'Interessante' PSV-strijd op komst: 'Bij VVV kun je fouten maken, bij PSV nooit'

'Interessante' PSV-strijd op komst: 'Bij VVV kun je fouten maken, bij PSV nooit'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 08:48vr 15-03-2019 om 08:48

Als Jeroen Zoet komend seizoen bij PSV blijft, staat hem een fraaie concurrentiestrijd te wachten. Lars Unnerstall wordt momenteel nog verhuurd aan VVV-Venlo, maar wil volgend seizoen voor zijn kans gaan in Eindhoven.

Oud-doelman Anton Scheutjens, die vorige zomer afscheid nam als keeperstrainer van FC Kopenhagen, verwacht een 'interessante' strijd tussen Zoet en Unnerstall. "Hij heeft geweldige reddingen en reflexen op de lijn", vertelt hij aan het Eindhovens Dagblad over Unnerstall. "Iets verder voor zijn doel zou het beter kunnen en ook voetballend is hij niet de allersterkste. Maar met zijn uitstraling, lengte en postuur compenseert hij veel. Er staat wel iemand."

Scheutjens benadrukt dat het keepen bij PSV heel anders is dan in Venlo. "Niet alleen omdat er daar minder te redden valt, maar vooral omdat je veel meer bezig bent met organiseren en meevoetballen van achteruit", stelt de vijftigjarige Nuenenaar. "Unnerstall moet alles nog opbouwen in Eindhoven."

Hans van Breukelen wil zich nog niet aan een voorspelling over de uitkomst van de concurrentiestrijd wagen. "Het is appels met peren vergelijken", vindt de voormalig KNVB-directeur, doelman van de winnende EK-ploeg in 1988. De Breuk is het met Scheutjens eens dat de druk bij PSV heel anders is dan die bij VVV. "Een keeper bij VVV krijgt veel meer te doen, waardoor het ook makkelijker is om je te laten zien. Je mag soms fouten maken, iets wat bij PSV nooit kan."

Unnerstall en Zoet staan zondagmiddag tegenover elkaar. VVV-Venlo en PSV trappen om 12.15 uur af in De Koel.

Lees ook: "Ik verwacht dat ik volgend jaar bij PSV speel. Als basisspeler? Ja"

Poll

Wie vind jij een betere keeper?

(1533 stemmen)

Plaats een reactie

AllAdIn +24980
vrijdag 15 maart 2019 om 08:52
Zoet ziet de bui al hangen...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:53
...in zijn geval geen ZURE regen


Jeroentje moet gewoon een mooi subtopper in Europa gaan zoeken.

Arsenal?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:54]
Vind ik leuk
De Liefhebber +11701
vrijdag 15 maart 2019 om 09:49
Die hebben een prima bank met een goed salaris....
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:55
Japie achterna dus. Lekker bankzitten.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11701
vrijdag 15 maart 2019 om 10:00
Als Japie met zijn bankie en al zijn trekhakies hier maar optyft!!
Vind ik leuk
rpaulp50 +13519
vrijdag 15 maart 2019 om 10:35
Leverkussen of zo.
Vind ik leuk
WGW +310
vrijdag 15 maart 2019 om 09:00
En terecht. Zoet is gewoon een matige keeper. Ik zou niet weten naar welke club hij kan vertrekken..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:36
Deze Unnerstall kan goed de beste keeper zijn in de ED , of de meest constante .

Onana is in principe een veel beter keeper dan Zoet , alleen wisselt die fantastische reddingen af met fouten die normale keepers na hun 8e niet meer maken .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:52
Jeroentje moet gewoon keihard de strijd aangaan, geen zoete broodjes gaan bakken
Vind ik leuk
Topdrie +3938
vrijdag 15 maart 2019 om 08:54
Het wordt zo zoetjes aan tijd dat Unner van stall wordt gehaald
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:55]
Vind ik leuk
Bixente +391
vrijdag 15 maart 2019 om 08:54
We hebben Unnerstall gehaald voor de beker...😃
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:55
Zijn beiden best goede keepers. Zoet is wel zo’n keeper die uitblinkt in grote wedstrijden, net als Tottenham-uit en een paar jaar geleden Atletico-uit. De afgelopen tijd valt het tegen, maar hij kan echt belangrijk zijn. Unnerstall heeft ook laten zien balletjes te kunnen pakken, maar moet het nog laten zien tegen een topclub, da’s toch net iets anders keepen. Ben benieuwd!
Vind ik leuk
leozao +939
vrijdag 15 maart 2019 om 08:57
Hans van Breukelen: Je mag soms bij VVV fouten maken, iets wat bij PSV nooit kan.
Wat een onzin: bij PSV mag de keeper net zo goed fouten maken, heb ik helemaal niets op tegen!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 08:57]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:58
Tis maar hoe je drnaar kijkt ;)
Vind ik leuk
leozao +939
vrijdag 15 maart 2019 om 08:59
Niet zo streng zijn op die jongens... :-)
Vind ik leuk
Ajax_PK +2
vrijdag 15 maart 2019 om 09:24
Al zal er wel van de keeper van PSV verwacht worden dat hij minder fouten maakt dan die van VVV en dat hij je uiteindelijk ook punten opleverd. Maar als een keeper van PSV geen fouten mag maken had Zoet er ook niet gekeept.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:01
hahaha, ik denk ook niet dat ze er bij VVV om staan te springen dat er foutjes worden gemaakt.
Vind ik leuk
Esther +210
vrijdag 15 maart 2019 om 09:07
Zoet is maar een matige keeper.
Vind ik leuk
Mari +12491
vrijdag 15 maart 2019 om 09:46
Breukelen weet niet wat de uitdrukking inhoudt:
je vergelijkt keepers met elkaar. Niet keepers en veldspelers
of voetballers met honkballers.
Dus Breukelen had beter kunnen hebben gezegd: je vergelijkt verschillende soorten appels met elkaar.
Ach, dit weekend zullen we zien wie er beter is.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1505
vrijdag 15 maart 2019 om 09:46
Laat zondag maar zien waarom je beter ben dan Zoet.
Nul houden!
Vind ik leuk
stratumseind +195331
vrijdag 15 maart 2019 om 10:32
maak zondag dan nog maar ff een paar foutjes dan , nu mag het nog
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:34
Wat een uitspraak.slaat toch nergens.Niet met appels en peren vergelijken
Vind ik leuk
Come on Utreg +29723
vrijdag 15 maart 2019 om 10:42
Zoet hebben we tochweleens op een foutje kunnen betrappen. Is ook menselijk. Zal een interessante concurrentiesteijd worden als Zoet niet vertrekt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:52
Word voor Zoet wel tijd om de stap te maken denk ik, mooie subtopper in Duitsland of Engeland misschien ?
Vind ik leuk
michelhx +4632
vrijdag 15 maart 2019 om 11:02
Lijkt mij ook, de top 6 in Engeland of Duitsland zal niet voor hem komen, maar elke club daaronder zou al mooi zijn voor Zoet. Een club als Schalke bijvoorbeeld. Die keeper kon er niet zo heel veel van.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:04
Zijn toch zeker financieel gezien een vooruitgang voor Zoet. Staat bij Psv natuurlijk ook niet voor een hongerloontje te keepen maar salaris enkele jaren dubbelen en jezelf onafhankelijk spelen in een sterkere competitie wil bijna elke speler.
Vind ik leuk
michelhx +4632
vrijdag 15 maart 2019 om 11:34
Ja, al zal hij ook voor de sportieve uitdaging willen gaan. Alleen komt die transfercarrousel voor keepers vaak pas laat op gang. Het lijkt me niet ideaal als Zoet en Unnerstall beide nog bij PSV zijn na 31 augustus. PSV zal niet te dwars gaan liggen bij een aanbod voor Zoet.
Vind ik leuk
michelhx +4632
vrijdag 15 maart 2019 om 11:00
Ik neem aan dat er geen concurrentiestrijd komt en Zoet vertrekt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws