Ten Hag schuift aan bij Rondo: Hoe wij spelen, is het allermoeilijkste

Ten Hag schuift aan bij Rondo: "Hoe wij spelen, is het allermoeilijkste"

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 20:33zo 17-03-2019 om 20:33

De speelstijl die Ajax nastreeft is de lastigste om uit te voeren, stelt trainer Erik ten Hag. Volgens de 49-jarige Tukker zijn teams die aanvallend en initiatiefrijk willen voetballen, extra kwetsbaar.

"Hoe wij spelen, is het allermoeilijkste", laat Ten Hag zondagavond, na de 1-0 nederlaag op bezoek bij AZ, weten als tafelgast van Rondo op Ziggo Sport. "Als het niet loopt, ben je extra kwetsbaar. Als het wel loopt, kun je de tegenstander je wil opleggen en vermaak je het publiek."

Volgens de Ajax-trainer is het voor een voetbalteam de grootste uitdaging om 'een plan met de bal' te hebben. "Er zijn maar heel weinig ploegen die dat kunnen. Eigenlijk kunnen alleen de teams van Pep Guardiola dat."

Dat een dergelijk aanvallende speelstijl risico's met zich meebrengt, beseft Ten Hag maar al te goed. "De kritiek op dit soort ploegen, die het spel willen maken, is altijd hetzelfde. Of het nou FC Barcelona, Manchester City of Bayern München (de huidige en de twee voormalige werkgevers van Guardiola, red.) is: die zijn kwetsbaar in de omschakeling."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

zondag 17 maart 2019 om 20:36
Praten ook haha :)
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 20:38
En dat zegt een Brabander...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:41
Haha ik kom niet uit Brabant .
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 20:43
Dat zou ik ook zeggen nadat ik zo een reactie had geplaatst.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:45
Als je me wat langer had gevolgd dan wist je t .
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 20:46
Als jij je eerste reactie nog eens leest dan weet je waarom ik je niet volg.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:48
Zou ik ook zeggen als ik geen enkele vorm van humor heb.Maar goed als jij je beledigd voelt ,t was niet zo bedoeld.Fijne avond verder.
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 20:53
Ik voel me niet beledigd. Jij probeert grappig te doen en ik reageer op dezelfde manier terug. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Jij voelt je beledigd en ziet de humor van mijn berichten niet in. Dus wie mist hier nu enkele vorm van humor? Ik in ieder geval niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:55]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:55
Dan heb je t toch mis,net zoals je opmerking dat ik uit Brabant kom.
Verder vind ik alles prima joh.
Trouwens waar voel ik mij beledigd dan,ik ben niet te beledigen en vooral dit weekend niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:57]
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:00
Je zegt fijne avond en komt vervolgens nog eens terug om te reageren. Het doet je kennelijk wel wat en je probeert je er nu slap uit te lullen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:04
Dat is jou denkwijze blijkbaar,is toch gewoon netjes dat je een reactie terug krijgt.Dat jij me een gevoel etc wil aanpraten vind ik meer om iets van te zeggen.Snap je probleem niet kerel.Nogmaals fijne avond.
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:12
"Snap je probleem niet kerel"

Wie zegt dat ik een probleem heb? Als ik een probleem met je zou hebben dan zou ik niet eens op je reageren. Ik ben je aan het dollen en daar kan je duidelijk niet tegen. En dan begin jij over iemand een gevoel aanpraten.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:15
Goedzo,is t eruit.
Ik ga er verder maar niet op in want dit is nutteloos.
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:16
Bij jou is het kennelijk er nog niet uit. Straks maar nog een keer fijne avond sturen?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:17
Je zet je een beetje voor lul hier,maar je bent nog niet zo snugger om t door te hebben.Kansloos kerel.
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:20
Haha het zit je echt dwars he. Wat laat jij je makkelijk uit de tent lokken.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:21
Wat jij wil,t is jou feestje.
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:22
Waar blijft de volgende fijne avond?
Vind ik leuk
AZpeldoorn +176
zondag 17 maart 2019 om 22:01
#Doeslief
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:05
Als jij nou gewoon je vergissing in het begin had toegegeven, had je jezelf niet eindeloos voor lul hoeven zetten in dit gesprek.

Koekkoek : respect voor je geduld! 👍🏻
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:09
Ja moet je negeren op een begeven moment.Zijn ietwat gefrustreerd.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 02:29
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 02:28
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Kees Bman +5420
maandag 18 maart 2019 om 06:31
Koekoek heeft gewoon gelijk maar jij snapt dat niet ,dus jij bent een beetje dom.
Vind ik leuk
Fritske01 +5336
maandag 18 maart 2019 om 06:21
Een gevalletje van beide het laatste woord willen.
Vind ik leuk
Kees Bman +5420
maandag 18 maart 2019 om 06:33
Koekoek zegt niks verkeerd alleen INDEED is aan het provoceren naar de nederlaag van AZ.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:07
Ik snap echt niet waarom mensen ruzie gaan maken op internet. Niet zo’n lekkere entree van Relatief. Gooit alle frustratie er even uit.
Vind ik leuk
Quareck +7592
zondag 17 maart 2019 om 22:18
Stop er mee relatief. Je gaat dit niet winnen en je zet jezelf steeds meer voor gek!
Vind ik leuk
Vaere +6
zondag 17 maart 2019 om 22:55
Koekoek zet zich voor gek. Maar aan jouw clubvoorkeur te zien weten we wel dat je niet slim bent
Vind ik leuk
Quareck +7592
maandag 18 maart 2019 om 01:19
Meteen een dubbele account! Je sneue intenties zijn meteen duidelijk. We hebben er helaas weer een te pakken
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 02:29
Nog zo een psv kneusje dom volk daar
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:25
Valt gelukkig niet op he ,t mag van VP blijkbaar gewoon.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 02:32
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Kees Bman +5420
maandag 18 maart 2019 om 06:36
Waar jij vandaan komt is het hoogst haalbare lagere school ,dus je antwoorden vallen reuze mee INDEED.
Vind ik leuk
Quareck +7592
maandag 18 maart 2019 om 09:05
Iemand dom noemen en dan zeggen: “lees je berichten is.” De verloedering van de Nederlandse taal weergegeven in de post van deze arme gehandicapte jongen.’
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:08]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 02:35
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:21
VP dus zo een naam mag gewoon hier?

Triest.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:10]
Vind ik leuk
Quareck +7592
maandag 18 maart 2019 om 08:50
Allemaal nieuwe leden met 0’reacties. Is het 1 persoon of een gezin wat bestaat uit achterlijken? Zo veel vragen 😁
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:04
Vond dat ik gewoon vrij netjes reageerde,het word met de dag triester hier idd.
Vind ik leuk
Quareck +7592
maandag 18 maart 2019 om 09:09
Je hebt meer geduld dan ik inderdaad Haha. Ik blijf gewoon rapporteren tot er een moderator dit even na leest en die kneusjes er af kickt.
Vind ik leuk
Always PSV +17394
zondag 17 maart 2019 om 21:07
Trouwens, heeft ten Hag het wel duidelijk uitgelegd allemaal? Met een kauwgum is hij nog moeilijker te verstaan😂
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:27
De rest probeert hem uit alle macht van ‘t woord af te houden
Vind ik leuk
popiejopie +3048
dinsdag 19 maart 2019 om 08:50
Begin de dag eens met een glas melk i.p.v. een glas azijn. Je komt nogal over als een zuurpruim.

Waar kom jij trouwens vandaag? Spreken ze daar allemaal A.B.N.?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:07
Reageren doe je altijd terug...😊
Vind ik leuk
GOAL! +679
zondag 17 maart 2019 om 21:07
Goede entree ratief. laat jij je even kennen hier relatief, weer zo'n kansloos ajax trol accountje op VP, alsof we er hier al niet genoeg hebben... zucht...
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:15
Wie is ratief?
Vind ik leuk
GOAL! +679
zondag 17 maart 2019 om 21:16
Het is... maar hoe je 't bekijkt...
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:16
Ik zie hier niemand die ratief heet.
Vind ik leuk
GOAL! +679
zondag 17 maart 2019 om 21:17
Te moeilijk voor je? Ik zal 't voortaan wat simpeler houden voor je
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:26
Voor jou is het al te moeilijk om relatief juist te schrijven. Over simpel gesproken...
Vind ik leuk
GOAL! +679
zondag 17 maart 2019 om 21:29
Leer een beetje relativeren jongen, scheelt een hoop frustratie...
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:30
Vertel dat maar aan koekoek die loopt nu nog gefrustreerd rond.
Vind ik leuk
GOAL! +679
zondag 17 maart 2019 om 21:33
Tja dat geld idd voor iedereen hier wel een beetje
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:35
Haha vertel mij wat. Maak je een geintje terug en zijn ze meteen op hun pik getrapt.
Vind ik leuk
GOAL! +679
zondag 17 maart 2019 om 21:37
Laten wij er dan mee beginnen relatief, zal ik je naam ook niet meer verkeerd schrijven, ok?
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:39
Haha topgozer ben jij! Kan ik wel waarderen. Waren er maar meer mensen op dit forum zoals jij!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:08
Koekkoek is met dubbel k in het midden.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 05:34
Omg kryg een leven 😂🤦‍♂️
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 02:34
Haha relatief zet je te kijk. Autwch wzt ben jij achterlijk
Vind ik leuk
Mari +13665
zondag 17 maart 2019 om 20:41
Haha, fantastisch. Je reactie is meer waard dan een hattrick in de finale van de CL
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 20:43
😂
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:57
Prachtig dialect
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:26
Stront dialect
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:46
Das Rotterdams vandaar KAKKERLAK
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:00
Geen initiatief en niets aanvallends gezien van zijn team. Wel van AZ.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:43
Gelukkig is er altijd nog de KNVB bekerfinale ... zo'n mooie topprijs.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 20:47
Je bent een gemene lieverd ! 😜
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 20:59
Zeker. Ze gaan ook de CL winnen.
Vind ik leuk
j-roen11 +2557
zondag 17 maart 2019 om 21:46
Haha zo lang de mensen de jc schaal een prijs noemen kan ik leven met de beker. Kinderhand is snel gevuld 😉
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:05
Dat jullie over een nutteloze discussie likes krijgen....
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:07
Wil je er ook een,hier heb je m.
Graag gedaan.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:17
Dat wil ik niet maar ik vind het raar dat mensen dit soort nutteloze discussies leuk vinden.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:18
Ik eig ook,normaal negeer ik t maar je hebt figuren doe je ff op hun plekkie moet zetten.
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:27
Haha wanneer ga je dat op zijn plek zetten dan doen?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:30
Die heb je overal in de wereld, dan ga je toch niet heel je leven mensen op hun plek zetten? Kost jou zoveel energie terwijl ze het niet waard zijn
Vind ik leuk
j-roen11 +2557
zondag 17 maart 2019 om 21:48
Op zich frappant dat je mensen met deze zinsopbouw en woordkeuze op hun plek kan zetten.
Vind ik leuk
Vaere +6
zondag 17 maart 2019 om 22:56
Kan hij ook niet, hij denkt dat hij mensen op zijn plek kan zetten terwijl hij zichzelf voor lul zet
Vind ik leuk
Relatief +113
zondag 17 maart 2019 om 21:38
Hij probeert goedkoop likes te scoren met een reactie over iemand zijn manier van praten. Wanneer iemand hetzelfde doet is het huis te klein. Beetje schijnheilig.
Vind ik leuk
Vaere +6
zondag 17 maart 2019 om 22:57
Haha naar gastje ben jij. Mopjes maken over anderen maar wanneer iemand iets over jou zegt ben je op je kleine pik getrapt. Haha hilarisch. Je zet jezelf voor schut en dat deed je met je username al. Simpel figuur.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 02:37
Je kan je gelijk niet halen dus ga je schelden. Kansloos hahaha
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 20:37
Wederom onzin verkopen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:37
Omschakeling? je had geen moer te vertellen vanmiddag.
Vind ik leuk
Harrie82 +4388
zondag 17 maart 2019 om 20:56
Nee dat klopt. En dan zeggen dat Het wegvallen van Ziyech de oorzaak was. Nou voor die uitviel was Az al sterker.
Spelen goed voetbal na de winterstop. Het is dat ze al zoveel punten hebben verloren voor de winterstopanders hadden ze meegedaan voor het kampioenschap.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:09
het s duidelijk dat het 3 wedstrijden in een week is veel te vermoeiend terwijl frenfy en hakim niet meededen was de rest vermoeid en dolberg duidelijk geiriteerd ik als psv suporter was opgelucht na de zeperd maar moet zeggen dat ik dit niemand gun
Vind ik leuk
Harrie82 +4388
zondag 17 maart 2019 om 21:56
Wat een blessure?
Dat zeker niet.
Maar daardoor zit het soms wel mee.
En er beginnen nu al spelers over 9 wedstrijden in 27 dagen. Had gewild dat PSV dat had.
Er is toch niets mooier dan wedstrijden spelen.
In 27 dagen werkt een normale burger minimaal 20 dagen, van 8 uur. Dus ja wanneer ben je moe.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:02
maar werken 8 uur per dag deze boys ademen voetbal trainen wedstrijden telkens anders dan dit dan dat ik denk dat je werken niet kunt vergelijken met prof zijn alles is anders als mijn baas zegt je moet harder lopen lach ik hem uit als hij zegt moet meer meer krijgt hij minder minder dat s op het veld niet zo ze worden goed betaald maar ook dagelijks tot het uiterste gedreven je moet het maar kunnen
Vind ik leuk
Harrie82 +4388
zondag 17 maart 2019 om 22:03
Worden ze ook dik voor betaald.
Wil niet ruilen is apart leventje.
Maar willen met de top meedoen dan ook niet gaan klagen. Hoort erbij.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:06
eens en de realiteit kan soms teleurstellend zijn indd niet klagen met hun salarissen
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 21:13
Voor het kampioenschap zul je toch het hele seizoen als een echte kampioen moeten presteren.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:01
In tegenstelling tot sommige van de Amsterdamse trolletjes hier , speelt ten Hag in ieder geval geen verstoppertje na een nederlaag ;-)
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 21:14
Velen liggen al te slapen nadat Til had gescoord...
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 21:05
Er zat wel veel meer in voor Ajax. AZ deed het goed, maar die goal was een lucky.
Vind ik leuk
Sargon +1797
zondag 17 maart 2019 om 20:38
Als deze speelstijl te moeilijk voor je is, moet je anders gaan spelen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:51
Ware woorden ! Vroeg ik me ook al af waarom je het dan probeert.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 21:06
Voetbal is hogere wiskunde zeggen sommigen.
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 20:38
Misschien moet je in zulke wedstrijden een “simpelere” speelstijl aanhouden.... Wat een gezwets joh.... Het begint met inzet, Erik....de wil om te winnen....Dat moet jij overbrengen en eisen....Je faalt keer op keer en zult geen kampioen worden...
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 20:39
Dan moet je een plan B hebben ten Hag, "je moet niet altijd" , wees creatief en met de lange bal is niks mis mee soms.
Vind ik leuk
#Keizerout +50884
zondag 17 maart 2019 om 20:43
Daarom begon Tadic waarschijnlijk in de spits.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 21:06
Tsja, het heeft niet gewerkt, de "spark" was er niet.
Maar na de 6-2 tegen Feyenoord en de 3-0 tegen PSV, heb ik bij elke wedstrijd zo iets van "het zal mij benieuwen"........
Na Real en nu dan weer AZ, kan je wel stellen dat Ajax blijft verrassen ha ha
Vind ik leuk
#Keizerout +50884
zondag 17 maart 2019 om 21:11
Dan hoop ik dat de volgende verrassing de titel is.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 21:15
Ja, inderdaad, gelukkig laat PSV ook niets zien.....kijk Ajax moet winnen van PSV en PSV nog een keer gelijk spelen.....
daar is geen wonder voor nodig.
Als Ajax dan het doelgemiddelde hoger houdt, dan ben je er ook.
Vind ik leuk
#Keizerout +50884
zondag 17 maart 2019 om 21:17
Klopt. Al is het dan wel van belang dat het met Ziyech allemaal een beetje meevalt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 21:21
Daar is Ajax natuurlijk wel in het nadeel met al die wedstrijden, Ziyech is de enige niet trouwens....
Ze moeten nog tegen het bikkelharde Juventus, twee keer aaauuuuu !
Vind ik leuk
#Keizerout +50884
zondag 17 maart 2019 om 21:23
Nee, maar als hij ontbreekt weten ze niet zo heel goed hoe zo'n doelpunt maken eigenlijk precies gaat.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 21:31
Dat is zo, maar ik mis ook wel een kanjer van een spits.
Ik had nog m'n schoen gezet voor een topper, maar in plaats van op mijn wenken bedient te worden, was m'n schoen ook nog zoek.....
Vind ik leuk
#Keizerout +50884
zondag 17 maart 2019 om 21:49
Ja, kanjer van een spits, Dolberg, Huntelaar en Tadic hebben in de spits allemaal een gemiddelde waarmee je er 30 of maakt in een heel seizoen.
Dat lijkt me voor de eredivisie genoeg. Helemaal omdat zelfs in kampioensjaren de Ajaxspitsen zelden 30 keer scoren.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 22:43
Dat is helemaal waar, maar als je voor Dolberg een goede vervanger had gehad dan had je er meer gemaakt.
Huntelaar is op z'n retour en Tadic zie ik ook nog wel verdwijnen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50884
zondag 17 maart 2019 om 23:08
Hoezo goed vervanger? Ik zeg net dat je 3 spitsen hebben die in een vol seizoen 30 goals zouden maken. Hoe goed moet het zijn?
Ja, voor z'n retour was hij niet haalbaar geweest.
Ik niet, maar dat maakt ook niet uit want het gaat over dit seizoen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 23:30
regeren is vooruitzien
Vind ik leuk
#Keizerout +50884
zondag 17 maart 2019 om 23:40
Ik dacht dat politici juist ook ogen in hun rug moesten hebben.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 23:47
Ha ha, ook !
Het zal mij benieuwen wat er allemaal gaat gebeuren, nu weer met Overmars en het geflirt van Arsenal en dat dan in combinatie met het vertrek van al die spelers........
Vind ik leuk
#Keizerout +50884
maandag 18 maart 2019 om 07:49
Mij ook. Als ik hem was zou ik blijven. Moet toch ook lekker zijn, even zonder Brands.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
maandag 18 maart 2019 om 08:45
Tsja, maar topsporters zijn vaak van nature ambitieuze mensen, willen altijd winnen, al is het maar een lullig kaartspelletje ha ha
Die "moeten" dus hoger op.......
Ik krijg ook de indruk dat Overmars behoorlijk is tegengehouden in zijn ontwikkeling bij Ajax, er "kon nooit wat" financieel in het recente verleden.
Dan zit je toch met 4 x niks, mede als gevolg daar van, en dat tast natuurlijk je reputatie aan....
We weten natuurlijk niet wat er allemaal speelt binnenshuis, misschien ziet hij het niet zo zitten met v.d Sar, kan ook nog.......
Vind ik leuk
#Keizerout +50884
maandag 18 maart 2019 om 10:37
Dat is zo. Al vraag ik me af of Arsenal in dat opzicht leuker is dan Ajax.
In de PL zit je met 5 clubs met meer mogelijkheden volgens mij.

Wat je zegt klopt over Overmars bij Ajax klopt volgens mij. Daarom zou ik het vreemd vinden als hij nu zou vertrekken. Hij heeft na al die jaren eindelijk de touwtjes in handen, de titels blijven uit, maar Europees gaat het de laatste 3 seizoenen heel behoorlijk met een EL finale en een kwartfinale CL.
De CL inkomsten, transfer van Frenkie, de andere zomertransfers.
Hij heeft hier straks meer om uit te geven dan Arsenal.
Daarnaast moet je nog maar zien waar je bij Arsenal in terechtkomt.
In die zin dat hij bij Ajax ook niet direct de vrijheid kreeg die hij wilde.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
maandag 18 maart 2019 om 10:51
Ik ga helemaal met je mee...
Het is moeilijk om in te schatten "hoe leuk het is" voor Overmars bij
Ajax...misschien is de lol er wel van af ?
Ik kan dat niet inschatten, ik weet ook niet wat de plannen zijn bij Arsenal.
Het kan ook een kwestie van status zijn, ik bedoel de ED is toch een beetje de "B afdeling" in Europa.
Het blijft natuurlijk financieel wringen bij Ajax, men wil de CL in ( overwinteren vooral ) en ED Kampioen worden.
Dan heb je een dubbele, min of meer gelijkwaardige selectie nodig.....
dat zie ik niet gebeuren bij Ajax onder v.d. Sar.
Je ziet hoe het gaat, bij Ajax gaat de vermoeidheid een rol spelen, er zijn blessures en dan valt Hakim uit.....dan is Ajax "weg"......
Met nog twee wedstrijden te gaan tegen bikkelhard Juventus, de wedstrijd tegen PSV en die 5 punten achterstand zou het mij niet verbazen als de titel weer naar PSV gaat.
Dus met dat vooruitzicht elk jaar ( 4 tot nu toe ) is de verleiding om naar Arsenal te gaan wel begrijpelijk.


Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 21:45
Het is makkelijker tegen Juve voetballen dan tegen AZ cs. De reden is dat ze allemaal de wedstrijd van het jaar spelen tegen Ajax, ze haten of verafschuwen Ajax en dat motiveert. Ik zou als Ajax die keeper terughalen en Stengs.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:18
En die kans is gewoon groot maar als psv verrast in amsterdam is het klaar
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 21:24
Op dit moment kan je er niks van zeggen, PSV en Ajax zijn gewoon te onberekenbaar.
PSV is erg kwetsbaar en Ajax ook, dat maakt het wel spannend, de blessures bij Ajax stapelen zich op......
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:50
Mits ze zelf niets meer laten liggen heb je gelijk! En laat ik daar nu de grootste twijfels over hebben. Zeker ook rond het tweeluik met Juve!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 22:40
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:30
Periode titel bij jong misschien, maar verder ook niet denk ik.
Vind ik leuk
#Keizerout +50884
zondag 17 maart 2019 om 21:45
Oke
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 20:45
Ten Hag zou nu tegen jou zeggen..... maar de creative speler viel uit. En ... uhhh..... uhhh... ik heb geen plan B. Dit is ... uhhhh....uuhhhh ... hoe we succes hebben......
We winnen niets maar het oogt mooi.....
wat kan die man uit zijn nek lullen !!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 20:53
Ja, hij past gewoon niet bij Ajax....zal ook nooit passen, maar goed Overmars z'n vrind dus....
Feitelijk gaat ten Hag de Ajax speelstijl bekritiseren ha ha.
Ik krijg toch sterk de indruk dat die speelstijl hem opgedrongen is........staat er niet van "ganser harte" achter, maar de zwakte is dan dat hij geen plan B heeft.
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 21:03
Zodra 2 spelers het laten afweten bij Ajax dan is het niet echt goed meer en kunnen ze van iedereen verliezen. Maar AZ speelde ook gewoon degelijk en slim. Voor mij als neutrale kijker was echt leuke pot om te zien.
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 21:52
Wie moet het dan worden, mijn voorkeur die komt niet is onbetaalbaar, redt Peter Bosz
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 22:39
Ik zou het niet weten.
Bosz wint al 10 jaar niks, heeft leuke praatjes ; "en Cruijff zei altijd...." maar vlucht weg bij Ajax bij een beetje tegenwind, was bij Feyenoord als TD ook na een jaar weg ( rommeltje van gemaakt ) met bonje en ging binnen 6 maanden volkomen af in Duitsland.

Het profiel:
Het liefst een Duitse Trainer of andere buitenlander met een prijzen verleden Nationaal en Internationaal.
Daar moet flink voor gedokt worden.
Het moet nu maar eens uit zijn met die semi beginnelingen
aanstellen zoals Keizer en ten Hag of een kwakzalver als Bosz.
Waarom zo'n belangrijke Trainers functie toch altijd de sluitpost moet zijn bij Ajax is mij een raadsel.
Ze geven voor een "ondergeschikte" ( Blind ) 18 miljoen uit en een Trainer mag nooit meer dan 800.000 E kosten p.j.
Kijk; "4 jaar niks" komt niet "uit de lucht vallen" natuurlijk met het grootste budget in de ED.
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 22:44
Guardiola, maar niet haalbaar.
En voor die laatste wedstrijden Jupp Heynckes, die woont net over de grens bij Roermond, 3 miljoen en maakt ons kampioen en finale CL
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 22:46]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 22:46
De wereld is groot, geen idee wie er haalbaar en betaalbaar zou zijn.
( ik word er dan ook niet voor betaald ....;)
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 20:54
Idd...Elke keer als het erom gaat stuurt hij zijn ploeg stuurloos het veld op en worden ze afgetroefd... Let op mijn woorden, tegen Juve lopen ze weer de poten uit hun lijf.... Dan gaat het om hun eigen transfer...
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 21:01
Dat denk ik zelf ook. Al denk ik dat Juve een maatje te groot is en die kunnen spelers ook rust geven voor de CL met de voorsprong die ze hebben. Real tref je in slechtste seizoen en vorm van de laatste 20 jaar denk ik. Al neemt dat de prestatie die Ajax heeft geleverd niet weg.
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 21:04
Ik heb de felheid, zoals tegen Real, vandaag niet gezien... Dat was het minste wat ze hadden kunnen opbrengen... Je bent twee weken vrij...
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 21:06
inderdaad.... misschien dachten ze dat ze al vrijaf hadden.
maar zoals iedereen praat lijkt het alsof AZ de overwinning cadeau heeft gekregen maar die speelde gewoon heel goed en verzorgd voetbal
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 21:08
Oh zeker... AZ speelde zeker goed, zonder twijfel. Ajax was alleen, zoals bij elke belangrijke pot dit seizoen, te afwezig.... En dat mag Ten Hag zichzelf kwalijk nemen...
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 21:09]
Vind ik leuk
Roeptoeter +19359
zondag 17 maart 2019 om 20:39
Youri had 1 goede vraag.
Je hebt de Europese variant, bespreking daarop afgestemd en afspraken met elkaar gemaakt. Dan moet Ziyech eruit, Dolberg kwam erbij en zodoende werd heel de speelwijze veranderd. Zo snel al in de wedstrijd de hele bespreking weggedaan.
Waarom? Ik wacht nog steeds op een antwoord van Ten Hag.
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 20:41
Ajax heeft gewoon te vaak een belabberde instelling dit seizoen.... Daar heeft tactiek niets mee te maken....
Vind ik leuk
Roeptoeter +19359
zondag 17 maart 2019 om 20:46
Wat een onzin. Wil jij uitgenodigd worden voor VTBL?
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 20:48
Onzin...??? Je kan een waterdichte tactiek hebben, maar als je spelers als zoutzakken op het veld staan ga je geen duels winnen... Je komt dus nooit in de wedstrijd... Dat hebben we dus gezien...
Vind ik leuk
Roeptoeter +19359
zondag 17 maart 2019 om 21:08
Het had echt helemaal niets met instelling te maken. Ze gingen er echt wel voor. Zat slidings gezien. Het is overduidelijk dat het vermoeidheid was. Ze kwamen gewoon net dat stapje te kort.
En dan gaat Ten Hag ook nog een omzetting doen waardoor er weer mentale energie gevraagd wordt.
Het team moet meer rust krijgen en dat gaat niet met het programma. Je bent aan het verliezen van je eigen succes.

Je had allang 10 punten voor moeten staan in de competitie in deze fase. En dat was mogelijk als die Ten Hag niet zulke idiote opstellingen had gemaakt. Die is daarvoor de schuldige en heeft het ook vandaag weer onderschat. Nu moet hij ze motiveren. Tegen een Real hoeft dat toch niet.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:16
Beetje meer respect voor PSV mag wel. Nog maar 1 wedstrijd verloren dit seizoen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19359
zondag 17 maart 2019 om 21:22
Respect voor PSV? Voor dat armoedige scoren in de laatste minuten?
Als ze boven aan hadden gestaan en elke wedstrijd 2-0 voor met de rust, dan wel. Nu zijn steeds net ietsiepietsie beter dan clubs uit het rechter rijtje en dat wordt gezien als een goede zaak. Je bent gewoon jezelf voor de gek aan het houden.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:38
TOET TOET!

Blijkbaar draait een heel seizoen op een paar wedstrijden na de 2e seizoenshelft. Spel van PSV is idd nier goed genoeg. Mij heb je dan ook niet echt uitbundig zien juichen toen az van ajax won. Maar hopelijk geeft dit een boost en knallen we er vanaf nu weer op. Maar in de eerste seizoenshelft heb ik echt mooi voetbal gezien.
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 21:44
Vergeet niet dat Psv nog bovenaan staat omda Ajax de trekker niet overhaald.... Als je eerlijk bent, moet je dat wel bekennen....
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 21:17
Inzet zit hem niet in hoeveel slidings je maakt... Het viel me op hoe vaak het middenveld nergens te bekennen was. Ga dan meer uit de organisatie spelen... En wacht rustig je kans af.... Az-uit is altijd lastig en je hoeft daar niet te domineren... Ten Hag had moeten inzien dat zijn ploeg “moe” is.... Daar moet je dan op inspelen.... Misschien gewoon een keer 4-4-2 of 4-5-1....
Vind ik leuk
Roeptoeter +19359
zondag 17 maart 2019 om 21:28
Frenkie en Ziyech stonden op het middenveld. Beide de hele week last van pijntjes. Dat valt op bij vermoeidheid. Beide had je uit voorzorg er niet in moeten zetten. Gretige, fitte spelers hadden een kans moeten krijgen.

Je hebt gelijk, het middenveld kon het gewoon niet meer belopen.

En daar komt Overmars. Die heeft maar 12 goede spelers in de selectie gezet. Het gat naar de nummer 13 is te groot. Labyad, hoe kun je die toch kopen?

En aan de slidings kun je wel zien dat er inzet is. Een sliding is gewoon een wanhoopspoging, maar ze maken hem wel. Gewoon langs laten lopen en toekijken, dat zou pas erg zijn. Ze probeerden het tenminste. En slidings moet Ajax niet nodig hebben. Als ze fit genoeg zijn kun je door een stapje extra te zetten op de juiste plek staan waardoor je sliding nodig hebt.
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 21:35
Zeker.

Ik kan ook slidings maken om maar een sliding te maken. Dat kan gespeelde inzet zijn... Ajax moet echt slimmer worden, zodat ze die slidings niet nodig hebben...
Gewoon dichter op elkaar spelen en wachten op een foutje.... Je kan dan met Neres en Dolberg voorin spelen.... Tadic op 10 en een punt naar achteren met twee CM ervoor. Een soort ruit, die snel kan omschakelen naar een 4-3-3... Zo had je je middenveld wat meer rust kunnen geven en de snelle spelers voorin meer ruimte....
Vind ik leuk
GOAL! +679
zondag 17 maart 2019 om 21:41
Nou roeptoeter je maar wat, toeter. Ajax speelde gewoon erg slecht. Slordig en inspiratieloos.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zondag 17 maart 2019 om 20:40
Wel erbij vermelden dat deze ploegen een balafpakker hebben,die wacht op momenten als de aanval niet lukt..
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:40]
Vind ik leuk
Mari +13665
zondag 17 maart 2019 om 20:40
Zo is het maar net
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 20:40
Klopt, daarom is onze ondergrens ook lager dan dat van PSV, ons voetbal moet kloppen en dan is het geweldig, dan ziet het er oogstrelend uit en kunnen we een heel erg hoog niveau aantikken.

Echter is het een complexe speelstijl waarbij het team als geheel moet kloppen, want als 1 individu buiten de pas loopt dan kan het hele spel hierdoor ontregeld worden.

PSV speelt schijtbakken laf voetbal en doet dit ook nog eens op een bedroevend laag niveau. Ze geven hierdoor veel minder ruimtes weg en dat maakt het moeilijker voor de tegenstander om te scoren.

Zelf gokken ze op bevliegingen van de mensen voorin met Luuk als aanspeelpunt waar de rest omheen beweegt. Het is vrij fantasieloos en recht toe, recht aan voetbal, als ze goed spelen kan het er best aardig uit zien, maar meer dan dat ook niet.

Grote grap is dat PSV al maanden slechts 1x per week hoeft aan te treden en dan nog het niet voor elkaar weten te krijgen om een fatsoenlijke pot op de mat te leggen, ik denk dat er niet 1 wedstrijd na de winter echt goed te noemen valt.

En daar zie je bij van Bommel dan weer uitingen van, de beste man begint zich met de week lachwekkender te gedragen, wint weer met de hakken over de sloot na een zeer matige wedstrijd en gaat vervolgens hele rare obscene gebaren maken naar het publiek nadat de scheids affluit.

Gek genoeg mag hij zich maar zo als een dorpsidioot blijven gedragen.
Vind ik leuk
Kezmania +557
zondag 17 maart 2019 om 20:43
Lekker belangrijk allemaal; je kunt zeuren wat je wil maar de kans dat ajax alweer zonder prijs het seizoen af gaat sluiten wordt weer groter. En daar gaat het om!
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 20:48
5 jaar niks? Volgens mij is dit seizoen nog niet voorbij en doen we nog steeds om 3 prijzen mee, dus nogal voorbarig...

Maar goed, waarom reageer ik uberhaupt op iemand met zo'n sneue naam.
Vind ik leuk
Kezmania +557
zondag 17 maart 2019 om 20:57
Hahaha de waarheid komt hard aan 🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:16
5jaarniks, jij bent echt niet slim als ik je reacties + naam zie....
Vind ik leuk
Kezmania +557
zondag 17 maart 2019 om 21:38
Dat heb ik nou ook bij jou
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:39
Maar goed dat het jouw mening is ;)
Vind ik leuk
Kezmania +557
zondag 17 maart 2019 om 21:58
Datzelfde geldt voor jouw mening ;)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:00
Maar seizoen is nog niet afgelopen!
Vind ik leuk
Kezmania +557
zondag 17 maart 2019 om 22:17
Goh, wat een slimme reactie. Dat wist niemand
Vind ik leuk
Dezeun +6269
zondag 17 maart 2019 om 20:43
Uit gehuild dan mag je uit je hoekje komen
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 20:48
Ik huil niet en sta ook niet in een hoekje, heb je verder misschien iets zinnigs te melden of kwam je jezelf alleen even voor lul zetten?
Vind ik leuk
Dezeun +6269
zondag 17 maart 2019 om 20:54
Wat je schrijft is nogal gefrustreerd
Oja psv is trouwens ook hofleverancier van het grote en kleine oranje
Doet pijn he
Vind ik leuk
BRAM046 +830
zondag 17 maart 2019 om 20:43
Pannekoek
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 20:49
Het is pannenkoek, als je dan iemand probeert te beledigen doe het dan wel goed.
Vind ik leuk
BRAM046 +830
zondag 17 maart 2019 om 21:37
Heel goed knappe kerel , ik zeg het op zijn Limburgs , waarschijnlijk zul je dat niet begrijpen PANNEKOEK
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7276
zondag 17 maart 2019 om 20:44
Rustaaaag jochie.
Vind ik leuk
GOAL! +679
zondag 17 maart 2019 om 21:13
Kijk naar je eigen club man, jankerd. Psv is slecht boehoe, kinderachtige tadic mentaliteit
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 21:16
dat maakt dan met Ten Hag 2 dorpsidioten. Die oordeelde dat heel Nederland Ajax op de knieën zou moeten danken. welk voordeel heeft mijn club Fortuna Sittard of andere clubs in het rechterrijtje of de KKD daarmee te maken.
PSV doet gewoon wat het moet doen, resultaat voetballen. Overal ter wereld is dat prima alleen in Nederland word je dan neergehaald.
Denk je dat er over 10 jaar nog word gesproken over de wedstrijd van jullie tegen NAC, Fortuna of PEC ? mensen herinneren zich wel wie er kampioen is geworden.
Nu lig je te zeuren dat PSV maar 1 keer per week hoeft te spelen maar dan heb je niet getuigd en grootspraak gehad toen jullie van Real wonnen ?
Schone roept al jaren dat als jullie alles winnen Julie kampioen worden maar dan in wedstrijden niet thuis geeft.
In plaats van naar andere clubs te kijken en verwijzen kijk je beter eens waar het bij je eigen club al jaren misgaat en er uiteindelijk geen prijs word gepakt. daar heeft PSV weinig invloed op en Van Bommel zeker niet. Al heeft die dorpsidioot meer uitstraling dan de onverstaanbare amateur psycholoog die er bij jullie voor de groep staat.
Godzijdank dat mijn clubje geen van beide is en ik me druk en gefrustreerd zou moeten maken bij verlies om de trainer, spelers en fans van een ander team terwijl de hand in eigen boezem steken toch hetgeen zou moeten zijn dat je als Ajacied zou moeten doen.
Vind ik leuk
Blindsy +20704
zondag 17 maart 2019 om 20:41
De teams van Pep kunnen dat .. en Ajax. Verder niemand. Die man is aardig ingeburgerd, inmiddels...
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1161
zondag 17 maart 2019 om 20:41
En als het niet loopt schakel je over op plan B. Alleen heeft deze trainer geen plan B.
Vind ik leuk
Sooike1208 +6009
zondag 17 maart 2019 om 20:43
AZ voetbalde precies op dezelfde manier als dat wij 3x tegen AZ deden. En daardoor ook 3x hebben gewonnen.
We zullen dat op 5 mei ook doen. Zijn absoluut niet kansloos
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:50
Yeah right. Leuk hoor voor jullie het bereiken van de finale. Maar tegen mijn club Ajax gaan jullie er gigantisch af.
Of ja, afgaan is het niet. 6-0 voor Ajax zou maar normaal zijn.
Vind ik leuk
karnisse +603
zondag 17 maart 2019 om 20:55
Zeg dat nou niet te snel. Krijgen we weer een Pec scenario
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:06
Als Ajax nú nog niet wakker is, veeg mij dan maar op. 100% zeker dat Ajax flink gaat uithalen tegen Willem II.
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 21:06
Gewoon gelijk na een nederlaag blijven roepen Edgar.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:07
Komop zeg, Ajax zou nu inmiddels uit de winterslaap moeten zijn gekomen? Normaliter ja dus.
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 21:10
Tja normaliter moet Ajax altijd winnen van AZ en Real van Ajax. Ik snap gewoon niet waarom je blijkbaar de behoefte hebt om dat zo stellig te beweren. Wat heeft dat voor nut.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:11
Tsja, je hebt een goed punt.
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 21:14
Niet meer doen he dan. Gelukkig zijn er nooit 100% garanties in het voetbal zou ik zeggen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:15
Ik zal eraan denken.🤗
Tsja, ook dat is waar. Anders zou er geen klootbaviaan meer aan zijn.
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 21:26
Precies wat is er nou mooier dan 3 keer onverwacht verliezen van Willem II. Gewoon blijven lachen hoor. Vandaag maakt weer een boel goed.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:28
Tsja, jullie zijn natuurlijk zo blij als een os met hangend haar. Geniet er van gap!
Je zal me daar toch een partij chagrijnig hebben gekeken toen jullie drie x verloren van een pieterig clubje als een Willem II.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 21:29]
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 21:39
Ja klopt maar ik kom al heel lang bij AZ en ben gewoon ook gewend aan mindere periodes/degradatie en wat al niet meer. Als ze hun best doen vinden we het prima.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:41
I see. Nou, vandaag deden ze hun best, zoveel is duidelijk.
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 21:45
Veel plezier en succes tegen Juventus.
Vind ik leuk
companen +2374
zondag 17 maart 2019 om 20:50
Niveau die AZ haalden vandaag heb ik Willem II nooit gezien, schande natuurlijk met zo'n elftal 3 x verliezen van jullie.
Vind ik leuk
Sooike1208 +6009
maandag 18 maart 2019 om 08:21
Hahaha, hou toch op man. 3x niks in te brengen gehad. Wij speelden tegen jullie precies tzelfde als hoe jullie tegen ajax speelden. En daar kunnen jullie beide niet tegen. Is echt geen toeval.
En schande?? Dan is de schande nog groter voor ajax omdat ze tegen dit AZ verliezen
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:34
Ik hoop het. Succes!!!
Vind ik leuk
Uncle Fester +2495
zondag 17 maart 2019 om 20:44
Allemaal leuk en aardig, die moeilijkheidsgraad. Maar als puntje bij paaltje komt is het 'simpele' PSV dadelijk wel weer kampioen. Eigenlijk ongelooflijk als je de selecties naast elkaar legt. Maar wel waar.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:50
Treurige maar juiste conclusie.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:50]
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 20:44
AZ werd weggespeeld door Ajax.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:45
Hij past wel steeds meer bij Ajax.
Vind ik leuk
kees ee +1093
zondag 17 maart 2019 om 20:45
. . ja, de eredivisie is zo makkelijk nog niet !?
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 17 maart 2019 om 20:46
Morgen op het werk twee Ajax supportertjes plagen
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:55
wat een gelul net alsof ze in Amsterdam een compleet eigen recept moeten uitvoeren, gewoon een goaltje meer maken dan de andere zo simpel is voetbal en het maakt dan geen moer uit bij welke club het is.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:58
Die is totaal de weg kwijt die krullen bol
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:59
Hebben ze ook nog over Tagliafico gehad.
Wat een smerige overtreding. Minimaal 3 wedstrijden. Kijken of ze objectief zijn bij de KNVB en een vooronderzoek starten.
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 21:07
Zie de beelden net. Waarom staan die nog niet op deze briljante site ?
Vind ik leuk
Psvsg +145
zondag 17 maart 2019 om 23:20
Je snapt toch wel dat het de KNVB is dat een onderzoek moet starten? Als je dat begrijpt dan weet je ook dat het niet gebeurt.
Vind ik leuk
AZVork +3116
zondag 17 maart 2019 om 20:59
Je hebt het publiej vermaakt hoor.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:01
Hij praat de ajax filosofie na. Maar vergeet erbij te zeggen dat hij een aantal wedstrijden (waaronder tegen Real Madrid) op de omschakeling won. Real gaf giga veel ruimte weg. Overigens is daar helemaal niets mis mee want het was een fantastische overwinning. Maar dogmatisch een filosofie als marketingstrategie uitdragen is het grootse probleem van mijn club!!
Vind ik leuk
Il Gordo +21318
zondag 17 maart 2019 om 21:01
"Er zijn maar heel weinig ploegen die dat kunnen. Eigenlijk kunnen alleen de teams van Pep Guardiola dat."


En die van Bielsa, Erik.
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
zondag 17 maart 2019 om 21:03
En nog meer dom gezwets!
Vind ik leuk
Fc hamkel +1618
zondag 17 maart 2019 om 21:04
Met andere woorden hij schaalt zich zelf in de categorie van guardiola....
Vind ik leuk
S41 +97
zondag 17 maart 2019 om 21:07
Ik ben blij met Ten Hag. Alstublieft bijtekenen. Je hebt ons al zoveel gegeven. Zoveel mooie wedstrijden en zoveel vermaak en zoveel ontroering. Dank daarvoor.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2070
zondag 17 maart 2019 om 21:14
Precies voor het leven bijtekenen
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 21:23
Erik zal na dit seizoen te bewonderen zijn in de Efteling.
Vind ik leuk
Smash +4433
zondag 17 maart 2019 om 21:29
..... teams die aanvallend en initiatiefrijk willen voetballen, extra kwetsbaar.

Vandaar dat het niet zo makkelijk gaat bij PSV!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:31
Toch wel bijzonder dat wanneer je dat weet er dan geen plan B is voor als het niet loopt. Bij Ajax loopt het over het algemeen wel goed bij Feyenoord bijvoorbeeld van geen kanten en dan is er bij beide clubs geen plan B?
Het blijft bijzonder riskant maar gezien Feyenoord zelfs oliedom.
Vind ik leuk
B H +460
zondag 17 maart 2019 om 21:39
Dan moeten ze anders spelen!
Vind ik leuk
hoebie60 +223
zondag 17 maart 2019 om 21:40
De spelers van ajax zijn op, tegen real kunnen ze diep gaan maar daar houd het op, ze maken het mekaar moeilijk, maar dolberg gaat geen niveau meer halen en schöne is op , maar thuis winnen van psv en alles is nog mogelijk, maar hadden we maar een paar meer nicos, wat een mentaliteit kunnen de Nederlanders nog veel van leren
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:41
Hij gaat zich vergelijken met pep moet je toch echt een dikke plaat voor je hoofd hebben die arrogante kwast
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:56
It ain't over TIL it's over..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:14
Ja soms is het entertainment en soms ook drama maar ja dan is lopen met je voeten op de grond ook wel een keer lekker
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:15
Waardeloze trainer met hele grote arrogantie
Vind ik leuk
Kezmania +557
zondag 17 maart 2019 om 22:22
Inderdaad, bedenk eens iets anders 🤣
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 22:41
Niemand weerhoudt welke trainer dan ook van Ajax er van de tering naar de nering te zetten wanneer blijkt dat een bepaald gekozen tactiek niet het gewenste resultaat op levert in een wedstrijd.

Welke manier van voetballen dan ook heiliger gaan verklaren dan het resultaat is vragen om problemen.
Vind ik leuk
Akela +396
maandag 18 maart 2019 om 04:51
Het leuke is dat hij het gelooft ook. Veel mazzel gehad in de CL. Voordat de pleuris uitbrak in Madrid gewoon ook verloren thuis.
Ik ben niet voor die lampen maar als je er 5 punten achter staat zou ik gewoon maar zwijgen....
Vind ik leuk
voetbal@com +1123
maandag 18 maart 2019 om 07:22
Complimenten aan Ten Hag, verlies je een belangrijk duel en dan toch in de avond bij Rondo gaan zitten.

Opmerkelijk en ook complimenten wat de man en zijn gezin doen voor Ajax, woont ergens in Amsterdam en het gezin steunt hem daarbij.

“Wat doe je normaal op zondagavond”

Ik kijk in de avond nog een keer de wedstrijd om zo in de ochtend goed voorbereid te zijn.

“Hoe verwerk je nederlagen zoals deze” Vaak alleen.


Vind ik leuk
Watzijnwij +294
maandag 18 maart 2019 om 09:55
Borstklopperij, van iemand die in elk geval tot nu toe nog geen enkele prijs heeft gewonnen en dat met veruit de grootste zak met geld tot zijn beschikking.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:55
daarom sta je ook 2e
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws