FC Groningen vervolgt indrukwekkende wederopstanding: Immers de 'matchwinner'

FC Groningen vervolgt indrukwekkende wederopstanding: Immers de 'matchwinner'

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 16:24zo 17-03-2019 om 16:24

FC Groningen is na de winterstop niet te stuiten, heeft ook ADO Den Haag nu ondervonden. De ploeg van Danny Buijs won voor de zesde keer in negen wedstrijden en is inmiddels opgeklommen naar de achtste plaats.

Daar hadden de Noorderlingen wel enige hulp van de tegenstander voor nodig. De enige treffer van de wedstrijd kwam namelijk op naam van tegenstander Lex Immers. Na een doorgeschoten corner caramboleerde de bal via Immers richting de goal. Doelman Robert Zwinkels bracht nog redding, maar de bal was toen al over de lijn geweest: 1-0.

De eerste helft kende niet veel hoogtepunten, maar vlak voor rust sloeg opeens de vlam in de pan. Nasser El Khayati schopte Ludovit Reis onderuit en kreeg een duw in de rug van Deyovaisio Zeefuik, waarna er een opstootje tussen vrijwel alle spelers ontstond. Arbiter Dennis Higler bewaarde echter zijn kalmte en gaf alleen El Khayati en Zeefuik geel.

Kort na rust voorkwam Sergio Padt de gelijkmaker van John Goossens, maar daarna was het FC Groningen dat de klok sloeg. De thuisploeg verzuimde echter om de definitieve nekslag uit te delen. Zwinkels leek FC Groningen de helpende hand toe te reiken: de doelman liet een inzet van Ritsu Doan door zijn handschoenen glippen, maar kon de bal nog net voor de lijn pakken. De sluitpost had ook Mimoun Mahi van een treffer gehouden.

FC Groningen hield de drie punten desondanks in eigen huis: de ploeg die in december nog onder de degradatiestreep stond, mag inmiddels dromen van Europees voetbal. ADO blijft voorlopig steken op de dertiende plek, met slechts drie punten voorsprong op nummer zestien De Graafschap. Nummers veertien en vijtien PEC Zwolle en Excelsior spelen om 16.45 uur nog tegen elkaar.

Plaats een reactie

Koeien +4222
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Dan heb je El Hankouri als invaller bij Groningen...en Feyenoord heeft Larsson op linksbuiten…Hebben ze daar iets gemist bij de jeugd?

Naja 3 punten binnen, ik ga niet klagen :D
Vind ik leuk
Cazzy +1966
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Gaat opeens erg lekker met jullie he?
Vind ik leuk
Koeien +4222
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Ja, zelfs als het minder loopt worden er nu punten verzameld. Duidelijk dat de winterstopaankopen nut hebben gehad.
Vind ik leuk
Farmer +15018
zondag 17 maart 2019 om 16:31
Op papier? Jep, uitstekend, maar na Feyenoord-thuis is dit nu de 2e pot die we winnen dit jaar, ZONDER dat we zelf scoren!

Na van Beek, staat nu ook Immers op de lijst van Doelpuntenmakers van FC Groningen...Niet echt iets om trots op te zijn, alhoewel je iets kúnt zeggen van 90 minuten lang een aanvallende(of iig ,proberend?) tegenstander af te houden...Maar toch, 6 punten, heel mooi meegenomen.
Vind ik leuk
Cazzy +1966
zondag 17 maart 2019 om 16:34
Ja en nu staan jullie best hoog, aantal weken terug zag het er toch anders uit.

Zijn de stadions nu ook wat voller dan eerst? (dit is geen sneer.)
Vind ik leuk
Farmer +15018
zondag 17 maart 2019 om 16:46
Volgens de teller van Teletekst zaten dr 17,500 man in de Euroborg.. das nog altijd een ruige 5000 lege plekken dus....

Maar, ik ben geen Teletekst-supporter, ik heb de wedstrijd gezien op een stream. Qua voetbal zit er wel progressie in de ploeg, maar...afgezaagd als het klinkt, het is het resultaat wat telt: Zonder die eigen goal van Immers, net als een paar weken geleden met van Beek van Feyenoord, hadden we die 3 punten dus niet gehad!

Ik zie dat als 4 bonuspunten! Zelf niet scoren, en toch winnen! Dat geeft het op de ranglijst ook een iets rooskleuriger beeld. Trek die 4 er vanaf, en we staan alsnog 10es ipv 8es...

De verschillen zijn dit seizoen, érg klein in de Eredivisie.

Zijn veel ploegen in de middenmoot die te vaak steken laten vallen: je ziet duidelijk dat onze competitie in die zin, gewoon aan het vervallen en instorten is. Een Bond die met de truttigste regels en sancties komt, vooral mbt uit-beleid. En dát is in mijn ervaring, de echte reden dat stadions leger blijven....
Vind ik leuk
jvgrunn +8
zondag 17 maart 2019 om 18:51
Ik ben geen teletekst suporter.. Heb hem gekeken op stream... 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ Keerl Keerl...
Vind ik leuk
Farmer +15018
zondag 17 maart 2019 om 19:15
"teletekst-supporter':"Mensen die alleen maar op de uitslag afgaan ,en de wedstrijd zelf dus totaal niet gezien hebben, ik heb de wedstrijd live gezien... Dus wat is je punt?
Vind ik leuk
Tim +5043
zondag 17 maart 2019 om 20:01
Dat je je muil moet houden over lege plekken als je zelf te fokking gierig bent om een kaartje te kopen en zelfs voor fox, het goedkoopste voetbalkanaal ter wereld. Jij bent precies het probleem. Een groningse succespauper.
Vind ik leuk
Farmer +15018
zondag 17 maart 2019 om 20:20
Ik werd gevraagd naar die lege plekken, omdat ik voor de buis kijk, mag ik daar volgens jou geen antwoord op geven?

En mbt "succespauper'.. Mijn eerste SCC voor Groningen kocht ik in het jaar dat ze degradeerden, eind jaren 90. 2 leuke jaartjes in de 1e Divisie, vervolgens vele zware jaren onderin de kelder, waarna er eindelijk een weg naar boven werd gevonden. Helaas heb ik mijn SCC een paar jaar geleden moeten opzeggen ivm de verzorging van mijn ouweheer, na een paar beroertes is deze dusdanig hulpbehoevend geworden dat ik hem geen hele middag alleen kan laten om een voetbalstadion te bezoeken.


Dus... mbt je argument 'je muil houden', denk ik dat je dat beter aan jezelf kunt besteden..

Ik heb hier nog uitkaarten liggen van Braga, Fiorentina, Aberdeen, Slovan Liberec, tot MVV, Helmond Sport, Dort, GAE etc aan toe.. Zelfs nog van BV Veendam en RBC-Roosendaal...

Ben jij daar wel eens geweest?
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:21]
Vind ik leuk
jvgrunn +8
zondag 17 maart 2019 om 18:53
Of stadion legen door stream/teletekst! Nep suporter
Vind ik leuk
jvgrunn +8
zondag 17 maart 2019 om 18:57
Zeg gewoon dat je een teletekst /stream suporter ben. Dan 4999 lege stoeltjes. Maar heb je in ieder geval recht van spreken met je teletekst
Vind ik leuk
Farmer +15018
zondag 17 maart 2019 om 19:14
Wat LUL jij allemaal jonge sjappo? Wat weet jij van mij?

Ik heb jarenlang een SCC gehad, maar sinds mijn vader een paar beroertes heeft gehad, kan ik hem niet urenlang alleen in huis laten, om die reden volg ik FCG dus via de stream ipv in het stadion.

Had je nog anders wat op me te zeiken jonge? Moet je even hier aan mn deur komen, Stamp ik die respectloze shitbek van je gelijk naar de tering met je 'recht van spreken'"!


Ik heb hier kaarten liggen nog van de wedstrijden tegen Braga, Fiorentina, Slovan Liberec, Aberdeen....En van daarvoor, van de hele 1e Divisie, en Eredivisie, heb alle stadions van Nederland al gezien! Hoeveel heb jij dr al bezocht? Meer als die ene in Groningen?
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:17]
Vind ik leuk
Koeien +4222
maandag 18 maart 2019 om 09:39
Jongens, neem ff een kamer ofzo. Farmer heeft zo z'n redenen, maar is gewoon een trouwe fan van de FC.

Beetje aardig doen, lijkt hier wel een top3-club-topic zo.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:04
Toegegeven, die van Immers was lullig. Maar de eigen goal van vBeek was onvermijdelijk. Die bal zou er sowieso ingaan.
Als FCG iets scherper wordt, maak je gisteren zelf ook nog twee doelpunten. Vooral Mahi in de laatste minuut... 😱
Vind ik leuk
Farmer +15018
maandag 18 maart 2019 om 16:09
Ja, die vooral ja, hij werd pérfect weggestuurd, sprintte zuiver op goal af en.... schoot recht in de handen van Zwinkels...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:15
Met z'n kut-stift...
Heerlijk nonchalant hakje van Gladon, dat dan weer wel.
Vind ik leuk
Farmer +15018
zondag 17 maart 2019 om 16:30
JA, vooral dat laatste idd!

Mahi, beste man, maar zijn gretigheid begint hem wel op te breken zo.. Die zal in de 80e minuut al wel weer 12 kilometer dr op hebben zitten, en heeft dan de kracht niet meer om nog echt scherp te zijn op het slotstuk. (mislukt hakballetje op Zeefuik, en in de 94e minuut, werd ie zó knap weggestuurd: als spits, móet zo'n bal dr wel in, en hij schiet em recht op 'de man of the match', Zwinkels.)

El Hankouri: als hij de volgende wedstrijd geen basisplaats krijgt, dan moeten we eens een praatje maken met Buijs en de staf, denk ik. Valt vaak heel goed in, en was vanmiddag dé beste man op t veld aan Groningse zijde.

Drie welkome punten, op basis vd 2e helft, weer een stukje progressie in de vorm van veldspel, en druk zetten, maar qua afronden... Tja. die muur lopen we het hele seizoen al tegenaan, Hebben we dan zulke 'slechte' aanvallers? Nee, die bal wil dr gewoon te moeilijk in!
En niet om dan te wijzen naar een Mahi, maar ik vond zijn acties op den duur wel kenmerkend voor ons scorend vermogen dit seizoen: t moet vaak té mooi, te moeilijk, te ingewikkeld, via té veel schijven....

gewoon BOEM!!!


(Net als Nevland 'vroegah'... Hij schoot gewoon! :D)
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1311
zondag 17 maart 2019 om 16:44
Amen!! Precies helemaal mee eens en als er dan eens een bal ver naast of hoog overgaat (de tribunes in en/of het station uit) dan is dat maar zo alles beter dan dat eeuwige gebrei/getik en al die twijfels de hele tijd.
Vind ik leuk
Farmer +15018
zondag 17 maart 2019 om 16:50
Inderdaad!, almaar dat 'pingelpingel-piemelpiemel'... zit je daar op de tribune een beetje van "ja, wordt dat nog wat of... oh lamaar, zijlijn.....pff"... SCHIET gewoon!

Dat missen we écht dit seizoen!

Gewoon de simpele 'Kunde-van-Boem"...Nait aal zo dom soezen, KNALL'N!

Virgil van Dijk, Gibril Sankoh, wat zelfs Gijssie Luirink legden ze dr in van 50-60 meter!..... en hóe! ^^

Zeker niet om met 'de schuldige vinger' te wijzen, maar gewoon als voorbeeld: Mahi! Tomeloze inzet! lijkt onvermoeibaar, maar... zet zó veel energie in zijn acties dat op het 'laatste zetje' het hem er nét aan ontbreekt, lijkt het. Hij wil té graag!
Hij's een heel belangrijke speler in de aanvallende opbouw(plaag! net als Sierhuis, of een opkomende Zeefuik/Handwerker)...maar Mahi is een Spits en moet daarom meer focussen op het afmaken dan acties opzetten, vind ik.
Vind ik leuk
joey66 +62
zondag 17 maart 2019 om 18:12
Ben het helemaal met je eens. Teveel spelers die het niet laten zien zoals Bruns, Mahi, Sierhuis en Doan. Als het voorin ook nog gaat lopen dan kunnen we een heel leuk slot van het seizoen verwachten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:55
Vriend Sierhuis is wat dat aangaand net een vat buskruit. Zodra je daar de juiste ontsteking aanhangt 'ontploft' hij wel. Ik zou hem nu graag eens 90 minuten zien spelen.

Gijs Luirink zegt ie... Groot talent was dat zeg. Zeer onfortuinlijk geblesseerd geraakt. Die jongen had het wel.
Vind ik leuk
Farmer +15018
dinsdag 19 maart 2019 om 20:14
Aye, good old Gijsje Luirink, is nooit meer dezelfde geworden, maar was een héle goeie verdediger!

Zal die 'streep' van em, nooit weer vergeten.
(was nog in het oude Oosterpark!' 2 passen over de middenlijn, en gewoon ka-boem! Wereldschoon doelpunt!)

Maar op eenzelfde manier snap ik bv ook niet dat een Gibril Sankoh nog afgegleden is, bij ons was dat altijd 1 vd sterkhouders/betere verdedigers, en bleek soms ook een levensgevaarlijk schot te hebben( FCG vs Fio: Sankoh vs Vieri! mooie duels hoor! Vieri wist niet wat hem overkwam! Sankoh vrat hem helemaal op!)
Vind ik leuk
komoanFC +3114
zondag 17 maart 2019 om 18:39
En wie moet er dan plaatsmaken voor Mo? Vanmiddag vond ik eigenlijk Doan de minste van het middenveld, maar dat is kapitaalvernietiging.
Vind ik leuk
NvC +9674
zondag 17 maart 2019 om 19:47
Jullie gaan na de winterstop als een raket! Bewijst maar dat het ook goed uitpakt om de trainer niet meteen te ontslaan na een dramatische start.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 02:18
Dat Sierhuis eruit gehaald wordt en hansworst Mahi mag blijven staan begrijpt niemand, zet Mahi op de bank en start met Gladon en Sierhuis, Mahi verprust 200% kansen. Je had vandaag ook weer met 4/5 - 0 moeten winnen, Groningen verprutst zoveel kansen dat je vanzelf de deksel op de neus krijgt...verrek net als Ajax.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Lekker bezig.
Vind ik leuk
FCG050 +54
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Groningen mag ook wel weer eens een keer ‘geluk’ hebben! Come on FC!!!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zondag 17 maart 2019 om 16:27
I 'am pissed. Na Hankouri's inbreng de wedstrijd onder controle voor Groningen. Ik wil er niks meer over horen vandaag, gefeliciteerd, Grunn.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:28
Sportief man!
Vind ik leuk
Farmer +15018
zondag 17 maart 2019 om 16:41
Had meer verwacht van ADO makker!

Op die ene doelpoging van... Goossens na? had ADO vandaag helemaal niks te zoeken in Groningen...

Zwinkels, veruit de beste man van het veld aan Haagse zijde.

Groningen speelde wel goed, maar...zoals zo vaak dit seizoen, ontbreekt de scherpte en energie dan in de afronding...Je zag het op het slotstuk goed aan Mahi, gewoon kenmerkend voor ons seizoen...

Ze willen wel, ze kunnen het ook wel, maar t zit er dan nét niet meer in....maar goed, als Hagenees heb je jezelf de hele middag zo zitten ergeren: Bij ADO lukte zga niks bij vlagen! "Opgevreten door Memisevic, en Chabot".

Goeie verdedigers, ja, maar ADO líet het ook te veel gebeuren! En dáár mag je als Hagenees best iets van zeggen, denk ik!

Dát ben ik namelijk niet gewend van ADO!
K, vind k als Groninger niet erg vandaag maar... ja... Ik snap dat jij je de haren er over uit de kop kan trekken. In deze fase van de competitie -en vooral gezien de krappe verschillen in de stand onderin de kelder - mág je je als ploeg, nooit zó laten afbluffen tegen je concurrenten!
Vind ik leuk
allround +1829
zondag 17 maart 2019 om 16:45
Had niets met Hankouri te maken, maar met de wissel Goppel voor Bakker. Middenveld was helemaal weg, dis kreeg die hankouri alle ruimte. En dan ook nog degradatie voetballen met Malone en Lorenzen... Zie je het voor je.... waar we naar toe racen?!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zondag 17 maart 2019 om 16:47
Ik vind dat Hankouri heel goed inviel en er veel dreiging vanaf kwam. Uiteraard spelen de wissels ook mee. Die zijn slecht van Fons.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Toch weer een overwinning! Verdiend was geen top wedstrijd mr als Mahi een beetje uitgeslapen was stond het 3-0
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 16:28
Die Immers wil dus gewoon weg bij ADO.
Vind ik leuk
Rapoe +133
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Dat is het voordeel als alles dicht op elkaar staat. Het is groningen gegunt. Ze hebben in de winter de juiste spelers aangetrokken. De rest laat zich nu ook goed gelden. Goed werk verricht van Danny Buijs
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:57]
Vind ik leuk
Farmer +15018
zondag 17 maart 2019 om 18:42
van den buijs? T is gewoon Danny Buijs :)
Vind ik leuk
Rapoe +133
zondag 17 maart 2019 om 18:56
Oh ook goed 😂. Dan is van den buijs een voetballer. Het is allemaal ook lastig zat.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:35
Is dit immers’ manier om een contract af te dwingen?
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1311
zondag 17 maart 2019 om 16:35
Als we met matig tot slecht spel de punten al gaan pakken wat zal er dan wel niet gaan gebeuren als we ook nog eens goed (Zoals alleen tegen Heracles en Feyenoord te zien was) gaan voetballen? Blij met de 3 punten en de getoonde inzet het spel zelf daarentegen heeft nog (meer dan genoeg) verbeterpunten.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2495
zondag 17 maart 2019 om 16:37
ADO kan zomaar nog in de problemen komen met een behoorlijk zwaar restprogramma. Nog tegen 5 vd top 6, waarvan AZ, PSV en FEY nog uit en Utrecht is uit beter dan thuis tegenwoordig. Oef.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:42
Groningen heeft zich duidelijk goed versterkt in de winter, leuk voor die club.
Vind ik leuk
tikkitrug +922
zondag 17 maart 2019 om 16:42
Heerlijk. Mazzel met de goal, maar vrijwel geen kans weggegeven!
Maar wat was higler aan het doen?? Laten we zeggen dat hij zich aan het niveau vd wedstrijd heeft aangepast....
Vind ik leuk
allround +1829
zondag 17 maart 2019 om 16:43
wederom haalt die Groenendijk fratsen uit, door middenvelder Danny Bakker te wisselen, terwijl Nasser Khayati totaal geen meerwaarde had. Groendijk wisselde omdat hij meer aanvallende impulsen wilde hebben. Ik twijfel nu meer en meer over zijn tactisch inzicht. Meneer Groenendijk, moet toch weten, dat je in balbezit moet zijn, om aanvallend te spelen?! Dat lukt niet met een speler die alleen hard kan rennen met de hoofd naar beneden. Iedereen kon zien, dat FCG - na de wissel van Bakker - overwicht kreeg op het middenveld. En dan ook nog Lorenzen brengen??? Laat die nu lekker enkele talenten van het 2de een kans geven, die hebben we volgend jaar hard nodig. mats van Kins bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:46
Wat zijn Becker & El Khayati toch smerige spelers. Weet niet of de mensen die op dit topic reageren, de uitgelichte hoogtepunten op FOX hebben gezien, maar dit is gewoon vies.
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 17:34
Moet Aiaks nog naar Groningen? 🚜
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:13
Ja, er wordt steeds gesproken over een moeilijker programma voor PSV, maar ik denk dar FCG Ajax de nekslag gaat geven na 2 keer verlies van Juve
Vind ik leuk
Come on Utreg +30202
zondag 17 maart 2019 om 18:06
Ronduit knap de prestaties van Groningen na de winterstop. Prima versterkingen gehaald.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 01:42
Waar is de club mee bezig ik snap het afentoe ook niet meer en immers willen ze de contract verlengen ook nog nou doe maar niet want het gaat nu alweer fout ik blijf het weer zeggen. DH moet jeugd meer de kans geven ze staan te trappen zelfs.💚💛

COME ONE THE HAGUE💪😎⚽️
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws