'Assistent-trainer Schreuder na dit seizoen weg bij Ajax'

'Assistent-trainer Schreuder na dit seizoen weg bij Ajax'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 12:51di 19-03-2019 om 12:51

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 13:16di 19-03-2019 om 13:16

Alfred Schreuder vertrekt aan het eind van het seizoen bij Ajax en wordt de nieuwe trainer van TSG Hoffenheim. Dat meldt De Telegraaf.

Schreuder tekent bij de Bundesliga-club een meerjarig contract, weet De Telegraaf. Ajax ontvangt een transfersom van iets minder dan een miljoen euro voor de vertrekkende assistent-trainer. Het nieuws is nog niet bevestigd door Ajax, maar de verwachting is dat later dinsdag een persbericht wordt verstuurd.

In februari van dit jaar meldde De Telegraaf nog dat Ajax niet mee wilde werken aan een vertrek van Schreuder aan het Duitse RB Leipzig. Die club wilde hem voor een miljoen euro overnemen nadat bekend werd dat Julian Nagelsmann vanaf komende zomer eindverantwoordelijk was bij Leipzig. Schreuder werkte eerder almet Nagelsmann samen bij Hoffenheim, de club waar hij nu hoofdtrainer lijkt te worden. 

Lees ook'Ajax weigert bod van één miljoen euro op assistent-trainer Schreuder'

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 12:52
Oh god.. nog steeds denk ik dat Schreuder het brein achter CL variant was.. zal als tacticus een reuze gemis worden ben ik bang..

Veel succes bij Hoffenheim alfred
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 12:57]
Vind ik leuk
GaoYao +6021
dinsdag 19 maart 2019 om 12:54
Heeft daar zeker een groot aandeel in..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:57
Pfff....erg jammer helaas! Was erg belangrijk voor Ajax. Maar bedankt voor alles en veel succes in Duitsland!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:58
Doodzonde, waren twee handen op een buik.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18703
dinsdag 19 maart 2019 om 13:08
Gaat naar Hoffenheim als hoofdtrainer!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:10
Daarom blijft het wel zonde.
Vind ik leuk
RenW +5775
dinsdag 19 maart 2019 om 13:01
Wordt het een gemis, omdat jij dat denkt?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:02
Ja duhh
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 13:12
Ik denk dat schreuder op tactisch gebied voor bijna alles verantwoordelijk was.
Dit is een hele grote aderlating.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
dinsdag 19 maart 2019 om 13:16
Waarom denk je dat?
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 14:03
Omdat schreuder bekent staat om zijn tactische vondsten..als speler al en ook als coach(al pakte dat niet geweldig uit).
En ten hag staat bekent om zijn ietwat behoudende tactiek.

Zag je ook zondag weer..met de wissel neres..je staat achter en toch wat behoudend wisselen .
Zo staat ie ook bekent,niet dat er iets mis mee is hoor.

Elke trainer heeft zijn eigen visie...en die van ten hag is wat behoudener.net als zijn leermeester rutten

Ik vind het ook niet raar dat ajax na de winterstop punten verspeelt heeft.

Hij traint te hard ..idem verhaal,doen 90% van de ploegen van rutten ook.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
dinsdag 19 maart 2019 om 14:05
Ik vind dit wat weinig om in te schatten wie in hoeverre verantwoordelijk is voor welk deel, maargoed.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 16:10
Ik baseer dit op basis van iemand die met schreuder gevoetbald heeft...iig.hij zat bij de selectie.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
dinsdag 19 maart 2019 om 16:14
Oke, mysterieus.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 17:05
Nee hoor,maar ik noem zijn naam niet.
Schreuder is tactisch gewoon heel goed.
Ik vind het voor ajax een aderlating iig
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
dinsdag 19 maart 2019 om 17:09
Snap ik wel. Alleen daardoor wordt het wat mysterieus :p

Ik denk ook wel dat het vertrek van Schreuder een verlies is.
Ik was gewoon nieuwsgierig, omdat je het tactische gedeelte helemaal bij Schreuder neer lijkt te leggen.
Wat op zich best kan, maar ik had het idee dat hij dat gedeelte bij Utrecht ook wel goed onder controle had.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 17:30
Ow.maar dat geloof ik wel.
Ik bedoel echt tactisch vernuft waarmee je een tegenstander verrast.of varianten bedenken die je in een wedstrijd zo kan inpassen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
dinsdag 19 maart 2019 om 18:00
Ik weet niet of hij dat kan of niet. Ik zou denken van wel, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Vind ik leuk
Ale +6158
dinsdag 19 maart 2019 om 12:53
Ach de coach word er deze x niet uit gegooid?
Vind ik leuk
henk1952 +312
dinsdag 19 maart 2019 om 12:53
Nee, hij zit achter de competievariant...
Vind ik leuk
Just Nuts +871
dinsdag 19 maart 2019 om 12:53
#SchreuderOut
Vind ik leuk
jari_ +926
dinsdag 19 maart 2019 om 12:53
Die wil weer op eigen benen staan. Begrijpelijk. Wat Erik kan, kan hij ook ;)
Vind ik leuk
Roeptoeter +19284
dinsdag 19 maart 2019 om 12:54
Iets met zinkend schip. Overmars had weg gemoeten.
Vind ik leuk
RenW +5775
dinsdag 19 maart 2019 om 13:05
Tot 2024, ik ben er blij mee.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:14
Ik vind overmars nou niet bepaald een su[per TD. Met al het geld dat hij heeft haalt hij al jaren geen team bij elkaar. Ja, hij haalt een aantal leuke spelers, maar je moet ook kijken naar teamvorming. Daar is overmars echt niet goed genoeg in. Hij haalt allemaal kleine bv'tjes die niet presteren als een team!
Vind ik leuk
RenW +5775
dinsdag 19 maart 2019 om 13:18
Ja hij doet het slecht, hij koopt de laatste 8 in de CL omdat ze niet als team fungeren. Heb je verder nog wel iets zinnigs te melden?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:22
Je ziet dat ze het alleen in de CL kunnen opbrengen. In de eredivisie valt de ploeg vaak uit elkaar als het niet goed loopt. Wat ik zeg is helemaal niet raar, maar kritiek ontvangen schiet bij jou vooral vaak in het verkeerde keelgat. Geven en nemen kerel... zou je toch geleerd moeten hebben van je ouders.
Vind ik leuk
RenW +5775
dinsdag 19 maart 2019 om 13:27
Overmars reikt toch de goede spelers aan die het, blijkt, ook echt kunnen. Dat het er dan niet altijd uitkomt, kan je Overmars toch echt niet aan rekenen. Vind je echt dat Overmars ook verantwoordelijk is voor de teambuilding?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 13:28]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:30
Ik vind van wel, je moet als TD ook kijken naar de samenstelling van het team en wat voor persoonlijkheden er staan. Het is natuurlijk ook grotendeels de taak van Eric, maar ook van de TD. Bij psv zie je dat het team met mindere kwaliteiten wel een team is. Daar kun je ook op scouten natuurlijk.
Vind ik leuk
RenW +5775
dinsdag 19 maart 2019 om 14:55
Je maakt een TD dan wel heel belangrijk.
Overmars heeft zijn werk gedaan, de rest is toch echt afhankelijk van anderen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:03
Onzin, Overmars verdient een standbeeld. Heeft jaren bakken stront over zich heen gehad en heeft ons aller Ajax kern gezond gemaakt. Heeft 3 titels gepakt en de laatste jaren pech gehad. Psv is stinkjaloers op de club Ajax. Binnen Psv gaat het dagelijks meer over Ajax dan over Psv zelf.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:17
Je begint je eigen fantasien te geloven.. werkelijk waar. "De laatste jaren heeft overmars pech gehad", dat slaat werkelijk nergens op. Tuurlijk, hij heeft spelers verkocht tegen een hele goede prijs, en hij haalt verrassende spelers binnen. Maar je moet ook kijken naar het teamgeheel. Bovendien heeft ajax jaren lang veel meer geld gehad maar weinig prijzen gepakt, dat mag je Overmars ook aanrekenen, of is het alleen maar pech wat jij durft te beweren??
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:22
Onzin, pas afgelopen zomer heeft hij pas echt een keer geïnvesteerd. En wat is het resultaat? 75 miljoen verdient in de Champions league. Begrijp me niet verkeerd ook Ajax fans willen de schaal graag terughalen naar Amsterdam maar Psv doet het gewoon beter laatste jaren. Scheelt telkens niet veel alleen val het nu net de verkeerde kant op. Jullie hadden Brands, let nu maar op met beginneling John de Jong die gaat echt wel problemen krijgen. Hoe lang heeft het geduurd voordat Brands titels pakte met Psv? Volgens mij bijna 6 jaar.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:26
Maar toch ging Ajax er altijd in met beter spelers materiaal. Voor PSV gaat het nu interessant worden hoe ze dat gat met AJAX willen gaan dichten. Dit wordt een zware taak voor John de Jong, wel had ik liever nog Brands gezien. En tuurlijk heeft het lang geduurd voordat Brands een titel heeft gepakt, maar hij had het altijd moeten doen met minder geld waardoor je creatiever moet zijn om spelers aan te trekken.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2566
dinsdag 19 maart 2019 om 12:54
Zal wel naar een mooie eredivisieclub gaan. Ik gok op Zwolle

edit: verkeerde gok dus :) Hoffenheim it is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 13:04]
Vind ik leuk
Smithsonian +45262
dinsdag 19 maart 2019 om 12:54
Ben benieuwd waar hij heen gaat.

AAh nu is het bekend.

Het is hem van harte gegund.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 13:00]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
dinsdag 19 maart 2019 om 13:00
Er staat Hoffenheim nu :p
Vind ik leuk
Smithsonian +45262
dinsdag 19 maart 2019 om 13:00
Gun het hem van harte.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
dinsdag 19 maart 2019 om 13:01
Yes
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2321
dinsdag 19 maart 2019 om 12:54
toch benieuwd hoeveel impact dit gaat hebben volgend seizoen.
Vind ik leuk
Mozes24 +1166
dinsdag 19 maart 2019 om 12:54
Zegt genoeg dat geleidelijk meer mensen dit zinkende schip verlaten! Schreuder ziet in dat de prijzen niet bij Ajax terechtkomen.
Vind ik leuk
Dani7 +399
dinsdag 19 maart 2019 om 13:05
Wel bij Hoffenheim gelukkig
Vind ik leuk
RenW +5775
dinsdag 19 maart 2019 om 13:06
Schreuder ziet dat je ver kan komen in de CL, dat smaakt naar meer.
Mozes.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:55
Het schip is zinkende...de ratten springen overboord.............
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:55
Nou ten hag nog. Ik vind het een hele sympatieke man en gun hem het beste maar ik vind hem niet geschikt voor ajax. Maarja dan is de volgende vraag wie wel van de vrije trainers ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:56
Sjakie..................
Vind ik leuk
RenW +5775
dinsdag 19 maart 2019 om 13:20
Klopt, hij doet nog op 3 fronten mee, bij de laatste 8 in Europa.
Maar toch totaal ongeschikt voor Ajax. Ik snap het.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:30
Doet hij dat of de spelers ? Hij heeft toch echt meerdere fouten gemaakt waardoor ajax nu 5 punten achter op psv staat ook vind ik dat hij veel te lang aan het zoeken is naar zn vaste 11 en heeft hij wober te makkelijk laten gaan. Verder mag je hem toch verwijten dat ajax in de competitie niet het niveau van cl haalt
Vind ik leuk
RenW +5775
dinsdag 19 maart 2019 om 14:58
Je begint met, doet hij dat of de spelers, en vervolgens krijgt Ten Hag de schuld als het fout gaat, en de spelers de credits als het goed gaat. Zo lust ik er nog wel eentje.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:55
Hoffnheim
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:55
hij heeft meer invloed op dit Ajax dan ten hag
Vind ik leuk
Isakson +727
dinsdag 19 maart 2019 om 12:56
Gelijk even ook wat spelers meenemen naar die Bundesliga.
Vind ik leuk
plein19 +3392
dinsdag 19 maart 2019 om 12:56
TH mee als assistent
Vind ik leuk
Optelsom +810
dinsdag 19 maart 2019 om 12:57
Wordt nieuwe trainer Hoffenheim. Super kans voor hem. Succes daar en bedankt voor alles.
Vind ik leuk
Muscles +2093
dinsdag 19 maart 2019 om 12:58
Zat erin enve succes.’marc reorganiseren 🎩💫
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:58
Kans kan je niet laten liggen
Wel jammer ..Maar begrijpelijk
Vind ik leuk
Blindsy +20593
dinsdag 19 maart 2019 om 12:58
Mooie stap voor deze man. Veel succes daar bij het mooie Hoffenheim!
Vind ik leuk
gustare +782
dinsdag 19 maart 2019 om 12:59
Slappe hap
Vind ik leuk
JoeyC +4441
dinsdag 19 maart 2019 om 13:00
Hij verlaat het zinkend schip.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:05
Wat denk je boven mij hebben er nog maar 2 een reactie geplaats over een zinkend schip, laat ik eens creatief zijn? ;)
Vind ik leuk
JoeyC +4441
dinsdag 19 maart 2019 om 14:22
Voor creativiteit ben je hier op de verkeerde plaats.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:02
Is geen 'breaking' news... was al bekend dat hij weg zou gaan. Kon je ook al een tijdje van zijn gezicht aflezen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:02
Ten Hag doet het leuk en heeft de mazzel met deze selectie. Die overigens voor hem geen stap harder willen zetten schijnt? Alfed schijnt de man te zijn, vind Ajax te wisselvallig en dat moet eruit. Dus Peter Bosz? 😐
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 13:03
Zo gaat dat, je werkt bij Ajax en je poetst je carrierekansen weer lekker op, zie maar hoe Keizer in Portugal een job heeft, Bosz in Duitsland weer onder de pannen is en hoe Frank loopt te knallen in Atlanta...
Vind ik leuk
Isakson +727
dinsdag 19 maart 2019 om 13:03
Breaking ? 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
dinsdag 19 maart 2019 om 13:06
Slechte zaak.
Vind ik leuk
DeNeutrale +290
dinsdag 19 maart 2019 om 13:08
Jammer dat Joep weggaat, zonder prijs!
Vind ik leuk
Piranha73 +344
dinsdag 19 maart 2019 om 13:11
Dan kan die tuinkabouter aan het einde van het seizoen en na het mislopen van het kampioenschap ook beter vertrekken
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:11
Eric zal ook wel weggaan mocht hij alleen de beker winnen. Ben benieuwd wie er voor hem in de plaats komt!
Vind ik leuk
Piranha73 +344
dinsdag 19 maart 2019 om 15:48
En zelfs die wint hij niet...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:11
Kan haggie dan niet mee gaan met hem , dan zijn wij daar ook vanaf .
Vind ik leuk
linkspoot +773
dinsdag 19 maart 2019 om 13:37
Heel veel succes toegewenst. Wie weet dat hij wel een grote coach worden ipv als F. de Boer of G. van Bronkhorst.
Vind ik leuk
Hakbal +1187
dinsdag 19 maart 2019 om 14:01
Waarom geen reiziger
Vind ik leuk
hefbrug38 +536
dinsdag 19 maart 2019 om 14:24
Ik gun hem dit
Vind ik leuk
kees ee +1083
dinsdag 19 maart 2019 om 14:41
. . hopelijk een vlgnd stap met succes alfred, . . 't is je gegund !!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:44
Nu kan ten Hag echt laten zien wat hij in z'n mars heeft. Schreuder was de tacticus!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:01
Ajax ga niet over een het geld zeuren,Alfred heeft het verdiend,het succes van nu is 80% van hem afkomstig,dus gewoon netjes behandele,vertrek door de voorDEUR,wij de sup wensen hem een fijne toekomst bij de buren,net als Frenkie en Mathijs,wij moeten trots zijn op deze mensen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws