'Ajax scout in Eredivisie: Koopmeiners, Til, Stengs, Doan en Odegaard bekeken'

'Ajax scout in Eredivisie: Koopmeiners, Til, Stengs, Doan en Odegaard bekeken'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 23:06di 19-03-2019 om 23:06

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 23:40di 19-03-2019 om 23:40

Ajax richt de blik nadrukkelijk op jonge talenten uit de Eredivisie. Diverse spelers zijn in beeld bij de Amsterdammers, onder wie drie AZ'ers. Dat onthult Hans Kraay jr. dinsdagavond bij Voetbalpraat op FOX Sports.

"Ze gaan er bij Ajax vanuit dat Onana, De Ligt, De Jong, Ziyech en Tagliafico weggaan", vertelt Kraay. "Ze hebben een aantal topscouts en hebben gezegd: we gaan elke wedstrijd Teun Koopmeiners, Guus Til en Calvin Stengs volgen, want die kunnen we allemaal betalen. Ze gaan ook elke week Ritsu Doan bekijken en ook op Martin Odegaard zit elke week iemand. Ze kijken ook naar trainingen. Ze hebben dus gezegd: wij kunnen elke speler die wij willen uit de Eredivisie halen."

Hans Kraay verwacht dat Ajax meer dan 200 miljoen euro ontvangt door uitgaande transfers. "Als ze bijvoorbeeld een type Stengs halen, dan zal er ook wel een internationale ervaren speler zoals Tadic komen. Ik denk dat ze verschrikkelijk veel geld gaan uitgeven."

Hans Kraay gaat ook in op de berichten rond Davy Pröpper, wiens naam op een lijstje zou staan in de Johan Cruijff Arena. "Ik denk dat Ajax, als hij niet weggaat, de allerbeste Davy Pröpper al heeft. Dat is Donny van de Beek. Ik vind hem als rechtermiddenvelder veel beter dan als tien."

Lees ook: Pröpper zegt niet meteen nee tegen Ajax: "Ik luister overal naar, ja"

Plaats een reactie

Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 23:18
.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 23:20]
Vind ik leuk
Arvin +7840
dinsdag 19 maart 2019 om 23:54
Goed(e) punt
Vind ik leuk
Pancev +1410
woensdag 20 maart 2019 om 00:11
Kunnen vele andere lui nog een puntje aan zuigen.
Vind ik leuk
AjaxSneek +349
woensdag 20 maart 2019 om 00:15
Ik snap 'm!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
woensdag 20 maart 2019 om 06:29
Ik niet!
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 23:19
Dat lijkt me niet handig. Je betaalt bij AZ altijd teveel voor wat je krijgt.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:21
Stengs wordt absoluut een topper. Ben ik van overtuigd.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 23:22
Zie dat zelf echt totaal niet. Misschien net iets boven middelmaat maar ben dan ook in een goede bui
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:38
Nee, nee, die gaat het worden ook al zag je dat zondag jl. niet.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:02
zegt iemand met mazraoui als naam.. laat die eerst maar eens constant worden
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
woensdag 20 maart 2019 om 08:10
Lekker makkelijk. Zal volgende keer wel Messi3837 als gebruikersnaam nemen
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:50
Was dat te makkelijk? laten we het er dan op houden dat de hele eredivisie " net iets bovengemiddeld" is..

sluiten we in 1 klap een eventuele discussie :)
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 07:58
Lopen er genoeg rond die bij een topclub in het buitenland zouden kunnen spelen. Maar sluit jij lekker elke vorm van discussie jongen. Wen er maar aan dat er mensen zijn met een andere mening en dat is helemaal ok. Beide meningen kunnen bestaan zonder elkaar te hoeven overtuigen
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 07:58]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:29
We kunnen best een discussie starten.. geen probleem mee, alleen waarom veel woorden (tekst) eraan verspillen terwijl we beide de uitkomst al weten. Zeggen beide niks nieuws dacht ik
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 23:24
Welke andere absolute toppers heb je de afgelopen 5 jaar gescout voordat ze doorbraken?
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 23:25
Mbappe en Vinicius zag hij aankomen in 2013
Vind ik leuk
AjaxSneek +349
woensdag 20 maart 2019 om 00:23
Vriend geloof mij, kijk ff hoelang deze jongen geblesseerd is geweest en hoe die nu presteert! Binnen 2 jaar zit deze jongen op zijn top in Nederland... Schrijf 'm op! Hij moet komen!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 02:02
Zoveel presteert hij toch niet, in tegendeel zelfs 3 grote kansen gemist tegen Ajax....
Vind ik leuk
Nashua +7242
woensdag 20 maart 2019 om 03:27
Hoeveel AZers breken door als ze een stapje hoger gaan in de eredivisie ????
Vind ik leuk
AZVork +3062
woensdag 20 maart 2019 om 07:29
Ze zijn bij AZ gewend om mooi voetbal te spelen. Als je dan naar PSV of Feyenoord ga is dat lastig. Al valt dat dan niet te rijmen net Ajax. Maar tim de cler of hoe heet hij ging toch wel? Perez ook anders haalde ajax hem niet zo snel terug bij psv vandaan.
Vind ik leuk
Mineola +637
woensdag 20 maart 2019 om 07:34
Precies, lekker naar het buitenland gaan en Ajax gewoon overslaan.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:50
hij liet ze wel rennen..
Vind ik leuk
AZVork +3062
woensdag 20 maart 2019 om 06:51
Laat maat bij ons. Net eerste seizoen na zijn blessure. Hij moet niks. Ja blijven.
Vind ik leuk
1+1= +865
woensdag 20 maart 2019 om 07:21
Ben bang dat hij niet meer te houden is voor jullie .
Misschien nog 1 jaartje hooguit
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 07:22]
Vind ik leuk
AZVork +3062
woensdag 20 maart 2019 om 07:26
Ja nog jaartje. Dan naar buitenland. Kan het volgend talent weer doorstromen.
Vind ik leuk
1+1= +865
woensdag 20 maart 2019 om 07:29
Denk dat hij echt niet naar buitenland al moet gaan (volgend jaar)
Zie.je aan genoeg spelers die dan als een nachtkaarsje uitgaan
Vind ik leuk
Mineola +637
woensdag 20 maart 2019 om 07:39
Je ziet er ook genoeg die bij Ajax als een nachtkaarsje uitgaan , of bij PSV. Dan lijkt het buitenland mij toch aantrekkelijker . Kijk naar maher, die had mogelijkheden om naar top/subtop Engeland te gaan en als het daar niet gelukt was had hij bv door Feyenoord of alsnog PSV opgepikt kunnen worden . Nu mislukt hij bij PSV en komt daarna bij een degradatie kandidaat in de eredivisie terecht.
Vind ik leuk
Multatuli +162
woensdag 20 maart 2019 om 08:15
Maar nu zit Maher weer bij de mooiste club van Nederland en heeft hij weer de tijd van zijn leven!
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:27
👍 Persoonlijk zie ik veel in careltje eitink, en die jongen die pas geleden meedeed lange knul donker haar, trouwens als ze debuteren hoef ik niet meer te scouten toch, heb het daar ook te druk voor 🤣.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 23:33
Nee, maar zag je Dumfries bijvoorbeeld aankomen toen hij bij Sparta speelde?
Of Weghorst bij Heracles.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:36
Dat zijn en met alle respect in mijn ogen geen talenten, sorry, ik ga voor de schoonheid van het spel, daarom ben ik al zo lang Ajax fan.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:38
Jij snapt em neef! 👌🏾
Vind ik leuk
Pds010 +1465
woensdag 20 maart 2019 om 06:46
Schoonheid van her spel? Oke.. dan ben je de laatste periodes verwend alleen winnen jullie er geen prijzen mee tot heden ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:07
Ach wij winnen nog weleens wat in 18 jaar.
Vind ik leuk
Pds010 +1465
woensdag 20 maart 2019 om 17:27
Wij gelukkig hier ook :)

1x Uefa cup 2002
1x Landskampioen 2017
3x KNVB bekers 2006, 2016, 2018
2x Johan Cruijffschaal

We mogen niet klagen 7 prijzen in 18 jaar.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:05
Wauwww indrukwekkend
Vind ik leuk
Pds010 +1465
woensdag 20 maart 2019 om 18:41
Zijn we 11 "prijzen" minder dan koploper PSV maar het is toch íets :)
Vind ik leuk
Multatuli +162
woensdag 20 maart 2019 om 08:18
Dus jij hebt afgelopen weekend ook genoten van het voetbal van Az 😀
Vind ik leuk
Pds010 +1465
woensdag 20 maart 2019 om 17:23
Az speelt goed voetbal dat moeten we niet ontkennen.

Om plek 3 moet Feyenoord nu in de achter volging i.p.v. AZ en compleet terecht.
Vind ik leuk
Multatuli +162
donderdag 21 maart 2019 om 22:02
Wordt nog spannend tussen Feyenoord en Az. AZ speelt inderdaad leuk voetbal, maar wel wisselvallig. Feyenoord speelt ook af en toe ook heel sterk. Veel succes en plezier voor het slot van de competitie!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 02:02
Carel Eitink gaat hem ook niet worden anders was hij nu al wel basisspeler...…..
Vind ik leuk
thierryer +2160
woensdag 20 maart 2019 om 06:55
Eiting is heel veel geblesseerd geweest dit seizoen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:53
Geblesseerd of niet het is gewoon een matige speler...….
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 11:49
Ik heb ergens gelezen dat ze in hem de vervanger van de Jong zien, en dat zou best kunnen gezien het gemak en zonder aarzelen dat ze hem hebben verkocht, echter ik ken hem hiervoor te weinig we gaan het zien.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:25
Daar heb ik mijn twijfels over hij scoort nooit …..
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:29
Nee want is geblesseerd, komt goed.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:32
Hij is helemaal niet geblesseerd ik weet niet waar jij het over hebt maar volgens mij leef jij onder een steen !!
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:34
Ik heb ook nog andere dingen te doen, laatste wat ik hoorde is geblesseerd of op weg terug van blessure. Eitink bedoel ik.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:07
Hoe kom jij op Eitink die zit allang bij Ajax man...…….
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 00:09
Daar heb ik het de hele tijd over en die knul uit jong Ajax 🤣
Vind ik leuk
Roeptoeter +19229
woensdag 20 maart 2019 om 00:20
Hij heet Eiting. Hoe kun je dat zo vaak verkeerd zeggen?
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 00:21
Dat ligt aan mijn toetsenbord Mea Culpa Mea Culpa Maxima
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 00:24
Maar je bent het met mij eens dat hij kan uitgroeien tot een topper?.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19229
woensdag 20 maart 2019 om 00:29
Nee. Niet op korte termijn en niet bij Ajax. Wellicht via een omweg. Lijkt me een hele aardige jongen, hij lacht vrijwel altijd als hij in beeld komt. Maar ik denk niet dat hij bij Ajax de stap van een hoger niveau gaat maken. Net als Cerny veelbelovend was maar gewoon tekort komt.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 00:31
Cerny ook door die blessure, wat Eiting betreft hoop ik oprecht dat je ongelijk hebt, we gaan het zien.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
woensdag 20 maart 2019 om 06:20
Dit soort spelers komen nu tekort bij Ajax en moeten naar mijn mening veel vlieguren maken eerst! Zoals Sierhuis nu bij groningen speelt zo zouden er minimaal nog 3 van Ajax 1 misschien 2 seizoenen ergens anders heen moeten, zit zelf o.a aan Twente te denken volgend seizoen daar lekker zorgen dat je tussen plek 8 en 14 eindigt en elke week spelen dat is het beste maar dat is puur mijn mening.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:59
Dit bericht gaat over Stengs en daar reageerde ik op !!!!!! hoe doe jij die smileys by the way...….
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 01:04
SwiftKey toetsenbord, heb een Note9, SwiftKey is gratis en het beste, je hebt een aparte toets voor emoticons
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 01:58
Ok dus ik moet een nieuw toetsenbord kopen hahaha
Vind ik leuk
Roffel1998 +3599
woensdag 20 maart 2019 om 06:41
SwiftKey toetsenbord is een toetsenbord voor je mobiel haha
Vind ik leuk
Always PSV +17368
dinsdag 19 maart 2019 om 23:34
Eens, Stengs is een groot talent. De namen die genoemde worden is weinig verrassend, die worden ook door Feyenoord en PSV gevolgd. Feit is of ze betaalbaar zijn of dat ze het waard zijn wat ze er voor vragen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:59
Ik weet niet of het wel zo'n goed idee is om spelers te kopen bij AZ. Niet om AZ maar het meeste wat je koopt valt toch zwaar tegen, in Allmaar ziet het er allemaal leuk uit, tot ze de stap maken naar de top in Nederland en dan komen ze toch echt iets te kort. Ajax heeft dat ondervonden en PSV ook met Maher en Luckassen.

Stengs ik weet het (nog) niet. Wanneer je Stengs zou kopen dan vraagt AZ de hoofdprijs, 15 miljoen? Voor dat geld zou ik toch liever over de grens gaan zoeken.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +4076
woensdag 20 maart 2019 om 00:05
Naar mijn inziens een beetje kortzichtig om hier specifiek AZ te benoemen terwijl het gaat om eigenlijk alle subtoppers. Ramselaar, Labydad, Ayoub ( Utrecht ) Larsson ( Heerenveen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:08
Ik benoem hier AZ omdat het over spelers gaat die bij AZ onder contract staan.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
woensdag 20 maart 2019 om 00:11
Bij AZ betaal je wel aanmerkelijk meer dan bij de rest.
Vind ik leuk
Sven! +2592
woensdag 20 maart 2019 om 00:49
Idd ze vroegen ook 20 miljoen voor Janssen en de Spurs zijn erin gestonken, Ajax en PSV mogen blij zijn dat ze er niet op in gegaan zijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
woensdag 20 maart 2019 om 00:51
Klopt. Al denk ik wel dat het dan beter was gegaan dan het bij Spurs ging.
Vind ik leuk
AZVork +3062
woensdag 20 maart 2019 om 06:55
Liever duur dan niet te koop toch. Doen jullie ook. Ik denk dat die frenkie 1 grote miskoop is. Hoop het niet hoor voor het nl elftal.
Vind ik leuk
AZ14 +603
woensdag 20 maart 2019 om 00:09
Ik zie alleen Stengs in de toekomst voor de TOP, die andere helemaal niet!!
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 00:10
Mee eens, maar Stengs behoudens blessures kan een absolute topper worden.
Vind ik leuk
AZ14 +603
woensdag 20 maart 2019 om 00:13
dat hangt ook van verschillende factoren : mentaliteit, ontwikkeling , Trainer ?? enzovoort !! gaat hij naar PSV dan is zijn carrière afgelopen want dar kunnen ze alleen maar Handballen @ haha
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 00:14]
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 00:15
Hij gaat niet naar psv, weet jij ook wel🤣
Vind ik leuk
Harrie82 +4378
woensdag 20 maart 2019 om 08:11
Leuke voetballer, maar hopelijk wordt hij wel effectiever. Had afgelopen zondag wel moeten scoren. Goede techniek, snel maar bezien hoe de stap naar de top zal gaan.
Vind ik leuk
rexxo +16774
dinsdag 19 maart 2019 om 23:24
Lekker lopende zin VP,
“ wij kunnen elke speler uit de Eredivisie die wij willen betalen."

Afgezien daarvan Hans heeft geen enkele ingang bij Ajax, echte drama queen die Kraay. Geloof er niks van dat ze al die NL talenten gaan halen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 23:28
Niet allemaal, maar het heeft wel voordelen denk ik.
Ze zijn makkelijk in te passen doordat ze niet hoeven aan te passen aan het land en het spel in Nederland ook wel kennen.
En als je kunt kiezen tussen Til en een buitenlandse Til is Til waarschijnlijk in veel gevallen makkelijker, want hij woont al in Nederland.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
dinsdag 19 maart 2019 om 23:45
Volgens mij woont hij zelfs on Amsterdam
Vind ik leuk
Magni Ajax +304
woensdag 20 maart 2019 om 00:20
Doe mij maar helemaal geen Til. Donny is al beter en hetzelfde type. Ajax zal deze zomer een aantal creatieve geesten aan moeten trekken, om het gat van Ziyech op te vullen. Zonder hem is het qua dynamiek en onvoorspelbaarheid echt erbarmelijk binnen de selectie.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:33
Jr net zo een kwal als Sr, als die ouwe het niet meer op een rij had bij een club kreeg hij last van zijn hart 🤣🤣🤣🤣 hypochonder en slapjanus.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 02:25
Ben ik nou gek of is jou zin ook niet lekker lopend.

Afgezien daarvan Hans heeft geen enkele.... ;-)
Vind ik leuk
MN223 +1751
dinsdag 19 maart 2019 om 23:42
Inderdaad. Zelfs als ze transfervrij komen...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
woensdag 20 maart 2019 om 06:36
Vind ik ook.
Feit dat ze naar al deze spelers kijken (volgens Hans K) is niet raar op het moment dat een spelers vertrekt moet je meteen kunnen schakelen en dat gaat natuurlijk het snelst om de hoek niet in Zuid Amerika op korte termijn. Ondertussen zijn ze echt wel bezig met de grote kannonen voor veel geld want met al die talentjes alleen erbij volgend seizoen ga je het niet redden! Ik zie het zo: stel er gaan er 6 weg dan haal je 3 talenten en 3 laten we ze voor het gemak Tadic spelers noemen! ED is leuk maar je moet doorpakken Europees maar dat is mijn mening!
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
woensdag 20 maart 2019 om 11:44
Dat ben ik wel met je eens. We moeten wel genoeg talent overhouden om te blijven groeien, maar het moet niet te ver gaan zoals een paar jaar geleden :p
Vind ik leuk
mchollie +3691
woensdag 20 maart 2019 om 10:21
AZ wil helemaal niet dat ze naar ajax gaan, maar blijkbaar kan je het niet tegenhouden dus daarom vraagt AZ de hoofdprijs.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
woensdag 20 maart 2019 om 11:42
Dat heeft met Ajax niks te maken.
Spurs betaalde teveel voor Jansen, PSV voor Luckassen, Feyenoord voor Haps.
Vind ik leuk
mchollie +3691
woensdag 20 maart 2019 om 12:41
En Barcelona betaald te veel voor de Jong. Dat heeft zeker alles met Ajax te maken?
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
woensdag 20 maart 2019 om 12:42
Dat weet je nog helemaal niet.
Ik weet niet waarom je je zo aangevallen voelt.
Vind ik leuk
mchollie +3691
woensdag 20 maart 2019 om 12:46
Ik voel me niet aangevallen. De markt is gewoon verziekt door de grootste jongens in het spel. De kleintjes zien dat en vragen dus nu ook de hoofdprijs. Als je in het spel wilt blijven dan moet je wel, of dacht je dat Ado dat niet deed bij ons?
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
woensdag 20 maart 2019 om 12:50
Daar lijkt het wel op.
Ik veroordeel AZ toch helemaal niet?
Alleen zie ik dat je bij AZ vaak in verhouding teveel betaald.
Dat lijkt me een compliment voor de directie van AZ.
Vind ik leuk
mchollie +3691
woensdag 20 maart 2019 om 15:21
Dan is het goed
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:19
Ik zie Nico niet vertrekken en Ziyech ook niet. En idd ze kunnen elke club leegkopen.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 23:23
Heb ook het idee dat Ziyech gaat blijven als Marc met goede perspectieven komt
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:24
Is een goede vent, hij krijgt nu de waardering, hij weet nu wat hij heeft.
En financieel onafhankelijk wordt hij hier ook wel.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:40
Het zal hem ook niet om het geld gaan als ie vertrekt , maar om een grotere competitie .
Hij zal het hier onderhand wel gezien hebben misschien .
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:43
Ik weet het niet, welke competitie dan, in de PL walsen ze hem plat, in Italië trappen ze hem dood, Spanje?, hij is ook vrij blessure gevoelig nogal frêle. Duitsland zou een optie, Dortmund wellicht.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:47
De pl en Italie zou ik inderdaad niet naar toe gaan .
Maar Frankrijk en Duitsland zijn allebei sterkere competitie's dan de Nederlandse .
In Nederland speel je 2 topwedstrijden tegen PSV , en als je geluk hebt 2 tegen Feyenoord , thats it .
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:51
Helemaal eens, de beleving in Engeland is uniek, Frankrijk heb je PSG that's it. Ze zullen echt iets aan de competitie opzet moeten doen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:56
Ja ik zou er ook niet naar toe gaan , naar Frankrijk .
Maar zou Ziyech onderhand niet zijn uitgekeken op duels tegen Zwolle , excelsior en .

En je speelt als Nederlandse topclub niet zeker cl , dus daar hoef je ook niet voor te blijven .
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:57
Het zijn valide argumenten, ik stel het anders, mijn hoop is dat hij blijft en dat Ajax met de gekdbuidel ramnelt om hem vast te houden, we gaan het zien.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:01
Ik ben het voor een gedeelte met je eens , maar de salarisverhoudingen in een selectie moeten ook weer niet te scheef zijn .
Want dan komen er problemen denk ik .
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
woensdag 20 maart 2019 om 06:44
Wat veel mensen vergeten (niet jij) is iets heel simpels of eigenlijk een combinatie van 2 dingen ze wilden naar een top club en meer geld! Nou kijk aan dan hoeven ze opeens niet meer weg toch!? In de competitie doet Ajax het matig ten opzichte van PSV 4x verloren en PSV 1x maar Europees tellen we weer mee en daar moet de focus blijven! Dus verbeter de contracten naar een top club hoef je niet want daar zit je al!
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 23:25
Ziyech vertrekt gewoon als hij van een andere club een aanbieding krijgt die hem bevalt. Krijgt hij die niet, dan blijft hij gewoon bij Ajax.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 23:26
Nou als jij het zegt
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:30
Ja dus blijft hij.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:29
Ziyech met zijn creativiteit daar zou Johan Cruyff ook zijn voorkeur voor uitspreken, hij staat voor alles wat voetbal moet zijn plus een goede jongen.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10947
dinsdag 19 maart 2019 om 23:20
Lijkt feyenoord wel, die scouten ook alleen in de eredivisie
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:21
Ajax kijkt ook wel verder 🤣
Vind ik leuk
Johnny Cash +10947
dinsdag 19 maart 2019 om 23:22
Gelukkig wel 😂
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2281
dinsdag 19 maart 2019 om 23:27
Feyenoord ook wel hoor, zo haalden ze bijvoorbeeld Sinisterra........
Vind ik leuk
Realist1892 +1620
dinsdag 19 maart 2019 om 23:34
Ja wordt een vreemdelingen ploeg haha
Vind ik leuk
Just Nuts +868
woensdag 20 maart 2019 om 00:50
Ja die kijken ook bij de trainingen :lol:
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6235
dinsdag 19 maart 2019 om 23:21

Dan zullen die AZ spelers afgelopen weekend wel een positief rapport hebben opgeleverd
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:23
Zo geweldig was het niet en dan die frommel goal en Ron Shrek, dat is toch echt niet om aan te gluren.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:41
+ die 5 andere grote kansen die ze hebben gehad , en die heb ik helaas voor jou van Ajax niet gezien .
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:45
Dolberg heeft het niet, Donny miste ik dacht 2x, maar idd het was verre van goed.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:03
Nee Dolberg is het helemaal kwijt , je gaat haast denken dat het gewoon een eendagsvlieg is .
Ik snap dat ie een blessure heeft gehad , maar daar zou ie nu geen last meer van moeten hebben .
Als het niet verbeterd zou ik toch naar een andere spits gaan kijken , of anders Tadic in de spits .
Vind ik leuk
Waagplein +979
woensdag 20 maart 2019 om 10:13
Lekker schelden op AZ, lekker huilen ;)
Vind ik leuk
mchollie +3691
woensdag 20 maart 2019 om 12:42
Ze kunnen een keer niet winnen en gelijk huilie huilie.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
dinsdag 19 maart 2019 om 23:21
Alleen Stengs. De rest mag wegblijven.

Niet meer dan 7 miljoen aan AZ betalen. Anders mag hij ook daar blijven
Vind ik leuk
Arvin +7840
dinsdag 19 maart 2019 om 23:59
Minder dan 15 is niet realistisch. En Az wil liever buitelands verkopen dus die jongens zullen wel ergens in Italië of iets op de bank gaan verstoffen volgend seizoen.
Vind ik leuk
companen +2362
woensdag 20 maart 2019 om 01:58
Haha 7 miljoen voor de beste speler die AZ heeft voortgebracht, misschien had je beter naar Max kunnen luisteren niet verkopen aan de top 2 of extreme bedragen dat betekend minimaal 30 miljoen. Minder dan clubrecord gaat het niet worden natuurlijk.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
woensdag 20 maart 2019 om 07:19
Die jongen komt ner terug van een zware blessure en moet zijn belofte nog inlossen. Voor die tijd was hij wel echt geweldig.

Daarnaast zal hij nog geen grootverdiener bij AZ, waardoor ik als TD de jackpot niet zou betalen.

7 miljoen met veel bonussen bij prestaties waar hij aan heeft bijgedragen. En een doorverkooppercentage van 12,5%.

Laat hij z'n belofte maar inlossen en hard werken voor AZ.
Vind ik leuk
Multatuli +162
woensdag 20 maart 2019 om 08:25
Als je echt denkt dat Ajax Stengs voor 7 miljoen kan ophalen, kun je je naam beter veranderen in dromer.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
woensdag 20 maart 2019 om 09:45
Laten we maar eens kijken welke club meer gaat bieden voor hem.

Dan zul je nog een keer aan me denken
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 23:24
Er zijn nog vacatures als volger 😁😁😁
Vind ik leuk
Pietje2015 +18005
dinsdag 19 maart 2019 om 23:30
Er komen nog 2 verrassingen aan die zeker niet uit de Nederlandse
competities komen.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:31
We gaan het zien, inside info?,
Vind ik leuk
Niels92 +39139
dinsdag 19 maart 2019 om 23:44
Jan Vertonghen komt in de zomer naar Ajax, dat weet ik zeker! Doet er verder niet toe hoe, maar ik weet dat ie komt :)
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:45
Dat weet jij dan via zijn familie in Amsterdam 🤣😉
Vind ik leuk
Niels92 +39139
dinsdag 19 maart 2019 om 23:50
Ik ken zijn familie in Amsterdam niet :) Ik hoorde het van iemand die weet waar ie het over heeft.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:52
👍 NL vrouw toch uit Amsterdam, anyway ik juich het toe, nu Toby en Suarez nog.
Vind ik leuk
Pancev +1410
woensdag 20 maart 2019 om 00:15
Goede vriend van hem, Jan Verklaphen, die heeft het verteld.
Vind ik leuk
VanGoal +1312
woensdag 20 maart 2019 om 08:14
Geniaal
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:40
Ben benieuwd maat!

Zou een gekke zijn...
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 23:32
Depay komt naar Amsterdam
Vind ik leuk
Gijsie +2132
dinsdag 19 maart 2019 om 23:35
Messi en Ronaldo
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:48
Vertel.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:37
Ik zou zelf diep in de buidel tasten voor Renato Sansches van Bayern München heeft ervaring en is pas 22 jaar.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:45
Bayern heeft 35 miljoen voor hem betaald , dus die zal niet goedkoop zijn .
En als ie weg mag bij Bayern zal er best een portugese club belangstelling voor hem hebben , en dan zal ie daar misschien wel voor kiezen .
Vind ik leuk
Pietje2015 +18005
dinsdag 19 maart 2019 om 23:47
Die jongen komt nooit hoeveel je ook betaald.
Het voetbalklimaat met de plastic velden verdiend in Nederland namelijk niet de hoofdprijs.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:49
Die plastic velden is nog max 2 jaar zijn ze weg, het is idd verschrikkelijk, zag je zondag ook bij vvv, en in mijn ogen levensgevaarlijk.
Vind ik leuk
Pietje2015 +18005
dinsdag 19 maart 2019 om 23:54
Wat ook heel erg meespeelt is een directe CL plaatsing de JA of de NEE. Voorrondes spelen schrikt af.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:56
Daar heeft Ajax ook al de tol van betaald, 5 punten.
Vind ik leuk
Pietje2015 +18005
dinsdag 19 maart 2019 om 23:57
Klopt helemaal.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 23:59
Ik weet mij te herinneren toen de kampioen van Nederland en de nr2 direct geplaatst waren, een shock voor de honden van de Uefa.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:27
Houd Heracles dan op met bestaan , want zover ik weet gaan die dat verschrikkelijke plastic veld niet wegdoen .
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 00:29
Dat ze dan maar degraderen, was ik voetballer of coach ik schakelde de inspectie in, vroeger had je in de USA dat astroturf, Johan Neeskens maakte een sliding, hele been open. Het is troep en onwaardig voor de mooiste sport op aarde.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 00:29]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:42
Hahaha, scouten bij de subtop! Afgekeken van Van Geel???
Vind ik leuk
Het Brein +4904
dinsdag 19 maart 2019 om 23:47
Dat zijn zoveul goei!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:47
En maar klagen als ajax dat het lastig is om cl te halen, doordat andere nldse clubs geen europese punten halen. Dan moet je vooral de subtop leeg roven van de talenten, dan gaan die euro punten vast komen. Wat een hypocriet gedoe
Vind ik leuk
appeltje +4324
woensdag 20 maart 2019 om 00:11
En de subtop klaagt weer over de top, terwijl ze zelf bij kleinere verenigingen talenten weghalen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 02:07
Als ajax gewoon betaalt kunnen die ploegen ook weer de markt op.
Vind ik leuk
Gerro +9595
woensdag 20 maart 2019 om 00:10
Ligt er natuurlijk aan wie er weg gaan, maar bij Ajax zullen ze hopelijk toch eerst wel proberen de leegloop zoveel mogelijk te beperken. Daar zouden ze toch eerst hun enorme kapitaal voor moeten gebruiken het geeft namelijk meer garantie dan een stel nieuwe aankopen waarvan je altijd maar moet afwachten of ze gaan slagen en het zal een stuk lastiger zijn als je er 5 moet inpassen om weer naar dit niveau te gaan. kapitaal kan ook weer heel snel verdampen als je een stel nieuwe haalt die niet slagen en plaatsing voor CL niet word gerealiseerd.
Vind ik leuk
appeltje +4324
woensdag 20 maart 2019 om 00:10
Je verwacht het niet nee, Ajax heeft scouts in de Eredivisie. Die had ik niet ziena aankomen hoor.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:19
Hahahahahaha Ze hebben gezegd: wij kunnen elke speler uit de Eredivisie die wij willen betalen.

AZ gaat NIET verkopen, zeker na deze arrogantie! Weghorst kon ook naar fey, doei voor miljoenen meer naar het buitenland! Marc begint op van Binsbergen te kijken kwa bluffen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:49
Scheelt dat zo.n topic niet door ajax naar buiten is gebracht pfffff.
Kraai heeft het verteld en hier schrijven en pappen ze het ff lekker dik aan. WELKE planeet leef je ??
Heb je dat nou echt niet door ??
Denk je nu Werkelijk dat Ajax 3 spelers bij Az zouden weg halen 😂😂😂 het gaat om kwaliteit en niet de kwantiteit !!
Til Stengs 😂😂 schoenpoetser en ballen jongen .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 04:29
Ze proberen het anders bij iedere jeugdspeler, ik herken ze aan die koppen. Idd haal maar lekker een Mexicaan!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:20
Overmars heeft toch geld zat, de 3 AZ ers voor 60 miljoen, en AZ heeft geen Amerikaanse geldschieter meer nodig.
Vind ik leuk
Mo +13251
woensdag 20 maart 2019 om 00:34
Ja 20 per stuk, blijf verder dromen jochie.
Vind ik leuk
companen +2362
woensdag 20 maart 2019 om 02:03
Dromen? Stengs word minimaal 30, Til 15 en Koopmeiners 15 kom je toch op 60 uit?
Vind ik leuk
Mo +13251
woensdag 20 maart 2019 om 08:30
Jij denk dus serieus dat Ajax of een andere club 30 miljoen gaat betalen voor Stengs? Ja dan ben je niet helemaal lekker. Deel dat bedrag door 3 dan heb je al een behoorlijk bedrag.
Vind ik leuk
Ekr 1913 +95
woensdag 20 maart 2019 om 12:22
Nee maar als ze 4 wedstrijden bij Ajax gevoetbald hebben zijn ze het zeker wel waard of wat
Vind ik leuk
Mo +13251
woensdag 20 maart 2019 om 14:33
Dat is het verschil tussen Ajax en AZ.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:51
Moetten ze met die kaaskoppen ??
Heb je echt niets aan .en zal ook echt nie gebeure dat neem maar aan..
Vind ik leuk
Mo +13251
woensdag 20 maart 2019 om 00:33
Ik vind ze allemaal prima maar aub geen Koopmeiners dat vind ik echt helemaal niks.
Vind ik leuk
Cookee +12962
woensdag 20 maart 2019 om 00:38
Propper naar Ajax?
Dacht dat Arnhemmers meer op Feijenoord waren?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:39
Ze weten allen dat ze vele mill. Binnen gaan krijgen ..
Maar ze willen straks buitenproportionele bedragen voor bv een stengs doan enz hebben.
Waar ajax stengs moet kopen betalen ze te veel miss wel 12 tot 15 mill. Of meer .
Kopen ze er 2 voor terug.....
Terwijl stel dat een colega maar 10 hoeft te betalen.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
woensdag 20 maart 2019 om 00:48
Geen goede zet om daar te gaan shoppen. Eredivisiespelers kunnen de top niet aan, zelfs de jeugd heeft betere spelers.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
woensdag 20 maart 2019 om 00:49
Daarnaast wil AZ geen eens meer zaken doen met Ajax, tenzij ze een ‘Frenkie-bedrag’ gaan neertellen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:50
Alsjeblieft niet zeg. Al een paar flinke miskleumen gehad met Az’ers in het verleden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 01:00]
Vind ik leuk
AZVork +3062
woensdag 20 maart 2019 om 06:47
Welja. Ga zelf opleiden. Walgelijk ieder jaar weer. Had dit topic eigenlijk begin vorige week al verwacht. Net als andere jaren voor de wedstrijd tegen AZ. Zal me niks verbazen dat ze ze wel benaderd hebben voor de wedstrijd. Maar gelukkig toch gewonnen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:53
Stengs is dodelijk als hij de ruimte krijgt, die koopmeijners gewoon een robuuste verdediger. Til gaat het denk ik niet redden bij Ajax, Doan en Odegaard voordeel van de twijfel.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:16
Stengs dus niet doen want de aanvallers van Ajax spelen meestal in de kleine ruimte
Vind ik leuk
AZVork +3062
woensdag 20 maart 2019 om 13:06
We komen er nooit achter of ze het daar redden, want ze gaan niet. Ze hebben het niet achter de ellebogen dus passen daar niet.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:15
Geen AZers, die hebben allemaal 'Arenavrees' want ze slagen geen van allen.
Vind ik leuk
Kuip +10223
woensdag 20 maart 2019 om 07:17
Doan of Odegaard zouden de positie van Ziyech kunnen overnemen. Waarbij m’n voorkeur uitgaat naar Odegaard.
De drie van AZ komen te kort voor de top. Til is een simpele draver met gebrek aan techniek, Koopmeiners is een aardige speler voor het middenveld maar mist snelheid en Stengs vind ik niet zo’n heel bijzondere speler. Het valt mij op dat hij grossiert in balverlies. Hij mist het raffinement van Ziyech en dat is niet zo erg als je supersnel bent, maar dat is ie ook niet. Leuke speler voor AZ maar niet voor Ajax.
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
woensdag 20 maart 2019 om 07:18
Hansie, als Propper zou willen komen dan durf ik er wel een toto op te zetten wat er gebeurd

1. Donny mag gaan

2. Donny mag blijven met een reserverol

3. Donny wil gaan en mag gaan

Ik ga voor 3.

Maar geloof niet dat Propper komt.

Til zou ik een fantastisch speler vinden voor PSV gezien ik vrees dat zowel Lozano als Guti samen vertrekken...

2 halen en 1 betalen (waarin 10 miljoen extra zit voor Guti)

Kunnen ze Salcido ook meteen erbij verkopen.

Denk dat Zoet naar de PL kan gaan, Bergwijn naar top 3 Bundesliga of PL
Lozano en Guti naar Napoli
Luuk naar Real Betis bij Guardado
Rosario PL

Opbrengsten
Zoet: 19
Lozano & Guti : 50
Luuk: 15
Bergwijn: 58
Rosario 27,5
Pereiro: 0

Kosten Til: 9

Opstelling 2019-2020

Unnerstall

Dumfries Schwaab Viergever Angelino
Ittharan Til Jorrit
Malen - Luuk of Sam - Gakpo

[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 07:19]
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1132
woensdag 20 maart 2019 om 07:20
Waarom kopen ze Heerenveen, AZ en vooral Vitesse niet ook meteen? Alles op de eigen jeugd
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:21
Zo, wil marc wil miljoenen uit gaan geven in de ed. Volgens mijn heeft RM een prijs van 20 miljoen op Odegaard gezet en Max is volgens nog duidelijk geweest.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:49
Weten ze zeker dat het niet de feyenoord scout was?
Vind ik leuk
ritje +787
woensdag 20 maart 2019 om 08:56
hallo Top scouts bij AJAX? waarom steeds Z america? Er lopen in de eredivisie genoeg talenten die beter zijn dan BV: maggallan? Ik heb ook een paar kandidaten voor AJAX! : Odegaard STENGS, ISAK PIERIE TIL Koopmeiners en PEIRERO Die weg mag bij PSV! Dus Overmars vergeet Zuid America En chop gewoon in de Eredivisie! mvg ritje
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:57]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:03
Wanneer leert ajax nu dat az spelers in Amsterdam altijd falen

-sigtorson
-gudelj
-viergever

GA maar door🙄
Vind ik leuk
renemar +840
woensdag 20 maart 2019 om 09:10
Zou erg dom zijn. Laat die jongens van az bij hun club. Als je een dikke beurs hebt moet je naar spelers zoeken die echt duidelijk beter zijn dan die je hebt. Stengs is een groot talent maar heeft mede door zijn blessure nog geen seizoen in de eredivisie gespeeld. Laat die jongen in zinn vertrouwde omgeving verder groeien. Die andere spelers zijn zeker niet slecht maar maken AJAX niet beter. In Nederland loopt er geen speler op de velden die AJAX echt beter maakt. Haal op vitale posities echte kwaliteit en vul dat aan met eigen talenten. En is er geen eigen talent voor een positie in het elftal voorhanden (bijv. zoals nu buitenspelers) kijk in het buitenland. Maar ga dna wel voor echte toppers. In Brazilië zien ze nu de ontwikkeling van Neres. Dat maakt AJAX aantrekkelijk voor andere grote talenten.
Vind ik leuk
De Hout +2039
woensdag 20 maart 2019 om 09:31
Hallo, ajax: Teun Koopmeiners, Guus Til en Calvin Stengs zijn helemaal niet te betalen. Dan weet u dat.
Vind ik leuk
Blueman +1122
woensdag 20 maart 2019 om 09:43
Als je niet van ze kunt winnen, dan moet je ze maar kopen. Er mogen er maar 11 opgesteld worden, dus een aantal spelers zal op de bank belanden, maar dan spelen ze in ieder geval niet bij de concurrent! En ondertussen maar jammeren dat de andere clubs zo weinig punten pakken voor Nederland op de coëfficiëntenranglijst van de UEFA...
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 11:33
Geen een wil er naar Ajax. PSV grijp je kans.
Vind ik leuk
AlbS +308
woensdag 20 maart 2019 om 12:41
Zal toch niet waar zijn, Dan kan zo'n AZ weer helemaal opnieuw beginnen. Waar halen die zo snel als mogelijk is goede vervangers vandaan? Zo'n club gaat op die manier helemaal naar de klote. Zo'n club wil toch ook wel eens een beetje in de top meedraaien.
Vind ik leuk
mylife +467
woensdag 20 maart 2019 om 13:06
Ik zou eerst eens op zoek gaan naar een echte spits, dolberg gaat hem niet worden die zou ik lekker verkopen
Vind ik leuk
ritje +787