'Ik wil hier heel graag blijven, maar terug naar Nederland is ook mooi'

'Ik wil hier heel graag blijven, maar terug naar Nederland is ook mooi'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 18:52vr 15-03-2019 om 18:52

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 19:47vr 15-03-2019 om 19:47

Het contract van Etiënne Reijnen bij Maccabi Haifa loopt komende zomer af en de verdediger heeft nog geen idee wat hem te wachten staat. Hij blijft er rustig onder.

Reijnen (31) verliet FC Groningen twee seizoenen geleden voor Maccabi Haifa. Mo Allach haalde hem naar Israël. "We zien het wel. Ik heb in mijn hele carrière geen blessures van betekenis gehad en voel me fitter dan ooit. Wat er nog op mijn pad komt weet ik niet, ik houd alle opties open", vertelt Reijnen op de website van Soccervision, zijn management.

"Ik wil hier heel graag blijven, ik heb het erg naar mijn zin, maar terug naar Nederland is ook mooi, weer in de buurt van familie en vrienden. Het is gewoon een luxe probleem. Weet je, ik hou me er helemaal niet mee bezig. Ik focus me op de play offs en verheug me erop. Daarna zien we wel verder."

Reijnen werkte met Fred Rutten, die vertrok. Even later was ook technisch directeur Allach vertrokken. "Op het moment dat hij opstapt is het afwachten wat er gaat gebeuren. Het is altijd even schrikken, maar aan de andere kant kan het gebeuren."

"Als resultaten uitblijven gaat een club handelen, dat is in de hele wereld zo. En als er een andere trainer komt, weet je nooit wat er met jou gaat gebeuren. Maar ze hebben me een kans gegeven en ik denk dat ik die gegrepen heb door goed en hard te trainen."

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 18:55
Goed verhaal
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:44
Ook leuk van zijn manager, dat hij tijd voor hem heeft. Er moet ten slotte toch heel wat getypt worden.

Het zal toch geen verkooppraatje zijn?
Ach ... ik zie wel wat er op mijn pad komt.

Hopelijk Real Madrid.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:45]
Vind ik leuk
Donnygo +4828
vrijdag 15 maart 2019 om 18:58
Kan een uitkomst zijn voor bv een PEC, Heerenveen die kunnen voor volgend jaar wel een extra verdediger gebruiken.
Vind ik leuk
Eimersweide +9121
vrijdag 15 maart 2019 om 19:12
Eerder voor Cambuur of Emmen. Denk niet dat PEC en Heerenveen zo'n oude knakker beginnen. Die willen toch liever doorverkopen. En terecht.
Vind ik leuk
Donnygo +4828
vrijdag 15 maart 2019 om 21:53
Dat maar alleen Jonge jongens werkt niet en Dan een 'gratis' ervaren speler is lijkt mij juist wel handig Dan.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:27
#wijhebbenKik
Vind ik leuk
Donnygo +4828
vrijdag 15 maart 2019 om 21:51
Maar voor hoelang vandaar dat Ik Heerenveen noem. Die zou namelijk wel eens kunnen vertrekken. Al zou Ik het ook aanraden nog een jaartjes te blijven hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:42
Ajax kennende zullen ze wel een zak geld voor z'n ogen houden en dan blijkt maar weer eens, alles is te koop!
Vind ik leuk
Donnygo +4828
zaterdag 16 maart 2019 om 12:11
Ja zo gaat dat bij Ajax ook, geld bepaald toch helaas. Hoop alleen dat als Ajax het ze hem nog 1 of 2 jaar bij Heerenveen houden kan hij groeien en heeft Heerenveen ook wat meer aan.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:05
Prachtig land, wel met Transavia er naar toe vliegen via Schiphol. 4 x er mogen zijn geweest voor mijn werk.
1 x met EL-AL gevlogen, uiterste hoek van Schiphol maar ik kan je meedelen dat je dan ondervraagt wordt en in mijn geval nog even mee mocht naar de kelder in Schiphol voor verder onderzoek omdat ik jawel. tijdens de ondervraging lachte om een vraagstelling, tja hoe leg je deze mensen uit dat je uit een dorpje komt waar ik zelf nog nooit een terrorist heb gezien.

Echter, Tel Aviv man dat is een Mega-stad & minimaal 18 graden van dec-feb en daarna de korte broek weer aan. Letterlijk goud wat er blinkt in Israël.

Jeruzalem is ook prachtig (nu even niet) maar normaliter wel, zorg wel dat je een gids hebt want je verdwaald letterlijk in al die steegjes.

In Jeruzalem komen alle grote religiën bij elkaar, mede daarom eigenlijk een veilige stad, op nu even na.

Bij de klaagmuur moet je door geavanceerde beveiligingspoortje (yep maar 1 poortje) voor iedereen, mannen links, vrouwen rechts.

Klagen tegen de muur helpt naar mijn mening niet, heb 4 keer geklaagd en gevraagd om verbetering (mbt gezondheid van mezelf en mijn zoontje) maar heeft niet geholpen, desondanks natuurlijk wel steeds een historisch momentje om daar te mogen zijn.

Tevens natuurlijk bij onze lieve heer, ook 4 x geweest, en ook zijn route gelopen. Ik kan u meedelen met een houten kruis is dat echt een flink eind en erg zwaar. Advies zet je pet of hoed af ondanks de warmte, op deze historische route vinden ze hoofddeksels op zijn minst gezegd niet zo leuk.

De oude stad is echt fantastisch maar de nieuwe stad aan de voorzijde lijkt net een pc hoofdstraat qua kaliber winkels.

Veel soldaten m/v gezien de dienstplicht en bij aankomst en vertrek met het vliegtuig een boogje om het stadion van Maccabi om toch on topic te blijven ha ha.

Mvg uw reisadviseur.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:40]
Vind ik leuk
Bengelino +13626
vrijdag 15 maart 2019 om 19:12
Bedankt Frits
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:47
Ik zal maar niet zijn achternaam verklappen ... voor de jong en lui.

Helemaal niet in Jerusalem.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:47]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:36
Cryptisch hoogstaande reactie van u meneer Jansen.
Vind ik leuk
Baijiu +1640
vrijdag 15 maart 2019 om 19:12
Haha leuk geschreven. Mooie en welkom off topic reactie
Vind ik leuk
Busk +1846
vrijdag 15 maart 2019 om 19:26
Ook voor m'n werk geweest.
Mooi land,lekker weer. Af en toe wel wat spanningen,maar dat werd kordaat opgelost.
Verder heb ik ik me niet met de politiek bemoeid.

Maar als ik Reijnen was zou ik er nog ff blijven tot pakweg z'n 33e.
Gewoon voetballen in een land met lekker klimaat.
Vind ik leuk
Cookee +12628
zaterdag 16 maart 2019 om 10:42
Ik bemoei me ook nooit met politiek en dan is Abu Dabi ook prima.
Ook daar lossen ze alles kordaat op.
Zo kwam ik mooi van mijn vrouw af.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:29
Bedankt , maar als 1 land mij nu net niet trekt dan is het Israel .
Vind ik leuk
020west +439
vrijdag 15 maart 2019 om 19:31
Tel aviv heerlijke stad ja en met een beetje geluk zit je in november nog lekker op t strand daar. EasyJet vloog er overigens ook goedkoop naar toe :)
Vind ik leuk
WilcoS64 +3881
vrijdag 15 maart 2019 om 23:45
Gisteren nog een raketje op de stad, niet zo fijn.
Vind ik leuk
020west +439
zaterdag 16 maart 2019 om 08:10
Ja dat gebeurt vaker. Maar ze zijn intercepted door iron dome toch? Althans las dat dat de explosies waren
Vind ik leuk
WilcoS64 +3881
zaterdag 16 maart 2019 om 09:29
Ja, maar ik blijf het link vinden.
Vind ik leuk
Cookee +12628
zaterdag 16 maart 2019 om 10:45
Dank voor je reistips.
Geldt dat lang leve de lol ook voor oorspronkelijke bewoners als Palestijnen? Ik hoop dat ze daar ook de wijsheid ontdekken daar.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 12:34
Ik ook maar betwijfel het, wat je niet ziet is dat i.p.v. het geld dat Palestina ontvangt dit niet naar scholen of andere publieke zaken gaat, ze kopen er wapens voor, en andersom claimt Israël dat het land van Israël is, vrees dat ze er nooit meer uitkomen.

En toch is er een straatje in Jerusalen waar een stukje Palestina is, je ziet de overgang dan ook, echter de gids houdt je tegen om daar verder te lopen.

Maar ik denk niet dat ze er ooit uitkomen.

Ook een mooie is dat de muur nooit is afgemaakt, gezien ze er naar 485 km achter kwamen dat de Palestijnen onder de grond door, toch in Jeruzalem konden komen, zie je die muur en in 1 keer stopt het, begrijp niet dat die Trump dat wil gaan neerzetten, de geschiedenis herhaalt zich zeggen ze wel eens.

Tja en dan hebben wij in NL de drukte over een kinderfeest & of er wel of geen supporters in uitwedstrijden mee mogen.

Vind ik leuk
Cookee +12628
zaterdag 16 maart 2019 om 13:33
Palestijnen hun huizen zijn afgenomen, ze kunnen niet naar hun werk, ze wonen in kampen of in kampen in het buitenland, ze kunnen geen toekomst opbouwen en de boosheid jegens Israel groeit... help elkaar nou daar wordt je zelf ook beter van.

Ja er gaat wel eens een zelfgebouwd raketje naar Israel en dan stuurt Israel een echte raket die veel slachtoffers maakt. Beide kanten zijn fout en zo blijft dat ook wel, alleen de ene kant is schatrijk, leeft in weelde en de andere kant heeft niks, alleen boosheid.

Het Westen heeft geblunderd, Joden en Palestijnen leefden eeuwen lang perfect samen. En dan dumpt het Westen getraumatiseerde Joodse mensen, die vreselijkhede meemaakten in dat land. Die zien alles als vijand door hun trauma, daar zit de fout. Maar dat het Westen toestaat dat Palestijnen zo zwaar leven, geeft weer onrust in de Arabische wereld, het is een blunder geweest.

Maar als Israel nu wijs is dan maken ze een oplossing, als Mandela dat kan dan ook Palestijnen.

Ja, Trump handelt ook vanuit angst maar hij vergeet dat zijn land ook baat heeft bij mensen die elke dag heen en weer pendelen voor werk. Ik zou zeggen help Mexico met het aanpakken van drugs, maar Trump denkt niet in oplossingen alleen in angst.

Haha, ja die problemen zijn dan wel wat banaal. Maar ook hier is het compromis niet te vinden, dat is wel vergelijkbaar. Alles polariseert, niemand reikt de hand en vraagt wat acceptabel is voor de ander.

Misschien waren Ghandi en Mandela daarom zo groots.
Ik zeg wel eens, zij hadden Ghandi en Mandela
en wij hebben Geert en Mark ... daar komen we sneu af.

Andere culturen gunnen wijze mannen de leiding, hier krijgen de piepels dat, die zijn meer bezig met het spel dan met oplossingen.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11890
vrijdag 15 maart 2019 om 19:12
Als van Geel deze topic kan je overslaan als je toevallig mocht mee lezen😬
Vind ik leuk
Busk +1846
vrijdag 15 maart 2019 om 19:30
Reeds 31 , maar kan nog zeker van waarde zijn voor tal van clubs.
Reijnen heeft het nooit van zijn snelheid moeten hebben. Meer van het verfijnde verdedigen.
AZ was iets te hoog, al deed hij het goed als rechtsback.
Maar voor veel clubs kan dit een waardevolle speler zijn.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
vrijdag 15 maart 2019 om 19:31
Ik kan me best voorstellen dat hij alle opties open laat. Als redelijk eenvoudige Eredivisie verdediger heeft hij toch een mooi avontuur daar in Israël. Maccabi Haifa is een van de grootste clubs daar in het land met een mooi stadion. Daarnaast is het daar altijd lekker weer en genoeg te zien en te doen in de omgeving. Terug naar Nederland is leuk vanwege vrienden en familie maar zo’n avontuur is ook mooi. Ik denk dat hij voor ploegen in het rechter rijtje wel een versterking zou zijn. Emmen, Excelsior, VVV dat soort clubs
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:32]
Vind ik leuk
Isakson +118
vrijdag 15 maart 2019 om 19:31
Respect
Vind ik leuk
Cookee +12628
zaterdag 16 maart 2019 om 10:40
Foeke let je wel op?

Etienne was belangrijk voor Cambuur en als Henk terugkomt, dan
willen er misschien wel meer spelers terugkomen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws