Foppe de Haan: 'Hij zal het waarschijnlijk niet doen, maar ik dacht aan Van Gaal'

Foppe de Haan: 'Hij zal het waarschijnlijk niet doen, maar ik dacht aan Van Gaal'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 09:18di 19-03-2019 om 09:18

Foppe de Haan denkt dat Louis van Gaal een goede voorzitter van de KNVB zou zijn. De voetbalbond neemt later dit jaar afscheid van Michael van Praag.

"Een bondsvoorzitter moet, net als de koning die af en toe het land in trekt, naar de clubs toe om te kijken: hoe doen jullie dat nou? Hoe gaan jullie bijvoorbeeld om met het dalende ledenaantal bij de jongens? Sommige clubs gaan daar heel creatief mee om", zegt De Haan in Trouw. "Uiteindelijk moet een bondsvoorzitter die kennis overbrengen, zodat anderen er ook van kunnen leren."

"Hij zal het waarschijnlijk niet doen, maar ik dacht aan Louis van Gaal", schuift De Haan een mogelijke opvolger van Van Praag naar voren. "Je moet een 'verbinder' hebben, iemand die boven de partijen staat en het voetbal in zijn hart heeft. Van Gaal is zo iemand."

De KNVB hoeft het in ieder geval niet te proberen bij De Haan. "Nou, het voorzitterschap ambieer ik niet, hoor. Ik ben het ooit eens geweest bij de CBV (Coaches Betaald Voetbal, red.), maar dat voelde toen niet helemaal goed. Ik noemde mezelf een low profile-voorzitter. Ik was er niet echt happy mee. Ik voel me simpelweg geen voorzitter."

Lees ook'Robin Hood' wil KNVB-voorzitter worden: 'Ajax en PSV krijgen het steeds beter'

Poll

Van Gaal als voorzitter van de KNVB?

(776 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 09:19
Gun die man zijn pensioen!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18552
dinsdag 19 maart 2019 om 09:30
Gaat Truus nooit goed vinden!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:33
Blieft thuus zegt Truus✌
Vind ik leuk
Bixente +482
dinsdag 19 maart 2019 om 09:21
Ja, ik weet niet of zijn vrouw dit zou waarderen...😄
Vind ik leuk
The Iceman +18161
dinsdag 19 maart 2019 om 09:24
Van Gaal de ‘verbinder’, natuurlijk.
Vind ik leuk
michelhx +4684
dinsdag 19 maart 2019 om 11:03
Ik denk eerder dat van Gaal als een olifant door de porseleinkast heen stampt en mensen tegen hem in het harnas jaagt, dan dat hij mensen verbindt, inderdaad. Louis' wil is wet, dat gaat niet werken in Zeist.
Vind ik leuk
The Iceman +18161
dinsdag 19 maart 2019 om 11:09
Zeker. Helemaal in een functie die vooral voor de sier is lijkt me dat onhandig. Als Van Gaal ergens instapt moet hij ook daadwerkelijk formele macht hebben. Los daarvan heeft Van Gaal zelf al aangegeven dat hij niet geschikt is voor een bestuursfunctie, dus beetje een onzinnige suggestie van Foppe.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:25
Nee joh, die wil zich dan ook met de selectie en opstelling bemoeien.
Vind ik leuk
henk1952 +311
dinsdag 19 maart 2019 om 09:25
Wel top natuurlijk. Eindrlijk weer eens iemand die zich werkelijk met alles bemoeit...
Vind ik leuk
plein19 +3391
dinsdag 19 maart 2019 om 09:26
Hij wil graag aandacht. Maar zijn Truusje is belangrijker dan dit erebaantje
Vind ik leuk
T. Henry +462
dinsdag 19 maart 2019 om 09:36
van Gaal is natuurlijk wel de enige die iets kan veranderen bij de KNVB. Zou zeker een mooie zet zijn als van Gaal daar als voorzitter komt. Heeft de beste CV.
Vind ik leuk
mcmodd +28758
dinsdag 19 maart 2019 om 09:51
Het gaat hier niet om wat Van Gaal in het verleden deed, een vergadertijger is hij allerminst. Totaal geen type die mensen verbindt, eerder het tegendeel als het niet om voetballers gaat. Laat Van Gaal lekker vanaf de rand van het totale speelveld dat voetbal heet, commentaar geven op alles wat direct met voetbal te maken heeft. Dan kan hij ook lekker veel dingen ondernemen met zijn vrouw, die heeft hem al vaak genoeg afgestaan aan het voetbal. Hij zou nog eens een cursusje Spaans en Engels, misschien ook Duits, kunnen volgen. Dan wordt hij internationaal voetbalcommentator of analist.
Vind ik leuk
HansVites +6770
dinsdag 19 maart 2019 om 10:00
Dan zou die weer de baas van Koeman worden lijkt mij geen goed idee.
Vind ik leuk
Bennamari +299
dinsdag 19 maart 2019 om 10:14
Van gaal zou dat denk ik niet doen omdat hij veel beter kan verdienen als trainer waarom zou hij voor zon mager salaris dat willen doen ook om het feit dat je het niet kan combineren en dat hij het alleen zou doen als alles en iedereen naar hem luistert en zich aanpast aan hem
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:22
Dan moet je fulltime lobby’en, fulltime een auto met chauffeur, fulltime dure reisjes maken en fulltime in dure hotels fulltime dure roomservice bestellen.

Vind Louis vast een mooie baan, maar aangezien Truus hem fulltime wil, zegt ze nee.
Vind ik leuk
The Iceman +18161
dinsdag 19 maart 2019 om 11:11
Louis kan datzelfde leven al leiden, minus het lobbywerk.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:27
Van Gaal is iemand met visie en zou de KNVB weer een gezicht kunnen geven. Hij geniet internationaal ook aanzien en dat is ook een pré. Truus kan dan mooi zijn toespraken redigeren zodat hij niet uit de bocht vliegt
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
dinsdag 19 maart 2019 om 10:51
Cocu.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:28
Dat gaat op de een of andere manier met een aantal mensen botsen. Was een fantastisch trainer maar zo dwingend en overal mee bemoeien dat gaat nooit goed
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 19 maart 2019 om 11:51
Ajb, niet
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:00
Ik zeg als trainer dat ik als voorzitter het uitstekend zou doen. Ik maak die keuze, als ik die maak, op basis van mijn principes, die ik als trainer ook altijd had. Want ik ben koning loui en als ik dat zeg als de trainer dan is dat ook zo. Dat leg ik dus net uit, je luister weer niet. Ik leg het nog een keer uit.... als ik... en ik ... dan zal ik.....
Vind ik leuk
Cookee +12967
dinsdag 19 maart 2019 om 19:59
Ja, van Gaal heeft heel veel vrienden, die verbindt er op los.
Het is een nul functie, je hoeft geen beleid te maken vreemd genoeg. Zet die man van Telstar er maar neer, die lijkt me iig eerlijk.
Bovendien weet de man wat er bij kleine clubs leeft, das ook mooi.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 01:08
Meteen doen !!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws