'Medelijden' met Ihattaren: 'Daarom was hij heel flets, je zag hem bijna niet'

'Medelijden' met Ihattaren: 'Daarom was hij heel flets, je zag hem bijna niet'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 09:06ma 18-03-2019 om 09:06

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 10:56ma 18-03-2019 om 10:56

Kenneth Perez kreeg zondag tijdens VVV - PSV een beetje medelijden met Mohammed Ihattaren. De middenvelder speelde geen al te opvallende wedstrijd, maar dat was volgens de analist goed te begrijpen.

"Ik heb wel een klein beetje medelijden met Ihattaren die dan op 10 speelt. Want van Rosario en Sadilek de bal heel snel en op het juiste moment krijgen: dat zit er niet heel erg in. Daarom was Ihattaren eigenlijk ook weer heel flets. Je zag hem bijna niet", stelt Perez bij Dit was het Weekend op FOX Sports.

"Van Bommel heeft wel Sadilek erin gezet, maar dan krijg je bijna hetzelfde als Hendrix qua creativiteit", vindt Perez. "Hij is wel een heel fel baasje, want hij rent over dat veld. Maar qua creativiteit win je natuurlijk niets."

PSV leek lange tijd puntenverlies te gaan lijden in de uitwedstrijd tegen VVV. Een kleine vijf minuten voor tijd schoot Hirving Lozano de koploper alsnog naar drie punten.

Plaats een reactie

Smithsonian +45219
maandag 18 maart 2019 om 09:08
Joh, hij is nog maar 17.

Ventje komt er wel.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:12
Hij komt er zeker wel. Maar inhoudelijk heeft Perez natuurlijk een punt. Het is een stuk lastiger om aan voetballen toe te komen met twee van zulke medespelers. Dit ventje is namelijk erg voetballend ingesteld.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:29
Je moet een keuze maken. Of met de punt naar achter met 2 controleurs. Heeft mijn persoonlijke voorkeur gezien we offensieve backs hebben en geen topspelers in de verdediging hebben. Of met de punt naar voren met spelers die diepgang of een goede pass hebben, als Pröpper.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:37
Dat is zeker zo Dimitri. Maar dan kan uiteindelijk wel geconstateerd worden dat her rendemend van een CAM lager ligt. Of dat het voetballend vermogen op het middenveld ontbreekt. Dat is dan idd, een keuze geweest.

Ik heb zelf een voorkeur voor 1 controleur en alsnog de punt naar achteren.
Vind ik leuk
Koeien +4223
maandag 18 maart 2019 om 09:45
Niet om te muggenziften, maar als je met de punt naar voren speelt, speel je met 2 controleurs en met de punt naar achteren speel je met 2 aanvallende mids.

Verder met je eens, als je backs erg hoog spelen is het verstandig met 2 VM's te werken.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:49
Touché!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:42
Eerder creatieve middenvelders niet perse aanvallende middenvelders wat jij bedoelt toch? K bedoel Ziyech en Pereiro zijn niet CM’s om t zo te zeggen. Gutierrez en Sadilek wel.
Vind ik leuk
Koeien +4223
maandag 18 maart 2019 om 14:25
Creatieve middenvelder is niet echt een rol, meer een kwaliteit die je als speler hebt of niet. Dat slaat meer op dat je spel maakt en ballen afgeeft waar je de aanvallers in stelling brengt. Niet te verwarren met spelverdeler.

Aanvallend of verdedigende (controlerende) middenvelder is wel specifiek een rol. VM's moeten meer verdedigen en AM's staan meer aan te vallen.

Speel je dan met 1 VM, dan sta je met de punt naar achteren. Speel je met 1 AM, dan sta je met de punt naar voren.

Dit is een vb met de punt naar achter:

https://www.voetbalminded.nl/wp-content/uploads/2018/03/4-3-3-opkomende-backs.png

De situatie met Ziyech (en Ajax) is iets anders. Dit komt omdat Frenkie de Jong op de positie van VM staat, maar juist vaak een meer aanvallende rol neemt. Dit word assymettrisch gecompenseerd door Blind (terughangen als Frenkie vooruit gaat) of v.d. Beek die tijdelijk inzakt. Ziyech is weer echt een aanvallende, maar moet op z'n positie blijven/naar binnen trekken als Mazraoui opkomt.

Het overnemen van elkaar's positie is misschien wel het grootste kenmerk van totaalvoetbal, maar da's een heel ander verhaal.


Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:33
K snap natuurlijk wel t verschil tussen de punt naar voren en naar achteren. Maar Propper is t type speler wat k bij die punt naar achter voor VM rosario wil zien spelen. Niet een type pereiro, das een AM.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 15:34]
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 09:58
Middenveld blijft een probleem, Perez heeft gelijk qua opbouw. Tegen Ajax Hendrix weer terug. Samen met Rosario een verdedigend blok, PSV moet het hebben van de omschakeling en toeslaan met de snelle flankspelers.
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
maandag 18 maart 2019 om 10:16
In kleine wedstrijden gewoon rigo opstellen.. het enige probleem is dat van Bommel niet wil luisteren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:25
Gutiérrez heeft die creativiteit en de pass ook. Waarom hem niet in wedstrijden waar je het spel moet gaan maken?
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
maandag 18 maart 2019 om 11:53
Het is mij ook een raadsel.. van Bommel lijkt me slim genoeg om te zien dat er een spelmaker mist, maar doet er niks aan.. en dan vind ik die wissels van hem ook onbegrijpelijk. Dan haalt hij 2 middenvelders er af voor 2 buitenspelers!? Het probleem is dat die ballen daar niet komen dus moet je met guti of rigo gaan spelen.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 12:09
Waarom van Bommel Guti geen kans geeft is mij een raadsel, laat hem.ook nooit invallen. Jeugd prima, maar dat moet het niet alleen zijn.
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
maandag 18 maart 2019 om 12:11
Vind dat hij het prima deedtoen hij speelde
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 12:15
Vond hem wisselvallig, echter om in een ritme te komen moet je spelen. Pereiro heeft veel meer kansen gehad en liet het keer op keer niet zien.
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
maandag 18 maart 2019 om 12:20
Hmm vind dat Pereiro ook heel veel dingen wel goed deed hoor. Zou me niks verbazen als hij tegen Ajax in de basis staat
Vind ik leuk
Castromann +9593
maandag 18 maart 2019 om 10:20
Psv heeft dat verdedigende blok nodig omdat a) de backs zeer aanvallend zijn en b) de centrale verdedigers niet top zijn....dus ondersteuning van het middenveld noodzakelijk.
Maarals je n simpel rekensommetje maakt zijn 6spelers aanvallend ingesteld 4voorop en de 2 backs..... op zich moet dat genoeg aanvallend vermogen zijn.
Plus tegenstanders parkeren de bus tegenwoordig....dan kan je met 11 aanvallers spelen...dan kom je er nog nauwelijks door heen.
Tenzij je over messi en co beschikt.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 12:13
Helemaal eens Castroman. 16 doelpunten tegen zegt natuurlijk genoeg!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:59
Je kan ook met een heel leuk middenveld spelen zoals wij in A'dam. T kost je alleen punten als je de vorm niet hebt. Die 2 controleurs zorgen wel voor een extra slot. Van Marwijk haalde hier de finale mee van het WK. Ja, wat is wijsheid.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 12:12
Tja, daar heb je een punt. Zonder Ziyech mist Ajax creativiteit. Wat is wijsheid? Als je wint heb zal je wel gelijk hebben.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:16
Met Ziyech hadden wij deze wedstrijd ook niet gewonnen hoor. Iedereen begon op 90% en dan gaat Ajax eraan tegen een scherp AZ. Uiteindelijk draait t toch om winst. Leuk die mooie driehoekjes, maar sta je met lege handen dan heb je er niks aan.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:53
Vind jouw reacties altijd erg objectief.

PSV heeft dat verdedigend blok nodig, omdat Angelino en Dumfries meer als vleugelaanvallers figureren. Rosario neemt vaak het mannetje van Angelino over.

Al vind ik dat PSV in moeilijke wedstrijden best een cvm kan wisselen voor een aanvallend ingestelde speler en niet wachten tot de 75 minuut.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:38
Ja ben pro Ajax. Maar ik verwoord wel wat ik zie. Klopt helemaal wat je zegt. Dat blok geeft in NL ook vrij weinig weg. En houdt je de 0 vaak dan wordt je vaak kampioen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:45
K zou eerlijk gezegd met Pereiro Sadilek en Rosario beginnen. Hendrix kan ook wel ipv Sadilek, maar je moet eerst uit t niets een doelpunt afdwingen, geen speler die dat beter kan dan pereiro.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 16:10
Pereiro kan een aardige bal trappen. Verdedigend, duelkracht en op de juiste plek lopen is hij erg zwak. Zonder hem winnen we weer.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:28
K ben geen pereirofan, verre van. Maar zoals Van Nistelrooij wel eens heeft gezegd, doelpunten zijn als Ketchup. Pereiro kan een wedstrijd openbreken. Als dat gebeurt heb je Ajax in principe in de tang. Daarnaast zou ik t niet riskeren om met een 17jarige speler die t tegen VVV nog niet kon waarmaken te starten in de belangrijkste wedstrijd van ons seizoen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:52
Toch inderdaad wel een van de spelers die ik het meest mis. Het middenveld van PSV is zo statisch nu. Hoop toch echt dat Guti zijn draai gaat vinden. Anders moeten we echt een andere middenvelder gaan halen. Of Ryan Thomas moet het op z'n heupen krijgen nadat hij terug is van zijn blessure, maar dat valt nog te bezien.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:42
Gisteren kwam het voornamelijk doordat VVV Danny Post op hem had gezet en hij gisteren een wereldpot speelde.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:10
Hij staat er in voor de creativiteit, dan moet je niet verwachten dat een verdedigend middenvelder/stofzuiger het voor je gaat doen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:28
Zeker waar. Zodra er wat meer rasvoetballers rond hem staan, gaat hij pas echt stappen maken. Maar psv gaat nooit aanvallend dominant voetbal spelen.
Vind ik leuk
Importbrabo +2458
maandag 18 maart 2019 om 09:14
Hij moet de ballen echter wel krijgen. Je zou Ihattaren een keer op de plek van Hendriks kunnen zetten. En dan met Pereiro op 10 proberen. Dat weet je in 45 minuten wel te beoordelen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:16
Lijkt me zo gek nog niet, denk dat die gasten wel lekker kunnen ballen met z'n tweeën. Al weet je van Pereiro nooit of ie zin heeft haha
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 10:06
Huh, Pereiro. Sinds hij er niet meer in staat winnen we weer. En Ihattaren verdedigend laten spelen? Guti wel, maar die krijgt geen kans van Mark.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:20
weer beter weter Perez !!!!!
Vind ik leuk
Roffel1998 +3599
maandag 18 maart 2019 om 09:28
Betweter noem je dat
Vind ik leuk
Futre +5378
maandag 18 maart 2019 om 09:22
Idd. Maar waar komt hij wel?

Laten we even peilen voordat deze jongen mag kiezen tussen Oranje en een ander land; is hij nou een Nederlander of niet?

Bij Afellay, Ziyech en Amrabat werd er door de Nederlandse fanboys namelijk nog een zwalkend beleid op losgelaten, vandaar mijn vraag.
Vind ik leuk
Smithsonian +45219
maandag 18 maart 2019 om 09:24
Als speler gaat hij het wel maken, maar vraag me af waar hij voor zal kiezen?

Marokko staat gelijk aan af en toe 3 potjes op een wk een de afrika cup.,
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:09
Ook de verdienste van VVV, zaten er goed op.

Verder gewoon pas 17, kan gebeuren natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:13
Een erg sterk verdedigend team inderdaad!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:32
K zou em verhuren, menig medefan is t daarmee niet eens. Maar ik denk dat op dit punt in de ontwikkeling Mauro tzelfde brengt en je Ihattaren alleen derinbrengt om em tevreden te houden.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:38
Waarom Mauro dan niet verhuren? Dit talent brengt sneller geld op als je hem sneller brengt omdat de potentie hoger ligt?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:10
Die komt er wel ja. Verder moet v Bommel wel snel gaan zorgen dat dr een beetje creativiteit in de ploeg komt. Want dit kan zo echt niet langer.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:13
weinig ajax topics vandaag, wat is er gebeurd ?
Vind ik leuk
Futre +5378
maandag 18 maart 2019 om 09:19
Het ging niet zo lekker gisteren, begreep ik.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:20
ze hebben toch niet verloren ofwel ?, want ze zeggen altijd wzawzdb ?
Vind ik leuk
Futre +5378
maandag 18 maart 2019 om 09:24
Volgens mij wel. Iets met veel wind en vermoeidheid, dacht ik.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:45
ow oke, dan snap ik het wel ja !
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:14
Leuke speler en hij krijgt zijn kansen nog wel. Voorzie een mooie toekomst en hoop dat hij uit handen blijft van de kapitaal clubs van Europa. En gewoon wacht tot hij is uitgeleerd op de Nederlandse velden.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:16]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:15
Lucky was Ajax vorige week, als je dit bijna elke week doet kan ik het geen lucky meer noemen maar duitse kwaliteit.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:18
Mag het mannetje is 17, komt allemaal nog wel is nu al beter dan de rest
Vind ik leuk
2-1 +1636
maandag 18 maart 2019 om 09:22
Middenveld lijkt nergens op bij mijn club. 0 creativiteit, 0 diepgang en 0 scorend vermogen. Maar van Bommel blijft maar lekker aankloten. De ene verdedigende middenvelder (Sadilek) voor de ander (Hendrikx), alsof dat wat uitmaakt. Gewoon Bergwijn op 10 en Guti en Rosario. Maar ja, dat moet je wel durven.....
Vind ik leuk
Werner1913 +11123
maandag 18 maart 2019 om 10:43
Bergwijn op 10? Hahaha. Dat hebben we gisteren gezien. Toen hij naar de 10 ging was het gevaar van Bergwijn meteen voorbij. Dat terwijl hij in de eerste helft vanaf links nog wel regelmatig voor gevaar zorgde.

Overigens heeft datzelfde middenveld de 1e competitiehelft prima wedstrijden gespeeld.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:31
Middenveld moet worden; Gutti, Sadilek en Peirero. Vooral Rosario is zwaar overschat en haalt continue de snelheid uit het spel van PSV door verkeerde pases of tikkies terug. Met Gutti meer voetbal en als Peirero niet goed speelt wisselen voor Ihataren. Rosario en Hendrix zijn goede wissels
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:35
Als onze verdediging sterker was geweest was k t met je eens geweest. Zelfpersoonlijk zou ik zoals onze ploeg nu is voor een middenveld Sadilek Gutierrez en Rosario kiezen, Rosario met de punt naar achter. Sadilek om de gaten van Angelino te dichten. Guti voor t voetbal
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:45
Rosario voegt helemaal niks toe kan amper een bal afpakken. Het is net of je met 10 man speelt als je hen opstelt. Hij is van het niveau Brenet.
Vind ik leuk
Lebowski +708
maandag 18 maart 2019 om 09:34
Tsja dan zet je hem niet in z'n kracht. Verbaast mij sowieso dat je zelfs tegen de nr laatst met twee controleurs speelt. Geen enkele creativiteit. Wel de punten. Bij Milan geleerd denk ik.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:53
Een echte kenner van het catenaccio.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
maandag 18 maart 2019 om 09:42
Laten we ook niet vergeten dat hij op dat veld, met die ondergrond, niet echt lekker kon ballen.
Vind ik leuk
Erik7494 +1499
maandag 18 maart 2019 om 09:45
Het blijft onbegrijpelijk dat Van Bommel Gutierrez niet wil opstellen en zelfs tegen veel mindere ploegen met 2 verdedigende middenvelders speelt.
Vind ik leuk
Werner1913 +11123
maandag 18 maart 2019 om 10:45
Van Bommel ziet die jongen de hele week op de training. Of denk je dat als hij daadwerkelijk beter was, hij niet speelt? Van Bommel is niet gek. Die wil winnen. Iedereen roept hier over Guti dat het de 'oplossing' is, maar die heeft ook al een paar mindere wedstrijden achter de rug dacht ik zo. Dus ook geen zekerheidje...
Vind ik leuk
semi1946 +409
maandag 18 maart 2019 om 10:09
In nederland moet men eens stoppen met hypen van jong spelers ,
het doet hen geen goed !
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:09
Jongens, nog niks aan de hand.
Het grote probleem na de winterstop is dat we nu de kansen vroeg in de wedstrijd niet benutten. Als Psv na 25 minuten gewoon met 0-2 voorstaat na 2x vrij voor de keeper gestaan te hebben, is er helemaal niks aan de hand. Nu kon Vvv zich in de wedstrijd knokken.
Die voorste 3 moeten gewoon veel en veel scherper afwerken in het begin vd wedstrijd.
Probleem opgelost.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:11
Perez wil Mo een inzinking aanpraten.............hoe triest.......échte grachtenmentaliteit.................
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:51
ik hoop volgend jaar op van ginkel ,weer scorend vermogen op het mv
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:55
Guti moet erbij,desnoods op een andere positie
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:57
Sadilek was toch wel een ander type speler; meer aanwezig op het gehele middenveld itt Jorrit. Maar het lef om met een blok van 3 te spelen ontbreekt nog. Wel zichtbaar was dat het uitzakken tussen de cv ers was afgelopen. Een plan b waarbij meerdere middenvelders dreigend zijn was welkom. Mauro junior Dante rigo ( mooi tweebenig) Ramselaar en Gutierez komen dan in aanmerking.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:13
Ik denk dat we deze voetballer in de toekomst aan het rijtje Affelay, labyad, maher etc etc toe kunnen voegen. Aardige speler in NL, gaat het bij een evt stap naar buitenland niet redden
Vind ik leuk
AFP +3717
maandag 18 maart 2019 om 11:29
Dat Ihatarren zondag "flets" was klopt. Ik schrok er van dat hij zondag geen goed niveau had, jammer eigenlijk, zit wel potentie in die jongen. Hij zal één van de nieuwe sterkhouders van PSV moeten worden.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:53
Perez, Perez. zet die gekleurde bril eens een keertje af. Ik heb ook meer met het voetballende middenveld van Ajax dan dat van PSV. Maar zeggen dat Sadilek geen vooruitgang is ten opzichte van Hendrix? Dan heb je er weinig van begrepen. Sadilek speelt veel sneller vooruit en heeft beter zicht op de korte inspeelbal vooruit om iemand tussen de linies te brengen. Het lijkt of Kenneth maar al te graag spelers van PSV kraakt (eerder Bergwijn). En dat allemaal omdat hij er zelf mislukt is?
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 14:19
Arno
Perez zegt eigenlijk Ittaharen functioneert minder omdat spelers rondom niet zo bij hem passen. Het kan best zijn dat Sadilek goed speelt en toch Ittaharen beperkt in zijn spel.
Het gaat erom welk team functioneert 't beste, niet om beste spelers.
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 14:17
Hendrikx heeft voetballend heus wel inbreng, meer dan Rosario vind ik.
Die mag wel een paar weekjes rust. En dan Guti erin.
Daar heb ik medelijden mee met Guti.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 14:17]
Vind ik leuk
B. Alrond +1891
maandag 18 maart 2019 om 21:55
Guti, Sadilek, Ihattaren en Rosario volgend jaar, beetje rouleren die vier.
Voorin Lammers, Gakpo en Malen.
Achterhoede intact houden met Unnerstall op doel: dat wordt weer een mooi gevecht met Ajax om de eerste plek.
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 18 maart 2019 om 22:05
Toen Perez 17 was zat ie nog bij de JO 17 dat is het verschil.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws