Pröpper waakt voor te veel euforie: 'Beetje rustig aan doen met het optimisme'

Pröpper waakt voor te veel euforie: 'Beetje rustig aan doen met het optimisme'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 08:21di 19-03-2019 om 08:21

Davy Pröpper waarschuwt voor te veel optimisme in Nederland. De middenvelder van Brighton & Hove Albion merkt dat de euforie rond het Nederlands elftal groot is, maar wil de verwachtingen zeker niet temperen.

Pröpper is op 27-jarige leeftijd nu wel aan een eindtoernooi toe. "Waar sommige mensen door het missen van het EK van 2016 en het WK van 2018 heel somber waren, moeten we een beetje rustig aan doen met het optimisme", zegt hij tegen De Telegraaf. "Al zijn we aan onze stand verplicht om in deze poule met Duitsland, Wit-Rusland, Estland en Noord-Ierland bij de eerste twee te eindigen, vind ik."

"Met de kwalificatie gaat het nu echt beginnen, want voor het EK doen we het allemaal", gaat Pröpper verder. "Ik heb nog nooit zoiets mogen meemaken, ook al ben ik 27. We zorgen dat we erbij zijn. De Nations League was ook heel belangrijk, maar nu ligt de volledige focus op de kwalificatie. De honger is groot."

Lees ook: Pröpper zegt niet meteen nee tegen Ajax: "Ik luister overal naar, ja"

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 08:25
We zijn nog helemaal nergens, en Duitsland met Sané is ook niet echt slecht.
Vind ik leuk
Goo..Jari! +193
dinsdag 19 maart 2019 om 08:26
Eigenlijk zijn we allemaal ergens ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:28
Ik ben overal en nergens.. hahaa
Vind ik leuk
Mo +13251
dinsdag 19 maart 2019 om 08:28
Je mag tweede onder Duitsland eindigen. De rest van die landen zijn compleet waardeloos dus daar lopen we overheen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:39
Liever eerste boven Duitsland.. ;-)
Vind ik leuk
Ferthis +170
dinsdag 19 maart 2019 om 08:29
Al die euforie word opgehangen aan 2 super talenten dat is ook gevaarlijk
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:30
Pröpper ajacied°
Vind ik leuk
ritje +787
dinsdag 19 maart 2019 om 08:33
hallo Overmars weet wat hij doet! Ik vind de keuze voor Propper een prima keuze? ook Odegaard er bij? En die gehuurde spits van Borussia dortmund die bij willem 2 speelt als vervanger voor Dolberg? mvg ritje
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1133
dinsdag 19 maart 2019 om 09:03
We hebben niet eens een normale spits en onze jongetjes zijn een beetje moe...... Romario naaide ze er dan gewoon in maar dat kunnen we van Nederlandse jongetjes niet verwachten helaas
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:23
Nuchtere reactie van een goede voetballer. Zou een topaankoop zijn voor Ajax wat mij betreft.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:42
Precies pröpper, we zijn feitelijk nog nergens. Het voetbal oogt stukken beter en er is meer vertrouwen. Maar om nu te denken dat we 'het wel ff gaan doen'... nou nee. Goed om de hoge verwachtingen enigszins in te dammen.
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 19 maart 2019 om 13:27
@VP Tijd voor een off-topic moderatiebutton hiero?

Ik word er nu onderhand wel strontflauw van troltrutjes die bij werkelijk elk topic weer over hun eigen clubje moeten beginnen terwijl het 0,0% te maken heeft met het artikel.

Je kan niet eens meer serieus met mede-VP-ers over voetbal discussieren zonder dat er weer een gare malloot de sfeer loopt te verzieken.

Een grapje afentoe is leuk, maar dit gaat nergens meer over.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws