Becker verrassend genoeg niet geschorst: 'Dat kunnen we gewoon niet verkopen'

Becker verrassend genoeg niet geschorst: 'Dat kunnen we gewoon niet verkopen'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 07:02di 19-03-2019 om 07:02

Sheraldo Becker wordt niet geschorst voor zijn schop tegen de kuit van FC Groningen-trainer Danny Buijs. De rappe aanvaller van ADO Den Haag liet zich tijdens een opstootje in Groningen gaan, maar Becker kan niet worden gestraft door de tuchtcommissie.

De scheidsrechter van dienst, Dennis Higler, gaf na de wedstrijd nog aan dat de situatie niet gezien was door hemzelf en ook niet door Clay Ruperti, die als VAR fungeerde. Dat blijkt nu anders te liggen. "Ik heb navraag gedaan bij de arbitrage en de beelden blijken toch te zijn gezien, maar het is niet als zodanig beoordeeld", zegt scheidsrechtersbaas Dick van Egmond in De Telegraaf.

"Wij kunnen het niet verkopen dat zoiets naar de aanklager betaald voetbal gaat, terwijl de VAR alle beelden tot zijn beschikking heeft gehad", gaat Van Egmond verder. "Op de beelden die door de arbitrage zijn gezien, was het - zoals ik begreep - niet duidelijk te zien dat hij hem raakt. Er is dus wel naar gekeken."

Poll

Had Sheraldo Becker geschorst moeten worden?

(1681 stemmen)

Plaats een reactie

Benniewies +6177
dinsdag 19 maart 2019 om 07:13
Wat een onzin.
Gewoon 2 wedstrijden schorsing opleggen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:27
Als het tegen Ajax was geweest had ie rood gehad en was hij 6 wedstrijden geschorst geweest . Maar tegen Groningen wat maakt dat de VAR en de mannen uit Zeist uit . Is niet in het belang van het Nederlandse voetbal
Vind ik leuk
Jalapeno +1149
dinsdag 19 maart 2019 om 07:31
Zit die eierdop te strak?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:53
Je kan lullen wat je wil, maar das helaas wel de realiteit wat rinusje zegt. En niet alleen bij ajax, maar ook bij een PSV zou dit zo zijn. In ieder geval een schorsing.
Vind ik leuk
Baijiu +1698
dinsdag 19 maart 2019 om 07:48
Varfanculo
Vind ik leuk
Jajaja +662
dinsdag 19 maart 2019 om 07:13
Dan heeft de VAR hiermee nogmaals benadrukt een gehandicapt instrument te zijn... Dit was heel duidelijk te zien op de beelden
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:28
Het lijkt wel of ze elke week de regels aanpassen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:15
Dus nu krijgen we een nieuwe situatie. Want nu wordt de VAR, de nieuwe aanklager van de KNVB.

Spannende nieuwe ontwikkeling.

Want uiteindelijk zie je alles op tv beelden. Dus dan is alles beoordeeld.

Maar nu blijkt dat er een fout is gemaakt. Een foute beoordeling. Dan blijkt dus nu, dat een foute beoordeling, goed wordt gekeurd.

Het wordt steeds grappiger, die VAR.
Vind ik leuk
ppdf +1332
dinsdag 19 maart 2019 om 07:17
Dus als de scheidsrechter en VAR iets ontgaat of iets in de druk iets verkeerd beoordelen gaan ze achteraf bija niet meer naar de aanklager, want dan moeten ze hun eigen fout toegeven. als ik van Egmond begrijp. Das wel iets nieuws lijkt me. Kkomt toch over dat ze niet op hun fout willen terug komen. Wel bijzonder.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:46
En het leuke is ... dat de aanklager van de KNVB, thuis tv zit te kijken, om de beelden te beoordelen.
Haha.

Dat heeft dus geen enkele nut meer, hij zit daar voor Jan L.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 07:47]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:27
Daar gaan we weer. Wat toch een kut systeem. Gewoon sensoren in de bal voor doellijn en zijlijn technologie voor de rest lekker afschaffen. Zorgt alleen maar voor meer irritatie.
Vind ik leuk
Ron jans +627
dinsdag 19 maart 2019 om 07:30
Schandalig, direct schorsen dat agressieve ventje!
Vind ik leuk
henk1952 +312
dinsdag 19 maart 2019 om 07:33
De VAR referees 2 wedstrijden schorsing opleggen..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:34
Gewoon schorsen hij had zich moeten beheersen
Vind ik leuk
Eddy T67 +2564
dinsdag 19 maart 2019 om 07:41
Over twee weken Ado-Vitesse. Clark is voor twee kleine overtredinkjes geschorst. El Kayathi en Becker mogen spelen ondanks iedereen ziet dat ze natrappen. Leg dat maar uit! Dat kan je beter verkopen dan dit onrecht.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:49
De VAR maakt het veel eerlijker.

En 1 + 1 = 3.
Vind ik leuk
HanV +5735
dinsdag 19 maart 2019 om 08:50
En Lam geschorst omdat de scheidsrechter hem verwart met de een kop kleiner zijnde Hamer. En van Polen geschorst ondanks dat de scheidsrechter in de rust doorgeeft aan de speler dat de gele kaart onterecht was.
Vind ik leuk
Tossa +3143
dinsdag 19 maart 2019 om 10:40
Precies! Slaat helemaal nergens op!
Bij rood kun je de kaart seponeren, waarom een gele kaart niet? Ongelooflijk...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:14
VAR:
Video At Random
Vind ik leuk
Ikkuh +2497
dinsdag 19 maart 2019 om 07:54
Zozo hebben we ook eens een meevallertje dit seizoen.

Kunnen al die VP moraalriddertjes weer ff lekker leeglopen op de VAR, totdat hun eigen clubje een keer een meevallertje heeft
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 07:55]
Vind ik leuk
bert +706
dinsdag 19 maart 2019 om 07:56
Handje klap
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:02
Hoe kan de var dit nou niet gezien hebben? Of zaten ze naar die naakte dames te kijken die hier regelmatig aangeboden worden?
Vind ik leuk
JoeyC +4441
dinsdag 19 maart 2019 om 08:24
Net zoals met Tagliafico ontsnapt dankzij falen van de VAR.
Vind ik leuk
Blije +139
dinsdag 19 maart 2019 om 08:32
Die gast spoort niet helemaal goed in zijn bovenkamer
Vind ik leuk
Blueman +1123
dinsdag 19 maart 2019 om 09:09
Tsja, wat moet je hier nu van zeggen? Beslist de scheidsrechterbaas dit tegenwoordig in plaats van de tuchtcommissie? Een regelrechte aanfluiting.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:13
Nou was Higler (icm de VAR) ook erg slecht afgelopen zondag.

NB: de VAR greep in bij een vrije trap van FCG en daarop trok Higler een gele kaart en gaf zelfs de vrije bal aan ADO.
Dat kan helemaal niet, want de VAR is er alleen voor rode kaarten en doelpogingen (goals).
Vind ik leuk
patjeado +265
dinsdag 19 maart 2019 om 10:57
en voor 100% foute beslissingen, Sierhuis maakt de eerste overtreding en niet Pinas. Geel onterecht dus ingetrokken, vrije trap onterecht en dus voor ADO. En ja Higler en VAR wederom dramatisch, net zoals de wedstrijd......
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:28
Het waren onbegrijpelijke beslissingen, iets wat de wedstrijd geen goed deed.
Vind ik leuk
EdwinH.. +213
dinsdag 19 maart 2019 om 12:35
De VAR liet kijken of het voor Pinas een rode kaart zou moeten zijn ivm doorgebroken speler (zoals ook gezegd in de diverse verslagen). Dat bleek dus niet zo te zijn en er werd daardoor ook een eerdere overtreding gezien.....

Wat klopt daar niet aan????
Vind ik leuk
DeNeutrale +290
dinsdag 19 maart 2019 om 09:14
2 jaar schorsen die Becker. Zo leren de Bazoertjes en Beckertjes van deze wereld wat respect betekent
Vind ik leuk
Justin Kees +3714
dinsdag 19 maart 2019 om 09:28
Wat heeft Bazoer hiermee te maken? En waarom noem je Zeefuik niet, de aanstichter van dit geweld? En respect dwing je niet af met straffen, zo creëer je eerder haat..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:30
De aanstichter was El Khayati. Obviously.
Wel oerdom wat Zeefuik doet, want met zo'n duw kun je er gerust afgestuurd worden.
Vind ik leuk
Justin Kees +3714
dinsdag 19 maart 2019 om 12:42
Zeefuik is de aanstichter, want die reageert op iets waar hij part nog deel aan heeft...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:59
Natuurlijk niet. Gevolg en oorzaak.
Het natrappen van El Khayati was uiteraard de oorzaak, dáár reageert Zeefuik weer op. Ik praat zijn actie niet goed, want zoals gezegd had dat zomaar rood kunnen zijn.
Maar je kunt het natrappen van El Khayati toch moeilijk niet als de oorzaak zien?
Vind ik leuk
Justin Kees +3714
dinsdag 19 maart 2019 om 15:00
De ruzie ontstaat bij de reactie van Zeefuik, zo simpel is het...
Vind ik leuk
Justin Kees +3714
dinsdag 19 maart 2019 om 09:26
Het VAR-systeem kent ook nadelen...
Vind ik leuk
komoanFC +3096
dinsdag 19 maart 2019 om 16:46
Kent veel nadelen.
Vind ik leuk
plein19 +3392
dinsdag 19 maart 2019 om 09:33
Terecht dat Becker geen schorsing krijgt. Hij verdiende een schorsing m,aar als het beoordeeld is dan verdiend nu de VAR een schorsing. Een dubbele schorsing. eentje voor het missen van de overtreding en eentje voor het in het kwaad daglicht stellen van de VAR
Vind ik leuk
DeNeutrale +290
dinsdag 19 maart 2019 om 09:48
@ Justin Kees
Ik noem Bazoer, omdat hij de vierde man enkele weken geleden geen respect toonde. De KNVB moet hard optreden, want zachte heelmeesters maken stinkende wonden!
Vind ik leuk
Tossa +3143
dinsdag 19 maart 2019 om 10:38
Becker die overduidelijk een roodwaardige overtreding maakt, kan gewoon doorspelen en Van Polen die volkomen onterecht gele kaart krijgt, wordt gewoon geschorst. Flikker toch eens oo KNVB!
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1242
dinsdag 19 maart 2019 om 10:51
Het is wel klaar zo. Hele oproer was al vervelend genoeg. El Khayati en Zeefuik hadden rood moeten hebben en kregen slechts geel. Tijdens de hele opstoot waren 22 spelers en wie nog meer aan het rotzooien en zijn er vast ook wel andere klappen uitgedeeld. Nu ziet men na 846 x de beelden terug te hebben gezien dat Becker ook wat doet. Ophoaln nou en deur goan!
Vind ik leuk
patjeado +265
dinsdag 19 maart 2019 om 10:58
en zo is het
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:48
"Wij kunnen het niet verkopen dat zoiets naar de aanklager betaald voetbal gaat, terwijl de VAR alle beelden tot zijn beschikking heeft gehad"

Aangezien met de VAR alle beelden bekeken kunnen worden - ook vanuit meerdere hoeken - zou elke zware, rood waardige, overtreding gezien moeten worden door de VAR. Als van Egmond nu dus stelt dat omdat de beelden beschikbaar waren er achteraf niets meer gedaan kan worden, is bij deze dus het precedent geschapen dat geen enkele speler na een wedstrijd nog bestraft mag worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws