'Komst van Poulsen is goed voor Ajax, in plaats van een vriendje van Ten Hag'

'Komst van Poulsen is goed voor Ajax, in plaats van een vriendje van Ten Hag'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 17:46di 19-03-2019 om 17:46

Kees Kwakman vindt de aanstelling van Christian Poulsen als nieuwe assistent van Ajax-trainer Erik ten Hag interessant. De analist denkt dat de komst van een coach uit een 'andere cultuur' een goede zaak is voor Ajax. 

Kwakman zei dat dinsdagmiddag bij talkshow FC Afkicken. Eerder op de dag werd bekend dat Alfred Schreuder aan het einde van het seizoen trainer wordt van TSG Hoffenheim. Poulsen neemt Schreuder's plek in de staf van Ajax over. De Deen liep eerder een aantal maanden stage in Amsterdam

"Het is goed dat hij er al stage heeft gelopen, dan hebben ze er een bepaald beeld van hem gekregen. Iemand uit een andere cultuur is misschien wel goed, in plaats van een vriendje van Ten Hag", aldus Kwakman.

De voormalig prof vindt daarnaast dat Ten Hag een nieuw contract verdient bij Ajax. "Ik denk soms: bouw eens een beetje stabiliteit op. Je hebt net met Bosz en Keizer twee trainers in korte tijd gehad. En: Ten Hag past ook wel bij Ajax, met de manier waarop hij ze laat voetballen."

Lees ook: Ajax bevestigt vertrek Schreuder: Poulsen vanaf volgend seizoen assistent-trainer

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Verdient Ten Hag een nieuw contract?

(2128 stemmen)

Plaats een reactie

rexxo +16774
dinsdag 19 maart 2019 om 17:53
Fucking A, Kees Sperma heeft 100% gelijk.

Louis en Gerard waren 2 verschillende karakters maar een complementair duo.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 18:11]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:56
In woorden geen kwakkelaar;-) Erik mag wat mij betreft gewoon blijven doet prima zijn ding
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:04]
Vind ik leuk
Arvin +7840
dinsdag 19 maart 2019 om 18:56
Ik weet het nog steeds niet bij ten hag hoor. Presteert waanzinnig in Europa maar dat Ajax nog geen eerste staat met deze selectie mag hem wel aangerekend worden vind ik. Ook vind ik zijn wisselbeleid maar raar en laat hij sommige spelers volledig in het niet vallen.

Al met al geen slechte coach, maar met al die transferbedragen kan je toch voor 10 miljoen aan salaris ook wel een internationale topcoach krijgen.

Ten Hag doet het leuk, maar ik zie hem niet aankomende jaren 4 uit 5 kampioenschappen pakken, eerder 2/3 uit 5, en met deze selectie en met de financiële voorsprong die Ajax heeft zou dat eigenlijk niet moeten mogen.
Vind ik leuk
035 +1103
dinsdag 19 maart 2019 om 19:09
Wat wil jij duidelijk maken? Komt wat warrig over.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:52
Eens. Ten Hag was het niet, Ten Hag is het niet en Ten Hag zal het nooit worden.
Vind ik leuk
035 +1103
dinsdag 19 maart 2019 om 20:01
Mooi dat jij een mening mag hebben. Of dat een juiste is vraag ik mij af.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:01
Mooi he. Dat jij het er niet mee eens ben, mag ook. Leuk he...🤒
Vind ik leuk
035 +1103
dinsdag 19 maart 2019 om 20:08
Vreemde reactie. Waar zeg ik dat ik een andere mening heb?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:09
Tsja, dat niet. Maar je hebt iig twijfels over mijn mening.
Vind ik leuk
035 +1103
dinsdag 19 maart 2019 om 20:32
Ik heb geen twijfel maar ben het niet met jou eens.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:19
Idd. Ik was te snel met lezen. Excuses.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 17:58
Ja, zelfs een stilstaande klok heeft 2x per dag gelijk, als ze maar vaak genoeg wat schreeuwen hebben ze vanzelf wel een keer gelijk.;)
Vind ik leuk
Nashua +7242
dinsdag 19 maart 2019 om 18:11
Beste Rexxo,

Zijn vader is Wim Kwakman een zeer gerespecteerd binnen Ajax (zoek het eens op)

Vind ik leuk
rexxo +16774
dinsdag 19 maart 2019 om 18:13
Beste Nashua,

Daar ben ik van op de hoogte.
Vind ik leuk
Nr14always +5571
dinsdag 19 maart 2019 om 20:24
Die dooie paling.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:54
Mweh, niet zo zeker van deze keuze. Ben bang dat Ten Hag niet zo "goed" is als hij lijkt. Schreuder zal het voornamelijke brein zijn geweest
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:55]
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 17:57
Tuurlijk
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:58
Ten Hag lijkt nu een goede trainer, vanwege het materiaal, maar heb nooit echt een tactische megazet van hem gezien ofz. Misschien dan om Tadic in de spits te zetten in de CL.
Vind ik leuk
RenW +5752
dinsdag 19 maart 2019 om 18:10
Ten Hag moet zich in dit land veel te veel bewijzen.
Laat hem lekker door gaan, hij heeft het overal goed gedaan,
maar krijgt 0 credits.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:21
Hij heeft in iedergeval wel veel stappen gemaakt de afgelopen tijd, maar hij heeft ook verschrikkelijk veel blunders gemaakt. Dat lijkt iedereen ineens vergeten.
Vind ik leuk
RenW +5752
dinsdag 19 maart 2019 om 18:28
Ja en wie niet dan? Maar hij wordt er steeds op afgerekend.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:39
Maar wel echt heel veel... Het eerste half jaar dat hij trainer was, was het eigenlijk gewoon echt verschrikkelijk slecht! Nu gaat het steeds beter, maar het materiaal is wel echt verschrikkelijk goed. Ik zeg niet dat we hem moeten ontslaan, want nu gaat alles goed, maar nu prijst iedereen hem de hemel in, terwijl het helemaal geen bijzondere trainer is.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:53
Idd. Ik had al sinds zijn aanstelling een rotgevoel.
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
dinsdag 19 maart 2019 om 20:45
@ meneer Pochettinostay,

Helemaal eens, 100% zeker dat CL tegen Real hem heeft gered voor dit moment.

We zijn een jaar verder...en sportief gezien...nog steeds geen prijs en wederom 5 punten achter op de koploper.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 21:12]
Vind ik leuk
RenW +5752
dinsdag 19 maart 2019 om 21:10
Hou het kort, ik ben al lid van de bibliotheek!
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
dinsdag 19 maart 2019 om 21:12
Gewijzigd voor u.
Vind ik leuk
RenW +5752
dinsdag 19 maart 2019 om 21:17
Lekker thnx
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:13
Het zit diep he
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
dinsdag 19 maart 2019 om 21:21
Nee hoor, maar u bent u wellicht eens dat Keizer het ondanks de verschrikkelijke gebeurtenis met Nouri, eigenlijk gewoon net zo goed, wellicht zelfs beter deed?

Of vind u dat Ten Hag de beste Ajax trainer is in jaren gezien de CL en KNVB resultaten?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 01:11
Keizer was een goede trainer. Ik denk een stuk beter dan Ten Hag. Bosz was trouwens nog beter dan Keizer, maar ja helaas was hij er net als Keizer niet lang.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 17:59
Die was natuurlijk ook het brein bij Utrecht.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:59
Daar ben ik ook bang voor..
Champions league gaat natuurlijk wel super dit jaar maar uiteindelijk vind ik toch dat hij eerst maar eens een prijs moet pakken voordat hij een nieuw contract verdiend
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
dinsdag 19 maart 2019 om 18:06
Dat brein werd anders in Enschede uitgekotst, terwijl ze in Hoffenheim weer weglopen met hem. Dus ja, zeg het maar.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:40
Ik vind het helemaal niks die Schreuder! Heb veel liever Dennis Bergkamp terug!
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
dinsdag 19 maart 2019 om 18:42
Ik geloof er niets van. Volgens mij wil jij gewoon Pochettino 😁
Vind ik leuk
Tismewat +436
dinsdag 19 maart 2019 om 18:13
Dat weet ik wel zeker. Ten Hag wilde zich iedere week aanpassen aan de tegenstander en Schreuder heeft dat uit zijn hoofd weten te lullen.De Tadic variant die komt ook uit de koker van Schreuder. Gaan ze bij Ajax echt wel merken dat hij vertrekt, ze hebben niet voor niets een paar ton extra op zijn huidige salaris geboden om hem te laten blijven. Verwachtte hem overigens eerder bij Leipzig volgend seizoen als assistent.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 18:15]
Vind ik leuk
RenW +5752
dinsdag 19 maart 2019 om 21:12
Jij bent er echt iedere dag bij he.
Tismewat, waar zit je op de bank tijdens de wedstrijden?
Vind ik leuk
Tismewat +436
dinsdag 19 maart 2019 om 22:53
Ik geef je 1 hint, ik ben kaal.....
Vind ik leuk
Arvin +7840
dinsdag 19 maart 2019 om 23:45
Succes volgend seizoen bij Feyenoord!
Vind ik leuk
RenW +5752
woensdag 20 maart 2019 om 01:01
Jij had toch wel als eerste geweten dat hij niet naar Leipzig zou gaan.
Vind ik leuk
Tismewat +436
woensdag 20 maart 2019 om 12:57
Helaas ben ik niet alwetend. Leipzig (als assistent van Nagelsmann) speelde eind januari nog wel, en toen heeft Overmars een aanbieding gedaan om zijn salaris op te waarderen. Hoffenheim is kennelijk kortgeleden in actie gekomen.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2838
dinsdag 19 maart 2019 om 19:22
We gaan volgend seizoen pas zien wat hij echt waard is. Kan hij zonder een aantal van deze spelers een goed team opbouwen. Pas dan zal ik vertrouwen in hem hebben
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:55
Ten Hag verdient zeer zeker een nieuw contract. Daar zijn ze het allemaal allang over eens. Het moet alleen nog formeel rond gemaakt worden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:25
Ik zou nog 2 weken wachten. Dan ziet de wereld er wel misschien heel anders uit voor hem!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:55
Wat mot je er mee niks
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 17:57
Heb liever wat meer punten dan een nieuwe assistent
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:58]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:59
Kijk dat bedoel ik
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:00
Daar heb je een punt
Vind ik leuk
Zultkop +6742
dinsdag 19 maart 2019 om 19:38
Je ken een like krijgen
Vind ik leuk
PickNikker +369
dinsdag 19 maart 2019 om 18:01
Die Erik ten Hag heeft meer haar dan vrienden jongens!
Vind ik leuk
Lebowski +709
dinsdag 19 maart 2019 om 18:01
Nu nog een hele goede type Poulsen op het veld. Vindt Propper best een goed idee. Kan mij nog herinneren dat hij naar een paar froepswedstrijdeb in de CL campagne van PSV van alle spelers de meeste km had gemaakt in een overzicht. Heeft veel techniek voor zijn lengte.
Vind ik leuk
Justin Kees +3625
dinsdag 19 maart 2019 om 18:02
Visboertje Kwakman vergeet dat elke trainer een vertrouweling heeft. Bosz werkt altijd met Kruzen, Stam met Bakalli en Ten Hag had Schreuder. Daar is niets vreemds aan, er waren tenslotte ook 2 Ajacieden als assistent, dus Kwakman probeert hier weer goedkoop te scoren met een stompzinnige reden...
Vind ik leuk
plein19 +3391
dinsdag 19 maart 2019 om 18:04
eerst landskampioen dan verder kijken. hij had 24 wedstrijden nodig om het elftal te laten draaien. Waarom zal komende zomer er meteen een goed draaiend elftal staan? Hij is Van Bommel niet
Vind ik leuk
3Bier +15644
dinsdag 19 maart 2019 om 19:09
Hij begon wel aardig dit seizoen door zich door 3 voorrondes van de CL te worstelen. Nou ja worstelen... eigenlijk waren het gewoon bijna allemaal goeie wedstrijden van Ajax. Helaas verspeelde ze toen ook punten tegen Heracles. Maar daarna werd er weer veel gewonnen. Doordat PSV maar bleef winnen viel het misschien niet zo op maar Ajax heeft een geweldige eerste seizoenshelft achter de rug.

Bij van Bommel was de eerste seizoenshelft geweldig (in de eredivisie dan). Maar nu lijkt de klad er aardig in te zitten.

Bij ploegen hebben hun goede en slechte fases maar zijn naar mijn idee prima van start gegaan dit seizoen
Vind ik leuk
plein19 +3391
dinsdag 19 maart 2019 om 19:52
Je vergeet dat TH 2 sterspelers bij al een heel goed elftal kreeg. Een elftal wat hij een half jaar onder zijn hoede had. 3x vernederd tijdens een topper. Welke coach heeft dat eerder gehad? Voor mij is het een mislukt seizoen als met deze selectie geen kampioenschap wordt behaald. Het is de beste selectie. Kan goed in Europa functioneren. Dan vind ik een kampioenschap redelijk. Als deze selectie niet kampioen kan worden. Welke en wanneer dan wel.
Vind ik leuk
3Bier +15644
dinsdag 19 maart 2019 om 20:17
Mee eens. Met deze selectie moet je kampioen worden.
Daarentegen zijn de Europese presentaties boven verwachting.
Voor het seizoen werden er 4 doelstellingen vastgesteld.
Kwalificatie CL
Overwinteren in Europa
Beker winnen
Kampioen worden.

Uiteindelijk heeft hij 2 doelstellingen behaald. Verder is de bekerfinale gehaald, kans is groot dat er 3 doelstellingen behaald gaan worden, met nog een kleine kans op het kampioenschap.

Stel dat er 3 van de 4 doelstellingen behaald worden, dan is in mijn ogen geen sprake van een mislukt seizoen. Waarschijnlijk voel jij het anders omdat er al 4 jaar geen kampioenschap is binnen gehaald. Maar al was Ajax vorig jaar kampioen geweest dan had jij dit misschien wel een prima seizoen gevonden.
Vind ik leuk
plein19 +3391
dinsdag 19 maart 2019 om 22:14
2 jaar geleden kostte de EL het kampioenschap En idd speelt de 4 jaren een grote rol. De beker is voor mij alleen belangrijk als je de dubbel eint. En omdat Feyenoord dan niet wint. Maar eruit zoals psv het deed was voor mij oké. CL was steeds super. Maar toch minder belangrijk dan het kampioenschap. De 4 wissels en de toelichting na de 1e westrijd hebben voor mij als een wolk boven het kampioenschap gehangen en daarmee ook over TH
Vind ik leuk
fcfc +433
dinsdag 19 maart 2019 om 18:05
Ja hij verdiend een nieuw contract bij utrecht. Nee deze man moet geen jaren aanblijven bij ajax
Vind ik leuk
Johan59 +1256
dinsdag 19 maart 2019 om 18:11
Wat een onzin Justin Kees. Hier ben jij de gene die goedkoop probeerd te scoren
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 18:12]
Vind ik leuk
Ajax.nl +1524
dinsdag 19 maart 2019 om 18:18
Ten hag moet eerst prijzen pakken of de beker, landstitel of beide natuurlijk. Het voetbal is wel leuk indd maar ik als supporter wil om de prijzen feest vieren. Als ten hag prijzen pakt en alles klopt dan indd een nieuw contract. Maar wat ik lees is dat hij nog zoekende is en dat sommige spelers hem niet serieus nemen dus moet ke dan wel verder willen? Is een lastige situatie dus ben blij dat ik niet hoef te bepalen hoe en wat en alleen kritisch mag zijn ;).
Vind ik leuk
Mari +13310
dinsdag 19 maart 2019 om 18:30
Wat een achterljjke opmerking; vriendje vsn
Vind ik leuk
JanTa48 +9388
dinsdag 19 maart 2019 om 18:41
Ik denk dat de buitenwacht er een groter probleem van maakt dan Ten Hag. Een goede feet back daar is niks mis mee.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:45
Hij is er net een jaar. Waarom nu al een nieuw contract? Is er iets mis met zijn huidige contract?
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
dinsdag 19 maart 2019 om 18:45
Ik vind die Poulsen tegenwoordig niet een uitstraling hebben die past bij Ajax. Wel de uitstraling van de gitarist van een hardrock band uit de Achterhoek anno 1992. Zegt niks over zijn kwaliteiten als trainer natuurlijk.
Vind ik leuk
Zultkop +6742
dinsdag 19 maart 2019 om 19:41
Maakt toch niet uit, stam ziet eruit als een gabber on speed, als ie zijn werk maar goed doet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:33
Laat het van t.Hag niet iets "te" lang van zich wachten
Of wachten ze of er een prijs komt of niet ?? Ene kant gelukkig verlenging van spelers.
Aanstelling meteen bekend dat Poulsen komt ook goede zet.
Dom gelul dat daarom spelers makkelijker weg zouden gaan ........Topic oproeren is dat..
Spelers weten wie er komt ze kennen hem en ja voordeel is dat !!! Als SPELERS CL kunnen spelen weten ze dat en blijven ze !!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:21
Nee hij verdiend geen nieuw contract, waarom wel
Vind ik leuk
Cookee +12967
dinsdag 19 maart 2019 om 23:25
Liever geen vriendje van ten Hag.
Je wilt toch dat de trainer goed kan werken, dat hij weet dat de assistent achter hem staat? Dat ging bij Keizer fout, die zwom tussen eilandjes.
Vind ik leuk
ritje +787
woensdag 20 maart 2019 om 09:08
hallo is de vervanging van Ten Hag in de maak? Want als ajax geen kampioen wordt? dan heeft ten hag gefaald! mvg ritje
Vind ik leuk