Je merkt aan alles dat Koeman het niet eens is met Ten Hag

"Je merkt aan alles dat Koeman het niet eens is met Ten Hag"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 07:48wo 20-03-2019 om 07:48

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 07:52wo 20-03-2019 om 07:52

Telegraaf-journalist Mike Verweij is er 'honderd procent' van overtuigd dat Ajax-trainer Erik ten Hag met bondscoach Ronald Koeman gebeld heeft over de situatie van Frenkie de Jong. De middenvelder van Ajax en Oranje was afgelopen week lichtgeblesseerd en daarom hoopt Ten Hag waarschijnlijk dat Koeman hem tijdens de interlandperiode niet twee keer 90 minuten laat spelen. 

"Ten Hag maakt een denkfout", stelt Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf"Ik heb het Frenkie zelf niet kunnen vragen, maar ik weet zeker dat hij zelf twee wedstrijden wil spelen bij het Nederlands elftal."

"Afremmen? Dat hoeft een bondscoach niet te doen. Dat een clubcoach dat probeert, snap ik. Alleen Frenkie de Jong wil deze wedstrijden gewoon spelen. Koeman zei dat-ie niet heeft gelezen wat Ten Hag over de situatie heeft gezegd, maar ik denk dat hij dat wél heeft gelezen."

"Je merkt aan alles dat Koeman het niet eens is met Ten Hag. Hij gaat Frenkie de Jong gewoon opstellen. Als De Jong met Koeman in gesprek gaat en aangeeft dat-ie kan en wil spelen, en Koeman staat er ook zo in, dan speelt hij gewoon twee keer."

Oranje komt donderdagavond in actie tegen Wit-Rusland. Drie dagen later is Duitsland de tegenstander. 

Poll

Wat wordt NL-Wit-Rusland donderdag?

(9434 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +18199
woensdag 20 maart 2019 om 07:53
Hebben die Verweij en Driessen niks beters te doen!?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:55
Het lijken net VP trolletjes...
Vind ik leuk
Groen +4519
woensdag 20 maart 2019 om 08:57
Heh. Ik zag de kop en dacht bij mezelf: wedden dat het het Verweij of Driessen is! En ja ja hoor...
Vind ik leuk
pos +9955
woensdag 20 maart 2019 om 07:57
Hoezo dit is hun werk ? dat moet je zeggen bij Sjakie.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18199
woensdag 20 maart 2019 om 08:00
A- ze zijn niet goed in hun werk ze zitten te stoken en verzinnen allemaal onzin (blijkt vaak achteraf)
B- Meneer Swart is een sipporter van een club en geeft zijn mening meer niet!
Vind ik leuk
pos +9955
woensdag 20 maart 2019 om 08:06
Ja daar ben je journalist voor. Positieve meepraters heeft Ajax wel genoeg dacht ik zo. Wees blij met een kritische noot zo af en toe.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18199
woensdag 20 maart 2019 om 08:09
Okay ik ben blij.
Vind ik leuk
Dr. PA +917
woensdag 20 maart 2019 om 08:23
Kritisch prima, maar zowel deze verweij en ook driessen verkopen elke keer verhalen op basis van aannames als waarheden. Ontzettend sensatiebelust en dus totaal niet met een journalistieke inslag, iedere andere krant zou ze op de vingers tikken. Maar the sun van Nederland vindt t prima
Vind ik leuk
pos +9955
woensdag 20 maart 2019 om 08:29
Ja maar dan kan je de Telegraaf, de Story, Boulevard en Veronica Inside ook afschaffen. En nog een heleboel meer ook. Aannames worden in elk voetbalpraatprogramma gedaan.
Vind ik leuk
Dr. PA +917
woensdag 20 maart 2019 om 09:45
Wat mij betreft mag de telegraaf ook afgeschaft worden, de andere voorbeelden die je noemt zijn ook geen journalistieke programma’s, dus daar ligt het toch echt anders dan bij een krant.
Vind ik leuk
Grijs +1414
woensdag 20 maart 2019 om 14:02
Ik denk dat je 'ieder andere krant' flink overschat. Het zijn niet alleen Verweij en Driessen, maar het merendeel van de sportjournalisten die zo te werk gaan. Zeker als het om voetbal draait, gaat het meer sensatie en stoken dan om de feiten en de waarheid. Vaak is het niet meer dan het extrapoleren van hun mening en daar een eigen waarheid van maken.

Zo komt het dat de sportjournalisten van de VI en het AD allebei een verschillend profielschets voor de nieuwe trainer van Feyenoord hebben. En een week later kunnen ze de club weer aanvallen omdat de trainer niet overeenkomt met hun zelfgemaakte profielschets.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:37
Wel leuk dat Japie, Sjakie wat z'n naam ook mag zijn, de bekendste persoon op VP is.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:42
Nee, dat is Stratum. Die werkloze pensionado met te veel vrije tijd en zonder hobby's.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:24
Oh ja klopt, behalve dan provocerende berichten te plaatsen😛
Vind ik leuk
JanTa48 +9347
woensdag 20 maart 2019 om 10:27
En toch zit er een kern van waarheid in. Er word nu roofbouw gepleegd op een 21 jarige speler die eigenlijk rust moet krijgen.
Vind ik leuk
Markieee +1276
woensdag 20 maart 2019 om 10:46
Nou, ik heb nog niet met ze gesproken, maar volgens mij lopen de spanningen tussen die twee enorm op. Mike staat op het punt van springen en denkt duidelijk niet meer helder. Dat kan zo’n artikel ook verklaren.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:53
En wat als Frenkie aangeeft zich niet helemaal fit te voelen?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18199
woensdag 20 maart 2019 om 07:54
Niet spelen!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:55
Lijkt mij dus ook..
Vind ik leuk
rpaulp50 +14482
woensdag 20 maart 2019 om 09:19
Dan is het aan Frenkie dus.
Koeman of ten Hag bepalen niets, dat doet Frenkie zelf. ( met advies van zijn achterban )
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:27
Droom verder
Vind ik leuk
rpaulp50 +14482
woensdag 20 maart 2019 om 09:47
Deze jongen, die zich net voor 86 miljoen verkocht heeft, beslist autonoom, de rest, Koeman en ten Hag mogen blij zijn over hem te kunnen beschikken, als Frenkie dat wil.
Maw; Frenkie heeft Koeman en ten Hag helemaal niet nodig, andersom wel.
( over dromen gesproken ha ha ha )
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:48]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:08
Wanneer jij elke maand 3 ton overmaakt op Frenkie zijn rekening. En jij met je club kan nog kampioen worden. Wat zeg je dan ?
Wat boeit die Nation L.

Maar dat is nog niks vergeleken Ziyech en consorten die alles te danken hebben oa. ajac en Nederland en kiezen voor Marokko. Dit is.pas triest.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14482
woensdag 20 maart 2019 om 10:17
???????
Onbegrijpelijk reactie op mijn bijdrage, wat heeft mijn bijdrage te maken met Marokko ? ha ha
En uhhh, in welke competitie speelt; "ajac" ?
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
woensdag 20 maart 2019 om 10:45
Hier kan ten hag niets over zeggen...koeman wel.

Ten hag weet niet hoe het voelt om het oranje shirt aan te trekken.

Je speelt voor je land .dat is het hoogst haalbare voor een sporter.
Dan wil je elke interland spelen..simpel.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:14
De jong is in dienst van ajax en de clubarts is HEER EN MEESTER
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
woensdag 20 maart 2019 om 16:39
Heer en meester ????
Das de enige clubarts in nederland waar ik geen vertrouwen in zou hebben.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:51
Hij wel rekenschap houden met !! Zie dusam.. zelfs hij mag vriendschappelijk ff op de bank beginnen
Maar zondag er staan ..terrecht toch dan ..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:03
Het is ook aan Frenkie..
Als hij fit is dan zal hij vast willen spelen, maar als hij niet fit is dan hoop ik dat hij naar zijn lichaam luistert.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14482
woensdag 20 maart 2019 om 10:04
Precies, ze liggen allemaal aan z'n voeten.....
Vind ik leuk
Jozef +45094
woensdag 20 maart 2019 om 07:54
Er wordt weer een hoop uit de duim gezogen..
Vind ik leuk
rpaulp50 +14482
woensdag 20 maart 2019 om 09:20
Alleen uit je duim.....?
Vind ik leuk
Jozef +45094
woensdag 20 maart 2019 om 11:55
Van mijn spullen blijven ze af...😁
Vind ik leuk
rpaulp50 +14482
woensdag 20 maart 2019 om 20:37
Ha ha ha, nou lekker zuigen......? 🤐
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:54
Frenkie ! Meld je geblesseerd af ! Wees slim ! Neem rust..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:58
Vanuit Ajax supporter perspectief bekeken snap ik jou en jullie allemaal... maar uit speler perspectief bekeken is het niet handig om zich af te melden nu. Hij heeft zich al gemeld en als Frenkie de Jong de eerzucht heeft die ik denk dat die heeft gaat hij sws spelen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:30
Als hij kan spelen dan moet hij zich niet afmelden, vind ik.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6021
woensdag 20 maart 2019 om 07:58
Alle ajacieden nemen rust in deze interlandweek. Krijgen gewoon halve instructies mee. Hebben allemaal opeens pijntjes. Ziyech, Tadic. Nu De Jong.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:02
En wie maken zich daar vooral druk over? Juist de supporters van de club uit brabant
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 08:06
De club uit Brabant, waarvan de spelers zich bij een krom zittende konthaar afmelden voor Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:21
Huilie-huilie...
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 08:22
Inderdaad. Zo kennen we PSV en hun supp...fans.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:24
Lees hieronder wat ajaksiet over clubbelang zegt...
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 08:40
Helemaal met hem eens. Jullie zeiken het hele jaar.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:29
Hier spreekt iemand uit ervaring
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 08:53
Niet alleen ik hoor. Een ieder die kan lezen heeft die ervaring.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:56
Hahaha
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18199
woensdag 20 maart 2019 om 08:08
Die pijntjes hadden ze gelukkig al en niet opeens sinds een dag of 2, maar hopelijk herstellen ze net zo snel als Bergwijn dan zijn ze met een paar dagen weer fit.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:30
PSV heeft dit bepaalt en niet Bergwijn. Clubbelang gaat voor alles.
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
woensdag 20 maart 2019 om 08:12
Lijken de PSV-ers wel idd, die zeiken heel het jaar. Ik kan me Bergwijn nog herinneren, melde zich af voor NL en speelde 2 dagen later 90 bij PSV
Vind ik leuk
Futjebal +2834
woensdag 20 maart 2019 om 09:45
Dat klopt en hij had nog gelijk ook. Bergwijn moest naar een belangrijke wedstrijd van jong Oranje terwijl de Ajacieden een nietszeggend oefenpotje met Oranje speelden...zo belangrijk vond men die wedstrijd van jong Oranje dus niet bij de knvb
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:11
Natuurlijk ..
Vind ik leuk
Mari +13254
woensdag 20 maart 2019 om 08:00
Ik heb verweij niet gesproken, maar ik weet 100% dat alleen hij hier een punt van maakt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:02
Ughhh *zucht* telegraafbashers zijn weer terug. Man die mike en valentijn hebben toch geen leven door alleen die negatieviteit te spuien over ten hag
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:03
Frenkie is moe en ik ben Frenkie moe.
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
woensdag 20 maart 2019 om 08:10
En wij zijn jou moe
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:32
Kopje warme melk en dan lekker slapie doen... ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:03
Is die Verweij een holmaatje van Driessen ofzo?
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 08:04
Niemand is het met kluns ten Hag eens. Meest waardeloze trainer van de afgelopen 30 jaar.
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
woensdag 20 maart 2019 om 08:10
Eerst Markske en dan ten Hag idd.
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
woensdag 20 maart 2019 om 08:09
Ajax had de Jong niet vrij moeten geven. Team belang is vele malen groter dan het landsbelang. Kan je het niet mee eens zijn, maar Ajax betaald hem, niet de KNVB. En het is een "eer" om te spelen voor is blablablabla.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:23
Precies en zo dacht Bergwijn er ook over.
In Amerika gaat club boven alles...
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1115
woensdag 20 maart 2019 om 08:51
Waren dat geen potjes om het gleufje van de kat?
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6021
woensdag 20 maart 2019 om 08:49
Volgens mij kan je dit niet weigeren.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:00
Spelen voor NL elftal kun je niet zomaar weigeren. Pet ernaar gooien bij NL elftal en je wordt niet meer opgeroepen...
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1214
woensdag 20 maart 2019 om 12:55
Ajaksiet, er valt niets vrij te geven.
En de KNVB betaalt hem ook.
En als Frenkie wil, dan speelt hij. Hij is immers geen lijfeigene van Ajax, gaat al weg, hij kiest.
Ik pleit er al veel langer voor om al die interland-onderbrekingen af te schaffen en aan het einde van ieder seizoen een interlandperiode te hebben. Geen gezeur met afstaan, beter interlandvoetbal want beter ingespeeld, minder risico op terugkeren met een blessure.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:09
De Jong is nog steeds in dienst van Ajax.
En koeman moet zich niet heilig verklaren.Door zijn wil door te drijven.Mocht een club het willen dan eisen ze betreffende speler terug..en heeft koeman het nakijken en er niets over te zeggen !!!
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1214
woensdag 20 maart 2019 om 16:26
Niet nieusgierig enz ...
Clubs hebben een plicht om af te staan. En zoals ik al schreef, een speler - zeker FdJ - heeft wat te willen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:20
Nu gaat clubbelang voor en als het jullie uitkomt moeten wedstrijden verplaatst worden uit landsbelang.
Jullie spreken je zelf wel heel erg tegen.
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
donderdag 21 maart 2019 om 19:31
Clubbelang gaat altijd voor. Degene die dat niet vindt, is hypocriet
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 19:32]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:43
Dus competitiewedstrijden verzetten voor cl in landsbelang had niet gemogen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:37
Frenkie opstellen en (niet) 90 minuten spelen is nogal een verschil... beiden sluiten elkaar niet uit...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:43
Koeman en de Jong zijn zelf volwassen genoeg om een beslissing te nemen
Vind ik leuk
ritje +780
woensdag 20 maart 2019 om 08:48
hallo Frenkie alleen maakt de keuze of hij wel speelt of niet! En niemand anders. mvg ritje
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:14
Droom verder ! Wie betaalt bepaalt.
Als hij geblesseerd raakt en kampioenschap wordt verloren, dan praten we is verder.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1115
woensdag 20 maart 2019 om 08:50
Koeman heeft terecht schijt aan die jankerd. Laat ten Hag zelf lekker rustmomenten inbouwen voor Frenkie............ Nederlands efltal strijd ook om succes. Het draait niet alleen om Ajax
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:56
Ik blijf erbij, clubbelang boven landsbelang, wat landsbelang? Wat is dat. Het is geen oorlog...
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1115
woensdag 20 maart 2019 om 09:04
Spelers met de juiste mentaliteit zullen maar al te graag op een groot tournooi aanwezig willen zijn. En terecht
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:21
Dat begrijp ik dan ook wel weer..., maar die Nations League...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:06
Die hebben we niet nodig propper twee klasse beter en kan nog scoren ook kun je van die pingelaar niet zeggen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:08
Clubbelang gaat ten alle tijde voor, die betalen immers het salaris. Frankie heeft hier niks over te zeggen, want Ajac is eigenaar en die bepalen ! Koeman is de president niet al denkt hij dat wel. Die betaalt bepaalt !
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:11]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:15
Ten hag de brul uil het de spelersgroep groep massaal onderdruk gezet om niet te spelende komende interlands. En dat gehoor geven ze ook.als ik koeman wss stel IK geen enkel ajaxied meer OP. Tot na het ek .opdonderen .ze worden al flink geholpen door KNVB.
Vind ik leuk
DeNeutrale +287
woensdag 20 maart 2019 om 09:47
Koeman is een verstandige coach. Hij wil zich kwalificeren, dus zal hij geen geblesseerde spelers opstellen.
Vind ik leuk
Hazelnoot +184
woensdag 20 maart 2019 om 09:55
Wie neemt ten hag serieus, niemand schijnbaar...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:57
Koeman moet alleen kijken naar belang oranje. Hij hoeft hoeft niet naar clubs te kijken. Een voetballertje moet makkelijk 2x per week kunnen ballen
Vind ik leuk
leozao +2567
woensdag 20 maart 2019 om 10:14
Logisch: die kereltjes hebben beide andere belangen! Ten Hag zou het liever zien dat zijn spelers wat rust zouden krijgen...Zowel Ajax als psv presteert na de winterstop minder; misschien toch wat teveel van ze gevraagd?
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
woensdag 20 maart 2019 om 10:50
Dan had ten hag vanaf het begin van de winterstop rustmomenten in moeten bouwen...ze hebben vanaf de winterstop 2 wedstrijden meer gespeeld..en dat in bijna 3 maanden.

Hagje moet ff lkkr naar zijn eigen trainingsschema kijken en analyseren waar het mis ging.

Zijn ploegen zijn structureel vermoeid na de winterstop.

Vind ik leuk
leozao +2567
woensdag 20 maart 2019 om 10:53
Zowel ten Hag als bommeltje hebben het in zich de boel over de kling te jagen..
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
woensdag 20 maart 2019 om 12:30
Dat kunnen ze idd allebei, waarbij ik wel mag veronderstellen dat v bommel weet dat je i de top nie hard kunt blijven trainen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:04
Van Bommel heeft ook gevraagd aan Ronald om zijn spelers te sparen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:18
Het zal je baan maar zijn, dom lullen over voetbal en er nog goed voor betaald worden ook. Wat heb ik verkeerd gedaan? ;-)
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1214
woensdag 20 maart 2019 om 11:27
De feitelijke constatering lijkt me dat Ten Hag het niet eens is met Frenkie. En daar zit Koeman tussen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:28
Dat doet normaal PSV al he spelers afmelden dat ze geblesseerd en vervolgens paar dagen later weer volle bal spelen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 11:29]
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
woensdag 20 maart 2019 om 11:40
En de Ten Hag haat van de Telegraaf gaat vrolijk verder.... man, man, man, het lijken wel trollen van VP die bij die kut krant werken.
Vind ik leuk
El Cazador +9344
woensdag 20 maart 2019 om 12:35
Dat is precies het verschil tussen twee trainers, de een heeft jaren in de top gevoetbald en de ander in de marge van de ED.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:00
Bondscoach heeft gehoor te geven aan de richting die de club met de speler voor heeft .
Stel morgen gebeurt er wat staat die bolle koeman er dan ook van ja ik heb niet geluisterd en dit is een foutje van mij qua overbelasting BIJVOORBEELD HE !!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:22
Verweij en Driessen zijn recentelijk gespot in een PSV pyama.....
Vind ik leuk
Romarioo +872
woensdag 20 maart 2019 om 17:03
Frenkie bepaalt toch of ie wel of niet kan spelen toch?
Laat due jongen lekker spelen als ie fit is kunnen we genieten
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:04]
Vind ik leuk
reinmark +47
woensdag 20 maart 2019 om 17:19
Ajax had hem niet vrij moeten geven. Club belang zal in mijn ogen altijd voor moeten gaan. Per slot betalen die de spelers. Oranje is een gelegenheidselftal, soort carnaval team, waar belangen veel minder tellen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:15
Mike Vermeij, geen levende rat of stervende hond neemt hem serieus.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws