'Het ging bij Ajax alleen over Real Madrid en Juventus, niet over AZ'

'Het ging bij Ajax alleen over Real Madrid en Juventus, niet over AZ'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 21:54ma 18-03-2019 om 21:54

AZ won zondag van Ajax, maar Gertjan Verbeek denkt niet dat PSV de champagne kan ontkurken. Alleen als Ajax over twee weken thuis niet wint van PSV, is de titelstrijd gestreden.

"Ik vind de strijd niet gestreden. Het zal afhangen van de wedstrijd Ajax - PSV. Als Ajax die weet te winnen, zit het mee. Maar als ze punten verspelen is het gespeeld", vertelt Verbeek bij Veronica Inside.

Verbeek weet waarom Ajax zondag verloor in Alkmaar. "Ajax ging weer van eigen kracht uit en wilde bepalend zijn. Ze waren niet gefocust op deze wedstrijd en deden niet wat ze moesten doen. AZ heeft daar heel goed gebruik van gemaakt. Het ging bij Ajax alleen maar over Real Madrid, Juventus en de Champions League en niet over AZ. Dat kun je je als Ajax niet permitteren."

Na afloop werd er veel gespeculeerd over de vermoeidheid van de Ajacieden. "Je weet hoeveel wedstrijden je moet spelen", zegt Johan Derksen. "Dat is inherent aan het succes dat je hebt."

"Een trainer moet de intensiteit dan aanpassen aan het wedstrijdschema. Een Nederlandse trainer vindt dat er getraind moet worden zoals er gespeeld wordt. Daar lachen ze in Engeland om, want daar trainen ze nooit hard tussen drie wedstrijden in een week. De vermoeidheid komt door de trainingen, niet door de wedstrijden."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Eens met Verbeek?

(1418 stemmen)

Plaats een reactie

★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 21:55
Bij een gelijkspel is het nog zeker niete klaar. Winnen wij dan denk ik wel dat we voor 90% binnen zijn.

Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:58
Gelijkspel is waar ik voorlopig vanuit ga en waar ik voor teken. Dit wordt t moment van de waarheid. Hier moet Van Bommel laten zien dat hij een groep kerels heeft dat constantheid kan vasthouden en niet zoals Ajax hoge pieken afwisselt met diepe dalen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:00]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 21:59
Zolang we maar weer beginnen met een fatsoenlijk middenveld!

Het team dat tegen VVV speelde is kansloos in de ArenA
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:02
Ben ik t mee eens. Maar hoe gaan we dat oplossen? K zou bijna geneigd zijn om Rosario op de bank te zetten. Een middenveld van Hendrix Pereiro en Sadilek. Sadilek is sneller dan Rosario en heeft minder kracht. De vraag is hoeveel kracht je nodig hebt tegen Ajax. Je moet hun dynamiek kunnen afstoppen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:04]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 22:03
Rosario is een drama. tuurlijk moet hij op de bank


Sadilek - Pereiro - Hendrix

Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:48
Met alle respect maar met Pereiro ga je de strijd op t middenveld zeker niet winnen. Trage luie voetballer. Hendrix legt het zwaar af tegen de Jong. Ben bang dat PSV daar de strijd zal verliezen. Ajax zal nu 100% zijn gefocust.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:10
T is een spel van techniek ipv kracht. Je zag dat Guardado in dit soort wedstrijden de ploeg op sleeptouw nam.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:00
Hopelijk gaan jullie niet op een gelijkspel spelen, word het zo’n kutpot.

Of het moet zo lopen als de laatste Ajax - PSV natuurlijk ;-)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:03
Als we op een gelijkspel gokken verliezen we. Beide clubs móeten winnen. De vraag is wie het beste strijdplan heeft.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:04]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:17
PSV moet net zo denken als vorig jaar april tijden PSV - Ajax, dat ze de titelstrijd kunnen beslissen. Bij een nederlaag staan ze zelfs nog steeds bovenaan.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:22
Laat k t zo stellen, ben blij dat Oranje tenminste een échte wedstrijd speelt want wat mij betreft mag t al volgende woensdag wezen. De winnaar van die wedstrijd deelt écht een mentale tik uit aan de ander.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:22]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:45
Dat moet het hoogtepunt van de competitie worden inderdaad, al lag er nog meer spanning op als het verschil wat kleiner zou zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:11
Nou, PSV heeft anders ook hoge pieken in de competitie, maar Europees kennen ze enkel diepe dalen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:14
En toch, je ziet bij PSV meestal toch een bepaald vormsbehoud. Voor de winter wonnen we alles en waren we daarin constant. Na de winter is het niveau flink gedaald, maar we wisselen ook geen topwedstrijden af voor klotewedstrijden. T is eigenlijk allemaal klote na de winter, maar we weten tenminste weer wat punten pakken is. Europees gezien was t gewoon niet goed genoeg om ons te kunnen meten met de top van Europa. Jammer maar realistisch, t is eerder bijzonder dat Ajax zo ver boven zichzelf wist uit te steken.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:15]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:15
Dat is het zeker, en daarom wordt PSV (in mijn ogen helaas) kampioen en Ajax niet.

Het spel van psv is niet om aan te zien, maar ze hebben wel de mentaliteit om de wedstrijd te winnen, iets wat ik bij Ajax in de competitie mis
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:20
T is zoals k al zei, als deze jonge ploeg van PSV toont dat t altijd wilt winnen, wat zeker dankzij ervaren spelers als Luuk de Jong versterkt wordt, dan wordt PSV kampioen. De enige reden daartoe is dat Ajax simpelweg niet meer een bepaald niveau kan vasthouden na de winter. Toch hou ik mn hart vast, k dacht vorig seizoen al dat t scoren in de slotfase al een keer op zou houden en nu doen we t doodleuk net zo vaak. T is een marathon, over 2 wedstrijden zonder interrupties zou Ajax altijd sterker zijn geweest.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:22
Het worden in ieder geval spannende weken voor Ajax!

PSV moeten ze pakken voor de titel, juve moeten ze pakken voor de eer :)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:24
Als ik t voor t zeggen had focuste Ajax zich compleet voor de Beker en de CL. Dat is minstens 1 feestje in Amsterdam. Dan kan PSV een kampioensfeest houden. Maar k ben bang dat alleen ik er zo over denk XD
Vind ik leuk
B H +461
maandag 18 maart 2019 om 22:37
Maar goed dat het spel v Ajax zo goed was tegen Pec en Az
Vind ik leuk
AZVork +3062
dinsdag 19 maart 2019 om 06:49
Het is verschrikkelijk om naar te kijken PSV. Maar ze winnen wel altijd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:02
PSV kan het CL niveau niet bijbenen. Ajax kan zich soms moeilijk focussen op de ED wat gewoon 3 niveaus lager is. Alsof ze dat er ff bijdoen. Dat kan dus gewoon niet.
Vind ik leuk
Rondebal +1122
maandag 18 maart 2019 om 22:34
Ik ben het met je eens dat Ajax hoge pieken en diepen dalen heeft, maar die heeft psv ook, alleen pakt PSV wel punten als het diepe dalen heeft! Dat vind ik het verschil! Psv is wat dat betreft veel volwassener dan AJAX!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:55
Als Ajax piekt dan halen ze echt een heeeel hoog niveau. Een niveau die PSV dit hele seizoen nog niet heeft gehaald en ook niet gaat halen. Wat Ajax in de CL heeft gepresteerd daar kan PSV alleen maar van dromen.
Vind ik leuk
Leggoo +93
maandag 18 maart 2019 om 23:17
Psv heeft voorlopig het zelfde als ajax gehad met hoge pieke en diepe dalen.. alleen waren de pieke bij ajax hoger en de dalen jammer genoeg ook..
Vind ik leuk
AZ14 +603
maandag 18 maart 2019 om 23:30
jij bedoelt die handbal Trainer en zijn Handballers ! sorry ik bedoel Die Buschauffeur die altijd zijn busje achtereen parkeert om te loeren !! noem je dat een Voetbal team Kampioen !! Frankrijk Was wereld Kampioen maar Handbal KAMPIOEN !! Ajax blijft aller tijden de beste voetballende ploeg DER NEDERLAND
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:42
Verander je naam ff naar Ajax14akahielenlikker.
Vind ik leuk
AZ14 +603
dinsdag 19 maart 2019 om 12:03
Mischien waarom niet Maar NOOIT psv 14 wat een cut handbal team zeg!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:59
Cut? Cut jezelf man!
Vind ik leuk
AZ14 +603
woensdag 20 maart 2019 om 00:11
Een nagelbijters die gek is op zijn Handbal team!! het is te begrijpen !!
Vind ik leuk
companen +2363
dinsdag 19 maart 2019 om 06:37
Pannenkoek irriteer mij mateloos nepper, AZers zijn anti ajax knulletje
Vind ik leuk
AZ14 +603
dinsdag 19 maart 2019 om 12:02
maar ik houd van voetballende ploegen, AZ , Ajax, Barca, City No Voetval Verkrachter & CO ( Maurinho, ) Dus I word misselijk als ik PSV zien Voetballen ! maar ik kijke ze nooit lleen als ze tegen Ajax az en Fey spelen , Europa nooit. Trouwens ik kijk naar Heracles Jong Az, Jong AZ en nooit naar die Rode witte Busje ~! dus de waarheid doet pijn Daar achetr zit een erkening ! zeg Het maar;: PSV is HANDBAL TEAM
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
dinsdag 19 maart 2019 om 07:04
Nog iemand met het jc syndroom.

Het draait om prijzen. Het is topsport, geen hobby.
Vind ik leuk
AZ14 +603
woensdag 20 maart 2019 om 00:10
maar geen Handbal !!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 06:36
Het is niet eerlijk. Ajax heeft bijna op elke positie meer kwaliteit. Als Ajax haar niveau haalt is PSV kansloos
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:46
Als Ajax zijn CL niveau haalt en dat zit er dik in. Dan wint Ajax zeker.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:50
Ik kan er ook geen zinnig woord over zeggen. Halen we onze CL vorm dan word het 5 -0 Maar halen we onze Pec vorm word het 0 - 5. Jullie zijn constanter. Winnen vaak in de laatste 7 min, wat ik steeds meer ( mentaal) als kwaliteit ga zien. Als jullie winnen is het seizoen gespeeld.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:42
Bij een gelijkspel is het wel klaar, alleen als ajax wint hebben ze nog kans op de titel.
Vind ik leuk
AZ14 +603
maandag 18 maart 2019 om 23:25
in Alkmaar vergeet de 3 punten
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:08
wie is wij? speel jij ook daar
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:57
---
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:28]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:02
Sorry bro maar dat is zo walgelijk scoren over de rug van minderbegaafden
Maarja familie de Mol hè
Daar moet je niet al te veel van verwachten
Hij zou ze moeder nog verkopen als er vraag naar was
Vind ik leuk
Jandieze +1191
maandag 18 maart 2019 om 22:12
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:13]
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 18 maart 2019 om 21:59
Wat ik in ieder geval denk is dat PSV niet ontevreden zal zijn met een gelijkspel in Amsterdam, zal toch wat lekkerder voetballen zijn met zo'n voorsprong lijkt mij
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:01
Wij worden kampioen.
Vind ik leuk
Wazedde? +133
maandag 18 maart 2019 om 22:03
Het zal mij benieuwen wat het wordt.

Ajax zal wel een dreun hebben gekregen van dit, PSV zit ook niet in een goede fase.
Zullen zien wie zich het beste op kan laden, dit is echt nog niet gespeeld.

Ik ben nog niet vergeten hoe PSV in 2016 de titel won op de laatste speeldag, dat scenario kan ook andersom gebeuren als ze tegen AZ moeten.


Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:07
De laatste speelronde kan cruciaal zijn als t verschil 2 punten bedraagt. Ajax moet tegen Utrecht PSV tegen AZ.
Vind ik leuk
NvC +9672
maandag 18 maart 2019 om 22:13
Het is nog niet gespeeld. Maar het draaitje begint steeds dunner te worden voor Ajax. Thuis PSV wordt cruciaal. PSV heeft nog wel een paar lastige wedstrijden met vitesse en AZ uit. Ajax nog Utrecht thuis.
Vind ik leuk
Bosmeister +1196
maandag 18 maart 2019 om 22:06
Warempel, ik ben het zowaar eens met Gertjan Verbeek, dit wordt een vreemde week vermoed ik.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 01:49
Ik was het vandeweek voor het eerst een met momma’s boy Hugo Borst

Wonderen zijn de wereld nog niet uit😉
Vind ik leuk
NvC +9672
maandag 18 maart 2019 om 22:08
Ze zijn denk ik wel prof genoeg om de aandacht ook op AZ te leggen. Alleen lijkt het eerder alsof de spelers van Ajax er niet aan gewend zijn om zo veel werstrijden met zo veel druk te spelen in zo’n korte tijd. Ook niet gek gezien hoe jong ze zijn. Ik weet verder niet hoe de trainingen daar lopen.
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 18 maart 2019 om 22:13
Wedstrijd wordt uitgesteld 😉 zijn te moe.......
Vind ik leuk
Smithsonian +45221
maandag 18 maart 2019 om 22:16
Leuk dat gertjan er weer eens zit. Prima nuchtere inbreng.
Vind ik leuk
rinirat +4197
maandag 18 maart 2019 om 22:17
Grote onzin dit
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:24
Ach, bij Feyenoord ging het ook alleen over PSV en Ajax........
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:45
Dat is dit jaar inderdaad het probleem bij Feyenoord maar dat praat het nog niet goed. Al is het bij ajax nog wel te begrijpen dat dit onbewust zo leeft bij de spelers.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:36
nu praten ze over 31 maart..............stille omgang is op de magere brug................
Vind ik leuk
Nr14always +5571
maandag 18 maart 2019 om 23:34
Daar mag jij niet komen, per veevervoer naar de JC Arena en dan terug het hok in.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:35
kom al 23 jaar niet meer, heb een superleven..................
Vind ik leuk
bert +695
maandag 18 maart 2019 om 22:42
Mafkees ,zelf nog nooit wat gepresteerd,overal ontslagen.en hij weet wel even hoe Ajax naar een wedstrijd toe leeft.
Dan been je een grote idioot
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:56
als je voor 80 miljoen hebt gekocht en je wordt geen kampioen. Dat is eennschande, dan zou elke ajaxied zijn jaarsalaris moeten schenken aan een goed doel
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:05
Als je kijkt hoeveel ze dit jaar al verdiend hebben, dan zou ik daar geen enkele moeite mee hebben. Beter heel lang en goed Europees meedoen. Dan net zoals Feyenoord wel kampioen worden maar in Europa voor lul staan.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:09
Dus lang meedoen, telt als een prijs?

Als van Geel volgend seizoen gaat zeggen, dat Feyenoord voor de 3e plaats gaat, dan moeten ze hem gelijk de zak geven.

Alleen plek 1 telt. In welke competitie ook, dan moet je maar beter je best doen. Topsport is geen hobby.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 00:09]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 03:27
Jij denkt in korte termijn. Met een beker haakt niemand aan bij de Europese subtop. De status welke ajax nu over zich krijgt is beter voor de verkoop, dus meer geld om te investeren ( bv talenten langer binden) en talenten kiezen sneller voor Ajax..een wisselwerking..bedenk wel dat ajax niet rijk is geworden door een machtige olie sjeik, maar puur op eigen kracht..dat zal vroeg of laat zijn vruchten afwerpen in prijzen..btw het is ajax supporter eigen dat Europees altijd als iets magisch wordt gezien..dat zijn altijd de mooiste wedstrijden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:16
voetbal gaat om prijzen winnen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:14
Dat was vroeger, toen voetbal alleen nog om voetbal ging. Nu gaat het heel vaak om de beste spelers en de wedstrijd resultaten met mooi of goed voetbal en daar is heel veel geld voor nodig. PSV werd kampioen vorig seizoen maar Ajax komt Europees gezien veel verder dan PSV. Daarmee verdienen ze en meer geld en meer aanzien en ze kunnen hun fans vaker laten genieten en naar een wedstrijd komen kijken.
De prijs die Ajax krijgt is de lof en eer en Europese heldenstatus. De ED prijzen zijn in het huidige voetballandschap ondergeschikt aan het voetballen op het hoogste niveau tegen grote clubs.
Met de instelling 'liever landskampioen dan Europees meespelen tot minimaal de kwart Finales' ben je vandaag de dag gezien en zal je de boot missen. Feyenoord is daarin al afgehaakt en van PSV moet nog blijken of zij Europees nog aan kunnen haken, ondanks dat ze nu alweer 4 keer kampioen waren in de afgelopen 5 jaar..


[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 13:15]
Vind ik leuk
Nr14always +5571
maandag 18 maart 2019 om 23:13
Het klinkt lullig, maar kun je ze niet kwalijk nemen, moet je naar die kaasboeren 🤣🤣🤣 krijg je een frommel goal tegen, zondag naar de kloten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:03
Als Ajax 3 punten verspeelt en PSV 4x zoveel, dan weet je bijna zeker, dat Ajax ook nog 3x gaat verliezen. En dat PSV dan 2x zoveel punten heeft in de laatste 8 wedstrijden. Mits ... Guzubuyuk, Sjaak Swart zijn gras gaat maaien.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 00:03]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:04
Is weer lekker makkelijk om t daar op te gooien. De pijp is gewoon leeg op dit moment. Tegen Zwolle zagen we t al.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 03:18
Denk eerder dat veel ajacieden fysiek nog wat te kort komen.pijntjes, vermoeidheid en alleen in de CL boven zichzelf uit kunnen stijgen. Ronaldl koeman doet er goed aan om frenkie, blind ,beek en ligt niet op te stellen tegen Wit-Rusland, anders zou dat duel zomaar eens verleerd af kunnen lopen. Tegen duitsland hoef je niemand te motiveren en kan het wel weer..vooral ligt , Blind en Frenkie ...
Vind ik leuk
frankje +114
dinsdag 19 maart 2019 om 08:36
Blind, Mazraoui, Dolberg, Neres, daar ga je tegen PSV niet mee winnen. PSV heeft betere voetballers wanneer je karakter (belangrijke voetbalkwaliteit) meetelt
Vind ik leuk
Aspers +625
dinsdag 19 maart 2019 om 09:35
PSV wordt helemaal op een hoop gespeeld.
Vind ik leuk
frankje +114
dinsdag 19 maart 2019 om 19:10
We zullen zien, ik denk dat de schaal voor de beste club naar Eindhoven gaat.
Vind ik leuk
Aspers +625
dinsdag 19 maart 2019 om 09:35
Dat snap ik, als oudere Ajacied kan die Eredivisie me gestolen worden, daar kijk ik al 40 jaar naar. Europees voetbal, daar draait het om in het hedendaagse voetbal. Daardoor worden spelers duurder, kun je betere spelers kopen en krijg je aanzien. Het interesseert niemand in het buitenland wie de Eredivisie wint.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:39
Whahahha om champions league... Real - ajax was 2 weken terug 🤣 en volgende cl is pas over 3weken... Dus je kunt cl hier niet bij betrekken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws