France Football: Michels is beste voetbaltrainer ooit, Cruijff als nummer vier

France Football: Michels is beste voetbaltrainer ooit, Cruijff als nummer vier

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 07:26di 19-03-2019 om 07:26

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 13:50di 19-03-2019 om 13:50

Volgens France Football is Rinus Michels de beste voetbaltrainer ooit. De coach die het Nederlands elftal in 1988 naar de Europese titel leidde en met Ajax de Europacup I won verwijst Alex Ferguson naar de tweede plaats. In de top vijf is er plaats voor nóg een Nederlander.

France Football heeft naast de eerste plaats voor Michels in de top vijf namelijk een plekje ingeruimd voor Johan Cruijff. De legendarische nummer veertien won met Barcelona de Europacup I en staat vierde op de lijst van het Franse tijdschrift.

Volgens France Football zijn drie hoofdcriteria meegenomen in het opstellen van de ranglijst, te weten het winnen van prijzen, de nalatenschap aan het spel en de persoonlijkheid van een trainer. Michels' revolutie in de jaren zestig met het 'totaalvoetbal' wordt aangedragen als hoofdreden om hem tot de beste trainer ooit uit te roepen.

Alex Ferguson eindigt als tweede op de lijst, terwijl de Italiaan Arrigo Sacchi de derde stek krijgt toegewezen. Cruijff staat dus als nummer vier genoteerd. Op plek vijf staat de eerste trainer die nog actief is in het huidige voetbal: Pep Guardiola.

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 07:28
En ETH dan
Vind ik leuk
satesaus +1662
dinsdag 19 maart 2019 om 07:35
Je bedoelt Eric Meijers! Scherpe korte analyses! K#tkrant dat France Football....
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:54
ETH phone home
Vind ik leuk
Isakson +727
dinsdag 19 maart 2019 om 08:13
Die heeft het lijstje mogen typen.
Vind ik leuk
Blindsy +20593
dinsdag 19 maart 2019 om 08:30
Die is van de buitencategorie.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:57
Valt buiten elke categorie bedoel je.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:31
Terwijl Cruyff Michels weg wijs heeft gemaakt met het systeem.
Zonder Cruyff had Michels nooit dat systeem bedacht.
Dat weet ik bijna wel zeker.

En waarom is Guardiola nu de beste trainer?
Ook door Cruyff.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 07:33]
Vind ik leuk
WilcoS64 +4850
dinsdag 19 maart 2019 om 07:49
Vraag ik me af, Michels heeft als coach in gang gezet. Hij raakte blijkbaar wel de juiste snaar?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:57
Ze zullen het heus wel in overleg gedaan hebben, maar ik heb oud spelers wel eens zoiets horen zeggen.
Vandaar.
Vind ik leuk
Guusman +1315
dinsdag 19 maart 2019 om 08:19
Zonder dit argument had hij alsnog op 2 moeten staan.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:22
In andere landen hebben ze volgens mij, nooit het hele verhaal begrepen.
Andersom doen wij dat ook nooit helemaal.
Vind ik leuk
Ove +4286
dinsdag 19 maart 2019 om 13:42
Ik mis Bengtson.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3828
dinsdag 19 maart 2019 om 10:12
Je kan je beter afvragen op basis waarvan Guardiola in de top 5 staat
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 19 maart 2019 om 10:57
Cruijff maakte het zeker mogelijk om een nieuwe speelwijze te verzinnen om roterende spelers, maar Michels heeft naar Engels en Hongaars voorbeeld de blauwdruk voor totaalvoetbal gecreeerd en de manier waarop er de 40 jaar erna gespeeld zou worden.

Hoeveel eer Cruijff ook toekomt, het is Michels die de grootste innovatie in voetbal van de 20e eeuw teweeg heeft gebracht.

Daarom terecht de beste coach van de 20e eeuw en wat mij betreft ook aller tijden (tot nu toe).
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:32
Ze hebben Louis van Gaal precies serieus onderschat...
Vind ik leuk
Nr14always +5600
dinsdag 19 maart 2019 om 07:32
Dat is vreemd Johan bepaalde met Michels de opstelling en strategie, daarom wilde hij ook niemand van psv.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:39
En daarom werd er niks gewonnen bij oranje
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:39
Leuk joh elke keer tweede worden
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
dinsdag 19 maart 2019 om 08:18
...Maar wel mooi voetbal!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:25
Daarom won neusje Cruijff ook niets haa
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 09:26]
Vind ik leuk
HansVites +6787
dinsdag 19 maart 2019 om 10:17
Iets meer respect kneus voor de grootste Nederlandse voetballer ooit.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:42
Dat was die neus niet domme gans
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:46
1988 bepaalde Cruijff ook de opstelling ? Dom gelul
Vind ik leuk
Ale Carrus +231
dinsdag 19 maart 2019 om 10:01
Wat PSV'ers had wel geholpen want de arrogantie droop er vanaf in de finale van 74. Na de 1-0 lekker rondtikken want ze gingen wel ff winnen ... met Cruijff die het voortouw nam. En de Duitsers hebben dat heerlijk afgestraft.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:06
Toen was PSV amper een subtopper.
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 19 maart 2019 om 10:58
Bepaalde met? Als Michels aan het woord was, was Cruijff een stil schoothondje die luisterde. En terecht.
Vind ik leuk
Nr14always +5600
dinsdag 19 maart 2019 om 20:27
Was jij erbij?.
Vind ik leuk
Wazedde? +133
dinsdag 19 maart 2019 om 12:21
Ik kom niet uit die tijd, wat is de reden dat.hij niemand van PSV wilde dan? Ander manier van spelen die niet bij Oranje/Ajax van destijds paste?
Vind ik leuk
Nr14always +5600
dinsdag 19 maart 2019 om 20:21
Dat was de animositeit tussen spelers uit de randstad en het achterland, Cruyff had een hekel aan brabo's 🤣🤣🤣
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:28]
Vind ik leuk
Nr14always +5600
dinsdag 19 maart 2019 om 20:33
Zoveel kan ik je verzekeren hij is het beste dat wij ooit hebben mogen zien, zoiets komt never ever, hij was zo goed dat ik als jongen de tranen in mijn ogen had staan, een fenomeen.
Vind ik leuk
Wazedde? +133
dinsdag 19 maart 2019 om 20:59
Dat betwijfel ik ook absoluut niet! :)
Vind ik leuk
Rodapaus +6207
dinsdag 19 maart 2019 om 07:33
Maar hebben ze ooit een prijs met Roda gepakt...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:49
Dat zou een criterium moeten zijn haha
Vind ik leuk
Rodapaus +6207
dinsdag 19 maart 2019 om 09:28
Een echte uitdaging :p
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:57
Maar ik vind dat promotie uit de KKD niet meetelt hoor!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:35
Een lijst waarin geen van de spelers met de meeste wereldkampioenen staan neem ik sowieso al niet serieus.
De helft hier zal m als zoete koek eten omdat er 2 van onze Hollanders in staan. Maar als we eerlijk zijn slaat deze lijst nergens op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 07:36]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:41
Duidelijk geen verstand ervan als je dat zegt.

Als je niet begrijpt welke impact op de eerste plaats Cruyff en daarna Michels het hedendaagse voetbal hebben, zou een beetje bescheidenheid passen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:47
Jij bent het perfecte voorbeeld voor mijn comment. Er meteen van uitgaan dat het om onze Nederlanders gaat 🤦‍♂️.
Het gaat niet altijd over ons kerel.

(Er stonden nog meer namen op de lijst kerel)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:52
Toevallig hebben we een hele grote impact op het hedendaagse voetbal en mogen we trots zijn op zo een lijst.

Vind ik leuk
Futre +5380
dinsdag 19 maart 2019 om 07:45
Sacchi en Ferguson kan ik me aardig in vinden maar Cruyff? Met alle respect; een topspeler maar een hele karige coach.

Daarnaast valt het me altijd op dat er in Zuid Amerika blijkbaar niet gevoetbald wordt. Of lopen daar ook coaches die bijvoorbeeld meerdere keren een WK hebben gewonnen 🤔
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
dinsdag 19 maart 2019 om 08:21
Cruijff een karige coach noemen...dan heb je t gesnapt...cruijff was al een topcoach toen hij nog geen coach was...
Vind ik leuk
Futre +5380
dinsdag 19 maart 2019 om 09:10
Er zijn ook een hoop mensen die om de coach Cruijff heel hard hebben gelachen. Ik behoor tot die groep.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:12
Dat is dan in en intriest.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:17
Triester dan dit wordt het niet hoor.
Vind ik leuk
Nr14always +5600
dinsdag 19 maart 2019 om 20:27
Jij hebt dan ook een lobotomie ondergaan
Vind ik leuk
Nr14always +5600
dinsdag 19 maart 2019 om 20:29
Die coachte al toen hij debuteerde alleen iemand die klinisch dood is die ontkent dat 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 19 maart 2019 om 08:22
Cruijff heeft bij Ajax met een enorm jong team een Europese prijs gewonnen, om vervolgens daarna bij Barcelona voetbal vanuit zijn visie te introduceren, welke ze nu nog gebruiken als leidraad voor de gehele jeugdopleiding en het 1e elftal. Daarnaast heeft hij in een periode van 8 jaar 4 titels gewonnen, 1 beker, 4 supercups, 1 Europacup 1, 1 Europacup 2 en een Europese supercup.

Ook verloor hij nog 2 Europese finales met Barcelona.

Wat je maar karig noemt

Vind ik leuk
Futre +5380
dinsdag 19 maart 2019 om 09:18
Je hebt helemaal gelijk wat de cijfers betreft. Ik weet niet hoe oud jij bent maar ik ben helaas al zo oud dat ik al die prijzen gewonnen heb zien worden.

Twee van die kampioenschappen waren met zoveel geluk dat zelfs Johan het niet kon geloven toen Real en Deportivo op de laatste speeldag verloren.

De Europacup 1 won hij in verlenging van een Samp dat op dat moment ergens 14e stond in de Serie A nadat ze het jaar ervoor leeg waren gekocht.

De twee verloren Europese finales zijn wat mij betreft goede voorbeelden van zijn “karigheid. Vol op zijn muil in Athene tegen een ontketend Milan na een zeer grote bek in de pers waar zelfs Romario later van aangaf dat Cruijff dat niet slim had gedaan.

Verder was hij zeker revolutionair maar het kan geen kwaad om niet alleen op de cijfers af te gaan om een juist tijdsbeeld te vormen.

Althans, dat is mijn bescheiden mening.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:24
Ik denk dat t meer om de impact gaat. De filosofie van Johan wordt beschouwt als t mooiste voetbal. Zonder hem hadden we ook niet t barca van Guardiola gehad.
Vind ik leuk
Futre +5380
dinsdag 19 maart 2019 om 09:29
Daar heb je gelijk in. Maar helaas is het mooiste voetbal niet altijd het meest handige voetbal.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:36
Dat klopt,daar weten wij bij Ajax alles van. Het moeilijkste is om resultaat te halen en memsen te plezieren.ik kijk eigenlijk alleen barca live. En soms Liverpool en City. De rest van de buitenlandse wedstrijden kijk ik niet live omdat ik niet vermaakt wordt. Maargoed dit moet wel gekoppeld worden aan resultaat anders heb je er nog niks aan.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:14
Deels met je eens. Ook als ze niet winnen ben je toch vermaakt, dus is het resultaat dan secundair. Al is er best veel gewonnen met attractief spel.
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 19 maart 2019 om 09:57
Ik ben 40. De eerste wedstrijd die ik live zag was Ajax - Lokomotive Leipzig.

Een finale winnen, is een finale winnen. Dan kan je over de wedstrijd Real-Liverpool ook van alles zeggen, het kopballetje van Kieft tegen de Ieren, De kampioenschappen van PSV (toen Ajax gelijkspeelde tegen de Graafschap, of AZ verloor van Excelsior)…

Zijn manier van spelen, wordt wereldwijd geprezen, zie je al decennia in de jeugdopleiding van Barcelona en ook bij Ajax uiteraard. Pep Guardiola laat zijn teams ook voetballen volgens de visie van Cruijff, net als dat Michels de grootste successen behaald heeft toen Cruijff de leider op het veld was (en waarvan iedereen zegt dat hij de lijnen uitzette.)

Als dan in die top 5, 3 trainers de link met Cruijff hebben... hoe kan je dan de trainer Cruijff als karig bestempelen?

Ik kijk dus juist naar hoe zijn teams voetballen en hoe hij het voetbal het liefst zag worden gespeeld i.p.v. naar de cijfers.
Vind ik leuk
Futre +5380
dinsdag 19 maart 2019 om 11:01
Ik begrijp jouw standpunt 👍🏼
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:12
Zo is denk ik ook de lijst opgesteld.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:20
Ach, ga naar Barcelona en vraag wat ze van JC vinden. Dan weten we al genoeg toch!
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
dinsdag 19 maart 2019 om 12:27
Je heeft t niet eens te vragen...loop gewoon het museum bij t stadion binnen...dan zie je cruijff , cruijff, cruijff, cruijff , cruijff, cruijff, cruijff en nog een klein hoekje met de rest van de geschiedenis..
Vind ik leuk
Nr14always +5600
dinsdag 19 maart 2019 om 20:31
Hij was in elk opzicht de beste, de beste ooit, plus hij was een fantastisch mens, na mijn vader de beste ooit die ik mocht ontmoeten en die dat waagt te betwijfelen die krijgt het met mij van doen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:11
Jezusmina, en ik dacht dat jij redelijk serieus te nemen was. Cruyff een karige coach noemen vraagt om een zeer scherpe blik in de spiegel maat. Zijn impact is in korte tijd immens geweest.
Barca voor of na Cruyff is onvergelijkbaar. Voor mij hoort hij op 1.
Vind ik leuk
Futre +5380
dinsdag 19 maart 2019 om 11:00
Je moet mij nooit serieus, gap. Ik zwets ook maar een eind in de ruimte 😉
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:06
Haha, vooruit. Dat doen we allemaal.
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 19 maart 2019 om 08:11
Wat bedoel je met je zin: "Een lijst waarin geen van de spelers met de meeste wereldkampioenen staan"

Het is namelijk een lijst over de beste trainers (dus staat los van spelers).
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:52
Pep had hoger moeten staan.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1236
dinsdag 19 maart 2019 om 08:13
Toch ben ik hier mee eens want als je inderdaad het aantal prijzen als trainer ziet is inderdaad Rinus Michels de beste ooit en inderdaad heeft Johan hiermee te maken maar er staat dan ook als trainer en Johan was toen speler onder zowel Ajax, Barcelona en het Nederlandse Elftal maar toch blijft Johan Cruijff en Michels in onze harten leven als de beste speler en trainer ooit hierbij dan ook hulde aam beide !
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
dinsdag 19 maart 2019 om 08:28
Als je het aantal prijzen ziet is Ferguson de beste. SAF pakte 35 prijzen gedurende zijn carrière, Michels slechts twaalf. Verder vind ik dat ook Helenio Herrera, de uitvinder van het catenaccio, ook een eervolle vermelding verdient.

PS: Alleen Nederlanders zien Cruijff als de beste speler ooit. In het buitenland heeft men het vooral over Pele, Messi en Maradona en komt Johan uit Betondorp niet verder dan de zevende plaats:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_association_football_players_considered_the_greatest_of_all_time#Men
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:25
JC is uitgeroepen tot beste Europese voetballer ooit van de vorige eeuw.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
dinsdag 19 maart 2019 om 10:19
Dat zou kunnen. Oud Fluks stelde echter dat hij wordt gezien als de beste speler ooit ter wereld, wat simpelweg niet klopt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:11
Bij de beste vijf hoort hij met messi, ronaldo, maradona en pele
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 08:13
Zo'n lijst van France Football kan ik weinig mee.
Wat is een goede coach?
Iemand die alleen bij clubs werkt waar ongeoorloofd met geld gesmeten kan worden?
Of iemand die jeugd laat doorbreken,en daar kijk op heeft.
Of een trainer die in elke competitie, een ploeg in degradatie-gevaar weet te redden?

Het is maar hoe je het ziet.
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 19 maart 2019 om 08:26
Staat toch duidelijk in de tekst wat de criteria was voor de beoordeling.

- het winnen van prijzen.
- het nalatenschap van het spel.
- de persoonlijkheid van de trainer.

Michels heeft veel gewonnen, het begrip "totaalvoetbal" is overal ter wereld verbonden aan hem en het Nederlands Elftal van 1974 en een persoonlijkheid had de man absoluut. Er stond echt iemand vóór de groep, maar ook op het juiste moment in de groep.
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 08:49
OK(lezen).

Maar dan nog vindt ik die lijst niet relevant.
Iedereen kan prijzen winnen bij een club waar een sjeik of bank met miljarden smijt.

Trainers die met nauwelijks een budget een club overeind houden, kun je ook kundig noemen.

Nalatenschap van het spel is als criterium een goed punt.
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 19 maart 2019 om 10:00
De trainers uit de top 5 hebben toch hun prestaties vooral zonder inbreng van een sjeik behaald.

Ik snap dat je nu kijkt naar Pep Guardiola, maar zijn prestaties bij Barcelona en Bayern moet je niet vergeten en noemde ze het Barcelona toen destijds "dreamteam 2" (verwijzend naar het team van Johan Cruijff).
Vind ik leuk
AVDV +1642
zaterdag 23 maart 2019 om 11:14
Pep had overal waar hij trainer werd al een topteam staan met hele goede spelers. Bij Man City ligt het geld tot aan het plafond bij wijze van spreken.
Ik zeg niet dat het een slechte trainer is of wat dan ook maar het is hem niet lastig gemaakt mbt budget en de al aanwezige spelers. Als hij het voor elkaar krijgt prijzen te pakken met pak hem beet Crystal Palace dan mag ie hoger staan.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3828
dinsdag 19 maart 2019 om 10:17
Helemaal eens, welke trainer is er nou geen titelkandidaat als hij de spelers van manchester city heeft
Vind ik leuk
Blindsy +20593
dinsdag 19 maart 2019 om 08:34
En hier in NL houden we stug vol dat Michels alles aan Cruijff te danken heeft.
Na EK'88 begon Michels overigens als trainer bij Leverkusen. Daar werd hij gedurende het seizoen al ontslagen.
Tja.. arbitrair denk ik..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 08:35]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:53
Idd cruijff word hier op een voetstuk gedragen maar als ie geen ruzie had gemaakt met van beveren hadden we het wk in 74 en 78 ook gewonnen
Cruijff is gewoon een judas
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 09:02]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:01
Anna jij bent af!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:03
Ik weet het
De waarheid is hard
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:28
Nee Anna is anti Ajax dus ook anti JC. Simpel figuur.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:01
Calimero zegt wat je zegt ben jezelf
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:19
Je weet dat hij gelijk heeft, klein meissie.
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 19 maart 2019 om 12:44
Wat Anna zegt klopt helaas wel. Er had een nog een beter team kunnen staan in 1974.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:36
Jij snapt het koeien
Met van Beveren
Op goal waren we het op zeker geworden
Vind ik leuk
Blindsy +20593
dinsdag 19 maart 2019 om 10:05
Oeff... daar moet de VAR bij gehaald worden, Anna 😉..
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 19 maart 2019 om 10:44
Niet alleen hier hoor... overal ter wereld wordt Johan Cruijff op een voetstuk geplaatst.
Zonder Cruijff had het Nederlands elftal niet eens die WK's gehaald.

Trouwens, op het WK 78 speelde Cruijff zelf niet eens, anders had Oranje dat WK op zeker gewonnen, zelfs zonder keeper.
Vind ik leuk
Pancev +1411
dinsdag 19 maart 2019 om 08:35
Waar staat onze Aad? Te goed voor dit lijstje natuurlijk.... In a league of his own.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:51
Als guus niet voor judas cruijff staat is ie ongeloofwaardig
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:17
Doe toch normaal! Gekkie!
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 19 maart 2019 om 10:44
Guus Meeuwis? Kan die trainen dan?
Vind ik leuk
Yoink +558
dinsdag 19 maart 2019 om 09:12
Hahaha Rijkaard. 0 nalatenschap, alleen prijzen met een bizarre generatie van Barcelona. Die overigens werd getraind door Ten Cate en door Rijkaard vooral tevreden werd gehouden.
Vind ik leuk
Alucard +142
dinsdag 19 maart 2019 om 09:36
Op welke plek staat onze grote vriend Mourinho?
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 19 maart 2019 om 10:51
13
Vind ik leuk
Magro02 +85
dinsdag 19 maart 2019 om 09:54
Een Louis van Gaal zou ook niet misstaan in de top 10.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:48
En waar staat van Gaal, ???
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 19 maart 2019 om 10:51
18
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 19 maart 2019 om 10:51
5 Ajax trainers staan er in de lijst.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6463
dinsdag 19 maart 2019 om 14:23
Wrong.

Happel is de beste aller tijden.

Won Europa cups met clubs die misschien nog niet eens de beste in hun eigen land waren (Feyenoord, HSV) en presteerde dat ook haast met Brugge. Finale verloren
Voorst 2de op een wk in 78 zonder van Hanegem en Cruijff die Michels wel tot zijn beschikking had in 74. Was er sowieso dichterbij door een verlenging er uit te slepen. Konden dat nooit winnen want dan haddne ze Argentinie nooit levend uit gekomen.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1236
dinsdag 19 maart 2019 om 16:33
Mag wel zijn maar Michels heeft met het Nerderlandse Elftal de Europese titel veroverd en dat kan Ferguson niet zeggen en daarbij gaat mijn eigen voorkeur uit naar Michels en Cruijff !
Vind ik leuk
AFP +3788
dinsdag 19 maart 2019 om 16:50
Toch weer Ajacieden: Michels en Cruijff.
Vind ik leuk
Cookee +13015
dinsdag 19 maart 2019 om 20:22
Michels had goede kanten en herkende het talent van JC.
Alleen daarom mag hij al op het lijstje.
Maar Michels had ook een goede generatie toen.

Zo'n lijst is zinloos, gaat ook om hoe goed spelers zijn en hoeveel geld er is.

Ik wil graag een lijst zien, van aantal punten per begroting,
misschien is Henk de Jong dan wel de beste trainer van Nederland.
Je kunt Guardiola goed vinden, maar als je zoveel geld hebt...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:23]
Vind ik leuk
Ben +190