'PSV heeft vaak op het laatste moment gewonnen, nu doen wij het eens lelijk'

'PSV heeft vaak op het laatste moment gewonnen, nu doen wij het eens lelijk'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 21:12wo 13-03-2019 om 21:12

Dusan Tadic is blij dat Ajax ook eens op een lelijke manier heeft gewonnen. De Serviër maakt na de nipte 2-1 zege van de Amsterdammers op PEC Zwolle de vergelijking met concurrent PSV.

"Eindelijk winnen wij eens lelijk", zegt Tadic tegen FOX Sports. "Soms is dat nodig. Ajax wint eigenlijk altijd op een mooie manier, met veel doelpunten. Zo willen wij ook winnen. Maar soms als je zo veel wedstrijden hebt in een seizoen, moet je ook zo kunnen winnen. PSV heeft al vaak op het laatste moment gewonnen. Het is goed dat wij dat nu ook doen. Het geeft een goed gevoel."

Tadic erkent desondanks dat het spel niet om over naar huis te schrijven was. "Natuurlijk moeten wij het al eerder beslissen. We hadden een paar blessures en een aantal spelers die wel in actie kwam had pijntjes", verklaart de Serviër, die de 1-0 voor zijn rekening nam. "Maar wij moeten het eerder beslissen. We creëerden kansen en moeten dan de 2-0 en 3-0 maken. Dan is het klaar."

Tadic ging desgevraagd ook in op zijn leidersrol binnen de selectie. "Ik probeer vooral een leider te zijn door het goede voorbeeld te geven op trainingen en in wedstrijden, maar als ik moet schreeuwen, dan schreeuw ik ook."

Plaats een reactie

Kim Jung-On +5592
woensdag 13 maart 2019 om 21:16
Houd het toch bij jezelf. Dit roept alleen maar weer sneue reacties op.
Vind ik leuk
kuurie96 +1456
woensdag 13 maart 2019 om 21:16
geen media trainig gehad zeker
Vind ik leuk
Studentje +667
woensdag 13 maart 2019 om 21:25
Moet je maar geen halvegare en domme reacties geven. Jullie liepen ook wekenlang op te scheppen over die 6-2. Ook altijd dingen zoals Nouri en zuurstofslang roepen. Jullie zijn wel hypocriet of niet?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 21:25]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:30
Reageer even niet als je onder invloed van verdovende middelen bent alsjeblieft
Vind ik leuk
Studentje +667
woensdag 13 maart 2019 om 21:32
Ik weet niet wie onder verdovende middelen zit hoor? Je snapt volgens mij de context van waarom ik deze reactie schrijf niet eens. De moderator liep toch net wat reacties te verwijderen, dus......
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:51
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
Studentje +667
woensdag 13 maart 2019 om 22:57
Hoe kom je bij paddestoelen likken haha? Betekent dat dat jij dat hebt gedaan? Als je het jou stoort, negeert dan het dan
a.u.b. Het bespaart jou moeite en mij.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
woensdag 13 maart 2019 om 21:29
Tadic heeft helemaal gelijk
kut wedstrijd
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 21:29]
Vind ik leuk
Studentje +667
woensdag 13 maart 2019 om 21:32
PSV - NAC was ook niet bepaald spectaculair.....
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
woensdag 13 maart 2019 om 21:37
daar gaat dit topic ook niet over
Vind ik leuk
Studentje +667
woensdag 13 maart 2019 om 21:45
ow en nu wil je je wel aan de topic houden? Nogal hypocriet. Ik dacht dat je vaak op Ajax-artikelen ging vertellen dat jullie kampioen worden, maar dat is ook niet de topic toch?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 21:46]
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
woensdag 13 maart 2019 om 21:49
jawel dit gaat over Ajax
hoe slecht dat ze waren
eerlijkheid mag ook wel van eigen spelers
dat siert Tadic
Vind ik leuk
Studentje +667
woensdag 13 maart 2019 om 21:51
Idd, want je ziet graag dat eigen spelers Ajax afkraken. Dat is ook waar jullie naar verlangen of niet? Jij houdt je zo vaak niet aan de topic met je toxic reacties en nu blijkbaar wel? 😂😑
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 05:28
Nu heeft Ajax eens een keer op de PSV wijze gewonnen. Balen hé als je concurrent door slecht te spelen toch de drie punten pakt. Zoals Tadic zegt: “finally we win a dirty game”.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:16
Mooiste wedstrijd die ik ooit gezien heb. Paasjes, omhalen, gekke tricks, keiharde high-fives.
Deze wedstrijd had alles! Heb genoten!
Vind ik leuk
HanV +5472
woensdag 13 maart 2019 om 21:30
Jammer dat ze die panna maar een keer lieten zien, je zag nog net dat die speler dat deed bij Neres en in balbezit bleef maar ik ben al kwijt wat Paal toen deed. Je verwacht het andersom.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:16
Dommage.
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1088
woensdag 13 maart 2019 om 21:17
Je moet hem gewoon in het Engels laten praten. Hij weet toch dat hij dat niet goed kan? Kom op zeg Hans Kraay.
Vind ik leuk
Arbee +2480
woensdag 13 maart 2019 om 21:18
Volkomen gelijk. Daar heeft PSV in mijn ogen de titel van vorig jaar en de riante voorsprong tijdens de winterstop ook grotendeels aan te danken.Ajax liet het in dit soort wedstrijden te vaak liggen, terwijl PSV op de een of andere manier toch de drie punten eruit wist te slepen. Het is mooi om te zien dat Ajax nu ook de kwaliteit lijkt te hebben om dit soort flutwedstrijden te winnen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:21
En de druk blijft erop zo. En het blijft spannend zo...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 01:01
Je bedoelt de “ kwaliteit” van de var?
Vind ik leuk
Jan Guevara +10314
donderdag 14 maart 2019 om 02:17
En de bevoordeling van de knvb
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2120
donderdag 14 maart 2019 om 08:21
Altijd weer die domme opmerkingen..
Vind ik leuk
Jan Guevara +10314
donderdag 14 maart 2019 om 08:31
Stop daar dan gewoon mee.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2120
donderdag 14 maart 2019 om 09:13
Ahh je praat tegen jezelf, fijn dat je het begint te snappen. Fijne dag Jan :).
Vind ik leuk
Ajax.nl +917
woensdag 13 maart 2019 om 21:22
3 punten binnen allerbelangrijkste . Ik hoop dat Marc overmars doan en odegaard kan weten te strikken. Want onze maestro Ziyech is gewoon te belangrijk voor ons!! Labyad niet meer op 10 aub laat hem vanaf links komen (dus back up achter tadic). Desnoods unuvar van de jeugd op 10 zeggen want we hebben 0,0 creativiteit! En dolberg is klaar, geen strijd niks!! Hoop dat lammers haalbaar is voor ons!
Vind ik leuk
Breezer4u +2307
donderdag 14 maart 2019 om 06:59
Odegaard is te duur, als je wat had gewild had je hem bij Heerenveen vandaan moeten oppikken. 20 miljoen zal hij wel kosten,da's 2x Tadic. En maar afwachten wat hij doet...
Vind ik leuk
kuurie96 +1456
woensdag 13 maart 2019 om 21:23
vrijheid van meningsuiting is ver te zoeken op deze Ajax site
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:25
Bevalt je wel hè? Of ben je van het sadomasochisme? 😂
Vind ik leuk
Arbee +2480
woensdag 13 maart 2019 om 21:26
Er is je hopelijk toch ooit wel geleerd dat vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je alles zomaar klakkeloos moet roepen? Er bestaan ook nog dingen als fatsoen en respect.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
woensdag 13 maart 2019 om 21:23
Ook lelijk winnen is 3 punten EN het is nog een kwaliteit ook.
Vind ik leuk
3Bier +14297
woensdag 13 maart 2019 om 21:32
Je slechte wedstrijden winnen is een kenmerk van een kampioen zeggen ze. Maar ik zie liever helemaal geen slechte wedstrijden meer. Slecht voor mijn hart.
Zwolle thuis zou normaal gesproken minimaal 3-0 moeten zijn. Maarja in deze fase en gezien de omstandigheden kan ik het ze dit keer niet kwalijk nemen. Was een verplicht tussendoortje.
Hopelijk zondag De Jong en Ziyech er weer bij en dan er weer vol op knallen uit bij AZ
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
woensdag 13 maart 2019 om 21:36
Ik zie ze ook liever niet want het is echt afschuwelijk om te zien en je maakt het jezelf moeilijk, maar goed punten zijn punten dus 3Bier dan maar?
Vind ik leuk
3Bier +14297
woensdag 13 maart 2019 om 21:41
Ja zo is het. Nu Bayern Liverpool kijken, biertje erbij. Even ontspannen weer.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:32
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
3Bier +14297
woensdag 13 maart 2019 om 21:33
Haha wie is hier nou arrogant?
Vind ik leuk
Nilsinno +689
woensdag 13 maart 2019 om 21:41
Grote PSV ? In Europa hebben ze zich laten zien als heel klein zonder overtuiging
Vind ik leuk
Isakson +151
woensdag 13 maart 2019 om 21:47
Gaat het om groot ik dacht om gewoon PSV zonder toevoeging.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:33
Precies mijn punt zo vaak gebeurt het andersom dus dit is dan ook wel een keer lekker lol
Vind ik leuk
kuurie96 +1456
woensdag 13 maart 2019 om 21:42
Ja en nu is Jordaan stil he
Vind ik leuk
Pelemaradona +1039
woensdag 13 maart 2019 om 21:50
Ze lachen je allemaal stiekem uit,Het geluk zit ze toch mee en alle hulp is mooimeegenomen..
Vind ik leuk
Patje41 +1138
woensdag 13 maart 2019 om 21:46
2 slechte wedstrijden op rij... als je zondsg zo tegen az speelt is het over en uit
Vind ik leuk
fritsie +882
woensdag 13 maart 2019 om 22:00
Zondag was een hele overtuigende overwinning hoor!
Vind ik leuk
Patje41 +1138
donderdag 14 maart 2019 om 07:47
Maar wel een tempo waarbij iedereen in slaap viel, was echt geen goede wedstrijd maar een tegenstander die sbsoluut niets kon
Vind ik leuk
fritsie +882
donderdag 14 maart 2019 om 08:35
Het was niet de mooiste wedstrijd. Dat ben ik met je eens. Maar overtuigend was het zeker wel. Dus niks om onzeker over te worden richting AZ.

Die gemakzucht en laksheid moet er wel uit!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:46
Gaat weer lemker hiero. Ga je schamen met z'n allen. Droevig wat een niveau weer!🤨
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:46
Lekker
Vind ik leuk
B H +320
woensdag 13 maart 2019 om 21:47
Competitievervalsing
Vind ik leuk
Isakson +151
woensdag 13 maart 2019 om 21:56
Je bent toch net iets later gestopt😉🤔
Vind ik leuk
fritsie +882
woensdag 13 maart 2019 om 21:59
Hier hoef je niet trots op te zijn Ajax. Het was niet best.

Liever hoor ik kritische opmerkingen over inzet en beleving. Hoe kan het toch dat je niet scherp genoeg bent (voornamelijk in de tweede helft) als je weet wat er op het spel staat?
Vind ik leuk
diekertjedap +5429
woensdag 13 maart 2019 om 22:00
wel eens?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2192
woensdag 13 maart 2019 om 22:01
dat moet pijn doen bij de haters...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:06
PSV doet het nooit lelijk joego slaaf............maar op kwaliteit...........
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:13
Het was zeker een lelijke wedstrijd. Te laag tempo en weinig energie vergeleken voorgaande wedstrijden. Maar goed gelukkig hebben we de deze Servische strijder aan boord. Tadic!!
Vind ik leuk
ajaksiet +1261
woensdag 13 maart 2019 om 22:17
Tadic, heeft gelijk toch? Dan hebben we er nog 8 te goed na deze☺
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:08
tja zonder frenkie en hakim ziet t er nie uit
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
woensdag 13 maart 2019 om 23:14
Volgens mij heb je maar twee soorten overwinningen, terecht en ontetecht. Het moment van scoren is niet relevant.
Vind ik leuk
Ray01 +144
woensdag 13 maart 2019 om 23:21
Hopelijk ontwikkelt hij zich tot een grote ster dit jaar bij Ajax..
Vind ik leuk
BariAFCA +459
woensdag 13 maart 2019 om 23:27
Ajax was qua spel echt heel kut! Leek net psv sinds de winterstop.. als er niks geks gebeurd is ajax-psv op 31 maart echt een topper die beslissend kan zijn
Vind ik leuk
aimdam +781
donderdag 14 maart 2019 om 00:20
Inderdaad een zeer slechte wedstrijd.
Wel gewoon de drie puntjes!
En gewoon verdiend.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 00:59
Tadic moeten ze doodschoppen, de matennaaier
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 06:35
Op het laatste moment winnen is niet hetzelfde als lelijk winnen. Zoals PSV 90+3 minuten door blijft gaan en vaak toeslaat in de slotfase, als de tegenstander is murw gebeukt, is gewoon een kwaliteit. Dat gezegd hebbende, PSV heeft ook een aantal hele lelijke overwinningen geboekt. Dat zijn uiteindelijk de wedstrijden waarin je kampioen wordt, niet die 2 onderlinge duels. Ajax heeft dus hele goede zaken gedaan tegen PEC.
Vind ik leuk
Muscles +1733
donderdag 14 maart 2019 om 08:25
Winnen op zijn PSV’s is best lekker, Forza AFCA
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws