Perez: 'Zelden een speler zo veel zien doen met zulke beperkte kwaliteiten'

Perez: 'Zelden een speler zo veel zien doen met zulke beperkte kwaliteiten'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 07:49vr 15-03-2019 om 07:49

Kenneth Perez keek donderdagavond vol verbazing naar Olivier Giroud. De Franse Chelsea-spits heeft dit seizoen pas één Premier League-goal op zijn naam staan, maar pakte tegen Dinamo Kiev uit met een fraaie hattrick.

Giroud komt hierdoor op negen goals in evenveel Europa League-wedstrijden. Perez vindt dat een bijzonder gegeven, gezien de beperkte technische vaardigheden van de 32-jarige Fransman. "Ik heb zelden een speler gezien die zo veel heeft gedaan met zulke beperkte kwaliteiten", oordeelt de Deen tijdens de Europa League-uitzending van FOX Sports donderdagavond. Perez doelt op de WK-titel die Giroud afgelopen zomer met Frankrijk binnenhaalde. "Maar als je hem in het Franse team ziet... net alsof hij een prijs heeft gewonnen om mee te mogen doen."

De spits is fysiek beresterk, maar komt volgens Perez zwaar tekort qua techniek en balbehandeling. "Het is net alsof hij een trampoline in zijn schoenen heeft, alle ballen springen weg. Soms maakt hij vanuit het niets een geweldig doelpunt. Maar hij doet ook wel eens dingen dat je denkt: heeft hij wel op voetbal gezeten?" Dat Giroud in de Europa League zo goed op schot is, verbaast de Deense analist echter niet. "Het is toch een stapje lager dan de Premier League. Dan heeft hij zijn fysiek mee. En hij kan ook prima koppen."

Chelsea won uiteindelijk met 0-5 in Kiev en plaatste zich overtuigend voor de kwartfinale van de Europa League. Vrijdagmiddag wordt bekend wie The Blues zullen treffen bij de laatste acht.

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 07:54
Geen woord aan gelogen!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:58
Goeie spits
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
vrijdag 15 maart 2019 om 11:50
Draak van een speler, dit is er zo een waarvoor je niet naar het stadion komt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 11:50]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:03
Nee inderdaad. Overigens gisteren naar triple frontier zitten kijken waar Perez blijkbaar ook een rol in heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:15
Hij heeft frenkie zeker nog niet spelen
Vind ik leuk
3Bier +14424
vrijdag 15 maart 2019 om 07:57
Zo kan ik er nog wel heel wat opnoemen. Inzaghi, Huntelaar, L. De Jong en Weghorst hoef je ook niet mee te laten doen in een rondo. Maar ja, die gasten maken gewoon goals. Lijkt me vrij belangrijk voor een spits.
Vind ik leuk
Mazraoui +3190
vrijdag 15 maart 2019 om 08:02
Die eerste twee zijn van een totaal andere categorie dan die laatste twee
Vind ik leuk
3Bier +14424
vrijdag 15 maart 2019 om 08:09
Gaat om het type spits
Vind ik leuk
Mazraoui +3190
vrijdag 15 maart 2019 om 08:15
Inzaghi liet echt geen bal van zn voet springen. In passing enzo was hij alleen geen ster. Zelfde als Huntelaar die kan echt wel een bal doodleggen. Helemaal in zn prime
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:16]
Vind ik leuk
3Bier +14424
vrijdag 15 maart 2019 om 08:17
Zijn eerste balcontact was pas vaak in de 16 van de tegenstander. Die gast bemoeide zich nergens mee en loerde alleen maar op steekballetjes en voorzetjes. Stond ook altijd randje buitenspel.
Geniale spits overigens.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11799
vrijdag 15 maart 2019 om 08:16
Je hebt gelijk dit is een grote belediging van L. de Jong, die laat anderen ook gewoon scoren.
Vind ik leuk
just relax +391
vrijdag 15 maart 2019 om 08:46
Nee hoor, allemaal dezelfde categorie.
Voetballend allemaal niet sterk maar allemaal een neusje voor de goal.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:50
Ja de laatste 2 scoren best veel dit jaar , en de eerste 2 niet ....
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:50
Kuyt?
Vind ik leuk
ritje +647
vrijdag 15 maart 2019 om 08:14
hallo Giroud kun je het beste vergelijken met Luuc de Jong heeft ook de zelfde kwaliteiten als Giroud! Kunnen geweldig koppen en verder niks! maar daar winnen zij wel mee. mvg ritje
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:22
Hoezo kan Luuk de Jong verder niks? Hij is juist de enige spits in de Eredivisie die ik ooit zo veel zie meeverdedigen, hij heeft er alles voor over om die bal te geven aan een ploeggenoot, zelfs al moet ie een sliding maken van vier meter lang om hem te kunnen passen, of hij steekt zijn been uit terwijl hij op de grond ligt om hem te kunnen geven (FC Emmen uit). Nee, hij kan niet alleen koppen hoor.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:22]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:43
Luuk doet alles per ongeluk...ook meeverdedigen . Eigenlijk zoekt ie , na een stuk gelopen aanval, altijd de scheids op om weer te zeiken. Tja, als je dan toch in je eigen 16 bent. Kun je net zo goed een bal wegrossen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:37
Hallo,

Luuk is tm heden veruit de beste ED speler, goals, assists en zoals hieronder geschreven volgens mij de enige spits in Europa die zoveel meters maakt mbt meeverdedigen.

Natuurlijk kun je daarover twisten dat een spits moet scoren i.p.v. verdedigen maar Luuk doet beiden & geeft ook ballen af rond de zestien i.p.v. continue voor eigen succes gaan. En schijnbaar valt het janken ook wel mee gezien het aantal kaarten tov vele andere voorhoede spelers.

Wat sommige ook vinden van Luuk ik vind het echt de beste speler in de ED, mocht Luuk fit blijven dan gaat ons PSV het halen.

Luuk is een voorbeeld van een spits die zijn kwaliteiten heeft omarmd en ook weet dat hij geen Romario of Ronaldo is qua dribbelen en snelheid. Ook weet hij dat het schotkracht heeft als Boerenbach of R Koeman.

Luuk “ Air Jordan” de Jong.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:44]
Vind ik leuk
fedor2501 +6395
vrijdag 15 maart 2019 om 08:41
Waarom Magic Johnson? Is Luuk ook ziek?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:44
Inderdaad, foutje bedoelde Jordan..dank u wel.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
vrijdag 15 maart 2019 om 08:59
Met je post geef je Ritje dan toch gelijk?
L. de Jong heeft beperkte kwaliteiten maar doet er veel mee. Hij is een matige speler en maakt dat goed door snoeihard te werken, wat natuurlijk respect verdient. Maar dat is dan toch hetzelfde als Giroud? of hij meeverdedigt etc. is dan toch niet belangrijk in deze vergelijking?

Luuk is absoluut niet de beste speler van de eredivisie. Bergwijn, F. de Jong, Lozano, Tadic, Ziyech zijn allemaal betere voetballers.

Hij is misschien wel de belangrijkste speler in de eredivisie. En dat komt door zijn werklust en zijn rol bij PSV. Maar dat is anders dan de beste speler zijn.

Ik heb als Ajacied ook echt wel respect voor L. de Jong. Als ie nou alleen wat minder bij de scheids zou staan zeiken dan was het helemaal mooi geweest. Maarja ik heb natuurlijk ook toch wel een klein gekleurt brilletje wat dat betreft.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:45
Klopt, ik bedoel ook niet dat meneer Ritje geen punt heeft over Luuk de Jong.
Vind ik leuk
TheManager +719
vrijdag 15 maart 2019 om 09:27
Nou Giroud kun je denk ik beter vergelijken met een Jan Vennegoor of Hesselink. Hoewel Luuk evenwel een aanspeelpunt is, kopsterk is en goed voor de goal komt is Luuk in mijn opinie wel net wat technischer en bewegelijker. Giroud is een meer statische spits.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:55
Hallo , ipv mensen te groeten kun jij beter eens een voetbalwedstrijd bekijken , want aan je reactie te zien heb jij nog nooit een wedstrijd van Giroud en de Jong gezien .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:45
Een wedstrijd van de Jong zien? Gast, ik heb een leven...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:41
Stel ik die vraag aan jou dan ???
Ga jij maar lekker iemands god fucken of een opblaaspop , want god bestaat niet ....
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:22
Doet mij een beetje denken aan Ruud Geels. Was ook een technisch weinig begaafde speler maar scoorde aan de lopende band; kopte en schoot uit alle hoeken en standen en een sprongkracht om u tegen te zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:47
Scoren is een vak apart, dat blijkt wel weer!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:50
Dan heeft Kenneth Dirk Kuyt nooit zien spelen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
vrijdag 15 maart 2019 om 09:14
Frankrijk heeft een tijdje mazzel gehad met goede spitsen, Henry, Trezeguet maar zitten nu weer in hetzelfde schuitje als de jaren 80 met Platini.
Prima elftal maar een spits waarvan iedereen zich afvraagt hoe die daar terecht komt.
Nou... vooral omdat ze niks beters hebben (die zich ook nog weten te gedragen)
Vind ik leuk
RGB +1382
vrijdag 15 maart 2019 om 13:19
Giroud is inderdaad het prototype van de houten klaas.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws