Ophef op social media: Champions League-loting 'gelekt', Ajax tegen Liverpool

Ophef op social media: Champions League-loting 'gelekt', Ajax tegen Liverpool

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 23:56do 14-03-2019 om 23:56

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 00:00vr 15-03-2019 om 00:00

Op social media is ophef ontstaan omdat het speelschema van de kwartfinales in de Champions League 'gelekt' zou zijn. Op Twitter circuleert een afbeelding waarop te zien is dat Ajax het opneemt tegen Liverpool. De afbeelding zou door een bestuurder van de UEFA op Twitter zijn geplaatst, maar spoedig weer zijn verwijderd.

Voetbalfans waren er echter als de kippen bij om een screenshot te maken en vervolgens in te zoomen op een document, waar enkele affiches op genoteerd staan. Liverpool zou Ajax treffen, Juventus speelt tegen FC Porto, Manchester United treft Tottenham Hotspur en dé absolute kraker zou FC Barcelona tegen Manchester City zijn.

De kans dat de loting doorgestoken kaart is lijkt op het eerste oog klein, al zijn er voorbeelden uit het verleden dat 'gelekte' lotingen achteraf voor een groot deel bleken te kloppen. Vrijwel iedere keer na een loting ontstaat er ophef omdat deze niet eerlijk gegaan zou zijn. De balletjes in de koker zouden warm zijn, waardoor degene die lootte precies wist welke tegenstanders wel en niet aan elkaar gekoppeld mochten worden. Dit is echter nooit bewezen.

Vrijdagmiddag na 12:00 uur wordt duidelijk wat de definitieve loting gaat zijn. In Nyon wordt er ook meteen geloot voor de halve finales.

Plaats een reactie

Radaje +1522
donderdag 14 maart 2019 om 23:59
Als het al waar is, gaat het nu niet meer gebeuren
Vind ik leuk
Bengelino +13860
vrijdag 15 maart 2019 om 00:01
Ik hoop dat het waar is, Liverpool is een 🧀ie voor Ajax
Vind ik leuk
Gerro +9045
vrijdag 15 maart 2019 om 00:05
Als de supporters niet mee mogen dan is het een ramp op deze wedstrijd wachten we al jaren om heen te kunnen.
Vind ik leuk
Bengelino +13860
vrijdag 15 maart 2019 om 00:07
Mogen wel mee, zwaar overdreven allemaal. Niks gebeurd
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 00:51
Er wordt niet altijd gewerkt met warme balletjes.
Het kan ook zo:
Het balletje wordt opengemaakt en het briefje verdwijnt vervolgens achter de tafel uit het zicht van de camera, zogenaamd om het open te vouwen, maar het wordt in feite snel omgewisseld voor een ander briefje waar het gewenste team opstaat.
Volg het briefje maar wat uit het balletje komt...dat lukt je niet.
Waarom staat de tafel schuin en niet gewoon recht ?
Juist.... om het briefje buiten het zicht van de camera te verwisselen.
https://www.youtube.com/watch?v=4T2j9AU70oE


Hmmm....Ajax - Liverpool.....
Niet zo belangrijk...
Wel belangrijk om Juventus tegen Porto te laten loten.
En Barcelona wat zoveel mogelijk dwars wordt gezeten.
Juventus moet worden gematst.
Het zou mij verbazen als deze fixtures veranderen met al die Italianen in het bestuur van de UEFA.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 01:04]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 01:51
Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat dit gebeurd wat u schrijft.

Ik ga u link eens bekijken.


Dat is net zo erg als de doping bij Wielrennen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:16
Hopen dat dit een BOBO is en geen ...
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
vrijdag 15 maart 2019 om 01:54
Heb je ooit wel eens gezien dat alle namen van de clubs in de balletjes gestopt werden? Wie zegt niet dat er in alle balletjes dezelfde naam zit?

Er zijn zoveel regeltjes rond de loting en vaak zie je tig bakken met allerlei balletjes en moeten ze eerst een hele uitleg geven over hoe het werkt, dat is al verwarrend genoeg.

Ik ben er van overtuigd dat er gesjoemeld wordt in de sport, niet alleen door belchinezen en matchfixingmaffia, maar ook vanuit de bonden die een bepaald resultaat willen halen, want het is en blijft een business die poen moet opleveren, het liefst ieder jaar meer.

Als je ziet wat bedrijven allemaal uithalen om meer poen te verdienen dan ben je naief als je denkt dat deze business schoon is.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 01:57
Heb je ooit wel eens gezien dat die namen daadwerkelijk uit die balletjes komen ?
https://www.youtube.com/watch?v=4T2j9AU70oE
Vind ik leuk
Snapje? +8722
vrijdag 15 maart 2019 om 06:00
Ja ja en Real Madrid moest ook elke keer weer door, toch? totdat ze Ajax tegen kwamen. Nou wat had de fifa daar een belang bij zeg. Laat je lekker gek maken, mag hopen dat deze loting uitkomt, mooiere club is er niet om tegen te voetballen.
Vind ik leuk
De fries +2074
vrijdag 15 maart 2019 om 08:54
Wie heeft dr black vermoord, chefke ??
Vind ik leuk
rpaulp50 +13622
vrijdag 15 maart 2019 om 10:10
Overal, wereldwijd; waar het om veel geld gaat wordt de kluit belazert.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:24
Zoiets openbaars, zouden ze dat aan durven?

Ik kan het me niet voorstellen.

Maar ik ben naïef en ga veel uit van het goede.
Vind ik leuk
Broodje Aad +1387
vrijdag 15 maart 2019 om 08:14
Reneetje toch...
Vind ik leuk
Molletje +2677
vrijdag 15 maart 2019 om 08:55
Bizar om te zien inderdaad.

Weet je wat het nare van corruptie is? Vaak zijn er heel veel mensen mee gebaat, dus als een organisatie zo verkloot is, kan je wel 1 of 2 posities veranderen, maar dat werkt niet. ook niet als het de toppositie is.
Vind ik leuk
AZVork +2218
vrijdag 15 maart 2019 om 06:28
Dat zal wel lekker zijn. Moeten ze zich maar gedragen.
Vind ik leuk
KCP +750
vrijdag 15 maart 2019 om 06:46
Mogen gewoon mee Ajax heeft ook gewoonkaartverkooo data gecommuniceerd.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:40
Was dat niet van het thuis duel? En stond er niet bij dat de kaartverkoop pas start na de beslissing of er wel of niet uitsupporters mee mogen?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:09
Voor het thuisduel ja ....
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +534
vrijdag 15 maart 2019 om 07:49
Je bedoelt vanwege de Brexit?
Zou echt zuur zijn ja. Ik ga zelf 12 april tegen Chelsea. Ook nog spannend.
Ik hoop stiekem dat Liverpool Ajax in de halve finale of finale treft

edit: zie net dat het wordt uitgesteld tot de zomer, nice! Sowieso belachelijk plan van May
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 07:52]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:35
Ik denk eerlijk gezegd dat die meer doelde op dat onderzoek van de UEFA,

overigens is de Brexit inderdaad het meest stomme wat ze hebben kunnen doen maar goed dat terzijde.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +534
vrijdag 15 maart 2019 om 08:43
Oh ja, ik snap 'm
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:34
Als ze Liverpool hebben ga ik sowieso.

Maar inderdaad ik hoop dat andere supporters ook een kans krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:59
Liverpool zou zeker een mooie wedstrijd worden. Top sfeertje altijd in het Anfield stadion.

Wat ze ook loten ik ga sowieso.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:28
Zeker, al heel vaak op Anfield geweest maar het blijft telkens kippenvel.

Dat stadion, die supporters, die stad. het ademt allemaal voetbal, geweldige sfeer!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:01
Spanning stijgt. Ik heb 20 links openstaan met mogelijke vluchten. Moet meteen booken anders betaal je 5x de normale prijs ofzo.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 10:24
Je hebt alleen de Liverpool-link nodig, denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:26
hahaha ja maar als dat echt waar is zouden ze dat toch niet door laten gaan. Liverpool loten gewoon over Manchester vliegen. Voor minder als 100 euro vanaf Schiphol.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 10:42
Ik zou hem nu al gelijk boeken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:45
haha ja en toen loten ze porto ofzo. Ik wacht wel tot ik het zeker weet. Moet ook weten of we erst uit of eerst thuis moeten he.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 10:55
Eerst uit.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:30
Heb je mooi goed, knallen ze meteen die prijzen omhoog.

Maja als het echt Liverpool word ga ik er minimaal een weekje van maken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:39
Dat heb ik met Barca. Weekje vakantie opnemen niet erg in dat geval.
Vind ik leuk
Guusman +1277
vrijdag 15 maart 2019 om 00:09
Een wat?

Wil ik wel zien eigenlijk, de Ligt tegen van Dijk.
Vind ik leuk
Bengelino +13860
vrijdag 15 maart 2019 om 00:15
Een kaassie, 🥚tje
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:16
Echt he, dat zou een gekke zijn
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:25
Beiden De Ligt en Van Dijk in de verdediging komt sneller dan je denkt.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 10:45
In Oranje.
Vind ik leuk
3Bier +14423
vrijdag 15 maart 2019 om 08:04
Zou een geweldige loting zijn. Ajax - Liverpool wat een affiche! En dan in de thuis wedstrijd hopen op mist! Of allemaal fakkels afsteken maar ben bang dat de UEFA dan weer gaat huilen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:04
Dat geeft niet dat de UEFA zeikt. Pyro hoort zeker bij zo een wedstrijd. Maar het kost ook heel wat geld. Om het binnen te krijgen hebben we genoeg slachtoffers nodig die een SV durven te riskeren voor een mooie sfeer actie. Ik heb er nu al zin in.
Vind ik leuk
Futre +4953
vrijdag 15 maart 2019 om 08:54
Aardbeienkaas?
Vind ik leuk
Tommieman +5921
vrijdag 15 maart 2019 om 00:03
Idd. Dan zouden zw nu gewoon eentje veranderen en zeggen nee hoor dit is anders.
Vind ik leuk
BT410 +402
vrijdag 15 maart 2019 om 00:07
Dan zitten ze hoe dan ook fout
Vind ik leuk
sapuAFCA90 +236
vrijdag 15 maart 2019 om 00:13
Als de loting precies zo uitvalt zoals op papier weergegeven, dan weet iedereen toch dat de UEFA 1 grote corrupte maffiose bende is. Het zou in een keer de totale geloofwaardigheid van het miljardenbal doen verdwijnen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:16
Eens. De totale geloofwaardigheid van het miljardenbal en die Maffia bende is eigenlijk al lang verdwenen.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 01:55
Ja, Edgar, helemaal mee eens.
Ieder weldenkend gezond mens weet toch dat het altijd al doorgestoken kaart is geweest ?
En anders ben je ontzettend naïef.
De toegangskaarten voor Real Madrid-Ajax waren voor de loting al gedrukt. Toch grappig dat Real miljoenen heeft betaald om Ajax te loten omdat ze dan in ieder geval verzekerd zouden zijn van de kwartfinale.
Het kan verkeren.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:04
Als de loting die op dat papier staat echt zo uitkomt dan hoeft voor mij dat hele Europese voetbal niet meer en al helemaal die CL niet. Dan is het dus toch waar en is ook de UEFA een corrupte bende.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 10:34
Dat is natuurlijk ook weer onzin.
Als je de beker wil winnen, moet je van elk team kunnen winnen.
Eigenlijk maakt die hele loting niets uit, gewoon afschaffen.
Heb je ook geen gezeik meer dat teams van hetzelfde land elkaar loten.
Als ik UEFA-baas zou zijn had ik de koppeltjes zelf gemaakt.
Geen Britse teams tegen elkaar en de sterkste tegen de zwakste:
City - Porto
Liverpool - Ajax
United - Juventus
Tottenham - Barcelona
Dan ben je goed bezig als UEFA zijnde.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
vrijdag 15 maart 2019 om 00:22
Het is al een keer gebeurd dat de proefloting van de dag ervoor er precies hetzelfde uitkwam bij de echte loting. Dus dit is alleen maar een bevestiging van wat iedereen al lang weet.
Zelfde met de KNVB beker.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:00
Feyenoord speelt in ieder geval altijd thuis.
In ieder geval altijd in de finale... Zelfs als ze niet meedoen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:06
"Feyenoord speelt in ieder geval altijd thuis.
In ieder geval altijd in de finale... Zelfs als ze niet meedoen."

Wie vindt dit ook een vreemde tekst?😒
Vind ik leuk
Ryan82 +1074
vrijdag 15 maart 2019 om 10:48
Die gek heeft 2 likes en achter zijn naam +10072. Dat is nog vreemder vind ik.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:03
Dan ben jij gekker, blijkbaar.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:29
Een bron graag
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 10:39
Het klopt.
De bron staat ergens hieronder.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:55
Een bron van waar de bron ergens staat...
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
zaterdag 16 maart 2019 om 02:30
Kan je nou helemaal niets zelf vinden ?

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/869676/ophef-op-social-media-champions-league-loting-gelekt-ajax-tegen-liverpool.html#comment_5262098

Of zoek maar op het woordje staggering
Met Ctrl-F
Vind ik leuk
Arvin +7485
vrijdag 15 maart 2019 om 00:23
'tzou toch mooi zijn als dit onzin blijkt (wat zo lijkt. Je kan precies alles lezen terwijl de tekst in het midden veel logischer zou zijn in zo'n opsomming), maar dat ze dan precies die balletjes trekken 😂.
Vind ik leuk
loek +120
vrijdag 15 maart 2019 om 04:13
Nou vertel mij dan eens welke geloofwaardigheid de UEFA of FIFA heeft?
Volgens mij loop jij lichtjaren achter of je bent pas van een andere planeet gekomen.
Ik en met mij velen honderden miljoenen mensen weten allang van corruptie malversaties en financiele cadeautjes binnen UEFA en FIFA en her manipuleren tijdens lotingen.
Vind ik leuk
HupHolland +3863
vrijdag 15 maart 2019 om 04:15
Inderdaad, Juve en Liverpool krijgen elkaars tegenstanders, maar principe blijft hetzelfde.

Liverpool en Juventus moeten door en het liefst Man U ook..
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 10:48
Juve moet door.
De rest is niet belangrijk.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6207
vrijdag 15 maart 2019 om 05:38
Ze zijn doorgaans zo schaamteloos bij de UEFA dat het me niks zou verbazen als ze het gewoon doorzetten.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 10:50
Verbaasd mij ook niets.
Vind ik leuk
Avanko +121
vrijdag 15 maart 2019 om 07:28
Zou leuk zijn als ze nu dan denken “dan loten we maar eerlijk” en dat exact dit eruit komt🥳
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:08
Die kans is kleiner dan 1% Avanko!😁
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 10:53
Eigenlijk hoop ik dat dit ook de bedoeling is van de klokkenluider.
Dan loten we maar eerlijk.
Maar dit komt er dan nooit uit.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:13
Dat ga je geloven ?? 😂🤳🤳💬💬 in je dromen ..Bel ze ff wat wij gezien hebben.
Ik hoop toch dat afvaardiging met bewijzen durven te komen..copy en uitdelen en dan gezamenlijk in opstand... bommetje laten barsten !!!
Vind ik leuk
Nick Kools +12214
vrijdag 15 maart 2019 om 09:19
O hawel hoor, paar jaar geleden was de WK proef loting identiek aan de latere loting en dat met 32 teams, dus dan lukt t met 8 teams ook wel :)
Vind ik leuk
Ryan82 +1074
vrijdag 15 maart 2019 om 10:32
PRECIES dat. Nu weten het nooit. De persoon had dit stil moeten houden en later moeten ronddelen.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17176
donderdag 14 maart 2019 om 23:59
Verrassend.
Vind ik leuk
Rabarber +4417
vrijdag 15 maart 2019 om 00:03
Heerlijke loting, wat een pot!
Vind ik leuk
rexxo +11988
donderdag 14 maart 2019 om 23:59
Tuurlijk,
We gaan het zien morgen.
Wel een lekkere loting.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:02
Zouden Barca en City ook zo blij zijn ?
Vind ik leuk
Jozef +44887
donderdag 14 maart 2019 om 23:59
Toch benieuwd nu...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:41
Tegen Liverpool zou geweldig zijn!
Vind ik leuk
Biennie +2464
vrijdag 15 maart 2019 om 00:00
Was vorig jaar toch ook hetzelfde? Zal nu wel weer gebeuren...
liverpool zou nog niet eens zo erg hoeven zijn aangezien ze zich toch iets meer op de competitie gaan focussen en ajax wellicht onderschatten.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:36
Dat is niet waar. Ze zeggen dat de compentitie belangrijker is voor de supporters. Maar de spelers en trainers willen niks liever dan die CL
Vind ik leuk
Nr14always +4043
vrijdag 15 maart 2019 om 00:00
Ongelooflijk, is een tegenvaller voor die corrupte bende dat Madrid uitgeschakeld is.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:01
Ja, inderdaad, ze balen als een stekker dat Real eruit ligt.
Ajax als tegenstander kopen, die winnen we toch wel.
Daarom willen ze Barca er nu ook uitwerken met City.
Juve heeft Porto gekocht.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:00
Als dat zo blijkt te zijn, dan is het echt om te janken...
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 00:01
Live loting op Vrijdag noemen ze dat dan 😉

Vind ik leuk
Tommieman +5921
vrijdag 15 maart 2019 om 00:57
Ik geef je een like puur omdat je weer moet sparen 😉
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 01:01
Haha😉
Alsof je me een euro geeft om weer opnieuw te sparen omdat mn huis onverzekerd is afgebrand;) in die zin word het gewaardeerd haha, maar die likes mogen ze op 14 bij mij stopzetten een mooi getal;)
Vind ik leuk
Tommieman +5921
vrijdag 15 maart 2019 om 01:05
Ja ehh sorry kan er maar 1 geven per bericht he 😏
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 01:21
Haha die ene is meer dan genoeg! Je krijgt er twee voor terug zo gaat dat in Amsterdam, geef je een drankje krijg je er twee voor terug 😉
Cheers🍻
Vind ik leuk
Tommieman +5921
vrijdag 15 maart 2019 om 01:26
Das lekker. Ik vlieg volgende maand naar Nederland. Als ik jou dan even een blondje geef...... krijg ik dan twee blondjes terug ? 😇😆
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
vrijdag 15 maart 2019 om 00:02
UEFA-MAFFIA 😫
Vind ik leuk
Blutbad +620
vrijdag 15 maart 2019 om 00:02
Ziet er nep uit
Vind ik leuk
B H +320
vrijdag 15 maart 2019 om 00:05
Mooi man! Liverpool- juventus halve finale
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:31
Je hebt wel humor. Hou ik van.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 01:24
Je weet dat clubs die verliezen niet naar de halve finale gaan? Dus nee, Liverpool gaat niet de halve finale spelen als ze in de kwartfinale tegen Ajax moeten.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 02:26
Ajax-Porto bedoel je*
Vind ik leuk
B H +320
vrijdag 15 maart 2019 om 07:16
Denkje dat Mark in cl ook de zaak omkoopt,net zoals hier dan?
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:14
Ik denk dat je toch minimaal met 5 miljoen moet gaan schuiven, voordat de UEFA met de ogen gaat knipperen.
Zoveel centjes heeft Marc niet.
Vind ik leuk
B H +320
vrijdag 15 maart 2019 om 11:19
Dat denk ik wel. Hebben zoveel geld,ook al winnen ze al jaren niets!
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
vrijdag 15 maart 2019 om 00:06
Is natuurlijk zo nep als de neten dit. Ten eerste wordt de naam van official niet genoemd en ten tweede als je inzoomt op een foto valt er vaak niets te zien als het op een afstandje ergens ligt
Vind ik leuk
Boerrigter +448
vrijdag 15 maart 2019 om 00:20
Volgensmij zijn die fotos die getweet worden al ingezoomd en was het originele plaatje groter als ik het goed begrijp
Vind ik leuk
stratumseind +195655
vrijdag 15 maart 2019 om 00:09
Malafide praktijken bij de uefa .... wie had dat verwacht
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 00:09
Ik denk als ze echt de loting willen vervalsen dan lijkt me toch dat ze Man City en Barca liever in de finale zien.

Kan ook een test loting geweest zijn

Maar de UEFA vertrouwen, nee macht en geld rereerd daar ook onder het nieuwe bewind, echt vertrouwen heb ik niet op fair play.
Vind ik leuk
Boerrigter +448
vrijdag 15 maart 2019 om 00:23
Misschien juist beter voor hun om de grote affiches in de kwartfinale te doen omdat de halve finales en finale toch al genoeg kijkers trekt ongeacht de teams?
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 00:41
Ik weet het niet, sws moeilijk hun beweegredenen te doorgronden en achterhalen.

Zou het leuk vinden om deze twee teams twee keer tegen elkaar te zien!

Al denk ik voetballend dat Barca toch net de overhand zou hebben. Ik zie Barca uit bij City makkelijker scoren dan City uit bij Barca. City thuis tegen Barca kan echt een 3-3 wedstrijd worden.

Juventus tegen Liverpool lijkt me ook top, qua voetbal van beide ploegen zullen dit echt eneverende potjes worden.

Man United tegen Spurs, prima twee Engelse tegen elkaar want 4 Engelse ploegen bij de laatste 4 zou niet echt leuk zijn.

Ajax tegen Porto hoop ik.
Vele zeggen, dat moet je niet willen, ze zijn geslepen, sluw, gebrand om je uit de tent te lokken. Maar tegen Benfica zagen we dat we daar tegen bestand zijn (wel is het zo, dat we qua spel meer moeite hadden tegen Benfica, dan tegen Bayern en Real dus het argument Porto geen makkelijke tegenstander voor Ajax dat blijft wel overeind daardoor staan, Portugese top clubs net als het nationale elftal zijn moeilijk te bespelen)
Maar toch zie ik de meeste kans. Thuis kunnen we echt tegen ze vol pressie spelen, zoals we bijvb ook deden in ons EL jaar, thuis tegen Schalke en Lyon. Porto netzo bij de keel grijpen zoals we thuis ook deden tegen Real.
Met Tadic, Ziyech kwaliteiten zie ik toch een voordeel voor ons, want we kunnen ook knokken buiten de kwaliteiten die we bijvb met een Tadic, Ziyech enz hebben. De Ligt, Tagliafico zijn daar de grote voorbeelden van, heel het team knokt voor elkaar waar zij meestal het voorbeeld in geven, ook een Mazraoui, Blind, iedereen eigenlijk. Dat lieten we ook tegen Benfica zien.

Zo zie ik het, het liefst de loting😉
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:21
De beweegreden zijn dat de UEFA pro Real is.
En gezien de vele Italianen in de UEFA ook pro Juventus.
Juve moet worden gematst en krijgt Porto.
Barca zit men dwars, dus krijgt City.
Juventus tegen Barcelona wordt de finale........
Die Juventus hopelijk (vlgs UEFA) gaat winnen.

Nu ik toch aan het voorspellen ben....voor de halve finale:
De winnaar van Juve/Porto speelt tegen United/Tottenham
En Barca/City tegen Ajax/Liverpool
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 02:42]
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 02:38
Zal me niks verbazen😉

En pro Real, idd dat hebben we gezien in de aanstellingen van de scheids in beide wedstrijden. Gelukkig had dat in Madrid verder geen invloed.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 01:41
Of het is express ‘per ongeluk’ uitgelekt. Zodat Barcelona en Manchester City elkaar juist niet loten omdat iedereen nu een andere loting verwacht!
Maar dat is dan wel een extreme complottheorie!
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 02:44
Kijk! Jij denkt nu even een stapje verder vooruit, slim gedacht!😉
En klinkt niet als een extreme complottheorie vind hem wel realistisch eigenlijk 😉
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:19
Dat zou zomaar eens waar kunnen zijn.
Het is een bestuurslid van Barca die aan het trollen is!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:11
Maar natuurlijk gaat dit eerlijk.

Bij de KNVB ook hoor. Echt waar. Geloof het nou een keer.
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
vrijdag 15 maart 2019 om 00:13
Hetzelfde als bij onze bekerloting. Warme ballen😜
Vind ik leuk
Tommieman +5921
vrijdag 15 maart 2019 om 01:00
Heb ik ook wel eens last van...
Vind ik leuk
Jozef +44887
vrijdag 15 maart 2019 om 00:23
Doel je op de lotingen voor de KNVB beker, Wim?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:27
Ook.

Alles kun je in twijfel trekken.

En soms zal het waar zijn ook.

Wat is waar? Niemand weet het nog. Best raar eigenlijk.

Zelfs als iets gefilmd word, kan het fake zijn.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 00:27]
Vind ik leuk
Jozef +44887
vrijdag 15 maart 2019 om 00:37
Tja.

Graag wil ik de naïeveling blijven die gelooft in eerlijke sport...

Maar het zou frappant zijn als deze loting zou kloppen. Zoiets gebeurde eerder...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:39
Zoveel clubs zijn er niet meer.
Dus de helft van de "proefloting" kan zomaar nog een keer precies hetzelfde zijn.

Met 32 clubs word dat al wat moeilijker.
Vind ik leuk
Jozef +44887
vrijdag 15 maart 2019 om 00:41
Ben de regeltjes om de kans om exact deze loting te berekenen helaas alweer een beetje vergeten, maar die is best heel klein vermoed ik...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 06:26
Mindfucking word ook gefilmd word je ook besodemieterd.😁.
Dat van 32 clubs niet zon slecht idee. Snap toch al dat gedoe met die lotingen niet.
Vanaf moment dat kwalificatieronden voorbij zijn, kun je al loten tot aan finale. Dat zal wel weer te mooi om waar te zijn.😉
Vind ik leuk
Nr14always +4043
vrijdag 15 maart 2019 om 00:35
Feijenoord werd weer gematst met de beker met thuisvoordeel wat schetst mijn verbazing, ze verliezen, wij wisten dat echter het viel de knvb tegen, dus hou op ze hebben jouw cluppie genoeg gematst zelfs met een kampioenschap, 6x verliezen in de CL, een schande.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:42
Bij het Donetsk van toen, is alles leeggekocht. En dan nog City.
Best 2 goede teams.

1x gewonnen trouwens.

Maar wel met 8 geblesseerden. Ajax tot nu nul.

Vind ik leuk
ficusje +2903
vrijdag 15 maart 2019 om 01:21
En geen garantie dat je de eindstreep haalt,zie maar bij feyenoord.
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 02:36
Wim, als buitenstaander van jouw club, maar ook als mede Klassieker want bij onze clubs is het allemaal begonnen. Als ik me verplaatst in een Feyenoorder, en dat is niet moeilijk vele ook in m'n familie die voor Feyenoord zijn. Als ik me verplaatst, dan voel ik toch een ergenis kan er niks aan doen.

Elke club om succes te hebben, om vervolg stappen te zetten, heeft een duidelijke stappen plan nodig, duidelijk beleid, wat ook duidelijk verwoord kan worden.
Laat staan dat ik dat beeld heb van algemeen directeur Jan de Jong, vind hem geen duidelijke visie duidelijk realistisch beleid overbrengen op de club. Ik vind het namelijk een slap argument wat hij steeds zegt op de vraag is vGeel wel geschikt, dat hij komt met onder vGeel zoveel puntje puntje miljoenen aan transfers verdiend.
Sorry, maar ik vind dat zo kul argument, er zijn ook spelers gekomen die Feyenoord veel opleverde waar vGeel geluk bij had zoals Pelle, of eigen jeugd spelers zoals Karsdorp, De Vrij enz...
Alsof het lijstje van De Jong, al die miljoenen echt de verdienste waren en zijn van vGeel?

vGeel en Gudde verdienen lof over de periode waarin Feyenoord terug kwam uit een financieel barre periode, ze kwamen terug door goed met het geld om te gaan, zuinig maar verstandig goed beleid waarin ze ook de opleiding van Feyenoord dankbaar moesten zijn met een rits aan top talent wat uit de opleiding kwam.
Feyenoord werd kampioen, en dat had gewoon de volbrenging moeten zijn van o.a vGeel zijn stappen plan om Feyenoord weer terug te brengen. Taak volbracht, vGeel deed dat goed goed om Feyenoord terug te brengen, maar het is heel wat anders om vanuit daar een club verder te brengen! Daar naar waar Feyenoord in potentie hoort, in de top 3 zonder grote verschillen.
CL werd gehaald, veel spelers gingen weg Karsdorp, Kongolo enz geld werd ervoor ontvangen. Maar tal van subtop niveau wat in totaal veel geld heeft gekost, maar buiten dat iedereen weet hoe gering het netwerk is van vGeel voor een topclub, voor een subtop en daaronder prima verder zijn contacten, maar voor een top club nee! Je gaat Gio niet Diks geven inplaats van Karsdorp in de CL
Gio heeft eigenlijk nooit kunnen bouwen na het succesjaar met de titel. Gio heeft teveel de schuld gekregen vind ik. De selecties die hij kreeg niet altijd evenwichtig, en verre van het niveau in hun titel jaar.
Botthegin, vdHeijden, vBeek dat daar nooit vervanging of toevoeging voor is gehaald dat het niveau omhoog helpt. Of een Tapia iedereen zag bij Twente, ja voetballend kan hij leuke dingen doen, maar zijn handelingssnelheid is gewoon niet voldoende voor de top, te flegmatiek. Toch weer 2,4 miljoen. Ook Gio heeft een paar dingen niet goed gedaan hoor, maar vGeel wijd ik daar ook aan, ik zei toen waarom Boetius halen voor links, als hij in België eindelijk weer zijn niveau haalt op rechts. In Zwitserland was het ook niks op links. Ik mis bij Feyenoord voetbal verstand op een hoger niveau.

Hoezo De Jong, bij studio voetbal het lijstje erbij halen hoeveel geld Feyenoord heeft verdiend onder vGeel? Wellicht 30% van dat lijstje echt zijn verdienste. Feyenoord heeft na de titel gewoon de boot gemist, veel subtop spelers nu met geen restwaarde door niet echt geweldig ontwikkeld te hebben daar nu rondlopen.

Ook het opzoek gaan naar een trainer zit totaal geen gedachte achter. Ja ik vind Stam zeker een goede keuze, maar wat was het idee? Eerst met Advocaat een tussenjaar? Daarna vGaal? Ook een tussen jaar? En sorry maar vGaal alle respect voor zijn kunnen, en voor mijn club als trainer veel goeds gedaan, maar als persoon? Sorry maar te dwingend veel narcistische trekjes, iemand die ook totaal niet past bij de mensen die Feyenoord een warm hart toedragen. Dus eerst voor tussenjaar trainers gaan, en daarna toch maar voor het langere termijn?
Zo gaat dat dus ook met het beleid, vaak geen touw aan vast te knopen.

De Jong geen vertrouwen in, maar oké laat ik me niet op hem richten nu.

Met vGeel kan Feyenoord naar m'n mening gewoon niet die stappen zetten die nodig zijn om een stappen plan te volgen naar succes, zoals bijvoorbeeld Slavia Praag deed, de juiste mensen aanstellen, geld in de scouting pompen, en stap voor stap Sparta Praag overtreffen in Tjechie domineren en zoals vanavond het succes tegen Sevilla.
Met vGeel kan je geen continuïteit in beleid op alle lagen van scouting, tot beslissingen in investeringen enz hebben. Her en der geluk hebben met aankopen, hopen op de opleiding maar niet structureel stap voor stap van Feyenoord weer een volwaardige topclub maken die elk jaar voor de titel kan strijden, en een zeker niveau kan hebben in Europa.
Vele zien dit, helaas niet De Jong.

Ik vind dit toch wel een ergennis want Feyenoord met hun potentie als club zijnde moet niet zo lang in bestuurlijke handen zijn van mensen als vGeel. Ik herken deze ergens ook maar al te goed! Ajax werd jaren geleid door maatpak mannetjes pasanten die liepen te pronken met hun positie maar geen benul hadden of er lucht of zand in een bal zat. Gelukkig dat Cruijff de revolutie startte tegen die onbenullen. En daar kwam hij weer vGaal denkend aan vGaal om Cruijff een mes in de rug te steken. Hoe komt vGeel erbij het karakter van vGaal bij Feyenoord te willen (vGeel vind ik ook totaal niet bij Feyenoord passen)
Na de revolutie van Cruijff (niet alles ging perfect ja ook fouten werden gemaakt) maar er was meer voetbalkunde, een duidelijker beleid!
En na titels EL finale CL kwartfinale kunnen we wel zeggen dat Ajax sterker uit die revolutie is gekomen.

Ik zeg niet dat Feyenoord die revolutie nodig heeft, maar voor mij is er maar één logisch feit wil Feyenoord echt vooruit! Dan kan dat alleen als het afscheid neemt van vGeel.

Ik heb bijvb veel vertrouwen in Ted v Leeuwen, hij heeft een groot netwerk ook in de keukens bij de Europese subtop en top, maar eigenlijk op alle niveaus. Hij is zelf gewoon ook een hele goede scout staat ook zelf bij veel velden langs de lijn. Ted zou een groep scouts perfect kunnen aansturen, ook het opleiden van scouts! Spelers die in het voetbal verder willen, het lijkt wel of dan het trainerschap de enige mogelijkheid is tegenwoordig, maar er zijn zoveel meer mogelijkheden, een vPersie heeft contacten bij topclubs maar als naam als persoon contacten overal daarin zou hij een groot netwerk uit kunnen opbouwen, ik neem hem even als voorbeeld, maar daarin zou clubs meer in moeten investeren oud spelers opleiden tot top scouts tot eventueel als TD. Ted kan scouts aansturen, en zelf heeft hij lijsten van spelers die hij bijvb bij Twente niet kan halen, maar wel bij Feyenoord. Is ook niet gek, dat Ted weer even terug komt bij Twente dropt daar wat spelers neer, niemand kende ze, het had tijd nodig maar hij zij steeds, wacht nou maar tot het gaat lopen. En dat deed het, opweg weer naar de Eredivisie en kwartfinale Beker.

Kijk dat lijkt me nou een man die wel een duidelijk beleid kan overbrengen bij Feyenoord, een man niet alleen voor in de bestuurskamer maar ook buiten in de regen waar dan ook in Europa, mensen aansturen, en zelf met de voeten in de modder zo gezegd Feyenoord niet alleen in theoretische zin, maar ook in de praktijk Feyenoord echt verder kan helpen.

Ted is wel iemand die vaak vHanegem zou bellen om op de koffie te komen, gedachte uitwisselen (vHanegem zijn kijk op voetbal daar ben ik fan van!) vGeel doet dat niet,
A: ze liggen niet op hetzelfde niveau, maar dat zou niet moeten uitmaken want je belt vHanegem juist ook om er wat van op te steken (en binding te houden met legendes die bij de club horen)
B: vGeel is juist bang voor die grote machten wat vHanegem is, vGeel is vooral bezig om zijn positie te doen overleven om zo lang mogelijk TD te zijn te blijven van Feyenoord.

Een nieuwe wind moet bij Feyenoord waaien, een wind dat ruikt naar zand onder de noppen, een wind dat ruikt naar voetbal!
Een wind die Feyenoord meer bij elkaar brengt (mensen als Beenhakker, vHanegem) die zouden zich altijd welkom en gewenst moeten voelen door de mensen die het daar voor het zetten hebben, met vGeel is dat anders.
Een nieuwe wind moet waaien bij Feyenoord, een wind die ze de wind in de rug geeft opweg naar succes naar continuïteit voor de club! Met vGeel heb je tegenwind, met vGeel een vicieuze cirkel waar Jaap Stam ook hinder van zal ondervinden...

Het is een ergennis als je toe moet zien dat het zo blijft, terwijl je weet dat als het zo blijft de achterstanden in de toekomst meer tijd nodig zal hebben op weer goed te maken. Waarom dat nu niet voor zijn, en de volgende stappen nemen vGeel zal elk jaar stappen achteruit zijn..

Dit wilde ik toch even kwijt 😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 03:14]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:05
Mooi opstel. Tl;dr?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:37
Goed verhaal lekker kort,ik ga nu even een banaan eten
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 09:32
Ik kom hier ook voor inhoudelijk om over voetbal te praten, ik ben namelijk een volwassen voetballiefhebber en geen puber met een banaan in m'n mond wat ik zonodig moet verkondigen als reactie, zeg dan niks..
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:26
Jawel, maar je kan overdrijven, he ?
Als ik een boek wil lezen, ga ik wel naar de boekhandel.
Als Ajax-fan gaat dat boek meestal over Ajax, niet over Feyenoord.
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 11:34
Wat voor andere aanvoelt als boek is het voor mij maar slechts een bericht, als ik een mening ergens over heb en heb erover nagedacht dan kan ik daar uitgebreid over zijn, over welk onderwerp dan ook😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 11:35]
Vind ik leuk
markpark +1030
vrijdag 15 maart 2019 om 12:34
Moest je een opstelletje maken voor groep 7, ofzo? Knuppel.
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 12:43
Dus omdat ik een uitgebreide mening hierover heb,waarbij ik inhoudelijk ben, gewoon voetbal gerelateerd! Is dat een reden om iemand knuppel te noemen en een opstelletje groep 7 bla bla?

Beter een inhoudelijke mening over iets wat gewoon over voetbal gaat (het is immers een voetbalsite) beter dat dan iemand daarop wegzetten als een knuppel in groep 7? Hmm qua niveau laat je nu het tegenovergestelde zien...
Vind ik leuk
Just Nuts +706
vrijdag 15 maart 2019 om 00:13
Uefa -Fifa- KNVB =Maffia wie betaald bepaald. Wij maar dom blijven kijken naar mannen die achter een rond voorwerp aan hollen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:15
En braaf belasting betalen.

Overal word je geflest.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
vrijdag 15 maart 2019 om 00:32
Net in het klimaat debat gehoord dat de energie rekening per 2020 weer omlaag gaat.

Tenminste die intentie hebben ze. Nu gaan ze nog de haalbaarheid onderzoeken en ze komen er op terug. NA de verkiezingen, heel toevallig.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:37
Ik kan ook van alles beloven. Als het niet waar blijkt te zijn, zeg ik gewoon sorry.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
vrijdag 15 maart 2019 om 00:40
Even testen. Gaat Jaap Stam Feyenoord kampioen maken?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:44
Kan Ti Ta Toveren?

Ik dacht meer aan de bakker ...

"Bakker, ik wil graag 3 hele volkoren broden. En stuur Rutte maar de rekening."
Vind ik leuk
Jozef +44887
vrijdag 15 maart 2019 om 00:39
Nu ik dit allemaal weet vind ik de gedachte dat de kas bij Ajax tjokvol zit best een aangename....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 00:46]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:14
Laat ze allemaal maar komen als je wilt winnen moet je ze allemaal kunnen verslaan
Vind ik leuk
Just Nuts +706
vrijdag 15 maart 2019 om 00:55
Maar dan hebben ze nog paar troeven achter de hand zoiets als scheidsrechter en de VAR en anders voorkomen we het in de toekomst door grote landen nog meer clubs toe te laten kleine landen mogen wel in europa leageu dan
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:24
Ja klopt ook daarom is het des te mooier dat real die toch heel vaak van zulke dingen verdacht word zo naar huis word gestuurd. Het mooiste aan de wedstrijd vond ik nog de scheids die echt geweldig floot!!!
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:28
Die scheids dacht ook, dit is onbegonnen werk om alle goals van Ajax op buitenspel af te gaan keuren.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
vrijdag 15 maart 2019 om 00:18
Dit is niks nieuws onder de zon, enkele jaren geleden lekte er ook beelden uit van de repetitie van de loting en heel toevallig was er exact een zelfde loting 'getrokken' tijdens de repetitie als de uiteindelijke loting de volgende dag.

Zal me niks verbazen als ze het deze keer toch anders gaan doen, want nu weer dezelfde loting tijdens de repetitie wordt wel heel verdacht.
Vind ik leuk
Akela +165
vrijdag 15 maart 2019 om 00:19
Iemand creatief bezig geweest, fake dus.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:24
Dat is juist het leuke.

Wat is waar en wat is toeval?

Op youtube zijn er zelfs weer mensen, die beweren dat de Aarde plat is.

Omdat je alles altijd van 2 of meerdere kanten kunt bekijken. Maar wat is dan waar?
Vind ik leuk
Tommieman +5921
vrijdag 15 maart 2019 om 01:07
Huh. Natuurlijk is de aarde plat. Anders zouden we toch omvallen. Sommige mensen....😌
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:31
Heb je dat wel eens van de onderkant van de aarde bekeken ?
Vind ik leuk
Tommieman +5921
vrijdag 15 maart 2019 om 17:53
Dan zweef ik weg in de ruimte!! 😲
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:20
Zou het ons nog verbazen ?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:23
Retorische vraag.🐸
Vind ik leuk
pietprecies +11835
vrijdag 15 maart 2019 om 00:26
UEFA Maffia 🤣
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
vrijdag 15 maart 2019 om 00:26
Hier het bewijs dat het al eens eerder gebeurd is:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-2251604/Champions-League-draw-produces-exact-pairings-dress-rehearsal--odds-staggering-2-000-000-1.html

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat na deze ophef dezelfde loting er andermaal uit komt, dan heeft de UEFA namelijk echt een heel groot probleem.

Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:29
Een groot probleem ? Hoezo ?
Ze doen dat toch altijd zo ?
https://www.youtube.com/watch?v=4T2j9AU70oE
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 00:27
Ander onderwerp, wie is de beste
Ronaldo of Messi

Ik ben eruit, ze zijn zo verschillend van elkaar ander fysiek, Messi de meer handige dribbelaar. Meer talent, Ronaldo natuurlijk ook mega veel talent maar moet er harder voor werken dan Messi

Het is gewoon pure smaak qua stijl qua techniek. Maar de beste, als je beide statistieken ziet bijvb een Ronaldo die het ook buiten Spanje laat zien, en voor zijn land meer heeft gebracht dan Messi voor zijn land. Maar in deze discussie naar m'n mening is er geen plaats 2.

Ronaldo en Messi discussie wie is er beter is puur op smaak, Ronaldo en Messi zijn gewoon de beste van deze tijd.

Ik wilde dit toch even vermelden haha😉
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
vrijdag 15 maart 2019 om 00:35
Messi is de beste, Ronaldo is de grootste. Simpel toch?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:37
Ach, zo off-topic is dit niet. Beiden zijn nog actief in de Champions League. En dit topic gaat ook over Champions League🤗
De vraag ‘Wie is er beter’ is sowieso altijd moeilijk te beantwoorden. Beide idd andere kwaliteiten. Het pure talent zie je bij Messi, het hardwerkende meer bij Ronaldo. Wat je ook al zegt.
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 00:58
Ja dat is waar😉

En idd, moeilijk te zeggen wie dan de betere is. Volgens mij hebben deze twee grootheden al zoveel gedaan dat ze die discussie ontgroeid zijn.

Ik ben meer fan van Messi, maar heb wel enorm veel bewondering voor de voetballer Ronaldo nu
topscorer aller tijden in de CL. De teller staat nu op 124 goals in 160 duels, Messi maakte er 106 in 130 duels.

Ronaldo is met 63 doelpunten in 76 wedstrijden fenomenaal in de de knock-outfase van de Champions League. Ook op die lijst volgt Messi hem op ruime afstand met 40 goals in 63 wedstrijden wat natuurlijk ook een hoog gemiddelde is, maar deze statistiek, plus Messi alleen in Spanje het laten zien, Ronaldo in Spanje en Engeland en nu in Italy. En ja Messi heeft geen grote prijs met Argentinië, al is een WK finale niet zomaar iets maar hij heeft die dominantie nooit echt op het Argentijnse elftal weten te drukken, Ronaldo met de EK titel bij Portugal wel, dit zijn toch wel een paar punten waarvan ik zeg, Ronaldo kan nooit op twee staan in deze discussie.

Ik zelf vind Pelé de beste voetballer ooit, als tiener op het sterfbed van zijn pa beloven om de wereld titel binnen te halen, en dat als tiener ook doen. Zijn handelingssnelheid gekoppeld aan zijn techniek, balans op het veld en zijn doelgerichtheid blijf ik het meest indrukwekkende wat ik ooit op beelden heb gezien..
Cruijff ook één van de beste ooit, vind ik weer op eenzame hoogte qua vernieuwing brengen in het voetbal wat hij deed als speler en trainer. Maradona was natuurlijk buiten zijn gedrag om, ook mega goed niet van deze wereld zo goed!

Maar de beste ooit, het blijft ieder hun smaak als je moet kiezen tussen deze grootheden. Net als met kunst de ene vind vGogh de beste schilder en de ander Rembrandt, of qua klassieke muziek de ene Beethoven de ander Mozart. Het blijft toch smaak als je moet kiezen tussen grootheden, de beste die discussie zijn die grootheden ontgroeid is mijn mening;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 01:03
De allergrootste vergeet je ‘gemakshalve’. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.
Voor mij is Ronaldo Luiz Nazario De Lima met afstand de beste voetballer ooit. Maradona komt nog enigzins dicht in de buurt.
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 01:19
Ow hem vergeet ik zeker niet, maar als ik hem noem moet ik meerdere noemen zoals Romário, Luís FigoZinédine Zidane, Gerd Müller, Franz Beckenbauer Cafú, Marco van Basten, Paolo Maldini, Garrincha, Zico, Raúl, Eusébio, Ferenc Puskas, Di Stéfano, Best, Bergkamp, Henry enz enz zoveel grootheden!

Ik vind Pelé de grootste jij Ronaldo, beide heeft dat met smaak denk ik te maken, maar! Ook ik vind Ronaldo bij de beste ooit horen hoor! Wat een geweldenaar zeg! Zulke spitsen zijn er niet meer, alleen de snelheid van Mbappe kan je ermee vergelijken, alleen was Ronaldo sneller met de bal kort aan de voet, zijn acceleratie op de korte meters ongelofelijk! Genot om te zien! Weet je nog in de halve finale Oranje tegen Brazilië, begin tweede helft, Ronaldo op zijn eigen gevaarlijke wijze weg van onze verdediging, en Frank de Boer die nog op het laatst van achter die bal door een sliding weg kon tikken. Voor mij wel één van de beste verdedigende acties ooit, waarom? omdat het tegen Ronaldo was, normaal als hij weg was kwam niemand er meer bij.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 01:26
Ja, ik had al een zeer donkerbruin vermoeden dat je hem niet was vergeten. Idd, met smaak en gelukkig zal dit altijd zo blijven. Het zou saai zijn als iedereen dezelfde ‘beste’ zou kiezen.
Héérlijke namen noem je. Met recht zijn dit absolute grootheden.
Heel zeker weet ik de Ronaldo-FDB actie. Compleet mee eens, was een verdedigende actie die absurdistisch goed was.
Mbappe heeft idd de snelheid, maar voor de rest idd niet te vergelijken.
Zo jammer dat er geen spitsen a la Ronaldo meer zijn.
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 03:03
Ronaldinho vergeet ik ook even te noemen;)
Zlatan fenomeen mag ik ook wel noemen. En zo zijn er nog meer van Rivaldo tot Papin tot Gullit, R.Carlos enz😉

Ja, waarom er geen type Ronaldo's als diepe spitsen meer zijn, heeft maar één luident antwoord denk ik en dat is dat hij niet voor niets tot de beste ooit hoort want hij is in al zijn facetten nagenoeg uniek.

Weet nog goed dat Ajax hem graag wilde hebben, Psv had betere contacten met Philips, hij ging naar Psv, (tuurlijk had ik hem graag bij Ajax gezien) maar jaar later prikte Kluivert de 1-0 binnen in de CL finale tegen Milan😉
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:31
Ik zeg je:
Het wordt de finale... Ronaldo tegen Messi.
Dan weten we het.
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 02:40
Maar voor mezelf weet ik het al, dat geen van beide minder is dan de ander. Beide zijn de beste van deze tijd.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:56
Als ik dit stuk van Jordaan lees, denk ik:
Hier spreekt iemand die er veel verstand van heeft.
Jij zal ook niet meer de jongste zijn.
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 03:06
Thx René😉 vooral een passie voor de sport!
Niet de jongste maar ook niet de oudste. Bijna 35😉 geloof het of niet maar op 18 Maart jarig net als ons Ajax;)
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:35
Ik dacht dat je al in de 70 zou zitten.
Hoe weet jij nou dat Pele de beste was ?
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 11:45
Haha nee op de helft van 70.
Ow dat is niet zo moeilijk, verschillende boeken gelezen over Pelé, over de geschiedenis van het Braziliaanse voetbal ook over hoe sterk de Braziliaanse competitie toen was in zijn tijd, zijn levensverhaal gelezen, wedstrijden zoals op het WK terug gezien, heel veel beelden van hem terug gezien op video banden voorheen en tegenwoordig alles makkelijk op YouTube te vinden.

Zijn verfilming vond ik ook aardig gelukt! Geen toevoeging op wat ik al wist maar wel heel goed in beeld gebracht

Veel mooie ook droevige sportverhalen uit Brazilië van tal van sporters, ik volg ook mixed martial arts veel, mooie sport verhalen vanuit de krottenwijken naar het hoogste podium.
Vind ik leuk
Jordaan +1538
vrijdag 15 maart 2019 om 03:09
Hierboven ook een lang bericht over Feyenoord, een reactie op Wim. Misschien kan je er ook in vinden. Ja ook als Ajacied kan je makkelijk verplaatsen in bijvb Feyenoord en daar een mening over vormen, soms zijn dingen zo duidelijk wat een club tegen werkt maar zo onbegrijpelijk dat de leiding dat in stand houden, ook dat hebben we bij Ajax lang meegemaakt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 03:12]
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
vrijdag 15 maart 2019 om 00:28
Hoe komt het dat ik niet verbaast ben?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 01:04
Omdat die maffia bende het er altijd zo lekker dik oplegt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:44
Liever liverpool dan city of barca
Vind ik leuk
MojoRisin +15208
vrijdag 15 maart 2019 om 00:52
Denk niet dat de Uefa Barca tegen City wil in dit stadium..
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:33
Denk het juist wel.
Er van uitgaande dat er Real supporters in het UEFA bestuur zitten.
En Barca het zo moeilijk mogelijk willen maken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:52
Mocht het waar zijn;
Volgens de PSV-ers os Liverpool NIET in vorm.
Vind ik leuk
PSV_024 +9
vrijdag 15 maart 2019 om 00:59
Maakt mij niet uit wie ze loten.. Ajax kan het iedereen lastig maken als ze zo gedreven spelen als bij Bayern en Madrid. Buiten de Nederlandse velden vind ik alles wat Ajax doet fantastisch en voor het Nederlands voetbal is dit uitstekend.
Vind ik leuk
Marco S +6604
vrijdag 15 maart 2019 om 01:12
Het is waar hoor.. op mijn printer ligt een printje dat Ajax de finale heeft gewonnen van barca
Vind ik leuk
ficusje +2903
vrijdag 15 maart 2019 om 01:24
Laat de printer maar aan staan,en niet de stroom eraf gooien.
Vind ik leuk
Watzijnwij +159
vrijdag 15 maart 2019 om 01:22
Ik las ook dat de uefa de loting verplaatst heeft omdat Ajax wat rust nodig herft na de vermoeienissen tegen PEC en het vooruitzicht van de wedstrijd tegen AZ. Zo hoorde ik ook dat Sjax vsn plan is om 31 maart ook een rustdag te pakken.
Vind ik leuk
ficusje +2903
vrijdag 15 maart 2019 om 01:25
wedstrijden verplaatsen naar de interland wedstrijden,is het opgelost.
Vind ik leuk
haarlemx +435
vrijdag 15 maart 2019 om 01:24
Wat staat er in de disclaimer?
Vind ik leuk
utreg1971 +2022
vrijdag 15 maart 2019 om 01:27
Ajax M city zeg ik.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 01:46
Dat zou wat zijn als dit klopt, dan staat de voetbalwereld compleet in de fik & is alle glans van “respect” van de UEFA weg.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 02:15
Op basis van dit artikel weet je in ieder geval welke loting er NIET uit de bus zal rollen morgen.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:36
Als Engelsman zou je beter moeten weten.
Met de WK2014 in Brazilie was Engeland fel tegen speelsteden in de Amazone jungle, het zou er te warm zijn.
3x raden waar Engeland moest gaan spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 02:39
Het is niet nodig om er van alles bij te halen en laat ik deze hele simpele vraag dan stellen: denk jij werkelijk dat er Liverpool v Ajax, Juve v Porto, United v Spurs en Barca v City uit zal rollen? ALS het al doorgestoken kaart is en het is uitgelekt, is het juist uiterst onwaarschijnlijk dat ze dat nu alsnog exact zo doorzetten; het zou namelijk een lawine van verontwaardiging en vragen oproepen en dat is dan wel het laatste wat je wilt, als het geen doorgestoken kaart is, is de kans zo goed als verwaarloosbaar dat precies dit eruit zal komen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 02:42]
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:46
Ja, ik denk daadwerkelijk dat Juve tegen Porto gaat loten.
En Barca tegen City.
Ze hebben er bij de UEFA schijt aan dat het uitgelekt is.
Ze minachten sowieso het gewone volk en doen wat ze zelf willen.
Bovendien heeft Juve al voor Porto enkele miljoenen betaald.
Ze moeten wel.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 02:47
Prima, ik kan je nu al voorspellen dat i.i.g. bovenstaande loting er niet uit zal rollen morgen.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:51
Spannend !
We gaan zien wie er gelijk krijgt jij of ik.
De fixtures Ajax - Liverpool en United- Tottenham zijn voor de UEFA niet zo vreselijk belangrijk.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze dit misschien aanpassen.
Ik hoop het zelfs.
Als Ajax-fan heb ik liever Tottenham of United.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 02:55
Zeker spannend, het is echt met geen mogelijkheid te zeggen wat het zal worden voor ons en gelukkig ook maar.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:58
Daar zijn de meningen dus over verdeeld.
Ik zeg wel wat het gaat worden.
De UEFA staat boven de wet.
Iedereen volgt als een kudde makke schapen.

Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 03:05
Ja uiteraard zijn er mensen die claimen het te weten, maar dat is iets heel anders, over een uurtje of 9 zal iedereen het zelf wel zien.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 13:34
Gefeliciteerd, je hebt gelijk gehad.
Ik heb geen manipulatie kunnen ontdekken.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 06:00
Netjes, fijn voetbalweekend!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 02:32
ik hoop dat het waar is liverpool fc tegen ajax dan komt ajax verder yessssss hopen op een wonder voor ons aller ajax
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 02:38
Op zich is de loting gunstig voor Ajax.
Natuurlijk kon het beter tegen Porto, Tottenham of United.
Maar het kon ook veel slechter tegen Juve, Barca of City.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
vrijdag 15 maart 2019 om 14:17
Helaas pindakaas Rene. Snel even een nieuwe loting voorbereid! Ronaldo weer in de ArenA. Niet makkelijk. maar wat heeft de op papier kleinste club bij de laatste 8, tegen wie dan ook te verliezen? Laat de druk maar lekker bij Juve liggen. Kijk er naar uit!
Vind ik leuk
Psvsg +101
vrijdag 15 maart 2019 om 03:21
Niets nieuws, iedereen weet toch dat de commerciële belangen de dienst uitmaken bij de UEFA.
Vind ik leuk
Iwonna +36
vrijdag 15 maart 2019 om 05:47
Loterij ,kloterij,
Feyenoord loot altijd thuis ,wat een toeval,en de finale staat vast in Rotterdam ,dit jaar weinig thuispubliek in de finale,terwijl het niet aan de Knvb heeft gelegen
Vind ik leuk
JFCK +6
vrijdag 15 maart 2019 om 06:22
Het ziet er eerder uit als een door een random persoon gemaakt briefje. Je ziet ook geen screenshot van de post, maar gewoon alleen een foto van een tafel. Wat dat betreft kan het net zo goed door een random persoon zijn gemaakt. Ik hoop het oprecht.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
vrijdag 15 maart 2019 om 06:47
Vraag ik mij af wie je een plezier doet om een beoogde finale als City-Barca al in de kwartfinales te 'plannen'?
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:45
Bij de Uefa hebben ze een hekel aan Barca.
Pérez doe je daar een plezier mee.
De beoogde finale is Juve-Barca.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:12
Liverpool vs Juventus
AJAX vs Barcelona
Manchester City vs Fc Porto
Manchester United vs Tottenham Hotspur.

Dit zijn de Kwart Finales die vanmiddag uit de koker komen!!!!

Platini heeft net opgehangen.
Vind ik leuk
RGB +1381
vrijdag 15 maart 2019 om 07:15
Dat document kan ook gewoon fake zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:22
Uefa maffia 2.0
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:27
Kan iemand mij uitleggen waarom er voor de kwartfinale en de halve finale geloot wordt? De kwartfinale is toch al gespeeld?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:30
Mooie loting, kunnen we hebben💪🏻💪🏻💪🏻
Gunstiger dan porto
Vind ik leuk
Xienix +159
vrijdag 15 maart 2019 om 07:38
Liverpool en Manchester City zijn nou net de ploegen die je niet wilt treffen......
Vind ik leuk
ritje +647
vrijdag 15 maart 2019 om 07:59
hallo Ik heb het al diverse malen gezegt! een eerlijke loting heb je alleen als er geen! handen aan te pas komen! Dus ophouden met manipuleren ! En gewoon de LOTTO machine gebruiken! Alleballen er in en laat het er maar uitkomen! mvg ritje
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:46
Ritje voor UEFA-president !
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:00
Te schandalig voor woorden, als dit van te voren bekokstoofd is 😡
Vind ik leuk
Isakson +284
vrijdag 15 maart 2019 om 08:01
Finale is al gespeeld Fc Porto - Liverpool 1-2. Vanavond huldiging in Liverpool 😶
Vind ik leuk
markie +2774
vrijdag 15 maart 2019 om 08:02
Er is toch altijd een repetitie?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:04]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:09
Loting zou bijna zijn zoals ik voorspelde..
Maar het zou te gek voor woorden zijn dat dit waarheid zou worden..dan js het duidelijk MAFFIA praktijken..En ik hoop dan op aktie ..o. ze af te zetten..
Dit is zo duidelijk .Dat alles bij elkaar valt bij elke loting van tijden !! Van europa tot CL tot ned Elftal tot aanwijzingen toe wijzen WK EN EK ..
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:50
Tsja... het is zoals het is.
Afzetten lukt niet, degene die stemmen worden omgekocht.
Vind ik leuk
Panna +54
vrijdag 15 maart 2019 om 08:09
UEFA = Is 1 grote corrupte zooi.. Die Michael van Praag vind het ook erg fijn daar.....
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:55
Het is hem niet gelukt om daar president te worden en die corrupte zooi aan te pakken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:15
Lijkt me stug dat deze loting waarheid wordt. Dan verklap je aan de hele wereld dat je inderdaad al die tijd een vooropgezet speelschema hanteerd. Het is hoe dan ook weer een bewijs dat er meer speelt.
Vind ik leuk
rinirat +3543
vrijdag 15 maart 2019 om 08:32
Dat zou het einde van de FIFA zijn
Vind ik leuk
Retweet +752
vrijdag 15 maart 2019 om 08:42
Kans is wel groot dat t Engeland wordt...60% kans in ieder geval...
Vind ik leuk
Hesses +1222
vrijdag 15 maart 2019 om 08:45
Mooie loting dit....Barca - Liverpool in de finale.
Vind ik leuk
leozao +990
vrijdag 15 maart 2019 om 09:03
Real Madrid wilde (en was ook) gekoppeld aan Ajax... Zo gemakkelijk om de boel te manipuleren! Maar gelukkig is de UEFA een eerlijke organisatie.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
vrijdag 15 maart 2019 om 09:06
Nah... Barca krijgt iets makkelijkers.
Kan het niet zien gebeuren dat de UEFA weer een kans op een finale Messi - Ronaldo aan zich voorbij laat gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:10
We zullen zien. Het zou mij niet verbazen. Vele lotingen worden gemanupileerd. Uiteindelijk moet er een finale komen die de heren wensen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:11
AJAX moet sowieso winnen tegen wie ze ook moeten spelen ... wzawzdb
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:27
Dit zal dan hoogstwaarschijnlijk de daadwerkelijke loting zijn. Precies zoals de UEFA het wilt. Juventus krijgt zwakke broertje Porto. Zodat Ronaldo weer eventjes thuiskomt. Barcelona loot uiteraard City zoals al jaren het geval is. Manchester United krijgt Tottenham als Engels onderonsje en Liverpool mag verassing Ajax uitschakelen. En zie daar een finale van Juve vs. Barca. Ronaldo tegen Messi....

[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 09:27]
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 11:53
Precies. Zo is het.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:41
Die UEFA is een grote boevenbende verschrikkelijk !!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:46
ALLES wordt bij de Uefa tot in de puntjes voorbereid. Incl documenten stroom. Als je ooit op een IBC hebt gewerkt dan weet je dat. Iedere wedstrijd wordt daar voor de tijd met ondertitelingen wissels kaarten etc etc door gespeeld. Dus de wedstrijd Denemarken-Nederland op de EK 2012 eindigde daar in een 3-4 overwinning voor Nederland. Nou heel de wereld weet dat het resultaat toch echt anders was. Dus ook een loting wordt geheel door genomen door de TV crew. Dan heb je dus wel een voorbeeld nodig. Kun je natuurlijk wel 8 totaal andere clubs nemen, maar dan zie je nog niet waar het eventueel fout kan gaan.

Dus dit is echt totale nonsens. Maar het houdt iedereen weer lekker bezig en is ook een garantie voor veel ophef vanmiddag als er indedaad 2 van de 4 zo uit de koker komen.
Vind ik leuk
bert +566
vrijdag 15 maart 2019 om 09:54
Er staat de balletjes in de koker zijn warm,daar weet Feijenoord alles van he knvb
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:35
Ach, Bert ......... zouden die balletjes werkelijk 19x verwarmd zijn geweest of zou het ook gewoon toeval kunnen zijn?
Vind ik leuk
Patje41 +1186
vrijdag 15 maart 2019 om 09:57
Warme balletjes nooit bewezen maar is het wel onderzocht? Uefa is zelf de schuldige!
Vind ik leuk
rpaulp50 +13622
vrijdag 15 maart 2019 om 09:59
Niets verbaast mij meer...
( als het om veel geld gaat )
De zin er van, in dit geval, begrijp ik echter niet.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:03
Als je echt doortrapt wilt doen, lek dan opzettelijk een loting die je niet wil en dus ook niet uit de koker komt.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
vrijdag 15 maart 2019 om 10:17
Als dit hun plan was zullen ze die moeten aanpassen anders staan ze wel heel erg voor lul natuurlijk.

Zul je zien dat City nu Spurs treft en Man u Barca, dan klopt het niet hebben ze alleen maar het laatste stukje achter Man te veranderen ;)
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
vrijdag 15 maart 2019 om 13:34
goed geraden... damn... city-spurs en man u - barca !
Vind ik leuk
Donnygo +5004
vrijdag 15 maart 2019 om 13:49
Tja ze moesten wat en wilde Liverpool natuurlijk niet tegen City doen kan namelijk ook een mooie finale worden haha
Vind ik leuk