'De eerste helft van Heerenveen was slecht, de tweede helft was heel erg slecht'

'De eerste helft van Heerenveen was slecht, de tweede helft was heel erg slecht'

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 09:36zo 17-03-2019 om 09:36

Jan Olde Riekerink moest zaterdagavond met lede ogen aanzien hoe sc Heerenveen een goede serie uit handen gaf. De Friezen waren zes duels achter elkaar zonder nederlaag, maar in het eigen Abe Lenstra Stadion ging De Graafschap er met de 3-0 zege vandoor.

De trainer van Heerenveen stelt dat zijn ploeg het moeilijk heeft met ploegen die de punten hard nodig hebben. "We hebben het hartstikke slecht gedaan", zegt Olde Riekerink na afloop tegen FOX Sports. "De eerste helft was slecht, de tweede helft was heel slecht. We krijgen ploegen tegenover ons die hard voor de punten vechten, maar daar hebben wij niet genoeg tegenover gesteld."

Olde Riekerink kon niet anders concluderen dan dat de Superboeren verdiend met de drie punten terug naar de Achterhoek gingen. "Sam Lammers en Michel Vlap werden lamgelegd, maar dan moet er ruimte voor anderen komen. Wij kunnen uit het niets met creativiteit mogelijkheden krijgen, maar vandaag niet. De overwinning van De Graafschap is terecht."

"De koppies hangen omlaag", vervolgt de oefenmeester van de Friese club. "Gelukkig wel. De volgende wedstrijd voor ons is Excelsior-thuis. Als wij niet leren van vandaag, dan wordt dat ook een moeilijke wedstrijd."

Plaats een reactie

zondag 17 maart 2019 om 09:39
Fryslân boppe😇
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19212
zondag 17 maart 2019 om 09:42
Waarom zijn ze in godsnaam met (letterlijk) die paardelul in zee gegaan?! Riemer, Foppe, en Gert Jan moeten de macht toch gewoon terug kunnen pakken!
Vind ik leuk
PRICE +8894
zondag 17 maart 2019 om 09:44
Gert Jan moet je nergens meer willen, die heeft zich zelf onmogelijk gemaakt
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19212
zondag 17 maart 2019 om 09:48
Okay maar Riemer en Foppe zijn Heerenveen en die staan nu langs de lijn toe te kijken hoe zo’n debiel die niks met voetbal te maken heeft de ene na de andere domme uitspraak doet en de club steeds verder laat wegzakken!!
Vind ik leuk
Bosmeister +1202
zondag 17 maart 2019 om 10:11
Jij gelooft serieus dat Waldorf en Statler die club gaan redden?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19212
zondag 17 maart 2019 om 10:24
Misschien niet maar die paardemeneer is zeker de juiste persoon niet!
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 10:26
Ja die moet blijven zitten gaat heel mooi zo.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 10:37
Je moet zo'n man ook gewoon de kans geven en niet meteen Derksen napraten .
Die vent zit er net 2 weken , en het lukt echt niemand om een club in verval binnen 2 weken weer terug te brengen .
Ook kan je niet in 2 weken oordelen of een club verder wegzakt .
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19212
zondag 17 maart 2019 om 10:40
We zullen het zien, het gaat er ook om dat hij onwaarheden verteld en dat maakt hem ongeloofwaardig maar prima van mij krijgt hij een kans hoor!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 10:48
Volgens Derksen verteld hij onwaarheden , want toevallig heb ik die uitzending gezien .
Maar ik weet ook dat als Derksen de pik op iemand heeft , dat ie er alles aandoet om hem zwart te praten .
En aangezien Derksen regelmatig contact heeft met 1 van die 3 van Heerenveen twijfel ik dus ook aan de mening van Derksen over die Roozemond .

Of Roozemond goed of slecht is voor Heerenveen ,is na 2 weken niet te beoordelen .
Het was al een puinhoop daar voordat Roozemond aangesteld werd , en dat gaat echt wel een tijd duren voordat het weer op de rit is daar .
Vind ik leuk
mason +2417
zondag 17 maart 2019 om 13:48
Als jij arrogant je eigen zin doordrukt als interim directeur en jezelf benoemd als zittend directeur, dan ben je in mijn ogen een dikke klootzak. Hij hangt hier de dictator uit. Foppe zei het op omrop fryslan. Hij zei dat we af moesten van een directeur bij Heerenveen omdat bewezen is dat het niet werkt bij Heerenveen en ook is heerenveen groot geworden zonder een directeur. Er moeten meerdere mensen de beslissingen nemen. Elke keer komt er weer zo'n dictator langs zoals Veenstra eisinga en nu weer die roozemond. In 10 jaar tijd zijn er 60 directie leden gekomen en gegaan. Het werkt niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 13:48]
Vind ik leuk
mason +2417
zondag 17 maart 2019 om 13:42
Van Roozemond onze interim directeur. Heeft zijn eigen rvc uitgezocht. Daarmee heeft hij de deur dicht getimmerd voor foppe, riemer en gert jan. En op deze manier kon deze paardenfokker zonder problemen directeur van Heerenveen worden. Pure achterkamertjes politiek. Eigenlijk zouden we met alle supporters in opstand moeten komen en opeisen dat gert jan riemer en foppe het over nemen. De helft van het publiek ging al bij de 70ste minuut naar huis gister. Mensen zijn er klaar mee.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 13:56
Het zal allemaal best wel , maar toch kun je het wanbeleid van Heerenveen de laatste jaren , niet toeschuiven aan iemand die er 2 weken zit .

De tijden van Foppe en Riemer zijn voorbij , de voetballerij is veel veranderd de laatste jaren dus het is helemaal niet zeker dat hun het wel weer op de rails krijgen .

En willen ze Verbeek dan als trainer ofwat ??
Ik vind Verbeek namelijk een heel matige trainer die bijna overal ontslagen is .
Vind ik leuk
mason +2417
zondag 17 maart 2019 om 14:22
Nee gert jan word geen trainer. Het is de bedoeling om een nieuwe structuur aan te maken. En als het weer goed loopt er weer uit te stappen. Dat was de bedoeling. Van Roozemond had zichzelf al snel sneaky aangesteld voordat de mannen een gesprek aan konden gaan met Heerenveen. Friezen hebben een hekel aan stiekeme gedoe. Roozemond is een echte Hollander een Rutte gelijk.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 14:23]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 14:43
Ik ken Roozemond verder niet dus ik ga ook geen discussie voeren of ie wel of niet geschikt is , ik vind alleen dat je iemand een kans moet geven .

Maar waarom denken ze bij Heerenveen dat Gert Jan geschikt is voor een functie daar .
Hij komt op mij vooral over als een eigenwijs betwetertje , die niet openstaat voor ideëen van een ander .
En dat maakt niet uit , je bent zoals je bent , maar ik denk niet dat je dan in de voetballerij werkzaam kunt zijn .
Je hebt dan met verschillende mensen te maken , met verschillende ideëen .
Vind ik leuk
mason +2417
zondag 17 maart 2019 om 16:33
Ja dat ben ik met je eens dat je iemand de kans moet geven. Maar dit is wat ik op de radio en tv van omrop Fryslan van foppe mee kreeg. Ik citeer alleen zijn woorden. En je hebt nu weer een directeur die niet uit de voetballerij komt. Veenstra was directeur van de friesland college eisinga zat in de tenniswereld en nu weer roozemond die uit de paardensport komt. Kun je je een beetje voorstellen dat men er dan geen vertrouwen in heeft dat het nu wel goed komt?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:43
Ja dat geloof ik wel , maar Toon Gerbrands kwam ook niet uit de voetballerij en dat is toch goed gekomen .
Als die Roozemond de goede mensen om hem heen verzamelt hoeft het ook geen probleem zijn dat ie niet uit de voetballerij komt .
Maar dat kan je nu allemaal nog niet zien .
Als ie slim is maakt ie gewoon gebruik van de kennis van Riemer en Foppe , al zijn die wel al weer een tijdje weg uit de voetballerij .

Ik zeg ook niet dat Roozemond het wel kan , maar 2 weken vind ik tekort om iemand te beoordelen of ie iets kan .
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 14:29
Mason kan alles mooi verdraaien maar die bejaarden hebben jaren geleden afscheid genomen van de club en nu willen ze weer erin stappen hou een keer op om onder de stoelpoten van ander te zagen.
En Gert Jan is de grootste dorpsgek in dat gat deze man spoort voor geen meter heeft nergens een succes behaald.
Verder deze club heeft jaren boven hun stand geleefd en nu krijgen ze concurrentie uit Zwolle,Emmen,Groningen en Leeuwarden waar straks een prachtig nieuw stadion komt en dat gaan ze nog eens een dreun krijgen.
Vind ik leuk
mason +2417
zondag 17 maart 2019 om 16:30
We gaan het mee maken jonguh. Ik denk dat Cambuur de eerste 10 jaar niet in de ere divisie gaat spelen. Toch gun ik cambuur als heerenveen supporter het allerbeste.
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 18:10
We zullen het zien kerel heel veel sterkte verder met jou clubje.
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 19:04
Het blijft mooi kloten bij jullie daar dat verdienen jullie niet de supporters.
Die mensen in het pak maken meer stuk kerel.
Vind ik leuk
mason +2417
maandag 18 maart 2019 om 14:32
Klopt jah. Helaas.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:04
BEK HOUDEN
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19212
maandag 18 maart 2019 om 13:16
Heb je een heel nieuw account aangemaakt om de hoofdletters te testen?! Test geslaagd!
Vind ik leuk
PRICE +8894
zondag 17 maart 2019 om 09:42
Serie van heel slecht Heerenveen weer BEGONNEN
Vind ik leuk
1313 +13139
zondag 17 maart 2019 om 09:44
Heerenveen, de meest bizarre ploeg van de ED dit seizoen.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4119
zondag 17 maart 2019 om 09:45
Ja heerenveen helpt ons niet bepaald
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 09:52
Dit valt JOR wel af te rekenen. Dacht wel even op dezelfde manier verder te kunnen als tegen de voorgaande teams. Henk de Jong heeft hier geweldig op geanticipeerd en schakelde lammers en vlap uit door er continu 2 man op te zetten. Daarbij komt dat Schmidt waardeloos speelde. Hornkamp creëert aanvallend veel meer en heeft diepgang als back. Wat zal Hoegh pissig zijn dat hij met Dresevic in het centrum speelt, wat een aanfluiting is die jongen... Achja moeten maar vooruit kijken, want dit seizoen kent echt pieken en dalen..
Vind ik leuk
1313 +13139
zondag 17 maart 2019 om 09:57
Ja, wou net zeggen. Typerend dit voor het seizoen van Heerenveen. De ploeg met de meest bizarre uitslagen, in Negatieve zin, maar ook in Positieve zin.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 10:20
Bij zo'n wanprestatie hoort een wandeling net zoals in een bedrijf. Wat doet bestuur SC Heerenveen ??
Vind ik leuk
3-0achter +1665
zondag 17 maart 2019 om 10:22
Heerenveen was toch in een flow? Waar waren Lammer en Vlap? Die worden de laatste weken opgehemeld als super talenten. Hulde voor De Graafschap. Ze doen er echt alles aan om de nacompetitie te ontlopen. Heerlijk. Come on Superboeren.
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 10:27
Geweldig kerel.....
Vind ik leuk
mason +2417
zondag 17 maart 2019 om 13:52
Lammers wilde alles veel te mooi doen. Houd het eens een keer simpel. Hij heeft niet 1 bal goed afgespeeld. Daar komt bij dan Vlap veel te diep voorin stoort. Daar krijg je dus grote ruimtes door en heb je direct al een man minder achter de bal. Daar komt nog de armoede bij als verdedigers als doke schmidt en dresevic.
Vind ik leuk
PoepWagen +2274
zondag 17 maart 2019 om 10:50
J. O.R. OUT!!!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 11:59
Wat een zwaar zelf overschatte trainer vind ik dit.. Pfff ik vind hem wel een mooie pretty boy Floyd. Maar serieus met 0-3 thuis tegen een degradatiekandidaat eraf gaan en dan voor de tv zo laconiek erover praten.. Ik had hem naar huis laten kruipen.. Schaam je rot.. Ik verwacht dat wanneer het bestuur echt begaan is met de club, zij hem ontslaan na dit seizoen..
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 12:00]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:44
Sc Heerenveen uit en thuis is gewoon een wereld van verschil. We kunnen het spel niet maken maar zijn in de omschakeling wel zeer gevaarlijk. Daarom zijn de potjes thuis tegen de op papier matige tegenstanders zeer lastig voor ons. Als je dan ook het in de duels laat afweten dan blijft er wel heel weinig over.
Vind ik leuk
mason +2417
zondag 17 maart 2019 om 13:53
Ik heb maar een paar goede passes gezien. Elke keer leverden we de bal. Als wij 1 minuut de bal in de ploeg hadden dan was het veel geweest. Elke keer de bal kwijt.
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 14:32
En de meeste toeschouwers gingen al rond de 70ste minuut alweer naar huis......ohhhhhhhhh
Vind ik leuk