Lof voor werk Overmars bij Ajax: 'Deze transferwindow moet aanzet zijn tot meer'

Lof voor werk Overmars bij Ajax: 'Deze transferwindow moet aanzet zijn tot meer'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 07:05di 19-03-2019 om 07:05

Arie van Os staat achter de beslissing van Ajax om verder te gaan met Marc Overmars. De voormalig penningmeester van de Amsterdammers is enthousiast over het werk van de directeur spelersbeleid, die niet inging op de avances van Arsenal.

"Ik denk dat hij op dit moment ontzettend goed werk doet", zegt Van Os in De Telegraaf. "Hij laat het geld rollen, op verantwoorde wijze", doelt hij op aankopen als Dusan Tadic en Daley Blind. "Deze transferwindows moeten de aanzet zijn tot meer. Goed verkopen is makkelijker dan goed inkopen, maar dat heeft Marc de afgelopen periode allebei goed gedaan."

"Ik hoop dat hij voor volgend seizoen ook weer een aantal topaankopen verricht", vervolgt Van Os, die de beslissing van Ajax om het contract van Overmars te verlengen tot medio 2024 kan billijken. "Er zijn weinig goede technisch directeuren en al helemaal weinig zo goed als Marc. Martin van Geel van Feyenoord vind ik ook goed, uitstekend zelfs."

Overmars (45) is sinds 2012 verantwoordelijk voor het technisch beleid van Ajax. Engelse media schreven maandenlang dat de oud-speler van onder meer FC Barcelona en Oranje in beeld was bij Arsenal. The Gunners lopen na Monchi echter ook een blauwtje bij de voormalig linksbuiten.

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Is Overmars de best mogelijke directeur voor Ajax?

(1158 stemmen)

Plaats een reactie

Mari +13380
dinsdag 19 maart 2019 om 07:08
Os kan beter zwijgen
Vind ik leuk
Dutchies +990
dinsdag 19 maart 2019 om 07:26
Ik vond zijn bijdrage anders heel wijs, tot aan het gedeelte Martin van Geel...
Vind ik leuk
Mari +13380
dinsdag 19 maart 2019 om 08:34
ja ik ook
Vind ik leuk
Ale +6158
dinsdag 19 maart 2019 om 07:09
Komende 10 jaar weer feest in Amsterdam..... Oja kom maar op met de 5 punten voorsprong. Geniet ervan zolang dat nog kan....
Vind ik leuk
Johnnies +2844
dinsdag 19 maart 2019 om 07:14
Ajax heeft al jaren de grootste begroting, dus geld heeft geen garantie op succes. Dus droom maar lekker verder.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:24
En dan antwoorden dat Ajax ook gewoon de meeste titels heeft telt zeker weer niet?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:44
Maar Ajax liet het geld nooit rollen. Nu ze dat wel doen zie direkt resultaat. Geweldige wedstrijde gespeeld in de CL terwijl dat niveau s 3 x hoger ligt.
Waarom ze dat in de ED niet altijd kunnen opbrengen is mij een waar raadsel.
Vind ik leuk
1313 +13087
dinsdag 19 maart 2019 om 10:20
Hier maak je toch een fout. Dat Ajax al jaren de grootste begroting heeft betekent niet dat ze al 'jaren' het meeste geld uitgeven. Daar zijn ze nu pas mee begonnen.😜
Vind ik leuk
Johnnies +2844
dinsdag 19 maart 2019 om 12:52
Jaja.🤔🤔
Vind ik leuk
Nova +2080
dinsdag 19 maart 2019 om 07:16
VP! Waarom halen jullie mijn reacties weg en laten jullie van PSV 5 punten voor staan. Slaat nergens op!
Vind ik leuk
B H +461
dinsdag 19 maart 2019 om 07:20
Laat hem blijven aub!😂😂
Vind ik leuk
ritje +787
dinsdag 19 maart 2019 om 07:28
hallo na dit jaar gaan ze in Eindhoven vanzelf een toontje lager zingen! Als hun uitverkoop klaar is! Dan hebben ze een goed? jeugd elftal! Het is een kwestie van tijd! want het grote geld (AJAX ) gaat het uiteindelijk winnen! Kijk maar naar Bayern Die hadden een grote achterstand op Borussia! En uiteindelijk worden zij weer gewoon kampioen! En zo gaat het in de komende jaren ook in NED gebeuren! UIteindelijk wint op den duur het geld altijd! Overmars gaat groot inkopen met echte sterren! Die gaan doorselecteren? Misschien ook een nieuwe trainer? Entje met het Ajax gen? want dat is de ontbrekende schakel bij Ajax! mvg ritje
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 07:32]
Vind ik leuk
markie +3218
dinsdag 19 maart 2019 om 07:40
En ik denk dat je zomaar eens gelijk gaat krijgen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:36
Martin van Geel? hahahaha
Vind ik leuk
Mo +13257
dinsdag 19 maart 2019 om 08:24
Ik las dit serieus tot ik de laatste zin van de een na laatste alinea zag.
Vind ik leuk
Blindsy +20591
dinsdag 19 maart 2019 om 08:28
De aanzet tot meer? De komende zomer wordt de meest interessante, spannende Ajax-transferwindow óóit.
Als het goed is, is Mark nu al in trainingskamp.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:34
Eerste klus om Donny zijn contract op te waarderen en verlengen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws