Van der Vaart: 'Als we ons nu niet plaatsen, dan plaatsen we ons nooit meer'

Van der Vaart: 'Als we ons nu niet plaatsen, dan plaatsen we ons nooit meer'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 13:33di 19-03-2019 om 13:33

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 13:34di 19-03-2019 om 13:34

Rafael van der Vaart verwacht dat het Nederlands elftal zich kwalificeert voor het EK van 2020. De oud-international vindt dat Oranje beter is gaan draaien sinds Frenkie de Jong is opgeroepen.

"We komen van ver, maar hebben de afgelopen tijd goede resultaten gehaald tegen topploegen. Dat is gewoon erg knap", aldus Van der Vaart tegenover Mikro Gids. "Ik let extra op de jonge wereldtoppers: Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Memphis Depay. Sinds Frenkie in de ploeg staat, zijn de spelers om hem heen beter gaan voetballen. Met die spelers plus Van Dijk en Wijnaldum heeft Oranje weer een sterke as, een stevig fundament. Mooi om te zien."

Van der Vaart verwacht dan ook dat Oranje zich zal kwalificeren voor het eindtoernooi. "Duitsland blijft erg lastig natuurlijk, maar verder mag het geen probleem zijn. Estland, Noord-Ierland en Wit-Rusland, daar dachten we in mijn tijd niet eens over na. De beste twee uit de poule gaan door, en dan is er nog de achterdeur via de Nations League. Als we ons nu niet plaatsen, kunnen we wel inpakken. Dan plaatsen we ons nooit meer, haha."

Poll

Plaatst Oranje zich voor het EK 2020?

(4612 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 13:35
We gaan ook de klimaatdoelen voor 2030 halen door Frenkie de Jong!





Grapje natuurlijk ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:45
Ik denk dat je nog wel eens gelijk kan hebben! Schijnt dat Frenkie ook verkiesbaar is morgen! Nou ik weet al op wie ik ga stemmen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:48
Ik was het niet van plan, maar nu je het zegt....
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
dinsdag 19 maart 2019 om 13:45
Zo gek klinkt dat niet!








Grapje natuurlijk ;-)
Vind ik leuk
pos +9961
dinsdag 19 maart 2019 om 14:02
Vandaar dat Frenkie ook in een kleine Mercedes rijdt. Alles voor het milieu.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:19
Ik hoorde dat hij binnenkort overstap naar een elektrische auto. Hij kan het niet over zijn hard verkrijgen om het milieu aan te tasten!
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
dinsdag 19 maart 2019 om 14:22
Schijnbaar gaat hij ook met een zeilboot naar Spanje.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:35
En na zijn carrière in Spanje komt hij als Zwarte Piet met Sinterklaas terug, maar dan wel met de stoomboot.
Vind ik leuk
YC93 +975
dinsdag 19 maart 2019 om 14:39
Goed dat hij zich daar hart voor maakt
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:41
oeps, foutje ;)
Vind ik leuk
Robert TW +636
dinsdag 19 maart 2019 om 14:35
Wat een kutgrap!
















Geen grap natuurlijk...
Vind ik leuk
Settler11 +308
dinsdag 19 maart 2019 om 17:40
Frenkie voor president!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:40]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:35
Nederland heeft weer een goed elftal dankzij paar uitzonderlijk goede ajax spelers en van Dijk.
Zet ze weer op kaart.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 13:36]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:39
Helemaal mee eens! De toekomst ziet er weer goed uit voor het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:36
Als Oranje zich niet plaatst voor het EK 2020, dan ga ik spontaan op korfbal..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:41
Houd ik je aan!
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 13:43
Zou ik als ik jouw was wel zoeken naar een vereniging die aan Team douchen doet ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:47
Goede tip! 😏
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:46
Gevaarlijke belofte haha, er zijn gekkere dingen gebeurt in het voetbal.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:46
Klopt, maar dit mag niet mis gaan.. Hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:47
Nou ik zou het bijna ook zeggen hehe. Als dit fout gaat dan ga ik wss ook gekke dingen doen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:19
Maar komt helemaal goed! 😁
Vind ik leuk
Neuzekneus +2838
dinsdag 19 maart 2019 om 16:03
Haha dan kom ik in ieder geval 1 wedstrijd kijken AllAdin 😂😂
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:19
Hahaha, het lijkt er net op alsof jullie willen dat we het EK 2020 niet halen..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:27
Nu wel AllAdIn! Ik kom ook kijken. Lekker daarna gemengd douchen!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:02
Doe maar niet hahaha, we gaan gewoon naar het EK 2020..😎
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:13
In mijn vriendenteam is wel een plekje vrij!

Speel t al jaren haha
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:21
Hahahaa, je meent het?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:06
Onderschatte sport
Veel gezelligheid en regels.
Vroeger speelde ik op hoog niveau dan is het best leuk ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:13
Ik heb geen idee, ik ken de regels niet.
Toen ik in de brugklas zat weleens gedaan tijdens gym.
Maar ik onderschat de sport niet hoor, voetballen is gewoon meer mijn ding.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:31
Je bent in ieder geval van harte welkom! :p
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:42
Hahaha, dat is aardig, maar ik hou het wel bij voetballen en de sportschool. Dat is meer dan genoeg voor mij.. ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:43
We doen wel aan gemengd douchen hoor!
Vind ik leuk
HansVites +6770
dinsdag 19 maart 2019 om 13:36
Heej een Frenkie bericht die hebben we nog niet gehad de laatste tijd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:36
Ik denk dat het ook komt doordat we nu Ronald hebben hoor, beter contact tussen spelers en trainer, oh ja, en iedereen is vrienden met elkaar.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 13:38
Zoals hij zegt als het nu niet lukt moet je als Nederland je compleet terug trekken uit het voetbal.
Vind ik leuk
guusje +1642
dinsdag 19 maart 2019 om 13:38
in de mikrogids?!?!? dat het dan niet over sneijder en clasie gaat........
Vind ik leuk
Romarioo +874
dinsdag 19 maart 2019 om 13:40
Kan iemand tegen hem zeggen hou je bek!!
Die zit tot de elleboog
Vind ik leuk
Molletje +4078
dinsdag 19 maart 2019 om 13:44
Zo... Was je appel heel zuur tijdens je lunch?
Vind ik leuk
Romarioo +874
dinsdag 19 maart 2019 om 15:00
Nee zoet
Vind ik leuk
Ove +4184
dinsdag 19 maart 2019 om 13:46
Overdreven euforie,voorin is het heel magertjes.
Ik zie alleen in Bergwijn een toekomstige topper
Vind ik leuk
timm0s +681
dinsdag 19 maart 2019 om 13:58
Boadu, Stengs, Kluivert, Lammers, Groeneveld, Dilrosun, Venema, Gakpo, Brobbey. Genoeg smaken dus alleen allemaal nog behoorlijk jong. Hoe ver ze komen is natuurlijk maar de vraag.
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 19 maart 2019 om 14:10
. . inderdaad, . . en berghuis is al een topper !?
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
dinsdag 19 maart 2019 om 13:49
Nooit meer plaatsen? Lijkt mij op z'n zachts gezegd overdreven!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6405
dinsdag 19 maart 2019 om 14:03
Het meest schokkende van dit topic is dat ik zie dat de mikro gids nog bestaat.
Vind ik leuk
HanV +5729
dinsdag 19 maart 2019 om 14:35
Sowieso, dat televisiegidsen nog bestaan.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6405
dinsdag 19 maart 2019 om 15:22
Er was een tijd dat je daar naar uitkeek, het op de mat ploffen van de tv-gids.
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 19 maart 2019 om 14:08
. . onzin rafael, nu zegt nix over later !?, . . maar 't is een redelijk veilige voorspelling, . . maar dat durft iedereen nu wel !?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:24
Dat heb ik tegen zwolle en az gezien dat die beter zijn geworden .
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:47
Aldus de papbuik die zijn mannentje liet lopen in de finale van 2010!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:40
Hij stond wel in de finale en gelukkig maakt superman Virgil ook wel eens een foutje.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:04
Ja maar hij presteerde niks in de finale daarnaast viel hij in toch?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:53
Hoeveel mensen hebben er in een wk finale gestaan?

Niet echt veel.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:38
Om de 4 jaar 22+ spelers hoezo?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:38
Dat is per generatie van 20 jaar, ca. 30 spelers keer 5.
Op de 100 miljoen mensen die voetballen.

Dat is best weinig.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 18:38]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:36
Ja dat is wel weinig idd maar laten we het dan houden op profvoetballers...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:39
Als Oranje op het EK alles gaat verliezen, blijf dan maar thuis. Kwalificeren is geen doel op zich.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:11
Misschien een domme vraag, maar waarom geeft van dr Vaart aan dat er nog een achterdeur is via se Nations League? Dacht dat de Nations League niks te maken had met EK Kwalificatie?
Vind ik leuk
Watzijnwij +291
dinsdag 19 maart 2019 om 17:50
Vd Vaart, ik vind dat toch een iets beter te pruime versie vsn het type vd Meyde. En dan heb ik het niet over voetbal, maar meer over het serieusheidsgehalte.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:47
Frenkie eruit en propper erin want frenkie is opgehemeld en word te arogant en scoren doet ie nooit
Vind ik leuk
Isakson +700