LIVE-discussie: Stam wisselt bij PEC, Excelsior hunkert naar doelpunten

LIVE-discussie: Stam wisselt bij PEC, Excelsior hunkert naar doelpunten

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 15:55zo 17-03-2019 om 15:55

Na vijf wedstrijden op rij zonder zege snakt PEC Zwolle naar een overwinning in de Eredivisie. De formatie van trainer Jaap Stam gaat zondagmiddag op bezoek bij Excelsior. Ten opzichte van het uitduel met Ajax van woensdag (2-1 verlies) kiest Stam voor enkele nieuwe namen. 

In de Johan Cruijff Arena deed aanvoerder Bram van Polen niet mee. Hij staat nu weer in de basis. Kingsley Ehizibue schuift twee linies op en staat nu rechtsbuiten, op de positie van Vito van Crooij. Hij is geschorst na twee gele kaarten tegen Ajax. 

Thuisploeg Excelsior heeft al drie wedstrijden op rij niet gescoord. Trainer Adrie Poldervaart houdt onder meer Mounir El Hamdaoui en Ali Messaoud op de bank tegen PEC. Excelsior heeft 26 punten, één punt meer dan nummer zestien De Graafschap, dat zaterdag met 3-0 won van sc Heerenveen. 

De opstellingen

Excelsior: Damen, Fortes, Mattheij, Oude Kotte, Burnet, Schouten, Bruins, Koolwijk, Edwards, Omarsson en Anderson

PEC: Van der Hart, Van Polen, Lam, Lachman, Paal, Hamer, Clement, Namli, Ehizibue, Thy en Van Duinen.

Poll

Wat wordt de uitslag in Rotterdam?

(176 stemmen)

Plaats een reactie

Forza ikkuhh +4119
zondag 17 maart 2019 om 16:02
Op naar 3 hele belangrijke puntjes 💪
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:05
Forza PEC! Nee srs. Maar Pec en de graafschap moeten in de ED blijven. Wordt de competitie leuker van.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:06]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4119
zondag 17 maart 2019 om 16:07
Helemaal mee eens uiteraard 👍
Vind ik leuk
S - SIDE +292
zondag 17 maart 2019 om 16:13
pec moet winnen
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4119
zondag 17 maart 2019 om 16:14
Uiteraard maar ja excelsior ook haha
Vind ik leuk
S - SIDE +292
zondag 17 maart 2019 om 16:39
nee haha als pec wint verliest excelsior hihi
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4119
zondag 17 maart 2019 om 16:43
Haha snap ik maar eigenlijk moeten ze beiden winnen belangrijke pot.. Maar we gaan winnen 💪
Vind ik leuk
Rapoe +133
zondag 17 maart 2019 om 16:08
Bram weer rechtsback. Hopelijk heeft excelsior geen snelle linksmid/buiten anders gaat dat pijnlijk worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:08]
Vind ik leuk
HanV +5736
zondag 17 maart 2019 om 16:12
Lang geleden dat hij rechtsback stond, dat was toch altijd zijn positie.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4119
zondag 17 maart 2019 om 16:15
Daar hoort brammetje te staan vind ik het hele seizoen al.. Al vind ik eheze nou niet de rechtsbuiten met zn blinde voorzetten
Vind ik leuk
Rapoe +133
zondag 17 maart 2019 om 16:20
Zelf denk ik dat het meest verantwoordelijke is om hem centraal te zetten. Op de flanken kom je meestal tegen snelle spelers en bram is dat niet meer. (Ik weet alleen niet of ze bij excelsior nu een snelle hebben staan). Het is in ieder geval beter dan linksback daar maakte je hem het nog lastiger. Ehizibue op rechtsbuiten daar ben ik zelf geen voorstander van, maar stam heeft graag namli op het middenveld dus dan moet je elbers of genreau er neerzetten en die hebben nog geen al te beste indruk achter gelaten. Dus dan is de keuze ook niet groot.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4119
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Ik vind dat hij voor centraal body en lengte tekort komt en vind rechts hem normaal gesproken het beste.. Kwa ehizi ben ik het wel met je eens
Vind ik leuk
HanV +5736
zondag 17 maart 2019 om 17:06
Genreau zit nu toch bij Australië O23.
Vind ik leuk
Rapoe +133
zondag 17 maart 2019 om 16:15
Klopt, maar zijn snelheid is toch echt afgenomen. Had king daar lekker laten staan dan kan hij mooi mee naar voren. Nu staat hij rechtsbuiten en zal die veel voorzetten gaan geven en dat kan hij niet. (Ondanks dat er de laatste tijd progressie inzit en dat is wel positief. Is het nu nog niet optimaal genoeg naar mijn mening.)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:16
Hopen dat minimaal 1 punt gepakt gaat worden.
Vind ik leuk
Pec010 +2807
zondag 17 maart 2019 om 17:38
Wat een kansen! Wordt tijd voor een goal!
Vind ik leuk
HanV +5736
zondag 17 maart 2019 om 17:59
Excelsior is in de 2e helft wel een stuk aanvallender en beter dan in de 1e helft, maar toen waren ze niets.
Vind ik leuk
HanV +5736
zondag 17 maart 2019 om 18:24
Een kopbal van Ehizibue, ik dacht eerst op de paal. 0-1, maar de keeper pakt hem achter de lijn.
Vind ik leuk
HanV +5736
zondag 17 maart 2019 om 18:26
Direct een slalom van Namli erachteraan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws