'Frenkie rijdt niet in het grootste model Mercedes, heeft liever extra kaartjes'

'Frenkie rijdt niet in het grootste model Mercedes, heeft liever extra kaartjes'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 09:02di 19-03-2019 om 09:02

Frenkie de Jong zal ook na zijn transfer naar FC Barcelona niet naast zijn schoenen gaan lopen. Dat stelt de moeder van de Ajax-middenvelder in gesprek met De Telegraaf.

"Ja ze zeggen dat Frenkie zo'n gewone jongen is gebleven. Ik denk dat ik daar ook het meest trots op ben", vertelt Marjon Schuchhard. "Dat hij goed kan voetballen is leuk, maar dat hij daarnaast een fijne jongen is, vind ik nog mooier. Frenkie is rustig en bescheiden. Hij loopt niet naast zijn schoenen. Zo is hij ook opgevoed: Ga er nou maar niet boven vliegen, want dan kun je keihard vallen, zei ik altijd."

"Het enige waar ik me nu nog weleens druk over maak is over de grote cadeaus die hij voor zijn broertje koopt", vervolgt de moeder van De Jong. "Hartstikke leuk voor hem natuurlijk dat hij zo'n grote broer heeft, maar hij moet wel leren dat je moet werken als je iets moois wil kopen. Aan de andere kant geeft Frenkie hem wel het goede voorbeeld. Zo rijdt hij in een Mercedes, maar niet in het grootste model. Ik heb liever extra kaartjes om weg te kunnen geven aan mijn familie, zegt hij dan."

Zijn ouders zijn hartstikke trots. "We hopen dat hij nog lang in goede gezondheid bij zijn favoriete club FC Barcelona mag voetballen. Samen met de beste voetballer ter wereld volgens Frenkie: Lionel Messi."

Plaats een reactie

TottenhamHOT +18696
dinsdag 19 maart 2019 om 09:08
Frenkie is gewoon een lekkere nuchtere Hollandse jongen!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:13
Zal hij ook wel altijd blijven! Doe maar gewoon, dan word je vanzelf bijzonder. Trots op onze topper! ❌❌❌
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:20
Toch zou het wel leuk zijn frenkie samen met Memphis in een oldskool rap clip vol gouden kettingen goud gebit boven op een Bentley
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 19 maart 2019 om 09:55
Nee Rinus, doe maar een blokje minder dit keer. Dat zou hem totaal niet passen en dan is de leut er wel vanaf.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:18
Yo ik ben Frenkie met een zuinige Benz zonder een kolk in het tankie!

❌❌❌
Vind ik leuk
Fcdhfc +120
dinsdag 19 maart 2019 om 10:18
Van Willem 2 toch 😉
Vind ik leuk
Futre +5381
dinsdag 19 maart 2019 om 09:20
Idd. Ik moest even wennen aan zijn nuchtere houding maar ik vind het wel een leuke snuiter. Hij heeft ook zo’n leuk, simpel meisje. Prima mannetje.
Vind ik leuk
Rodajc +19376
dinsdag 19 maart 2019 om 09:32
Simpel meisje? Nou... zou haar qua uiterlijk zeker niet simpel noemen.
Vind ik leuk
HansVites +6787
dinsdag 19 maart 2019 om 10:03
Hoe weet jij dat zijn meisje simpel is ?
Vind ik leuk
Futre +5381
dinsdag 19 maart 2019 om 11:01
Zo voelde ze 😉
Vind ik leuk
gerard.. +1004
dinsdag 19 maart 2019 om 09:54
Daar zou comediantje Kluivertje nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
dinsdag 19 maart 2019 om 09:55
Opgegroeid in voornamelijk de brabantse nuchterheid hè ;-)

Als ie echt uit Amsterdam kwam had ie al lang naast z'n schoenen gelopen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18696
dinsdag 19 maart 2019 om 10:03
Niet iedereen is het zelfde hè, zoals Frenkie positief een uitzondering is zijn er andersom ook uitzonderingen wat prettig is anders zou iedereen het zelde zijn!
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
dinsdag 19 maart 2019 om 10:07
Qua sommige eigenschappen zou je hopen dat iedereen hetzelfde zou zijn, of het nu gaat om de nuchterheid van Frenkie of het verstand van velen zodat aanslagen zoals die van gister nooit meer gepleegd zouden worden.
Vind ik leuk
Deck010 +10214
dinsdag 19 maart 2019 om 10:17
Arkel ligt nog altijd in Zuid Holland hoor.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18696
dinsdag 19 maart 2019 om 10:30
Arkel is een Nederlands dorp in de gemeente Molenlanden, in de Alblasserwaard, in de Nederlandse provincie Zuid-Holland, iets ten noorden van Gorinchem in het gelijknamige Land van Arkel. Het was een zelfstandige gemeente maar op 1 januari 1986 ging Arkel op in de gemeente Giessenlanden. In 2017 had Arkel 3.445 inwoners.
Vind ik leuk
Deck010 +10214
dinsdag 19 maart 2019 om 23:47
Precies....”opgegroeid in voornamelijk de Brabantse nuchterheid” volgens dhrwobo. Ouwe globetrotter 😂😂
Vind ik leuk
abfab5300 +712
dinsdag 19 maart 2019 om 13:00
Arkel ligt in Zuid-Holland, maar bedankt voor je bijdrage
Vind ik leuk
Realist1892 +1630
dinsdag 19 maart 2019 om 23:44
Ja hij is goed opgevoed bij W2.
Eigenlijk hoord hij niet thuis bij Ajax.
Met zijn doe maar normaal doe je gek genoeg.
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1724
dinsdag 19 maart 2019 om 09:08
Had mijn broertje ook wel mogen zijn. 😁
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:08
Volgens mij heeft zijn moeder liever kaartjes hahaha..
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
dinsdag 19 maart 2019 om 10:07
Een moeder die gek is van voetbal... is de droom van iedere jongen ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:38
Klopt
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:09
Nou Frenkie, je mag het grootste model mercedes ook wel aan mij geven, of wat extra kaartjes is ook nooit verkeerd. ;-)
Vind ik leuk
Futre +5381
dinsdag 19 maart 2019 om 09:21
Werken voor je poen, Twan.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:38
Work is for the weak.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 19 maart 2019 om 09:56
Poen moet je doen, Futre heeft gelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:39
Zou iedereen willen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:09
Ik vind een nieuwe e geen middenklasser en het is ook geen instapmodel
Vind ik leuk
Laliga +2799
dinsdag 19 maart 2019 om 09:17
Alle spelers rijden indd geen instapmodel maar alles erop en eraan haha. Maar goed gelijk hebben ze ook natuurlijk
Vind ik leuk
LIO7 +1896
dinsdag 19 maart 2019 om 09:13
Geweldige mentaliteit die jongen! Zijn we allemaal wel een beetje trots op ;)
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 09:15
Ik hoop dat hij dit vasthoudt, dit nuchtere voorkomen.
Verademing om te zien, tussen (veelal) omhooggevallen types.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18696
dinsdag 19 maart 2019 om 09:22
Zo blijft hij gewoon dat kan niet anders, ik zie hem straks niet opeens met een Ferrari, tatoos, Rolex van €50.000,- LV tassen, jassen met bondkraag en diamanten oorbellen voor de dag komen. Zo als hij kan voetballen zo normaal is hij ook, heel goed dus! Lekker jezelf blijven laat al die trieste figuren maar ouwehoeren want in Oranje juichen ze toch wel voor je!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:43
En al zou hij een Ferrari en mooie rolex kopen, Hij “werkt” er toch ook hard voor! Bondjasjes en de LV zooi( wat ik echt nog lelijker vind dan de kleding van de H&M) zou hij inderdaad niet snel doen!

Maar als ik Frenkie was had ik de spaanse Ferrari dealer alvast een bakkie laten reserveren!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18696
dinsdag 19 maart 2019 om 09:45
Hij moet het idd zelf weten maar het moet ook in je zitten en dat zie ik niet gebeuren bij hem. Maar je weet het nooit natuurlijk hij verdient het wel maar dat is mijn mening!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:39
Zoals Maradona
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:16
Voorbeeld voor het Nederlandse voetbal!
Vind ik leuk
henk1952 +312
dinsdag 19 maart 2019 om 09:19
Als hij inderdaad een topper wordt verandert hij met zijn gedrag de verknipte wereld van veel topvoetballers. Geen masarati, geen rolexen, zoals hij zelf zei geen tattoos, geen overdreven bedankjes aan onze lieve Heer en gewoon een lieve nuchtere hollandse vriendin. Heerlijk joch!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:20
Ik woon naast t trainingscomplex van Feyenoord, die spelers hebben allemaal een Opel en dan mag je op het terein parkeren. Maar veel hebben een eigen wagen en dan parkeren ze bij mij voor de deur. Aan de wagens kan je een hoop te weten over hoe t in het hoofd zit van spelers. Zo is de grootste gepimpte Mercedes van Vilhena, van Persie geregeld met zijn Bentley, vd Heijden heeft inmiddels de grootste: Antracietkleurige Range Rover en Jorgenssen een zilveren sportuitvoering Mercedes. Tapia kwam altijd in zijn witte Opel Adam, de kleinste die er is. Zegt veel over Tapia. Van Beek altijd met de Opel, maar pakt altijd de achteringang want dan hoeft hij kinderen geen handtekening te geven.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18696
dinsdag 19 maart 2019 om 09:26
Tja vreemd volk (90%) profvoetballers.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:32
Daarom vind ik die Frenkie zo oké!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:50
Dat kan alleen bij Ajax maat ;-)

Vilhena verdient gwn een fiets om naar de Kuip te gaan.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8124
dinsdag 19 maart 2019 om 09:35
Bij Twente kwam Tapia nog op zijn fiets
Vind ik leuk
kees ee +1083
dinsdag 19 maart 2019 om 10:31
. . da's pas een vent !??, . . vlgnd jaar door jaap op z'n plek gezet, . wacht nog een mooi voetballeven ook !??
Vind ik leuk
Lucky Kes +8124
dinsdag 19 maart 2019 om 10:39
??????
Vind ik leuk
kees ee +1083
dinsdag 19 maart 2019 om 10:53
. . kan gewoon goed voetballen, . . en mits goed gebruikt voor veel clubs bruikbaar zijn !? (eerst dus voor feyenoord)
Vind ik leuk
Lucky Kes +8124
dinsdag 19 maart 2019 om 10:53
Oke, mee eens
Vind ik leuk
Eenbanaan +68
dinsdag 19 maart 2019 om 10:28
Wil iemand wel een krabbel van van beek
Of rijdt hij door de achteringang omdat niemand hem om een handtekening vraagt
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:25
Tuurlijk :) Ieder kind wil de handtekeningen van zijn of haar favoriete voetbalteam.
Vind ik leuk
Bas s +35
dinsdag 19 maart 2019 om 16:32
Een smart is nog teveel voor die happies
Vind ik leuk
Justin Kees +3712
dinsdag 19 maart 2019 om 09:24
Ja, leuk allemaal... zo nuchter enzovoorts. Maar ik geloof vooral dat het de dorpse opvoeding van moeders is. Arkel is een vlekje op de kaart, waar de lokale blondine zichzelf de knapste van het dorp vindt, simpelweg omdat er nauwelijks iemand is. Lekker nuchter zeggen we dan, maar het is vooral flink beschermd opgegroeid en niks gewend. Waarmee ik niet zeg dat het verkeerd is hè... 😉
Vind ik leuk
Dani7 +399
dinsdag 19 maart 2019 om 13:02
Ik zelf snap niet wat mensen zo erg tegen tattoo's hebben, moet iedereen toch zelf weten.
Vind ik leuk
Justin Kees +3712
dinsdag 19 maart 2019 om 15:07
Precies! De reden om het niet te nemen, want als je 80 bent is het lelijk, is zo bekrompen. Je tieten hangen ook als losse vellen, als 80 bent... 😉
Vind ik leuk
plein19 +3392
dinsdag 19 maart 2019 om 09:30
Vreselijk. Waarom ook al berichten van mamma. Frenkie is toch geen Til
Vind ik leuk
Lucky Kes +8124
dinsdag 19 maart 2019 om 09:33
Zo rijdt hij in een Mercedes, maar niet in het grootste model


Maar wel in de duurste
:-O :-() :O)
Vind ik leuk
Wurmpie +309
dinsdag 19 maart 2019 om 09:34
De trots van w2
Vind ik leuk
pos +9976
dinsdag 19 maart 2019 om 09:44
Hij woont ook niet in een kasteel maar gewoon in een hele grote villa. En die oprijlaan is niet 2 kilometer maar gewoon slechts 900 meter. Heel gewoon zeg maar.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 01:19
🤠
Vind ik leuk
Ikkuh +2497
dinsdag 19 maart 2019 om 09:49
Zoveelste kansloze Frienkie topic 🤢🤢
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 01:20
Nou, noem het maar kansloos. Pfoe, jij durft.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:18
Dus hoe groter de auto hoe minder kaartjes? Zou dat ook bij pak’m beet tadic zo werken?
Vind ik leuk
linkspoot +773
dinsdag 19 maart 2019 om 10:26
...en zo hoort het ook! Wat een geweldige moeder heeft Frenkie.
Ze vindt gezondheid en gelukkig zijn belangrijker dan het grote geld.
Ook geweldig van haar dat zij zorgen maakt om de grote cadeaus die Frenkie aan zijn broertje geeft.
Dit is een voorbeeldopvoeding hoe het wel moet. Niet dat het makkelijk is, maar wel zoals het hoort.
Laat je niet gek maken door geld, heb respect voor je medemens en wees down to earth.
Zo zie ik mijn kinderen ook graag, gelukkig zijn met wat je hebt en werken voor je doelen.
Vind ik leuk
Justin Kees +3712
dinsdag 19 maart 2019 om 11:12
Wat een geweldige moeder? Op basis van wat? Vanwege het feit dat ze uit een truttig dorp komt? Dat ze daar zelden iets meemaken? Hij rijdt wel een nieuwe Mercedes hè, dus zo normaal en modaal is dat niet. En het feit dat ze overal rondtoetert dat Frenky zo normaal gebleven is, geeft al aan dat het niet zo is. Hij rijdt liever een goedkopere Mercedes, zodat hij meer kaartjes krijgt. Alsof hij ze niet zelf kan betalen... en kaartjes krijgen, is dat dan gewoon? Ik vind het maar een rare gedachtegang..

Alles leuk en aardig, maar Arkel is een dorpje waar de bekendste inwoner van het dorp (voor locals) een boefje is (toch Piet?) en waar de Action op het industrieterrein de grootste publiekstrekker was. Dus als je nooit iets meemaakt, dan ben je snel down to earth en schaam je jezelf klaarblijkelijk voor alle aandacht. Daarom is moeders nu veel in het nieuws, om te vertellen dat ze zo gewoon gebleven zijn... ;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:14]
Vind ik leuk
kees ee +1083
dinsdag 19 maart 2019 om 10:28
. . wat istie gewoon hè ?, . . bleef dat maar zo met die "mannetjes" !?
Vind ik leuk
Harrie82 +4379
dinsdag 19 maart 2019 om 10:43
21 en niet het grootste model Mercedes, hoor je wat je zegt moeders. 21 en Mercedes rijden, dat kunnen er velen niet.
Maar dat hij bescheiden is dat klopt wel.

En ik vind hem trouwens wel erg op doe acteur van home alone lijken, Kevin oftewel Macaulay Culkin.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 12:32
Leuk toch, een trotse moeder die meer belang hecht aan zijn persoonlijkheid dan aan zijn voetbaltalent. Moeders krijgen van mij altijd een +1
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
dinsdag 19 maart 2019 om 13:54
Die bescheidenheid straalt hij uit! Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:13
Grote cadeaus kopen. Tja als hij straks € 200.000 per week verdient in Spanje, dan kan hij niet met een horloge van € 35,- aan komen zetten.
Vind ik leuk
DeNeutrale +290
dinsdag 19 maart 2019 om 16:29
Zo! (Bavaria) wat is die Frenkie gewoontjes gebleven. Hij koopt niet een auto van € 130.000, maar een auto van € 119.000. Zo héê!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:20
Die Frenkie de Jong is echt een veredelde koorknaap jongens !!
Vind ik leuk
Ray01 +168
dinsdag 19 maart 2019 om 23:39
Goed om met beide benen op de grond te blijven staan en vooral je zelf te blijven.. Dan komt het goed..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws