Van der Gaag vertrekt per direct bij NAC Breda: trainer dient zelf ontslag in

Van der Gaag vertrekt per direct bij NAC Breda: trainer dient zelf ontslag in

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 19:33ma 18-03-2019 om 19:33

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 19:50ma 18-03-2019 om 19:50

Mitchell van der Gaag vertrekt per direct bij NAC Breda. De trainer heeft maandag zijn ontslag aangeboden bij het bestuur van de hekkensluiter van de Eredivisie, zo bevestigt hij tegenover BN DeStem en Voetbal International.

Na de 0-4 nederlaag tegen FC Utrecht gaf Van der Gaag al te kennen over zijn functioneren na te gaan denken. "Het is klaar, meer dan dit kan ik niet doen", licht Van der Gaag zijn beslissing maandagavond toe aan VI. "Ik regisseer mijn eigen ontslag."

Van der Gaag ging pas afgelopen zomer aan de slag in Breda als opvolger van Stijn Vreven. Hij was daarvoor twee seizoenen succesvol werkzaam geweest bij Excelsior en had eerder onder meer FC Eindhoven onder zijn hoede. Bij NAC vielen de prestaties vanaf de eerste minuut tegen. Met 17 punten uit 26 wedstrijden staat de ploeg momenteel stijf onderaan in de Eredivisie. De achterstand op FC Emmen bedraagt acht punten.

Bovendien werd NAC al in de eerste ronde van de KNVB Beker uitgeschakeld door RKC Waalwijk. Na het nieuwe dieptepunt tegen FC Utrecht, ziet de 47-jarige Van der Gaag geen perspectief meer bij de Brabanders. Hij besluit daarom de eer aan zichzelf te houden. Zijn tot medio 2020 doorlopende contract is in goed overleg ontbonden.

Van der Gaag stond in het verleden in het buitenland aan het roer bij Marítimo Funchal en Belenenses. Hij is na Jean-Paul de Jong (FC Utrecht) en John van 't Schip (PEC Zwolle) de derde Eredivisie-trainer die dit seizoen vertrekt. 

Plaats een reactie

Monnikehuize +1951
maandag 18 maart 2019 om 19:37
Valt geen eer meer aan te behalen.. Misschien kan Pierre het pro deo overnemen, mits het te combineren valt met zijn belangrijke baan bij de NOS
Vind ik leuk
Jef Stam +88
maandag 18 maart 2019 om 19:38
Nu niet want pa pierre is gone.
Vind ik leuk
Nao Veure +348
maandag 18 maart 2019 om 20:54
Stijn Vreven dan
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:39
Dat gaat Pierre niet doen. Met deze selectie 8 punten inlopen gaat niemand lukken.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
maandag 18 maart 2019 om 19:41
Als NAC een beetje slim is gaan ze zich voorbereiden op de KKD
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:48
Lijkt me wel verstandig. Jammer van avondje NAC!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
maandag 18 maart 2019 om 19:49
NAC NEC en NEC NAC weer volgend seizoen!
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:50
Krijgt Harrie Vermegen zijn zin weer!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
maandag 18 maart 2019 om 19:52
Nu Pisa nog terug op tv “kopje koffie glazenwasser” 😁
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:00
Was dat niet met Wanda 🤔
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
maandag 18 maart 2019 om 20:00
Wendy van Wanten toch?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:15
Jouw geheugen is beter dan mijn geheugen ! Waarschijnlijk heb ik voor- en achternaam door elkaar hehaald

Haar voor- en achterkant kan ik me gelukkig nog wel herinneren
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:43]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:18
Nee hoor, was toch Wanda.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 23:21]
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 20:33
😂😂😂
Popie Jopie vond ik ook altijd hilarisch!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
maandag 18 maart 2019 om 20:36
Jammer dat ze ruzie kregen en het over was met Spaan en Harry, Harry is wel nog een tijdje solo leuk geweest!
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 20:41
Ja jammer dat ze van het scherm zijn verdwenen. Het duurde elke week maar een kwartiertje maar half Nederland keek ernaar.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
maandag 18 maart 2019 om 20:44
15min maar??? Leek veel langer!
Vind ik leuk
Patje024 +127
maandag 18 maart 2019 om 21:20
Als NEC zo blijft voetballen maken ze een goede kans in de play offs dus dan misschien geen NAC NEC
Vind ik leuk
psv#nr1 +2882
maandag 18 maart 2019 om 19:54
niet om te jennen maar om de humor
als jullie nu niks winnen is Ten Hag
wel een goede opvolger in de zomer
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
maandag 18 maart 2019 om 19:55
Misschien is er achter de schermen al een ruil deal in de maak!?
Vind ik leuk
psv#nr1 +2882
maandag 18 maart 2019 om 19:57
ha ha zal wel niet zo'n vaart lopen
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
maandag 18 maart 2019 om 19:58
Vaart? Nee Raphael blijft gewoon lekker ouwehoeren over voetbal die ziet het trainerschap niet zitten!
Vind ik leuk
lange076 +333
maandag 18 maart 2019 om 20:40
Ruilen voor van Leer?
Vind ik leuk
Futre +5378
maandag 18 maart 2019 om 21:26
Vind het wel zuur. Toch een sympathieke club met mooie supporters.
Vind ik leuk
Cookee +12962
maandag 18 maart 2019 om 19:42
Waar was hij gister, de alwetende?
De NOS komt eerst... is toch vd gekke dat ze bij de NOS met praten over voetbal meer verdienen dan in het voetbal.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:52
Zo lang er nog naar gekeken word, maakt het in tv-land niet uit, wie er op de buis komt.
En voetbal is kijkcijferkanon nr1.
Vind ik leuk
Cookee +12962
dinsdag 19 maart 2019 om 20:13
Zelfs lullen over voetbal trekt 5 programma's.
Ik kijk ook ja, maar vraag me vaker af na de tijd of ik de juiste keuze maakte.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:54
Zijn vader is gisteren overleden.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:16
Auw.
Vind ik leuk
Cookee +12962
dinsdag 19 maart 2019 om 20:15
AAi, dat kon ik niet weten, gecondoleerd.
Vind ik leuk
MN223 +1751
maandag 18 maart 2019 om 21:17
Binnenkort is Frank de Boer beschikbaar.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:42
Geef je op tijd een waarschuwing?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
maandag 18 maart 2019 om 19:37
Hij heeft gelijk!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:37
Dit zag niemand aankomen...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:37
Goede en de juiste beslissing! Maar kunt de schuld niet volledig bij hem neerleggen. Het team wil ook echt niet
Vind ik leuk
Rodajc +19355
maandag 18 maart 2019 om 20:03
Het team kán ook echt niet.
Vind ik leuk
Justin Kees +3619
maandag 18 maart 2019 om 19:37
Ik zou er ook uitstappen ja, uit die bende...
Hij heeft echt de verkeerde club gekozen deze zomer.
Vind ik leuk
mason +2417
maandag 18 maart 2019 om 19:53
Klopt helemaal. Ik had hem liever gezien bij ons bij Heerenveen.
Vind ik leuk
GetRekt +2122
maandag 18 maart 2019 om 20:28
Had lekker bij Excelsior moeten blijven.
Vind ik leuk
Cootje I +341
maandag 18 maart 2019 om 22:49
Ja was beter voor hemzelf geweest en hadden wij niet met die halvegare fysio opgescheept gezeten. Was win-win geweest
Vind ik leuk
henk1952 +311
maandag 18 maart 2019 om 19:38
Groot gelijk. G(r)aag of niet!!
Vind ik leuk
Always PSV +17368
maandag 18 maart 2019 om 19:38
Was te verwachten. Hij was de kapitein op de Bredase "Titanic"
Vind ik leuk
Fc uuuuu +467
maandag 18 maart 2019 om 19:40
Idd zonde van de club en de supporters die verdienen dit niet.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:46
Wel goed zeggen he "TitaNAC" ;-)
Vind ik leuk
Cookee +12962
maandag 18 maart 2019 om 19:38
Jongen toch, je hebt geen wereldteam. Bij Excelsior had je een beter team en hield je ze er keurig in.
Als jij de ballen erin moet schieten is het wel treurig, blijf nou, komend seizoen nieuw team en dan ben je de held weer, dan kan je zelf een selectie samenstellen. Zonder v Hooijdonk.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 19:39]
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
maandag 18 maart 2019 om 19:43
En zonder geld. Overigens een selectie samenstellen met van Hooijdonk want Sidney zit er ook nog.

Ik vind het te prijzen dat een trainer die denkt 'deze klus gaat me niet lukken.' zelf opstapt. Je kunt ook wachten tot je je bonus krijgt.
Lo-die-weg-is deed het ook een keer.
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 19:50
@ Keizerout,

Eens met u mbt Mitchell, is de beste keuze, die gaat terug naar Portugal ergens. Hij is in 1 jaar tijd echt 5 jaar ouder geworden, hij zag er qua fysiek en mentaal slecht uit jl vrijdag al voor aanvang wedstrijd tijdens het veld interview met Helene.

NAC, prachtige stad l, club van de supporters, veel kapot gegaan aan een selectie met vele huurlingen die totaal geen clubgevoel hebben / hadden.

euh...maar was de reden van Lodeweges niet bedreigen nav zijn overstap?
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
maandag 18 maart 2019 om 20:12
Waarom zou hij Nederland ontvluchten? Trainer in Portugal lijkt me niet veel relaxter. Het leven zelf misschien, maar Portugezen zijn volgens mij ook niet heel nuchter als het gaat over trainers ontslaan.

Vorig seizoen was dat met Angelino en Ambrose ook geen probleem. Ik denk vooral dat ze dit seizoen pech hadden dat er alleen matige huurlingen kwamen.

Dat was toen hij van Cambuur naar Heerenveen zou gaan, maar bij Heerenveen stopte hij volgens mij omdat hij er geen vertrouwen meer in had.
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 20:15
Dank u voor uw antwoorden,

u heeft een punt mbt Portugal en trainers maar had het idee dat vd Gaag daar graag was.

Ik schat in dat Penders de laatste 8 wedstrijden als trainer zal functioneren, deed hij volgens mij al eens eerder?

Vind ik leuk
#Keizerout +50356
maandag 18 maart 2019 om 20:24
Zeg maar je.

Dat klopt wel geloof ik. Al denk ik dat je bij een club als Excelsior best rustig kunt werken.

Geloof het wel. Ik ben benieuwd of dat beter gaat. Ik denk van niet, aan de andere kant straalde deze trainer 0 vertrouwen uit. Dat speelt als voetballer ook niet lekker lijkt me.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:50
Heb je Penders al eens zien zitten bij ons op de bank? Die straalt nog veel minder uit dan MvdG. Nee Keizer, schip is zo goed als gezonken en kan alleen maar op het droge getrokken worden door een paar jaar KKD. Leuk? Nee, allerminst maar wel het meest realistische scenario.
Vind ik leuk
Cookee +12962
maandag 18 maart 2019 om 20:13
Ja, wat kunnen ze die man nou kwalijk nemen? Hij is naar buiten toe voorbeeldig geweest.

Hooijdonk is zo'n Riemer man, van buiten van alles inbrengen zonder verantwoordelijkheid, wegwezen.

Nou toen met Henk de Jong, die dacht dit gaat me niet lukken en anderen misschien wel, Keizer nam toen over.

Haha, Lo-die-weg-is ... je kent je klassiekers, die ging weg toen ze 10e stonden in de ED, die koos voor geld bij een club die hem, oh Kharma, later als oud vuil wegtrapte, en nu werkt hij met beperkte voetballers bij de KNVB.

We maken de rol vd trainer veel te groot, soms zit 't mee en soms niet en bij Exc blijft het dan rustig en bij een echte zoals NAC komt onrust.
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 20:18
Riemer heeft natuurlijk wel decennia verantwoordelijk genomen, Pierre totaal niet buiten een technisch hartje van circa 1,5 maand.

Niet dat ik Riemer zo authentiek vind momenteel echter die heeft natuurlijk wel het eea voor Heerenveen betekent, decennia lang.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
maandag 18 maart 2019 om 20:28
En neemt vrijwillig afstand van een afkoopsom.

Met als verschil dat Riemer wel wat heeft gepresteerd met een club. En met het initiatief om nu weer wat te gaan doen leek mij ook weinig mis. Heerenveen wordt bijzonder matig geleid volgens mij.

Toptrainer die Keizer. Zag je toen al.

Toen Lodiewegis bij Heerenveen vertrok?

Vind je het goed als ik het niet eens ben met dat we die rol te groot maken? Ikzelf in ieder geval niet volgens mij :p
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 20:42
Ha ha..erg leuk van u mbt uw zin..”toptrainer die keizer, zag je toen al”

Mooie avond nog gewenst, jammer dat er geen erste divisie, PL of Spaanse Liga wedstrijden zijn.

Dan is het verstandigste in mijn geval, naar dromenland toe..alhoewel dat met mijn 24 uur pijnmedicatie het meer nachtmerrie-land is dan dromenland.

Op naar een zonnige en hopelijk veilige en gezonde dinsdag.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
maandag 18 maart 2019 om 21:10
Oh, dat klinkt heel naar. Veel sterkte.

Dat laatste hoop ik met je mee.
Vind ik leuk
Cookee +12962
dinsdag 19 maart 2019 om 21:06
@Voetbal@com

Blijf komen vriend.
Ik zit hier ook om de ellende te vergeten.
Praten over zoiets onzinnigs als voetbal helpt.
Beloof je dat?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 21:07]
Vind ik leuk
Cookee +12962
dinsdag 19 maart 2019 om 21:04
Nee, wij maken het niet te groot die rol vd trainer maar mensen daaromheen wel. De man maakt de opstelling, spelers moeten het doen.

Riemer heeft wel wat betekend dat klopt. Maar is het correct als er een opvolger is dat Riemer en consorten dan van de buitenkant daar commentaar op hebben? Moet de man dan zijn beleid aanpassen .... dan krijg je toch ook halfzachte beslissingen ... beleid is een lijn uitzetten.

Haha KeizerOut.

'Lo-die-weg-is vertrok'
Sommige trainers vertrekken ook om het ontslag voor te zijn.
Zwolle had hem al gevraagd.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 21:18
Ja, maar ik denk dat een trainer juist heel belangrijk is in hoe goed de spelers het kunnen doen.
De Graafschap heeft absoluut geen betere selectie dan NAC. Alleen niemand gelooft méér in De Graafschap dan Henk de Jong.
En tactiek lijkt me toch ook een interessant onderwerp.
Ik denk wel dat een grote groep trainers allemaal inwisselbaar zijn.
Alleen vraag in Atlanta maar eens of een trainer een verschil kan maken.

Of het correct is om je opvolger te bekritiseren? Nee.
Of het terecht is als jij je opvolger jouw levenswerk kapot ziet maken? Jazeker.
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoeveel pijn, moeite, zweet, liefde, plezier, strijd, bloed, tranen, werken, nachten doorhalen, doorzettingsvermogen en inzet er van die man in zitten.
En dat dan voor een heel groepje mannen. Die hebben jarenlang gewerkt en gewerkt om van Heerenveen een grote sterke club te maken.
Ik snap dat je daar als Cam(-)buurman (omdat je de buurman van SC Heerenveen bent) anders tegenaan kijkt, maar ik vind het knap gedaan en ook als je het een rotclub vindt moet je denk ik kunnen begrijpen dat iemand in opstand komt als zijn levenswerk wordt verkwanseld.

Beleid is toch niet automatisch goed beleid? Als je slecht beleid bijstuurt wordt het misschien nog wat beter.
Al denk ik dat Riemer gewoon wil dat die mensen opdonderen.

Oh, hij was snel aan het werk inderdaad. Misschien toch minder sympathiek dan ik dacht.

Verheug je je op Henkie?
Vind ik leuk
Cookee +12962
dinsdag 19 maart 2019 om 22:03
Ja, je hebt wel een punt ... waarheid ligt in het midden.

In de top kan tactiek vast verschil maken, maar bij kleinere clubs heb je meer aan een groep die er geloof in heeft dan tactiek. Spelers van H'veen zeiden dat ze van Basten uit bij Cambuur niet eens hoorden en dat ze elkaar niet konden verstaan, zoveel lawaai maakte het publiek, dan is coachen ook lastig.

Ja, allemaal waar, het moet Riemer pijn doen, maar als kinderen het huis uitgaan, dan moet je ook niet blijven trekken daaraan toch?
Als wilt sturen dan moet je in de cabine, daar is het stuur, als er 6 aan het stuur trekken dan spoort het niet.

Bij Ajax heb je ook meerdere groeperingen, de ene is Cruyfiaans denker, de ander v Gaal en weer een ander wil richting Guardiola. Moet je dan de een of ander laten meesturen?

Ik snap het ook wel van die mannen, maar Riemer is al 12 jaar weg en dat gat van 5.5 miljoen dekten ze elke keer met verkopen.
De markt verandert, Sol gaat voor veel weg, maar inlandse aankopen zijn er bijna niet, Ajax haalt backs uit Z-Am en PSV ook dus dan moet je niet begroten op een hopelijke verkoop en dat deden Riemer en zo altijd wel.
Nogmaals de markt is anders, is hun kritiek dan terecht, in feite doen de opvolgers nog steeds zoals zij dat deden.

Gertjan zei wel dodelijke dingen over die man, dan snap ik ook niet dat die man en mensen daaromheen hem geschikt achten.
Maar als jij als directeur luistert naar Riemer, dan wordt je toch stroman en als de sturing van hem verkeerd uitpakt dan hangt jou nek in de strop.
Ik snap wat je bedoelt een tussenweg zou kunnen, maar dit land leeft op compromissen in de politiek en dat werkt vaak ook niet. Veel huidige maatschappelijke problemen wortelen in een compromis toch?

Lodeweges is niet binnen hoor, die moet gewoon brood op de plank.

Henkie.
A d ene kant wel, want de man zorgt voor een feelgood factor naar sponsors, naar publiek en media. Denk ook dat spelers nu eerder voor Cambuur kiezen. En Sandor heb ik nog als 15-jarige meegemaakt, heerlijk normaal, zonder kapsones.
Maar als alle contracten aflopen (er lopen maar 2 door) dan moet je wel een gelukkige hand hebben. Foeke Moet nu leveren! En Henk en Sandor zijn er pas laat bij als ze nacompetitie spelen, en dat is eng.

Maar positieve overheerst wel, want vooral bewaken van speelstijl dat vertrouw ik Sandor en Henk wel toe, onder Sipke en Hake was alleen het shirt herkenbaar, stijl van spelen niet.

Nog even over die trainers, je hebt wel gelijk maar, als ik erin meega dan moet ik ook roepen dat trainers schuld hebben. En dan gaan spelers en TD's vrijuit, dat deugt toch ook niet? Die hebben meer invloed bedoel ik.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 22:04]
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 22:31
Waarom ligt de waarheid nou weer in het midden? Volgens mij ligt die meer naar mij toe :p

Jawel, maar wie zorgt voor dat geloof? Henk Fraser brandt zijn spelers af na een slechte wedstrijd. Van 't Schip zet Lachman naar het tweede, want het duurde te lang bij een wissel en daar viel toevallig een doelpunt uit. Van Gaal verdedigt zijn spelers als een leeuw. Henk de Jong doet alsof het leven één groot feest is bij De Graafschap. Welke trainers halen denk je het meeste rendement uit een groep?
Voor welke trainer ga je door het vuur en welke duw je erin?

Coachen tijdens de wedstrijd is volgens vrijwel iedereen bullshit. Misschien snel even iemand iets toefluisteren als het spel stilligt. En in de rust. Roepen slaat nergens op. Offf je moet je fans gebruiken :p Dat je de hele harde kern laat scanderen 'DUSAN INZAKKEN, DONNY DIEPER'
Dat zou een fantastisch idee zijn.

Als je kind verslaafd over straat zwerft, of die kant op gaat, laat je dat dan gebeuren?
Nou, in dit geval is de keuze simpel. Alleen Riemer & Friends hebben zich gemeld als stroming. Er is volgens mij geen Van Gaal/Cruijff tegenstelling. Dus laat die ene groep dan maar aan het stuur.

De markt is veranderd, maar buitenlandse transfers kunnen gewoon. Die jongen die van Lille naar Bayern gaat was 2 jaar geleden nog heel goedkoop.
Midtsjo en Svensson zijn hele leuke spelers bij AZ en gaan ze geld opleveren.
12 Jaar geleden hadden die in Heerenveen gevoetbald.

Als jij het als directeur zo doet ben je misschien meer geschikt als directeur van je woonkamer.

Dwight Broodbeleges. Ik weet niet, ik vond het leuk.

Oh, bah, dat is wel een angstig gevoel. Alleen dan liever met Henk de Jong dan zonder Henk de Jong lijkt me.

onder Sipke en Hake was alleen het shirt herkenbaar, stijl van spelen niet.
Die is echt leuk. Kun je geen Cambuur columns gaan schrijven?

Ho, stop, Cook, wat zeg je nou?
Dat trainers schuld hebben aan situaties betekent toch niet dat ze direct overal schuldig aan zijn?
Een TD moet een selectie samenstellen en een staf waarmee aan de doelstelling kan worden voldaan.
De trainer moet vervolgens het maximale uit die spelers proberen te halen, of in ieder geval genoeg om aan de doelstelling te voldoen en de spelers hebben zich te gedragen.

Een geval als Avdijaj vind ik interessant. Ligt het aan Avdijaj? Had Mathijsen hem niet moeten halen en ligt het aan Mathijsen? Had Koster het anders aan moeten pakken?
Ik denk secret option number 4: schuld is een woord dat we op iets willen plakken dat gewoon is gebeurd.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:46
Wat heeft dit elftal nou met van hooijdonk te maken man. Je moet de beschuldigende vinger naar die dikke smulders wijzen. En het falende bestuur die hem zijn gang heb laten gaan. Van hooijdonk heeft alleen maar twee maanden een adviserende rol gehad, en geprobeerd met die paar centen nog iets te kunnen doen.
Hoop dat ze nu is een paar echte bredanaars aan het roer zetten. Te denken aan lokhoff en consorten.
Vind ik leuk
Cookee +12962
dinsdag 19 maart 2019 om 20:11
Waarom heeft Pierre niet de spelers bijgestaan, had gekund.
Nu doet ie iets in een commissie, lult wat maar neemt geen verantwoordelijkheid, net als Riemer en Foppen e.a.

NAC loopt gewoon kans te degraderen, net als Exc en 6 anderen, dan moet die trainer niet net doen alsof hij gefaald heeft?
Ik heb Willem II-NAC gezien en als Cambuurvolger ken ik de derby ook dus... die slappe inzet van die spelers was ongelooflijk. Wat moet een trainer daar nou aan doen, hij deed 't bij Exc prima, zou hij er niks meer van kunnen. Ik ben met je eens dat de TD schuld heeft... maar de trainer in mijn ogen toch minder.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:24
Klotp helemaal, maar dat elftal heeft dus die dikke smulders bij elkaar gezocht. Dus heeft nog steeds niks met pierre te maken. Maar alles met het slappe bestuur die dit toegelaten heeft.
Vind ik leuk
Cookee +12962
dinsdag 19 maart 2019 om 22:14
Ja, het is klote als een bestuur niet verstand van de materie heeft. Je moet eigenlijk 1 oude rot hebben die het snapt, die ook de lulkoek van een TD doorheeft, dan komt zo'n vent niet binnen.
Misschien kan Pierre dat of een groep van wijze mannen.

Veel mensen in voetbal hebben mooie praatjes maar daar moet je doorheen prikken dan vind je de goeien.
Vind ik leuk
Johnnies +2825
maandag 18 maart 2019 om 19:38
Als kapitein als eerste het schip verlaten, zwak.
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 19:58
@ meneer Johnnies,

De trainer is nooit de kapitein van het schip. Dat is de voorzitter en/of de algemeen directeur.

De trainer is een teamleider, geen kapitein.

Kapiteinen bepalen de koers, goede kapiteinen luisteren daarvoor ook vaak naar de teamleider/sters en naar de spelersafvaardiging.

Tenslotte luistert een kapitein waar nodig ook naar de reizigers op het schip, dwz het publiek.

Vind ik leuk
Johnnies +2825
maandag 18 maart 2019 om 20:19
Ook hij is medeverantwoordelijk, om maar de handdoek te gooien is wel heel makkelijk.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:54
Nee hoor, MvdG was slechts tweede stuurman op het schip. Kapitein Goetzee en eerste stuurman zijn al een tijdje weg. Alleen de reders (aandeelhouders) en de Raad van Carnavalsclowns zitten er nu nog............en daar worden wij in Breda niet zo blij van.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 19:38
Laat dus gewoon zn salaris lopen. Zegt wel iets over de man

(bij ontslag krijg je altijd nog een royale vergoeding)
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 19:40]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:00
is gewoon in overleg gegaan. ndus krijgt wel iets mee hoor
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
maandag 18 maart 2019 om 20:09
Waar lees jij dat?? Ik begrijp toch ècht dat hij zelf is opgestapt. En dus niks mee krijgt
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:11
"Club en trainer hebben een compromis gevonden om het tot medio 2020 doorlopende contract te ontbinden."

Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
maandag 18 maart 2019 om 20:16
Ik lees toch echt’ in goed overleg ontbonden’. Niks over compromis
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:50
ok. misschien ook eens op een andere site kijken. bv bndestem of nac.nl
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
maandag 18 maart 2019 om 20:54
Al lang gedaan. Zowel bij nac.nl als BSR staat dat het contract in goed overleg is ontbonden en dat vdg zijn ontslag zèlf heeft ongediend. Nac is daarmee akkoord gegaan
Vind ik leuk
Forza u +1501
maandag 18 maart 2019 om 19:39
Jammer dat Mitchel in dit zinkende schip is gestapt, als trainer had hij best potentie, maar aan NAC valt geen eer te behalen.
Goede beslissing van hem. Ben benieuwd wie er nu instapt.
Vind ik leuk
AFC Ajax1900 +1294
maandag 18 maart 2019 om 19:39
Heeft gelijk, vertrekken bij zinkende schip, maar nac gaat ook niet redden, met nieuwe coach
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:40
Onvermijdelijk. Fijn dat ie zelf opstapt en de club niet met een afkoopsom opzadelt. Dank Gaag, jammer dat het totaal niet klikte.
Vind ik leuk
Cantona +1412
maandag 18 maart 2019 om 19:41
Wordt het er beter van als de trainer opstapt?......
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
maandag 18 maart 2019 om 19:45
Als de huidige trainer zegt 'dit gaat me niet lukken' weet je dat doorgaan in ieder geval geen succes heeft.
Vind ik leuk
Cookee +12962
maandag 18 maart 2019 om 20:16
Ik zag ze in de derby tegen WII, dat was zo slap, dan weet je al genoeg.
Vind ik leuk
Cantona +1412
maandag 18 maart 2019 om 20:23
Als de spelers zich niet 100% voor de club wil inzetten dan kan de trainer er ook niet veel meer aan doen.
Natuurlijk ontbreekt het ook wel aan kwaliteit.
Wel jammer als zo'n club gaat degraderen, de sfeer in het stadion en het fanatieke publiek geeft wel aan dat het onder de supporters tenminste wel leeft.
Vind ik leuk
Cookee +12962
dinsdag 19 maart 2019 om 21:12
Juist.
Zeker prachtige club, ik houd van echte clubs waar passie afspat en NAC heeft dat ook. Maar via de nacomp promoveren is waardeloos, dan moet je veel geluk met aankopen hebben.
Twente uit de 1e div en NAC erin, wees welkom er zitten meer mooie clubs in.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:41
Wie volgt. Goede beslissing.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:42
Wat nu
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:52
TD: Maaskant
TM: Ted van Leeuwen
Trainers: Graham Arnold en Rob Penders
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:42
NAC gaat het niet redden. Ben benieuwd
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 18 maart 2019 om 19:43
Jammer voor die man.
Deed het met Excelsior naar behoren.
Lijkt me een integer iemand, geen blaaskaak.

Ik denk dat er met deze selectie weinig eer te behalen valt.

Assistent zal de honneurs wel waarnemen.
Ik denk dat er voor NAC, nog rest om de laatste wedstrijden de huid zo duur mogelijk te verkopen.
Tegen Vitesse uit, vond ik het helemaal niet zo slecht.
Maar als je in de hoek zit waar de klappen vallen, krijg je dit...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:16]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:44
Was na z'n komst bij kees al wel duidelijk dat hij zou vertrekken
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 19:45
Snap ik, daar valt geen eer aan te behalen daar in Breda, wanbeleid wordt daar al decennia gevoerd, zodoende zijn ze van mooie eredivisie middenmoter afgegleden naar Eerste divisieclub die heel af en toe in de eredivisie mee kan komen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:47
Diepe buiging voor deze oud SUPERBOER.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:47
Het kan snel verkeren.

Van kroonprins tot minkukel.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
maandag 18 maart 2019 om 19:48
Volgens maarten de lange zal dit allemaal de schuld van joris mathijsen zijn...

On topic... triest om te zien hoe een club helemaal naar de klote wordt geholpen door een pasr nitwits op het pluche
Vind ik leuk
Dafkuh +200
maandag 18 maart 2019 om 20:55
Haha idd die gast is triest ofnie
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
maandag 18 maart 2019 om 20:56
Die spoort echt voor geen meter nee 🤣🤣
Vind ik leuk
wil +1371
maandag 18 maart 2019 om 19:48
Groot gelijk. Met deze rotzooi is geen eer te behalen.
Vind ik leuk
Shelbourne +6191
maandag 18 maart 2019 om 19:48
Ik heb wel met hem te doen, Zal vast niet alles goed hebben gedaan maar het materiaal is bedroevend. Lijkt me een keurige man en volgens mij best een aardige trainer maar met deze ploeg valt geen eer te behalen. De trainer die NAC nog weet te redden levert een huzarenstukje.
Vind ik leuk
Friend +400
maandag 18 maart 2019 om 19:49
Sympathieke man V d Gaag maar minder geschikt voor de jungle die voetbal heet !
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 18 maart 2019 om 19:51
Lastig, aan de ene kant verlaat je een zinkend schip, aan de andere kant is opstappen het juiste om te doen als meerdere partijen geen perspectief meer zien!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:53
De schuld ligt grotendeels bij van Hooijdonk met zijn winterse transfers en als het niet lukt is ie gevlogen de laffe herder
Van de gaag treft geen blaam
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:02
je hebt het lekker gevolgd zie ik. van der Gaag is veel meer verantwoordelijk voor deze puinhoop dan v Hooijdonk.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:05
Van de gaag zijn inbreng was toch minimaal in de selectie inbreng althans dat zei van hooijdonk aan tafel
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:09
op de originele selectie. dat was Smulders. de echte reden van deze ellende. de 5 verstrerkingen hebben ze met zijn drieën gehaald. maar vooral de verkeerde mensen opstellen, met vijf verdedigers blijven spelen en het team totaal niet kunnen motiveren was het allergrootste probleem
Vind ik leuk
BS +1394
maandag 18 maart 2019 om 19:53
Wie moet dit zooitje behouden, dat lukt zelfs Pep niet
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1259
maandag 18 maart 2019 om 19:53
Respect voor zo'n keuze!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
maandag 18 maart 2019 om 19:54
Had het loyaler gevonden als hij het seizoen had afgemaakt.. Nu laat hij iedereen eigenlijk in de steek
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:03
Dat deed van hooijdonk voor hem de laffe zak
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
maandag 18 maart 2019 om 20:05
Ja dat is helemaal zon bedweter die eigenlijk nergens voor geschikt is zelfs niet voor analyst
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:27
Ik vind het juist wonderbaarlijk dat ie het zo lang heeft volgehouden

Dat in de steek laten gaat wel een beetje ver hoor
De club heeft hem in zijn hemdje gezet met het niveau van de “aanwinsten”
Moet er wel bij zeggen dat ze ook helemaal geen geluk hebben
Qua blessures en tegengoals in de laatste minuten etc
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
maandag 18 maart 2019 om 20:31
Bedoel meer dat er toch geen redden meer aan is en de spelers gewoon niet beter zijn. En die kunnen ook niet weglopen.. Hij had het seizoen dam gewoon af kunnen maken.. Waarom nu zo kort voor het einde
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:44
Misschien heeft ie wat problemen met de overblijfselen van het technisch harteloos
Vind ik leuk
Koekie1970 +1826
maandag 18 maart 2019 om 19:55
Ik zou zeggen Pastoor er maar in maar dat kan niet want die heft net in Zwitserland een club gevonden. Dan Paus maar... Alle hulp van boven is welkom daar.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:55
Gebrek aan kwaliteit in het team is zeker zo, toch heeft ook van der Gaag meegeholpen bij het samenstellen van de selectie. Verder 0 progressie getoont het hele seizoen lang. Ook het eindeloze vasthouden aan 5 verdedigers begon supporters te frustreren. Wij mogen ons gaan focussen op de KKD, hele organisatie is weg op dit moment dus verwacht persoonlijk komende jaren daar te verblijven. Hopelijk kunnen we nu langzaam bouwen naar een stabiel team, we gaan het zien.
Vind ik leuk
Farmer +15013
maandag 18 maart 2019 om 22:09
Dit seizoen lijkt hopeloos verloren... Jammer, had NAC graag terug zien komen... Al is Breda-uit, niet het kortste ritje, t is toch altijd wel gezellig in t Rat Verlegh!

Alle sterkte toegewenst in ieder geval, zoals ik zag, krijgen jullie alleen Feyenoord-thuis nog, en een hoop uit de middenmoot en lager.
Er is nog wel kans/hoop, maar dan moet het nu wel gebeuren!

En het zal zwáár worden op deze manier!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:01
Misschien iets voor heerenveen?
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
maandag 18 maart 2019 om 20:02
NAC gaat helaas keihard degraderen
Selectie is ook gewoon niet goed genoeg
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:19]
Vind ik leuk
Jafio +2069
maandag 18 maart 2019 om 20:12
Je weet weer helemaal niks, meerendeel van de wedstrijden gespeeld zonder City spelers die waren namelijk geblesseerd. Afgelopen wedstrijd zat Fernandes er weer bij en dat was de meest gevaarlijke speler.

Veel mensen met een mening die nergens op gebasseerd is. Vd Gaag maakt bijzondere beslissingen in de opstelling en in de wissels.

In de periode dat het goed ging ( 3x winst voor de winterstop) gooide hij het weer om na de winterstop met Eem vriendje Karami en Gersbach die op zijn aandringen zijn gekomen. Dussss
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
maandag 18 maart 2019 om 20:20
Ja heb mijn reactie al aangepast
Zat er eentje om mijn account te reageren hier 😑

Thanks voor de info
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
maandag 18 maart 2019 om 20:06
Is mario been niet ietsvoor nac
Vind ik leuk
Gazza +584
maandag 18 maart 2019 om 20:18
Als ze nu wel punten gaan pakken verdienen al die spelers een schop onder hun noten!
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2281
maandag 18 maart 2019 om 20:20
Meteen polsen PEC, zou een goeie trainer voor ons zijn, zeker als ie (nu al) gratis op te halen is
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:20
Laat je club maar in de steek!!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:23
Zonde altijd wel aardige coach gevonden
Dat ie het niet naar zijn zin had was allang duidelijk
Wel rot voor de club die kunnen natuurlijk nooit iemand vinden die aan deze mission impossible wilt beginnen

Tom cruise vragen dan maar 🥳
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:24
Dapper hoor....nu het kalf al verdronken is.Al die tijd de illusie hebben het tij te kunnen keren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:40
Geen kwaliteit
Vind ik leuk
Het Brein +4904
maandag 18 maart 2019 om 20:36
Goede trainer, matig materiaal...zonde
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:40
Respect voor v/d Gaag, zijn er weinig die uit zich zelf opstappen
Vind ik leuk
Smithsonian +45218
maandag 18 maart 2019 om 20:50
Met zo'n kutelftal kun je je trainerscarriere verneuken. Nou heerenveen hap toe.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1227
maandag 18 maart 2019 om 20:51
Als vd Gaag denkt dat iemand anders het beter kan had hij in de winterstop op moeten stappen. Nu is de kloof vrees ik te groot om de boel nog te repareren! Doodzonde dat NAC eruit vliegt. Of zou het toch nog............
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:01
En bedankt voor het nu definitief om zeep helpen van een in potentie mooie en stabiele eredivisieclub, heren aandeelhouders, RvC en TD.

Nee, ook ik vond de trainer de laatste paar maanden vaak tactisch niet sterk opereren maar wat heeft MvdG een verschrikkelijke kutselectie in zijn maag gesplitst gekregen door Smulders. Smulders die terecht werd afgerekend op zijn slechte aankoopbeleid van de afgelopen zomers. Maar met het wegsturen van de TD hebben de aandeelhouders en RvC de club NAC wel een kettingreactie in gang gezet die zijn gelijke nog moet tegenkomen.

Aandeelhouders die zeggen dat ze NAC graag willen verkopen aan de juiste persoon tegen het juiste bod maar zich ondertussen niet realiseren dat ze met hun doen en laten de club in een wurggreep houden en hun aandelen straks na de degradatie in waarde zien kelderen...............

Dus van mij een hartelijk NIET dank je wel, stelletje vreselijke bokhonden.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1512
maandag 18 maart 2019 om 21:13
Had ik niet verwacht.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 21:13]
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 18 maart 2019 om 21:51
Wie volgt?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:56
Maaskant grijp de macht.
Vind ik leuk
Farmer +15013
maandag 18 maart 2019 om 22:04
:p Krijgen wíj em iig niet weer! hahaha

(Nah, nee, dat gun ik NAC nu ook weer niet XD)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:41
Die maaskant kan nog geen kut trainen. #betontrainer
Vind ik leuk
Farmer +15013
dinsdag 19 maart 2019 om 09:25
Maagkramp weet zelfs een hometrainer nog te ontregelen...
Vind ik leuk
Farmer +15013
maandag 18 maart 2019 om 22:03
Vind het ergens wel jammer, want ik vind NAC gewoon een Eredivisieclub, maar dit seizoen gaan ze er gewoon kansloos af....

Nu al 8 punten achterstand op de no17, dat biedt geen perspectief meer.

Mijn sympathie naar de trouwe aanhang van Breda(Jullie verdienen beter!)! De wonderen zijn de wereld nog niet uit maar het zal nog zwaar worden, wil NAC nog in de Eredivisie blijven....
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:03]
Vind ik leuk
tikkietoe +6449
maandag 18 maart 2019 om 22:55
De laatste thuisnederlaag leek het lot van NAC tot degradatie te hebben verzegeld.
Dit vrijwillig opstappen (kijken we mee Van Geel?) van Van der Gaag is een bevestiging.
Vind ik leuk
meloen87 +845
maandag 18 maart 2019 om 23:02
Ik weet niet of hij de juiste de keuze heeft genomen, of dat hij nu zijn team keihard in de steek laat. Ik denk eerlijk gezegd dat hij het maximale uit dit team heeft gehaald, en dat hij er gewoon niks meer aan kon doen. Dan kan je inderdaad gewoon beter opstappen. NAC gaat het never nooit redden, tenzij er een mirakel gebeurd. Maar met hun huidig niveau horen zij gewoon niet in de Eredivisie thuis.
Vind ik leuk
hefbrug38 +536
maandag 18 maart 2019 om 23:45
Een juiste beslissing van deze trainer daar is geen eer te behalen bij NAC
na jaren wanbeleid voeren
Vind ik leuk
Freddy.R +59
dinsdag 19 maart 2019 om 00:43
Heeft niks met de trainer te maken , zijn gewoon geen goede spelers en dan ook nog eens geen vechtlust voor je club .
Kan geen enkele trainer wat mee .
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 10:18
Eer aan jezelf houden is beter dan gebruikt worden onder het motto zie mij eens knopen doorhakken als TD.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws