Van der Gaag twijfelt over positie: 'Dan kijk je daar naar'

Van der Gaag twijfelt over positie: 'Dan kijk je daar naar'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 09:21ma 18-03-2019 om 09:21

Het lijkt niet uitgesloten dat NAC-trainer Mitchell van der Gaag er op korte termijn de brui aan geeft. Na de 0-4 nederlaag tegen FC Utrecht gaf de trainer te kennen over zijn functioneren na te gaan denken.

"Los van wat er allemaal gebeurd is, kijk ik ook naar mezelf. Zeker nu op dit moment", tekent Dagblad van het Noorden na de nederlaag op uit de mond van de trainer. "We staan laatste, hebben nog acht wedstrijden te gaan. Dan ga ik ook nadenken, wat kan er nu nog? Doe je al die dingen wel goed?"

Die woorden herhaalde Van der Gaag de dag erna bij De Tafel van Kees. "Het zou slecht zijn als ik in de spiegel kijk en denk: ik doe alles prima en het gaat wel goed. We hebben nu een periode zonder wedstrijd, dan kijk je daar naar. Als je het voor je reputatie moet doen, ben je niet goed bezig", stelde hij.

NAC staat stijf onderaan in de Eredivisie, mede doordat De Graafschap afgelopen weekend wel wist te winnen. De achterstand op de Superboeren is met nog acht wedstrijden te gaan acht punten.

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Plaats een reactie

voorstopper +1154
maandag 18 maart 2019 om 09:21
Van Geel zou hier een voorbeeld aan kunnen nemen.
Vind ik leuk
mcmodd +28755
maandag 18 maart 2019 om 10:04
Van Geel is geen trainer (hoewel hij zijn verantwoordelijkheid wel moet kennen), Mitchel is dat wel, maar geen Technisch Directeur. Ontslagnemen zou in beide gevallen verschillende gevolgen hebben.

Als Van der Gaag denkt dat iemand anders het over moet nemen zou ik daar bij de club op aandringen. Echter, bij wie moet hij zijn? Hoe krijgt hij een opvolger die deze moeilijke klus beter kan klaren dan hijzelf? Je zou haast zeggen: benoem de voorzitters van de supportersclubs in een commissie en laten die deze opvolgklus regelen. Er zijn meestal wel mensen vrij voor zo’n specifieke klus.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:05]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 18 maart 2019 om 10:27
Ze moeten iemand zoeken die over brede kennis en ervaring beschikt, zichzelf ook heel goed vindt en dat ook omstandig onder de aandacht brengt via de media....
Zou dat niet iets voor jou zijn ? Staat je op het lijfje geschreven volgens mij.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:14
FdB ook............
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:15
en de Hakkelaar ook..........
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:28
Dat zie ik ook Gaag
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:24
Tja, en wat dan? Afkoopsom meegeven? Maak het seizoen maar gewoon af, wegloper.
Vind ik leuk
Gearry +1538
maandag 18 maart 2019 om 09:25
Als hij zelf opstapt, dan hoeft er geen afkoopsom meegegeven te worden.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:30
Dat snap ik, maar die stapt echt niet zelf op. Die probeerde gisteren het bestuur op ontslaggedachten te brengen.
Vind ik leuk
Zekur +791
maandag 18 maart 2019 om 10:36
Welk bestuur?
Vind ik leuk
Smithsonian +45219
maandag 18 maart 2019 om 09:24
Je had er nooit aan moeten beginnen, en lekker voor heerenveen moeten kiezen.
Vind ik leuk
mason +2417
maandag 18 maart 2019 om 10:49
Klopt ja. Ik had van der Gaag ook wel bij ons willen zien ipv die dooie.
Vind ik leuk
Voetballert +1357
maandag 18 maart 2019 om 09:25
Van deGaag naar Doetinchem?;)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:32
Kansloos dit Nac. Jammer, vind het een leuke club. Hoop dat ze hier weer te boven komen!
Vind ik leuk
52N6E +1159
maandag 18 maart 2019 om 09:33
Zou een goede trainer voor PEC zijn. Heeft met Excelsior echt goed aanvallend en verzorgt voetbal laten zien. Zie hem graag naar Zwolle komen.
Vind ik leuk
pos +9961
maandag 18 maart 2019 om 09:38
Hij kan ook wel erg weinig met dit elftal. Die staan gewoon volkomen terecht onderaan ook.
Vind ik leuk
De Kleine +198
maandag 18 maart 2019 om 09:40
Ligt niet aan van der Gaag maar in de selectie die NAC heeft zit geen voetbal in zelfde als hij nu bij feyenoord zou zitten wordt dat ook niet beter
Vind ik leuk
mcmodd +28755
maandag 18 maart 2019 om 10:07
In dat geval zou Mitchel gewoon niet moeten opstappen. Dat kan van de zomer altijd nog.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:07]
Vind ik leuk
De Kleine +198
maandag 18 maart 2019 om 10:19
Tuurlijk hij kan er niets meer aandoen om ze beter te krijgen maar publiek gaat tegen hem te keer en niet tegen de spelers en daar zit het nou juist
Vind ik leuk
jollie18 +121
maandag 18 maart 2019 om 09:51
Hij had al veel eerder moeten gaan
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:56
Het kalf is nu toch al verzopen,het maakt nu niets meer uit.
Vind ik leuk
T. Henry +462
maandag 18 maart 2019 om 10:09
Vind het jammer voor van der Gaag, een goede trainer. Maar deze NAC selectie is gewoon echt dramatisch slecht en heeft ook veel te maken met het beleid dat NAC hanteert. Hopelijk voor van der Gaag is er binnenkort een club in de Eredivisie die hem wil inlijven. Is een goed persoon denk ik om als trainer te hebben.
Vind ik leuk
RWB013 +2485
maandag 18 maart 2019 om 12:03
Iedereen heeft het over een slechte selectie, maar dat valt naar mijn idee best mee. Van Anholt en Kali hebben het bij Willem II best aardig gedaan. Kali leverde nog wat centen op ook, te Vrede is een aardige spits die ook wel eens in de basis stond bij Feyenoord en Korte was toch wel aardig mede verantwoordelijk voor de verassende promotie van Dordrecht enkele jaren terug. van Leer was enkele seizoenen geleden nog een veel belovende keeper. Verder heb je met o.a. Kasteneer, Rosheuvel en Koch enkele spelers met aardig wat ervaring.. Ik had NAC niet in de top 10 verwacht maar op papier leek het mij vooraf aan het seizoen zeker niet de zwakste selectie.. Ook helemaal niet gek dan dat vd Gaag naar zichzelf kijkt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:16
Als ze avdijaj ff oppikken voor een half jaartje zullen hun kansen flink toenemen.
Vind ik leuk
Cookee +12963
maandag 18 maart 2019 om 14:15
Kom op jongen, je bent ook niet verwend met een wereldselectie.
Lekker degraderen... er zitten veel echte clubs in de KKD.
1 jaartje en je kan bouwen aan een team wat wel jouw team is.

Dat gelul dat een trainer schuld is aan degradatie gaat alleen op als je een topclub bent.
Vind ik leuk
Geeltje +2113
zondag 24 maart 2019 om 06:24
het zal toch niet
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws