club staan.

EENDRACHT MAAKT MACHT!!!!!
Vind ik leuk
G.Kopf +4998
woensdag 13 maart 2019 om 16:26
CAPS LOCK MAAKT GEEN MACHT¡¡¡¡¿
Vind ik leuk
LOZGUTI +1097
woensdag 13 maart 2019 om 16:28
Nee vinger op shift houden wel
Vind ik leuk
G.Kopf +4998
woensdag 13 maart 2019 om 16:29
Doe maar moeilijk.
Vind ik leuk
LOZGUTI +1097
woensdag 13 maart 2019 om 16:33
Nee bijna einde werktijd, even een lollige bui
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:37]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:24
Goed plan, al die analisten praten bevooroordeelde poep. Er deugt er niet één!
Vind ik leuk
Weisweiler +113
woensdag 13 maart 2019 om 16:33
Waterreusje toch wel voor jullie. Heeft alleen chronische keelklachten en daardoor minder verstaanbaar.
Vind ik leuk
ajaksiet +1265
woensdag 13 maart 2019 om 16:30
Dat geldt voor elk team. Uit al die analisten komt geen enkel zinnig woord. TV vulling en iedereen kijkt er na, gewoon niet meer kijken.
Vind ik leuk
Weisweiler +113
woensdag 13 maart 2019 om 16:31
PSV heeft de afgelopen dertig jaar de meeste landstitels gewonnen. Het vreemde is dat dat ze in Eindhoven altijd blijer zijn dat Ajax niet gewonnen heeft in plaats van trots te zijn op hun eigen prestaties. Ingebakken minderwaardigheidscomplexje?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:36
Pas op met je ‘altijd’, maar ik begrijp je punt. Zijn genoeg fans die wel gewoon trots zijn op hun eigen clubjuh, en niet alleen de concurrent uitlachen. Maar ik begrijp je op zich.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:39]
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
woensdag 13 maart 2019 om 18:18
Dat krijg je als je de grootste en beste club van het land bent, je bent dan niet alleen de meest geliefde club maar ook de meest gehate club.
Neem bijvoorbeeld die Feyenoord fans die vuurwerk gaan afsteken omdat ze blij zijn dat Ajax net de EL finale heeft verloren. Soms is de haat naar een ander groter dan de liefde voor de eigen club.
Maar goed, er zijn natuurlijk meer dan genoeg fans die wel naar hun eigen cluppie kijken.
Ik kan alleen maar genieten van al die haat en afgunst, zolang we niks winnen hebben deze jongens de tijd van hun leven, maar zodra we wel de prijzen pakken dan is hun frustratie ongekend groot. Lachen toch, zeker aangezien ik zelf me nooit echt bezig houdt met PSV of Feyenoord, laat staan dat ik gefrustreerd ben omdat zij prijzen pakken. Ik ben juist eerder gefrustreerd omdat mijn eigen club geen prijzen pakt.
Ik spreek niet voor alle Ajacieden, maar persoonlijk gunde ik Feyenoord het kampioenschap stiekem wel in 2017. Had uiteraard liever Ajax kampioen zien worden, maar aangezien het voor Feyenoord al zo lang geleden was vond ik het wel leuk om te zien dat ze eindelijk weer eens die titel binnensleepte. Daarnaast vind ik het ook mooi dat zo’n historische en grote club als Feyenoord weer mee doet in de top van de competitie, dat maakt de competitie ook gelijk een stuk spannender en aantrekkelijker om naar te kijken.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:31
Eens. Het is maar een fase, heeft iedere club wel eens, alleen als je bovenaan staat is het dodelijker. Kom op jongens, hier komen we wel uit! We moeten ze als aanhang vooral blijven steunen, ook in de mindere wedstrijden. Komt allemaal weer goed ;)
Vind ik leuk
Patje41 +1138
woensdag 13 maart 2019 om 16:41
Is moeilijk hoor om achter zo’n lelijk voetballende ploeg te blijven staan
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:51
Gemor kan ook motiveren en terecht zijn, maar dat terzijde. PSV-supporters vind ik doorgaans juist positief gestemd en daarnaast kunnen zij erg bijzondere sfeeracties teweeg brengen. Als je niks zinnigs te zeggen hebt...... :p
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:07
Het voordeel van PSV-supporter zijn is, dat we ons niet zo snel gek laten maken. Uit ervaring weten wij namelijk dat onze spelers nooit zullen opgeven en er alles aan doen om kampioen te worden!
Vind ik leuk
Harrie82 +4360
woensdag 13 maart 2019 om 17:11
En zo os het Jan.
Het gemor komt ook vooral van de lange zijde.
Achter het doel wordt altijd gezongen en wordt men ook boos als andere delen van het stadion gaan klagen. Daarom werd Dumfries ook toegezongen na dat gefluit van andere.
Eendracht maakt macht en anders moet je thuis blijven en je niet meer laten zien in het stadion.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:21
Beter denken psv !!
Glas half vol of Half leeg
Een nieuwe auto met leren bekleding of !!!
En topper jullie
wasmachine wie !!!
lachertjes echt waar
Comedy Club
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:28
Ze worden gewoon fluitend kampioen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:45
Amen Jan.

Ajax-PSV 0-4

1 x Ittharan
2 x Luuk
1 x Lozano
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:47]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:22
Lozano staat er nooit in topwedstrijden
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:46
31 maart wel, pass van Jorrit en hup 0-4...

Mooi toch, Jan Poortvliet geeft aan niet meer met de concurrent bezig zijn.

Succes en fijne avond met Ajax -PEC.
Vind ik leuk
Cookee +12701
woensdag 13 maart 2019 om 17:52
Supporters horen dat ook en die vertellen het de spelers weer.
Snap niet dat ze Dumfries uitfluiten een vormcrisis doe je niet met opzet.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:54
Van Bommel een wedstrijd tussen het publiek zetten.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:56
Vooral niet luisteren. Rommel en knoei lekker door....
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:02
Niemand zou zich moeten laten leiden door wat de mensen roepen. Maar we doen het wel. Waarschijnlijk omdat de mens zelf geen flauw idee heeft.

Iedereen doet en roept maar wat. Als ze zelf maar lekker op de bank kunnen leggen.

Een schaap volgt een andere schaap. En waarom? Geen flauw idee.
Zo werkt dat met energie ook, dat kun je aansturen. En mensen zijn heel makkelijk aan te sturen.
Leg in Maastricht maar eens 100.000 kilo goud neer. Wedden dat het daar heel druk gaat worden?
Vind ik leuk
JanTa48 +8075
woensdag 13 maart 2019 om 18:17
Nederland kent 16 miljoen analisten en dat is niet alleen nu. Deze open deur kunnen we dus gewoon afstrepen.
Vind ik leuk
Isakson +182
woensdag 13 maart 2019 om 18:23
Analisten of aandachtvragers?
Vind ik leuk
Shelbourne +5973
woensdag 13 maart 2019 om 18:31
Het zou wel schelen als de trainer erkent dat het de laatste weken minder is en dat hij bezig is om te verbeteren. Dat kan zijn door een andere taktiek, andere poppetjes of gesprekken met spelers en specifieke aandacht op knelpunten tijdens trainingen. Als de trainer echter mooi weer speelt en vervolgens het thuis tegen NAC niet aan te gluren is met twee controleurs op het middenveld gaan de supporters daar hun mening over geven.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:35
Het probleem van een trainer is, dat hij dat niet toe kan geven. Omdat dan iedereen zo gaat denken. En als je gaat denken, dat het slecht gaat, dan gaat het ook slecht.
Maar als je er niks aan verandert, dan blijft het slecht gaan.

Dus in de media moet je wel liegen, maar ondertussen er wel aan gaan werken.
Vind ik leuk
Shelbourne +5973
woensdag 13 maart 2019 om 18:47
Tuurlijk kan hij niet alles prijs geven en open en bloot op tafel leggen. Maar de ogen sluiten voor wat iedereen ziet is het andere uiterste.

Als van Bommel zegt dat het spel minder is als voor de winterstop zegt hij niks geks, met zo’n uitspraak veroorzaakt hij geen onrust.

Als gevraagd wordt naar het niet meespelen van dure aankopen zoals Guti, Ramselaar en de constante blessures van Romero kan hij ook beter duidelijk zijn. Nu blijft het hangen en is er ruimte voor speculatie.

Wat hij inhoudelijk met de boys bespreekt hoeft hij niet met Jan en alleman te delen. Individuele spelers de zwarte piet toespelen hoeft ook niet. Aanpassingen in de speeltijd vooraf delen idem.

Mooi weer spelen is wat mij betreft supporters voor de gek houden en geeft enkel onrust.
Vind ik leuk
Vooruit +228
woensdag 13 maart 2019 om 18:38
De weg naar beneden heeft PSV al een tijdje geleden ingezet. Om het tij te keren gaan ze in navolging van Ajax peperdure contracten afsluiten en dure spelers kopen. Het verschil is dat Ajax een dikke bankrekening heeft en PSV niet
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:14
Uiteindelijk gast het er om dat op 31 maart de wedstrijd gewonnen moet worden. Door Sjax wel te verstaan. PSV heeft asn een gelijkspel ook genoeg.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:44
En zo is het!
Vind ik leuk