Vijf debutanten bij Jong Oranje: Van de Looi roept 23 spelers op

Vijf debutanten bij Jong Oranje: Van de Looi roept 23 spelers op

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 13:03vr 15-03-2019 om 13:03

Erwin van de Looi neemt 23 spelers mee op trainingskamp in Spanje. De bondscoach van Jong Oranje heeft vijf debutanten opgeroepen. Danilho Doekhi (Vitesse), Cody Gakpo (PSV), Aboulrahmane Harroui (Sparta), Thijmen Nijhuis (FC Utrecht) en Calvin Stengs (AZ) zijn voor het eerst bij de selectie gehaald.

Jong Oranje reist af naar Spanje, waar er twee oefenwedstrijden op het programma staan, tegen de Verenigde Staten en Egypte. Op zondag 24 maart om 17.00 uur speelt de ploeg van Van de Looi tegen de Verenigde Staten. Drie dagen later om 15.00 uur is Egypte de tegenstander. 

Van de 23 spelers die door Van de Looi zijn opgeroepen zijn er vier (Obispo, Gakpo, Malen en Teze) van PSV. Ajax levert met Dani de Wit en Perr Schuurs twee spelers af en Tyrell Malacia is de enige Feyenoorder. Ook AS Roma-aanvaller Justin Kluivert zit bij de selectie. 

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 13:04
Nou prima selectie zou ik zeggen Erwin! Hier zou het mee moeten lukken lijkt me
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:11
Ik mis alleen Ihattaren..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:04
Ik zou zeggen, laat hem nog paar keer spelen en dan oproepen voor het eerste elftal. Even er voor zorgen dat hij niet voor Marokko kiest
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:08
Alles kan! Hij was ook eerder gedebuteerd voor PSV dan Jong PSV. Echter vind ik niet dat je hem maar moet laten spelen om hem uit de handen van Marokko te houden. Stel dat zijn ontwikkeling stagneert, wil je dan zijn hele interlandcarriere verpesten? Hij heeft alle Nederlandse jeugdelftallen gespeeld, hij kiest waarschijnlijk (hopelijk) toch wel voor zijn thuis!
Vind ik leuk
Bertjes +1557
vrijdag 15 maart 2019 om 17:07
Als je voor een jong elftal kiest kan je toch nog altijd switchen?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:51
Klopt, sommige spelers doen dat ook. Daarom voor het eerste uitroepen als hij zo door blijft gaan.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6059
vrijdag 15 maart 2019 om 15:46
Als je Schuurs oproept moet je die zeker oproepen. Maar dan wel als hij Nederland wil vertegenwoordigen. En das tegenwoordig natuurlijk wel een heet hangijzer bij jongens van Marokkaanse ouders.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1636
vrijdag 15 maart 2019 om 15:17
Door gebrek aan gewicht omhoog gevallen. Erwin van der looi technisch wonder
Vind ik leuk
WGW +294
vrijdag 15 maart 2019 om 13:05
Dat Van de Looi er nog zit is alleen al een schande..
Vind ik leuk
rexxo +11576
vrijdag 15 maart 2019 om 13:20
Het beste wat die van de Looi kan doen is zichzelf weg-selecteren.

M.a.w. snel opzouten.

De KNVB slaagt er vaak in complete drama's op belangrijke posties te benoemen.

Vd Looi en Art Langeler die de toekomst van het NL voetbal moeten managen, hoe dan?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:41
Eens, van de Looi #out, vind ik he le maal niks die gast.
Zo ook die Art, prutser..... Hoe krijg je ze bij elkaar gerecruteerd... pfff... is er echt niets beters? vast wel toch?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:05
Die van de Looi heeft zeker nog nooit van Kokcu gehoord.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:08
De wit is veel beter ! Köcku hahaha
Vind ik leuk
Ove +2643
vrijdag 15 maart 2019 om 13:13
HA HA HA HA, De Wit
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:15
Verschillende type spelers
Vind ik leuk
Och jeh +2529
vrijdag 15 maart 2019 om 13:16
Ajaxtreble, met zo'n naam blijf je voor altijd zwakzinnig hahahahahahaha lachwekkende naam, you make my day
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:19
Hahaha wie het laatst lacht lacht t best ! Ben je ook de eerste die ons feliciteert als we hem winnen 😀
Vind ik leuk
Och jeh +2529
vrijdag 15 maart 2019 om 13:21
de treble??? Ik kom je blote kont kussen als dat lukt, want ik verzeker je dat het na deze ronde klaar is en dan ben ik benieuwd wat er met het kampioenschap gebeurd. Stel je voor je zou alleen de beker winnen, kun je weer een nieuwe naam bedenken :)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:21
Really? Hoe kan je zo Ajax-blind zijn? De Wit had onder geen enkele andere trainer ooit zijn debuut bij Ajax gemaakt, maar omdat onze boeren pummel een 'drausgänger' (of wat dan ook) ziet, speelt hij zo nu en dan de laatste 10 minuten. Niks te zoeken bij Ajax man.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 13:22]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:05
Inderdaad. De wit is een net niet speler.
Vind ik leuk
companen +2187
vrijdag 15 maart 2019 om 13:31
Wie is de wit? Doe Ajax brilletje af knul.
Vind ik leuk
Blindsy +18792
vrijdag 15 maart 2019 om 14:21
De Wit is een noestige draufganger. Kokcu een fijnbesnaarde aanvallend ingestelde speler. Blijkbaar had Vd Looi nog zo'n stoemper nodig. Mooi zo.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5420
vrijdag 15 maart 2019 om 13:08
Laten we dat vooral zo houden.
Er is nog nooit iemand beter geworden van contact met Van der Looi.
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 15 maart 2019 om 13:10
O19, het team waarin hij speelt, speelt voor kwalificatie.

Iets belangrijker dan dit trainingskamp.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:14
Vast wel. Kokcu gaat er komen zeker weten. Hoe vaak heeft Gio Kokcu laten spelen? ALs hij die jongen nu gewoon standaard laat spelen is hij er een volgend keer gewoon bij
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4435
vrijdag 15 maart 2019 om 13:22
Meer dan Kadioglu om maar een voorbeeld te noemen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:25
Als je er in het verleden vaker bij zat is het voor een coach makkelijker. Hij kent je dan wat beter. Maar Kokcu gaat er echt komen en misschien slaat hij de stap jong oranje wel over.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4435
vrijdag 15 maart 2019 om 13:32
Las ook dat onder 19 belangrijke potjes heeft, misschien daarom ook
Vind ik leuk
Pieterke +342
vrijdag 15 maart 2019 om 16:23
Ja kadioglu is belachelijk. Die speelt bijna geen wedstrijden en zelfs niet altijd in fenerbache o21
Vind ik leuk
Blindsy +18792
vrijdag 15 maart 2019 om 14:19
Had die al niet voor Turkije gekozen? ;-)
Vind ik leuk
voetbal!!! +9411
vrijdag 15 maart 2019 om 13:06
Vreemd dat Ihattaren er niet bij zit. Zeker omdat hij straks voor een keuze komt te staan die wel eens heel belangrijk kan zijn voor NL.
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 15 maart 2019 om 13:09
Die zit bij de o19. Een team dat serieuze wedstrijden speelt om kwalificatie voor het EK.

Veel belangrijker dus dan deze nietszeggende oefenpotjes.
Vind ik leuk
Erik-Vites +741
vrijdag 15 maart 2019 om 13:06
Wie zijn Harroui, Hoekstra, Nijhuis en Paes....
Nog nooit van gehoord
Vind ik leuk
hill +213
vrijdag 15 maart 2019 om 14:51
Nijhuis en paes twee keepers van (jong) utrecht. Best apart ...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:50
Ja en dan Scherpen niet selecteren... vreemd
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4435
vrijdag 15 maart 2019 om 13:21
Teze? Op basis van wat?
Vind ik leuk
Topdrie +3902
vrijdag 15 maart 2019 om 13:36
Die Rijkaard tegen Duitsland
Vind ik leuk
Pieterke +342
vrijdag 15 maart 2019 om 16:22
Omdat hij van psv is en vd looi moet het lijntje warm houden
Vind ik leuk
voorstopper +1123
vrijdag 15 maart 2019 om 13:40
Dit is toch ook niet de generatie die het moet gaan doen voor Nederland lijkt me...
Vind ik leuk
Topdrie +3902
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
Er is nog nooit een hele generatie geweest die het moest gaan doen. Alleen de beste talenten zullen uiteindelijk het grote Oranje gaan halen
Vind ik leuk
Larssie +1
vrijdag 15 maart 2019 om 14:21
Vlap?
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 14:23
waarom is Ihataren niet opgeroepen?
Vind ik leuk
Pieterke +342
vrijdag 15 maart 2019 om 14:36
Kadioglu ? Niet ziet die voetballen bij fenerbache en kiest waarschijnlijk toch voor turkije, dilrosun ? 4 maanden geblesseerd geweets en nog niet gevoetbalt, chong valt 10 min dramatisch in en speelt bij manu o21 af en toe, gakpo ? Pas 2 wedstrijden op eredivisie niveau gespeelt. Teze ? , malacia speelt ook bijna geen wedstrijden op niveau. Kluuvert bankzitter en afgelooen weeknpas een wedstrijd gespeelt. Malen ? Invaller bij psv. Mooie selectie vd looi !
Vind ik leuk
Shelbourne +5957
vrijdag 15 maart 2019 om 14:51
Wat een hoop matige spelers maar goed vd Looi vind ik ook geen trainer voor Jong Oranje.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:29
Snap niet dat hij Scherpen niet gewoon selecteert. Keept wekelijks eredivisie en maakt enorm veel progressie.
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
vrijdag 15 maart 2019 om 16:03
Waarom krijgt Reis geen kans...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:06
Inderdaad ook vreemd, had er prima bij gekund. Omdat pappie het niet kan hebben dat hij zijn zoontje Tommie uit de basis houdt waarschijnlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 10:26
Dat vind ik ookvtotaal onbegrijpelijk. Hier moet iemand zitten van naam en faam die zelf in Oranje gespeeld heeft. Vd Looy is och meer een type grijze muis...
Vind ik leuk
ritje +637