Bizot frustreert Ajax: 'Hij heeft zich bewezen, verschrikkelijk mooie reddingen'

Bizot frustreert Ajax: 'Hij heeft zich bewezen, verschrikkelijk mooie reddingen'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 07:26ma 18-03-2019 om 07:26

Marco Bizot was tegen Ajax een van de uitblinkers bij AZ, maar of de doelman klaar is om zich op een hoger niveau te laten zien is lastig te voorspellen. Dat stelt Harry Lubse, die wel vindt dat Bizot zijn uitnodiging voor het Nederlands elftal zelf heeft afgedwongen.

"Hij is door Ajax aan het werk gezet en heeft zich opnieuw bewezen", zegt Lubse als rapporteur van De Telegraaf. "Ik heb Bizot een aantal verschrikkelijk mooie reddingen zien verrichten. Hij hield zijn doel schoon bij schoten van onder meer Matthijs de Ligt en Noussair Mazraoui, maar vooral de manier waarop hij in de slotfase de kopbal van Klaas-Jan Huntelaar over de lat tikte, was indrukwekkend."

"Maar of hij ook al klaar is om daadwerkelijk onder de lat te staan bij Oranje vind ik moeilijk in te schatten", vervolgt de oud-spits van onder meer PSV over de 28-jarige sluitpost. "Hij heeft daar natuurlijk concurrentie van keepers als Jasper Cillessen en Jeroen Zoet. Dat zijn jongens die al ervaring hebben opgedaan bij topclubs en zich op dat niveau hebben bewezen."

"Bizot krijgt bij AZ veel te doen, waardoor hij zich kan onderscheiden", aldus Lubse. "Op een hoger niveau is het echter de uitdaging om de boel ook overeind te houden wanneer de tegenstander maar tweemaal voor het doel opduikt. Op die momenten moet je er staan en de ballen dan eveneens pakken."

Plaats een reactie

Eimersweide +9611
maandag 18 maart 2019 om 07:34
Az dat van Ajax wint... het is toch te bizot voor woorden
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:37
Stond uitstekend te keepen maar een basisplaats in Oranje? Nee...
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 07:40
Keepte verrekte goed en straalde zelfvertrouwen uit.

Ere wie ere toekomt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:54
Zeker weten.
Vind ik leuk
Bizzy +22804
maandag 18 maart 2019 om 08:16
Voor zover mijn objectieve bril het toe laat beide clubs speelden een slorige wedstrijd. Veel balverlies en onnodige overtredingen. Gelijkspel was op zijn plaats geweest. Enigzins geflatteerde uitslag.
Vind ik leuk
Wittepiet +186
maandag 18 maart 2019 om 08:40
Je reactie lijkt alsof je het over psv hebt. Ajax verdiend verloren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:55
Sportieve reactie Jozef!!
Vind ik leuk
Mario 1 +2814
maandag 18 maart 2019 om 07:52
Verbaasde mij dat hij niet man of de match is geworden.
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 07:39
Huh, speelde Bizot gisteren ook mee dan?

Ajax had toch geen enkele kans?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 07:39]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:54
Ik snap je sarcastische ondertoon, want Bizot heeft zich echt een paar keer onderscheden met een geweldige redding. Echter moet jij ook erkennen dat AZ het betere van het spel had en veel meer kansen heeft gecreëerd dan Ajax. Het afmaken was alleen een probleem
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 10:17
Ontken ik niet.
Vind ik leuk
Bossie020 +6570
maandag 18 maart 2019 om 07:45
Bizot heeft 12 cleansheats dit seizoen, tegen 13 voor Zoet. Denk niet dat ze elkaar veel ontlopen.
Vind ik leuk
Hoogland +490
maandag 18 maart 2019 om 07:57
Eerste keeper van oranje niet, maar uitstekend gekeept wederom! Debuut in het NL elftal zou wel mooi zijn in een vriendschappelijke pot !
Vind ik leuk
Buck Worrier +2653
maandag 18 maart 2019 om 08:26
Gefeliciteerd kaasvreters.
Goed gespeeld. Goede pot. Goede keeper.
Ajax liet het (wederom) afweten.
Flink balen want nu niks in eigen hand. Zat gisteren met een AZ maatje te kijken en hij was wel blij.
Nu moet AZ thuis ook van PSV winnen en dan vergeten we deze wedstrijd.
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
maandag 18 maart 2019 om 08:31
Die jongen mag al blij zijn dat hij als derde doelman mee mag. Speelde gisteren een uitstekende wedstrijd maar het is niet zo dat dit een wereld keeper is.

Dat geldt voor meer spelers van AZ. Prima spelers voor een club als AZ maar meer ook niet. Als die gasten verder willen zouden ze beter eerst eens volgend seizoen in Europa wat gaan presteren.
Vind ik leuk
Gelukshand +1479
maandag 18 maart 2019 om 08:50
Sowieso bepaald 1 wedstrijd niet wie er kampioen word. En ook niet of je goed bent. Daarvoor moet je een reeks neer zetten. Het is niet dat dankzij bizot dat AZ zo hoog staat.
Ik heb overigens AZ niet gezien in Europa?

Dit is eredivisie en dit is van zo slechte kwaliteit.
Frenkie, Luuk, Ziyech, Berghuis, Tadic. Allemaal van een bedroefd niveau
Vind ik leuk
Hoogland +490
maandag 18 maart 2019 om 12:34
8 clean sheets in 11 wedstrijden, klinkt als een goede reeks
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 18 maart 2019 om 08:52
"Bizot krijgt bij AZ veel te doen, waardoor hij zich kan onderscheiden", aldus Lubse. "Op een hoger niveau is het echter de uitdaging om de boel ook overeind te houden wanneer de tegenstander maar tweemaal voor het doel opduikt.

Dat is toch veelal bij AZ ook het geval, maar deze Lubse zal wel alleen ajax of psv volgen?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:56
Lekker opstarten op deze manier :)
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
maandag 18 maart 2019 om 09:12
Leuke keeper maar niet constant. Het topclub effect treedt hier op. Ze hebben altijd de wedstrijd van hun leven tegen een topclub. Volgende wedstrijd laat 'ie' er weer eentje kansloos in vliegen waarschijnlijk.
Vind ik leuk
Bennamari +290
maandag 18 maart 2019 om 10:00
Met alle respect hoor maar die reddingen van bizot tegen Ajax had elke redelijke keeper tegengehouden om nu gelijk te zeggen dat tie onder de lat van het Nederlandse elftal moet keepen

Bytheway vind ik Vorm toch iets meer hebben dan bizot
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 11:02
Speelt Vorm nog wel eens dan?
Vind ik leuk
Bennamari +290
maandag 18 maart 2019 om 14:40
Ik snap je reactie Jozef maar dat is niet meteen een reden om te zeggen dat hij beter is want dan kan je cillesen ook te kort doen
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 20:40
Oké, maar telkens als Cillessen wél optreedt, dan laat hij zien dat hij zeker niet minder is geworden. Dat gevoel heb ik niet bij Vorm eerlijk gezegd. Simpel omdat ik hem nooit bezig zie.
Vind ik leuk
Doby Woby +42
maandag 18 maart 2019 om 12:12
Denk dat de ajax keeper ook geprezen mag worden met zijn mooie reddingen
Vind ik leuk
El Cazador +9345
maandag 18 maart 2019 om 12:38
Graag een herhaling in de laatste speelronde!!!!
Vind ik leuk
Patje41 +1220
maandag 18 maart 2019 om 14:21
volgend jaar maar naar ajax als opvolger van Onana
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:50
Ben azeter maar Onana heeft er ook veel tegen gehouden(die hadden er wel in mogen zitten)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws