'Ik vind dat we de trainer in de steek hebben gelaten, dit doet heel veel pijn'

'Ik vind dat we de trainer in de steek hebben gelaten, dit doet heel veel pijn'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 15:08di 19-03-2019 om 15:08

Menno Koch schaamt zich voor het vertrek van trainer Mitchell van der Gaag bij NAC Breda. De aanvoerder van de hekkensluiter van de Eredivisie zegt dat voor de camera van de NOS. 

"Ik vind dat we de trainer als team in de steek hebben gelaten", aldus de 24-jarige Koch. "Ik voel me er ook heel erg verantwoordelijk voor. Dat het zover is gekomen, doet heel veel pijn."

"Het is zijn beslissing en dat moeten we respecteren, maar persoonlijk had ik het seizoen graag met hem afgemaakt." De mededeling van Van der Gaag kwam hard aan bij Koch. "Het was moeilijk voor me om woorden te vinden die ik tegen hem wilde uitspreken. Dit moet ik ook even voor mezelf verwerken."

Maandag stapte Van der Gaag per direct op in Breda. Met nog acht duels te gaan staat NAC op de laatste plaats in de Eredivisie. De achterstand op nummer zeventien FC Emmen bedraagt acht punten. 

Poll

Is het einde verhaal voor NAC?

(1738 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 15:17
De trainer was nog de enige die strijdbaar leek.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:20
Ben ik het niet mee eens.. Tuurlijk heeft hij echt een barslechte selectie met veel eenlingen rondlopen. Maar tegen Utrecht in een uitverkocht huis voor de zoveelste keer met 5(!) verdedigers beginnen wat al sinds de winterstop niets uithaalt en niet de nul kan houden, dan wil je in mijn ogen ook niet winnen.. Zo'n alles of niets wedstrijd terwijl De Graafschap tegelijkertijd goede zaken doet bij Heerenveen had nooit zo laf gespeeld mogen worden. Om over de wissels nog maar te zwijgen.
Maar of het nu beter gaat worden? Absoluut niet. Geen AD, geen TD, geen trainer... Mijn clubje is helaas nog nooit zo diep gezonken als nu..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:27
Qua AD en TD zitten wij eigenlijk in het zelfde schuitje. Succes met NAC verder.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:30
Negatieve spiraal waar NAC in zit.. Succes nog de rest van het seizoen!
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
dinsdag 19 maart 2019 om 16:11
Het is vaak wel zo dat clubs die al zijn afgeschreven en bijna begraven ineens weer tot leven komen. Simpelweg omdat er geen druk meer is. Wellicht is dat dan de strohalm die NAC nodig heeft.
Vind ik leuk
Dorzon +4829
dinsdag 19 maart 2019 om 16:23
nee met deze selectie lekker gaan aanvallen. Dat is echt een garantie voor succes.......#not.

Je kan alleen maar degraderen met dit zootje. En dat vind ik doodzonde want ik vind dat nac altijd eredivisie moet spelen.

Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 15:17
Echt jammer. NAC gun ik geen degradatie, maar dit komt niet meer goed
Vind ik leuk
Roodwitblauw +1857
dinsdag 19 maart 2019 om 15:17
Je weet maar nooit, het progamma van NAC is niet zo heel lastig. Emmen zit in in dipje en pakt niet veel punten meer. Dus het kan best dat ze erin blijven
Vind ik leuk
Mall00t +5618
dinsdag 19 maart 2019 om 15:29
Niet zo heel lastig??? Emmen mag dan momenteel niet veel punten pakken, maar je kan niet zeggen dat NAC daarentegen lekker bezig is. Het gaat nog lastig zat worden om de nodige punten te pakken..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:17
En terecht mag je dat denken! Met de huidige selectie waren er dit jaar echt wel meer punten te behalen.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3599
dinsdag 19 maart 2019 om 15:17
Denk niet dat Vd Gaag hier nou veel aan kon doen. Het materiaal waar hij het mee moest doen, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Bij de meeste amateurverenigingen zouden deze spelers nog niet eens bij de selectie zitten.
Vind ik leuk
Breda83 +2264
dinsdag 19 maart 2019 om 15:25
Trust me. Van der Gaag is net zo schuldig als de weggestuurde TD in dit geval. NAC heeft echt geen minder materiaal dan de Graafschap of Emmen. Maar die clubs hebben trainers die er 1 geheel van hebben kunnen maken, die voor elkaar door het vuur gaan ondanks hun beperkingen.Bij NAC is het het hele seizoen al los zand.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3599
dinsdag 19 maart 2019 om 15:30
Ik ben van mening dat zeker De Graafschap beter materiaal heeft. Alleen over Emmen zou je nog kunnen twijfelen.
Vind ik leuk
Futre +5378
dinsdag 19 maart 2019 om 16:49
Hij speelt wel echt laf. Met minimaal 5 verdedigers en een verdedigende middenvelder.
Vind ik leuk
Breda83 +2264
dinsdag 19 maart 2019 om 15:18
Tsja. Koch is alleen maar bang dat de nieuwe trainer hem de aanvoerdersband afneemt en hij niet meer aan spelen toe komt. En terecht overigens...
Vind ik leuk
Zekur +791
dinsdag 19 maart 2019 om 15:19
Ben benieuwd of ze weer snel op het hoogste niveau kunnen aanpikken na de degradatie. Want die lijkt me onafwendbaar. Jammer want dat betekent verlies van een prachtige derby..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:19
Het word tijd dat NAC weer een stabiel bestuur krijgt met hart voor de club en de juiste beslissingen neemt voor de club, die op lange termijn van de club een stabiele eredivisie club maken want de laatste 10 jaar is het echt een puinzooi geweest volgens mij. Dat is toch jammer van zo een volksclub als NAC is.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
dinsdag 19 maart 2019 om 15:48
"Het word tijd dat NAC weer een stabiel bestuur krijgt met hart voor de club en de juiste beslissingen neemt voor de club"


Het woordje 'weer' is hier onjuist ;-). Voor zover ik me kan heugen heeft NAC nog nooit een stabiel bestuur gehad...
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
dinsdag 19 maart 2019 om 16:13
Wat dan weer wel gecompenseerd wordt door een constante drankomzet.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
dinsdag 19 maart 2019 om 16:14
:-)
Vind ik leuk
Futre +5378
dinsdag 19 maart 2019 om 16:50
Weet je nog hoe ene Martien V. huis heeft gehouden in Breda? 😂
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
dinsdag 19 maart 2019 om 19:25
Hèhè, inderdaad ja. Was ene Jacques O. ook niet iemand die de boel redelijk had verziekt?

Onder die autoverkoper (aldus Johan Derksen) was het misschien nog het minst instabiel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 19:25]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:24
Trainer heeft zijn best gedaan
Vind ik leuk
David001 +63
dinsdag 19 maart 2019 om 15:30
Ja, ik denk wel dat dit het einde is en dat de degradatie voor Nac definitief is. Als Willem ii supporter vind ik het toch jammer, altijd leuke en spannende wedstrijden tegen elkaar. Ook alles eromheen en wat er bij deze derby komt kijken blijft altijd een hele happening, hoop dat Nac er snel boven op komt, als het maar niet boven ons is ;) 
Vind ik leuk
Justin Kees +3624
dinsdag 19 maart 2019 om 15:34
Menno Koch heeft boter op zijn bol, hij kan hier wel met krokodillentranen zeggen dat ze hun trainer in de steek hebben gelaten. Maar waarom is er dan niemand die gas gegeven heeft in die groep? Het feit dat Menno Koch aanvoerder is, zegt overigens genoeg over de kwaliteiten in de selectie van NAC. Koch zou bij een 2e divisieclub nog geen aanvoerder zijn...
Vind ik leuk
Piranha73 +344
dinsdag 19 maart 2019 om 15:49
Als mosterd na de maaltijd zo'n opmerking
Vind ik leuk
Mari +13307
dinsdag 19 maart 2019 om 15:57
Ik had mijn mening al gegeven en zag toen de jouwe
Vind ik leuk
Mari +13307
dinsdag 19 maart 2019 om 15:56
Altijd achteraf hetzelfde gelul
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 19 maart 2019 om 16:04
De spelers hebben weinig niveau en het is geen team.
Stijn Vreven kon nog teren op een hele horde City spelers, dus heeft Van der Gaag het nog uitstekend gedaan met dit materiaal!!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:08
.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 16:09]
Vind ik leuk
CPP +1120
dinsdag 19 maart 2019 om 16:12
Jullie hebben vooral die fantastische fans in de steek gelaten. Natte kranten!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:25
Leuk!
Volgend jaar weer de enige echte klassieker op het programma:

NEC-NAC
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:41
Nec kan nog promoveren hoor
Zeker gezien hoe FC Emmen het deed afgelopen seizoen
Waren achtste toen als ik het me goed herinner
Dus dat de klassieker terugkomt is alles behalve zeker
Zou mooi zijn als NAC nog Emmen inhaalt, als het dan een van de play-offwedstrijden zou worden
Ondanks dat NAC vrij weinig kans maakt erop zal het wel een leuk streven zijn voor de jongens
Vind ik leuk
wil +1371
dinsdag 19 maart 2019 om 16:33
Het zijn spelers zonder enige capaciteit.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:21
En het publiek ook
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
dinsdag 19 maart 2019 om 17:27
Einde verhaal? Wordt nac opgeheven dan? Wat een dramatische lading heeft de poll.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws