Van Bommel: 'Ik kan niet precies inschatten hoe hoog zijn niveau is'

Van Bommel: 'Ik kan niet precies inschatten hoe hoog zijn niveau is'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 15:56vr 15-03-2019 om 15:56

Laatste update: zaterdag 16 maart 2019 om 07:20za 16-03-2019 om 07:20

Mark van Bommel vindt het moeilijk in te schatten wat het niveau van VVV-doelman Lars Unnerstall is. De trainer kan het wel waarderen dat Unnerstall zijn ambitie niet onder stoelen of banken steekt.

Unnerstall speelt dit seizoen op huurbasis in Venlo, maar is vanaf komende zomer PSV'er. Deze week verklaarde de sluitpost te verwachten dat hij volgend seizoen eerste keeper is in Eindhoven. "Dat is een mooie ambitie", reageert Van Bommel op de persconferentie voorafgaand aan het duel met VVV.

"Ik vind het een goede keeper", vervolgt hij. "Ik kan niet precies inschatten hoe hoog zijn niveau is, maar PSV koopt zo'n jongen niet voor niets. Ik vind het mooi dat hij overtuigd is. Daar hou ik wel van."

PSV speelt zondag om 12:15 uur de uitwedstrijd tegen VVV. Bij winst behoudt de formatie van Van Bommel de koppositie in de Eredivisie. Later zondag komt achtervolger Ajax in actie. De Amsterdammers wacht een lastige uitwedstrijd bij AZ.

Plaats een reactie

John Garp +4647
vrijdag 15 maart 2019 om 15:59
'Ik kan niet precies inschatten hoe hoog het niveau van Unnerstall is'

Dat lijkt me toch een basisvaardigheid voor een trainer.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:03
Beter dan Zoetje, lijkt mij...…….
Vind ik leuk
Holadiejee +2553
vrijdag 15 maart 2019 om 16:04
Zoetje hield er meer tegen dan Onana, dus moet toch wel goed zijn. Want Onana schijnt 80 miljoen waard te zijn aldus Ajax.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 16:05]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:09
80? Onana is minimaal 130 miljoen waard na het winnen van de CL !
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:10
Jaar in jaar uit wordt gepoogd Zoetje te slijten voor een miljoen of Acht, schijnt maar niet te lukken
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:57
Weet waar je het over hebt. Er zijn concrete goede aanbiedingen geweest maar hij koos voor zn vaste plek onder de lat ipv ergens 2e viool spelen. PSV hoefde geen moeite te doen om aanbiedingen binnen te krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:12
Als je de bekerwedstrijden en CL meerekent is Onana de mist gepasseerde keeper van Nederland...
Vind ik leuk
Holadiejee +2553
vrijdag 15 maart 2019 om 16:16
Nee hoor. Je kunt niet rekenen of je roept maar wat.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:19
Wij kregen niet zoveel goals als jullie tegen in de CL
Vind ik leuk
Holadiejee +2553
vrijdag 15 maart 2019 om 17:11
Je vergeet graag de tegengoals van Sturm Graz en Standard?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:50
Ha, ha, "je roept maar wat", je gooit met je naamkaartje, kleuter...….
Vind ik leuk
Spiegel +11078
vrijdag 15 maart 2019 om 17:31
Wat een kul. Zoet keepte niet eens in de beker.

Net als dat Onana niet keepte in een wedstrijd waar Ajax er 4 tegen kreeg.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:17
Een speler van Ajax is altijd meer waard dan een speler van PSV. Dat komt vooral omdat het een speler van Ajax is, dat is toch ook logisch. Maar om even on topic te blijven. Unnerstall zal morgen niet z'n beste dag hebben, schat ik zo in. Die gaat er niet voor zorgen dat PSV punten laat liggen in De Koel.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 16:19]
Vind ik leuk
Holadiejee +2553
vrijdag 15 maart 2019 om 16:18
Net zo logisch inderdaad dan dat PSV weer de titel pakt.
Vind ik leuk
Spiegel +11078
vrijdag 15 maart 2019 om 17:31
Nouja, morgen mag zijn dag zo slecht zijn als hij zelf wil.

Als hij zondag maar fit is...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:39
Unnerstall zou ik wel willen zien bij Ajax als vervanger van Onana. Helaas een PSV'er dus zal er niet van komen.

Voor PSV zeker de beste keeper sinds lange tijd verwacht ik.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:03
VVV is een totaal andere club dan PSV, ik denk dat hij bedoelt zo van: ‘hoe gaat hij om met stress? Presteert hij even goed ook al heeft hij minder te doen, wat bij topclubs meer het geval is?’
Vind ik leuk
John Garp +4647
vrijdag 15 maart 2019 om 20:13
Dat is een verdomd logische verklaring. Toch impliceert het wel de onkunde dat wanneer je een keeper verhuurt aan een kleinere club, je deze persoon niet op waarde kunt schatten.

Het zou knap zijn als Mark met deze opmerking bewust het journaille het bos in stuurde, om zo de heikele kwestie rondom wie de eerste keeper zou moeten zijn, te vermijden. Ten slotte zit hij nog even aan Zoet vast dit seizoen.
Vind ik leuk
Swout +1741
vrijdag 15 maart 2019 om 16:06
van Bommel kan alleen inschatten hoe groot de bobbel van de 4e official is..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:11
Dat is wel vreemd ja, een trainer die niet welk niveau zijn spelers hebben.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8459
vrijdag 15 maart 2019 om 17:19
Wat is daar vreemd aan? Traint hij bij PSV mee dan???
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 16:25
Van Bommel is ook beetje overhypt ... nog meer dan Frenkie dus dan weet je het wel ... 😉
Vind ik leuk
Heeze +12
vrijdag 15 maart 2019 om 16:45
Hopelijk weet Bommeltje dat wel na de wedstrijd als Ünnerstahl de 0 heeft gehouden 😜
Of wordt hij net als Sam Lammers terug gefloten door Bommeltje,? Ik ben bang dat dit idd wéér gebeurd
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:06
Zoet is 1e keeper en unnerstahl is nog niet aan de orde.
Vind ik leuk
PickNikker +225
vrijdag 15 maart 2019 om 16:00
Misschien moet ie rens een paar wedstrijden van hem kijken.
Vind ik leuk
John Garp +4647
vrijdag 15 maart 2019 om 18:51
@VP: Zie de naam en de foto en in de prullenbak met deze account.
Vind ik leuk
PickNikker +225
vrijdag 15 maart 2019 om 19:10
Goeie garp John.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:02
Ik kijk er naar uit om hem volgend seizoen onder de lat te zien! Zoet is een moeilijke concurrent natuurlijk, maar er is ook een redelijke kans dat hij weggaat. In dat geval vang je hem goed op met Unnerstall, en wellicht Jurjus als hij terugkomt, is ook best wel prima. Ben benieuwd!
Vind ik leuk
Dani7 +234
vrijdag 15 maart 2019 om 16:09
Hoop dat Jurjus gaat keepen dan, prutser eerste klas.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:02
Volgens mij vindt 90% van Nederland Unnerstall een goede keeper. De vraag voor PSV is vooral of hij met de druk om kan gaan als het straks om een kampioenschap gaat!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:16
Mee eens, bij PSV is er een veel ander gevoel dan bij VVV, dus hij moet dan ook een andere instelling hebben. We zullen het zien!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:03
#thankscoach
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:05
VVV-PSV 0-1, wordt gewoon een lastige wedstrijd.

Luuk 1 x.

Vanavond ook een mooi potje.

Fortuna- Emmen, belangrijk voor beiden.

Vind ik leuk
la galaxy +1032
vrijdag 15 maart 2019 om 16:07
Beste keeper van de Eredivsie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 16:12]
Vind ik leuk
Mr bien +6849
vrijdag 15 maart 2019 om 16:08
Mark van Bommel vindt het moeilijk in te schatten wat het niveau van VVV-doelman Lars Unnerstall is

Nou van Bommel zijn niveau is veel hoger dan dat van Zoetje.
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
vrijdag 15 maart 2019 om 16:09
Gozert, dan kijk je toch wat wedstrijden terug van vvv?

"Ik vind het een goede keeper", vervolgt hij. "Ik kan niet precies inschatten hoe hoog zijn niveau is,

Goeiendag.
Vind ik leuk
Savior +2481
vrijdag 15 maart 2019 om 16:09
Als je niet kunt zien dat deze jongen beter is dan zoet kun je beter stoppen met trainen mark kom op!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:10
Nou, dan mag Unnerstall tegen PSV de nul houden. Kijken of van Bommel dan nog niet in kan schatten hoe goed hij is. Is notabene een speler van PSV. Dan volg je toch hoe zo'n speler het doet.
Vind ik leuk
guusje +1423
vrijdag 15 maart 2019 om 16:18
"Mark van Bommel vindt het moeilijk in te schatten wat het niveau van VVV-doelman Lars Unnerstall is."
Nou, daar kom je zondag wel achter!!!!
Vind ik leuk
michelhx +4540
vrijdag 15 maart 2019 om 16:20
Er zijn heel wat mensen die niet begrijpend kunnen lezen.

"Ik vind het een goede keeper", vervolgt hij. "Ik kan niet precies inschatten hoe hoog zijn niveau is, maar PSV koopt zo’n jongen niet voor niets.

Aangezien Unnerstall alleen op Eredivisie niveau keept bij een middenmotor is het dus lastig in te schatten hoe hoog z'n niveau daadwerkelijk is.
Stelletje azijnzeikers hier, die alleen zuur reageren omdat van Bommel iets zegt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:21
Dus het is net alsof je een auto koopt hoe hoog is ie gaat ie vol gas kan die ook acheruit voetballen en garantie kregen we niet moesten we er een koelkast bij kopen.
Vind ik leuk
rinirat +3512
vrijdag 15 maart 2019 om 16:22
Het is in ieder geval hoger dan Zoet... tot zondag.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:24
Mensen focussen altijd op het deel van het verhaal dat hun mening bevestigt. Net als heel Nederland ziet ook v Bommel dat hij een goede keeper is. Dat zegt hij ook. Alleen trainers willen iemand zien trainen op hun niveau om te kunnen bepalen op welk niveau ze denken dat iemand is. Hij zegt het niet met veel woorden, maar dat is wel wat hij proberrt te zeggen. Er wordt regelmatig door fans getwijfelt aan dr keuzes van trainers, en dan hoor je meestal dat wij de spelers niet op de trainingen van die week hebben gezien.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 16:26]
Vind ik leuk
Linke loe +731
vrijdag 15 maart 2019 om 16:25
Ik hoop dat die jongen een kans krijgt want naar mijn mening is hij beter dan zoet..ik vind het ook echt een rare opmerking van die van Bommel hoor.. hij kan niet inschatten hoe goed hij is ?? Heel apart
Vind ik leuk
cornelisse +256
vrijdag 15 maart 2019 om 17:28
Wat een waardeloze reacties weer, v bommel kan dat niet inschatten omdat hij hem niet dagelijks ziet trainen en nog niet kan weten hoe hij presteert onder druk. Dat is toch doodnormaal? Ben als Ajacied wel jaloers op want hij zou goede vervanger zijn van Onana
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 17:49
Ik ben blij om hier een normale reactie te lezen je bent een topper Cornelisse.👊
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:03
Van Bommel weet al lang wat hij aan Unnerstal heeft maar geeft een politiek correct antwoord in het belang van het huidige elftal (waar Zoet deel van uit maakt). Het wel kunnen waarderen dat Unnerstal ambitieus is, is een vorm van voorsorteren op de toekomst.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws