'Ik zat hoog in het stadion, had overzicht. Michiel Kramer deed niets goed'

'Ik zat hoog in het stadion, had overzicht. Michiel Kramer deed niets goed'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 15:10ma 18-03-2019 om 15:10

John van Loen vindt het onbegrijpelijk dat Michiel Kramer bij FC Utrecht de voorkeur krijgt boven Nick Venema. Van Loen, zelf oud-spits van Utrecht, schrijft dat in zijn column in het Algemeen Dagblad. 

Kramer maakt een 'matige' indruk op Van Loen. 'Vorige week zat ik hoog in het stadion bij FC Utrecht - FC Groningen. Dan kun je alles goed overzien. Kramer deed niets goed. Hij moet gewoon veel meer brengen dan hij nu brengt', schrijft hij.

'Welke impact heeft de komst van Kramer tot nu toe gehad? Nou, die impact is echt nihil. Een kopballetje in de thuiswedstrijd tegen FC Groningen, maar dat is echt te weinig. Tegen FC Groningen deed hij niks. Vertel mij maar eens wat hij doet: anticiperen op een actie? Aanspeelbaar zijn? Ik heb het niet gezien.'

'En dan krijgt hij in het AD ook nog eens een zes als cijfer', vervolgt de voormalig international. 'Die had ik een vier gegeven. Ik bedoel: wat heeft Michiel Kramer nou voor FC Utrecht betekend sinds hij bij de club kwam voetballen?'

Venema
Van Loen vindt dat Nick Venema de voorkeur verdient. 'Ik snap ook niet waarom Dick Advocaat Venema niet gewoon opstelt. Hij is negentien jaar, zo jong is dat toch niet meer?'

'Toen ik zeventien of achttien was, voetbalde ik nog met Advocaat. Nou, toen werd er ook niet gezegd dat ik veel te jong was. Venema is een publiekslieveling, maar kennelijk mag hij van Advocaat niet spelen. Maar alles wat Venema doet, doet Kramer niet.'

Poll

Eens met Van Loen?

(1197 stemmen)

Plaats een reactie

Hoofdscout00 +4003
maandag 18 maart 2019 om 15:12
Dick denkt aan eigen belang. De club is niet belangrijk, net als de ontwikkeling van de spelers.

Welk talent heeft deze man ooit laten doorbreken?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 15:13]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:23
Is toch geen nieuws, is algemeen bekend behalve bij Advocaat die de dick wil zijn.
Vind ik leuk
CPP +1120
maandag 18 maart 2019 om 15:34
En dan te bedenken dat er ergens een onvolprezen technisch directeur rond loopt die een op het lijf van Dickie geschreven profielschets had gemaakt en tegelijkertijd zegt vdat er maar weinig financiele mogelijkheden zijn en er vooral jeugd in gepast moet worden. Gelukkig is er van uit de supporters en de media wat weerstand gekomen en heeft Advocaat zijn conclusies getrokken, anders hadden we nog meer problemen gehad.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
maandag 18 maart 2019 om 15:50
Als Dick aan zijn eigen belang denkt, dan stel je die Kramer toch niet op. Die Venema is gewoon veel beter. Dit heeft niks te maken met leeftijd of het niet interesseren in talent. Dick ziet het gewoon niet, zoals Dick wel vaker dingen niet ziet
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
maandag 18 maart 2019 om 17:27
Hij denkt dat hij met ervaring gaat winnen. Daar past jeugd dus niet in.
Vind ik leuk
Sambal +71
maandag 18 maart 2019 om 17:58
Des te onbegrijpelijker was de keus van Van Geel voor hem . Gelukkig floot het legioen hem terug. Dit is ook de reden dat v Geel niet aan de toekomst mag werken en dus geen toekomst meer heeft bij Feyenoord
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:13
Kramer maakt een matige indruk, had je anders verwacht dan.......
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:33
Ahaha jankbal
Vind ik leuk
psv#nr1 +2882
maandag 18 maart 2019 om 15:14
je moet er wel iemand bij hebben die weet hoe je een broodje kroket besteld
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
maandag 18 maart 2019 om 15:18
Altijd handig idd
Gaat er altijd wel in 🤣
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
maandag 18 maart 2019 om 15:17
Kramer is gewoon het lievelingetje van Advocaat
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:26
Ja volgens mij zitten die samen in bad, hij heeft altijd van die lievelingetjes zoals Ricksen vroeger.....
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
maandag 18 maart 2019 om 19:48
Zou zo maar kunnen haha
Vind ik leuk
gerard.. +996
maandag 18 maart 2019 om 15:20
Kan ieman mij vertellen wie John van Loen is t.o.v. ht Advocaat. Afgezien of hij gelijk heeft. Wat heeft hr Van Loen in het trainingswereldje bereikt ?? CSV Apeldoorn ?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:53
Van loen dacht ook hè
Een interview wie the fuck weet nou nog wie ik ben 😂🤣
Vind ik leuk
gerard.. +996
maandag 18 maart 2019 om 16:03
Ha ha das een goeie. Maar om het dan hier te plaatsen door VP
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:14
Hij heeft wel een serieuzer interview dan spaanplaat of Sjakie

Maarja lager als die twee is ook onmogelijk natuurlijk 😉😉
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 16:35
Als wij meningen mogen hebben dan mag van Loen dat ook.
Vind ik leuk
gerard.. +996
maandag 18 maart 2019 om 16:40
Wij mogen reageren niet een stuk schrijven
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 17:17
Ja, das waar.
Maar v Loen is wel een grote naam binnnen Utrecht,
die mag best iets zeggen toch?
Bovendien als hij domme dingen zegt dan kunnen we dat simpel weerleggen en dit keer ben ik met hem eens eigenlijk.
Vind ik leuk
gerard.. +996
maandag 18 maart 2019 om 18:05
Het gaat erom dat hij Advocaat eigenlijk aanvalt Die kiest wel voor Kramer. En meneer Vsn Loen zegt Hr Advocaat ik heb helemaal bovenin gezeten en ik zie het goed.
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 18:21
Ja, maar het wordt nu politiek. Advocaat wilde Kramer, dus die wil hem opstellen en clubmensen zeggen ons eigen mannetje is beter... wie gaat toegeven?
Als Dick kramer niet opstelt dan heeft hij een dure speler gehaald die hij niet gebruikt.
Vind ik leuk
gerard.. +996
maandag 18 maart 2019 om 18:39
Ik zie Advocaat alleen resultaat kijken hoor niet wie hij wel of niet gehaald heeft. Hij kan Kramer ook als plan B speler gebruiken.
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 18:54
Hij stelt steeds Kramer op en was van begin af al negatief over Venema.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:21
Kramer heeft Dick betrapt met een andere vrouw, t kan niet anders. Dan spoor je toch niet als je zo'n waardeloze spits de voorkeur geeft boven Venema!
Vind ik leuk
Pimman +11544
maandag 18 maart 2019 om 15:31
Ik zag Kramer tegen PSV. Het laatste halfuur van die wedstrijd speelde zich voornamelijk af op de helft van Utrecht. Kramer stond rond de middencirkel. Stond erbij keek ernaar..deed niets! Waarom liet Advocaat hem staan?? Utrecht speelde gewoon met 10 man. Kramer is leuk voor in de 16 om iets te forceren bij bijvoorbeeld een slotoffensief..wat een drama die man!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:36
Zeg t maar. Het is mij een raadsel waarom hij mag blijven staan. Venema scoort makkelijk, is snel en heeft een individuele actie. Hij is bovendien populair bij de achterban. Het is gewoon een eigenwijze zak die Advocaat!
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2288
maandag 18 maart 2019 om 15:56
Als qe nou ook nog john van loen aerieus gaan nemen echt slechtste ere divisie speler van de laatste 30 jaar en slechtste international over heel de wereld aller tijden
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:58
Hij heeft hier toch gelijk? Een hans worst is die kramer
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2288
maandag 18 maart 2019 om 16:00
Hij heeft 100% over kramer maar kramer is ook een slechte spits maar van loen was zelf nog minder sorry complex van dat john van loen ooit ons shirt heeft mogen dragen
Vind ik leuk
Ero +619
maandag 18 maart 2019 om 16:18
Als je geen mening meer maar uiten over voetbal of proffesioneel voetballers met de maatstaf dat je daarvoor eerst beter moet zijn dan diegene waar je een mening over wil hebben, dan kan je hier de reactie sectie wel sluiten.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:27
Hahaha. Ik geloof dat je van v. Loen geen fan bent. Maar john kon wel heel aardig koppen hoor. Echt een veel betere spits dan Kramer.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2288
maandag 18 maart 2019 om 16:41
Hahahha ik heb vorige x vtbl toevallig gezien wa v hanegem er ... zei van hanegem iedereen Zei dat die kon koppen maar hij kon niet koppen maar qas lang ... we schoten hem alleen tegen zijn kop aan !!! Serieus moet je maar terug kijken
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:42
Hahaha. Willem heeft echt fantastiche uitspraken. Maar Kramer die doet echt helmaal niks!
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2288
maandag 18 maart 2019 om 16:43
Hahaha laten we het maar op een akkoordje gooien dan dat ze even slecht zijn
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:52
We hebben een deal:)
Vind ik leuk
SjakieNYC +240
maandag 18 maart 2019 om 19:00
Dat was dan ook echt het enige dat de man goed kon...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:16
We nemen hem serieuzer als de intervieuws van sjaak en Henk spaanplaat
Om maar ff een voorbeeldje te noemen van het niveau op VP
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2288
maandag 18 maart 2019 om 16:42
Hehe van sjakie afblijven maar henk spaan geef ik je gelijk in
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:45
Sjaak zegt ook nooit iets wat meerwaarde heeft
Maar ik krijg we altijd buikpijn van het lachen van zijn zure reacties 😂🤣
Vind ik leuk
DjoDjo +216
maandag 18 maart 2019 om 16:16
Van Loen zijn loopbaan valt toch wel mee met clubs als FC Utrecht Ajax, Feyenoord, Nederlands elftal, kramer heeft nog niet eens een regioelftal vertegenwoordigd, dus als we spreken van de slechtste spits in de laatste dertig jaar steekt Kramer daar met kop en schouders bovenuit.
Vind ik leuk
leozao +2678
maandag 18 maart 2019 om 15:21
Vertel eens wat nieuws...
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 15:23
Dicky maakt meer kapot dan je lief is...
Vind ik leuk
DjoDjo +216
maandag 18 maart 2019 om 16:17
Dicky maakt meer kapot dan drank kan goed maken.
Vind ik leuk
heur es +963
maandag 18 maart 2019 om 15:30
Martin van Geel zal hem wel terughalen naar De Kuip.
Vind ik leuk
mcmodd +28758
maandag 18 maart 2019 om 15:39
Van Loen heeft het goed gezien, Kramer brengt onvoldoende tot niets. Jammer, deze kans had hij moeten grijpen en keihard trainend en participerend in zijn voordeel beslissen. Wat mij betreft heeft hij zijn kansen nu wel verspeeld, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat tijdens de blessure van Bahebeck alleen Venema kon voldoen, verder was er ook niemand goed genoeg. Als je dan met een tweespitsensysteem moet spelen, viel je als vanzelfsprekend terug op Kramer. Maar als deze niet voldoet, zet er dan een neer die dat wel doet.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 18 maart 2019 om 15:44
Kramer houdt niet van trainen, heeft hij in onze tijd al vaker gezegd en straalde dat ook uit. Daarom kreeg hij bonje met Fraser toen der tijd. Als Utrecht dit had dachte dan hadden ze mij moeten bellen om ze voor deze fout te behoedde.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 15:45]
Vind ik leuk
mcmodd +28758
maandag 18 maart 2019 om 15:55
Je hebt gelijk Harry, maar in dezen hebben ze mij ook niet gebeld, dus logisch dat we nu het nakijken hebben. Volgende keer beter ;—/))
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 18 maart 2019 om 15:42
Het is een heel vreemde beslissing van onze Haagse Judas. Vond het al apart om hem aan te trekken, Kramer is al een tijd zichzelf niet meer. Kramer heeft in zijn DH tijd al te kennen gegeven dat jij niet voetbalt voor de liefde. Hij vind het eigenlijk niet zoveel aan, maar het betaald goed. Dat geeft alles aan dat hij beter iets anders kan doen dan voetbal.

Ben het met Van Loen eens, Venema hoort de voorkeur te krijgen!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 15:43]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:47
Als ie met dezelfde instelling iets anders gaat doen word ie overal weggestuurd .
Lekker thuis blijven met een bijstandsuitkering , dan hebben ze alleen thuis last van hem .
Maar dat is geen ramp , want zijn vrouw heeft zelf voor hem gekozen .
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 18 maart 2019 om 15:51
Dat weet ik niet, misschien heeft hij wel andere passies of een afgeronde opleiding. Alleen dan zal hij waarschijnlijk moeten inleveren. Ik weet ook dat hij zelf niet eens voetbal kijkt, het boeit hem niks.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:45
Om dat vast te stellen hoef je niet in het stadion te zitten John .
Dat weet je al als je zijn naam op het wedstrijd formulier ziet staan .
Ik snap niet dat clubs deze lastpost nog een contract geven , presteerd al jaren niks , en komt alleen uit de middencirkel als ie naar de kleedkamer moet om te gaan rusten of als de wedstrijd is afgelopen .
Vind ik leuk
tikkietoe +6453
maandag 18 maart 2019 om 15:47
Dat Venema nooit een eerlijke kans krijgt van Dick ben ik inmiddels gewoon.
Ik prijs mezelf gelukkig wanneer Bahebeck fit blijft, zodat Kramer niet word opgesteld.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:00
Ik weet niet waarom iemand als michiel kramer na feyenoord uberhaupt nog zoveel kansen krijgt. Check de aflevering bij andy in de auto met hem, pure broodvoetballer, moet lekker ergens in de zandbak gaan ballen waar het niet uitmaakt hoe je presteert
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:03
Maccabi Haifa is niet echt de zandbak , maar ook daar waren ze hem binnen een half jaar al helemaal zat
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:22
Dick gaat Venema niet opstellen, stel voor dat hij laat zien dat Dick een foute keus heeft gemaakt Daarnaast is Dick niet zo van de jonge broekies
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:26
Van loen , de speler die zonder "bediend" te worden ook niks kon ...
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 16:33
Wacht op de biografie van Dicky, daar staat alles in.
Ik snap het niet en zelfs dan nog steeds niet.
Jong talent, die stel je toch op?
Straks is die jongen ineens 21 en dan roept men hij moet er NU staan.
Geef hem dan nu de kans.
Vind ik leuk
Fc uuuuu +467
maandag 18 maart 2019 om 16:46
Zo zonde van het geld dit voegt totaal niks toe ,beter dat bahebeck fit blijft en de rest speelt.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30186
maandag 18 maart 2019 om 16:46
Dick is bezig met nu en niet volgend seizoen. Hoe hij erbij komt om Kramer op te blijven stellen is een raadsel. Gelukkig scoorde Bahebeck 2x. Ik verwacht Kramer niet meer terug.
Vind ik leuk
BS +1394
maandag 18 maart 2019 om 16:48
John, daarvoor hoefde je niet hoog in het stadion te zitten, wij zaten laag en zagen het ook.
Vind ik leuk
Friend +400
maandag 18 maart 2019 om 16:58
John is niet de slimste maar heeft hier 100% gelijk !
Vind ik leuk
Sambal +71
maandag 18 maart 2019 om 18:05
Advocaat durfde destijds ook een jonge sneijder niet op te stellen toch
Vind ik leuk
Kwal +850
maandag 18 maart 2019 om 19:03
Michiel Kroket. Hahaha.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:08
vind het een stuk verveel
Vind ik leuk
meloen87 +845
maandag 18 maart 2019 om 19:13
Ik denk dat heel Nederland het met hem eens is, behalve Advocaat. Ik snap serieus niet wat hij in Kramer ziet, het is echt een zeer slechte voetballer. Die hoort niet in de Eredivisie thuis.
Vind ik leuk
Nr14always +5571
dinsdag 19 maart 2019 om 00:41
Niet waar hij heeft kraampje van de FEBO naast dugout. Wie haalt het in godsnaam in zijn lege hoofd die luie dweil te halen, dan spoor je niet.
Vind ik leuk
De Mees +70
dinsdag 19 maart 2019 om 20:07
Vieze speler die Kramer, kan er verder ook niks van, waardeloze mentaliteit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws