Verbazing over Oranje-oproep Berghuis: 'Laat te weinig zien bij Feyenoord'

Verbazing over Oranje-oproep Berghuis: 'Laat te weinig zien bij Feyenoord'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 19:54vr 15-03-2019 om 19:54

De selectie van Steven Berghuis voor het Nederlands elftal leidt tot verbazing. Oud-Feyenoorder Joop van Daele vindt niet dat de 27-jarige aanvaller van de Rotterdammers een uitnodiging verdient.

"Ik vind dat Berghuis te weinig laat zien, dus ik zou hem niet bij het Nederlands elftal halen", vertelt Van Daele bij RTV Rijnmond. De rechtsbuiten is voor het eerst sinds vorige zomer opgeroepen door bondscoach Ronald Koeman. "Bij Feyenoord laat de wisselwerking met St. Juste te wensen over, waar die met Karsdorp en Nieuwkoop wel goed was", oordeelt Van Daele. "Qua talent is het een hele goede speler, misschien heeft Oranje nu een frisse werking op hem."

Waar Berghuis en Tonny Vilhena een oproep kregen voor Oranje, viel met Kenneth Vermeer een derde Feyenoorder af. "Het is een fantastische keeper, die als reservedoelman niet zou misstaan bij Oranje", aldus Van Daele. "Toch zou ik voor Bijlow kiezen bij Feyenoord, het is een jonge talentvolle keeper die nog vol in zijn ontwikkeling zit."

Poll

Terecht dat Berghuis is opgeroepen voor Oranje?

(1880 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 20:01
Als Vermeer niet pas net van die blessure hersteld was, was hij vast wel boven Bizot verkozen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:19
Er moeten wel spelers van feyenoord worden opgeroepen. Anders krijgen we weer dat het niet eerlijk is.
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
vrijdag 15 maart 2019 om 21:08
hou toch op, op dit moment laten veel Feyenoorders het niet zien, bij Feyenoord zijn we echt wel realistisch genoeg om dat te zien en zijn we de eersten die roepen dat ze het niet verdienen, er is inderdaad onder Hiddink en Blind een periode geweest dat elke Ajaxjeugdspeler werd opgeroepen waar er op hetzelfde moment bij Feyenoord betere spelers waren en dat de bondscoach dan riep dat ie aan de toekomst werkte wat totaal niet de taak is van een nationaal eerste elftal... daarvoor heb je de jeugdteams...

maar op dit moment zal ik niet zeggen dat ik het altijd met Koeman eens zal zijn maar dat ik erin ieder geval op vertrouw dat het objectieve keuzes zijn...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:28
Alleen Vilhena kan het niveau halen, de rest niet.
Destijds betere spelers bij feyenoord die er niet bij zaten ? Welke dan ?
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
vrijdag 15 maart 2019 om 21:41
Berghuis kan het niveau ook prima halen, heeft alleen het mentale probleem dat ie gewoon stopt met voetballen als het team geen goeie pass op hem geeft...

en ik zal niet perse namen noemen van directe vervangers dat hangt ook af van wedstrijden enzo maar de eerste paar wedstrijden van de Ligt waren dramatisch en was ie enkel geselecteerd op basis van nieuwsberichten over hoe groot ie ging worden... en niet op basis van zijn niveau van toen...

het gaat vooral over het feit dat jeugdspelers van Ajax direct na hun debuut bij Ajax ongeveer direct in de basis van Oranje gezet werden etc. het ging nergens over. daarmee wil ik deze spelers niet afkraken maar ze hoorden nog niet in Oranje...
Vind ik leuk
Guusman +1253
zaterdag 16 maart 2019 om 01:44
En zo is het maar net.
Vind ik leuk
Dharmpie +1024
zaterdag 16 maart 2019 om 03:55
Goede reactie, wij hebben los van een van Persie bijna geen enkele speler ( misschien Vilhena) die 100% recht heeft op een selectie. Het is belachelijk te stellen dat ze “iets” moeten om Feyenoord tevreden te stellen. De leiding van Feyenoord doen niet altijd de meest voor de hand liggende dingen maar gestoord zullen ze zeker niet zijn denk ik.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 03:56]
Vind ik leuk
FRChamp +1038
vrijdag 15 maart 2019 om 22:25
Twee topspelers, Koeman selecteert ze niet voor niks.
Vind ik leuk
voorstopper +1123
vrijdag 15 maart 2019 om 21:48
Begin me MATELOOS te irriteren aan Koeman.
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
vrijdag 15 maart 2019 om 22:10
Ach een basisplaats zit er toch niet in.
Vind ik leuk
Caine +179
vrijdag 15 maart 2019 om 22:23
Das lullig dat je je zonder maten zo irriteert aan Koeman, maar waarom dan?
Vind ik leuk
FRChamp +1038
vrijdag 15 maart 2019 om 22:26
Sowieso!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 10:19
Ik zou veel doelmannen boven Bizot verkiezen.
Vind ik leuk
Dommetje +3311
vrijdag 15 maart 2019 om 20:01
Ik vind Berghuis niet Oranje waardig , hij kan en moet veel meer laten zien .
Vind ik leuk
020west +439
vrijdag 15 maart 2019 om 20:44
Ach liever Berghuis dan Bulthuis ;)
Vind ik leuk
Mr bien +6887
vrijdag 15 maart 2019 om 20:49
Beter blijven ze alle bij (t)huis
Vind ik leuk
broedkip +2220
vrijdag 15 maart 2019 om 21:47
Strootman dan?
Vind ik leuk
Bengelino +13677
vrijdag 15 maart 2019 om 20:01
Eens! Het is altijd alles of niets...

En helaas 75% niets en 25% alles
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:02
Geldt dat niet voor alle buitenspelers?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:03
hoezo dat ??
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:24
Als een buitenspeler niet in vorm is, dan gaat hij toch ook niet extra meeverdedigen.

Nee, die hobbelen achter hun man aan, zodat het nog wat lijkt.

Buitenspelers zijn meestal flierefluiters. Als het niet lukt, dan hebben ze gelijk gen zin meer.

Meestal dan.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:30
Ow ik niet hoor
Vind ik leuk
Bengelino +13677
vrijdag 15 maart 2019 om 20:06
Wel voor veel, maar bij berghuis is het een 9 en een 3, hij moet standaard minimaal een 6 spelen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:36
9+3=12:2=6....precies het cijfer wat je zocht! 😜
Vind ik leuk
Bengelino +13677
zaterdag 16 maart 2019 om 00:13
Eigenlijk wel ja. Maar 3 x een 3 en 1 x een 9.....
Vind ik leuk
Polleke +1015
zaterdag 16 maart 2019 om 10:02
En dat voor iemand met een talenknobbel... ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 13:20
Mn hond heeft het rekenwerk gedaan, ik heb het slechts opgeschreven ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:01
Koeman zal wel eerst gevraagd hebben of hij wel zin heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:02
Hoort niet bij de selectie. Eerst presteren bij Feyenoord al weken een drama.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:02
Dat is nou de enige speler die ik wel zou oproepen...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:02
Wie is Berghuis?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:04
Een van die amateurs van 010.
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
vrijdag 15 maart 2019 om 20:12
Hihi.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23108
vrijdag 15 maart 2019 om 21:14
Japie?
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
vrijdag 15 maart 2019 om 21:34
Zou me niets verbazen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:12
en weer een amsterdamse trol.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:15
Neuh. beetje jennen mag wel toch? ;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:21
Als het andersom gebeurt zijn de reacties uit amsterdam heel anders. Dan komen alle amsterdammertjes meteen schreeuwen over haat en Calimero's.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:22
Nou bewijs het tegendeel en doe niet hetzelfde zou ik zeggen. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:06
Laat te weinig zien bij Feyenoord, maar Koeman ziet echt wel wat hij aan potentie heeft 😎
Vind ik leuk
ReneAjax +10111
vrijdag 15 maart 2019 om 20:32
Precies, het gaat om de piek die een speler kan halen. De potentie is er, alleen haal;t ie die bij Feyenoord niet zo vaak. Bij Oranje liggen de zaken anders, dat kan motiverend voor hem werken, Koeman moet hem laten pieken en dan is het zeker een bruikbare speler.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:05
Idd zo zie ik het ook
Vind ik leuk
Storm14 +143
vrijdag 15 maart 2019 om 20:43
Als je op je 27e nogsteeds op potentie beoordeeld moet worden om gemotiveerd te worden om voor Oranje te mogen spelen is het volgens mij al te laat 🤔
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:44]
Vind ik leuk
heur es +874
vrijdag 15 maart 2019 om 20:08
2 toppers, Berghuis en ST Juste, draaien nog niet optimaal. Zou dat niet aan Ergens aan liggen?

Denk dat ze bij Ajax de pannen van het dak zouden spelen.

Tegen Roemenië 3 assists en tegen Italië 2, berghuis is een hele goeie.

Voordeel van Berghuis is vergeleken met de andere aanvallers is dat Berghuis slecht spelend mensen vrij voor de keeper zet.

Tegen Vitesse ook weer 5 ballen panklaar.
Tsja hij kan ze niet zelf binnenschieten.
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
vrijdag 15 maart 2019 om 20:13
Daarom. Ook al speelt-ie kut, die jongen heeft altijd dreiging. Ook een aardige vrije trap.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:10
In vorm vind ik het wel een goeie, 72% stemt tot nu toe van niet, maarja wie zou er dan mee moeten? Memphis was in het verleden ook vaak uit vorm, maar speelde voor Nederland dan wel aardig tot goed.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:12]
Vind ik leuk
Argento8523 +7291
vrijdag 15 maart 2019 om 20:15
Berghuis...serieus?

Die heeft helemaal niks te zoeken bij het Nederlands elftal.

Had dan lekker Stengs mee genomen of zo...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:16
Als Stengs zo door gaat zal zijn tijd nog wel komen maar nu nog iets te vroeg en hopelijk gaat Boadu ook zijn niveau weer halen als die weer fit. Daar mee heeft AZ 2 hele grote talenten.
Vind ik leuk
Argento8523 +7291
zaterdag 16 maart 2019 om 10:21
Dat is zeker waar chef
Stengs wordt een hele goeie
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 13:41
Ja maar dat hebben er wel meer niet, het is maar hoe je er naar kijkt. Zo slecht als jij hem vindt weerlegt niet dat hij 'best of the rest' is. Hij was vorig seizoen de productiefste Nederlander in de eredivisie. Momenteel staan er wat spitsen voor hem, maar hij is ondanks zijn medespelers en vormdip op Bergwijn na de productiefste Nederlandse buitenspeler in de eredivisie. Ik snap ook wel dat Berghuis geen Robben is en zie hem liever niet in de basis verschijnen. Maar of je nu Berghuis, Stengs, of mij part Vlap, Malen, Gakpo erbij haalt, dat maakt niet bijzonder veel meer uit. Sommige hiervan komen straks voor de welpen uit en tsjah Ziyech hebben we nou eenmaal niet in de watten gelegd, dus ik snap de keus wel.
Vind ik leuk
Nr14always +4004
vrijdag 15 maart 2019 om 20:24
Dat is een selectie uit medelijden anders kan ik het niet plaatsen, die is zelfs voor de tribune niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Storm14 +143
vrijdag 15 maart 2019 om 20:45
Strootman en Tete 😅
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:17
van een amsterdammer is deze reactie te verwachten. Berghuis is uit vorm maar heeft zeker wel de potentie en zoveel keus is er niet.
Vind ik leuk
kees ee +923
vrijdag 15 maart 2019 om 20:26
. . ware het zo dat hij 'n ajaxied was, . . dan zou hij nooit uit de selectie weg zijn geweest, . . is ongeveer twee keer zo goed als de gemiddelde "andere" keus, . . en dat feyenoord op dit moment minder draait komt wat mij betreft niet op zijn conto, . . maar och en wee, de nederlandse sporters hé, . . hun voorkeur is bekend !?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:13
Calimero reactie, als je niet 'je vorm hebt' dan ook niet selecteren... welk shirt je ook draagt. Maar goed, in potentie kan hij het wel.... hij laat jwt alleen al weken niet zien
Vind ik leuk
kees ee +923
vrijdag 15 maart 2019 om 21:17
.
wat is dat daar toch, . . was calimero soms ook een amsterdammer ?? . . lijkt me daar in elk geval een bekend figuur !?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:19
de voorkeur van de amsterdamse reageerder laten ze in ieder geval duidelijk blijken. Zit geen enkele objectiviteit in.
Vind ik leuk
Sonneillon +854
vrijdag 15 maart 2019 om 20:47
Berghuis moet bij Feyenoord dealen met kutballen van clasie, Toornstra, Nieuwkoop, Martina en St juste, hij wordt zelfs vaak in de dekking aangespeeld, hoe moet hij dan iets laten zien?? Zijn combinaties met v Persie zijn vaak bijzonder goed, dus met betere spelers om zich heen denk ik dat hij best van waarde kan zijn bij oranje
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:55
100% gelijk.
Vind ik leuk
keesje s +905
vrijdag 15 maart 2019 om 21:00
Belachelijk idd... Lachwekkend zelfs...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:11
Vond het ook al apart, hij is nu niet op zn best, wat zeg ik, al weken niet. Kan het wel, dat hebben we eerder gezien. Maar nu, nee... die had ik thuis gelaten.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:26
Alleen vilhena kan het niveau halen, de rest niet.
Destijds betere spelers bij Feyenoord die er niet bijzaten ? Welke dan ?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:45
Vilhena ook niet, niet productief genoeg.
Vind ik leuk
bert +554
vrijdag 15 maart 2019 om 21:29
De slechtste speler van de top vier wordt geselecteerd,nou gefeliciteerd.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:45
Hij is ook al 27 snap niet wat ze nog in hem zien !!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:51
Ik verbaas me erover dat anderen zich verbazen over dat Koeman niet verbaasd is over Berghuis..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:53
Gezien mijn bedenkingen en irritaties over mijn cluppie Feyenoord houd ik me voorlopig even op de vlakte. Het is voor mij de mooiste club van Nederland maar ik besef me terdege dat spelers als Berghuis en Vilhena momenteel tekort komen voor het NL elftal. Ik vind ook niet dat ze het verdienen en begrijp ook hun selectie niet zo goed. Ik hoop dat Feyenoord snel weer spelers heeft die wel een aanvulling zijn in het NL elftal.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 10:38
Nederland heeft Feijenoord nodig, PSV en Ajax halen spelers van verre.
Dus als je Nederlanders nodig hebt, dan is Fey nodig.

Ik vind Vilhena en Berghuis ook niet goed, maar Koeman moet toch wat?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:55
Berghuis kan het niveau halen maar heeft alleen een mentaal probleem dat hij stopt met voetballen 😂😂 sorry maar zulke spelers moet feyenoord niet eens willen.

Die spelers waar jij het over heb destijds was idd de ligt, maar ook de jong. Ze waren jong maar iedereen zag wat voor talenten het waren op die leeftijd. Natuurlijk moet je zulke jongens selecteren.

Maar berghuis op zijn leeftijd die nog nooit wat gepresteerd heeft en nog eens stopt met voetballen als hij een balletje verkeerd krijgt aangespeeld is lachwekkend.
Vind ik leuk
Hazelnoot +82
vrijdag 15 maart 2019 om 22:01
Bankzitters zijn ook 1e keus, onbegrijpelijk. Niet spelen is zelfs bij de amateurs lekker bij het 2e.
Vind ik leuk
FRChamp +1038
vrijdag 15 maart 2019 om 22:02
Steven, de geweldenaar, maakt het verschil.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:03
Berghuis en Vilhena zijn gewoon vulling voor de bank
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:12
Cillesen laat ook weinig zien maar word ook geselecteerd. Berghuis kan wel heel gevaarlijk zijn met een goede voorzet of naar binnen komen tegen de 16 aan. Goede stand-in lijkt me
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:30
Berghuis is geen buitenspeler . Heeft het inzicht en techniek om volgend seizoen Van Persie te vervangen
Vind ik leuk
Gyrosregime +2767
vrijdag 15 maart 2019 om 23:10
Bijlow komt tekort voor de top van Nederland, opzich prima voor feyenoord natuurlijk.. Vilhena zit denk ik ook op z'n top en verdient wat mij betreft ook geen uitnodiging voor oranje.. in potentie kan Berhuis nog wel nuttig zijn als invaller in oranje..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:38
En wéér geen Ard van Peppen....potverdomme Ronald!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:11
Berghuis is te wisselvallig.
Vind ik leuk
Andone +221
zaterdag 16 maart 2019 om 00:49
Hij kan niet eens een bal fatsoenlijk aannemen zonder dat ie 5 mtr wegstuitert
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:58
Nee natuurlijk niet .MAAR
Van ajax ook niet een exstra ivm zware gedeelte van het jaar
.
Maar ik vermoed dat Koeman er rekenschap .mee houd ??
Vind ik leuk
ritje +636
zaterdag 16 maart 2019 om 08:56
hallo Er moeten ook wat Feyenoord spelers bij de selectie zitten? daarom is hij geselecteerd! maar spelen? Ik dacht het niet! dit jaar maakt hij zijn ZGN status niet waar! mvg ritje
Vind ik leuk
fer65 +330
zaterdag 16 maart 2019 om 10:17
Ook Vilhena verdiend het dan ook niet dus lul niet uitje nek en zeg dan dat de hele ploeg slecht presteert.Berghuis komt tot zijn recht in een andere spel situatie waar de verhoudingen binnen de ploeg totaal anders zijn dan bij feijenoord.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 10:35
Oranje speelt anders dan Feijenoord, daar kan hij waarde hebben.
Maar bij Fey heeft hij idd heel weinig waarde als diepe vleugel.. dat is hij niet... maar Larsson is dat ook niet en Clasie is geen diepe midvelder.

Let maar op bij Oranje levert hij de assist.
Vind ik leuk
munkikiii +419
zaterdag 16 maart 2019 om 13:11
Nou gaat die bergmuis weer lopen schreeuwen dat ie ,o goed is en in oranje hoort, alsjeblieft zeg dan had ik nog eerder een stengs opgeroepen bv niet omdat die nou de pannen van het dak speelt maar wel om hem alvast wat te laten wennen of een oproep voor ihattaren bv dat is de toekomst.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 14:28
Die bril van Joop is nog prima, maar dat is het hele probleem met berghuis, als die het op kon brengen om altijd 100% te gaan had ie allang in de top gespeeld. Voorbeeld van een speler die er niet het maximale uithaalt maar op zn talent teert, jammer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws