Bayern München breekt de regels: Goretzka draagt verkeerde shirt tegen Liverpool

Bayern München breekt de regels: Goretzka draagt verkeerde shirt tegen Liverpool

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 12:57ma 18-03-2019 om 12:57

Bayern München krijgt spoedig de UEFA op bezoek nadat middenvelder Leon Goretzka het verkeerde shirt droeg in de Champions League-wedstrijd tegen Liverpool van vorige week. Op het shirt van Goretzka waren twee sponsors te zien, daar waar er slechts eentje toegestaan is.

Goretzka viel in de tweede helft in bij Bayern, maar trok aan de zijlijn het verkeerde shirt aan. De Duitser droeg het shirt met het logo van Qatar Airways op de mouw, terwijl hoofdsponsor T-Mobile al op de borst te zien was.

Volgens artikel 28 van de UEFA is het tijdens Champions League-wedstrijden niet toegestaan om een shirt te dragen waar meer dan een sponsornaam op te zien is. In de nationale competitie mag dat wel. Bayern krijgt een mogelijke straf niet op korte termijn te horen, want de UEFA doet pas op 16 mei uitspraak. 

Bayern krijgt mogelijk ook nog een andere straf, nadat fans van de thuisploeg een anti VAR-spandoek toonden. 

Plaats een reactie

Smithsonian +45219
maandag 18 maart 2019 om 12:58
Overdrijven is ook een vak, jeetje.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:59
Wat een zeikers idd. Het is wss 10% van de mensen opgevallen die keken. Nu geef je die sponsers alleen nog maar meer aandacht.
Vind ik leuk
Cappie +7974
maandag 18 maart 2019 om 13:19
10% is nog hoog denk ik.
Vind ik leuk
abraksas +2705
maandag 18 maart 2019 om 13:38
Maar regels zijn regels, of niet? Zelfs als niemand het gezien had is dat gewoon tegen de regels. En welk signaal geef je af als je dit gewoon door de beugel laat? Gaat straks iedereen het verkeerde shirt dragen.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6505
maandag 18 maart 2019 om 13:50
Quatar Airways betaalt deze boete met een grote glimlach.
Vind ik leuk
rexxo +16774
maandag 18 maart 2019 om 13:08
100% eens, UEFA begint meer op een vereniging te lijken die voor alles en nog wat boetes uitdeelt.

Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:17
Nee hoor niet voor alles en nog wat. Alleen voor dingen die tegen de regels zijn. Nou mag je het best een idiote regel vinden. Vind ik ook van 124 rijden en dan een boete krijgen. Maar het is nu eenmaal tegen de regels. Het is gewoon een grove fout van de materiaalman dat er een verkeerd shirt in de buurt is.
Vind ik leuk
abraksas +2705
maandag 18 maart 2019 om 14:03
Idd, de mensen die dit overdreven vinden zijn dezelfde mensen die janken over bekeuringen voor te hard rijden of fout parkeren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:15
Tje. Regels zijn helaas nodig. Dat wij in Nederland regels lastig en om te negeren vinden wi nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk overdreven is. De CL wedstrijden zijn duur verkocht aan sponsors die daar veel geld voot neerleggen en daar ook regels aan vast hangen. De clubs profiteren daarvan en een overtreder riskeerd het dat een sponsor van de uefa zegt ik betaal niet vanwege 1 rotte appel.
Vind ik leuk
abraksas +2705
maandag 18 maart 2019 om 16:01
Ja vreselijk die mensen die zeiken over regels. Vooral ook natuurlijk wel altijd janken als anderen zich niet aan de regels houden, want ja dan stoort het. En thuis ook regels opstellen natuurlijk.
Vind ik leuk
Bengelino +14630
maandag 18 maart 2019 om 13:49
Klopt ze stonden hier langs de weg vanochtend al te flitsen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:35
Overdrijven is ook een VAR bedoel je?
Vind ik leuk
Oohzo +240
maandag 18 maart 2019 om 14:59
Var-out
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:58
Zo'n vergrijp moet zeer zwaar gestraft worden.... 5 wedstrijden zonder publiek.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:06
Zo..!
Het is maar te hopen dat jij later geen kinderen krijgt.
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
maandag 18 maart 2019 om 13:10
Inderdaad, ik zou ook niet blij worden als mijn vader zo sarcastisch zou zijn. Moet je die kinderen niet aan willen doen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:31
Ik had er blijkbaar ook even een knipoog achter moeten zetten.
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
maandag 18 maart 2019 om 13:53
Was wel duidelijker geweest ja, had het anders niet begrepen.
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
maandag 18 maart 2019 om 13:12
Ik zeg uitsluiten van Europees voetbal voor 3 seizoenen, als je deze dingen licht straft denken de clubs dat ze alles kunnen maken..
Vind ik leuk
Boerrigter +705
maandag 18 maart 2019 om 12:59
Wat een stel azijnzeikers daar bij de uefa
Vind ik leuk
Roeptoeter +19232
maandag 18 maart 2019 om 12:59
Er zijn toch altijd minstens 2 sponsors te zien? De shirtsponsor zelf en het merk van de kleding. Dit is hooguit een 3de.
En waarom mag dat niet?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:04
Omdat dit in het UEFA regelboek staat Roeptoeter , samen met nog ongeveer 1 miljoen andere regeltjes ...
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 18 maart 2019 om 13:08
Een kledingmerk sponsor is iets anders dan wat jij zegt. Er is immers een merk nodig om in te spelen. Dit is geen shirtsponsor, moet je zeker niet zo zien. Was een tweede sponsor, geen derde.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 13:09]
Vind ik leuk
Johnny Cash +10947
maandag 18 maart 2019 om 13:03
Als ze dit niet bekend hadden gemaakt had niemand het opgevallen.
Stelletje jankers
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 18 maart 2019 om 13:07
In ieder stadion zal ik graag ANTI-VAR spandoeken willen zien.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:41
De UEFA wil dit ook graag zien , dan kunnen ze weer lekker boetes uitdelen .
Er is ooit een club geweest , ik weet niet precies welke , daar hadden supporters een spandoek met UEFA maffia gemaakt .

De dictators van de UEFA wisten niet hoe snel ze weer een boete uit moesten delen .
In heel West Europa geldt vrijheid van meningsuiting , zolang het niet rascistisch enzo is , behalve bij de UEFA .
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 18 maart 2019 om 17:06
Legia.

Laat iedereen het maar doen, Let's Unite! :-p
Vind ik leuk
bits +5978
maandag 18 maart 2019 om 14:17
Los van het statement, toch belachelijk dat je geen tegengeluid mag laten horen. Word steeds enger die UEFA en FIFA.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:08
OK, en waarom neem je überhaupt (Duits woord!) de verkeerde shirts mee EN leg je ze klaar langs de zijlijn?
Vind ik leuk
abfab5300 +710
maandag 18 maart 2019 om 13:15
Dit is voor Qatar Airways natuurlijk alleen maar prachtig, waar normaal gesproken geen hond dat extra sponsortje had gezien weet nu iedereen het. Triest gedoe, ga je druk maken over de veiligheid in de stadions ofzo, zoals toen bij AEK.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:18
Uefa maffia money machine!
Vind ik leuk
PoepWagen +2268
maandag 18 maart 2019 om 13:28
2 sponsors op het shirt?!? Schandalig!!!
Vind ik leuk
Quareck +7564
maandag 18 maart 2019 om 13:41
Hoeveel doden zijn er gevallen bij deze verschrikkelijke gebeurtenis?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:43
4 doden bij de UEFA .
Die raakten zo opgewonden omdat ze weer een boete mochten geven , dat er 4 een hartstilstand hebben gehad op kantoor .
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:57
Gelukkig minder als bij de bouw van de wk stadions 😉😉
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:59
Jij krijgt nu ook een boete van de FIFA , dit had namelijk verzwegen moeten worden ;-)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:01
Hopelijk lezen ze het niet anders gaan ze allemaal snel geld verstoppen in Zwitserland
Als ze de shock van dit commentaar al overleven dan hè
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:56
Als de scheidsrechter het niet gezien heeft is men volgens mij volgens de regels te laat
Vind ik leuk
deltiaan +1479
maandag 18 maart 2019 om 15:04
gewoon een belachelijk gedrag van de MAFIA UEFA
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:27
Dus je mag niet tonen dat je tegen de Var bent... hou nou toch op man
Wat deltiaan al zegt: maffioze organisatie.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 23:27]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws