Tierende Boer na zuur verlies in Amsterdam: 'Ik koop hier geen reet voor'

Tierende Boer na zuur verlies in Amsterdam: 'Ik koop hier geen reet voor'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 14:28do 14-03-2019 om 14:28

PEC Zwolle-doelman Diederik Boer was absoluut niet te genieten, woensdagavond na de nederlaag van zijn team in de Johan Cruijff Arena. In eigen huis won Ajax in de absolute slotfase met 2-1 dankzij een rake kopbal van Daley Blind. 

In de mixed zone stond Boer - ingevallen voor de geblesseerde Mickey van der Hart - te foeteren. Ook hij had namelijk gezien dat het in degradatienood verkerende PEC het in de tweede helft heel aardig deed tegen Ajax. Vlak voor tijd leek de ploeg van trainer Jaap Stam nog minimaal een punt over te houden aan het loodzware uitduel. 

"Ik koop hier helemaal geen reet voor", tekende de Stentor op uit de mond van Boer. "Wij hebben één ding nodig en dat zijn punten. Het is een repeterend verhaal. Je moet killersmentaliteit voor beide doelen hebben om die punten bij elkaar te sprokkelen."

"Dat betekent dat je gewoon je man moet dekken in verdedigend opzicht. Dat laten we bij beide doelpunten van Ajax na. En aan de andere kant moet je ook sneller scoren. Dat heb je tegen AZ gezien. In de eerste helft creëer je genoeg, maar scoor je niet. Dan sta je gewoon waar je hoort te staan."

Nu wachten er voor PEC twee cruciale duels met Excelsior en FC Emmen. "Dan telt alleen de winst. De manier waarop, maakt me geen reet uit. PEC moet in de Eredivisie blijven. Alleen dat telt."

Lees ook: Pover Ajax door het oog van de naald: Blind redt Amsterdammers in slotfase

Plaats een reactie

WGW +347
donderdag 14 maart 2019 om 14:29
Goei gastje die Boer. Geeft altijd 100% en zit nooit te zeuren als hij op de bank zit. Ideaal voor een club
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:29]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:45
Er zullen zich binnenkort meer tierende boeren in Amsterdam bevinden. Ajax -PSV 5-1
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 14:47
👍🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Piranha73 +290
donderdag 14 maart 2019 om 14:56
Probeer eerst maar is van AZ te winnen,de bekende Amsterdamse arrogantie komt weer boven drijven
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:10
Kijk was al aan het wachten tot de alom bekende arrogantie kaart gespeeld zou worden.
Hoe noem je de serie bij PSV dan na de winterstop? is dat ook arrogant? of gewoon uit vorm.

Competitie kan nog alle kanten op, het word spannend, laten we vooral van de strijd genieten met zijn alle.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 15:54
Geen zorgen trol dat gaat lukken
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 20:02
Az rollen we op.
Overschatte team
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:21
onterecht verloren gisteren.
en dat vind zichzelf dan een europese topclub
Vind ik leuk
imho +2018
donderdag 14 maart 2019 om 15:25
Wie? Pec?
Vind ik leuk
alffie +1986
donderdag 14 maart 2019 om 15:35
🤔Ik snap hem al lang niet meer, stikum toch voor Ajax
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:07
Want Barcelona wint altijd alle wedstrijden makkelijk? Niet dat ik Ajax net zo goed vindt als barcelona. Maar ook de echte top van de top heeft wel eens een kut wedstrijd. Zeker met zo'n druk programma. Ben allang blij dat Ajax dit jaar zich kan meten met de top, ookal is het niet DE top. Kan ik alleen maar van genieten
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:07
Dat is het juist die hebben clubs zoals barca hebben pas echt een druk schema niks uitstellen van wedstrijden
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:17
Volgens mij heeft Ajax niet minder wedstrijden gespeeld dan Barça?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:28
Volgens mij stonden die in de week van de 1/8 finale twee keer tegen over Real , terwijl onze mannen met de beentjes omhoog lagen .
Vind ik leuk
just relax +390
donderdag 14 maart 2019 om 15:33
Iedereen heeft kunnen zien dat Ajax te pakken is dus wacht nou maar even met een grote mond tot na 31 maart.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11778
donderdag 14 maart 2019 om 20:13
Tja, PSV heeft al een paar topwedstrijden laten zien in 2019....
En dat met zo'n rustig schema!
Vind ik leuk
just relax +390
vrijdag 15 maart 2019 om 08:41
Ajax PSV is een wedstrijd op zich dus ik snap je redenatie niet zo goed.
Ajax was tegen Pec ook geen schim van het elftal dat tegen Real speelde dus het kan alle kanten op.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11778
vrijdag 15 maart 2019 om 09:59
Dat zeg ik. PSV heeft in 2019 nog niet 1 ijzersterke wedstrijd laten zien dus die zijn ook te pakken...door Emmen, Utrecht en Heerenveen. De wedstrijd tegen PSV wordt gezien als CL wedstrijd....
Vind ik leuk
j-roen11 +2132
donderdag 14 maart 2019 om 16:44
Blaas toch niet zo, ondanks dat we het super doen zijn we door psv al een paar keer enorm te kakken gezet en dan hebben we nog die 6-2. Past ons niet om uit de hoogte te doen!
Vind ik leuk
satesaus +1508
donderdag 14 maart 2019 om 17:34
Ga toch weg, dat toneelspel. Die bal was 100% houdbaar en meteen na de wedstrijd stond ie al te ginnegappen met zijn oude matties.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:30
Haha de eerste helft had Zwolle niet 1 schot gelost
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:24
En dan nog bijna met een gelijkspel eindigen
Vind ik leuk
De Liefhebber +11778
donderdag 14 maart 2019 om 20:15
Bijna inderdaad...
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 14:30
Zag hem met Schöne babbelen en maakte een sigaret gebaar, die zijn dus een peuk gaan roken, kan mij niet voorstellen dat hij wakker ligt van gisteren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:38]
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
donderdag 14 maart 2019 om 14:45
Nee want als je ergens van baalt is roken uitgesloten.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:39
@ Nr 14 always,

Thx, dat zag ik dus ook en na melding hier op de site kwamen natuurlijk vriendelijke reacties.

De Boer was totaal niet ziek van de nederlaag, wat een nep keeper, had fijn naar Cyprus moeten gaan daar liegen ze je ook voor.

Geeft niks dat je er niet ziek van bent, zeg gewoon eerlijk dat je het prachtig vond om tegen je oude teamgenoten te spelen en we onderling wat zaten te jennen na de wedstrijd I.p.v. ik ben er doodziek van wat je niet bent.

Wat een nep PEC keeper, als ik Pec fan was of trainer was van Pec wist ik wel wie er zondag onder de lat stond en dat is niet de Boer.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 15:42
Het lek van Pec.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:46
Ha ha inderdaad.

En nee het gaat me niet om PSV en eventueel 4 punten het gaat erom dat deze speler gewoon niet eerlijk is met name tegen zijn eigen fans en club.

Net als te Wierik met zijn toneel dat zijn neus werd geraakt, praat de actie van Pereiro niet goed maar die te Wierik was natuurlijk ook lid van de toneelclub.

En waarschijnlijk krijg ik nu te horen dat Lozano de voorzitter is van de toneelclub ha ha.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 15:55
Lozano wint idd de Oscar 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 14:34
KNVB helpt Ajax, das mooi zegt men.
Maar degraderen voor PEC is veel heftiger dan de opgave van Ajax om dat CL potje door te komen.
Maar goed PEC had 34 wedstrijden de kans om punten te pakken.
Vind ik leuk
Frietbakker +5724
donderdag 14 maart 2019 om 15:12
Ik denk dat ook PEC geholpen werd door deze wedstrijd te verschuiven. Als we ooit kans hadden om in de Arena te winnen was het afgelopen woensdag wel...
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 16:28
Misschien is het voordeel, want je hebt nu 2 finals te gaan.

Maar die jongen zegt als we het tegen Ajax kunnen dan ook tegen Exc, nou zo werkt het niet vrees ik. Daar zit de druk op, tegen Ajax kan je verliezen maar de komende mag je niet verliezen.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 20:06
Nou kans. Volgens mij lag dat aan Ajax. Had in de eerste helft al 3-0 moeten staan. Tweede helft te arrogant gespeeld. Maar na de 1-1 even een klein beetje aanzetten en boem 2-1.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:06]
Vind ik leuk
Jozef +44887
vrijdag 15 maart 2019 om 00:09
Nooit had PEC vooraf een grotere kans om in de competitie te winnen in de Cruijff Arena. Ajax was gehavend en zou dat niet geweest zijn als ze op de normale datum hadden gespeeld. Stam wist als geen ander dat er juist gisteren wat te halen viel voor PEC.
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 11:18
Ja, de selectie van Ajax is smal.
Maar in topwedstrijden is Ajax ook scherper dan tegen PEC.
Blijft toch een aandachtspunt dat men soms op 70% acteert.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:35
Zou ook wel fijn zijn als je tenminste een keeper met 10 vingers kan laten invallen als je eerste keeper geblesseerd raakt.
Vind ik leuk
Pec010 +2528
donderdag 14 maart 2019 om 14:49
Bouzanis zat ook op de bank en heeft tien vingers. Deze wedstrijd vroeg meer om een clubicoon met negen vingers.
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 14:38
Comediant: een gespeelde tierade, hij weet zelf best wel dat er voor hem niets te halen was gisteren in de JC-Arena...
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 14:39
👍 Precies, Theater.
Vind ik leuk
pos +9767
donderdag 14 maart 2019 om 14:42
Als het 5 minuten voor tijd 1-1 staat is dat wat overdreven gesteld natuurlijk.
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 14:46
Relax man: don't worry about a thing... cause every little thing is gonna be alright!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:43
Nee meneer Pos, kijk de beelden eens terug nadat er is afgefloten en zie dan de Boer met o.a Lasse.

100% amateur toneel zijn reactie, hij geeft er geen klote om dat ze verloren hebben. Hij stopt toch asn het einde van het seizoen en gunt natuurlijk zijn oude makkers het beste, geeft niks maar zeg dat gewoon eerlijk in een interview.

Ik hoop dat Stam het ook zag en de derde keeper de kans geeft die wel 110% ervoor zal gaan.

Vind ik leuk
pos +9767
donderdag 14 maart 2019 om 15:52
Blij zijn voor iemand en tegelijk balen gaat volgens mij wel vaker samen in de sport.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:36
Niet voor een of ander, maar vond boer die bal van Van de Beek toch knap keren.
Tuurlijk zal Boer het leuk vinden dat hij tegen zijn oude team speelt., dan kan je mog steeds ruk vinden dat je verliest.
Vind ik leuk
Tossa +2992
donderdag 14 maart 2019 om 14:46
Net zoveel als Ajax in Madrid te halen had. Als je zo redeneert als jij doet, waarom spelen ze dan nog?
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 14:47
HIj heeft jaren stage mogen lopen bij Ajax: hij had veel beter moeten weten!
Vind ik leuk
Tossa +2992
donderdag 14 maart 2019 om 14:51
Prima antwoord op mijn vraag...
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 14:53
Voor mij was het niet gek wat ons aller Ajax presteerde in Madrid, maar wat is dan je punt?
Vind ik leuk
Tossa +2992
donderdag 14 maart 2019 om 15:02
Nee, voor mij ook niet. Ik heb genoten!
Jij stelt dat Boer zou moeten weten dat er niets te halen viel. Daarmee zeg je dat Pec geen enkele kans had om een punt of zelfs 3 te halen.

Mijn punt: als dat zo zeker is, waarom spelen ze dan nog? Dan kunnen ze het net zo goed schriftelijk afdoen.

Waarom haal ik Madrid erbij? Omdat Ajax daar ook geen enkele kans zou hebben na de 1-2 nederlaag. En zie, ze winnen! Dus waarom zou Pec niet bij Ajax kunnen winnen?

Duidelijker kan ik het niet maken.
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 15:10
Dat klopt, maar ze (onder andere psvee) begonnen al te janken bij de KNVB omdat de wedstrijd verplaatst werd... laat staan schrifteklijk af gedaan werd... :-)
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
donderdag 14 maart 2019 om 14:39
Sorry Boer, je kon op 10 vingers, in jouw geval 9 vingers, natellen dat Ajax hier geen punten zou laten liggen👌
Vind ik leuk
Tossa +2992
donderdag 14 maart 2019 om 14:45
Net zoveel kans dat Pec zou winnen dan dat Ajax in Madrid met 1-4 zou winnen. Als je zo redeneert als jij doet, waarom spelen ze dan nog? Kunnen ze alles schriftelijk afdoen.
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
donderdag 14 maart 2019 om 15:01
Had gekund😜
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:44
‘Het zijn verwarrende tijden voor de misselijkmakende hypocriete ziggofanboys die, met hun ballen klem in de workmate, verscheurd worden door het dilemma van ‘mooi verliezen of lelijk winnen’.

De huichelkabouters, getooid met een aluminium primeurpuntsmutsje, veranderen stroboscopisch van voorkeur en opvatting met de frequentie waarmee een baby zijn/haar pampertjes verwisseld krijgt’.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:13]
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 14:50
Met hoeveel personen heb je hier over zitten denken, het is afront en abject hetgeen je schrijft.
Vind ik leuk
Florian87 +12161
donderdag 14 maart 2019 om 14:52
Aldus een bejaarde wat zich op VP wil laten gelden als een hoogopgeleide oud student van de universiteit uit de jaren 60!

Hypocriet is iemand die 10+ keer een ban heeft ontvangen en een ander uitmaakt voor troll, of niet soms Schwalbe?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:06
‘ Uiteraard hoef ik mij niet aangesproken te voelen op je bespottelijke brugklasinsinuatie en je bepaaldelijk domme lineaire fantoomredenatie. Je eenzijdige en overgesimplificeerde voorstelling van zaken is te dom voor woorden’.



[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:12]
Vind ik leuk
Florian87 +12161
donderdag 14 maart 2019 om 15:43
Top gedaan VP!
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 14:45
Alsof die prutsers van Zwolle ook maar een moment aanspraak hebben gemaakt op de overwinning.
Vind ik leuk
Tossa +2992
donderdag 14 maart 2019 om 14:50
Tweede helft gezien? Gezien hoe blij Blind en opgelucht het publiek was?

Ajax zou normaal gesproken niet zoveel moeite hebben met Pec. Gisteren was het toch anders.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 15:04
Ajax zakte in bij de gelijkmaker toen heeft onze FSide de spelers over het dode punt getrokken, en daarom liep Blind naar hun, om ze te bedanken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:33]
Vind ik leuk
Tossa +2992
donderdag 14 maart 2019 om 15:48
Dus Pec had op dat moment aanspraak op de overwinning.

Vind ik leuk
dijkie87 +1355
donderdag 14 maart 2019 om 16:00
ajax speelde maar op 40% en wat sterspelers rust beter kan niet
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:18
Ik vond het meer op 20% lijken. Echt opgelucht dat ze gewonnen hebben
Vind ik leuk
dijkie87 +1355
donderdag 14 maart 2019 om 18:18
kwaliteit 85e min scoren
Vind ik leuk
Bullet +3353
donderdag 14 maart 2019 om 14:45
Klopt allemaal wat Boer zegt. Echter, als ajax ook doet wat hij allemaal zegt, en dat is voor Ajax wat meer de standaard dan voor PEC, dan wordt het 3-0
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:45
Boertje speelt niet zoveel meer en dat kun je op de weegschaal zien.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 14 maart 2019 om 14:51
Hij zag eruit als 50
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 15:22
Die Diederik Boer is de stiefvader van Jeroen Verhoeven jongens!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:46
Haha dacht even dat het over een echte boer ging.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:49
Willy en René hadden het al wel zien aankomen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:32
Ha ha, en na de wedstrijd stond de Boer direct te lachen met oa Lasse, zie de beelden terug.
Vind ik leuk
Jozef +44887
vrijdag 15 maart 2019 om 00:15
Als een Boer met kiespijn, zo blijkt...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:43
Ze spelen 1 goede wedstrijd en gelijk praatjes!
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 14 maart 2019 om 16:43
Je had ook gewoon zelf die bal kunnen pakken en dat geldt voor zowel de eerste, als de 2e goal. Ze kwamen beide in het 5 meter gebied uit, dus een beetje doelman had ingegrepen...
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
donderdag 14 maart 2019 om 17:21
Helemaal mee eens puntjes pakken
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:36
Wat een toneelstuk voert die fop keeper van PEC op. Wat was hij blij dat hij zijn vrienden uit Adam kon helpen met twee fopduiken.
Vind ik leuk
Enden +4794
donderdag 14 maart 2019 om 18:00
Hij stond een paar minuten na de nederlaag gezellig en vrolijk na te praten met zijn ex collega's. Stond goed te lachen. Die frustratie heb ik niet gezien
Vind ik leuk