Stevens tipt Van Bommel: 'Zou hem er niet bij zetten, dan wordt het té jong'

Stevens tipt Van Bommel: 'Zou hem er niet bij zetten, dan wordt het té jong'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 08:49do 14-03-2019 om 08:49

PSV-middenvelder Michal Sadilek is nog te jong voor een vaste plek in PSV 1. Dat stelt Huub Stevens in gesprek met Voetbal International. Sadilek kreeg begin maart, op bezoek bij Excelsior (0-2 winst), zijn eerste basisplaats van trainer Mark van Bommel. 

Van Bommel koos maandenlang voor een vast middenveld met Jorrit Hendrix, Pablo Rosario en Gastón Pereiro. Met Sadilek en Mo Ihattaren kloppen er nu twee talenten op de deur. Van Bommel heeft óók nog Erick Gutiérrez achter de hand.

"Ik denk dat Van Bommel alleen een lastige keuze heeft moeten maken op de nummer 10-positie. Hendrix is na de winterstop misschien wat minder, maar hij heeft tot nog toe met Rosario een goede prestatie geleverd. Dat duo is controlerend echt prima. Het klopt dat ze nu wat meer worden vastgezet, maar ik denk dat PSV met Gutiérrez op een van die plekken nog meer risico loopt", stelt Stevens.

Té jong
"Ihattaren is nu dé man op 10, die moet dan voor de nodige creativiteit gaan zorgen. Zijn leeftijd zegt me daarbij niets. Van Bommel heeft lang vastgehouden aan Pereiro, als Ihattaren het krediet krijgt dat zijn voorganger heeft gekregen, kan hij lang blijven staan."

"Wel heeft PSV nu een heel jong middenveld, daarom zou ik Sadilek er ook nog niet bij zetten. Want dan wordt het denk ik té jong. Maar dat Sadilek eraan komt, is mij ook wel duidelijk."

Lees ook: 'Van Bommel zegt direct waar het op staat. Dat is lastig voor een Latijnse jongen'

Plaats een reactie

dhrwobo +43967
donderdag 14 maart 2019 om 08:52
Leeftijd maakt niet zo heel veel uit in de eredivisie. Want een middenveld met Sadilek, Rosario en Ihattaren acht ik sterker dan een middenveld met Hendrix, Rosario en Pereiro.
Vind ik leuk
2cents +61654
donderdag 14 maart 2019 om 08:52
Toch denk ik dat Bert en Mark het met hem eens zijn.
Vind ik leuk
WGW +310
donderdag 14 maart 2019 om 08:55
Die zijn het inderdaad wel eens met hem. Maar wij niet ;), wat maakt leeftijd uit als je goed je taken uitvoert?
Vind ik leuk
2cents +61654
donderdag 14 maart 2019 om 09:03
Helemaal niets.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:48
Oei pas op
Vind ik leuk
2cents +61654
donderdag 14 maart 2019 om 11:21
Daar heb je het al... 🤣
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:19
In Amsterdam
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
donderdag 14 maart 2019 om 09:05
Omdat ze vaak nog rare foutjes maken die je met ervaring niet maakt!
Vind ik leuk
dhrwobo +43967
donderdag 14 maart 2019 om 09:15
Nee, maar als je jong en zeer getalenteerd bent, dan maak je foutjes maar creëer je ook veel meer... dan is het de afweging of de foutjes van de rookie opwegen tegen het beperkte niveau van de 'ervaren' speler die dan blijft staan....
Vind ik leuk
#Keizerout +45785
donderdag 14 maart 2019 om 10:38
Waarom creëer je meer als je jong bent?
Vind ik leuk
Artikia +165
donderdag 14 maart 2019 om 10:46
Of er echt een causaal verband is weet ik niet, maar spelers als Ihattaren en Sadilek, en Rosario eigenlijk ook nog, zie je altijd een poging doen om vooruit te voetballen. Hendrix neemt de bal soms zelfs naar achteren aan. Met ervaring komt vaak risico vermindering. Zie bij Frenkie, waar mensen wel eens klagen over zijn gedribbel op de eigen helft, wat hij "minder gaat doen als hij ervarener wordt". Dat is juist wat hem zo goed maakt.
Vind ik leuk
#Keizerout +45785
donderdag 14 maart 2019 om 10:55
Dat je daarin wat vrijer bent wil ik in veel gevallen wel in mee gaan, maar dat je dan automatisch meer creëert lijkt me een beetje een vreemde conclusie.

Vooral ook omdat ervaring leidt tot dat je situaties beter in kan schatten, voetbal beter begrijpt en je meestal ook nog beter wordt in passen en schieten.
Dus, misschien creëer je een kans minder, maar je geeft de bal ook minder vaak weg, waardoor je de bal houdt en vaker iets kunt creëren.
Maar of je in totaal ook meer creëert vraag ik me echt af.
Vind ik leuk
Artikia +165
donderdag 14 maart 2019 om 11:17
Dat ben ik wel met je eens, maar dan ga je ervan uit dat het team het vermogen heeft om goed uitgespeelde kansen te creëren. PSV heeft daar de laatste weken heel veel moeite mee. Op dat moment zijn zulke spelers heel nuttig. Nou moet ik zeggen dat spelers als Frenkie, Ihattaren en Sadilek geen geweldige voorbeelden zijn, want over het algemeen spelen ze best wel secuur. Ziyech is wel een goed voorbeeld denk ik. Dan heb ik als PSVer goede hoop dat Ajax punten verspeelt als de wedstrijd stroef loopt, gaat Ziyech 15x op doel schieten vanuit alle hoeken en standen. Het ergste is dat hij er dan ook gewoon nog 1-2 van in schiet.
Vind ik leuk
#Keizerout +45785
donderdag 14 maart 2019 om 11:23
Dat klopt, maar daar was PSV dit seizoen ook vaak toe in staat. Dus dat dat ineens niet meer zou kunnen geloof ik persoonlijk niet in.
Ziyech is toch geen voorbeeld van een jong talent?
Vind ik leuk
Artikia +165
donderdag 14 maart 2019 om 12:02
Iets loopt niet meer bij PSV, ik weet eigenlijk niet eens echt wat het is. Rosario, Lozano en Dumfries zijn wat uit vorm, maar ook niet extreem.

Ziyech is geen voorbeeld van een jong talent nee, maar wel iemand die het risico altijd in zijn spel gehouden heeft. De meeste spelers verliezen dat risico een beetje als ze ervaring op doen. Ik denk dat Ziyech nóg beter zou zijn als hij iets van dat risico eruit haalt, maar dat vind ik dus het vervelende; keer op keer wordt dat risico beloond.
Vind ik leuk
#Keizerout +45785
donderdag 14 maart 2019 om 12:09
Dat was bij Ajax ook zo in de eerste paar wedstrijden. Ik zie niet hoe minder goede spelers erin zetten dingen beter maakt.

Ik weet niet of Ziyech dan beter zou zijn. Iets minder vaak schieten zou misschien goed zijn, maar hij creëert altijd veel en we missen hem altijd heel erg als hij niet meedoet.
Misschien doet hij het juist ook wel gewoon heel goed.
Als hij de helft minder risico neemt, hoeveel kansen kost dat ons?
Vind ik leuk
Artikia +165
donderdag 14 maart 2019 om 12:56
Zeker, maar je kan je afvragen of Sadilek wel echt minder is dan Hendrix. Die wedstrijd dat hij in de basis begon vond ik hem écht goed.

Met Ziyech doel ik meer op 5-10% minder. Ik vind het opportunisme wel leuk, dat missen een hoop spelers tegenwoordig. Zeker op momenten dat de andere optie een bal terug is. Echter zijn er nog steeds momenten dat hij de gekste dingen probeert terwijl er een betere, simpelere, andere optie was. Als hij die momenten gaat herkennen dan denk ik dat hij nog effectiever kan worden.
Vind ik leuk
#Keizerout +45785
donderdag 14 maart 2019 om 13:20
Ik denk van wel. Misschien heeft Sadilek meer talent, maar het is wel vroeg om nu al beter te zijn dan iemand die al een paar jaar basis speelt bij PSV. Meestal zitten spelers op de bank, omdat de basisspelers beter zijn volgens mij.

Dat ben ik wel met je eens. Dan snap ik ook wat je bedoelt met dat het vervelend is dat hij zijn beloning alsnog krijgt. Je leert het niet af.
Vind ik leuk
Artikia +165
donderdag 14 maart 2019 om 19:58
Hendrix verdiend het krediet dat hij krijgt natuurlijk, maar als Sadilek op gegeven moment beter zou presteren dan vind ik het niet zo'n gekke wissel. Nou ziet Van Bommel hem vaker dan ik, dus die zal het wel weten, maar die positie is wel 1 van de posities die bij PSV beter zou kunnen.

In dat opzicht is het inderdaad vervelend, maar vooral als PSVer zijnde ook dat Ziyech echt een kutwedstrijd kan spelen maar dan toch nog beslissend kan zijn. Pas tegen ADO vond ik hem heel matig, en dan krijg je een beetje de hoop dat Ajax wel eens punten kan verspelen. Uiteindelijk wint Ajax gewoon ruim, en scoort Ziyech twee keer.

Wij missen een beetje zo'n speler op het moment, die echt een wedstrijd om kan draaien. Memphis kon dat al vanaf het moment dat hij af en toe voor Mertens in ging vallen. Malen heeft het ook wel een beetje, maar die is natuurlijk nog lang niet van het niveau van Ziyech of Memphis.
Vind ik leuk
#Keizerout +45785
donderdag 14 maart 2019 om 20:22
Dat ben ik wel met je eens. Alleen als ik kijk naar PSV voor de winterstop en na de winterstop heb ik niet het idee dat Jorrit Hendrix echt het probleem is.

Oh, ja, dat snap ik. Ik vind het ook irritant dat Luuk de Jong vaak laat scoort en er meer dan 20 heeft gemaakt. Dat is gewoon het voordeel van goede spelers vasthouden denk ik.

Ik vind juist dat jullie vrij veel spelers hebben die makkelijk een doelpunt maken. Luuk de Jong kan niet voetballen, maar wel heel goed vlak voor tijd een kutvoorzet promoveren tot doelpunt.
Lozano, Bergwijn, Malen en Pereiro kunnen allemaal makkelijk scoren. Ziyech is wel net iets te goed voor de eredivisie, maar jullie hebben in mijn ogen vrij veel spelers die een wedstrijd kunnen beslissen.
Memphis had in het begin toch ook niet het niveau van Memphis aan het einde?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:40
Dit lijdt ook tot dom balverlies, Risico afwezig is een belangrijk aspect van een voetballer
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:39
Jongens van die leeftijd zijn onvoorspelbaar de ene week spelen ze een dijk van een pot de week erna spelen ze ondermaats, Dat heeft ieder talent ook de Ligt had dit in ze eerste seizoen! Als je 3 van dit soort jongens op het middenveld zet ga je het niet halen! Ervaring is belangrijk dat zie je wel bij Ajax met Tadic, Schone en Blind!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:02
Maar zeker minder dan Vd Beek, Schone en de Jong
Vind ik leuk
Leodinho +699
donderdag 14 maart 2019 om 09:07
3-0 pik
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:09
Grappig dat je dat zegt terwijl beide clubs twee keer tegen elkaar spelen in een seizoen en de confrontatie in Amsterdam nog moet komen. Over het algemeen zijn ploegen thuis sterker. Daarnaast geef ik geen fuck om die uitslag want als je straks met de schaal staat. zijn kneusjes als jij stil. Wees dan ook een kerel en reageer gewoon.
Vind ik leuk
dhrwobo +43967
donderdag 14 maart 2019 om 09:36
Dat middenveld staat er volgend jaar bij Ajax ook niet meer. Dan is het nog maar de vraag wat er voor terug komt. Eén ding is vrij zeker, Ajax gaat volgend seizoen echt aan kwaliteit inleveren met De Ligt, Frenkie en evt Ziyech. En dan kan je nog zoveel geld hebben, je koopt dat niet zo maar even terug.
Vind ik leuk
Summit +901
donderdag 14 maart 2019 om 09:15
Geniet ervan nu het nog kan, want de Jong gaat al weg en voor Donny zal veel interesse zijn, dus gaat misschien ook nog weg.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:17
Tsja, ik weet. Iet wat ik liever wil. Spelers die weggekocht worden omdat ze gewoon goed zijn, of spelers waarvoor amper interesse is en amper geld voor binnen komt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 10:02
Spijker op zijn kop
Vind ik leuk
Bertus +7523
donderdag 14 maart 2019 om 09:30
Hendrix speelde in de thuiswedstrijd tegen Ajax Zyech volledig uit de wedstrijd. Maar momenteel is hij hopeloos uit vorm en Sadilek is meer een voetballer. Vind het een lastige keuze maar ik zou toch voor Sadilek gaan.
Vind ik leuk
Voetbal 1 +179
donderdag 14 maart 2019 om 09:44
Hendrix,Rosario en Pereiro word het middenveld tegen Ajax denk ik. Gaat Van Bommel op zeker die durft dat jonge middenveld niet tegen Ajax. En hij weet ook dat Pereiro het altijd goed doet in zulke wedstrijden.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34354
donderdag 14 maart 2019 om 10:05
Vooral creatiever Whobo. Gelijk heb je. Ihattaren en Sadilek, spelen bij voorkeur alles in de diepte. Hendrix altijd op safe en voorspelbaar
Vind ik leuk
psvfan1913 +7729
donderdag 14 maart 2019 om 08:52
Eens Guti moet op de plek van Hendrix.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:58
Eindelijk iemand die het snapt. Hendrix out. Al mag hij voor mij blijven staan uiteraard.,
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:03
Hendrix kan echt niet voetballen alsjeblieft zeg en dan nog zeggen HIJ IS ERG BELANGRIJK voor het team. Laat me niet lachen
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
donderdag 14 maart 2019 om 09:23
Ik heb Hendrix toch een Tadicsje.....euh.....Zidaantje zien doen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:25
En wanneer dan?
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
donderdag 14 maart 2019 om 09:31
Weet niet meer maar was dat niet afgelopen weekend tegen NAC?
Of uit tegen Excelsior?
In ieder geval in een samenvatting want ik kijk vrijwel nooit rechtstreeks.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34354
vrijdag 15 maart 2019 om 06:28
Excelsior uit
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:49
Afgelopen wedstrijd
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
donderdag 14 maart 2019 om 09:05
Guti past niet in de speelwijze
Vind ik leuk
psvfan1913 +7729
donderdag 14 maart 2019 om 09:06
Gelul, hij heeft nog geen kans gehad. Alleen op 10 maar hij heeft zelf al aangegeven dat hij beter op 6 is.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:18
Waarom stelt Van Bommel hem dan niet op? Omdat hij er geen verstand van heeft?
Vind ik leuk
psvfan1913 +7729
donderdag 14 maart 2019 om 09:21
Niemand is perfect
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
donderdag 14 maart 2019 om 09:23
En ik ben niemand
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:32
Omdat Mark niet van het blok Hendrix en Rosario durft af te stappen! Zelfs niet tegen NAC die er helemaal niks van bakken. Het is gewoon een beginnersfout van Mark en is hier heel eigenwijs en koppig in!
Vind ik leuk
Asje Menou +738
donderdag 14 maart 2019 om 09:40
Het contract van Hendrix is maar met een jaar verlengd. Daar spreekt niet echt veel vertrouwen uit, dus ik vermoed dat PSV toch van Hendrix af wil aan het eind van dit seizoen. Het zou een zegen voor het team zijn.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:59
Misschien wilde Hendrix maar met een jaar verlengen? 😉
Vind ik leuk
Asje Menou +738
donderdag 14 maart 2019 om 10:02
Ja, dat zou ook kunnen. Misschien voelt hij de bui wel hangen, en gaat ie lekker cashen in Engeland of China.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 10:03
Ik snap het ook niet. Met guti ging het prina
Vind ik leuk
Metal +3077
donderdag 14 maart 2019 om 08:52
Beetje ervaring op het middenveld is zeker gewenst. Dat zie je bij Groningen. Sinds daar wat ervaring rondloopt, draait het elftal ook beter.
Vind ik leuk
leozao +939
donderdag 14 maart 2019 om 08:53
Kan me niet voorstellen dat bommeltje naar Huubje luistert...
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
donderdag 14 maart 2019 om 09:06
Sowieso naar niemand
Vind ik leuk
vierde-ster +4520
donderdag 14 maart 2019 om 09:09
Zelfs zijn vrouw niet
Vind ik leuk
Sharkie +692
donderdag 14 maart 2019 om 08:58
Wat goed is komt snel zeggen ze dus waarom niet.....
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
donderdag 14 maart 2019 om 09:24
Ik ben goed in bed..............maar mijn vrouw vind het juist fijn dat ik niet snel kom.
Vind ik leuk
Sharkie +692
donderdag 14 maart 2019 om 10:33
Je vrouw boft maar met je Kes je moet een lucky man zijn.....
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
donderdag 14 maart 2019 om 12:16
;O)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:59
Hendrikx wordt de laatste tijd wel erg ondergewaardeerd. Is in principe een prima kracht op het middenveld.
Vind ik leuk
Smash +4133
donderdag 14 maart 2019 om 09:07
Hendrix wordt terecht onder gewaardeerd. Het is een heel beperkte voetballer. Ik heb het hier al vaker geschreven; Het is een harde werker die ballen af kan pakken. Verder moet hij zich eigenlijk niet met het spel bemoeien. Hij moet de bal snel inleveren en zich vooral niet bemoeien met de opbouw. Hij kan niet passen, hij kan niet schieten, heeft weinig spelinzicht, niet creatief. En laat dat nou net hetgeen zijn dat PSV mist in dit team! Vanuit de verdediging zal het niet komen, dus moet er een creatieve middenvelder bij. Sadilek is jong, maar die heeft wel meer creativiteit. Ik denk dat het ook wel lukt met een Guti. Rosario in de rol van Hendrix en Guti als creatieve man.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
donderdag 14 maart 2019 om 09:29
Hendrix is er ook niet voor de creativiteit.
Daar was Pereiro voor.
Maar als hij verzaakt kun je moeilijk die taak aan Hendrix geven.

Voorheen waren types als Willy v/d Kerkhof of Jan Wouters erg belangrijk voor het Nederlands elftal om goed te kunnen renderen.
En niet omdat ze creatief waren maar omdat het stofzuigers waren zoals Hendrix behoort te zijn.

Dus Hendrix zal alleen kunnen renderen als PSV andere (betere) spelers om hem heen positioneerd.

Niet dat ik een fan van Hendrix ben hoor, maar afkraken is zo gemakkelijk..............
Vind ik leuk
Asje Menou +738
donderdag 14 maart 2019 om 09:50
Het is toch geen afkraken. Mensen hebben gewoon een mening over zijn kwaliteiten als speler. Ik heb vrijwel alle wedstrijden van PSV gezien dit seizoen, en dan valt het gewoon op dat Hendrix eigenlijk niet het gewenste niveau heeft om bij PSV in de basis te kunnen spelen. Er wordt bij een Nederlandse topclub gewoon meer gevraagd van een speler dan bij een gemiddelde Eredivisieclub. Willy van de Kerkhof en Jan Wouters waren natuurlijk wel meer dan stofzuigers imho.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
donderdag 14 maart 2019 om 12:15
Oke, ik ben geen PSV'er en kan dan ook eigenlijk niet goed oordelen.
Maar ik heb ook wel eens europese wedstrijden van PSV gezien waar Hendrix juist goed tot zijn recht kwam en de stoorzender voor de tegenstander was en die Mexicaan? (naam effe kwijt) alle ruimte gaf te excelleren.
Misschien was hij toen top en nu (veel) minder, maar ik zie bijna alleen maar samenvattingen en dan kun je niet realistsch oordelen.
Maar jullie staan er dichterbij en zullen het wel beter zien.

By the way waren v/d Kerkhof en Wouters ook goede voetballers.
Vind ik leuk
Smash +4133
donderdag 14 maart 2019 om 10:05
Lucky Kes; Willy v/d Kerkhof en Jan Wouters brachten toch echt wel wat meer dan Hendrix. Het waren beiden wel stofzuigers, maar ze hadden ook wel spelinzicht en gaven regelmatig steekpasses of iets dergelijks. Hendrix is gewoon te beperkt.
Dat Pereiro verzaakt ben ik met je eens.

Van PSV verwacht ik echter dat ze de lat hoger leggen dan een Hendrix.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
donderdag 14 maart 2019 om 12:15
Zie comment hierboven op Asje Menou
Vind ik leuk
Smash +4133
donderdag 14 maart 2019 om 13:19
Sorry! Reageerde te snel!
Vind ik leuk
Lucky Kes +7063
donderdag 14 maart 2019 om 15:38
Nee joh, ik was te laat met mijn antwoord en wilde het niet 2x vertellen zodoende die reactie dat je daar mijn antwoord kon vinden..............
;-0
Tja........wel een beetje ingewikkeld hè ;-)
Vind ik leuk
Smash +4133
donderdag 14 maart 2019 om 18:34
Heb drie jaar braille gestudeerd, dus ik kwam eruit. ;-)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:46
Dat toont dus aan dat hij indrrdaad wordt ondergewaardeerd. Onderwasrdering is nooit terecht, want bij onderwaardering worden bepaslde kwaliteiten blijkbaar over het hoofd gezien. Ik ben het erns met jouw beschrijving vsn de uitvoering van de passing, masr ik ben het niet erns met de gedachte dat hij het spel niet zou zien. Soms niet, dat klopt. Gutti heeft mij er ook nog niet van overtuigd dat hij dir deel beter zou beheersen.
Vind ik leuk
Smash +4133
donderdag 14 maart 2019 om 13:21
Hij wordt volgens mij juist overgewaardeerd, anders was hij al lang gewisseld. Gutti heeft nog nooit echt de kans gekregen. Die mag een keer opdraven en staat er vervolgens weer naast. Laat hem nou eens 10 wedstrijden op rij spelen. Die jongen kan echt wel iets.

Hij zal het spel wel zien, maar is niet bij machte op er iets mee te doen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:37
Ben het niet met je eens en als Gutti goed genoeg is krijgt hij echt wel de kans. Van Bommel heeft de laatste tijd aardig wat dpelers ingepast. Ik kan me best voorstellen dat je kiest voor meer creativiteit op hrt middenveld. Maar op dit moment jankt iedereen elkaar na over Hendriks. Dat vind ik opportunistisch en overdreven.
Vind ik leuk
Smash +4133
donderdag 14 maart 2019 om 21:10
Gutti zal op de trainingen inderdaad wel niet de indruk hebben gemaakt, om voor een basisplaats in aanmerking te komen. Een wedstrijd is echter heel iets anders dan een training. Geef hem de kans en hij pakt hem echt wel.

Over Hendrix roep ik het al jaren. Niet goed genoeg voor PSV. Maar ja, dat is mijn mening.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:05
Hendrik was altijd zo gewaardeerd, kan snel gaan daar in Eindhoven
Vind ik leuk
Smash +4133
donderdag 14 maart 2019 om 10:06
Door een select groepje dan? Men zag in hem de opvolger van Guardado. Hendrix is geen schim van hem.
Vind ik leuk
Asje Menou +738
donderdag 14 maart 2019 om 14:57
Hendrix was de luitenant van Guardado, en nu die er niet meer is vallen de beperkingen van Hendrix gewoon heel erg op.
Vind ik leuk
Smash +4133
donderdag 14 maart 2019 om 18:33
Goed verwoord!
Vind ik leuk
MarkvB +38
donderdag 14 maart 2019 om 09:07
Sadilek is echt een leuke voetballer en oogt ook een stuk sterker dan Hendrix. Maar deze jongen gaat nog wel fouten maken wat Hendrix met zijn degelijkheid al achter de rug heeft. In deze fase van de competitie waarbij je een minimale voorsprong moet verdedigen gaat dit geen basis speler worden denk ik.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:15
Het verschil is de spits positie. Ik denk dat Ten Hag tegen PSV voor de CL opstelling zal kiezen.

Van Bommel kiest voor dezelfde 10 & Ittharan i.p.v. Pereiro.

Rosario en Hendricx blijven dit seizoen gewoon staan, ondanks dat ik zelf liever het middenveld zag met Ittharan en Sadilek en Guti.

Na gisteren Ajax te zien te hebben en je neutraliseert Frenkie en Ziyech zoveel mogelijk heb je een kans om te winnen.

Angelino zal tzt wel op Ziyech staan en Frenkie zal waarschijnlijk Rosario als tegenstander krijgen.

Eerst maar vvv, dat is een lastige, goed voetballende club.
Vind ik leuk
Stom +654
donderdag 14 maart 2019 om 09:16
Beetje raar wat hij zegt. Eerst zegt leeftijd hem niks, maar als je twee jonge spelers gaat opstellen dan wordt het hem te jong. Ik snap wel wat hij bedoelt maar het klinkt niet erg logisch en consistent!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:30
Huub heeft ook een steekje los zitten ergens in zijn hoofd!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:18
Van bommel is te jong als trainer. AMATEUR !!!
Vind ik leuk
Hvdp +1847
donderdag 14 maart 2019 om 09:20
5 maanden geleden toen PSV nog in vorm was Schreeuwde iedereen het uit dat Hendrix en Rosario in oranje moesten
Nu PSV niet meer draait zouden ze beiden er niets meer vankunnen
De waarheid ligt zoals vaak in het midden
Ze voetballen leuk mee maar zijn nergens bepalend
In de CL was dat al duidelijk en nu ook in de competitie
En nu gaat Van Bommel pas zoeken naar alternatieven !!
Beetje laat he
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:29
Ben ik het niet met je eens. Ploegen weten nu hoe ze moeten voetballen tegen PSV. Hierdoor gaan ploegen meer achteruit hangen en dan heb je creativiteit nodig in balbezit. Hendrix is hopeloos uit vorm en hij mist sws al de creativiteit. Verdedigend is Hendrix een hele nuttige speler, maar iedereen kan zien dat Rosario en Hendrix naast elkaar niet werkt... Hendrix is net als Pereiro te vaak wisselvallig en Hendrix is heel voorspelbaar (tikkie breed en tikkie terug)
Vind ik leuk
Hvdp +1847
donderdag 14 maart 2019 om 11:36
iedereen kan zien dat het niet werkt nu
maar vergeet niet dat van bommel dit heeft bedacht!!
en nu niet met een plan B komt
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:26
Van Bommel heeft dit probleem inderdaad zelf veroorzaakt! Ben benieuwd of hij het eindelijk van dat blok durft af te stappen
Vind ik leuk
Hvdp +1847
donderdag 14 maart 2019 om 13:27
Nog even mee wachten tot Ajax kampioen is!
Vind ik leuk
Salah +9
donderdag 14 maart 2019 om 09:26
Die trainers zijn toch ook zo dom als wat, sinds die Gutierez niet meer speelt verspelen ze alleen maar punten en loopt het spel voor geen meter.
Dat gelul met 2 controleurs, dat is de tactiek van v.Marwijk, die v.Bronkhorst ook bij Feyenoord toepast, waardoor we al 2 jaar naar groeiend gras zitten te kijken.

En de resultaten alleen maar achteruit gegaan zijn.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:26
Dat maakt echt niet uit! Als je goed genoeg bent en speelt als een 30 jarige veteraan (wat Sadilek doet), dan verdien je gewoon een basisplaats! Ongeacht de leeftijd die de speler heeft. Als Sadilek niet werkt, dan lekker Guti erin zetten! #HendrixOut
Vind ik leuk
Come on Utreg +29723
donderdag 14 maart 2019 om 09:40
Kortom Guti kan zijn boeltje beter pakken en vertrekken..
Vind ik leuk
Importbrabo +2237
donderdag 14 maart 2019 om 09:55
Ik zou wel eens willen zien hoe een ruit op het middenveld functioneert met
Rosario met de punt naar achteren (eigenlijk als verkapte CV), Guti en Sadilek daarvoor en Ihattaren in de punt. Denk dat dit een killer samenstelling is. Dan speel je als het ware 3-4-3 en dat moet best kunnen tegen de lager geklasseerde ploegen.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +236
donderdag 14 maart 2019 om 10:03
Moet een combi zijn van talent en ervaren spelers. Die mix is heel belangrijk in huidige voetbal in de eredivisie.
Vind ik leuk
DeRinus +98
donderdag 14 maart 2019 om 10:09
Moeilijk kiezen... Maar wij hebben ook zo veul goei!
Vind ik leuk
Korm +39909
donderdag 14 maart 2019 om 10:23
Prima dat de jeugd eraan komt en de kans gaan krijgen. Prima beleid zo!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:44
Die Van Bommel is echt een Limburgse vlaai jongens!
Vind ik leuk
Smithsonian +43361
donderdag 14 maart 2019 om 13:55
Goed genoeg is oud genoeg, zou jij nou wel onderhand moeten weten huub.
Vind ik leuk
Cookee +12701
donderdag 14 maart 2019 om 15:35
Trainers van topclubs die miljoenen meer te spenderen hebben en die dan denken in risico's? Beetje sneu toch?
Je zal achterin wel eens wat meer weggeven, maar Guti zet ook per wedstrijd een paar alleen voor de goal.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:47
Dit dus. Ik snap dat nooit. Waarom je eigen mogelijkheden ondergraven voor iets waar je op voorhand al weet dat je er niet beter van wordt.
Vind ik leuk
Cookee +12701
zaterdag 16 maart 2019 om 11:46
Juist. Rosario/Hendrikx zijn bruikbaar maar moet je er 2 van hebben? De tegenstander heeft heus geen 2 creatieve diepgaande midvelders tegen PSV, dat zou zelfmoord zijn.
Ook Feijenoord met 3 controleurs... ik vind het jammer en gestoeld op angst. Ik snap dat als je nek in de strop zit dat ik makkelijk lullen heb over lef tonen. Maar toch we moeten niet meteen een trainer verantwoordelijk stellen bij een nederlaag, want het kan best zijn dat hij aanvallend lef toonde en dat het slecht uitpakte.

ZOals ten Hag uit bij PSV, hij gokte dat Mathijs en Frenkie het aankonden, dat bleek niet zo, maar hij gokte met lef en dan kan je misgokken toch?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 00:16
Idd, daarvan moet je er zeker geen 2 in de basis zetten.
Ivm de misgok van Ten Hag tegen Psv zie ik het anders. Hij toonde vooral idioterie.
De beste centrale verdediger (je vergist je, want Matthijs was er volgens mij niét bij) wordt vervangen door een middenvelder, die ook nog eens totaal niet kopsterk is (wat nodig was tegen De Jong, wist Ajax op voorhand ook wel) tsja... dan roep je als coach zijnde uiteraard de problemen over je af wat toen dus ook gebeurde. Hij had gewoon Wober ipv De Ligt moeten zetten.
Vind ik leuk
Cookee +12701
maandag 18 maart 2019 om 15:43
"toonde vooral idioterie"

Mja, achteraf is alles overzichtelijk, hij dacht mogelijk dat werkte tegen Bayern dat zal ook werken tegen PSV, maar Bommel had een antwoord waar Ajax niet op anticipeerde.

Ow, je hebt gelijk dat kan kloppen.

Mja, als Frenkie dominant kan zijn dan dring je Luuk terug naar achteren, maar als hem dat niet lukt dan ontploft het.

Eigenlijk blufte ten Hag... en dat brak hem op. En dat vind ik jammer want in voetbal is lef belangrijk.

Met Wober had hij op zeker gespeeld, maar ook wat voetbal ingeleverd en dat is dan weer die gok.
In een land waar de top normaal zelden verliest dan zijn de directe confrontaties heel belangrijk... en toch wil ik dan zijn poging prijzen, want hij kiest op moment voor voetbal ipv voor angst.
Als we zeggen dat hij fout was, dan kiest voortaan elke trainer zekerheid en dat moet je niet willen, de top-3 is al zo voorzichtig momenteel.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 15:44]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:47
Eens met jou. Ook ik hou van lef, maar tegen een ijzersterke kopper Luuk De Jong roep je de problemen over je af als je daar Frenkie De Jong tegenover zet. Uiteraard ging Psv veel de hoge voorzet op Luuk De Jong geven. Uiteraard, achteraf is makkelijk praten. En Wober had idd ook voor veel problemen gezorgd, al zat Wober toen wel in een goede periode.
Vind ik leuk
Cookee +12701
dinsdag 19 maart 2019 om 21:21
We zijn dus wel eens dat Hag een keuze maakte waar risico aan kleefde, dat pakte verkeerd uit.
Ik meen te herinneren dat de goals nogal lucky waren van PSV... dus dan is Hag de verliezer ... soms zit ongeluk in een klein hoekje.
Maar je hebt wel een punt dat met Luuk dat hij niet voorzien had dat PSV hoge ballen ging pompen.

Maar das ook wel weer sterk van Bommel dan, al had het ook verkeerd kunnen uitpakken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:27
Zekers, daarover eens.
Dat herinner je je goed. Ongeluk zit ook in een klein hoekje.
Ik zou Tagliafico naar het centrum hebben gezet, die wint zeer veel kopballen en voor hem denk ik dat het nauwelijks iets uitmaakt centraal of linksback.
Absoluut, dat was sterk van Van Bommel. Had verkeerd uit kunnen pakken, hoewel die kans niet zo groot was. Groter was de kans dat het misging met Ten Hag’s keuze.
De 31e heeft Ten Hag hopelijk geleerd van de eerdere wedstrijd in Eindhoven.
Vind ik leuk
Cookee +12701
dinsdag 19 maart 2019 om 22:24
Publiek zal er achter staan en dan zie je een ander Ajax. Ik hoop dat PSV ook wil voetballen en niet op gelijkspel inzet.
Voor beiden geldt, je wilt laten zien dat jij de beste bent, lijkt me.
Het is bizar, we kijken vaak neer op grote spitsen die alleen kunnen koppen en fysiek sterk zijn en nu lijkt het alsof Ajax geen antwoord had op Luuk.
Hij kopt vaak ballen door, maar als je dat aan ziet komen dan kan je de voortgang daarna toch afstoppen?
PSV draait niet, Ajax ook niet, maar voor Real kwakkelde Ajax ook en rees toen erboven, dat is altijd de kracht van Ajax ... er is nog een overdrive in de schakelbak.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:45
Klopt. Maar Ajax-spelers zullen moéten beseffen dat dit echt de allerlaatste kans is om kans te blijven maken op de titel. Van verslapping zou absoluut nulkommanul sprake moeten zijn.
Ajax moet ook het collectief het werk laten doen. Binnen het collectief moet de individuele surplus aan klasse het verschil gaan maken.
Eigenlijk ongelofelijk dat we neerkijken op fysiek- en kopsterke spitsen. Alsof dat geen goeie kwaliteit is om te bezitten. Je kan de voortgang daarna afstoppen. Maar het lijkt mij een beter idee om te voorkomen ipv stop te zetten of te ‘repareren’. Anders is de kans behoorlijk groot dat het wéér misloopt. Wedstrijden worden vaak beslist op het middenveld. Ajax moet zélf het heft in handen nemen en nu eens de kansen wél snel afmaken. Dat is één van de problemen bij Ajax. Hoe slecht/goed Ajax ook voetbalt, ontiechlijk vaak is te zien dat er eerst een resem aan kansen wordt gemist waardoor de tegenstander het idee heeft nog in leven te zijn. Waarna Ajax een terugval beleeft en de eerste de beste kans voor de tegenstander erin gaat of dat de tegenstander meer grip krijgt en Ajax achteruit dringt.
Ik denk dat Ten Hag er goed aandoet om géén Europese variant met Tadic te gebruiken. Ik kies liever voor een échte spits en iig één ‘échte’ buitenspeler (Neres) en dan Tadic vanaf links dan voor Tadic in de punt.
Psv en Ajax draaien allebij niet idd. Benieuwd hoe bepaalde spelers uit het interland gedoe komen. Gaat misschien nog wel van tel zijn ivm de topper de 31e.
Precies wat je zegt, na een slechte wedstrijd of meerdere slechtere wedstrijden er bovenuit rijzen > dat is idd altijd de kracht geweest van Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:45
Rosario-Hendrix een prima duo? Een beetje oplettend mens ziet dat dit juist niét zo is.
Zelfs Stevie Wonder ziet dit.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:46]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws