Ajax maakt einde aan geruchten rond Overmars: nieuw contract tot 2024

Ajax maakt einde aan geruchten rond Overmars: nieuw contract tot 2024

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 16:08ma 18-03-2019 om 16:08

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 16:31ma 18-03-2019 om 16:31

Ajax gaat het contract van directeur spelersbeleid Marc Overmars openbreken en verlengen tot medio 2024. Dat meldt de Amsterdamse topclub maandag via de officiële kanalen. Ajax lijkt met de contractverlenging een einde te maken aan alle geruchten rond Overmars. 

De directeur wordt al maanden nadrukkelijk gelinkt aan Arsenal, dat op zoek naar een nieuwe technisch directeur. "Er zijn bij Ajax nog genoeg uitdagingen en ik heb het hier naar mijn zin. We maken stappen met zowel de jeugdopleiding als met het eerste elftal. Sportief gezien willen we nog veel laten zien. Wat voor mij ook belangrijk is, is dat het prettig werken is met de mensen om mij heen. Daar haal ik plezier en voldoening uit", wordt de voormalig international geciteerd op de website van Ajax

"Overmars liet ons weten sterk het gevoel te hebben nog niet klaar te zijn bij Ajax. Hij weet dat wij erg tevreden zijn over zijn functioneren. Hij heeft een enorme bijdrage geleverd aan de ontwikkelingen die Ajax zowel sportief als financieel heeft doorgemaakt in de jaren waarin hij deel uitmaakt van de directie", voegt president-commissaris Leen Meijaard daar aan toe.

Duidelijkheid
"Wij hebben er als RvC ook vertrouwen in dat de club met hem de komende jaren vervolgstappen kan maken. Voor de continuïteit van de bedrijfsvoering van Ajax is het ook van belang dat op sleutelposities zoals deze duidelijkheid is over de toekomst. Kortom: we zijn blij dat Marc Overmars zich voor een langere periode aan Ajax wil verbinden."

Overmars (45) is sinds 2012 verantwoordelijk voor het technisch beleid van Ajax. Engelse media schreven al maandenlang dat de oud-speler van onder meer FC Barcelona en Oranje in beeld was bij Arsenal. Football London was er enkele dagen terug nog van overtuigd dat Overmars zélf zijn zinnen had gezet op een overstap naar The Gunners

Plaats een reactie

Mazraoui +3966
maandag 18 maart 2019 om 16:09
Top
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:10
Inderdaad goede zet van Ajax. Overmars is een uitstekende TD vind ik (Vd Sar vind ik minder functioneren)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:12
Ze zijn beide gewoon toppers. Hets begrijpelijk dat de kans kleiner wordt dat Ajax kampioen wordt. Ze spelen enorm veel wedstrijden in de week, vermoeidheid speelt dus hierin een grote rol.
Je zag het al tegen Zwolle, maar ook tegen AZ.

Daarnaast hebben ze ook nog eens 3 voorrondes gespeeld. Moet je niet onderschatte. Ze spelen echt heel veel wedstrijden dit jaar voor zo een jong elftal. De vermoeidheid zie je aan alles. Dus hopen dat ze nog een ronde kunnen verder komen tegen Juventus!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:14]
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 16:14
Waarom is het begrijpelijk Polka?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:16
Dat zeg ik toch. Vermoeidheid. Als je niet 100% kan opbrengen meer in wedstrijden omdat je in de 60e minuut al vermoeid raakt en pijntjes begint te krijgen, niet fit voelt. Speelt dit een grote rol.
Zoveel wedstrijden verkloot het. Maarja over 2 weken kan het weer anders zijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:17]
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 16:20
Dan moet je niet bij Ajax spelen, je weet dat je veel moet spelen. Anders rouleren.
Zowel bij Ajax als bij PSV speel je om de titel, elk jaar. Haal je de titel niet mag je niet tevreden zijn!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:28
daar heb je inderdaad gelijk in, maar ajax en psv moeten ook in andere competities zo hoog mogelijk te eindigen vind ik
Vind ik leuk
RebelVox +12617
maandag 18 maart 2019 om 18:02
Beste nieuws wat ik vandaag heb gehoord.
Super dat Overmars aanblijft, kunnen we doorbouwen ipv stap terug doen.

Super Ajax!!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:06
helemaal mee eens! nog niks verspeeld btw dit seizoen door 1 (!) nederlaag
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:53
Eindelijk weer goed nieuws te lezen nadat baggerweekend
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:08
Eens, dat heeft PSV in de EL nagelaten. Dit jaar in de CL hebben ze het echt wel geprobeerd in de loodzware poule.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1603
maandag 18 maart 2019 om 16:30
Ze zullen ook niet tevreden zijn , maar aan de andere kant ze halen miljoenen binnen via
de Champions League.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 18 maart 2019 om 18:00
Moet je zien hoeveel bekers je kunt kopen met al dat geld. Die hoef je niet persé te winnen natuurlijk. Ik ken nog wel een paar adresjes in de buurt waar ze sportprijzen verkopen. Ze graveren ze ook, bijv.:
“Deze beker is gewonnen op 31 mei 2019, vanwege het overschrijden van ons bankrecord ad 200 miljoen euro. Uitgereikt door E. v.d. Sar, algemeen directeur”.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1603
maandag 18 maart 2019 om 18:15
Ik wist het wel geef mij dat geld maar, daar kun je ten minste iets leuk van gaan doen. Die bekers moet je maar schoonhouden en uiteindelijk komen ze toch weer op de zolder terecht.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2839
maandag 18 maart 2019 om 18:26
Dat het nu minder gaat met de prestaties (lees: prijzen) wil niet zeggen dat er geen vooruitgang is natuurlijk. Ik vind prijzen net zo belangrijk als ieder ander. Maar de weg die Ajax nu in is geslagen mbt de financien is imo wel de goede weg. Ik geloof heilig als het dit seizoen niet lukt dat het er wel aan zit te komen. Ajax moet gewoon doorgaan met bouwen aan de toekomst, de prijzen komen vanzelf weer
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:20
En zo is het maar net! Rustig aan verder gaan, stukjes van de puzzel vallen vanzelf op hun plek 😁
Vind ik leuk
Neuzekneus +2839
maandag 18 maart 2019 om 21:34
Daarom, vind ik ook. Verleden wijst uit dat t wel vaker zo is geweest, Ajax, Psv en Feyenoord wisselen elkaar al decennia af. Ach we gaan t zien toch?
Vind ik leuk
Adjab +1391
maandag 18 maart 2019 om 19:06
Hahaha en JALOERS
Vind ik leuk
galleys +434
maandag 18 maart 2019 om 16:33
Het is alleen wel zo dat Ajax niet elke wedstrijd kan spelen zoals tegen Real Madrid/Bayern etc.
Als je dan uit bij AZ speelt is het naar mijn mening wel logisch dat het een keer mis kan gaan. Daarbij is Ajax ook wel een stuk minder creatief wanneer Ziyech niet speelt. Ik vind dat Ajax best tevreden mag zijn met dit seizoen, ook al worden ze misschien geen kampioen.
Vind ik leuk
yuuup +11204
maandag 18 maart 2019 om 16:40
Niemand is ook tevreden. Maar om te stellen dat je dan niet bij Ajax moet spelen, is wat kort door de bocht. Voor jonge spelers die één wedstrijd in de week gewend zijn, kan dit wel degelijk op gaan breken. Niet dat je er medelijden mee moet hebben, maar het gebeurt gewoon.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1934
maandag 18 maart 2019 om 17:38
Precies elke keer weer als er een druk programma is zie je aan degene die voor het eerst vol seizoen draaien dat het lastig word op te brengen. Psv heeft dat o.a. Zichtbaar met dumfries. Als jij elke wedstrijd op je tenen loopt om het niveau op te brengen dan breekt dat zonder voldoende rust ergens op. De bank is vervolgens eigenlijk gewoon niet goed genoeg want het verschil tussen bank en basis is best groot en dat kan nog wel tegen de kleintjes misschien, maar az bijvoorbeeld is dan teveel gevraagd laat staan in de CL.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:19
Ik reageer op de reactie van Polska. Als je bij Ajax speelt weet je dat er veel wedstrijden zijn, is in Engeland nog meer. Dat de vele wedstrijden nu op gaan breken is logisch zo tegen het einde van het seizoen.
Vind ik leuk
voebtalie +3991
maandag 18 maart 2019 om 16:57
De bank is op dit moment niet sterk genoeg om 45+ wedstrijden in een seizoen te spelen. Daar mag Marc komende zomer met al dat geld dus werk van maken.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12050
maandag 18 maart 2019 om 19:14
Nou is het wel zo dat de 'bank' natuurlijk nooit aan 45 wedstrijden komt. Of telt bankzitten ook mee als vemoeiend?
Vind ik leuk
voebtalie +3991
dinsdag 19 maart 2019 om 03:16
De kwaliteit op de bank is onvoldoende. Gewoon niet goed genoeg om spelers te vervangen die 45 wedstrijden spelen in een seizoen. Wil je echt mee doen zowel nationaal als internationaal dan zul je echt 16; gelijkwaardige spelers moeten hebben. En anders moet je zoals PSV en Feyenoord elk jaar Europees laten lopen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:03
Klopt. Maar ik denk dat jullie ook vaak na de 85 min winnen ( ook een kwaliteit) omdat jullie alles op de competitie kunnen gooien en daardoor gewoon fitter zijn. Dit is geen verwijt o.i.d maar een constatering. Riep weken geleden al dat ons programma jullie in de kaart zou spelen. Maar zondag was AZ ook gewoon beter. Had ook 5-1 kunnen zijn.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:22
Je hebt helemaal gelijk, belasting bij PSV is echt een stuk minder. Had het graag anders gezien. En dan niet de KNVB beker, die boeit me echt niet.
Vind ik leuk
Ale +6158
maandag 18 maart 2019 om 17:12
Daarom laat psv alles schieten, alles voor het kampioenschap. Wel een verschilletje hé met Ajax wat nog op 3 fronten mee doet.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:15
KNVB beker wel ja, CL echt niet. Was een zware loting, dat kun je toch ook toegeven!
Vind ik leuk
Ale +6158
maandag 18 maart 2019 om 19:41
En de EL onder Cocu was ook elk jaar het zelfde. Spelers sparen voor de competitie. PSV allways...
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:43
Klopt helemaal, was het toendertijd ook helemaal niet mee eens. Erg jammer, nu zit je met de brokken.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:59
Had idd makkelijker gekund, de loting. Alleen toen wij ( lang geleden) in de poule zaten met de kampioenen uit de 3 toplanden riepen er genoeg, niet zeuren. Wel werden wij toen nog 3-de. Jullie hebben 1 ( klein ) "probleem" en dat is dat jullie wat te weinig hebben wat wij soms te veel hebben 😉. Met iets meer bravoure spelen zou jullie iets meer kunnen brengen. Jullie onderschatten vaak jezelf.
Vind ik leuk
Pietje2015 +18036
maandag 18 maart 2019 om 21:21
Feyenoord haalde het CL seizoen daarvoor nog meer punten. Tegen grote teams moet je initiatief nemen en niet het standaard achteruit lopen.
Vind ik leuk
klaasre1974 +1164
maandag 18 maart 2019 om 17:12
Kun je beter in Eindhoven spelen. Speel je 1 bekerwedstrijd en 6x europees
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 18 maart 2019 om 17:36
8x want als kampioen moeten ze ook voorronde spelen maar interesseerd ze niks.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:23
Aldus Donnygo!!!
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 19 maart 2019 om 10:13
Want jullie hebben dit jaar geen voorronde gespeeld en 6 CL groeps wedstrijden? Zijn ook zo blij met de hulp van KNVB geweest voor PSV maar owee Ajax die hulp ook krijgt, dan staan jullie alweer bij de Politie vanwege matchfixing.

Vind ik leuk
Always PSV +17368
dinsdag 19 maart 2019 om 10:53
Telkens als ik reacties van jou lees straalt dat een bepaalde agressiviteit uit. Ik ben echt voor het verzetten van wedstrijden tbv europees voetbal, echter volgens de afspraken. Daar had de KNVB al jaren eerder mee moeten beginnen. Maar die sufkoppen in Zeist zijn zoals gewoonlijk te laat buiten de rest van Europa. Het Europese voetbal moet veel meer gestimuleerd worden, en dan voor alle geplaatste clubs.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 19 maart 2019 om 11:29
Dan heb jij moeite met lezen want het is helemaal niet aggressief hoe en wat ik zeg.

Ze zijn te laat maar waarom begint dan een directeur van de club over competitie vervalsing, terwijl die afspraken er waren, verschillende randzaken daarbij. Nadat ze de wedstrijd verzette kwamen ze allemaal met verschillende randzaken, dus hoe duidelijk is het dan 'binnen' de afspraken.

Dat ze te laat zijn begonnen ja dat kan niemand ontkennen lijkt mij, maar accepteeer dan ook dat het gebeurd.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
dinsdag 19 maart 2019 om 12:48
Dan zal ik het anders gaan lezen😊

Dat Toontje in eerste instantie bezwaar maakte kan ik wel snappen, enkele jaren geleden vroeg PSV om een competitie wedstrijd 1 dag naar voren te halen voor een Europese wedstrijd. Ajax maakte bezwaar vanwege competitievervalsing en kreeg dat gehonoreerd, meten met 2 maten dus.
Vanaf nu moeten we vooruit kijken en voor iedereen dezelfde regels toepassen zodat we europees voor de 11de of misschien wel de 10de plaats kunnen gaan.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 19 maart 2019 om 12:56
Goed ;) :)

Andere tijd toch na dat incident zijn ze juist gaan overleggen en daarmee zijn de plannen ook gemaakt voor dit seizoen.

Wat ze moeten doen is eens zorgen dat het gewoon goed en duidelijk zijn, in afspraak en op papier.

Maar als hij juist zijn mond houd, kan hij het juist ook gebruiken voor afspraken en bij volgende keer het nodig zou zijn voor PSV.

Ik denk als ze het goed aanpassen je makkelijk tot 8e plek kunt komen. Maar eerst plek 11 maar even halen.
Vind ik leuk
Suck r +1056
maandag 18 maart 2019 om 18:26
Nee, als je op je lauweren wilt rusten moet je naar Eindje gaan.
Vind ik leuk
Futjebal +2843
maandag 18 maart 2019 om 18:57
Want Ajax was wel doorgegaan in de poule van PSV?... 2 teams uit de poule van PSV bij de laatste 8...zegt genoeg toch
Vind ik leuk
Suck r +1056
maandag 18 maart 2019 om 19:02
Ja hoor, jullie zijn top, echt! Kan niet anders zeggen. Respect, chapeau en petje af. Zo goed?
Vind ik leuk
Adjab +1391
maandag 18 maart 2019 om 19:09
Eindelijk eerlijk
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:13
Leg uit?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:41
Zelfde geldt voor psv met uitschakeling in Europa in de maand november. Beker kan niet altijd gevuld zijn
Vind ik leuk
Emnu +8288
maandag 18 maart 2019 om 18:44
Precies t verschil in beleving en ambitie niveau.

Waar Ajax wrs meer punten had gehad als ze de CL hadden laten lopen en t winnen van de CL n utopie is, zou ik t niet anders willen.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:11
Of je dit jaar kampioen bent of tweede, je speelt sowieso voorronde CL dit jaar.
Ik begrijp je standpunt wel, CL is toch meer beleving dan onze competitie.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:13
Je moet ook roeleren maar met deze matige selectie kan dat niet tegen AZ. Dan maar op de gok spelen met de vaste jongens die vermoeid zijn en verliezen. Zag je aan Ziyech. Nu hopen op een goede wedstrijd tegen PSV en dan alles op alles zetten om geen punten te verliezen wil je nog wat maken van dit seizoen. Dan volgend maar eens echt inzetten op een selectie die wel op 3 fronten kan mee doen ipv Labyad, Kristensen, Lassane Traore en Magallan.
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:26
Het lastige bij spelers kopen is of ze ook echt gaan slagen, dat geldt voor elke club.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:31
Nee tuurlijk, dat is ook zo. Maar met het budget wat straks vrij komt moet je ff een graadje hoger gaan zitten in je aankoopbedragen. Tuurlijk je neemt altijd risico met aankopen en dat heeft soms succes (Tagliafico) maar je koopt naar mijn mening net iets te veel middelmaat in. Je zal daarom echt richting de 15 miljoen moeten gaan voor speler wil je kwaliteit inkopen
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:28
Ik vind het raar dat de naam van El Khayati hier nooit valt als opvolger van Ziyech. Ben ik nu echt de enige die vindt dat hij daar de kwaliteiten voor heeft?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 09:33]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:33
En dan nog wat extra brengen natuurlijk voor de 2/3 sterkhouders voor volgend seizoen die je inkoopt op basis van hun ervaring zoals ze dat Blindt en Tadic deden. Dan heb je een mooie selectie icm de jeugd denk ik
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:36
Op dit moment wordt door al het kopen de jeugd voorbijgelopen, zou goed zijn als dat volgend seizoen minder is.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:42
Valt wel mee toch? De Wit en Lang komen nu door en die zitten wat mij betreft goed op de bank. Enige die goed genoeg is op het moment om door te komen is Gravenbergh en dan houdt het wel een beetje op. 3 jongens van de jeugd op de bank aangevuld met aankopen is een mooie verhouding denk ik. En als je dan kan rouleren krijgt iedereen genoeg speeltijd op 3 fronten
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:49
De Wit komt in mijn ogen tekort. Lang en Gravenberch zijn leuke spelers voor de toekomst.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:58
Ja klopt, al kan hij wel nog uitgroeien tot bruikbare speler en voor een mooi bedrag worden verkocht naar enig andere club over een paar jaar. Dan moet je gaan kijken naar weer een lichting later met jongens zoals Victor Jensen, Unuvar en Rasmussen. Maar dat duurt nog wel een paar jaar. Het ziet er goed uit als het gaat om ontwikkeling van Ajax maar het zijn ff die details die vaak roet in het eten gooien als het gaat om prijzen pakken. Daar heeft PSV goed van geprofiteert met het goed scouten binnen de Eredivisie en onze Mexicaanse vrienden
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
maandag 18 maart 2019 om 16:27
Terwijl ze na de winterstop punten begonnen te verspelen.
En bijna geen dubbel programma hadden tot feyenoord..en dat was er 1 ..
Vind ik leuk
Harrie82 +4379
maandag 18 maart 2019 om 17:05
Of heeft het met trainingen te maken, die verkeerd zijn opgebouwd.
Als je de top wil halen dan moet je veel spelen.
Let maar op indien ze geen kampioen worden, wordt dat de smoes. Maar we hadden zoveel wedstrijden.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1934
maandag 18 maart 2019 om 17:41
Deels waar, elke speler die naar Duitsland gaat vind dat ze daar veel meer trainingsarbeid moeten leveren,dat is echt een veelgehoorde klacht. Dat zegt wel iets denk ik over dat wij gewoon te lief zijn misschien. Anderzijds kan je zoiets niet zomaar invoeren want dan zou iedereen overbelast raken. Structureel een zwaarder trainingsprogramma na zestien zou ajax eens moeten bekijken wellicht.
Vind ik leuk
Kees Bman +5404
maandag 18 maart 2019 om 17:37
Zou ik zeker niet in het buitenland gaan voetballen als je dit al niet aankan.
Vind ik leuk
leozao +2712
maandag 18 maart 2019 om 16:57
Zowel bij Ajax als bij psv zijn de spelers "over de kling gejaagd". Beiden doen het aanzienlijk minder na de winterstop. Alleen hebben ze bij Ajax veel minder kans om te herstellen, dus wat dat betreft heeft bommeltje het slim gedaan om psv uit de beker en CL te laten knikkeren.
Vind ik leuk
Suck r +1056
maandag 18 maart 2019 om 18:25
Omdat de stinkmazzel van PSV maar niet ophoudt. Daarom. O nee sorry, dat heet kwaliteit. Net als Dumphries die de bal in de laatste minuut tegen zich aan krijgt geschoten terwijl hij zelf niet weet hoe. Pure kwaliteit. Maar we zien jullie wel 31-3.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
maandag 18 maart 2019 om 19:12
Ja, maar Tagliafico die de zoveelste kans van AZ net voor de lijn wegschiet (waardoor het niet (alweer) 6-2 is geworden....wat had gekund)... dat is natuurlijk geen stinkmazzel.... dat is pure klasse....Calimero... Calimero....ken jer die?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 19:15]
Vind ik leuk
Suck r +1056
maandag 18 maart 2019 om 20:08
Jij ook veel succes op de laatste speeldag.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
dinsdag 19 maart 2019 om 00:24
Als ik jou was....zou ik gewoon maar ff stil zijn voorlopig.....www.staatajaxalbovenaan.nl
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:21
En daar hebben buitenlandse topclubs geen last van ??
Die spelen ook veel wedstrijden , en dan niet tegen PEC , Excelsior en NAC .
Ajax wil aansluiten bij de Europese ( sub) top , dus dan moeten ze niet gaan janken over de hoeveelheid wedstrijden .
Gelukkig praat ook niemand bij Ajax daarover , het zijn meer sommige supporters die dit als excuus gebruiken .
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:23
Je snapt mijn verhaal niet helemaal. Ik heb het hier over PSV en Ajax. PSV speelt maar 1 wedstrijdje in de week en hebben maar 1 doel. Ajax strijdt op 3 fronten. Excuus of niet, het is een feit dat je door vermoeidheid minder presteert.

Ajax heeft niet een mega selectie zoals Manchester City, die gewoon 3 andere elftallen erin kunnen gooien en nog steeds van een hoog niveau zijn. Ajax moet het de heletijd doen met hetzelfde elftal.

Oftewel, het speelt een grote rol.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:25]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:35
Ajax heeft in Januari en begin februari 8 punten verloren , dat was voor de cl wedstrijden tegen Madrid en toen hadden ze ook geen 3 wedstrijden in de week .
En dan nog 5 punten voor de winterstop , en toen deed PSV ook nog gewoon mee voor de cl .
Jouw verhaal is dus onzin en gewoon een excuus zoeken .

En zoals ik al zei ; als Ajax met de grote jongens mee wil doen zullen ze zich ook als een grote jongen moeten gedragen .
Want je doet PSV gewoon tekort met jouw uitspraken .
Die staan al sinds begin vorig seizoen boven Ajax , dus volgens jouw theorie hebben de Ajacieden al sinds begin vorig seizoen last van vermoeidheid .

Ik was meegegaan met jouw verhaal als PSV heel het jaar achter Ajax had gestaan en nu pas de koppositie had gepakt .
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:35
Volgens van Bommel doe je dan juist meer wedstrijdritme op..
Wat is het nou?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:29
Klopt. Ik heb geen speler horen janken dat AZ won omdat Ajax moe zou zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:07
Heb jij de bank van b.v Juventus gezien ? Daar zit het verschil met zoveel wedstrijden. Daarom zijn wij ook nog geen topclub. Want dan maakt het namelijk geen verschil wie je wisseld. Onze basis is sterk genoeg alleen en net zo sterke bank kost nog wat meer. CITY heeft wel 30 basis spelers 😉
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:41
Dat klopt allemaal wel , maar er zijn ook spelers van Juventus die gewoon elke wedstrijd spelen , en ook niet moe zijn .

En het is gewoon een feit dat Ajax de meeste punten heeft verloren toen ze geen 3 wedstrijden in de week hoefde te spelen .
Zoals ik al zei , je had dit als excuus kunnen gebruiken als PSV de laatste weken pas boven Ajax was gekomen .
Maar PSV staat al sinds speeldag 1 van vorig seizoen bovenaan .

Je verspeeld in de eerste 4 wedstrijden na de winterstop 8 punten , en dat heeft echt niks met vermoeidheid te maken , want dan heb je net een vakantie achter de rug .

Misschien moet de technische staf toch eens beter naar de arbeid-rust verhouding gaan kijken .
Vind ik leuk
NikosMachlas +1934
maandag 18 maart 2019 om 17:48
Na de winterstop waren ze gewoon het ritme kwijt
, de Ligt sprak ook over bereidheid oftewel de scherpte was er vanaf, dat lag aan ritme wat ontbrak met name. Nu treed de vermoeidheid op en krijg je weer een tik en verlies je daar punten door. Ik vind het wel verklaarbaar, tegen fortuna was het matig maar ging het makkelijk, tegen pec stuk moeizamer en in de rust met az wist ik al dat het geen drie punten ging worden dat kon je gewoon aflezen aan hoe de ploeg in het veld stond. Een aantal hebben behoefte aan rust. Ik zeg, mazraoui, de Jong, ziyech sowieso. Maar ook de ligt, tagliafico en tadic twijfel ik aan.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:57
Ik wil het echt allemaal geloven , en jouw verhaal is ook zeker geloofwaardig , maar je verliest het kampioenschap niet de laatste uitwedstrijd tegen AZ .
Zoals ik al zei heeft Ajax veel punten verloren toen ze geen doordeweekse wedstrijden hebben gehad .

Ajax heeft nu dus gewoon een probleem , ze kunnen niet al die spelers rust geven , want dan gaan ze niet alles winnen in de ED .
Maar met 6 vermoeide spelers ga je ook niet alles winnen .

Dan is de kans dus aanwezig dat Ajax geen kampioen word , en zitten ze volgend jaar met precies hetzelfde probleem .
Vroege start van het seizoen door de vooronde cl . dus ook veel wedstrijden en dan weer vermoeide spelers .
Vind ik leuk
NikosMachlas +1934
maandag 18 maart 2019 om 18:10
Yup dat is zeker het verhaal, twee jaar geleden zagen we het ook met de EL finale. De westrijd tegen psv zat er niet genoeg in de tank om te winnen en de bank had het antwoord ook niet Feyenoord ging er vervolgens mee lachen. Als ajax door wilt groeien aan wilt aanhaken bij de top 20 zullen er ook wat dure jongens op de bank moeten zitten zodat je durft te rouleren. Want zoals je zegt met een niet fitte opstelling beginnen kost je punten, maar met drie andere beginnen of zelfs meer kost vanwege het kwailtietsverlies ook punten. Maar van der sar heeft bij studio voetbal ook gezegd dat deze filosofie er bestaat om in de komende jaren naartoe te werken, maar nu eigenlijk te vroeg al eruit komt. Daarmee zegt hij ook een beetje dat ze dus onvoorbereid zijn hierop. Hopelijk is het een wijze les en gaan ze alles doen om spelers langer te binden en de markt op om in elke linie een echte versterking te kopen die een directe concurrent is voor de basis en geen labyad die drie niveaus minder is als degene die hij moet vervangen. Je bank moet gewoon voor elke linie een volwaardige wissel of twee en een talent uit opleiding hebben. Hopelijk zien van der sar en overmars dit zelf ook in, rouleren is de sleutel naar het succes waar we dit jaar zoals twee jaar terug overal net net tekort voor gaan komen. Maar snap ten hag ook wel, je stelt gewoon minder graag veltman op dan de ligt of blind. Zo is het met labyad en ziyech of van de beek ook. En een cerny of lang kan ook niet mee met tadic en Neres. Sinkgraven en tagliafico ook totaal ander niveau. De enige goede wissel is schone de rest is gewoon stukken minder dan de basis.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:44
Pleur toch op man moet 60 uur werken in de week en jij praat over vermoeid heid wat een smoes
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:47
Jij moet wel heel hersenloos zijn. Dit is SPORT. Geen kantoorwerk. Mensen zijn geen robots, het lichaam heeft een limit en als je heel veel intensief beweegt (te veel) gaat dat ook consequenties/nadelen krijgen voor het lichaam
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:48]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:03
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Lebowski +712
maandag 18 maart 2019 om 17:24
Ik heb nog nooit een luie Pool gezien. Bij het zien van je accountnaam neemt niemand je serieus denk ik. Had je daar al aan gedacht als je dan behalve provoceren echt zelf wat zinnigs denkt te posten?
Vind ik leuk
NikosMachlas +1934
maandag 18 maart 2019 om 17:51
Klopt en het bouwt ook op, zowel mentaal als fysiek. Dar ene pijntje zou met een week voldoende rust en rekening houden met trainingen zo verholpen zijn, maar als je drie of vier dagen later weer moet spelen kan je niet daartussenin alleen maar niets doen, want je moet ook de vorm behouden. Dat gaat vervolgens een flinke blessure opleveren als het vaak genoeg gebeurd achter elkaar, daarnaast gaat het ook in je hoofd zitten dat je wat voorzichtiger aan moet doen met je lichaam., net dat sprintje niet maken, net met wat overtuiging inspelen van een pass. En tja daar ga je, je haalt je niveau niet meer.
Vind ik leuk
bits +5978
maandag 18 maart 2019 om 16:45
Ik denk dat een hoop TD's een stuk beter werk geleverd hadden dan Overmars. Eeuwigheid geduurt voordat er eindelijk geld uitgegeven word. De laatste prijs is 5 jaar geleden? Duurde 2 jaar voordat er een linksback aangetrokken werd. 2 rechtsbacks gekocht die niks toevoegen en nu gered omdat Mazraoui die ze eigenlijk weg wilden sturen het goed doet. Dankzij Keizer dat hij bleef. Dat Ajax goed verkoopt heeft alleen maar met de gekte van de markt te maken, niks met de kunde van Overmars te maken. Bandé, Orejuela, Labyad, Kristensen, Sinkgraven, Cassiera zijn allemaal miskopen geweest en ik zal nog wel wat vergeten. Iedereen lijkt alles te vergeten nu ze een seizoen goed draaien in de Champions League, maar een Ziyech werd bijvoorbeeld niet nodig geacht totdat ze uitgeschakeld werden in de voorrondes CL. Dit is het eerste seizoen dat de aankopen enigszins op orde zijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
maandag 18 maart 2019 om 19:07
Het mooie Europese succes dreigt er voor te zorgen dat Ajax weer niets wint dit seizoen, wel ironisch.
De KNVB als troostprijs is toch te mager om echt heel blij van te worden.
Vind ik leuk
RolandK +0
maandag 18 maart 2019 om 19:19
Als ze zo spelen tegen Juventus, worden ze echt weggespeeld....tegen AZ was echt ver beneden niveau. Daarnaast, krijgen ze door oa. de KNVB extra rust door wedstrijden te verplaatsen. Elke club die nu nog in welke beker speelt, speelt het even aantal wedstrijden, het gaat er om welke spelers hier het beste mee omgaan, en andere spelers herstellen gewoon net iets sneller.
Vind ik leuk
Mazraoui +3966
maandag 18 maart 2019 om 16:13
Nee Van der Sar is ook zeer belangrijk. Het is niet voor niets nu al een tijd zeer rustig intern bij Ajax. Kijk anders zn interview even terug van laatst bij Studio Voetbal. Hij is zeer gegroeid in zn rol
Vind ik leuk
rexxo +16966
maandag 18 maart 2019 om 16:32
Ik denk dat Flappie toen al wist dat bollie zou blijven.

Hij liet duidelijk merken dat Overmars al gesproken had met Arsenal .
Misschien hebben degene die Studio Voetbal hebben gekeken met Flappie het zelfde gevoel.
Vind ik leuk
Il Gordo +21254
maandag 18 maart 2019 om 18:18
Flappie en Bollie. Mooi.
Vind ik leuk
plein19 +3392
maandag 18 maart 2019 om 16:25
VD Sar verbeterd wel enorm in de pers. Relaxter en opener.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:29
Het verkoopbeleid prima. Maar qua aankoopbeleid veels te veel missers gemaakt. Kristensen Oreljua Cassiera etc etc, van de onbekendere spelers zijn tot nu toe Nico en Sanchez gelukt.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:30]
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 17:13
Gaat niet alleen om de onbekendere. Tadic en Onana zeer zeker ook goede aankopen
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 16:59
Edwin doet het prima hoor, is ook een goed uithangbord en als je de internationale media een beetje volgt dan zijn ze zeer te spreken over hoe het bij Ajax gaat met niet alleen eigen jeugd in het team maar ook eigen oud spelers in de directie.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1950
maandag 18 maart 2019 om 18:01
wat doet van der sar dan?
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1897
maandag 18 maart 2019 om 18:05
Hoe toets jij het functioneren van vd Sar?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19270
maandag 18 maart 2019 om 16:18
Nog 5 jaar geen prijzen. Het is maar wat je top noemt.
Vind ik leuk
Mazraoui +3966
maandag 18 maart 2019 om 16:26
Moet je kijken wat voor selectie hij bij elkaar heeft gekregen. 4 jaar geen landstitel is kut maar Marc is zeer goed bezig binnen Ajax
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:26]
Vind ik leuk
Roeptoeter +19270
maandag 18 maart 2019 om 16:28
Nee.
Vind ik leuk
Amnesia +329
maandag 18 maart 2019 om 17:11
Roeptoeter, voor welke club ben jij?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19270
maandag 18 maart 2019 om 17:13
AFC Ajax. Hoezo?
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 17:14
Verander gewoon je naam in Droeftoeter. Past beter bij je
Vind ik leuk
psv#nr1 +2930
maandag 18 maart 2019 om 19:48
Zou Frenkie ook fake nieuws zijn?
ook bijgetekend?
Vind ik leuk
rexxo +16966
maandag 18 maart 2019 om 16:09
Topnieuws, blij dat die kleine dikbuik blijft, hij ziet blijkbaar genoeg uitdaging in Amsterdam.

Voor het geld hoeft hij het allang niet meer te doen.
Vind ik leuk
Mari +13378
maandag 18 maart 2019 om 16:11
Nog erger, hij is de enige ter wereld die besloot om zijn salaris terug te storten, omdat hij vond dat hij, door zijn blessure, niet van waarde was geweest voor Barcelona
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:14
Nee niet als enige Puyol heeft dit ook gedaan maar blijft een top gebaar. Ik durf te zeggen dat ik het niet had gedaan
Vind ik leuk
Mari +13378
maandag 18 maart 2019 om 16:20
Ow, wist ik niet.
Bedankt
Weinigen onder ons. Die 2 dus wel
Vind ik leuk
Paaseiland +219
maandag 18 maart 2019 om 16:09
Toch nog goed nieuws na de blamage van dit weekend
Vind ik leuk
Mari +13378
maandag 18 maart 2019 om 16:13
Niks geen blamage.
Dan doe je AZ tekort.
AZ speelt sinds januari heel goed.
Zij kregen kansen en Ajax kreeg kansen.
Ik ken een ploeg die met de hakken over de sloot en een puntertje 1-0 won van en laag geklasseerde ploeg.
Eindconclusie hoe merkwaardig ook
de nederlaag van Ajax is (afgezien van de punten) minder problematisch dan het spel van de concurrent.
Vind ik leuk
John Garp +5470
maandag 18 maart 2019 om 16:23
Ik ben het voor een groot deel met je eens, behalve dan je laatste zin. We kunnen vanaf hier niet zien wat de oorzaak is van het mindere spel deze week van Ajax (al lijkt het vermoeidheid) en het onderliggende probleem bij PSV dat voor al die stroeve wedstrijden zorgt na de winterstop.

Wie het eerst een oplossing vindt, wint.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:31
Ajax mag in zo cruciale fase nooit zich laten aftroeven door AZ dat is een blamage.
Vind ik leuk
Mari +13378
maandag 18 maart 2019 om 16:37
Gebeurt in alle competities, maar mag niet gebeuren in Nederland?
Onrealistisch en bovendien is het d nummer 3, 4 .die na de winterstop alleen maar wint.
Ik zou het blamage hebben gevonden als ze zelf geen kansen hadden gehad.
Het kan gebeuren, klaar is kees
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:53
Mag niet gebeuren Ajax heeft op Stengs na op iedere plek een 10x betere speler. Dan behoor je gewoon Az met 0-3 naar huis te sturen. simpel. Als je dat niet kunt begrijpen dan snap ik niet wat ze in een Ajax shirt te zoeken hebben. En als Pec en Willem 2 niet van AZ verliezen waarom kan Ajax dat weer niet En waarom laten die sukkels zich zo aftroeven tegen Heracles Feyenoord en Heerenveen. Tijd dat meneertjes de diva's eens een flinke draai om de oren krijgen. Ze willen alleen in de cl fatsoenlijk voetballen. Het is ongelofelijk. En de leiding kijkt lijdzaam toe ipv keihard in te grijpen. En als vd Sar nou niet zo koppig was geweest en Peter Bosz had laten zitten. Dan waren nationaal deze problemen niet ontstaan. Ten Hag maakt er een puinhoop van het is onder hem te wisselvallig. Maar Overmars vond het nodig deze eigenwijze kabouter aan te stellen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:55]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:38
Gelul. Als ik naar de ranglijst kijk zie ik 5 punten voorsprong van PSV en slechts 1 nederlaag. Ze staan er gewoon beter voor als ons. Uiteindelijk tellen toch de prijzen. We zullen wat moeten verzinnen als we niet helemaal top zijn om toch de punten te pakken. Daar wordt je kampioen mee. Ajax verliest gewoon te vaak als ze de vorm niet hebben.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:39]
Vind ik leuk
Mari +13378
maandag 18 maart 2019 om 16:41
Punten kan ik ook zien en natuurlijk is het balen, maar
het is AZ en
kijk eens hoe PSV heeft gezwijnd.
Daarnaast moet PSV ook nog tegen AZ
As Ajax PSV thuis pakt is er nog veel mogelijk.
Minder ok, maar het is nog niet voorbij
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:45
PSV heeft niet gezwijnd, het is eem kwaliteit. VVV heeft zn zaakjes prima voor elkaar tot minuut 80,bleven voetballen. Ineens gaat iedereen achteruit lopen em worden ballen lukraak gewoon blind naar voren geschoten. Gevolg, PSV heeft eerder de bal terug. Heeft meer mensen in de 16 en dan buiten ze dat uit. Je laat ze gewoon te dichtbij komen. Is elke keer t zelfde liedje. Tegen PSV moet je vooruit blijven verdedigen anders weten die jongens er wel raad mee als ze te dicht bij t vijandelijke doel komen.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
maandag 18 maart 2019 om 19:23
Een Ajacied die een like krijgt van mij..... het moet niet gekker worden....Top reactie! Gewoon respect voor je tegenstander die het gewoon ook heel goed doet.... in plaats van te lopen jankballen.... Als je zo vaak in de laatste vijf a tien minuten scoort is het gewoon pure kwaltiteit..... zoals Van Bommel ook zei... we blijven gewoon gaan tot het laatste fluitsignaal...dat brengt Bommeltje dus goed over!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:41
Komt ook omdat ik er nu speciaal op ga letten. Bij Heerenveen was t ook zo. Tegenstanders denken een gelijkspel of overwinning te ruiken. Gaan nog meer achteruitlopen em dan komen de aanvallers van PSV nog dichter bij t doel. En dat is levensgevaarlijk met Malen, die er dan al vaak in staat, Bergwijn en Lozano. Mijn club heeft t aan zich zelf te wijten. Dan moet je ook geen jankverhaal ophangen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:43]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:09
Goed nieuws! Top dat je het goede voorbeeld geeft
Vind ik leuk
Garrie +3823
maandag 18 maart 2019 om 16:11
Daar gaat het idd om! Het goede voorbeeld.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:15
Zo zie je ook maar dat de media onzin lult. Van de week las ik nog dat Overmars een 'transferverzoek' ingediend had. En nu verlengt hij zijn contract... De media is de grootste bron van onrust bij voetbalclubs.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 18 maart 2019 om 17:51
Was het niet Driessen die dat melde? Zo js dan weet je toch genoeg.
Vind ik leuk
tikkietoe +6466
maandag 18 maart 2019 om 16:09
Het maakt deze dag niet meer goed, maar ik feliciteer Ajax hier van harte mee.
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1359
maandag 18 maart 2019 om 16:11
Fantastisch nieuws dit voor de Amsterdammers en zeer slecht nieuws voor ons in Eindhoven. Hij weet wat hij doet en doet dat stap voor stap!
Vind ik leuk
Importbrabo +2464
maandag 18 maart 2019 om 16:14
Nou, als ze de lijn doorzetten die ze nu doen (5 jaar geen titel) dan is het prima dat hij blijft hoor
Vind ik leuk
rexxo +16966
maandag 18 maart 2019 om 16:12
Fucked up, wat er gebeurt is, vlak bij het oude Antonius volgens mij tram richting de stad.
Vind ik leuk
Mari +13378
maandag 18 maart 2019 om 16:15
Ja, ik snap je punt. ER gebeuren verschrikkelijke dingen inde wereld en nu steeds dichterbij
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:10
Top nieuws!

Niet meer verwacht eerlijk gezegd met de aanhoudende belangstelling van Arsenal, maar zeer tevreden dat Marc langer in de Arena blijft!
Vind ik leuk
Mari +13378
maandag 18 maart 2019 om 16:10
Fantastisch
Vind ik leuk
Optelsom +810
maandag 18 maart 2019 om 16:10
Mooi, goed gedaan Ajax
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2321
maandag 18 maart 2019 om 16:10
YES. Wat een legende is dit.
jammer dat de spelers overmars en fans teleurstellen na zaterdag.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2321
maandag 18 maart 2019 om 16:10
zondag*
Vind ik leuk
Mari +13378
maandag 18 maart 2019 om 16:17
Het was geen onwil, het lukt gewoon niet. Ze hebben wel hun best gedaan.
Bovendien kan d nummer 2 van de nummer 3 of 4 verliezen.
Az speelde goed
Kijk eens naar VVV- PSV
PSV was niets, mazzel dat het geen gelijk spel werd
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1359
maandag 18 maart 2019 om 17:03
Het kan nog alle kanten op en dat heb ik vaker gezegd. Wij moeten nog op bezoek naar Amsterdam en Alkmaar. Het is nog niet gespeeld.
Vind ik leuk
Mari +13378
maandag 18 maart 2019 om 17:09
En beide ploegen zullen nog punten verspelen.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
maandag 18 maart 2019 om 19:27
Klopt... PSV was niets, is niets en blijft niets.... maar als ze dan maar al bijna 2 seizoenen continu boven jullie staan.... Wat maakt dat Ajax dan???? (Ik zal niet over ouwe koeien beginnen.... 3-0 kampioenswedstrijd 2018 of zo.... oeps....toch gedaan...)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:10
Gelukkig, hij blijft.
Vind ik leuk
rexxo +16966
maandag 18 maart 2019 om 16:16
Feyenoord moet hem kloonen,

Ik zeg dit niet om te fucken maar zo een type zoals hij is goud voor jouw club.
Vind ik leuk
Cookee +13015
maandag 18 maart 2019 om 16:23
Ik zou liever Ted van Leeuwen klonen, die kan het met minder geld ook.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:40
Dan zijn we het daar niet helemaal over eens. Als Feyenoordsupporter ben ik blij dat hij blijft.

Dat Ziyech kwam, is niet de verdienste van Overmars. En dat hij bleef ook niet. Want Tadic zou in zijn plaats komen.
En Tadic en Blind waren in mijn ogen nog steeds paniek aankopen.
En Overmars heeft mij een iets te grote mond, als hij een klein succesje geboekt heeft.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:40]
Vind ik leuk
rexxo +16966
maandag 18 maart 2019 om 17:42
We hoeven het niet eens te zijn, daarom supporten we ook rivaliserende clubs😉
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:44
Zo is het.

We zullen het beiden wel heel anders zien.

Daarom laat ik het ff zien. Anders weet je niet hoe ik het zie, maar had je misschien wel een vermoeden.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:25
Sterkte met Van Geel.
Vind ik leuk
pico323 +7894
maandag 18 maart 2019 om 16:12
Gefeliciteerd ajax
Vind ik leuk
Patrickj3 +4204
maandag 18 maart 2019 om 16:12
Mooi❌❌❌
Vind ik leuk
Bruno Conti +1408
maandag 18 maart 2019 om 16:12
mooi man, zelfs zonder prijzen kan je gewoon bijtekenen in A'dam, echt goed dit..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:13
Een hele goede zaak! Heel blij mee!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:14
Die gaat aan het eind van het seizoen weg dit is alleen om de afkoop som op te drijven. Wel netjes van hem.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:14]
Vind ik leuk
Oud Fluks +1236
maandag 18 maart 2019 om 16:14
Goed nieuws wat eigenlijk al een beetje verwacht was dat Ajax doorgaat met Overmars , hij heeft Ajax terug op de kaart gebracht en wil het nu nog verder uitbouwen " Top verlenging Ajax "
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:15
Ajax is een gezonde club geworden. Maar sportief en dan bedoel ik de prijzen de laatste jaren valt het tegen .en ten hag is nog geen goed huwelijk
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:16
Gefeliciteerd Ajax. Daar kan Feyenoord wat van leren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:26
Moet van geel ook verlengen?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:45
Dat hoop ik niet
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:47
😂
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:45
Doe maar niet!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:17
Hij is wel blij met zijn contractverlenging aan de foto bovenaan te zien 😂🤣
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:19
Dat is een goed bericht om te lezen
Vind ik leuk
Och jeh +2571
maandag 18 maart 2019 om 16:19
Contracten zeggen in de voetballerij niet veel
Vind ik leuk
Gerardovic +221
maandag 18 maart 2019 om 16:21
Goed nieuws na het debacle van gisteren👍🏼
Vind ik leuk
Cookee +13015
maandag 18 maart 2019 om 16:22
Waarom doet vd Sar dat praatje niet?
Vind ik leuk
SantiagoErik +2482
maandag 18 maart 2019 om 16:23
Dat zijn goede berichten op deze zwarte dag😳 sterkte aan gewonde slachtoffers en nabestaanden💪
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:23
Hier wordt ik erg blij van!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:25
Goed nieuws. Hij doet het gewoon goed bij Ajax. Dat de spelers het af en toe laten afweten kan hij niks aan doen.
Vind ik leuk
Robert8592 +211
maandag 18 maart 2019 om 16:26
Heel goed nieuws!
Vind ik leuk
Zilt +79
maandag 18 maart 2019 om 16:27
Yes!
Vind ik leuk
Strijp +14029
maandag 18 maart 2019 om 16:27
felicitaties aan Marc, geen enkele reden om te vertrekken natuurlijk
Vind ik leuk
Roeptoeter +19270
maandag 18 maart 2019 om 16:27
Gaat Overmars nou de komende 2 jaar van zijn nieuwe contract nog meer geld binnen halen om dan over 2 jaar ( want zo lang geleden zei hij dat al) alsnog het Bayern van Nederland te worden???
Ook de verlenging van Overmars is op dit moment zwaar ongepast. Eerst tastbare resultaten. Zorg eerst eens dat je een selectie samen stelt die kampioen wordt in de Mickey mouse competitie.
Vind ik leuk
voetbal@com +1100
maandag 18 maart 2019 om 16:38
@ meneer Roeptoeter,

Lees nu uw reactie, nadat ik de mijne net gepost heb, we zijn het eens zie ik. Ik begrijp niet dat je een TD verlengt waarbij in zijn cirkel van invloed alleen maar jaren van heisa is geweest, vele trainers en stafleden / iconen zijn vertrokken en qua prijzen... dat weet iedereen inmiddels wel. De dag van vandaag reageert dus, zeker weten dat OVermars dus geen tussentijdse beoordelingsgesprekken heeft gehad want als ze die wel hadden gehouden dan was het de conclusie wel anders.

Afdeling foutief management...beoordelen op wat je als laatste goede (en foute) hebt onthouden.

In geval van Overmars nu, Ajax speelt nog mee op 3 fronten en transfers zijn goed, maar dat is nu.

Kijk even terug naar 1 jaar geleden, en een jaar daarvoor en een jaar daarvoor en een jaar daarvoor..

Succes met hem, ik had niet verlengd en idem met vd Sar niet.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:48
Je vergeet alleen ff dat sjaak deze twee steunt
En die heeft stiekem alle macht en invloed sinds het overlijden van dhr Cruyff (helaas)
Vind ik leuk
Boeyakasha +270
maandag 18 maart 2019 om 17:52
Neej gelukkig dat jij niet aan het roer staat. Zo kan je elk seizoen wel het hele TD de laan uitsturen. Die jaren hiervoor hebben Overmars en vd Sar de basis gelegd voor wat er nu op het veld staat en op de bank. Geen prijzen neej idd. Ajax is dit seizoen nogal wisselvallig. Hebben prachtige potjes gespeeld maar ook zwaar door het ijs gezakt tegen laagvliegers. Psv pak gewoon hun punten ondanks het moeizame spel.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 18 maart 2019 om 16:28
Mooi dat is goed geregeld, nu de rest nog doorpakken.
Vind ik leuk
SjeH +421
maandag 18 maart 2019 om 16:30
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:38]
Vind ik leuk
voetbal@com +1100
maandag 18 maart 2019 om 16:31
Tja, van de RVC zal hij zeker mogen blijven, supporters ook n.a.v. dit jaar echter als je vanuit een helikopterview kijkt en ziet wie er allemaal is vertrokken, welke heisa er allemaal is geweest in de cirkel van Overmars verbaast het mij dat ze verlengen. Ze verlengen dankzij zijn transfers van Frenkie en nog een aantal waarschijnlijk maar kijk eens naar het complete plaatje....
Vind ik leuk
S41 +67
maandag 18 maart 2019 om 16:35
Held!!!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5688
maandag 18 maart 2019 om 16:37
Toch nog iets om over te glimlachen. Verder een verloren seizoen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:39
Verloren niet !!! Om te lachen wel
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5688
maandag 18 maart 2019 om 16:40
Kindje toch. AAN JE HUISWERK!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:38
Marc Gefeliciteerd.
Goede voorbeeld
Geeft wel een statement af
Dat er mooie dingen gaan gebeuren... ik hoop dat er veel blijven ..die dat mee willen maken.
Vind ik leuk
henk1952 +312
maandag 18 maart 2019 om 16:41
Goede zet. Doet uitstekend werk. Heeft vast nog meer in zijn mars.
Vind ik leuk
Blindsy +20590
maandag 18 maart 2019 om 16:43
Zeg maar, 'over'? 😉
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:42
En terecht pakt prijs na prijs met zijn aankoop beleid oh nee geld is het belangrijkste
Vind ik leuk
Basik013 +929
maandag 18 maart 2019 om 17:04
Internetheld
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:06
Internet puist
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:07
Internet puist weer helemaal niets ha ha
Vind ik leuk
Basik013 +929
maandag 18 maart 2019 om 17:07
Benje ook zo stoer in het echt
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:09
Ik wel jij niet toch puistje
Vind ik leuk
Basik013 +929
maandag 18 maart 2019 om 17:10
Hahahaha
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:12
Je lacht als een boer met puistjes en kiespijn
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 18 maart 2019 om 17:49
Zal die lelijkerd trots zijn die jou heeft uitgescheten..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:58
Stoer
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 18 maart 2019 om 18:01
Net zo stoer als jij hierboven japie.
Weten ze inmiddels al wat voor aandoening je hebt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:09
Ja de nm 34 ziekte
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 18 maart 2019 om 18:16
Jij word vast vaak gepest he op school dat je hier probeert het mannetje te zijn.
Of komt het doordat je geen vrienden hebt en je familie jou liever niet had gehad.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:22
Zijn allemaal gek met mij
Vind ik leuk
Lebowski +712
maandag 18 maart 2019 om 17:34
Ben benieuwd wanneer psv de aansluiting bij de beste 8 van Europa weet te bewerkstelligen. Oh wacht, al 14 wedstrijden op rij niet gewonnen in de CL, is dat een Europees Rekord?
Vind ik leuk
Blindsy +20590
maandag 18 maart 2019 om 16:42
Goeie zaak voor Ajax. Hij krijgt t druk genoeg!
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
maandag 18 maart 2019 om 16:43
Gefeliciteerd Ajax. Goede zet. Als dank zal Overmars de bankrekening verder spekken.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 16:52
En gelukkig ook meer gaan uitgeven, hoop dat het geld ook wat naar beneden druppelt door transfers binnen Nederland, zo'n houding van AZ dat ze niet aan de top willen verkopen is funest voor ons voetbal.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
maandag 18 maart 2019 om 17:11
AZ kan best zo'n houding aannemen. Klinkt goed naar hun achterban toe Als Stengs (bijvoorbeeld!) echt naar Ajax wil, gaat hij. En Ajax moet natuurlijk wel een goede prijs betalen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 17:13
Ja en dat is dus slap, iets roepen richting je achterban om stoer over te komen om vervolgens hem toch te laten gaan als hij echt wil.

Dat is wat de politiek doet en waarom mensen helemaal klaar zijn met die oplichters. Eerlijk duurt het langst en daarnaast is het juist intelligent om als land elkaar wat te gunnen, in Engeland hebben ze jarenlang meer uitgegeven aan binnenlandse transfers dan aan buitenlandse, zo blijft het geld binnen Engeland en hebben ze hun sterke positie vergaard.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
maandag 18 maart 2019 om 21:13
Ik ben het helemaal met je eens. Het heeft er mede mee te maken dat Ajax vaak vist in de vijver van AZ met name wat jeugd betreft. Stengs vind ik een geweldige speler. Die zou ik liever nog.een paar in de Eredivisie zien in plaats van dat hij Kluivert achterna gaat.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 21:18
Bij ons worden ook talenten weggeplukt, maar dan vooral door Engelse clubs.

Ik vind het niet perse allemaal oke hoor dat Ajax zoveel talent naar zich toe trekt, maar je kunt ook op zoek gaan naar een wisselwerking, jongens bewandelen nu ook al vaak zat de omgekeerde weg en dan moet Ajax in mijn ogen niet moeilijk doen en ze transfervrij laten gaan (wat meestal ook gebeurt met jongens die van jong de stap naar Ajax1 niet kunnen maken).

Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:48
ajax s duidelijk tevrede over zijn prestaties en daar is marc voor beloond netjes gefeliciteerd marc arsenal is dan wel grote club maar ook een sub topper tussen man c,man u,liverpool,chelsea.bij ajax zit je dan denk ik beter
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 16:51
Kijk, zoals ik in een eerder betoog al zei, voor het geld hoeft Marc Netto het niet te doen, doet hij het voor de aanzien dan is Ajax een veel mooier project, zie hoe de huidige successen in Europa (EL finale, CL kwart finale) ook op hem geprojecteerd worden, Arsenal heeft niet voor niets interesse.

Arsenal zelf is wel een mooie club maar de uitdaging daar is toch niet zo groot als bij Ajax.

En wat nog veel belangrijker is, iets meer dan een jaar geleden pleegde hij een mini coup met van der Sar en grepen zo meer macht naar zich toe, het Technisch Hart functioneerde niet, want bepaalde mensen hielden veel te veel dingen tegen.

Als je dan zo de macht grijpt en net een jaar een iets andere weg in bent geslagen dan kun je als hoofdpersoon gewoon niet verkassen naar een andere club, dan ben je geen echte vent in mijn ogen. Gelukkig is Marc dat wel.
Vind ik leuk
Henk020 +308
maandag 18 maart 2019 om 16:57
Idd meer prioriteit om hem te behouden dan de jong of de ligt
Vind ik leuk
Basik013 +929
maandag 18 maart 2019 om 17:04
Lekkerrrrr
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:05
Jarenlang vond ik dat AJAX steeds te laat in het seizoen de selectie op peil had. Dit seizoen moet ik stellen dat de club er een prima selectie heeft staan, een goede mix van oudere en jongere spelers, waarbij ik vond dat de posities van de rechtsback en de spits voor verbetering vatbaar waren. Inmiddels heeft Mazraoui zich sterk ontwikkeld, waardoor vooral de spitspositie de meeste aandacht vraagt.
De trainer, die ook is aangesteld door de TD, zou met deze selectie kampioen moeten kunnen worden in NL.
Al met al heel lastig om vast te stellen of Marc zijn werk nu goed heeft gedaan, wel kunnen we vaststellen dat hij vorderingen maakt in het samenstellen van een selectie 😎


Het verlengen van het contract, kan ook betekenen dat Marc AJAX een hogere afkoopsom gunt. 🤔
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:06]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:05
Yes dit maakt mij blij.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:14
Is toch nooit een topic geweest. Deze man is nog lang niet klaar in Amsterdam. Deze meneer heeft net gezaaid en gaat in de (nabije) toekomst oogsten.
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
maandag 18 maart 2019 om 17:18
Tsja.. met de verkoop van de jong, binnenkort de ligt gevolgd door Ziyech en npg jongelingen dan zijn de aandeelhouders zeer tevreden
Vind ik leuk
Buck Worrier +2732
maandag 18 maart 2019 om 17:22
En dan nog met berichten over Arsenaal komen. 😂
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 18 maart 2019 om 17:50
Uhh na dit bericht geen bericht over arsenal gelezen...
Vind ik leuk
WilcoS64 +4849
maandag 18 maart 2019 om 17:30
Prima beslissing, maar het is nu wel noodzakelijk een selectie te vormen die prijzen pakt en dominant is in de eigen competitie, bijv. zoals PSG. Een finale EL en nu een 1/4 finale CL blijft te incidenteel.
Vind ik leuk
Pancev +1411
maandag 18 maart 2019 om 17:31
Contracten, zelfs nieuw gesigneerde, zeggen niks zodra de geldbuidel rammelt of er een andere uitdaging in het verschiet ligt?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:32]
Vind ik leuk
MN223 +1751
maandag 18 maart 2019 om 17:31
Natuurlijk is hij nog niet klaar. Sinds zijn aantreden is Ajax 2 keer kampioen geworden met een selectie die er grotendeels al was, en sindsdien 0 prijzen. Nou vooruit, de aankoop van Cassierra en Neres heeft Jong Ajax toch maar mooi kampioen gemaakt. Die kan hij op zijn conto schrijven.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:31
Mooi zo Mark trots dat je nog bij ons blijft 😎
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:35
Beste transfer in 2019!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:36
Toppie , een zeer goeie zakenman , heeft ajax veel gebracht tot nu toe , alleen mag hij wat daadkrachtiger optreden bij transfers , het vliegtuig pakken en er naar toe gaan , hij is zo al twee keer afgetroefd.
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 18 maart 2019 om 17:47
Top nieuws Marc is goud waard voor ons!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19270
maandag 18 maart 2019 om 17:58
Wat een rampweek voor Ajax. Eerst wordt je gekoppeld aan de zwaarst mogelijke tegenstander op tegen te voetballen in de CL, dan verlies je bij AZ en daarmee het kampioenschap en nu de man belonen die al jaren aantoonbaar faalt met een contractverlenging.
En de week is niet eens voorbij. Het is wachten op het bericht dat er een Ajacied geblesseerd is geraakt bij zijn land.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:07
Verlengen zodat ze meer kunnen vragen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:07
Marc is een echte Ajacied
Vind ik leuk
Nr14always +5600
maandag 18 maart 2019 om 18:16
Heel goed, structureel goed👍
Vind ik leuk
+40 +421
maandag 18 maart 2019 om 18:26
Goed nieuws! Vd Sar ook nog graag verlengen.
Vind ik leuk
Suck r +1056
maandag 18 maart 2019 om 18:42
Mooi werk. Deze Ajax-held moeten we binnen boord houden.
Vind ik leuk
Muscles +2093
maandag 18 maart 2019 om 18:45
Forza AFCA, Forza Marc🎩💫💫💫
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:47
Klasse vent markie netto
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 18 maart 2019 om 18:56
Slimme zet van Ajax!
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
maandag 18 maart 2019 om 19:07
Dus football London schrijf ook alleen maar bullshit
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:16
En dat is de 3e contractverlenging in een week 😍
Dit is voor mij wel de belangrijkste, hij heeft over het algemeen Ajax alleen maar omhoog geholpen, niet alles lukt maar ja... Sinds zijn komst is de weg omhoog ingezet, er zit naar mijn mening nog veel rek in.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:01
Práchtig man. Deze man was een gouden voetballer en ook nu goud waard. Heerlijk nieuws.
Vind ik leuk
JanTa48 +9453
dinsdag 19 maart 2019 om 00:10
Mooi, maar mijn gedachten gaan nu uit naar Utrecht en dan gaat voetbal ff naar de achtergrond.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:23
Top! Je kan wel over hem klagen maar hij verdient ongelooflijk veel geld voor Ajax en zet toch elke keer weer een beest van een selectie neer!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 01:03
Overmans kan beter naar psv plaats van toon
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws