Kritiek op FC Twente: 'Geen behoefte in mijn eigen schoonheid te sterven'

Kritiek op FC Twente: 'Geen behoefte in mijn eigen schoonheid te sterven'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 20:41wo 13-03-2019 om 20:41

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 20:45wo 13-03-2019 om 20:45

FC Twente heeft een straatlengte voorsprong in de Keuken Kampioen Divisie en pakte vorige week de derde periode, maar toch is er kritiek op trainer Marino Pusic. De Tukkers leggen bepaald geen sprankelend voetbal op de mat.

"Ik heb een taak meegekregen – FC Twente terugbrengen naar de Eredivisie – en ik kan je verzekeren dat dat niet de meest eenvoudige opdracht in het Nederlandse voetbal is", reageert Pusic in gesprek met Voetbal International. Aan die opdracht klampt hij zich vast. "Ik hou van schoonheid, maar heb geen behoefte in mijn eigen schoonheid te sterven."

"Ik wil niet de betere voetballer zijn die na afloop toch met lege handen staat", aldus de coach. "Alleen zij die wedstrijden winnen, zijn goede voetballers, snap je? En dat is wat we nu doen. Tot vorige week had FC Twente tien wedstrijden op rij gewonnen, de langste zegereeks van Europa. Als ploeg moeten we dus wel iets goed doen", besluit Pusic, die een aflopend contract heeft in Enschede.

Plaats een reactie

Jason Vdo +118
woensdag 13 maart 2019 om 20:46
Hij moet blijven bij Twente
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:46
Kijk ff Twente doet het Europees gezien beter als Ajax
Vind ik leuk
Darter 876 +877
woensdag 13 maart 2019 om 20:48
Alleen worden er geen punten vergaard voor het neerlands voetbal....
Vind ik leuk
Jasperkoos +2716
woensdag 13 maart 2019 om 21:09
Ja leuk, op het 2e niveau...

Er is vast een amateurploeg die dit seizoen vaker op rij gewonnen heeft.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:06
Meeste in Europa , het o zo belangrijke Europa . Niks anders telt . Het schijnt dat clubs als Barcelona en Liverpool nu alle 10 wedstrijden aan het terug kijken zijn om hier inspiratie uit te halen . Zie dat er al tijden geen prijs meer gewonnen is maakt niet uit . Europees gezien is het gewoon top wat er neer gezet word
Vind ik leuk
Jasperkoos +2716
donderdag 14 maart 2019 om 11:58
Denken is niet je sterkste kant zo te zien.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:19
Je kan er gewoon niet tegen he dat twente op dit gebied het beste is van europa .
Iets wat jou club waarschijnlijk nooit gaat worden iets belangrijks in europa
Vind ik leuk
Jasperkoos +2716
donderdag 14 maart 2019 om 15:26
Nogmaals, denken is niet je sterkste punt, dat hoef je niet wederom te laten zien.

Dat je alleen maar onzin uitkraamt, is bijna amusant te noemen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:51
dankjewel. ik wens jou daar in rotterdam weer veel succes volgend jaar in europa
Vind ik leuk
Kevindo +1979
woensdag 13 maart 2019 om 20:47
Logische beargumentatie. Denk dat de Twente-supporter er meer waarde aan hecht bij het idee dat ze ‘vorig jaar’ zijn gepromoveerd, dan bij de gedachte:” weet je nog dat je Top Oss zo wegspeelde vorig seizoen met sprankelend voetbal? Of Telstar thuis!”

Gewoon je taak volbrengen en dat is promoveren. Dat mag best vies zijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:49
Het voetbal is vaak matig tot slecht, we hebben geluk dat de rest ook dramatisch is.

Er zit geen lijn in het spel.
Wissels vaak onbegrijpelijk.
En daarbij houdt hij veel te lang vast aan zwakke spelers.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:00
Zo'n ongelooflijk slechte en angstige trainer, de individuele klasse van enkele Twentespelers zijn bepalend voor de plek waarop ze nu staan.
Hij kan niet beter, vandaar deze redenatie

Twente is zeker weer een verrijking voor de Eredivisie, met dat prachtige stadion en die fantastische sfeer, maar ze doen er verstandig aan deze trainer heel ver weg te sturen 😎
Vind ik leuk
Baas B. +35
woensdag 13 maart 2019 om 20:57
Hij heeft gewoon 100% gelijk. Hoe hij het nu doet, is gewoon precies het juiste voor zo’n grote club. Ik had graag gewild dat wij wat minder “attractief” speelde. En gewoon de punten pakken.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 21:02
Het een sluit het ander niet uit.
Vind ik leuk
Baas B. +35
woensdag 13 maart 2019 om 21:44
Ik denk dat in dit geval het doel heiliger is.
Vind ik leuk
sundaymanara +1331
woensdag 13 maart 2019 om 20:58
Rutten voor de groep zetten.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 21:01
Knap dat hij wat kan met zo’n brandhout selectie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 21:01]
Vind ik leuk
keesje s +944
woensdag 13 maart 2019 om 21:04
Jaja... 't is wat dat Twente.
Vind ik leuk
Noh +136
woensdag 13 maart 2019 om 21:22
Gewoon de punten pakken nu en wegwezen. Er lopen donders veel contacten af bij Twente dit jaar dus volgend jaar staat er waarschijnlijk toch een compleet nieuwe selectie.
Vind ik leuk
Farmer +14403
woensdag 13 maart 2019 om 21:25
Tja...

10 punten voor op Sparta met nog 10 wedstrijden te gaan.
10 wedstrijden op rij gewonnen...

En nog is het niet goed?

Dat Pusic wellicht meer op resultaat speelt dan op mooi voetbal, kán men iets van zeggen, maar hij haalt de benodigde punten toch gewoon?

Eigenlijk zeg ik: Laat die criticasters er dan zélf gaan staan en het beter doen!

Ik durf te wedden dat als je alle Tukkers aan het begin van dit seizoen vroeg, of ze met "slecht voetbal" gewoon al 10 punten los konden staan, op 3/4 vd competitie, dat ze er allemaal gelijk voor getekend hadden!

Financieel gezien, heeft Twente veel zwaardere problemen dan 'mooi voetbal laten zien'. Als ze op deze manier, gelijk weten te promoveren dmv kampioen te worden, zou dat het beste scenario zijn wat ze zich hadden kunnen wensen in hun situatie, en zou men zich de handen stijf mee dicht moeten knijpen.

Het is pas in de Eredivisie dat een club als Twente weer enige middelen tot haar beschikking kán krijgen om weer te spelen zoals vanouds. Dit seizoen, en deze hele periode is gewoon overleven.

Als je dan na 28 ronden, 10 punten voorstaat op je concurrent, dan doe je dat toch goed?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 21:27]
Vind ik leuk
munkikiii +464
woensdag 13 maart 2019 om 23:00
Dat zal allemaal wel en het resultaat telt uiteindelijk , maar er niks constants aan de speelwijze , zo speel je Sparta van de mat op het kasteel en de andere wedstrijd is hangen wurgen dat moet eruit
Vind ik leuk
Farmer +14403
woensdag 13 maart 2019 om 23:06
Ergens is de helft van het team, op de laatste snik nog aangetrokken, als die Pusic daar in zo'n relatief korte tijd, toch nog zulke resultaten mee weet te halen, kan men érgens toch ook tevreden zijn?
Hij heeft bv veel van die spelers, totaal niet kunnen testen in een voorbereiding, dus dan gaat dat inpassen in wedstrijden in de lopende competitie ook snel met eens wat tegenvallende prestaties in die zin.

Maar Twente staat 10 punten los! Je kunt niet elke wedstrijd domineren. Daarnaast, nogmaals; Twente heeft op de minder lange termijn, veel zwaardere problemen dan 'mooi of dominant voetbal spelen'.
Het is overleven tot de schuldenlast(genoeg) is afbetaald en men weer wat financiele ruimte krijgt om écht weer kwaliteit aan te kunnen trekken.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:52
Pusic en Boessen zijn trainers die hun spelers niet afvallen en spreken over wij.
Ze zijn te soft zeggen de criticasters.
Boessen en Pusic zijn in mijn ogen helemáál niet soft, spelers als Vermeij, Holla of Boere staan er naast als een ander beter is.
Maar in tegenstelling tot de " harde" Fraser, worden er geen spelers afgekraakt in de media.

10 keer achter elkaar winnen, zegt overigens niet alles over de kwaliteiten van Pusic. Ik verwacht nog een aantal nederlagen van Twente; Jong Ajax uit, Eagles uit, Den Bosch thuis en NEC uit kunnen nederlagen worden.
Daarmee is Pusic geen slechtere trainer, al zullen de scorebordjournalisten het anders zien.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:41]
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 14 maart 2019 om 14:18
Hoho vriend ik moet je ff terug fluiten hoor.
Den Bosch thuis wordt winst en Deventer uit ook
Denk niet dat ze 12 punten gaan verspelen hoor
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:37
Zou gek zijn als jij dacht dat Twente ging verliezen.

Mijn punt is dat Pusic geen slechtere trainer is als wij winnen.
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 14 maart 2019 om 15:12
Dat ben ik met je eens hoor en ik snapte je ook wel
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:18
Jullie halen het wel hoor.

Maar het team dat er vanaf nu elf op rij zou winnen, is kampioen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 15:43]
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 14 maart 2019 om 17:17
Twente dus























Hahahahaha
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:33
Goed Jan!
Maar jullie winnen er geen elf.
Daar wil ik wel om wedden
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 14 maart 2019 om 18:50
Ach weet je die 10 waren al genoeg.
En dat we er geen 11 meer winnen dat klopt ook want er zijn er nog 10 te gaan haha
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:14
Haha.
Je hebt gelijk 10.

Wij zijn er tijdens de interlandperiode weer 4 kwijt.
Mooi dat je Boessen daar nóóit over hoort
Bij Sparta schreeeuwen ze moord en brand als er 1 of 2 ontbreken.
Boessen geeft gewoon het vertrouwen aan de vervangers en piept niet.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:25
Mochten wij er 10 achter elkaar winnen, dan komen we op 82 punten. Dat betekent dat Twente er vanaf nu nog 6 moet winnen plus 1 gelijk.
Omdat jullie thuis verliezen van ons moet Twente er dus 2 uit winnen en uit ook nog 1 gelijk spelen....
Gebeurt allemaal niet hoor, maar stel dat Den Bosch het flikt, dan is Pusic nog steeds dezelfde, goede trainer.

Vind ik leuk
Jan ref +1654
vrijdag 15 maart 2019 om 10:42
Jij hebt echt wel humor haha
Trouwens jullie hebben het vanavond niet makkelijk in Nijmegen denk ik maar wens je veel succes
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:45]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:31
Jullie ook!
We hebben nog maar 7 geblesseerden, volgende week nog 3 of 4 maar dan missen we weer 4 internationals.
Tegen Twente zijn we weer bijna compleet.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 13:47]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:32
Jezus Twente fans moeten enorm blij zijn met hem. Realistisch voetbal vol voor de punten.
Vind ik leuk
Wally g +564
woensdag 13 maart 2019 om 21:33
Geniet nog maar ff van het geluk nog ff en iedereen trekt de stekker er uit en het is afgelopen met de club !
Vind ik leuk
Noh +136
woensdag 13 maart 2019 om 21:42
RTV Oost melde vandaag dat alle partijen erg dicht zijn bij een financiële oplossing.
Vind ik leuk
TheRock11 +1609
woensdag 13 maart 2019 om 22:32
Wt zul jij over een maand met je mond vol tanden staan met je haatcampagne tegen Twente. Kan er nu al van genieten.
Vind ik leuk
munkikiii +464
woensdag 13 maart 2019 om 22:58
Helaas walzak zal dit niet gebeuren
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 14 maart 2019 om 08:46
Ze hadden de stekker uit jou moeten trekken
Vind ik leuk
Roodbergen +9831
woensdag 13 maart 2019 om 21:51
Als je 10 punten voor staat ben je gewoon verreweg de meest constante ploeg. Mooi voetbal zou leuk zijn maar zou mij een zorg zijn als je kampioen kunt worden!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 21:52]
Vind ik leuk
t.d.s. +51
woensdag 13 maart 2019 om 22:37
Twente staat vooral zo hoog vanwege de hulp van de KNVB
Vind ik leuk
Pivo1 +38
woensdag 13 maart 2019 om 22:55
Nee hoor.. We krijgen meer hulp van de tegenstanders.
Vind ik leuk
munkikiii +464
woensdag 13 maart 2019 om 22:57
Tuurlijk knul !
Vind ik leuk
TheRock11 +1609
woensdag 13 maart 2019 om 23:04
Je bedoelt de minimaal 6 penalties die Twente dit seizoen zijn onthouden? Wat een hulp.

Kijk ook eens naar de dingen die hebben tegengezeten, in plaats van eenzijdig achter de anti-twente polonaise aan te lopen.
Vind ik leuk
Aotearoa +37
donderdag 14 maart 2019 om 07:38
Daar tegen over staan wel 9 penalty,s cadeau gekregen op cruciale momenten
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 09:58]
Vind ik leuk
TheRock11 +1609
donderdag 14 maart 2019 om 09:08
Welgeteld 1(Sparta uir). De rest kon gewoon gegeven worden. Laat je niet afleiden door de anti-twentebril die Hans Kraaij Jr opheeft. Die legt alles uit in het nadeel van Twente, en weigert zijn ongelijk toe te geven als hij met de neus op de feiten wordt gedrukt.
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 14 maart 2019 om 09:08
Dan zie jij dat echt verkeerd want de meeste van deze strafschoppen waren terecht
En wat moet je doen dan als ze niet terecht zijn dan maar naast of over schieten?
Vind ik leuk
Aotearoa +37
donderdag 14 maart 2019 om 10:02
Volgens de regels zullen ze inderdaad terecht zijn geweest......maar heb het al heel vaak gezien dat ze 99 van de 100 keer op deze manier niet worden gegeven bij andere clubs . Zoals Sparta in de nacompetitie tot 2x toe met VAR
Vind ik leuk
TheRock11 +1609
donderdag 14 maart 2019 om 13:47
Dat Sparta toen in de playoffs is benadeeld klopt.

Maar dat is geen reden om terechte penalties bij te gaan afkraken.

In de KKD blijft het fluiten (Helaas) mensenwerk. Als er wel een VAR was geweest is Twente alleen nóg meer punten gehad dan ze nu al hebben.

Je gelooft he vast niet, maar kijk de wedstrijden waarin Twente puntverlies heeft geleden maar eens objectief terug. Diverse onthouden penalties e.d...
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 14 maart 2019 om 14:05
Dus dan moet je ook zeggen dat ze aan Twente niet gegeven moeten worden?
En er is geen VAR in de KKD dus slaat je punt nergens op of is het zo dat je het Twente misgunt?

Dus als ze volgens de regels terecht zijn waar maak je je dan druk over?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:06]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:34
Ja zag net dat de KNVB er weer een bal inschoot, goede spits die KNVB.
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 14 maart 2019 om 08:53
@t d s. Kijk jij nu maar eerst naar je eigen clubje voordat je een negatieve reactie stuurd op een andere club
Vind ik leuk
munkikiii +464
woensdag 13 maart 2019 om 22:57
Hahah de graafschap wil deze knuffelaar als trainer mijn zegen hebben ze
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:33
Goed spelen slecht spelen, waardeloos spelen, het gaat om de punten en als je die haalt wordt je kampioen.
Vind ik leuk
De Goffert +836
donderdag 14 maart 2019 om 06:50
Trainer wordt afgerekend op prestaties. Winnen is prioriteit nr1 en dat doet hij. Mooi spelen is natuurlijk wat supporters willen zien maar dat komt straks weer als alles weer in rustiger vaarwater beland is. Eerst terug naar de eredivisie en dan weer knallen!
Vind ik leuk
Panna +54
donderdag 14 maart 2019 om 08:34
Wat mij opvalt is dat het de laatste tijd in voetbal nooit meer goed is.... Wat een vreselijk gezeik weer.... Die man staat dik bovenaan met een doorsnee team... en weer word hij de grond ingeschreven... Zo was ten Hag volgen Driessen niet geschikt en speelt nu nog voor alle prijzen mee... Enz enz.... Maar ja snap het wel onrust creëren door journalisten is heel normaal geworden het verkoopt namelijk!!!! Maar heb je critiek op een van de journalisten nou dan heb je de poppen aan het dansen... Schreeuwen ze direct persvrijheid enz.... Maar iemand kapot schrijven zonder enige reden ( zie dit artikell ) is heel normaal.. Bagger!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 08:39]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:40
Ik kan deze trainer wel waarderen. Kijkend naar waar hij vandaan komt zeker. Werd als volledig onbekende trainer voor de groep gegooid toen het bergafwaarts ging met FC Twente. Pakte het op terwijl bijna iedereen bij FC Twente het hasenpad koos. De spelersgroep wilde hem graag houden zelfs toen degradatie een feit was. Dat zegt mij al genoeg over vertrouwen, team en voetbalkennis, want ook spelers willen de beste trainer voor de groep.
Vervolgens lopen ook nog een aantal bepalende spelers weg voor de start van het seizoen en krijgt hij pas lopende de competitie er nieuwe mensen bij die overal vandaan komen. Terwijl het toen niet liep en er ook nog eens geen punten gehaald werden, was hij de kop van Jut. Een ander had bij al die negativiteit en onrealistische doelstellingen vanuit de buitenwereld en de bestuurlijke chaos intern, allang ook de club in de steek gelaten. Hij bleef en geloofde in zijn (beperkte) spelersgroep. Pakte punten, won alle laatste wedstrijden en krijgt nu kritiek dat het nog beter moet!
Het kan altijd beter en dat moet ook de maatstaf zijn en in zoverre kan ik verwachtingen van de buitenwacht nog wel indenken, maar ik heb toch wel veel moeite met de 'supporters' van deze club die volgens mij geen idee hebben van hoever en hoe diep ze moeten komen. En volgend mij is dat maar aan een man te danken. De man die deze club niet in de steek liet!
Hoe was dat spreekwoord? Stank voor....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:50
Hij doet het prima! ! !
Alsof sparta en de Eagles zo mooi voetballen??
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:03
Hansie Sparta krijgt met de week een grauwere kleur!!
Want wij komen weer terug waar deze grote club hoort!
En voor de Twente haters: Genieten man!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws