'Muitende' Van Overeem treft Van den Brom opnieuw: 'Broer begon over Pirlo'

'Muitende' Van Overeem treft Van den Brom opnieuw: 'Broer begon over Pirlo'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 18:33do 14-03-2019 om 18:33

Joris van Overeem maakt zich geen zorgen over de samenwerking met trainer John van den Brom bij FC Utrecht. De 24-jarige middenvelder vertrok afgelopen zomer bij AZ, omdat Van den Brom nauwelijks een beroep op hem deed.

De oefenmeester stelde zelfs dat Van Overeem een 'beetje had lopen muiten'. "Het was een periode waarin ik minder speelde bij AZ en een interview had gegeven aan De Telegraaf. Dat viel niet helemaal lekker", zegt Van Overeem tegen Voetbal International. "Zelf vond ik het allemaal wat overdreven. In dat interview gaf ik aan dat er op dat moment veel werd gewisseld. Ik gebruikte het opgooien van een muntje als metafoor. De rest van Nederland vond het niet zo erg, mijn teamgenoten ook niet. Door de club werd ik wel een wedstrijd geschorst."

Van Overeem ziet de nieuwe samenwerking met Van den Brom als 'een nieuwe situatie'. "Toen de naam van de trainer rondzong in Utrecht, begon mijn broer direct over Andrea Pirlo. Die was bij AC Milan niet zeker van een basisplaats, maar bij Juventus onder dezelfde trainer dé grote man. Nu ben ik geen Pirlo en zijn AZ en FC Utrecht geen AC Milan en Juventus, maar je begrijpt wat ik bedoel. Het is een andere situatie."

"De trainer en ik heb hebben elkaar onlangs nog gesproken", vervolgt Van Overeem. "Hij vertelde dat hij al onze wedstrijden had gezien en vond dat ik goed speelde. Ja, ook als controleur. Hij vond het mooi om te zien dat ik die rol zo goed kon invullen. Dat is een goed teken richting volgend seizoen."

Poll

Wordt Van den Brom een succes in Utrecht?

(2556 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 18:48
Ajax gaat dit weekend helemaal over dat AZ middenveld Overeen, van Overeem

Wel goed voetballertje verder. Niets mis mee
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:50]
Vind ik leuk
Johnnies +2057
donderdag 14 maart 2019 om 18:50
Jaja.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5617
donderdag 14 maart 2019 om 18:58
Daarom speelt ie dus bij Utrecht..
Vind ik leuk
AZVork +2198
donderdag 14 maart 2019 om 19:19
Daar is er weer 1 met hoogmoedswaanzin die op 1 van de weinige topics die niet over ajax gaan het er weer bij gaat halen.
Vind ik leuk
Rood&wit +4478
donderdag 14 maart 2019 om 20:44
Inderdaad alles voor de likes 😂
Vind ik leuk
AZVork +2198
zondag 17 maart 2019 om 01:19
Dat mensen op likes klaar komen is best ziek toch.
Vind ik leuk
Rood&wit +4478
zondag 17 maart 2019 om 08:02
Ja best wel voor mij heeft het totaal geen meerwaarde
Vind ik leuk
Fcdhfc +113
donderdag 14 maart 2019 om 19:38
Word die wedstrijd niet uitgesteld ze hebben immers gister gevoetbald
Vind ik leuk
Smithsonian +43389
donderdag 14 maart 2019 om 20:16
Ging nou over joris, utrecht etc. Ajax was eens niet het onderwerp. Dank daarvoor.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:34
Zekers gaat Ajax over Az heen. 0-5
Vind ik leuk
ajaksiet +1266
vrijdag 15 maart 2019 om 08:58
Met Labyad????? Denk het niet dat dat gaat lukken...
Vind ik leuk
Janzijnvader +17492
donderdag 14 maart 2019 om 18:49
Pirlo van Overeem
Vind ik leuk
COYG +8167
donderdag 14 maart 2019 om 18:57
Joris Andrea.
Vind ik leuk
SPRKY020 +1184
donderdag 14 maart 2019 om 20:21
Andrea van Overeem
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5617
donderdag 14 maart 2019 om 18:49
Er moet haast meer gebeurd zijn dan alleen dat interview. Was gekozen als speler van het jaar door de supporters.
Vind ik leuk
Spiegel +11155
donderdag 14 maart 2019 om 20:45
Ja door de supporters: jongen van de club, groot talent in de jeugd.
Heeft toch genoeg wedstrijdjes in 1 mogen spelen, zonder echt te overtuigen.
Vind ik leuk
Johnnies +2057
donderdag 14 maart 2019 om 18:49
Natuurlijk een succes, nieuwe ronde nieuwe kansen Joris van overeem.Uuuuuuuuuuuuuu
Vind ik leuk
Dommetje +3399
donderdag 14 maart 2019 om 19:05
Zo is het maat , gewoon opnieuw oppakken .Uuuuuuuuuuuuu
Vind ik leuk
Johnnies +2057
donderdag 14 maart 2019 om 19:20
Inderdaad maat, paar spelers erbij en voor de titel gaan. 😂😂
Vind ik leuk
4everfcu +5354
donderdag 14 maart 2019 om 19:26
je moet toch wat minder na de vip gaan
Vind ik leuk
Johnnies +2057
donderdag 14 maart 2019 om 19:44
Kom op man, beetje positief hë.
Vind ik leuk
Dommetje +3399
donderdag 14 maart 2019 om 19:47
Die kan beter zijn seizoen kaart inleveren .
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:48]
Vind ik leuk
Johnnies +2057
donderdag 14 maart 2019 om 19:51
Nou nou, die is altijd zo negatief, ik vind van de brom een goede keuze van utreg.brengt altijd wel leuk voetbal. En de jeugd krijg een kans. Ik zie het komend seizoen wel zitten alle vertrouwen in. 🤪🤪
Vind ik leuk
Dommetje +3399
donderdag 14 maart 2019 om 19:29
Zo is dat we laten ze een Utregs poepie ruiken volgend seizoen 😉😉
Vind ik leuk
Johnnies +2057
donderdag 14 maart 2019 om 19:43
Hoppa😂😂
Vind ik leuk
Futre +4950
donderdag 14 maart 2019 om 18:53
Van Overeem in Oranje!
Vind ik leuk
COYG +8167
donderdag 14 maart 2019 om 18:56
Ben wel benieuwd naar John z'n prestaties volgend seizoen. Bij AZ gaat het nu wat beter dan eerst, maar verwacht dat dit komt door de actievere rol van Slot.

Met een aantal goede assistenten erbij zal het waarschijnlijk wel beter gaan. De selectie die er niet staat is in ieder geval wel FC Utrecht waardig. Subtop dus.
Vind ik leuk
Friend +329
donderdag 14 maart 2019 om 18:58
Het valt mij altijd op dat Overheem veel fitter oogt dan de rest van de Utrecht selectie!
Vind ik leuk
Fc uuuuu +382
donderdag 14 maart 2019 om 19:00
Ja sommige lopen er na 5 minuten al moe bij .
Vind ik leuk
4everfcu +5354
donderdag 14 maart 2019 om 19:27
na 5min ? al vanaf min 1 het hele seizoen al.
Vind ik leuk
Justin Kees +2722
donderdag 14 maart 2019 om 19:06
Het valt mij op dat alles wat Erik Ten Hag aan fitheid had opgebouwd bij FC Utrecht, inmiddels al lang vervlogen is. We hadden een van de fitste selecties, die makkelijk de 90 minuten konden volmaken. Nu ogen ze veel zwakker en hebben veel minder energie. Tel er bij op dat ze onder Advocaat veel slechter voetballen, passing is veelvuldig slecht, zelfs op korte afstand. Voorzetten komen niet meer aan, het is vooral los zand momenteel...

Vind ik leuk
4everfcu +5354
donderdag 14 maart 2019 om 19:27
klopt helemaal.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:13
Het Advocaat effect dus
Vind ik leuk
AZVork +2198
donderdag 14 maart 2019 om 19:20
Ik ben blij dat hij het zo goed doet. Was bij AZ al heel blij met hem. Jammer dat het mis ging.
Vind ik leuk
Dommetje +3399
donderdag 14 maart 2019 om 19:04
Zo is het Joris zand erover , opnieuw beginnen en weer verder samen werken .

Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:07
Word je een wedstrijd geschorst vanwege een interview. Noord Korea praktijken daaro
Vind ik leuk
AZVork +2198
donderdag 14 maart 2019 om 19:21
Als dat echt alles is heb je helemaal gelijk.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:38
Moet het nog gekker worden? We leven in een land van vrije menings uiting
Vind ik leuk
AZVork +2198
donderdag 14 maart 2019 om 19:46
Ik zeg toch dat je gelijk hebt. Maar verkeerd gelezen misschien. Ik bedoel als dit het is klopt jou mening. Als er andere zaken gespeeld hebben dan is het een ander verhaal. Maar zoals uit de mond van joris is dit wel heel raar dat je daarom niet mag spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:48]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:04
Ik las het idd verkeerd. Sorry.
Vind ik leuk
4everfcu +5354
donderdag 14 maart 2019 om 19:23
wordt helemaal niets met vd brom past hier totaal niet.
Vind ik leuk
Dommetje +3399
donderdag 14 maart 2019 om 19:27
Snelle conclusie maat ff afwachten 😉
Vind ik leuk
4everfcu +5354
donderdag 14 maart 2019 om 19:29
nee hoor ik vind het een arrogant mannetje.
mag natuurlijk maar in utrecht zijn we meer van doe maar gewoon normaal dan doe je al gek genoeg.
ik had rutten wel willen zien bij utrecht.
Vind ik leuk
Friend +329
donderdag 14 maart 2019 om 20:54
Ben ook geen V d Brom fan , maar we moeten het er mee doen voorlopig !
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:14
Nou slechter dan onder die schijtcoach die er nu zit kan niet dus ik ben wel positief
Vind ik leuk
4everfcu +5354
vrijdag 15 maart 2019 om 19:20
dat ben ik dan ook weer met je eens advocaat hadden ze bij voorbaat al nooit mogen halen maar de club moest wat er was niets beters beschikbaar meer toen jp er uit moest.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:47
Ik zei toen dat ze voor Jaap Stam of Ricardo Moniz moesten gaan
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:00
Ach Sjon lult maar net hoe de wind staat, zolang hij van Rhijn een topper vind en verlengd, die hufter gaat dat AZ wederom adviseren om zo weer te kunnen profiteren straks.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:52
Joris hoeft niet zo bescheiden te doen.

Hij doet niet onder voor Pirlo.
Vind ik leuk
4everfcu +5354
vrijdag 15 maart 2019 om 19:20
pirlo mag zn schoenen nog niet poetsen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws