Van de Beek: 'Het blijft zonde, ik ben onderdeel van een heel goede groep'

Van de Beek: 'Het blijft zonde, ik ben onderdeel van een heel goede groep'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 21:30vr 15-03-2019 om 21:30

Donny van de Beek vindt zich geen 'echte nummer tien'. De 21-jarige Oranje-international speelt de laatste weken vaak iets meer naar achteren op het middenveld van Ajax en daar voelt hij zich prettig bij.

"Ik kan op 10 of op 6, dat maakt niet heel veel uit, maar ik heb niet dat ik zeg: ik ben een echte 10", vertelt Van de Beek bij Ajax Inside op Ziggo Sport. "Ik denk dat de beste positie voor mij 8 is. Dan kom je erin lopen in plaats van dat je met je rug naar het doel staat. En dan kom je wat meer in het spel voor. Dat is denk ik mijn beste positie, van box-to-box."

Van de Beek staat de laatste weken naast Frenkie de Jong geposteerd, maar die vertrekt in de zomer naar FC Barcelona. Meer spelers lijken Ajax te gaan verlaten. Van de Beek vindt het jammer dat de selectie uit elkaar dreigt te vallen. "Het blijft wel zonde. Het zou mooi zijn als je iedereen bij elkaar kunt houden. Dat heb je nu eenmaal in het voetbal tegenwoordig, zeker in Nederland. Ik heb wel het idee dat ik onderdeel ben van een speciale groep, sowieso een heel goede groep."

Van de Beek wil het seizoen in ieder geval goed afsluiten. "Nu komen de belangrijkste maanden van het jaar eraan. Die zullen beslissend zijn. Je kunt nog zo'n goed team hebben, maar het draait om de prijzen."

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 21:35
Toch jammer dat je niet langer kan opbouwen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:41
De lange bal kan ook effectief zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:43
Donny is gewoon een domme kracht. Eerlijk is eerlijk.
Vind ik leuk
Always PSV +16932
vrijdag 15 maart 2019 om 21:46
Bryan Smeets doet (jong) Ajax weer pijn. 2x binnen een minuut en de tweede een beauty van eigen helft. Waarom laten ze dit niet zien op VP😂
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:48
Bryan Smeets = GOAT
Vind ik leuk
Ove +2537
vrijdag 15 maart 2019 om 22:11
Bryan Smeets ?
Die naam komt mij bekend voor !
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:03
Mail ze. Heb ik ook wel eens gedaan over een onderwerp wat ik hier graag wilde zien. En het stond erop hoor, niet heel veel later.
Wie weet slaagt het bij jou ook.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 22:03]
Vind ik leuk
Always PSV +16932
vrijdag 15 maart 2019 om 22:20
Staat er op, met dezelfde tekst die ik schreef!!! Mailen doe ik niet aan richting VP, onbegonnen werk.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:25
Idd. Knap ‘werk’ gap! Keep up the good work.
Ah ja, zit wat in dat het onbegonnen werk is.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:50
Jij hebt een ballon verdiend!
Vind ik leuk
Always PSV +16932
zaterdag 16 maart 2019 om 08:43
Heb hem net opgeblazen, fijn dat je mij dit gunt!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:25
Je tekst stond al op elke voetbalsite waar jij hem ook vandaan heb. 🤣🤣
Vind ik leuk
De Liefhebber +11670
vrijdag 15 maart 2019 om 22:05
Tja, en Jong PSV verliest van Cambuur....
Vind ik leuk
Always PSV +16932
vrijdag 15 maart 2019 om 22:22
Terecht ook, maar daar gaat het niet om. Smeets maakte gewoon een prachtige goal die gezien mag worden. Hij is alsnog geplaatst.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:02
Schitterende goal indd voor onze plaatselijke trots. Eentje om in te lijsten !
Vind ik leuk
barry m +518
zaterdag 16 maart 2019 om 03:20
de keeper van jong ajax zal vp wel hebben betaald om zijn video hier niet te plaatse.

was wel inderdaad een super goal
Vind ik leuk
Jejoaa +95
zaterdag 16 maart 2019 om 03:35
Omdat jij erop reageerd
Vind ik leuk
3Bier +14269
vrijdag 15 maart 2019 om 21:47
Dat is een ander woord voor nuttige speler. Hij staat een beetje in de schaduw van Tadic, Ziyech en De Jong maar is evengoed een belangrijke speler
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:50
Met andere woorden, een redelijk technische stofzuiger.
Vind ik leuk
appeltje +3539
vrijdag 15 maart 2019 om 21:56
Van de Beek is echt geen stofzuiger.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:45
Een stofzuiger zuigt vooral stof op of is er een nieuwe definitie van stofzuiger en stof zuigen?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:35
@3Bier: Jij valt me al langer op, qua reacties. Een compliment voor jou!

Bovendien ben ik gek op bier.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 00:39]
Vind ik leuk
3Bier +14269
zaterdag 16 maart 2019 om 09:38
Haha ja wie niet?
Thanks man.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:12
Als Donny een dommekracht is wat is Hendrix van PSV dan wel niet?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:48
Domme boer??
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:25
Slechts Dom
Vind ik leuk
Speytuut +312
zaterdag 16 maart 2019 om 10:59
Die is gewoon dom verder nix 😂😂
Vind ik leuk
Kinkladze +155
zaterdag 16 maart 2019 om 23:26
Als je niks zo schrijft “nix” ben je pas dom.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:27
Ja ik ben er ook totaal niet kapot van, ideale twaalfde man voor Ajax. Maar eigenlijk geen basismateriaal.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
zaterdag 16 maart 2019 om 09:43
Scoort wel veel voor een (domme) kracht
Vind ik leuk
Kinkladze +155
zaterdag 16 maart 2019 om 23:25
Ja en hoeveel goals heb jij ongeveer meer gemaakt, en speel jij ook in het eerste of vergis ik me?
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 maart 2019 om 21:35
Dat denk ik ook Donny. Prima speler. Type Klaassen maar dan completer/beter.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:43
Ik vind hem zwaar overschat. Meer een Hendrikx, niet meer niet minder.
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 maart 2019 om 21:45
Nee, ik vind V.d. Beek een uitstekende techniek hebben. Niet creatief. Maar de bal altijd goed aannemen. Doet goede dingen met de bal, of-ie nu op linksbuiten wordt aangespeeld of rechtsachter. Daarnaast scorend vermogen en fysiek behoorlijk (goed loopvermogen).

Die Hendrix vind ik een leuk meevoetballertje.

En oh ja, ik ben niet Sjaak Swart.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:46
Echt nie ?
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 maart 2019 om 21:47
Nee, De Graafschap mag er van mij gewoon inblijven.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:05
De Klaasen’s en Van de Beeks moeten er ook zijn, sterker nog deze type spelers zijn vaak verduvelde belangrijk!
Je hebt het pas door als je het ziet en je ziet het pas als je het door hebt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:06
Johann Vogel was ook zo eentje.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:08
Zekers. Ik geloof trouwens wel dat Ajax zonder een type Klaassen/Vogel/Vandebeek ook gewoon goed kan voetballen. Alleen is het dan wel zo dat er andere mensen diep/méér diep moeten gaan. Diepgaan kan een belangrijk iets zijn.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 22:14]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:14
Zei mijn vrouw ook vannacht 🤪
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:16
😻 Je vrouw heeft gelijk. Een man moet de vrouw een beetje (be)sturing geven.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:29
Jammer dat je ging 💤💤💤💨💤💤💨
Ring leider
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:32
Ja ik ga me daar een beetje moe maken. Ik moest werken hoor.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 23:32]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:50
Gelijk heb je.
(Wacht er niet te lang mee)
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:19
Haha.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:23
Vogel was toch meer een controleur itt klaassen en vd beek. Vogel kunnen we meer vergelijken met een Galasek.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 14:39
Ik bedoelde wat betreft onopvallend, hij werd in nabeschouwingen nooit genoemd maar o zo belangrijk.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 10:05
Hendriks haha dat is typisch niveautje psv kansloos
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:46
Hendrix is een speler voor wijlen Veendam.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 12:46
Dan klopt mijn vergelijking met Downy dus perfect !
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:37
Als ze geen prijzen pakken nu, zou dat eeuwig zonde zijn. De ligt moet gewoon als kampioen afscheid nemen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:15
Eens. Komt goed hoor!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:39
Hij is beter op 6.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:40
Die laatste zin Donny, maakt t waar! 😎
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:40
Ik wil even in naam van onze familie iedereen excuses aanbieden voor het wangedrag van mijn broer Holadiejee.
Vind ik leuk
John Garp +4647
vrijdag 15 maart 2019 om 21:43
Ach, VP heeft wat dat betreft een sociale functie. Beter hier misdragen dan op straat.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:48
Die Donny van De Beek is echt een witte Albino jongens !!
Vind ik leuk
John Garp +4647
vrijdag 15 maart 2019 om 22:01
En een Albino, en ook nog eens wit! Moet niet gekker worden. Of wil je ook nog beweren dat ie blank is?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:22
Die John Garp is echt een leraar elke dag anders figuur jongens !!!
Vind ik leuk
John Garp +4647
vrijdag 15 maart 2019 om 23:50
Van deze zin valt geen kaas te breien.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:31
En nog een slechte leraar ook jongens!!

Albinisme is een zeldzame, aangeboren erfelijke aandoening waarbij het huidpigment melanine weinig tot niet wordt aangemaakt. Dit komt doordat de lichaamscellen die het bruine huidpigment produceren, de melanocyten, niet goed functioneren. Hierdoor hebben albino’s vaak een witte, bleke huid, wit haar, rozerode of lichtblauwe ogen en rode pupillen. Dit hoeft niet altijd; bij gedeeltelijk albinisme is alleen het gezichtsvermogen aangetast.
Gerelateerde onderwerpen:
Vitiligo: dit is een aandoening waarbij lichte vlekken op de huid ontstaan door een gebrek aan pigment.
Pigmentvlekken: donkere vlekken op de huid door een te veel aan pigment.
Oorzaak van albinisme?
Albinisme wordt meestal erfelijk overgedragen. Dit kan op twee manieren, maar de meest voorkomende vorm van albinisme wordt autosomaal recessief overgedragen. Dit houdt in dat beide ouders het gen van albinisme bij zich dragen, en dit allebei overdagen naar het kind. De ouders hoeven zelf dus geen albino te zijn, maar zijn wel drager van het albino-gen.
In het andere geval wordt albinisme overgedragen via het X-chromosoom. Dit wordt geslachtsgebonden albinisme genoemd. Het komt alleen voor bij mannen die het afwijkende chromosoom van hun moeder erven. Omdat mannen slechts één X-chromosoom hebben, komt albinisme bij hen dan altijd tot uiting.
Symptomen van albinisme?
Het afwijkende uiterlijk van albino’s is het meest duidelijke symptoom. Zo is albinisme te herkennen door onder andere:
Wit haar
Zeer lichte huid
Rozerode of lichtblauwe ogen
Rode pupillen
Omdat het ontbrekende pigment melanine de huid beschermt tegen de zon, zijn albino’s zeer gevoelig voor zonlicht. Hierdoor verbranden zij zeer snel, en zijn zij gevoelig voor huidkanker. Tot slot tast albinisme het gezichtsvermogen aan en kunnen onwillekeurige oogbewegingen (nystagmus) optreden.
Mensen die lijden onder gedeeltelijk albinisme hebben alleen last van een aangetast gezichtsvermogen. Zij hebben dus niet altijd de afwijkende huids-, haar- en oogkleur die bij volledig albinisme voorkomt


VAAK een witte bleke huid, dit hoeft dus niet per definitie !!!
Vind ik leuk
John Garp +4647
vrijdag 15 maart 2019 om 23:49
Uit je eigen copy/paste-werkje
'Hierdoor hebben albino’s vaak een witte, bleke huid, wit haar, rozerode of lichtblauwe ogen en rode pupillen. Dit hoeft niet altijd; bij gedeeltelijk albinisme is alleen het gezichtsvermogen aangetast.'

In je eerdere post werd er niet gesproken over 'gedeeltelijk', dat is in deze context nogal doorslaggevend, ook volgens je plakwerk waarmee je schermt.

En als je me wilt aanvallen op mijn vakgebied, Nederlands, wil ik je vragen om ook eens op te zoeken wat connotatie is.

Hint: context en connotatie beginnen allebei met het morfeempje: 'con'.

Succes!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 12:47
Condoom ook, wat is je punt ?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 00:04
Die van de Beek is echt een witte Albino jongens !!!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 00:05
Een negroide man kan ook een Albino zijn je bent gewoon uitgepraat en kan het niet hebben dat ik gewoon gelijk heb

Donny van de Beek is een witte allbino jongens !!!
Vind ik leuk
Kinkladze +155
zaterdag 16 maart 2019 om 23:29
Nou lesje biologie van deze week ook weer gehad!
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 21:41
Het draait idd om de prijzen , KNVB Beker dan is het klaar .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:44
Dat is vreemd, ik zou toch denken dat Ajax alle kans heeft op het kampioenschap en de beker. Vertel eens inhoudelijk waarom jij denkt dat Ajax geen kampioen gaat worden en alleen de KNVB beker gaat winnen? Graag in voetbaltermen en niet met onzin over omdat jij dat denkt. Ik ben benieuwd of jij daar echt een objectieve mening over kan geven, denk jij dat dat mogelijk is?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 21:48]
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 21:48
Dat kan jij zelf ook wel bedenken .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:50
Oké je zegt dus maar wat en weet inhoudelijk geen argumenten te geven.
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 21:52
Dat mag jij denken .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:56
Dat hoef ik niet eens te denken dat is wel duidelijk door je slappe reactie(s). Wie zwijgt stemt toe, jij weet gewoon niet waar je het over hebt en weet alleen maar onzin uit te kramen. Hopelijk doe jij op school beter je best, anders zie ik het somber in.
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 21:58
Ik zal proberen mijn best te doen beloofd .
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 12:50
Slappe reactie zeg jij. Jouw nick is 90 minuten lang bladiebla. Wij zijn 95 minuten lang voor onze club uit Eindhoven. Nét het verschil om bovenaan te staan 👍
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:05
Haha heerlijk hoe jij als PSV fan zogenaamd fan bent van Utrecht. Weet je waarom je nu door de mand valt? Heb er op gelet in bijna geen enkel Utrecht topic reageer je. Bent gewoon een simpel boertje die waarschijnlijk nog nooit in Galgenwaard is geweest
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 22:09
Dan lig je zeker al op bed 🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:12
Sterk antwoord man jij komt er wel.
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 22:13
Bedankt hoop jij ook .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:15
Dommetje is een nepper! Van het weekend zat ie de hele tijd te reageren onder de wedstrijd van Utrecht, terwijl ie toen zei altijd op de Bunnikside te zitten samen met zijn alter ego Johnnies! Leugenaar is het!
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 21:43
Wend die 80 miljoen toch aan die verdient zijn dit jaar om de salarissen op te waarderen en hou de groep nog 2 jaar bij elkaar 💪
Vind ik leuk
FRChamp +1017
vrijdag 15 maart 2019 om 21:43
Donny, je bent een geweldige speler.
Vind ik leuk
voorstopper +1116
vrijdag 15 maart 2019 om 21:45
Ik vind Van Beek wel bij Celta de Vigo of Mainz passen. Toppertje.
Vind ik leuk
John M. +5136
vrijdag 15 maart 2019 om 22:02
Laat van Beek nou maar bij Feyenoord blijven.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:06
Gaat gewoon Atletico worden
Vind ik leuk
Benniewies +5360
vrijdag 15 maart 2019 om 21:59
Ik vind hem gewoon een van de belangrijkste spelers bij Ajax.

Zeer onder gewaardeerd
Vind ik leuk
Hazelnoot +75
vrijdag 15 maart 2019 om 22:03
Daarin ben je toch een van de zwakste schakels.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:10
Ja zonde.maar als hij miljoenen kan gaan verdienen bij een buitenlandse club, is hij ook weg.als hij verstandig is,blijft hij mininaal nog 1 jaar.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 22:11]
Vind ik leuk
Gerro +8855
vrijdag 15 maart 2019 om 22:18
Bij Ajax vertrekken ieder jaar wel een paar spelers dat zal nu niet anders zijn, maar laten we hopen dat het er niet meer dan een stuk of 3 zijn. Vind ook dat Ajax het inmiddels duizelingwekkende kapitaal moet gebruiken om spelers nog hogere salarissen te betalen want uiteindelijk vertrekken ze toch allemaal om het hogere salaris. dat kan zich terug betalen door dezelfde prestaties van dit seizoen te herhalen en herhalen en herhalen. vd Sar stelde onlangs nog dat hij met Ajax naar de 200 miljoen omzet wilde, met jaarlijkse deelname en prestaties als die van dit jaar ga je daar al heel snel heen. Als je nieuwe spelers haalt moet je ook maar weer afwachten of die richting dit niveau gaan van het huidige materiaal weet je wat ze kunnen en daar zit nog heel veel rek in.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 22:23]
Vind ik leuk
Andone +213
zaterdag 16 maart 2019 om 00:43
Zo’n groep nog 1 seizoen samen zou mooi zijn maar met de zaakwaarnemers van nu onmogelijk
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:52
Kom .maar met goed contract goed veel geld en ze blijven !!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 00:53]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws