NAC Breda bevestigt vertrek Van der Gaag: 'Beste met andere hoofdtrainer'

NAC Breda bevestigt vertrek Van der Gaag: 'Beste met andere hoofdtrainer'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 20:03ma 18-03-2019 om 20:03

NAC Breda heeft het vertrek van hoofdtrainer Mitchell van der Gaag bevestigd. Van de Gaag houdt de eer aan zichzelf.

NAC stelde Van der Gaag afgelopen zomer aan als vervanger van Stijn Vreven. Inmiddels staat de club laatste in de Eredivisie, met een achterstand van acht punten op nummers zeventien en zestien FC Emmen en De Graafschap. "Afgelopen zomer ben ik met bepaalde doelen en ambities bij NAC binnengekomen. Het trainerschap is een resultaatgericht beroep en als je op dit moment naar de stand en de prestaties kijkt, dan voel ik me daar als hoofdtrainer verantwoordelijk voor", vertelt Van der Gaag

"In een situatie als deze moet je ook kritisch naar je eigen positie durven kijken en daarin ben ik tot de conclusie gekomen dat het voor de club misschien het beste is om het in de laatste acht wedstrijden met een andere hoofdtrainer te proberen", vervolgt Van der Gaag.

"Het resterende programma biedt nog mogelijkheden en hopelijk kan een nieuwe dynamiek ervoor zorgen dat de spelersgroep het nog om kan draaien. Ik wil NAC bedanken voor de kans die ze mij hebben geboden en wens de club oprecht alle succes in de toekomst."

Assistent-trainers Rob Penders, Jelle ten Rouwelaar en Maurice Verberne hebben voorlopig de leiding over het elftal van NAC. De club buigt zich over een opvolger voor Van der Gaag. 

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Plaats een reactie

Rodajc +19355
maandag 18 maart 2019 om 20:05
Verantwoordelijk wel, hoofdschuldig niet. Blijft een talentvolle coach.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
maandag 18 maart 2019 om 20:06
Mee eens die heeft binnenkort weer een club denk in de KKD en dan weer lekker promoveren!
Vind ik leuk
Rodajc +19355
maandag 18 maart 2019 om 20:09
Bij ons zou hij meer dan welkom zijn! Denk alleen niet dat hij van de ene in de andere slangenkuil wil stappen haha.
Vind ik leuk
Fooligan +1169
dinsdag 19 maart 2019 om 00:41
Dan had hij net zo goed bij NAC kunnen blijven
Vind ik leuk
Dani82 +3807
maandag 18 maart 2019 om 21:07
Lag echt niet aan de deze coach. Er is echt geen kwaliteit in de selectie helaas.
Nou kan de koffiejuffrouw op zoek naar een nieuwe coach.
We hebben namelijk geen td, geen ad, geen trainer, geen hoofd jeugd opleidingen en het allerbelangrijkste.. geen punten!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
maandag 18 maart 2019 om 20:05
Al zet je van Gaal voor die groep, hopeloos!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:07
Dit had van Bronckhorst een tijd geleden ook moeten doen, samen met z,n vriendje van Geel.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12586
maandag 18 maart 2019 om 20:15
Gio gaat al verstandig maar zo verstandig is van Geel namelijk niet of het met ook bij gebracht worden met al die acties😒
Vind ik leuk
De Kleine +198
maandag 18 maart 2019 om 20:42
Maar die durven niet en denken aan wat voor geld ze dan te kort komen
Vind ik leuk
mason +2417
maandag 18 maart 2019 om 20:07
Nou olderiekerink nog. Maar die blijft lekker zitten waar hij zit. Hij heeft zelf toe gegeven dat hij niet snapt waarom het zo wisselvallig is en dat je dan zomaar in 1 keer verliest van met alle respect de graafschap. Houd de eer aan je zelf riekerink!
Vind ik leuk
Bosmeister +1196
maandag 18 maart 2019 om 22:13
Is natuurlijk meer de verdienste van Henk de Jong dan het falen van Olde Riekerink, toch?
Vind ik leuk
mason +2417
dinsdag 19 maart 2019 om 10:22
Als je als trainer al afvraagt waarom je de ene week wel goed presteert en de andere week niet. Dan moet je toch eens achter je oren gaan krabben en denken waar ben ik mee bezig. Maar dat is mijn mening. en Henk heeft daar prima op ingespeeld.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2882
maandag 18 maart 2019 om 20:07
zo een nieuwe trainer gevonden,
er zitten er genoeg thuis op de bank
Als die nog willen natuurlijk!
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
maandag 18 maart 2019 om 20:10
Welke trainer wil er nou een klus waarbij hij onherroepelijk gaat falen.
Degradatie is onafwendbaar.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8042
maandag 18 maart 2019 om 20:48
De Mos, Advocaat, Verbeek.........
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
maandag 18 maart 2019 om 21:05
Zelfs die niet ben ik bang.
Jammer want ik heb ook wel eens meegesprongen voor Nac.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1512
maandag 18 maart 2019 om 21:57
Heb je je niet bezeerd?
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
maandag 18 maart 2019 om 22:00
Gaat een kruikezeiker nou lopen mekkeren op een Nac gerelateerd bericht.
Triest man.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1512
maandag 18 maart 2019 om 22:27
Ik vroeg of je je had bezeerd. Waar zit het mekkeren precies, Fritsje? Grapje moet kunnen toch, hee?

Wat voegt jouw reactie toe dan? Wat heeft het feit dat het jammer is te maken met dat jij weleens voor nac sprong? Alstemblieft zeg!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:28]
Vind ik leuk
Breda83 +2264
maandag 18 maart 2019 om 22:22
Klopt, dus daarom een trainer nemen die je voor 2 jaar en 3 maanden vastlegt. Iemand die ervaren genoeg is en vaker voor hete vuren gestaan heeft. Liefst iemand met een NAC verleden die weet wat het NAC publiek wil zien. En iemand die beschikbaar is. Dan kom ik uiteindelijk toch bij Ruud Brood uit.

Van der Gaag past vanaf minuut 1 totaal niet bij NAC. Gedoemd om te mislukken. En dat deed het dan ook...
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
maandag 18 maart 2019 om 20:08
Benieuwd wie het gaat afmaken..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:35
Ron penders
Niemand gaat die mission impossible aannemen
Of ze moeten het geld echt nodig hebben (of de ww die erna onvermijdelijk is)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:10
Ik ben zon fan van van der gaag. Maar ik begreep er niets van dat ie die koch bleef opstellen. Die was echt slecht. Niet de enige hoor. Die nummer 28 was zaterdag ook echt heel marig. Stond steeds lucht te dekken..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:13
te laat nu. had na de Graafschap uit al met pek en veren de stad uitgejaagd moeten worden
Vind ik leuk
Couto76 +1268
maandag 18 maart 2019 om 20:13
Robert Molenaar is de juiste man voor NAC! Roda hoeft geen afkoopsom, jullie krijgen er nog een paar tonnen bier bij.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:36
Jij wilt wel heel graag van em af hè
Vind ik leuk
Couto76 +1268
maandag 18 maart 2019 om 21:07
Haha ja valt het op? ;-)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:13
Toch jammer dit, lijkt me een trainer met potentie. Duidelijk in zijn analyses, gewoon de verkeerde club op het verkeerde moment uitgekozen 😎
Vind ik leuk
Voetballert +1357
maandag 18 maart 2019 om 20:14
Van der Gaag naar Doetinchem?
Vind ik leuk
Forza u +1501
maandag 18 maart 2019 om 20:15
Dit is een klus voor Dick Advocaat.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:56
Zou wat zijn. Wijs je feyenoord af, ga je nac coachen🤣🤦‍♂️
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
maandag 18 maart 2019 om 20:16
Alles wat beloofd is aan hem , was er niet meer, ja dan word vertrouwen ook moeilijk ! Succes verder
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 20:21
Lokhoff bellen en vastleggen, mits betaalbaar ivm salarissen Bundesliga.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:22
Is Pierre een optie als interim???
Vind ik leuk
Lubje +771
maandag 18 maart 2019 om 20:27
Nou moet Pierre maar eens laten zien, dat hij inhoudelijk nog iets meer te bieden heeft dan dat oeverloze gezwets op zondagavond bij Tom Egbers.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:39
Is de graafschap niks voor van de gaag ?
Vind ik leuk
Voetballert +1357
maandag 18 maart 2019 om 21:00
Heeft er in de jeugd gespeeld dus wie weet wel haha. Vond het zelf wel een goede trainer..
Vind ik leuk
Ekster +321
maandag 18 maart 2019 om 20:43
Opvolger voor Maurice Steijn er vanuitgaande dat die dit seizoen een stap hogerop
Vind ik leuk
Smithsonian +45218
maandag 18 maart 2019 om 20:51
Het beste is een andere elftal. Gewoon een kut team.

Geniet van de rust mitchell.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:05
Geen enkele zichzelf respecterende trainer haalt het in zijn hoofd om in het trainerskerkhof wat NAC de laatste jaren is geworden, te stappen. Ja, of er moet een flinke zak geld tegenover staan want het afbreukrisico is simpelweg te groot.

Ik moet nog zien wie ze zo gek krijgen om op een schip te stappen dat al tot aan de kajuit onder water ligt.
Vind ik leuk
wil +1371
maandag 18 maart 2019 om 21:09
Wie stapt in deze rotzooi?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:18
Jammer dat het zo slecht gaat bij NAC. Zo'n mooie club .publiek .atmosfeer. gezellig avondje nac. Die trainer moet er niet uit .wie nac besturen moeten de biezen pakken .Die zetten een kut elftal neer .waar de trainer niks mee kan
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:53
Publiek wordt zwaar overschat en maakt zich af en toe belachelijk. Werkt meer tegen dan voor het team. Je kan wel bier drinken en cult-gedrag vertonen, maar dat heeft echt niks te maken met topsport. NAC-publiek kan beter naar een concert van Normaal gaan of zoiets, dat past beter dan voetbal.
Vind ik leuk
Bertje 54 +179
maandag 18 maart 2019 om 21:28
Keek die grindtegel maar in de spiegel
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:31
Misschien een talentvolle trainer van Manchester City
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:35
Van der graag is prima trainer. Had de kans om bij SC Heerenveen te tekenen. Daar beter gepast dan Olde riekerink!
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 18 maart 2019 om 23:41
wat zal van der Gaan zijn opgelucht. Die kan weer rustig zorgeloos slapen.
Ben benieuwd welke trainer ze kunnen gaan strikken met Mission impossible !
wens wel alle fans van NAC succes want avondje NAC blijft beleving ondanks resultaten.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 00:37
Hij had al niet veel haren maar nu is het helemaal gedaan, jammer NAC hoort in de ED
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws