'Griezmann wordt 'koopje van de zomer': afkoopsom daalt met tientallen miljoenen'

'Griezmann wordt 'koopje van de zomer': afkoopsom daalt met tientallen miljoenen'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 14:22di 19-03-2019 om 14:22

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 15:03di 19-03-2019 om 15:03

Antoine Griezmann kan volgens het Spaanse AS één van de koopjes van de naderende transferzomer worden. Het contract van de Franse vedette van Atlético Madrid bevat momenteel nog een transferclausule van 200 miljoen euro. Dat bedrag daalt per 1 juli met 80 miljoen, weet AS. 

Afgelopen zomer dreigde de 27-jarige Griezmann te vertrekken uit Madrid. Onder meer FC Barcelona werd gelinkt aan de international. Atlético slaagde erin om het contract van Griezmann open te breken en te verlengen tot medio 2023. De afkoopsom in het contract van de spits werd verdubbeld, van 100 miljoen naar 200 miljoen.

AS weet echter dat dit bedrag over een paar maanden aanzienlijk daalt, met liefst 80 miljoen euro, naar 120 miljoen. Dat is een 'betaalbare som' voor de grootste clubs van Europa, concludeert het medium - en dus kan hij 'het koopje van de zomer' worden. 

Barcelona zou in de zomer wederom in de markt zijn voor Griezmann. Ook diverse ploegen uit de Premier League hebben naar verluidt een oogje op de oud-speler van Real Sociedad. Sinds 2014 scoorde Griezmann 130 keer in 248 officiële duels namens Atlético. 

Lees ook: Sensationeel bericht in Frankrijk: 'Barça en Griezmann praten over transfer'

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 14:24
120 miljoen koopje van de zomer..
Welkom in Modern Football 2019. Gekkenwerk natuurlijk
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 14:24]
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4901
dinsdag 19 maart 2019 om 14:25
nee belachelijk, ik zat verkeerd dus heb het even gewijzigd. Dit is veel en veel te veel voor een overschatte speler.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 14:26]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:26
Nee zijn transferclausule is nu 200 miljoen en daalt 80 miljoen dus word de clausule 120 miljoen. tenminste dat staat in de tekst.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4901
dinsdag 19 maart 2019 om 14:27
Jaa ik had het verkeerd gelezen heb het ook gewijzigd.. je bent veel te snel jij!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:30
Haha oepsie kan gebeuren haha ,
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4901
dinsdag 19 maart 2019 om 14:33
Het moment dat ik druk reageer dacht ik al van huh ik heb het verkeerd gelezen me duim wilde graag! 120 miljoen kom op zeg.. bizar voor woorden. En al helemaal voor een griezman.
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
dinsdag 19 maart 2019 om 14:27
Je leest het niet goed Anthony, op dit moment heeft hij een clausule van 200 en die daalt met 80 miljoen, Inspiratieloos heeft dus wel gelijk en heeft hij nog een clausule van 120 miljoen, niet bepaald een koopje dus.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4901
dinsdag 19 maart 2019 om 14:27
Damn kijk eens even ik heb het net gewijzigd. Ik had het verkeerd gelezen.
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
dinsdag 19 maart 2019 om 14:28
Rustig maat, ik was m'n reactie aan het plaatsen en ondertussen had je hem al aangepast.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4901
dinsdag 19 maart 2019 om 14:29
Gaat soms veel te snel het damn was meer dat jullie snel waren. Niet slecht naar jou!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:33
120 is een koopje tegenwoordig voor een wk winnaar etc
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:37
Giroud is ook een wk winnaar zou ik ook geen 120 miljoen als club voor uitgeven 😋
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:24
En die Griezmann zie je niet als je hem het hardst nodig hebt.
Deed hij vorige week wel mee tegen Juve?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:46
Ja inderdaad het is een overschatte speler!!
Vind ik leuk
100%facts +22
zaterdag 6 april 2019 om 14:28
is net geen wereldtop maar wel een zeer goeie speler
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4901
zaterdag 6 april 2019 om 14:31
Late reactie, hij is overschat en geen 120 miljoen waard.. ik zeg dan ook nergens dat hij een slechte speler is.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:00
Marc is al onderweg naar Madrid
Vind ik leuk
dhrwobo +45735
dinsdag 19 maart 2019 om 14:24
Barcelona? United? Bayern?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:31
Real schijnt nog op zoek te zijn naar een paar aardige voetballers haha. Nee geloof niet dat ie dat gaat doen, zou een mes in de rug van Atletico zijn
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:32
Zou een ruil met alexis geen optie zijn, of lukaku
Vind ik leuk
dhrwobo +45735
dinsdag 19 maart 2019 om 14:34
Een ruil met Alexis... nee daar gaat Atletico mee akkoord.......

nee Griezmann hooguit als ze Pogba zouden verkopen bij United denk ik...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:24
Ga nou naar een andere competitie Griezmann. Anders kom je weer de speler tegen waar je het meest moeite mee hebt om tegen te spelen. Titanen slayer: FRENKIEEEEE
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 14:26]
Vind ik leuk
robertus +2487
dinsdag 19 maart 2019 om 14:27
Maar diezelfde club heeft juist interesse in Griezmann. Hoeft ie zich daar geen zorgen over te maken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:33
Oooooooooo ik dacht dat Real Madrid hem wou.

oooooo op die fiets! Goeeeedemiddag Nederlanddd!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 14:36]
Vind ik leuk
abraksas +2705
dinsdag 19 maart 2019 om 14:30
Of hij gaat naar Barca en hoeft niet tegen maar naast Frenkie te spelen ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:26
Zou toch geweldig zijn als deze man naar Barcelona vertrekt
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:31
Oh aub niet
Vind ik leuk
Johnny Cash +10947
dinsdag 19 maart 2019 om 15:53
Hoeft van mij ook niet te komen hoor. Gooi er dan een berg geld bij en ga voor mbappe. Dan ben je 10 jaar voorzien van een topspits.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:26
Griezmann in de outlet voor 120mln! Echt een kassa pakker
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:35
Je zou hem maar over de toonbank halen, schrik je helemaal de pleuris als je moet pinnen.

''Heh? Zoveel? Maar mevrouw er stond met grote letters boven: KORTING''
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6404
dinsdag 19 maart 2019 om 14:27
Blijft 120 miljoen over.
Het is niks, joh.

Had overigens verwacht dat ie door zou groeien en nog beter zou worden. maar is er toch ook te vaak niet in de echte wedstrijden voor Frankrijk en Atletico.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:41
Bij 1,53 hield de groei helaas op;-)

Ben het met je eens in de echte wedstrijden is ie te vaak onzichtbaar. Er zijn betere spelers voor minder op te halen.
Vind ik leuk
HJR +9146
dinsdag 19 maart 2019 om 14:42
Doet het bij Frankrijk gewoon goed hoor bij de wedstrijden waar het om gaat:

1x goal groepsronde (Australie)
1x goal achtste finale (Argentinie)
1x assist + 1x goal kwart finale (Uruguay)
1x assist halve finale (Belgie)
1x goal finale (Kroatie)

Nations League
Frankrijk - Duitsland 2 goals

Opzich redelijk toch :), oke een paar penalties maar goed die moet je ook maar even scoren op een WK.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6404
dinsdag 19 maart 2019 om 15:20
Je moet mijn "niet doorgroeien" niet opvatten als "bakt er geen fuck van.

Ik weet niet, ik had meer van hem verwacht. Misschien ook wel omdat ik van Atletico meer verwachtte dit seizoen.
Dacht echt dat ze een goede kans zouden maken op de titel maar eigenlijk hangen ze het hele seizoen al aan het elastiek, om maar ene wielerterm te gebruiken.
Vind ik leuk
Metal +3479
dinsdag 19 maart 2019 om 14:28
Als je prijzen wilt winnen dan wordt het tijd om te verkassen. Of Atletico moet diep in de buidel willen tasten om zich spectaculair te versterken.
Maar bij welk team zou hij een dergelijke rol kunnen krijgen die hij nu heeft. Alles draait om hem bij Atletico. Barca heeft al een speler met zo'n vrije rol, Messi. Denk niet dat Griezmann in dienst van Messi wil spelen.
Bayern past mss wel bij hem nu Robben en Ribery vertrekken. Daar zoeken ze naarstig naar een nwe vedette
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:28
Nou PSV, sla je slag.
Vind ik leuk
Rabarber +8954
dinsdag 19 maart 2019 om 16:37
Toon heeft al een shirtje besteld op FCBarcelona.com.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 16:39]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:30
Aub niet barca, ik ziet dit zomaar gebeuren en dan coutinho verkopen. Doe nou niet abidal.
Vind ik leuk
Paaseiland +219
dinsdag 19 maart 2019 om 14:36
Na de wedstrijd tegen Juve is zijn waarde aanzienlijk gedaald.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:30
Hij zal niet de enige zijn
Nadat juve klaar is met Ajax
Gaat barca het bonnetje zoeken😉

Of zeggen dat ze gehackt waren net zoals mido de lopende frituurpan
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:32]
Vind ik leuk
Paaseiland +219
dinsdag 19 maart 2019 om 17:33
Hier een stikker
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:39
Oops je bent Ajax fan dus 😂
Vind ik leuk
Paaseiland +219
dinsdag 19 maart 2019 om 17:55
En jij anti Ajax domme trol
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:00
Pfoeh gestruikeld over je woordenboek peutertje

Als je een beetje op deze site leest weet je dat ik geen trol bent wel geniaal dat dat je respons is bro
Ik lach me helemaal stuk hier

Thanxz man 👍👍
Vind ik leuk
Paaseiland +219
dinsdag 19 maart 2019 om 18:09
Haha toen Ajax Juventus lootte kwam jouw account toevallig uit de lucht vallen.

Ik lach me stuk om hoe zielig jij bent met je Ajax obsessie. Je weet tenminste wat je zelf bent: een peutertje. Met je duimpjes en emoticons uit groep 3.

Hier een stikker en nu wieberen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:38
Voor een goede ruildeal met Mats Seuntjes doen ze het ook wel. Hij komt namelijk van een team dat beter is dan hun rivaal uit Madrid. ( ;
Vind ik leuk
Alucard +142
dinsdag 19 maart 2019 om 14:42
Dat is 40% korting. Meteen kopen, deze krullenbol.
Vind ik leuk
Mari +13307
dinsdag 19 maart 2019 om 14:52
Koopje?
Is hij dit bedrag waard? Tegen Juve heeft hij het tegendeel bewezen.
Vind ik leuk
Romarioo +874
dinsdag 19 maart 2019 om 15:06
Hij kan het bij psv proberen om de prijs op te krikken😎
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:28
Wat een “koopje” zeg ?!
Kunnen ze niet toevallig ff die bankrekeningen verwisselen met de mijne
Ga ik me hele leven op vakantie 😂
Vind ik leuk
Smash +4331
dinsdag 19 maart 2019 om 17:29
Zo'n goed seizoen draait hij op dit moment niet. Of het met 80 miljoen een koopje is, durf ik niet te zeggen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:38
ajaks...................
Vind ik leuk
Floris5 +136
dinsdag 19 maart 2019 om 20:18
Misschien iets voor Ajax......
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:18
Niet iets voor Ajax of Feyenoord of een PSV of een doe eens raar Vitesse
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:42
Afgelopen zomer wilde hij nog een Atletico "legende" worden en Atletico trouw blijven. Dan is ie wel erg trouw als hij na 8/9 maanden alweer weg wil.
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 23:08
Griezmann blijft een fenomeen. Dodelijk voof de goal; ik zou hem inderdaad wel eens met Messi willen zien. Charlie Chaplin en Stan Laurel. Niet praten alleen maar kwaliteit🌹
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws