De gevaren én kansen voor Ajax tegen 'slechtst denkbare' tegenstander Juventus

De gevaren én kansen voor Ajax tegen 'slechtst denkbare' tegenstander Juventus

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 18:20vr 15-03-2019 om 18:20

Ajax heeft met Juventus misschien wel de slechts denkbare tegenstander in de Champions League geloot. Waar liggen de gevaren en hoe kan Ajax de kans op een resultaat vergroten?

Door Koen Bloks

Juventus staat fier aan kop in de Serie A met achttien punten voorsprong op Napoli. Dat gaf trainer Massimiliano Allegri afgelopen weekend de kans om zijn ploeg in een tactische variant het veld op te sturen, voorafgaand aan de belangrijke return tegen Atlético Madrid. Dat kenmerkt de trainer van Juventus: Allegri haalt allerlei tactische varianten uit de kast om zijn tegenstanders te verrassen. Niet zonder succes. In de Italiaanse competitie is Juventus al bijna zeker van het kampioenschap en in de Champions League draaide De Oude Dame een 2-0 nederlaag om in een 3-2 zege (over twee wedstrijden) tegen Atletico Madrid.



Afgelopen competitieduel koos Allegri voor een 3-4-3/5-4-1 formatie. Nog niet zo lang geleden verdedigde het in een 5-3-2 tegen Bologna (foto boven), tegen Chievo Verona speelden het in een 4-4-2 met een vlak middenveld (foto onder), en eerder speelde het al in een 4-1-4-1, 4-4-1-1 en 4-4-2 (ruit)-variant.

In welke formatie Juventus ook zal aantreden: het predicaat van 'counterploeg' is allerminst treffend. Een analyse uit de gemaakte doelpunten van dit seizoen leert dat Juventus vooral op drie manieren doelpunten maakt. Ten eerste is dat door druk te zetten. De Italianen zetten in fases hoog druk, zonder in de verdediging één-op-één te komen. Dit leverde heel recent tegen Napoli (rode kaart en benutte vrije trap Miralem Pjanic) en Sassuolo (doelpunt Sami Khedira) nog succes op.



Het druk zetten begint bij de aanvallers van Juventus die allemaal (ook Cristiano Ronaldo) werk moeten verzetten. Vaak 'duwen' de aanvallers de tegenstander een richting op en stappen de middenvelders door (Pjanic dekt door op beide controleurs; achterin houdt Juventus een speler over). Na balverovering van Ronaldo benut Khedira de rebound. Hoog druk zetten behoort tot het aanvalspakket van Juventus.

Ook scoort Juventus vaak vanuit een hoge voorzet voor het doel. Dat leverde twee doelpunten op tegen Atlético Madrid, niet bepaald een zwakke broeder in het verdedigen van dit soort situaties. Doordat Paulo Dybala soms op de bank moet plaatsnemen, komen creatieve oplossingen vaak alleen van Pjanic en Federico Bernadeschi. Om alsnog tot kansen te komen wordt de hoge voorzet gebruikt.

De derde manier, inherent aan de hoge voorzet, is de doelpuntenproductie uit standaardsituaties. Dat is niet zo vreemd, want met Mario Mandzukic, Giorgio Chiellini, Leonardo Bonucci en Ronaldo staat er een sterke luchtmacht op het veld. Met Matthijs de Ligt en Joël Veltman (in de heenwedstrijd waarschijnlijk de vervanger van de geschorste Noussair Mazraoui) heeft Ajax in de basisopstelling slechts twee goede koppers in de ploeg.



Heel vindingrijk in combinatievoetbal is Juventus niet. In plaats daarvan kiest het vaak voor een hoge voorzet vanaf de flank of vanuit het midden van het veld. Meestal staan Ronaldo en Mandzukic voor het doel. Omdat Ajax minder goed is in het verdedigen van deze situaties kan 'tactisch meesterbrein' Allegri besluiten om meer spelers voor het doel te brengen om het Ajax moeilijk te maken.

Ajax zal de aandacht focussen op het verdedigen van dit soort hoge voorzetten. Of, nog beter, op het voorkomen van dit soort momenten. Enerzijds kan de ploeg dit doen door simpelweg in balbezit te blijven. Voor de backs geldt dat elke voorzet geblokt moet worden en vanaf het middenveld zal de ploeg snel druk moeten geven op Pjanic. De Bosniër lepelt de bal met gemak tussen keeper en verdediging (zoals tegen AC Milan in de beker, zie foto hierboven).

Ajax kan de hoge voorzet onschadelijk maken vanuit een teruggetrokken defensieve organisatie, waarbij op de juiste momenten druk wordt gezet. Wanneer de voorzet tóch voor het doel komt moet het altijd bezetting van De Ligt voor het doel hebben. Zowel Nicolas Tagliafico als Mazraoui zetten na kantwissel vooruit druk. Wanneer de spitsen zijwaarts bewegen worden De Ligt en Daley Blind uit het centrum verdreven. Wanneer de voorzet snel volgt, komt Ajax dan in een uiterst gevaarlijke positie.



Omschakelmomenten controleert Juventus beter dan Real Madrid. Toch liggen er mogelijkheden, bijvoorbeeld wanneer Allegri besluit tot meer bezetting voor het Amsterdamse doel. Ook bij het druk zetten van Juventus (wanneer het middenveld doorstapt) liggen er mogelijkheden voor Ajax, door een hoge bal op de spits te spelen. David Neres kan dan op snelheid gelanceerd worden in de diepte tegenover Emre Can, Bonucci en Chiellini.

Een andere kans voor de Amsterdammers is de verdedigende positionering van Juventus wanneer het met vijf verdedigers komt te spelen. Een serieuze optie, aangezien Ajax met waarschijnlijk zowel Donny van de Beek als Dusan Tadic in de spits gaat spelen. Door met vijf verdedigers te spelen, hebben de Italianen alsnog drie centrale verdedigers tegen de 'twee centrumspitsen' van Ajax. De aanvallers van Juventus tonen niet altijd de gewenste tactische discipline waardoor de zone vlak voor het doel regelmatig onbezet is. 


Juventus wil één extra speler ten opzichte van de tegenstander in verdedigend opzicht hebben. De buitenspelers of middenvelders moeten soms ver terug. Hierdoor moeten ook de centrumaanvallers het veld nóg kleiner maken. Die tactische discipline is wat soms ontbreekt.

Vanuit het rode vlak (foto hierboven) worden de meeste doelkansen tegen Juventus ondernomen. Dit zou een ideale positie kunnen zijn voor Lasse Schöne om te schieten of voor Tadic en Hakim Ziyech om een speler in de diepte te bedienen. Daarvoor zal Ajax op zijn minst met de backs weer hoog vooruit moeten spelen om Juventus in zo’n organisatie te krijgen. Ook zal Erik ten Hag moeten afwachten wat Allegri precies van plan is. Want één ding is zeker: Juventus is misschien wel de meest onvoorspelbare ploeg van Europa.

De @LaptoptrainerNL kijkt voor VoetbalPrimeur naar de belangrijkste wedstrijden in binnen- en buitenland en probeert op een begrijpelijke wijze de theoretische kant van het voetbal te belichten.

Poll

Heeft Ajax kans tegen Juventus?

(11584 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +10437
vrijdag 15 maart 2019 om 18:23
Gelul, als het Barca of Man C had geweest hadden ze het zelfde geschreven!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:28
Ajax maakt wel enigszins kans, hoor. Het moet gewoon z'n eigen spel blijven spelen. Hielp tegen Benfica, tegen Bayern en tegen Real Madrid.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:28]
Vind ik leuk
S - SIDE +250
vrijdag 15 maart 2019 om 18:40
de gevaren 100 %

de kansen o %
Vind ik leuk
Ome Sjakie +577
vrijdag 15 maart 2019 om 18:42
Mee eens, tel daarbij op dat De Ligt vorig jaar tegen Portugal Ronaldo volledig in zijn zak had.

Ajax is zeker niet kansloos, maar moet echt heel veel energie in deze wedstrijd gaan stoppen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:46
Ik ben bang dat ze de Eredivisie even aan zich voorbij moeten laten gaan ;)
Vind ik leuk
Donnygo +4940
vrijdag 15 maart 2019 om 18:54
Denk niet dat je daar heel bang voor bent ;)
Vind ik leuk
Ome Sjakie +577
vrijdag 15 maart 2019 om 18:55
31 maart is PSV. De
Wedstrijden daarna zijn lagere versnelling.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:04
Jullie het kampioenschap wij de CL ;). Iedereen tevreden denk ik!
Vind ik leuk
AFP +2935
vrijdag 15 maart 2019 om 19:51
Nee wij de treble.
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 19:36
Ajax het Real van Nederland. Niet de titels, alleen de CL zege telt.
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
vrijdag 15 maart 2019 om 20:27
Ronaldo bij zijn nationale team is nooit te vergelijken geweest met Ronaldo in clubverband...
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2120
vrijdag 15 maart 2019 om 23:31
Daar heb je een goed punt. Maar de Ronaldo van real Madrid is nu ook niet te vergelijken met de Ronaldo van juventus.. hij is nog steeds een fenomeen dus zijn gevaar zal echt wel komen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:32
Inderdaad !!
Vind ik leuk
Roffel1998 +2713
vrijdag 15 maart 2019 om 18:33
Sowieso gelul als je zegt dat Ajax waarschijnlijk met 2 spitsen gaat spelen.
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
vrijdag 15 maart 2019 om 18:38
Ja zit bij de laaste 8 en dan zijn er geen zwakke tegenstanders meer. Er zullen ploegen zijn die blij zijn dat ze Ajax niet geloofd hebben.
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
vrijdag 15 maart 2019 om 18:42
Ajax is de zwakste.
En tja wie geloofd nu eigenlijk Ajax ?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:43]
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
vrijdag 15 maart 2019 om 18:43
Tuurlijk maar dat riep je al toen Ajax in de voorronde zat.
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
vrijdag 15 maart 2019 om 18:45
Nee hoor.jullie hebben wat geluk gehad met de loting.
Net Bayern treffen die in slechte doen was en vervolgens Real treffen die op dat moment in slechte doen was.
Over AEK zal ik het maar niet hebben
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:45]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:53
Doet nog steeds pijn he. Altijd maar weer over geluk met loting. Doe een vent na en blijft niet janken over die was niet een beste doen.
Vind ik leuk
AFP +2935
vrijdag 15 maart 2019 om 19:53
Goed verwoord, om doodziek te worden van die pubers van PSV altijd dat gejank.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:00
Ja nou ik heb gisteren Inter gezien daar had Ajax 6 punten gepakt uit en thuis. En over de zwakste onzin Porto is zeker minder
Vind ik leuk
pietprecies +11732
vrijdag 15 maart 2019 om 19:21
Dat riep je wel, inmiddels staat Ajax in de kwartfinale en je blijft net zo lang volhouden tot je een keer gelijk krijgt, toevallig een broertje van Driessen?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:37
psv heeft gelijk tegen tv emmen gespeeld en jij durft zulke uitspraken te maken...Ga jij s heel snel op je matje zitten
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
vrijdag 15 maart 2019 om 19:37
Geluk dwong af en daar is PSV nog la g niet aan toe.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:47
En barca won met ongeveer dezelfde cijfers van real als ajax deed. Dus even goed gedaan als barca! En ajax speelde gewoon ook fantastisch goed. En als je dan in een wat mindere vorm bent is dat teveel van het goede. En alle media van europa schrijven over de geweldige prestatie van ajax. Dus als je het beter weet dan zij.. call them.
Vind ik leuk
AFP +2935
vrijdag 15 maart 2019 om 19:52
Ja hoor je hebt gelijk, slaap je lekker vannacht, maar niet op 31.3
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2192
vrijdag 15 maart 2019 om 19:53
oppercalimero JaJaPSV moet even paar klapnes krijgen vind ik, dan is die een keer stil met z'n gebrabbel.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:57
Inter ook een echte grootmacht. 25 punten achter op Juve en gewipt in de EL door Frankfurt.
Vind ik leuk
Wim Horst +807
vrijdag 15 maart 2019 om 19:58
tuurlijk iedere tegenstander van Ajax zat in een slechte fase, bullshit!
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
vrijdag 15 maart 2019 om 19:59
Tottenham heeft al zo'n 10 jaar niks gewonnen, over Inter maar te zwijgen, laatste keer dat die wat wonnen speelde Sneijder er nog. Ik dacht dat ze nu een puntje of 20 achter Juve staan. Twee Europese toppers die clubs. Bayern al 100 jaar de beste van Duitsland, RM 3 jaar op rij CL winnaar en regerend titelhouder. Dus lul niet uit je boerenkiel.
Vind ik leuk
Lebowski +489
vrijdag 15 maart 2019 om 20:01
Hashtaq kinderlijke jaloezie.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:32
Jaja het is allemaal geluk, ja de rechterhand van Courtois deed zeer de avond ervoor toen ie los ging onder de dekens zodat hij die 4 slechte schoten doorliet, en Asensio had z'n haar niet goed zitten en Solari had slecht gegeten. Och och wat een geluk.
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
vrijdag 15 maart 2019 om 20:46
Wat maakt het toch uit
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:47
Maakt inderdaad niks uit dat Real eens van de mat is geveegd, zal 31 maart ook gebeuren met PSV. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:44
Maar ze staan er wel, de zwakste of niet!
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
vrijdag 15 maart 2019 om 18:45
Dat is zo
Je moet het wel doen en dat heeft Ajax prima gedaan
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:58
En.....als ik even mag toevoegen, TERECHT dat ze er staan. Als je een achterstand, opgelopen in eigen huis goed maakt, in nota bene Bernabeu, dan doe je wel wat goed!
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
vrijdag 15 maart 2019 om 19:02
Ajax ging terecht door tegen Real
Maar zonder Ronaldo, Ramos, etc is Real een stuk zwakker dan voorheen.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1199
vrijdag 15 maart 2019 om 19:27
Ronaldo was al voor aanvang van het seizoen verkocht dus die vlieger gaat niet op.
Ramos had last van zelfoverschatting van de mogelijkheden van REAL danwel onderschatting van de tegenstander.
En zelfs zonder die 2 stonden er nog 9 basisspelers van de finale van vorig jaar bij REAL in de basis. (Ja en die kunnen niet voetballen)
REAL grootste nederlaag in Europa in eigen huis ooit, was ook mazzel..

Ja wij kunnen er niets aan doen dat we geen Edward Linskens hebben..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:27
Haal Bergwijn en Lozano weg en PSV strijd om plek 6
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
vrijdag 15 maart 2019 om 19:39
Laat Ajax op volle sterkte strijden voor plek 2, en dat al meer dan 1.000 dagen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:42
Ach ja PSV wacht al weer 32 jaar lang op een Europese finale.
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
vrijdag 15 maart 2019 om 19:57
Die winnen wij tenminstte altijd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:58]
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
vrijdag 15 maart 2019 om 20:03
Tja, wanneer je er 10 speelt dan kun je ook wel eens verliezen, dat overkomt de besten. En die van 1988 die herinneren ze zich alleen nog in Eindhoven, en ik ook af en toe wanneer ik niet in slaap kan komen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:10
Haha als je een keer per 100 jaar mee doet is die kans inderdaad groter. Toch heeft Ajax een Hitradio van 70% met het winnen van Europese titels
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 05:30
Ha ha
Ha ha
Ha ha ha
Ha ha ha ha
Ha ha ha ha ha
We winnen die altijd....ha ha
Ha ha hao

Wel brutaal ben jij hoor Psv met die Lange Nek van de Efteling in de voorhoede.
Zonder Bergwijn zit PSV diep onder de schulden met alleen maar fluitende.....fans ?......
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 05:32]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:32
Ajax speelde ook zonder Ronaldo
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:17
Dat is waar, maar dat is nou eenmaal een gegeven dat teams niet voor altijd bij elkaar blijven.
Vind ik leuk
AFP +2935
vrijdag 15 maart 2019 om 19:51
PSV op 31.3
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:39
Nee natuurlijk niet. Barca en City vinden het heel vervelend als je tegen hun gaat voetballen en de bal hebt. Hun willen namelijk de bal. Juventus vindt het heerlijk als ze de bal niet hebben. Zetten gewoon een muur neer. Ajax moet niet vol op de aanval gaan. Ik denk dat de kansen liggen op het middenveld van Ajax. Frenkie is aan de bal natuurlijk geweldig en ik zie hem Pjanic wel domineren net als wat hij bij Modric heeft gedaan. En De Ligt kan Ronaldo onschadelijk maken. 2 goals die Ronaldo maakte tegen Atletico had De Ligt kunnen voorkomen is namelijk sterker in de lucht. Het grootste probleem voor Ajax is de verdediging, maar met de beweeglijkheid van Tadic, Van de Beek en Neres zie ik ze daar zomaar eens verassen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10437
vrijdag 15 maart 2019 om 18:42
Die Tadic gaat die Chiellini zo lopen gallen en doldraaien die haalt het einde niet, die gaat schoppen en vasthouden (penalty).
Vind ik leuk
Ome Sjakie +577
vrijdag 15 maart 2019 om 18:56
Veltman gaat ook Ronaldo lopen gallen. Iets met verkrachter, of zo.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10437
vrijdag 15 maart 2019 om 18:59
Veltman is niet zo toch..........? Je zal toch alles moeten gebruiken met de VAR blijft ouwehoeren idd over!
Vind ik leuk
Ome Sjakie +577
zaterdag 16 maart 2019 om 10:01
Veltman is heel erg zo.
Vind ik leuk
pietprecies +11732
vrijdag 15 maart 2019 om 19:23
Die Lozano had ook niks te vertellen tegen Veltman maar ik hoop dat hij geen Veltmannetje doet of een rode kaart pakt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:00
Tadic kan dat ook erg goed overdrijven, dus komt erg goed uit!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10437
vrijdag 15 maart 2019 om 19:03
Dat bedoel ik dat word lachen met Chiellini, wij hebben het ook getroffen met Man C trouwens!? Wat een slechte loting voor ons zeg maar goed het kan dan alleen maar meevallen! Spurs Man C 2-1 Man C - Spurs 1-1 hoppa!!
Vind ik leuk
Ome Sjakie +577
zaterdag 16 maart 2019 om 10:00
Zou zomaar kunnen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:02
barca of real zijn voetballend beter en gaan altijd van hun eigen kracht uit, waar juventus ook niet te trots is om te counteren en in te laten zakken (ajax laten voetballen), maw juventus past zich aan aan de tegenstander waar city en barca dat niet doen, dus ja Juventus is de slechts mogelijke tegenstander voor dit ajax
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10437
vrijdag 15 maart 2019 om 19:08
We zullen het wel zien, elke ploeg heeft zijn voor en nadelen de ene meer dan de ander! Ajax moet zijn eigen spel spelen en niet meegaan in het spel van Juventus!
Vind ik leuk
AZ14 +521
vrijdag 15 maart 2019 om 18:26
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:27]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:28
Wat een verhaal 😀
Scorebord journalistiek
Stel je krijgt rood binnen 10 minuten en met Veltman kan dat !! dan kan alles in de prullenbak.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10437
vrijdag 15 maart 2019 om 18:32
Stel Chiellini krijgt rood binnen 10 minuten en dat kan tegen Tadic die veel gaat lopen, gaat er niets de prullenbak in.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:33
Ja 😀 precies
Scorebord journalistiek
Vind ik leuk
NvC +8492
vrijdag 15 maart 2019 om 18:29
Het wordt een tactisch gevecht denk ik. Allegri v ten Hag. Ik kijk er nu al naar uit!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:31
Ze houden echt van jou in Arnhem ofniet .
Jij hebt onderhand meer stalkers dan Justin Bieber ;-)
Vind ik leuk
NvC +8492
vrijdag 15 maart 2019 om 18:34
Haha nou de meeste arnhemmers kan ik hier prima mee lullen. Maar er zijn een handje die hier alleen voor conflict zitten en deze knul is hun koning.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:37
Ach ja , gelukkig heb je van deze kinderen alleen last van einde schooltijd dat 19.00 , want dan moeten ze gelukkig naar hun bedje toe .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:38
Is ie toch weer.
Vind ik leuk
NvC +8492
vrijdag 15 maart 2019 om 19:26
En nu is ie weer verwijderd. Eindelijk!
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6530
vrijdag 15 maart 2019 om 18:42
TEN HAG heeft bij utrecht wel bewezen dat hij het vaak tactisch goed doet

als bij Ajax verder geen spelers geblesseerd zijn, en Ajax heeft een goede dag, en een beetje geluk zoals de wedstrijd in Madrid, dan zouden ze het zomaar kunnen rooien
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:29
Gelukkig kunnen ze bij Ajax ook wel iets, hopelijk herleven we oude tijden!!
Vind ik leuk
NvC +8492
vrijdag 15 maart 2019 om 18:30
Het zou wel heel vet zijn als Ajax de halve-finales weet te halen.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 18:29
Weet iemand hoe laat die wedstrijd vanavond begint?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10437
vrijdag 15 maart 2019 om 18:34
20.45 Lille - Monaco
Vind ik leuk
Roffel1998 +2713
vrijdag 15 maart 2019 om 18:36
Je gaat toch veel liever om 20:00 naar Fortuna Sittard - FC Emmen kijken? 😋
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:37
Top Oss- Jong Ajax begint om 20:00 straat, lekker biertje erbij ;-)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10437
vrijdag 15 maart 2019 om 18:39
1-3
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:42
Ja internet is je vriend !!
Vind ik leuk
pietprecies +11732
vrijdag 15 maart 2019 om 20:31
Staat het niet op Teletekst?
Vind ik leuk
La Foca +415
vrijdag 15 maart 2019 om 18:43
Het komt toch gewoon op details aan. Wie maakt de kansen als eerste af of schiet toevallig tegen de kleine teen van de keeper
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:55
Holadiejee, opletten dit is een Ajax topic. Misschien dat je deze over het hoofd hebt gezien. We wachten op je reactie... #troldetroller
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:01
Zou zijn begeleider zijn telefoon hebben gevonden?
Vind ik leuk
Nr14always +4005
vrijdag 15 maart 2019 om 19:03
Oud elftal, Chielini last van vallende ziekte, Neres is hem voorbij dan heeft hij het nog niet eens door, de Ligt heeft al aangetoond Ronaldo te elimineren, ik zie het probleem niet echt.
Vind ik leuk
Hesses +1214
vrijdag 15 maart 2019 om 19:14
Hebben wel een kans maar acht t wel een kleine kans zo'n 5 a 10 % dat ze door gaan.
Ben bang dat die klote portugees en z"n teamgenoten gehakt zullen maken van ajax.
Vind ik leuk
Isakson +151
vrijdag 15 maart 2019 om 19:28
Is er iemand geschorst voor dit duel?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:42
Mazz en hopelijk Ronaldo

:D
Vind ik leuk
Mari +12442
vrijdag 15 maart 2019 om 20:26
Juve heeft een hele, hele goede speler op links ((naam kwijt, Solari of zo)
Dat is pas een gevaar.
Hierdoor komt Ronaldo niet in de verleiding om daar te gaan spelen.
In de punt is hij top, op links is het veel minder.
Het jaar dat Portugal het EK won (Ronaldo geblesseerd in de finale) begreep de coach het eindelijk.
Hij haalde Ronaldo van de vleugel en zette hem in de punt. Daarna liep het als een trein.
Vind ik leuk
Doby Woby +13
vrijdag 15 maart 2019 om 20:39
Nu all aan het on dekken.. het is een van de makkelijkse
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:32
"Want één ding is zeker: Juventus is misschien wel de meest onvoorspelbare ploeg van Europa."

Klinkt dan toch niet als een zekerheid lijkt me... Verder een interessant artikel :)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:39
Jammer dat Juventus Ronaldo heeft. Gun het Ajax om weer een ronde verder te komen. Hoop ook dat ze het gaan redden. Maar voor mij is Ronaldo een fenomeen, de beste op dit moment. Wordt een moeilijk verhaal.
Vind ik leuk
Gerro +8908
vrijdag 15 maart 2019 om 23:29
Allemaal leuk geanalyseerd maar het word een botsing tussen 2 speelstijlen, verwacht dat Ajax de bal veel heeft en dan zal het al een stuk lastiger worden voor Juve om tot een voorzet te komen. Maar waar ik me over verbaas is dat Ajax maar twee goede koppers zou hebben volgens de schrijver van dit stuk. Heb veel wedstrijden van Ajax gezien en daar heb ik bijv Frenkie de Jong nog zelden een kopduel zien verliezen en daar was ik best over verbaasd hij staat volgens mij niet bekend als een kopper maar zijn timing in de kopduels waren uitstekend toen ik erop ging letten en dan door naar Nico, ondanks zijn geringe lengte heb ik ook Tagliafico kopduels zien winnen van figuren die een kop groter waren dan hem maar los daarvan heb ik Ajax dit seizoen nog maar weinig in de problemen zien komen door verloren luchtduels. Dat zou te maken kunnen hebben met dat Ajax een speelwijze hanteert waarbij de tegenstander daar niet veel gebruik van weet te maken. Ten Hag zal daar zeker op in steken tegen het kopsterke Juventus. Het grote verschil tussen de twee ploegen is dat Ajax met een zeer jong team speelt en Juventus zijn naam eer aan doet de oude dame te heten de ploeg is gemiddeld dacht ik 28/29 jaar. Dit betekent waarschijnlijk dat Ajax met zijn jonge ploeg over meer explosiviteit beschikt maar wel geslepen oude kerels treft dus benieuwd wat de doorslag geeft.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 16 maart 2019 om 03:13
Alsof Juve per definitie beter is dan Liverpool, Man City, Bayern of Real. Niet dus!
Vind ik leuk
Andreh +1186
zaterdag 16 maart 2019 om 04:28
onzin, ik denk dat Ajax juist de beste tegenstander heeft gekregen. thuis 0-0, uit 1-2. Juventus goede ploeg, maar zeker niet onverslaanbaar
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws